Nå sier jeg takk for meg...
Ikke fordi jeg ikke skal fortsette slankingen lenger, men rett og slett fordi NameIt har endel personlige problemer som hun må bruke all sin energi på å finne ut av.
Det er trist men sant. Jeg må bare bruke all min tid på å rydde opp i "kaoset" og da er det dessverre liten tid til å være på nett.
Tusen takk for meg (for denne gang). Jeg håper på å kunne komme tilbake en vakker dag. Hvem vet?
Jeg vil bare si tusen takk til de som har fulgt meg og backet meg opp. Dere er uvurderlige!
En spesiell hilsen til NasseNøff som VIRKELIG har vært der for meg! Tusen takk! Du er bare helt unik!!!
Med ønske om en fortsatt fin nedgang for dere alle.
Klem fra en trist NameIt
NÅ ER DET IALLFALL ALVOR!!!
Har meldt meg på konkurransen hos Helena, og denne gangen skal jeg være FLINK! Ikke misforstå opplegget og gå opp i vekt, slik jeg gjorde forrige gang. Skjønner ikke hva som skjedde etter at jeg kom hjem. Mest sannsynlig var det vel ei kortslutning oppi toppen som forårsaket et par kilo ekstra.
Men nå er jeg 100 gr. over vekta jeg hadde da vi reiste på ferie, så nå er det på''n igjen. Hørt den før??? *ler*
Jeg har alliert meg med ei god venninne som også har noen kilo å ta av. Vi skal i samme bryllup i august, så da har vi noe å strebe mot. Vi vil nemlig begge ned noen kilo før bryllupet.
Vi har gjort en avtale om en times tur i skogen hver dag. Det må være en veldig god grunn for ikke å gå.
Det er i grunnen veldig godt å ha noen som kan være med og motivere en, en som har samme mål som meg. Kjempeinspirerende.
I ettermiddag skal vi i skogen på blåbærtur. Det vil bli noen timers gåing, ja. Kjempegodt for kroppen å bevege seg i skog og mark.
I morgen skal vi til et badeland, så da går hele dagen bort.
Deretter blir det husarbeid og kakebaking til jenta vår som feirer familiebursdag på søndag. Regner med at det blir lite tid til å stikke innom dere før over helga.
Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende kommentarer.
Det varmer! Tenker på dere selv om jeg har det travelt.
Var forresten innom i natt og leste da Augustas dagbok.
Der snakker vi om ei intelligent dame med refleksjoner over det meste. Skikkelig interessant å lese dagboka hennes.
Det eneste "problemet" er at det går så mye tid bort til å lese dagboka hennes, at det går på bekostning av de andre der inne. Jeg satt vel i over en time med hennes dagbok, men det var så spennende at jeg fikk ikke tid til mere før Ole Lukkøye vinket på meg i halv tre tida på natta ...
Godt at det finnes slike som Augusta.
Ha en kjempefin dag og helg hvis jeg ikke kommer innom før mandag. :-)
Klemmer fra NameIt
Sol og glede
Nå begynner jeg å føle meg vel igjen. Det går rette veien nedover, og det liker jeg. Det ble en 3 t skogstur m/bærplukking i går ettermiddag, og ingen tvil om at mosjon gjør susen (for mitt vedkommende). Det er mindre tid til å være hjemme og rote i matskapet etter noe som smaker godt ...
Deilig å føle at jeg er på rett spor igjen.
I dag er det sol og varme, så da blir det en tur til byen for litt shopping, og deretter ut og trille tur senere i ettermiddag.
Jeg må forresten bekjenne noe; jeg har IKKE hatt tid til å prøve ho Kari m/strikkene ennå ... Eller er det bare at jeg ikke har prioritert riktig? Jeg vet ikke (eller, jeg gjør vel det) men det er nå ihvertfall sannheten.
Jeg har derimot vært flink til å være ute i skog og mark, og det er nå ikke noen dårlig erstatning.
Nå er det frokost før vi drar.
