← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nameit

61 år170 cm72 innlegg 2002 0 følgere

Start89,7 kg
Sist80,2 kg
Endring−9,5 kg
BMI nå27,8
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. april 200211. august 2002
💔80,2 kg

Nå sier jeg takk for meg...

Ikke fordi jeg ikke skal fortsette slankingen lenger, men rett og slett fordi NameIt har endel personlige problemer som hun må bruke all sin energi på å finne ut av.
Det er trist men sant. Jeg må bare bruke all min tid på å rydde opp i "kaoset" og da er det dessverre liten tid til å være på nett.

Tusen takk for meg (for denne gang). Jeg håper på å kunne komme tilbake en vakker dag. Hvem vet?

Jeg vil bare si tusen takk til de som har fulgt meg og backet meg opp. Dere er uvurderlige!

En spesiell hilsen til NasseNøff som VIRKELIG har vært der for meg! Tusen takk! Du er bare helt unik!!!

Med ønske om en fortsatt fin nedgang for dere alle.

Klem fra en trist NameIt
13 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. oktober 2002

jenta mi - jeg vet ikke om du er her inne og leser, men i fall du er det - jeg tenker MASSE på deg, og håper at ting er bedre nå. mange mange mange varme tanker og klemmer kommer til deg fra din venn NasseNøff. Hvis du vil ha kontakt, så kan du sende meg en mail på lilletater@hotmail.com



Tilbake til utgangspunktet....

....MENTALT altså ! Jeg ser at Nite har nevnt dette i sin dagbok også. Det har seg nemlig sånn at NasseNøff satte seg ned her en dag og tenkte at NÅ er det på tide å finne ut hva som gikk galt... For NOE har gått galt. Alt gikk så bra i begynnelsen - ikke at jeg RASTE ned i vekt eller noe, men jeg gikk litt ned i vekt, litt ned i cm, og ble i mye bedre fysisk form. Men på et eller annet tidspunkt så skar det seg fullstendig, og jeg fant meg selv stadig oftere falle tilbake til gamle uvaner og at vekten stoppet opp. Jeg skjønte ikke hva som gikk galt, ble bare utrolig fortvilet og forbannet, og da gikk det så som så med slankingen. Derfor satte jeg meg ned - analyserte meg selv og situasjonen - og det var da jeg fant tilbake til utgangspunktet og skjønte hvor det gikk galt.

Det har seg nemlig sånn at da jeg begynte hele denne prosessen, så var mitt fokus at jeg ønsket å legge om livsstilen min.Jeg ønsket rett og slett å leve et sunnere liv og være i bedre form; og hvis det igjen ville resultere vektnedgang så ville det være en flott bonus !! Slik begynte jeg også, og det fungerte utrolig bra. Men så, på et eller annet tidspunkt, så endret fokuset seg gradvis fra å tenke livsstilsendring til å tenke SLANKING. Jeg skjønner ikke at jeg ikke så faresignalene med en gang. Når man har prøvd å slanke seg x antall ganger i sitt liv, og alltid endt opp med at det skjærer seg, så blir slanking - sånn rent mentalt - en utrolig negativ tanke, og noe man forbinder med nederlag og mye sorg og "smerte"... Så når hjernen min begynte å fokusere på SLANKING isteden for LIVSSTILSENDRING, så endret den samtidig holdningen min til det hele, fra å være noe positivt og noe jeg faktisk ØNSKET, til å bli noe negativt og noe jeg følte at jeg MÅTTE. Dette ble så fullstendig feil for meg, at dere vil ikke tro det....

Så nå prøver jeg så godt jeg kan å få fokuset vekk fra slankingen igjen og tilbake til dette med livsstilsendring, fordi det er DET som fungerer for MEG ! Jeg har enorm respekt for alle de her inne som fokuserer på slankingen og får det til å fungere utrolig bra, og jeg skulle ønske jeg hadde samme evne. Men det har jeg ikke, og da må jeg også ta konsekvensen av det.

Til slutt bare en STOR takk til deg kjære slankevenn, for hjelp, støtte og omtanke. For det vil jeg alltid være takknemlig ! En stor, langvarig, varm og god klem kommer til deg fra en NasseNøff som har funnet tilbake til stien sin og vet at for å lykkes må hun følge den. Heldigvis blir ikke NasseNøff HELT alene på denne stien, for Nite er også der, og jammen tror jeg at ivalodia også er der ;o)

Ønsker deg lykke til videre med målene du har satt deg, både for vektnedgang og alt annet i livet !

Bilde
c.AuthorAlias Fenrisulven😟10. september 2002
Så leit da, men håper ting ordner seg og at vi kan se deg her igjen om ikke så lenge.

Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias Niki❤️1. september 2002
Kjære NameIt!
Utrolig leit å lese at du har det så vanskelig.

Kommer til og savne deg og alle de oppmuntrende ordene dine!

Håper selvsagt at du en eller annen gang kommer tilbake, men det viktigste er jo at du tar vare på deg selv og får orden på kaoset.

Ønsker deg alt mulig godt!

Stor, stor klem fra Niki
c.AuthorAlias Mammatil326. august 2002
ÅNEI, nå ble jeg skikkelig lei meg. Har virkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært her for deg den siste tiden du har vært her på slankere.com. Men jeg håper du kommer tilbake etter at kaoset har roet seg i deg. Håper du klarer å ordne opp i det som skjer.
Jeg også oppdaget at Internett-bruken kan gå ut over familieliv og det som er. Har derfor bestemt meg for å prøve å følge med dagbøkene til enkelte av "brukerne", det er ikke mulig å skrive litt til alle. Og så kommer jeg ikke til å være på nett hver dag, det er bare UMULIG.

Så trist, jeg følte meg virkelig på bølgelengde med deg. Men jeg ønsker deg alt godt, håper du er innom og leser alle disse flotte kommentarene du har fått!!! Du har en slik fin personlighet som en blir så innmari glad i.

Stor og varm klem fra M.
c.AuthorAlias Lakki💔13. august 2002
Trist å høre at du har det vanskelig, og synd å miste deg her inne! Håper du finner ut av det snart, og at du kommer raskt tilbake! Vi trenger deg!

Kjempeklem fra Lakki
c.AuthorAlias Morgengry❤️13. august 2002
Trist å se at du forlater oss, men håper at du kommer sterkere tilbake. Fornuftig å bruke all energi på å finne ut av det personlige. 100% fokus er bedre enn 50%.
Lykke til videre, og håper vi se's igjen.

Oppmuntringsklem fra Morgengry
c.AuthorAlias augusta❤️12. august 2002
Kjære Nameit!

Bare et par ord fra Augusta. Holdt på å logge-av fordi øynerne mine begynner å gå i - tenkte til slutt, at jeg må bare få se hvordan det står til her inne hos deg - og SÅ...

Vi vet jo, hvordan mennene gjør, når de har et problem, så går de og tygger og gumler på det i dagesvis...

Men vi KVINNER, vi snakker og snakker - og så er det lettere...

Nameit, hva betyr nicket ditt for deg? For meg så betyr det: SNAKK - SPYT UT...