Det vanlige: 1-1 1/2 skive brød m/blåbærsyltetøy. MMMM deilig..
Forbrenningste.
I dag blir det pølser til middag, med potetmos til. Gjør det litt lettvint, for gubben er på overtid i dag.
Ha en fin dag!
Klem fra NameIt
Ny dag/uke -nye muligheter.
En får se det positive i det. Nå er det bare 19 dager til bryllup, så da får jeg se til å ta meg selv i nakken.
Bestemte meg tidlig for at denne helga skulle jeg ha en skikkelig utskeielse. Har spist kaker, godterier, brus, ja, alt godt. Allikevel har vekta gått ned siden sist jeg var her inne. Men nå har jeg ikke akkurat sittet på ræva hele helga heller. Søndagen begynte med 1,5 t skogstur. Deretter 3 km langs vei. Og for riktig å runde av søndagen; en god times trilletur med lillegutt. Jeg spiste fløtebakte poteter til middag i går. Det er noe som magen min IKKE tåler. Heldigvis hadde jeg papir i lomma, for gjett om det var en som måtte til skogs på siste turen i går kveld. *ler* Burde jo visst bedre enn å legge ut på tur etter en såpass kraftig middag.
Selvgjort er velgjort. Fikk iallfall tømt systemet skikkelig og det uten frukt og fiber. *ler*
Da jeg kom hjem fra siste trilleturen, bar det opp på trampolina med hopp og sprett i ett kvarter.
Så trimkvota for helga ble oppbrukt, ja. Er godt fornøyd med det. Og hvis alt går etter planen i ettermiddag, så skal vi avgårde på blåbærtur. Det er skikkelig flott vær her nå, så da er det en fryd å gå i marka. Mentalhygiene de luxe, spør du meg.
I dag har jeg inntatt to skiver til frokost. Ei med banan og ei med litt appelsinsyltetøy. 2 kopper forbrenningste.
Til middag blir det kokt blomkål m/purre og litt smeltet ost. Ei skive grovt brød hører nok til.
Nå skal jeg legge av meg alle disse uvanene som de siste 14 dagene har sneket seg innpå meg. Jeg merker hvor lett det er å falle tilbake til gamle synder. Huff. Skremmende, er det.
Nei, nå er det nok, jeg er aldeles ikke interessert i de gamle kiloene som jeg har slitt for å miste. Nå skal heller de andre kiloene få en kamp om tilværelsen.
Måtte forresten innom Helena og se på oppdateringen av konkurransen. Jeg hadde jo ikke lagt inn vekta sist torsdag, så jeg sto med en pluss på 1,3!!! Fy flate, sier jeg, det var vel ikke det som var meningen?? Men all ære til Lakki, som nå er kommet langt under meg. En fortjent vinner.
Hvordan klarer dere det? Å være SÅ standhaftig hele tiden, at dere klarer å gå ned? Jeg ønsker meg en STOR porsjon av deres viljestyrke, fra alle dere som har vært SÅ flinke og gått ned i sommer, ferie til tross. Er det mulig? Gi meg det du kan avse. *ler*
Det er lov å håpe iallfall.
Tusen takk til dere som er innom dagboka og legger igjen en kommentar! Setter STOR pris på det.
Ha en kjempefin dag og kommende uke!
Klem fra NameIt
FY FLATE!!!
Hva har jeg gjort for å fortjene dette, da?
Joda, jeg vet, jeg vet, men nå er jeg pinade lei den vekta som ikke vil være snill med meg. Og så jeg som syntes jeg var så flink i går. Det går oppover og oppover! Blir rett forbanna på meg selv nå. I dag er det selvfølgelig familiebursdag igjen. Skal feire jenta som ikke fikk ha selskap da vi var på ferie, men på mandag, ja, da, er det på ny frisk igjen. Æresord!
Nå begynner jeg å bli livredd for at dette bærer galt av sted.
Jeg har nemlig ikke hatt de vanvittige utskeielsene som vekta egentlig skulle tilsi. Men det har blitt lite med trim.
Det får bli en forandring til det bedre snart, for ellers blir jeg deprimert!!!! Jeg akter såvisst ikke å drasse på de 7-8-9 kiloene jeg har vært så flink til å kvitte meg med, en gang til. Ikke faen heller! Om jeg så må spise gråstein!
Vel, jeg er litt på tuppa idag. Synes slett ikke det er morsomt å gå på vekta lenger. Er livredd for hva som kommer frem. Det er så hektisk her nå, at jeg må nesten bare slutte av. Kommer sterkere tilbake fra mandag av. LOVER!
Da skal jeg ta meg tid til å lese gjennom endel dagbøker.
Må få lov til å takke for kjempeflotte og koselige kommentarer fra dere. Virkelig hyggelig lesning! Dere er en oppmuntring for meg, og det trenger jeg virkelig nå.
Ha ei kjempefin helg alle venner!
Klemmer fra NameIt
Ps. Vi har anskaffet trampoline nå i dag, så da blir det andre boller på fettet. Det er nemlig drit-tungt å hoppe, synes jeg da. DS.
En kort tur innom.
Har hatt og har det litt travelt i dag og dagene fremover så det blir bare en kort tur for vektreg. og litt mere pjatt.
Har investert i Videovitamin 4 m/Kari, så i morgen formiddag må jeg bare få prøvd den. Gleder meg.
Skal i bursdag i dag, og fredag er det på`n igjen.
Hjelp!!!
I dag er det FLOTT VÆR! Sol og varme. Det trengte vi etter 14 dg. med skittvær.
Ha en flott dag!
Varme hilsener fra NameIt
Nå er det nok!!!!
Etter å ha holdt seg på den smale sti hele ferien borte fra kjøleskapet, så ser det ut til at det går gale veien når jeg er hjemme igjen. Slik kan det bare ikke fortsette!!
Nå får det være nok. I dag er jeg alene med ungene hjemme, og når lillegutt har hatt formiddagsluren sin, skal vi ut og gå.
De to eldste får jeg plassere hos lekekamerater, så skal jeg ut på en laang trilletur. Nå er det på tide at jeg begynner å røre litt på meg igjen.
Vil bare gi et godt råd til de som er som meg; plaget med treg mage i tide og utide: Kjøp "frukt og fiber" på helsekost.
Den virker garantert. Jeg var på do flere ganger i går kveld, og til tross for det, så var det opp 400 gr. Men nå er det slutt på dette tullet. Nå får jeg jaggu se til å skjerpe meg litt. Hvis jeg ikke husker helt feil, så var jeg ute og plapret om et delmål på langt under 80 kilo innen slutten av august når vi skal i bryllup. Vel, da får jeg ta meg selv i nakken, og prøve å nå det målet. Ikke sant?
Ingen andre enn jeg selv kan gjøre noe med dette, så da er det bare å hive seg uti det, først som sist.
Det ble nok mye hviling på laurbærene etter ferien, og nå har jeg resultatet: Over 1 kg opp siden jeg kom hjem for under ei uke siden. Slett ikke bra.
Jeg ble anbefalt av kiropraktoren min å begynne med apparat-trening på helsestudio, så jeg bør vel egentlig komme i gang med det også snart. Gleder meg til "hverdagen" kommer igjen, for da er det så mye lettere å organisere dagen til ulike gjøremål. Det er så mye lettere å være flink i matveien når man ikke overmannes av fristelser hele tiden.
I dag har jeg hatt to tynne passe grove skiver med nyplukket blåbær på, til frokost.
1 kopp forbrenningste.
Kjempegodt, men jeg vet at blåbær stopper magen min.
Får vel hive i en frukt og fiber senere, så går alt sin vante gang.
Vel, det var dagens betroelser.
Jeg lover, full skjerpings heretter. :-)
Ha ei kjempefin uke alle slankevenner!
Klem fra NameIt
PS. I dag er det heldigvis oppholdsvær.
Fylla har skylda ...