OK, OK jeg kan ikke si, at du skal, men jeg kan si til deg:

"Du er så inderlig velkommen til å sende en mail til augusta55augusta@hotmail.com - det har ALDRI hendt, at et problem har blitt større av å fortelle om det til andre. Vi er en slankeklubb, javel, altså en klubb med slankere, og slankere HAR problemer - og her er vi så vante med å tenke - HVA er det VERSTE, som kan skje?"

Dette er ment, som en hånd i vennskap mellom to, som ikke har sett hverandre - men vi er jo her likevel.

Ønsker deg alt mulig godt!
Din Augusta

c.AuthorAlias Bitten❤️12. august 2002
Hei Nameit :) Håper du får ryddet opp i "kaoset" og at vi får se deg igjen her inne, kommer til å savne deg.
Lykke til til vi "sees" igjen :)
Masse klemmer fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias nite❤️12. august 2002
Du har sikkert en god grunn til å trekke deg for en periode. Konsentrer deg om det som er problemet, men husk at du er nameit uansett hva som er gått på tverke. Du er bare deg, og det skal du være stolt av.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias Hecatee12. august 2002
Hei, Nameit!

Trist å lese at alt ikke går så bra!!!! GOD BEDRING!! og LYKKE til med problemløsningen!! Kjenner deg ikke, men alikevel håper jeg at du snart blir bedre og kommer tilbake. så kan vi bli kjent etterhvert!!

føler med deg! hecatee
c.AuthorAlias Minelli❤️12. august 2002
Hallo NameIt!

Jeg må bare få si at det er trist at du har tenkt til å forlate oss! Slanking eller ikke, det viktigste er at DU tar vare på deg selv...så får vi her inne klare oss uten deg. Du kommer til å bli savnet! Håper jo selvfølgelig at du kommer tilbake, men hvem vet? Kanskje har du fått såpass inspirasjon at du klarer slankingen på egenhånd?

...det er lov å ta en titt innom og tyvtitte i dagbøkene i alle fall! Eller for den saks skyld, din egen dagbok!

Lykke til videre, NameIt, håper du klarer å ordne opp i kaoset!

Mange klemmer fra Lise
c.AuthorAlias NasseNøff❤️12. august 2002
Kjære gode NameIt vennen min... Du aner ikke hvor vondt det gjør meg å lese at du har det så vanskelig. Åh, som jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg kjære deg... Tusen hjertelig takk for den spesielle hilsenen til meg. Jeg er glad for at jeg har kunnet være der for deg vennen min. Og du - jeg er fremdeles her for deg hvis du trenger meg. Bare send meg en mail på lilletater@hotmail.com hvis du vil og kan, så er jeg der på et blunk jenta mi !!!

Jeg håper inderlig at ting løser seg for deg kjære NameIt, og at vi en dag er så heldige å få se navnet ditt her inne igjen. For én ting er sikkert - jeg kommer til å savne deg INNMARI !! For hvor rart det enn kan høres ut, så har jeg blitt glad i deg. Vit at du har en plass i hjertet mitt, og husk at jeg alltid er her for deg.

Varm go'klem fra trist NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Helena😟12. august 2002
Nå ble jeg trist! Jeg håper du får orden i kaoset og kommer sterkere tilbake!
Stoor klem fra Helena
😀81,1 kg

NÅ ER DET IALLFALL ALVOR!!!

Har meldt meg på konkurransen hos Helena, og denne gangen skal jeg være FLINK! Ikke misforstå opplegget og gå opp i vekt, slik jeg gjorde forrige gang. Skjønner ikke hva som skjedde etter at jeg kom hjem. Mest sannsynlig var det vel ei kortslutning oppi toppen som forårsaket et par kilo ekstra.
Men nå er jeg 100 gr. over vekta jeg hadde da vi reiste på ferie, så nå er det på''n igjen. Hørt den før??? *ler*
Jeg har alliert meg med ei god venninne som også har noen kilo å ta av. Vi skal i samme bryllup i august, så da har vi noe å strebe mot. Vi vil nemlig begge ned noen kilo før bryllupet.
Vi har gjort en avtale om en times tur i skogen hver dag. Det må være en veldig god grunn for ikke å gå.
Det er i grunnen veldig godt å ha noen som kan være med og motivere en, en som har samme mål som meg. Kjempeinspirerende.

I ettermiddag skal vi i skogen på blåbærtur. Det vil bli noen timers gåing, ja. Kjempegodt for kroppen å bevege seg i skog og mark.

I morgen skal vi til et badeland, så da går hele dagen bort.
Deretter blir det husarbeid og kakebaking til jenta vår som feirer familiebursdag på søndag. Regner med at det blir lite tid til å stikke innom dere før over helga.
Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende kommentarer.
Det varmer! Tenker på dere selv om jeg har det travelt.
Var forresten innom i natt og leste da Augustas dagbok.
Der snakker vi om ei intelligent dame med refleksjoner over det meste. Skikkelig interessant å lese dagboka hennes.
Det eneste "problemet" er at det går så mye tid bort til å lese dagboka hennes, at det går på bekostning av de andre der inne. Jeg satt vel i over en time med hennes dagbok, men det var så spennende at jeg fikk ikke tid til mere før Ole Lukkøye vinket på meg i halv tre tida på natta ...
Godt at det finnes slike som Augusta.

Ha en kjempefin dag og helg hvis jeg ikke kommer innom før mandag. :-)

Klemmer fra NameIt
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære nameit!

- og nå er det helt bestemt på tide, at jeg får takket for ditt kjempekoselige brev til meg, og også alle de hyggelige og varme meldinger til oss alle, som vi finner rundt om i dagbøkene - Takk for alt sammen!

Lykke til og riktig god helg,
Din Augusta
c.AuthorAlias Bitten😊9. august 2002
Hei Nameit :) Se der, der var jo feriekiloene vekke igjen :) Håper eg er like heldig når eg kommer fra syden :) Må ikke tro at denne ferien var den verste, nei..det er nok 14 late dager i syden eg frykter. Eg har bestemt meg for å tillate med max. oppgang på 3 kg. HÅÅÅÅÅÅÅÅÅPER det ikke blir mer :) Uansett så skal eg jobbe som en slave for å få de av att når eg kommer heim og i normalt gjenge igjen :)
Lykke til da og en fantastisk kveld til deg :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. august 2002
Hei på deg kjære NameIt, og takk for oppmuntrende og koselig hilsen ! Det varmer veldig, og jeg setter veldig pris på deg vennen min. NÅ er jeg ikke særlig deppa lenger, etter gode råd fra en god 'venn' (for å få vite mer må du inn på dagboka mi *ler* Har lært av Nite *ler*).

Ja, ikke sant kjæresten min er herlig ?? Noen ganger så tror jeg ikke det er sant at en mann som han kan elske meg - det er liksom for godt til å være sant... Men han gjør nå det, og er en fantastisk person på alle måter, så jeg er bare lykkelig og glad for at jeg var så heldig å finne ham før noen andre fikk ham' på kroken' *ler* Trikset nå er jo å holde på ham da *ss*

Romantikken dabber nok av i de fleste forhold etter en tid, men så lenge dere har det inderlig godt sammen allikevel, så er det jo det som er det viktigste. Det finnes noen mennesker som man bare virkelig er skapt for å være sammen med, både når det gjelder ens livsledsager, men også når det gjelder venner. Når man finner disse menneskene gjelder det å holde fast ved de, og gi næring til det man har. Så lenge man har det godt, så trenger ikke romantikk og annet stå i høysetet hele tiden. Man vet at man er elsket uansett.