Ja, noe skal man da ha å skylde på når det går gale veien. *ler*. Vi hadde en kjempefest som varte til kl 0600 i morges, med tidlig middag kl 0500. Har aldri tidligere spist middag så tidlig på dagen *ler*. En god del alkohyler kombinert med kraftig mat har nok sitt å si. Vi får si det sånn, hva?
Vi hadde det ihvertfall kjempetrivelig, en hel gjeng vennepar i lag, så det var verdt vektøkningen, absolutt. Barnevakt som overnattet og tok seeg av ungene når de sto opp, var bare topp.
Nå får jeg ta meg selv i nakken og begynne å trimme litt.
Det har nemlig blitt veldig lite med den sorten etter vi kom hjem. Magen fungerer ikke, måtte ta en "frukt og fiber" i dag, så får jeg håpe det funker. Noe dritt når magen stopper opp. *ler*. Men sånn er det vel bare med dårlig kosthold og lite bevegelse. Det får bli noe annet heretter.
Gubben er dratt på fisketur, de to eldste ungene er hos lekekamerater, så jeg og lillegutt er alene hjemme.
Han begynner å bli trøtt nå, så jeg får vel bare slutte av for denne gang.
Ha en kjempefin uke.
Regnfull hilsen fra NameIt
Fortsatt ferie, men er hjemme nå.
Endelig var vi hjemme igjen.
Borte bra, men hjemme best. Det ble i grunnen en litt slitsom ferie med 3 unger, men nå er det over for denne gangen.
Godt å være tilbake til normalen igjen.
Ser dere at vekta har vært MEGET snill med meg i ferien???? :-)
Jeg fikk nesten sjokk da jeg omsider kom meg på vekta i går kveld etter å ha fått mesteparten på plass etter hjemkomsten.
Hadde aldri i verden trodd at jeg skulle komme så "billig" fra det. *ler* Får bare håpe at jeg ikke tar helt av nå og spiser på meg det jeg har vært heldig og unngått i ferien.
Gi meg gjerne noen gode tips så jeg kan holde meg i skinnet.
Ellers er det fortsatt ferie denne og neste uka også for gubbens del. Det gjør sitt til at internett-bruken blir en del redusert før ungene starter på skole/barnehage igjen til høsten. Vi får finne på noe; skogsturer for å se etter bær, være ute i godværet mens det fremdeles er varmt.
Jeg stikker sikkert innom sporadisk, akkurat nå er det over midnatt, så det blir ikke så mye tid til å se i dagbøkene deres heller, men jeg kommer sterkere tilbake senere. Lover!
Ha en fortsatt fin sommer og slanking.
Klem fra NameIt
En liten feriehilsen fra Danmark.
Endelig fikk jeg anledning til å stikke innom en tur.
Det går mot slutten på ferien vår nå. Onsdag i neste uke er jeg hjemme igjen.
Vekta aner jeg ikke, regner bare med at den er gått opp nå i ferien. Vi spiser GODT, men GÅR flere kilometer hver dag. Summa summarum så håper jeg på at vekta er snill med meg når vi vender nesen hjemover igjen.
Vil benytte anledningen til å takke for koselige kommentarer mens jeg har vært borte. Flott å se at dere stikker innom.
Nå skal jeg ta en kikk på deres dagbøker.
Ser ut til at dere er kjempeflinke sommer og ferie til tross.
Stå på videre, så skal jeg gjøre det samme når jeg kommer hjem. LOVER det! Har kjøpt 3 nye "festantrekk" i en dansk motebutikk, og det var så morsomt å finne noe i en butikk som bare har One Size. Det betyr at det er håp for meg også.
Slippe å gå innom disse BIG-shopene. Det er så lite inspirerende.
Dere får ha det kjempebra alle sammen, så "snakkes" vi når jeg engang vender hjem igjen.
Stor ferieklem fra
NameIt
NÅ ER DET ENDELIG FERIE!!! :-)
Hei og hå!
Endelig er det vår tur til en velfortjent ferie. Gleder meg like mye som barna.
Dessverre har vekta gått opp nesten 1 kg i det siste, uten de altfor store utskeielser denne uka. Er vel kanskje kommet inn i en jo-jo periode? Iallfall har jeg ikke fått trimmet noe som helst på ei god stund, og det viser seg på vekta. Spesielt når jeg ikke går på noen diett eller teller kalorier, så er jeg bare nødt til å være i aktivitet for å kunne gå ned.
Jeg har meldt meg på -5 konkurransen hos Helena, og jeg håper jo virkelig at jeg skal klare å iallfall holde vekta de 3 ukene vi er borte. Håper på mere tid til å være ute og gå turer, svømme litt og være i aktivitet.
Nå er det tid for å fortsette pakkingen. Det er nemlig utrolige mengder å pakke når vi 5 skal være borte i 3 uker.
Skulle egentlig hatt et par armer ekstra. *ler*
Jeg ønsker dere alle en fortsatt flott sommer, og god ferie til dere som har det.
Vi "snakkes" når jeg er tilbake igjen, til da, ha det godt så lenge.
Klem fra NameIt

Tja, det går jo nedover, da ...
Det var ikke det helt store, men lykken er nå at det ikke gikk gal vei, for da hadde jeg blitt sur. Var nemlig flink i matveien i går, og da hadde jeg ikke fortjent oppgang.
Det er sol og varme fortsatt her i nord, så egentlig burde jeg vært ute, men nå begynner det å bli veldig masse som skal gjøres før vi drar nå lørdag. Gjett hvem som har ansvaret for det aller meste som skal huskes på og tas med for oss 5?
Jada, svaret er helt rett, det er meg det. *ler* Er det ikke bare typisk at mannfolk har nok med å finne frem noen truser og helst de jævligste klærne de finner i skapet? Iallfall har jeg det slik, *ler*, og da må jeg til pers og lete frem noe annet brukbart, for han har da vitterlig penere klær enn de han presterer å pakke ned. At mannfolk er en egen rase, det er for meg helt sant. *humrer her jeg sitter*.
Men så er de jo gode å ha, og gode på bunnen, om ikke annet positivt er å komme på i farta.
Vi hadde en vellykket middag i går da foreldre og tante/onkel var til middag. Fikk ordentlig skryt av den, ja. Selv om det "bare" var kjøttsuppe, så fins det jo mange varianter der også. Etterpå var det kaffe og kake. Ingen kremkake nei, appelsinkake med glasur og tekaker til kaffen, det måtte holde, og det gjorde det også.
Snart er det tid for å lete frem koffertene og få nedi det vi trenger med oss. Som regel ender det med at jeg tar med altfor mye, spesielt til den minste ungen, men mitt motto er: Bedre med for mye enn for lite," så får nå heller gubben ha litt ekstra å slite på. *ler* Nei, det var nå stygt sagt, da, ikke sånn ment. Jeg sliter da, jeg også.
Nå er det tid for litt kommentarer, for i morgen regner jeg med å ha nok av andre gjøremål. Mye som skal huskes på før ferien.
Ha en riktig fin dag, alle slankevenner!
Klem fra NameIt

!!!
Ja, ja, dette var vel som forventet.
Etter gårsdagens utskeielser såpass sent på kvelden, så ble det ikke nedgang på meg i dag heller.
Jeg stresser som f, har egentlig ikke tid til å skrive så mye, for vi skal ha mine foreldre + tante og onkel av meg på middag i dag. Jeg må handle inn diverse, og tiden flyr...
Skal lage god gammel kjøttsuppe med masse grønnsaker, så maten er ikke det verste man får i seg.
Men nå må jeg bare fyke avgårde.
Ha en kjempefin dag!
Klem fra NameIt
3 mnd. jubileum
Og se hva jeg har gjort den siste tiden!!! Gått opp 700 gr.
Vel, det får en haug med utskeielser i det siste ta skylda for!
Bursdager, hverdager, utdrikningslag, you name it and I''ll be there... Men nå får det være nok for ei stund.