Ååååååhhhh....... *sukk* Synd at du ikke kan være med på treffet vårt i oktober, men jeg skjønner hva du mener. Innenriks flyginger, spesielt mellom nord og sør, er RÅDYRE ! Det er billigere å fly utenlands vet du - det er ganske ille...
Men vi skal tenke på deg vi vet du vennen min, skåle for deg og kanskje ta en sang for deg *ler* Jeg lover at du skal være med meg i tankene iallfall, NameIt.

Hehe - dette er en dame som er bestemt og vet hva hun vil - nå skal kiloene få en kamp de sent vil glemme skjønner jeg ! *s* Kjempeflott !! Med en sånn innstilling kan det bare gå én vei, og det er NEDOVER !! *s* Hørte vekta di det ? Eller så kan jeg godt rope det en gang til: NEDOVER !! *ler*
Flott også at du har ei venninne som du kan kjempe sammen med - det er både motiverende og forpliktende *s* Jeg er sikker på at dere begge kommer til å klare det !

Jeg stemmer i ang Augusta - en utrolig klok dame !

Ha en flotters helg du også vennen min - håper du har kost deg på både skogstur og badetur !

MEGAKOS og KLEM fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias nite9. august 2002
Kjære Nameit
Vet du, hadde ikke denne siden eksistert, og alle oppmuntrende ord fra dere alle, hadde jeg sprukket for lenge siden.
Har nå holdt på i snart 3 uker, og litt vektreduksjon burde jeg vel fortjent. Det må være en feil jeg gjør underveis, for vekten rører seg jo ikke, jo forresten, den er gått opp siden sist veiing. Vil heller veie meg igjen i ettermiddag, og registrere min vekt da, men kan fortelle deg at det ikke er positiv lesning.

Vel dette skulle ikke være en kanal for syting, ville egentlig takke for veldig hyggelig svar i dagboka mi, og si at det betyr alt for meg disse tilbakemeldingen fra dere.
Klem Nite
c.AuthorAlias Blondie78😃8. august 2002
Så flott å se at du er godt i gang igjen, og ikke minst motivert! :)
Vi får stå på i konkurransen nå da, så skal du nok se at du har greid å komme ned noen kilo til før du skal i bryllup!
:)
Høres deilig ut med turer i skogen! Jeg har jo kommet godt i gang med trening på SATS, men det er ikke like stas å stå INNE å svette når det er fint vær.(sånn som i dag) men, men.... Bedre å trenen inne, enn ikke trene i det hele tatt!
Stor klem Monica
😉81,3 kg

Sol og glede

Nå begynner jeg å føle meg vel igjen. Det går rette veien nedover, og det liker jeg. Det ble en 3 t skogstur m/bærplukking i går ettermiddag, og ingen tvil om at mosjon gjør susen (for mitt vedkommende). Det er mindre tid til å være hjemme og rote i matskapet etter noe som smaker godt ...
Deilig å føle at jeg er på rett spor igjen.

I dag er det sol og varme, så da blir det en tur til byen for litt shopping, og deretter ut og trille tur senere i ettermiddag.

Jeg må forresten bekjenne noe; jeg har IKKE hatt tid til å prøve ho Kari m/strikkene ennå ... Eller er det bare at jeg ikke har prioritert riktig? Jeg vet ikke (eller, jeg gjør vel det) men det er nå ihvertfall sannheten.
Jeg har derimot vært flink til å være ute i skog og mark, og det er nå ikke noen dårlig erstatning.

Nå er det frokost før vi drar.

Det vanlige: 1-1 1/2 skive brød m/blåbærsyltetøy. MMMM deilig..
Forbrenningste.

I dag blir det pølser til middag, med potetmos til. Gjør det litt lettvint, for gubben er på overtid i dag.

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😉7. august 2002
Jeg setter i gang ny vektkonkurranse for oss i 80 kilos klassen. Veiedag blir som før torsdag. Hvis du vil være med er det bare å skrive en kommentar i dagboka mi, og "stikke" innom med oppdatering torsdagene fremover!
Klem Helena
c.AuthorAlias Alijana😉7. august 2002
Hei!
Og takk for kommentar! Jeg synes du er flink til å bevege deg masse, og det må du bare fortsette med! Og hvis det kniper på selvdisiplinen, har du her litt av stemmen min, slik som du ønsket deg: ~~~~~~~~~~~~~~~
(det var lydbølger, litt vanskelig å skrive...;) Håper de ga deg litt oppmuntring i alle fall!
Stå på!
Klem Alijana
c.AuthorAlias Minelli😃6. august 2002
Hallooo!

Det er deilig å være i gang igjen, ja, og jeg misunner deg skikkelig som kan være litt utendørs. Jeg skulle gjerne vært ute og plukket litt bær jeg også...vet nemlig om et sted med masse bjørnebær! Må nok vente til helgen i så fall, det er fullt kjør på jobben allerede!

La Kari og strikkene vente til været blir mindre bra, du, det ville jeg gjort!

Ha en superduper kveld!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias NasseNøff❤️6. august 2002
Hei NameIt, kjære vennen min ! Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi - det varmer alltid med hilsen fra deg *s*

Åhåhå - blåbærtur i skogen høres bare fantastisk deilig ut *s* Skjønner godt at du har blitt hekta på skogstur - det er jo så herlig. Så frisk og deilig luft, masse deilig bær og flott natur. Skikkelig rekreasjon det !

Jeg måtte le da jeg leste om turen din etter inntatte fløtegratinerte poteter *ler* Jeg syns jeg ser NameIt som løper innover i skogen med papiret hengende ut av lomma for å finne et passende sted å få 'tømt seg' *ler* Det er ikke bare-bare med sånn mat som setter fart på magen, det er helt klart *ss* Før jeg sluttet å spise kjøtt, så hadde jeg det sånn med kjøttdeig. Det slo aldri feil. Spiste jeg kjøttdeig gikk det ikke mer enn knapt et par timer før jeg måtte løpe... Rare greier det der.

Hehe - tro meg NameIt - naturen er atskillig vakrere og nyttigere enn Kari m strikkene. Henne kan du glane på og trimme med i dårligere tider. Værmessig altså *ler*

Så søt du er som sier at jeg fortjente den rosebuketten *ss* Jeg vet vel ikke det helt selv, men jeg setter veldig pris på den iallfall *s* Hehehe - han 'skrev' ikke noe kort - som jeg sa til min elskede da han spurte, så har jeg ikke blitt fullt SÅ sprø ennå at jeg også skriver kort fra ham *ler* Men han fortalte meg hva han VILLE ha skrevet på kortet. Og det var veldig romantisk og nydelig. Så da kan jeg samtidig svare på det andre spørsmålet ditt - min kjære er engelsk faktisk *s* Så derfor gir jeg deg hans engelske versjon av hva han ville skrevet: " To My Sweet Love. 30 beautiful roses that doesn't even come close to overcome You My Darling - the most beautiful rose in the world. Thank You for Your Love. You are special. All my love to you xxxx " Er det nydelig eller hva ??? *smelt*

Håper du har hatt en fin shoppingtur i varmen vennen min !
Kikker innom igjen jeg vet du ! Skal du forresten være med på dette oktobertreffet som Nite har tatt initiativ til ?