Huff, jeg kom jo på at jeg skal ut og spise pizza med jenteklubben i kveld. *ler* Får kutte middagen i dag, og spise sunt hele dagen. Ingen flere utskeielser på meg hjemme iallfall. Men etter i kveld er det iallfall stopp for ei stund. Slik kan det bare ikke fortsette, for da er jeg på gammelvekta før jeg vet ordet av det.
Lite trim har det også blitt i det siste på meg, og det savner jeg, men det har gått i ett på hjemmefronten de siste ukene. Gubben er mye borte på arbeid (han sier det, iallfall, *ler*)
Husarbeid og unger, opp-pussing og snart feriepakking gjør at tiden min til personlige gjøremål blir nesten null.
Jeg får heller satse på å bruke bassenget og gå lange turer i ferien. Skal iallfall gjøre mitt aller beste for at det ikke skal bli altfor mange kilo å slite med etter at ferien er over.
Det er vel kanskje lettere sagt enn gjort, men jeg skal nå prøve. Vite at jeg har gjort mitt.
i går var det bursdag her, det gikk i ett i 3 timer.
Allikevel var det en del godis som "oppsøkte" meg, og absolutt ville at jeg skulle smake bare litt. Jeg hadde jo ingen betenkeligheter, stresset og svett som jeg var. *ler*
Men nå er det ikke flere bursdager før vi kommer hjem igjen.
Skal bli godt med noen uker bursdagsfri fra kaker og saftige fristelser.
Nå skinner sola her i nord atter en dag. Helt utrolig å tenke på alt det godværet vi har hatt siden 17. mai.
Dette må jo være absolutt "mot normalt". Nå går det vel 100 nye år før vi opplever slikt igjen. Det er spådd godvær hele juli i nord, så vi håper virkelig at feriemålet vårt ikke regner bort de 2-3 ukene vi skal være der. Det ville isåfall vært typisk for vår uflaks.
Jeg har en god del husarbeid som venter på meg, godvær til tross, det må gjøres, og spesielt når jeg skal ut noen timer i kveld, så må det gjøres på dagtid.
Har et lite håp om å kunne trille en liten tur i dag også.
Tiden vil vise hva det blir til.
Dere får ha en alle tiders dag, kjære slankevenner!
Og TUSEN TAKK for alle hyggelige kommentarer! Det er slike som gjør at man finner det verdt å være her! Dere er fantastiske!
Klem fra NameIt
Ufrivillig fravær ...
P.g.a. problemer med datamaskinen så har jeg ikke skrevet i dagboka på over ei uke. Lynnedslag. Måtte få nytt modem, men nå er jeg her igjen!
Gjett om jeg har savnet dagboka og dere!!!
Fikk ikke lagt inn vekta til konkurranseoppdateringen, men så var det nå ikke rare nedgangen heller. Ventet nemlig mensen og da vet man at vekta går opp. Vel, det har vært ei hektisk uke så jeg har egentlig ikke hatt tid heller til så mye dagboktitting og skriving. Det skal bli ei forandring på det fra mandag av.
I morgen formiddag er det nemlig tid for et utdrikkingslag for ei venninne, og vi begynner tidlig. Skal overnatte på ei campinghytte, ha med grillmat og god "drikke".
Jeg har lovt meg selv å kose meg (med måte, hvis det går an).
Vi skal ha det kjempegøy, så får nå bare vekta si hva den vil på mandags morran. Det får jeg ta igjen etterpå.
Vi har omsider fått flisene på gulvene nå, så da gjenstår bare fugingen. Og rengjøringen.
Mandag ettermiddag feirer vi bursdag (er det noe annet?) for eldstejenta vår på forskudd. Stort sett bare klassekamerater og venner, så familiefesten får bli etter ferien.
Med stooor familie på begge sider, så blir det jaggu en god del bursdager hele året igjennom. Men sånn skal det være.
Var i bursdag til en tanteunge på mandag. Spiste marsipankake og koset meg, men så gikk jeg 5 km. hjem etterpå.