Kjempeklem fra NasseNøff
Bilde
😃81,6 kg

Ny dag/uke -nye muligheter.

En får se det positive i det. Nå er det bare 19 dager til bryllup, så da får jeg se til å ta meg selv i nakken.
Bestemte meg tidlig for at denne helga skulle jeg ha en skikkelig utskeielse. Har spist kaker, godterier, brus, ja, alt godt. Allikevel har vekta gått ned siden sist jeg var her inne. Men nå har jeg ikke akkurat sittet på ræva hele helga heller. Søndagen begynte med 1,5 t skogstur. Deretter 3 km langs vei. Og for riktig å runde av søndagen; en god times trilletur med lillegutt. Jeg spiste fløtebakte poteter til middag i går. Det er noe som magen min IKKE tåler. Heldigvis hadde jeg papir i lomma, for gjett om det var en som måtte til skogs på siste turen i går kveld. *ler* Burde jo visst bedre enn å legge ut på tur etter en såpass kraftig middag.
Selvgjort er velgjort. Fikk iallfall tømt systemet skikkelig og det uten frukt og fiber. *ler*
Da jeg kom hjem fra siste trilleturen, bar det opp på trampolina med hopp og sprett i ett kvarter.
Så trimkvota for helga ble oppbrukt, ja. Er godt fornøyd med det. Og hvis alt går etter planen i ettermiddag, så skal vi avgårde på blåbærtur. Det er skikkelig flott vær her nå, så da er det en fryd å gå i marka. Mentalhygiene de luxe, spør du meg.

I dag har jeg inntatt to skiver til frokost. Ei med banan og ei med litt appelsinsyltetøy. 2 kopper forbrenningste.
Til middag blir det kokt blomkål m/purre og litt smeltet ost. Ei skive grovt brød hører nok til.

Nå skal jeg legge av meg alle disse uvanene som de siste 14 dagene har sneket seg innpå meg. Jeg merker hvor lett det er å falle tilbake til gamle synder. Huff. Skremmende, er det.
Nei, nå er det nok, jeg er aldeles ikke interessert i de gamle kiloene som jeg har slitt for å miste. Nå skal heller de andre kiloene få en kamp om tilværelsen.

Måtte forresten innom Helena og se på oppdateringen av konkurransen. Jeg hadde jo ikke lagt inn vekta sist torsdag, så jeg sto med en pluss på 1,3!!! Fy flate, sier jeg, det var vel ikke det som var meningen?? Men all ære til Lakki, som nå er kommet langt under meg. En fortjent vinner.
Hvordan klarer dere det? Å være SÅ standhaftig hele tiden, at dere klarer å gå ned? Jeg ønsker meg en STOR porsjon av deres viljestyrke, fra alle dere som har vært SÅ flinke og gått ned i sommer, ferie til tross. Er det mulig? Gi meg det du kan avse. *ler*
Det er lov å håpe iallfall.

Tusen takk til dere som er innom dagboka og legger igjen en kommentar! Setter STOR pris på det.

Ha en kjempefin dag og kommende uke!

Klem fra NameIt
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias røykfri😄6. august 2002
Takk for oppmuntrende ord. Jo det er deilig å være røykfri, 9 og 1/2 mnd. Når det blir et år skal det feires. Disse sidene er inspirerende, kan ikke vente til jeg får logget meg på. En trøst å se flere i samme båt mot samme mål. Lykke til videre, vi er på rett vei!!!!!!!
😛82,1 kg

FY FLATE!!!

Hva har jeg gjort for å fortjene dette, da?
Joda, jeg vet, jeg vet, men nå er jeg pinade lei den vekta som ikke vil være snill med meg. Og så jeg som syntes jeg var så flink i går. Det går oppover og oppover! Blir rett forbanna på meg selv nå. I dag er det selvfølgelig familiebursdag igjen. Skal feire jenta som ikke fikk ha selskap da vi var på ferie, men på mandag, ja, da, er det på ny frisk igjen. Æresord!
Nå begynner jeg å bli livredd for at dette bærer galt av sted.
Jeg har nemlig ikke hatt de vanvittige utskeielsene som vekta egentlig skulle tilsi. Men det har blitt lite med trim.
Det får bli en forandring til det bedre snart, for ellers blir jeg deprimert!!!! Jeg akter såvisst ikke å drasse på de 7-8-9 kiloene jeg har vært så flink til å kvitte meg med, en gang til. Ikke faen heller! Om jeg så må spise gråstein!

Vel, jeg er litt på tuppa idag. Synes slett ikke det er morsomt å gå på vekta lenger. Er livredd for hva som kommer frem. Det er så hektisk her nå, at jeg må nesten bare slutte av. Kommer sterkere tilbake fra mandag av. LOVER!
Da skal jeg ta meg tid til å lese gjennom endel dagbøker.

Må få lov til å takke for kjempeflotte og koselige kommentarer fra dere. Virkelig hyggelig lesning! Dere er en oppmuntring for meg, og det trenger jeg virkelig nå.

Ha ei kjempefin helg alle venner!

Klemmer fra NameIt

Ps. Vi har anskaffet trampoline nå i dag, så da blir det andre boller på fettet. Det er nemlig drit-tungt å hoppe, synes jeg da. DS.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃4. august 2002
Trampoline er dritgøy OG god mosjon - hva mer kan man forlange? ;) Lykke til!
Klem Alijana
c.AuthorAlias Prestige😊2. august 2002
Trampoline er en kjempe god trening, men pass på knærne og ryggen. Det skal ikke så mye til før du skader deg på en trampoline vis du ikke er forsiktig!!! God trening :)
😟81,6 kg

En kort tur innom.

Har hatt og har det litt travelt i dag og dagene fremover så det blir bare en kort tur for vektreg. og litt mere pjatt.
Har investert i Videovitamin 4 m/Kari, så i morgen formiddag må jeg bare få prøvd den. Gleder meg.
Skal i bursdag i dag, og fredag er det på`n igjen.
Hjelp!!!

I dag er det FLOTT VÆR! Sol og varme. Det trengte vi etter 14 dg. med skittvær.

Ha en flott dag!

Varme hilsener fra NameIt
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marilla😄1. august 2002
Heisan!

Egentlig burde jeg vel ikke legge inn et innlegg rett etter Nasse Nøff, hun skriver så lett og humoristisk at jeg blir rent misunnelig;-)

Jeg har gjort meg den erfaring at helgedager og ferie er livsfarlig for min vektnedgang. Jeg eier simpelt hen ikke
nok viljestyrke til å si nei til alt.
Flink til å lage unnskyldninger er jeg blitt også: Det er da ferie, og sommer, og varmt, og det er da ikke bare jeg som er fet..osv...Det er selvsagt ok å unne seg litt, men det er så fordøm..unnskyld..forferdelig vanskelig å stoppe med bare litt.

Men nå, nå er vi snart på rett kjøl igjen, ikke sant?