Har ikke kommet meg på noen form for organisert trim de siste ukene. Har innsett at det får bli etter ferien, for nå går det i ett til vi selv drar neste lørdag. Jeg prøver å gå tur når jeg har tid til det. Har t.o.m. vært i skogen og trødd, og for en utsikt vi fikk da vi kom opp i høyden! Helt nydelig!
Det ga mersmak, ja. Så er det så behagelig å gå i skog og mark, det er så stille og fredelig. Kun fuglesang å høre.
Det er faktisk over midnatt nå, lørdag 29.06. Jeg skrev allikevel inn datoen som fredag fordi vekta er fredagsvekt.
Dere får ha ei kjempefin helg alle venner som er innom her!
Skal komme sterkt tilbake med kommentarer så snart jeg får hodet over vann.
Klem fra NameIt (som fortsatt er på 8-tallet!! Skjerp deg!)
jenta mi - jeg vet ikke om du er her inne og leser, men i fall du er det - jeg tenker MASSE på deg, og håper at ting er bedre nå. mange mange mange varme tanker og klemmer kommer til deg fra din venn NasseNøff. Hvis du vil ha kontakt, så kan du sende meg en mail på lilletater@hotmail.com
Tilbake til utgangspunktet....
....MENTALT altså ! Jeg ser at Nite har nevnt dette i sin dagbok også. Det har seg nemlig sånn at NasseNøff satte seg ned her en dag og tenkte at NÅ er det på tide å finne ut hva som gikk galt... For NOE har gått galt. Alt gikk så bra i begynnelsen - ikke at jeg RASTE ned i vekt eller noe, men jeg gikk litt ned i vekt, litt ned i cm, og ble i mye bedre fysisk form. Men på et eller annet tidspunkt så skar det seg fullstendig, og jeg fant meg selv stadig oftere falle tilbake til gamle uvaner og at vekten stoppet opp. Jeg skjønte ikke hva som gikk galt, ble bare utrolig fortvilet og forbannet, og da gikk det så som så med slankingen. Derfor satte jeg meg ned - analyserte meg selv og situasjonen - og det var da jeg fant tilbake til utgangspunktet og skjønte hvor det gikk galt.
Det har seg nemlig sånn at da jeg begynte hele denne prosessen, så var mitt fokus at jeg ønsket å legge om livsstilen min.Jeg ønsket rett og slett å leve et sunnere liv og være i bedre form; og hvis det igjen ville resultere vektnedgang så ville det være en flott bonus !! Slik begynte jeg også, og det fungerte utrolig bra. Men så, på et eller annet tidspunkt, så endret fokuset seg gradvis fra å tenke livsstilsendring til å tenke SLANKING. Jeg skjønner ikke at jeg ikke så faresignalene med en gang. Når man har prøvd å slanke seg x antall ganger i sitt liv, og alltid endt opp med at det skjærer seg, så blir slanking - sånn rent mentalt - en utrolig negativ tanke, og noe man forbinder med nederlag og mye sorg og "smerte"... Så når hjernen min begynte å fokusere på SLANKING isteden for LIVSSTILSENDRING, så endret den samtidig holdningen min til det hele, fra å være noe positivt og noe jeg faktisk ØNSKET, til å bli noe negativt og noe jeg følte at jeg MÅTTE. Dette ble så fullstendig feil for meg, at dere vil ikke tro det....
Så nå prøver jeg så godt jeg kan å få fokuset vekk fra slankingen igjen og tilbake til dette med livsstilsendring, fordi det er DET som fungerer for MEG ! Jeg har enorm respekt for alle de her inne som fokuserer på slankingen og får det til å fungere utrolig bra, og jeg skulle ønske jeg hadde samme evne. Men det har jeg ikke, og da må jeg også ta konsekvensen av det.