Marilla
c.AuthorAlias NasseNøff😊1. august 2002
Hei på deg NameIt ! Og takk for kjempekoselig hilsen ! Det er godt å høre at jeg kan få andre til å smile og le med det jeg skriver *s* Det er den beste belønning det *s*

De strategiske målene ja. Jeg har vel også hatt de liggende 'på en lapp' i lengre tid, men ikke fått somlet meg til å få skrevet dem inn her på dagboka før nå. Men datoer har jeg ikke skrevet - det tør jeg ikke ennå *ler*

*ler* Ikke vær redd for at du går for langt når du skriver hos meg - jeg er temmelig 'liberal' *ler* Man MÅ jo få ut litt f....skap i blant - sånn er det jo bare når det bor en stor ramp inni oss, ikke sant ??!! Og DEN blir neppe mindre selv om VI blir mindre *ler*

*ler* Ja, en av/på knapp hadde vel kanskje vært det ultimate *s* Men som du sier så får vi vel bare akseptere at det er sånn det er. Det er sikkert en universell utrolig viktig grunn til at det er sånn, selv om vi ikke alltid er helt enige i det *ler*

Glad du likte bamsebildet - jeg syns faktisk at det er ganske søtt selv også *s* Det var veldig søtt det bamsebildet du la ved hos meg også da - tusen takk !!

Lykke til med Video Vitamin 4 eller Kari m/strikkene som jeg ynder å kalle den. Første gangen jeg skulle prøve meg på den sleit jeg med å henge med i svingene, jeg syns ho Kari hadde det litt vel travelt da...!!! *ler* Men man kommer inn i det ganske raskt, og det ER faktisk ganske så effektivt. Jeg vet at fluffa også bruker den, og jeg tror hun er veldig fornøyd med den. Fortell hvordan det gikk da !! (Jeg kikket forresten igjennom den en gang før jeg trente med den første gangen, det tror jeg var litt lurt)

Gleder meg til å følge med deg NameIt !

Store klemmer fra NasseNøff

Bilde
c.AuthorAlias Bitten😊31. juli 2002
Heisann :) Frem med smilet, du kommer nok igang igjen, må sikkert bare ha en liten oppstart igjen. Du klarer nok målet ditt til i slutten av august visst du står på ;) Nå skal eg på helsekost butikk å kjøpe de fiber og frukt du snakker om :) Har vert på hytta sia lørdag og nett kommet heim for å vaske klær og dusje, så skal vi tilbake imorgen. Har problemer med magen nå, så eg håper de tab. virker på meg også. Tror ikke de blir noe særlig resultat på meg denne uka, men pytt det er da ferie :)
Du snakker om 14.dager drittvær, sist vi hadde en finværsdag var 9. juni, så nå har vi det flott kan du tro :)
Ha en flott dag då :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
🙁81,6 kg

Nå er det nok!!!!

Etter å ha holdt seg på den smale sti hele ferien borte fra kjøleskapet, så ser det ut til at det går gale veien når jeg er hjemme igjen. Slik kan det bare ikke fortsette!!
Nå får det være nok. I dag er jeg alene med ungene hjemme, og når lillegutt har hatt formiddagsluren sin, skal vi ut og gå.
De to eldste får jeg plassere hos lekekamerater, så skal jeg ut på en laang trilletur. Nå er det på tide at jeg begynner å røre litt på meg igjen.
Vil bare gi et godt råd til de som er som meg; plaget med treg mage i tide og utide: Kjøp "frukt og fiber" på helsekost.
Den virker garantert. Jeg var på do flere ganger i går kveld, og til tross for det, så var det opp 400 gr. Men nå er det slutt på dette tullet. Nå får jeg jaggu se til å skjerpe meg litt. Hvis jeg ikke husker helt feil, så var jeg ute og plapret om et delmål på langt under 80 kilo innen slutten av august når vi skal i bryllup. Vel, da får jeg ta meg selv i nakken, og prøve å nå det målet. Ikke sant?
Ingen andre enn jeg selv kan gjøre noe med dette, så da er det bare å hive seg uti det, først som sist.
Det ble nok mye hviling på laurbærene etter ferien, og nå har jeg resultatet: Over 1 kg opp siden jeg kom hjem for under ei uke siden. Slett ikke bra.
Jeg ble anbefalt av kiropraktoren min å begynne med apparat-trening på helsestudio, så jeg bør vel egentlig komme i gang med det også snart. Gleder meg til "hverdagen" kommer igjen, for da er det så mye lettere å organisere dagen til ulike gjøremål. Det er så mye lettere å være flink i matveien når man ikke overmannes av fristelser hele tiden.

I dag har jeg hatt to tynne passe grove skiver med nyplukket blåbær på, til frokost.
1 kopp forbrenningste.
Kjempegodt, men jeg vet at blåbær stopper magen min.
Får vel hive i en frukt og fiber senere, så går alt sin vante gang.

Vel, det var dagens betroelser.
Jeg lover, full skjerpings heretter. :-)

Ha ei kjempefin uke alle slankevenner!

Klem fra NameIt

PS. I dag er det heldigvis oppholdsvær.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😉30. juli 2002
Hm - hva er det for noe med alt dette usunne og fristende som hele tiden roper og lokker på oss og lurer oss til å gafle det i oss mens derimot alt det sunne lekre bare hvisker sånn at det høres ut som sus fra radioen ? *ler* Nei, ting går dessverre ikke alltid helt sånn som vi skulle ønsket oss. Men som du sier, så er det jo bare opp til oss selv, så vi får bare stå på og kjempe imot *s*

Hm... frukt og fiber mot treg mage er vel sikkert iallfall sunnere enn lakris som jeg stappet innpå i går for å få bukt med min trege mage *ler* Men lakris fungerer det også - helt klart... *ler*

MMMMMMMMM - blåbær er nammenamm !!! *s* Tror jammen jeg fikk lyst på pannekaker med blåbærsyltetøy til middag... Det er din fortjeneste, for jeg har ikke hatt lyst på mat på mange dager ! Takk !! *s*

Ha ei fin uke du også NameIt ! Her har det vært knallvær i dag, men nå regner det "cats and dogs" som kjæresten min sier når regnet øser ned der borte i England *ler*

Kjempeklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias anka🐷30. juli 2002
Vekt og ferie passar iallefall ikkje saman for meg, for då pleier det som regel gå den galne vegen. Eg satsar på full skjerping etter at eg har hatt fri dei neste 14 dagane, for då startar den normale kvardagen att. Gutungen skal på skulen att så eg kjem meg på jobb kvar dag att. Eg passar ikkje til å gå heime saman med kjøkkenskapa.

Stå på vidare så kjem vi nok til målet til slutt
c.AuthorAlias Lakki😉30. juli 2002
Den vekta er neimen ikke grei å ha med å gjøre nei! I alle fall ikke når den går gale veien sånn tilsynelatende helt av seg selv! Bra tips mot treg mage - skal prøve det neste gang.

Vi får komme oss ut med barnevognene våre nå da - deilig å gå med vogn syns jeg, man bruker litt flere krefter i oppoverbakkene vet du. Lykke til med nedgangen fram til det bryllupet i august da!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Ronja😊29. juli 2002
Heisann:)
Det er altid vanskligt å begynne på an igjen etter en ferie, men man kommer inn i det til slutt:) Jeg har tatt ferie nå, men skal prøve å begrennse meg:) Kjenner jeg trenger en liten pust i bakken:) Men om 14dager da er vi kommet hjem fra Danmark, og barna begynner på skolen igjen, så da skal jeg være streng til de siste kgène er borte:) Bare stå på du, så skal du se at det ene kg ditt er vekke på no time:)
Du spurde om samboeren min så at jeg hadde tatt av mer, og det så han kjempegodt, så nå var det nok mente han, han ville innføre slankeforbud:) Tjihi:)
Ha en flott kveld videre:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias nite😊29. juli 2002
Hei, ja og velkommen tilbake fra ferie.
Takk for din hilsen i dagboka mi. Ja, denne vekta er til besvær, og i dag tidlig falt jeg for fristelsen å "smugveie" meg. Du vet at når man er så blåst i hodet at man veier seg 12 timer etter du har fått mensen, så er du dum da. Vel, investeringen lyste med røde tall over 104 kg. Da fikk jeg bekreftet at uansett blir ikke denne nyinnkjøpte og jeg noen gang fortrolige og venner. Hadde det ikke vært for at jeg har bryti forpakningen, skulle den vært rett tilbake til bytte luka i butikken. Men jeg må vel leve med dette da (at den veier 25 kg for mye)Denne smugveiingen teller ikke så den registrerer jeg søren ikke her inne (hvisker: og vi lar dette bli mellom oss)
Ja, det er helmaks at jeg kom over denne siden. Tenk, jeg har holdt på nå i flere dager, uten sprekk. Og det takket være dere alle som står på sidelinja å heier. Det er foreløpig veldig motiverene, og jeg skal ikke på ferie på lang stund ennå, så jeg er ikke redd for feriekalorier.
Vel jente, stå på og gå på'n igjen. Her er vi med et formål, og bli mindre og rålekre, ikke sant.
God kveld fra Nite
c.AuthorAlias augustina29. juli 2002
Glemte å si at jeg i tillegg til pittelitt potet/pasta/ris til middag gafler innpå med kyllingfilèt, fisk, rent kjøtt, mat av karbonadedeig etc. Også har jeg alltid salat av f.ekst. tomat, vårløk, grønn salat med litt olivenolje, salt og balsamico (eller lime). Her er det ingen som sulter!!!
c.AuthorAlias augustina29. juli 2002
Hei du!
Takk for hilsenen i dagboken min.
Jeg går etter GI-prisippet, ja. Men har ikke kjøpt hverken "bibelen" eller kokeboken til Lindberg. Jeg har derimot tatt ut noen GI-lister fra internett. Disse bruker jeg som utgangspunkt for maten jeg spiser. Jeg unner meg både god middag rødvin, litt dessert hver dag. Har kuttet ut vanlig brød, spiser kun pittelitt potet/pasta eller ris til middag. Har kuttet ut snopet og kakene/bollene som ofte fant veien til min mage uten av jeg tenkte over det.
Vi får følge med hverandre. Ønsker deg lykke til!
😐81,2 kg

Fylla har skylda ...

Ja, noe skal man da ha å skylde på når det går gale veien. *ler*. Vi hadde en kjempefest som varte til kl 0600 i morges, med tidlig middag kl 0500. Har aldri tidligere spist middag så tidlig på dagen *ler*. En god del alkohyler kombinert med kraftig mat har nok sitt å si. Vi får si det sånn, hva?
Vi hadde det ihvertfall kjempetrivelig, en hel gjeng vennepar i lag, så det var verdt vektøkningen, absolutt. Barnevakt som overnattet og tok seeg av ungene når de sto opp, var bare topp.

Nå får jeg ta meg selv i nakken og begynne å trimme litt.
Det har nemlig blitt veldig lite med den sorten etter vi kom hjem. Magen fungerer ikke, måtte ta en "frukt og fiber" i dag, så får jeg håpe det funker. Noe dritt når magen stopper opp. *ler*. Men sånn er det vel bare med dårlig kosthold og lite bevegelse. Det får bli noe annet heretter.

Gubben er dratt på fisketur, de to eldste ungene er hos lekekamerater, så jeg og lillegutt er alene hjemme.
Han begynner å bli trøtt nå, så jeg får vel bare slutte av for denne gang.

Ha en kjempefin uke.

Regnfull hilsen fra NameIt
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌29. juli 2002
Heipådeg!
Godt å ta seg en fest en gang i blant, det må man unne seg! Men så er det også godt når hverdagen kommer og man kan falle tilbake til sine sunne vaner... og trim. Jeg skal trimme i kveld, gleder meg allerede! (Hjelp, er dette meg? Jeg som for inntil ett år siden hatet trim?).
Du lurer på hva som er målet mitt, det har jeg satt til 67 kg. Vet ikke helt hvorfor, men det høres passende ut. Nå har jeg vært feit/overvektig hele livet, så jeg aner ikke hvordan jeg ser ut da, kanskje må jeg mer ned. Det får jeg se når jeg kommer dit, det blir nok en stund til ennå... ;).
Lykke til med ny uke!
Slankeklem fra Molla
😉80,4 kg

Fortsatt ferie, men er hjemme nå.

Endelig var vi hjemme igjen.
Borte bra, men hjemme best. Det ble i grunnen en litt slitsom ferie med 3 unger, men nå er det over for denne gangen.
Godt å være tilbake til normalen igjen.
Ser dere at vekta har vært MEGET snill med meg i ferien???? :-)
Jeg fikk nesten sjokk da jeg omsider kom meg på vekta i går kveld etter å ha fått mesteparten på plass etter hjemkomsten.
Hadde aldri i verden trodd at jeg skulle komme så "billig" fra det. *ler* Får bare håpe at jeg ikke tar helt av nå og spiser på meg det jeg har vært heldig og unngått i ferien.
Gi meg gjerne noen gode tips så jeg kan holde meg i skinnet.

Ellers er det fortsatt ferie denne og neste uka også for gubbens del. Det gjør sitt til at internett-bruken blir en del redusert før ungene starter på skole/barnehage igjen til høsten. Vi får finne på noe; skogsturer for å se etter bær, være ute i godværet mens det fremdeles er varmt.

Jeg stikker sikkert innom sporadisk, akkurat nå er det over midnatt, så det blir ikke så mye tid til å se i dagbøkene deres heller, men jeg kommer sterkere tilbake senere. Lover!

Ha en fortsatt fin sommer og slanking.

Klem fra NameIt
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias olga26. juli 2002
Hei NameIt,
tusen takk for hyggelig hilsen, du har jo vært kjempeflink i ferien, gratulerer.

Om jeg har planer for vektnedgangen min? Ikke andre enn å følge med på hva hendene forsøker å dytte inn i munnen min, og tenkte meg om før jeg svelger det som først har kommet inn. I tillegg skal jeg begynne å trene på Elixia i gjennomsnitt 2.5 ganger i uken. Har en kollega å trene sammen med, så da er det enklere å komme seg opp av sofaen.
I første omgang skal jeg ned på 70 tallet igjen, og helst under 75 kg, der føler jeg meg mer vel enn jeg gjør her oppe på 80 tallet.