Til slutt bare en STOR takk til deg kjære slankevenn, for hjelp, støtte og omtanke. For det vil jeg alltid være takknemlig ! En stor, langvarig, varm og god klem kommer til deg fra en NasseNøff som har funnet tilbake til stien sin og vet at for å lykkes må hun følge den. Heldigvis blir ikke NasseNøff HELT alene på denne stien, for Nite er også der, og jammen tror jeg at ivalodia også er der ;o)
Ønsker deg lykke til videre med målene du har satt deg, både for vektnedgang og alt annet i livet !
Hilsen Fenrisulven
Utrolig leit å lese at du har det så vanskelig.
Kommer til og savne deg og alle de oppmuntrende ordene dine!
Håper selvsagt at du en eller annen gang kommer tilbake, men det viktigste er jo at du tar vare på deg selv og får orden på kaoset.
Ønsker deg alt mulig godt!
Stor, stor klem fra Niki
Jeg også oppdaget at Internett-bruken kan gå ut over familieliv og det som er. Har derfor bestemt meg for å prøve å følge med dagbøkene til enkelte av "brukerne", det er ikke mulig å skrive litt til alle. Og så kommer jeg ikke til å være på nett hver dag, det er bare UMULIG.
Så trist, jeg følte meg virkelig på bølgelengde med deg. Men jeg ønsker deg alt godt, håper du er innom og leser alle disse flotte kommentarene du har fått!!! Du har en slik fin personlighet som en blir så innmari glad i.
Stor og varm klem fra M.
Kjempeklem fra Lakki
Lykke til videre, og håper vi se's igjen.
Oppmuntringsklem fra Morgengry
Bare et par ord fra Augusta. Holdt på å logge-av fordi øynerne mine begynner å gå i - tenkte til slutt, at jeg må bare få se hvordan det står til her inne hos deg - og SÅ...
Vi vet jo, hvordan mennene gjør, når de har et problem, så går de og tygger og gumler på det i dagesvis...
Men vi KVINNER, vi snakker og snakker - og så er det lettere...
Nameit, hva betyr nicket ditt for deg? For meg så betyr det: SNAKK - SPYT UT...
OK, OK jeg kan ikke si, at du skal, men jeg kan si til deg:
"Du er så inderlig velkommen til å sende en mail til augusta55augusta@hotmail.com - det har ALDRI hendt, at et problem har blitt større av å fortelle om det til andre. Vi er en slankeklubb, javel, altså en klubb med slankere, og slankere HAR problemer - og her er vi så vante med å tenke - HVA er det VERSTE, som kan skje?"
Dette er ment, som en hånd i vennskap mellom to, som ikke har sett hverandre - men vi er jo her likevel.
Ønsker deg alt mulig godt!
Din Augusta
Lykke til til vi "sees" igjen :)
Masse klemmer fra Bitten :)
Klem fra Nite
Trist å lese at alt ikke går så bra!!!! GOD BEDRING!! og LYKKE til med problemløsningen!! Kjenner deg ikke, men alikevel håper jeg at du snart blir bedre og kommer tilbake. så kan vi bli kjent etterhvert!!
føler med deg! hecatee
Jeg må bare få si at det er trist at du har tenkt til å forlate oss! Slanking eller ikke, det viktigste er at DU tar vare på deg selv...så får vi her inne klare oss uten deg. Du kommer til å bli savnet! Håper jo selvfølgelig at du kommer tilbake, men hvem vet? Kanskje har du fått såpass inspirasjon at du klarer slankingen på egenhånd?
...det er lov å ta en titt innom og tyvtitte i dagbøkene i alle fall! Eller for den saks skyld, din egen dagbok!
Lykke til videre, NameIt, håper du klarer å ordne opp i kaoset!
Mange klemmer fra Lise
Jeg håper inderlig at ting løser seg for deg kjære NameIt, og at vi en dag er så heldige å få se navnet ditt her inne igjen. For én ting er sikkert - jeg kommer til å savne deg INNMARI !! For hvor rart det enn kan høres ut, så har jeg blitt glad i deg. Vit at du har en plass i hjertet mitt, og husk at jeg alltid er her for deg.
Varm go'klem fra trist NasseNøff
Stoor klem fra Helena