Lykke til videre og kos deg resten av ferien.
c.AuthorAlias NasseNøff😃26. juli 2002
Hei på deg jenta mi - og velkommen tilbake ! *s* Tusen takk også for lang og koselig hilsen ! *ler* høres ut som dere har hatt en fin, koselig, avslappende men samtidig slitsom ferie *s* Tenker gubben din var litt av et pakkesel ja *ler* NOE må man jo bruke mannfolka til også *ler*

Hm.Ikke dumt spørsmål hvor de tar tester for insulinresistens. Jeg måtte nemlig spørre Bambi. Og hun sier at man kan snakke med legen sin som så antakelig henviser videre til spesialist eller en klinikk av noe slag. Betaninen Overvektsklinikk i Oslo er visst et sånt sted. Men jeg drar nok til legen min først og sier at jeg ønsker å teste dette, og så antar jeg at han sender meg videre til et annet sted. Vet ikke ennå, men så snart jeg vet skal jeg fortelle deg *s* Mmm - tell me about it... Jeg tenker også på dette med å kanskje måtte slutte å spise pasta og ris spesielt - jeg elsker pasta. Og som vegetarianer ser jeg det som en enorm utfordring dersom jeg ikke kan spise dette... Men - ingen sorger på forskudd *s*

Se her ja - vekta har jo vært så snill mot deg i ferien atte ! Det må jo bety at du har vært flink også *s* Når det gjelder denne siste uken din, så gjelder det vel bare å passe på å bevege seg en del, og ha litt i bakhodet hva du spiser vil jeg tro ? Har ingen bedre tips enn det jeg... *ler*

Ha en fortsatt god ferie da NameIt, så 'sees' vi senere !

Stor fredagsklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Niki😉26. juli 2002
Heisann NameIt!

Velkommen hjem og takk for koselig ferie hilsen underveis :-)
Visste jo det at du ville gå ned. Tror det er slik at når vi slanker oss så synes vi at vi spiser fryktelig mye når vi er på ferie selv om det egentlig bare blir litt mer enn normalt. Det som er farlig er nok all drikken om man slår til med brus og andre søte greier hele tiden...

Har selv kuttet helt ut brød nå (dvs jeg spiser pumpernickel brød og fiberrik istedet). Det ser ut til å hjelpe...
Syntes først at fiberrik var skikkelig pyton, men med laks på er det helt supert.

Ha en forstatt god ferie!
Stor solskinnsklem fra Niki
c.AuthorAlias Ronja😊26. juli 2002
Hei:)
Velkommen hjem fra ferie. håååååååper min vekt vil være like snill med meg, for dette var jo supert:)
Bare prøv å tenk over hva du putter i munnen siste ferieuken så går det sikkert kjempebra:)
ha en fin helg:)
klem fra Ronja
Bilde
😉82,0 kg

En liten feriehilsen fra Danmark.

Endelig fikk jeg anledning til å stikke innom en tur.
Det går mot slutten på ferien vår nå. Onsdag i neste uke er jeg hjemme igjen.
Vekta aner jeg ikke, regner bare med at den er gått opp nå i ferien. Vi spiser GODT, men GÅR flere kilometer hver dag. Summa summarum så håper jeg på at vekta er snill med meg når vi vender nesen hjemover igjen.

Vil benytte anledningen til å takke for koselige kommentarer mens jeg har vært borte. Flott å se at dere stikker innom.

Nå skal jeg ta en kikk på deres dagbøker.
Ser ut til at dere er kjempeflinke sommer og ferie til tross.
Stå på videre, så skal jeg gjøre det samme når jeg kommer hjem. LOVER det! Har kjøpt 3 nye "festantrekk" i en dansk motebutikk, og det var så morsomt å finne noe i en butikk som bare har One Size. Det betyr at det er håp for meg også.
Slippe å gå innom disse BIG-shopene. Det er så lite inspirerende.

Dere får ha det kjempebra alle sammen, så "snakkes" vi når jeg engang vender hjem igjen.

Stor ferieklem fra
NameIt
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️22. juli 2002
Halloooooo kjære NameIt, og tusen takk for lang og koselig hilsen *s* Høres ut som du har en helt toppers ferie - det er godt å 'høre' det *s* Masse trasking, god mat, godt drikke, snacks, Legoland og masse annet kos ! Mmmmm - det høres så fantastisk deilig ut *ss* Og shopping har du også fått med deg ser jeg - så deilig da ! 3 nye antrekk fra en One Size butikk må jo være inspirasjon, motivasjon og belønning til tusen !! (Det er TRE ting på én gang det, og det er ikke engang KinderEgg *ler*)

M-hm, spinningen er virkelig knallhard, men det er så utrolig deilig etterpå da, og så er jeg jo ikke så reint lite stolt når jeg har klart meg gjennom en hel time *s* Åneida, jeg skal ikke gi opp spinningen - det er gøy og effektivt. Får nok nesten garantert en sånn smell at jeg har lyst til å gi meg, men da har jeg jo heldigvis Bambi som kommer til å dra meg med allikevel *ler* Det er mange fordeler med å ha en treningskompis *s* Og ja - de spiller masse knallbra musikk for oss - helt klart !!

Gleder meg til du er tilbake NameIt ! Ha det bra så lenge !

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias Blondie78😌19. juli 2002
Kjempe koselig å høre at du har det fint i Danmark!
I ferien syns jeg at man skal kose seg, så får man heller stå på med slankingen når man kommer tilbake! :)
Ha en fortsatt fin ferie!
Klem MOnica
c.AuthorAlias Ronja😊18. juli 2002
Hei:)
Så fint å se at du koser deg på ferie:) Kjempegøyt å høre fra deg, jeg skal til Danmark om tre uker og da skal jeg IKKE tenke slanking før jeg kommer hjem igjen:) Håper dere har det strålende siste uken deres:)
Stor klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Bitten😊18. juli 2002
Heisann turist ;) Du må ikke bekymre deg, for eg har ferien tilgode, så når du er heime og tar av 3 kg, legger eg de på meg i syden, vi bare byttlåner litt :) I morgentidlig reiser eg og gubben til Kjøben, da skal vi også kose oss :)
Fortsatt en flott ferie til deg visst du skulle dompe over en til datamaskin der nede :)
Masse klemmer fra Bitten :)
Bilde
😀81,3 kg

NÅ ER DET ENDELIG FERIE!!! :-)

Hei og hå!

Endelig er det vår tur til en velfortjent ferie. Gleder meg like mye som barna.
Dessverre har vekta gått opp nesten 1 kg i det siste, uten de altfor store utskeielser denne uka. Er vel kanskje kommet inn i en jo-jo periode? Iallfall har jeg ikke fått trimmet noe som helst på ei god stund, og det viser seg på vekta. Spesielt når jeg ikke går på noen diett eller teller kalorier, så er jeg bare nødt til å være i aktivitet for å kunne gå ned.

Jeg har meldt meg på -5 konkurransen hos Helena, og jeg håper jo virkelig at jeg skal klare å iallfall holde vekta de 3 ukene vi er borte. Håper på mere tid til å være ute og gå turer, svømme litt og være i aktivitet.

Nå er det tid for å fortsette pakkingen. Det er nemlig utrolige mengder å pakke når vi 5 skal være borte i 3 uker.
Skulle egentlig hatt et par armer ekstra. *ler*

Jeg ønsker dere alle en fortsatt flott sommer, og god ferie til dere som har det.

Vi "snakkes" når jeg er tilbake igjen, til da, ha det godt så lenge.

Klem fra NameIt
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊9. juli 2002
Kjære NameIt ! Takk for superkos hilsen i boka mi, og et herlig bilde av Tigergutt *ler* Ser deilig ut det der !? *s*

Takk for tips om å sette 'staven' ned på jobb. Gjør nok også det når det trengs. Akkurat nå er det vitig å få unna ting før ferien setter til for fullt, så da blir det bare sånn... Roer seg nok etterhvert.

Jepp - Kari med strikker setter fart på et og annet, det skal være sikkert *ler* Nille har jo mye 'skvip' men akkurat denne gangen fikk jeg tak i noe skikkelig der for en gangs skyld ! *s*

Ville bare innom og takke for hilsenen jeg. Du er jo allerede på ferie du, så dette leser du først når du kommer hjem. HÅper du har hatt en flotters ferie, vennen ! Vi snakkes ! *s*

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Bitten😊5. juli 2002
Heia :) Vil ønske deg en fantastisk flott ferie. Kos deg masse nå :) Du er så flink at litt opp takler du godt når du kommer i normal gjenge igjen :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
🙂80,8 kg

Tja, det går jo nedover, da ...

Det var ikke det helt store, men lykken er nå at det ikke gikk gal vei, for da hadde jeg blitt sur. Var nemlig flink i matveien i går, og da hadde jeg ikke fortjent oppgang.

Det er sol og varme fortsatt her i nord, så egentlig burde jeg vært ute, men nå begynner det å bli veldig masse som skal gjøres før vi drar nå lørdag. Gjett hvem som har ansvaret for det aller meste som skal huskes på og tas med for oss 5?
Jada, svaret er helt rett, det er meg det. *ler* Er det ikke bare typisk at mannfolk har nok med å finne frem noen truser og helst de jævligste klærne de finner i skapet? Iallfall har jeg det slik, *ler*, og da må jeg til pers og lete frem noe annet brukbart, for han har da vitterlig penere klær enn de han presterer å pakke ned. At mannfolk er en egen rase, det er for meg helt sant. *humrer her jeg sitter*.
Men så er de jo gode å ha, og gode på bunnen, om ikke annet positivt er å komme på i farta.

Vi hadde en vellykket middag i går da foreldre og tante/onkel var til middag. Fikk ordentlig skryt av den, ja. Selv om det "bare" var kjøttsuppe, så fins det jo mange varianter der også. Etterpå var det kaffe og kake. Ingen kremkake nei, appelsinkake med glasur og tekaker til kaffen, det måtte holde, og det gjorde det også.
Snart er det tid for å lete frem koffertene og få nedi det vi trenger med oss. Som regel ender det med at jeg tar med altfor mye, spesielt til den minste ungen, men mitt motto er: Bedre med for mye enn for lite," så får nå heller gubben ha litt ekstra å slite på. *ler* Nei, det var nå stygt sagt, da, ikke sånn ment. Jeg sliter da, jeg også.

Nå er det tid for litt kommentarer, for i morgen regner jeg med å ha nok av andre gjøremål. Mye som skal huskes på før ferien.

Ha en riktig fin dag, alle slankevenner!

Klem fra NameIt
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊5. juli 2002
Heisann:) stikker bare full fart innom for å ønske deg en god ferie, håper du koser deg masse:)
klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Lakki😌5. juli 2002
Ja, de mannfolka! Hi hi hi... De er noen rare dyr!

Ser vi ligger i konkurranse nå - lykke til!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Helena😀4. juli 2002
God ferie!!! Du får "stikke innom" med oppdatering på vekten når du er tilbake!! Det er greit å ha et slags mål mens man er på ferie, men ferie er ferie da!!

Helena
☹️81,0 kg

!!!

Ja, ja, dette var vel som forventet.
Etter gårsdagens utskeielser såpass sent på kvelden, så ble det ikke nedgang på meg i dag heller.
Jeg stresser som f, har egentlig ikke tid til å skrive så mye, for vi skal ha mine foreldre + tante og onkel av meg på middag i dag. Jeg må handle inn diverse, og tiden flyr...
Skal lage god gammel kjøttsuppe med masse grønnsaker, så maten er ikke det verste man får i seg.

Men nå må jeg bare fyke avgårde.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😃4. juli 2002
Uff... ikke gøy når vekta går feil vei. Men det er bare å stå på, de grammene greier du fort å få vekk!
Blir litt usunn mat og sånn nå på sommeren, men slikt må vi jo bare regne med. Går man litt opp en dag, ja da er det bare å kutte ned litt dagen etter så kommer man fort tilbake igjen.

Ha en fin dag! :) klem Monica
(PS: håper du blir med i den nye -5kg konk.)
c.AuthorAlias Helena😉4. juli 2002
Jeg tenkte at vi i 80 kilos klassen også må starte en 5 kg konkurranse, i likhet med de på 7-tallet!! Jeg skriver en melding til alle på 8 tallet som har vært innom de siste to dagene, så er det bare å melde seg på hos meg!! Jeg foreslår at vi starter i dag, og har torsdag som fast oppdateringsdag!! Så gi meg beskjed hvis du vil være med! Lykke til videre!!

Helena
c.AuthorAlias NasseNøff❤️3. juli 2002
Hei på deg NameIt og tusen takk for lang og koselig hilsen !
Så deilig det må være å føle seg vel med å trene når man har mensen...! Jeg har alltid følt meg uvel med det, og det var et problem da jeg gikk på skolen. Mensen var liksom ikke grunn nok til å slippe å ha kroppsøving... Tror det er to grunner til at jeg føler meg så uvel med det, og det er fordi jeg har sterke blødninger, og fordi jeg ikke kan bruke ob... (Ble svært så personlig dette, men jeg håper du/dere tåler det...*s*)

Hyttetur med utdrikningslag høres fantastisk morsomt ut, men også slitsomt ut ja *ler* Ikke rart du var sliten da du kom hjem *s*

Ikke vær lei deg for at vekta krangler litt - det går over ! Det er dessverre bare sånn med sånne vekter at de er noen forbanna kverulanter, og elsker å vende og vri på ting sånn at vi skal bli sinna på de... Det er bare å overse den når den er sånn vanskelig og så slutter den snart med det. For som alle andre, så vil den jo gjerne ha oppmerksomhet. Så da oppfører den seg bedre igjen en stund før den glemmer seg bort og begynner å krangle litt igjen. Og sånn fortsetter det. Men en eller annen gang så går den lei, og da kommer du og vekten din til å være verdens beste venner ! Inntil da får du heller overse den når den er kranglete som sagt og heller la deg oppmuntre av vennene dine her inne på dagboka *s*

Håper det gikk bra med besøk !

Vi 'sees' snart !

Stor klem fra NasseNøff

Bilde
☹️80,9 kg

3 mnd. jubileum

Og se hva jeg har gjort den siste tiden!!! Gått opp 700 gr.
Vel, det får en haug med utskeielser i det siste ta skylda for!
Bursdager, hverdager, utdrikningslag, you name it and I''ll be there... Men nå får det være nok for ei stund.
Huff, jeg kom jo på at jeg skal ut og spise pizza med jenteklubben i kveld. *ler* Får kutte middagen i dag, og spise sunt hele dagen. Ingen flere utskeielser på meg hjemme iallfall. Men etter i kveld er det iallfall stopp for ei stund. Slik kan det bare ikke fortsette, for da er jeg på gammelvekta før jeg vet ordet av det.
Lite trim har det også blitt i det siste på meg, og det savner jeg, men det har gått i ett på hjemmefronten de siste ukene. Gubben er mye borte på arbeid (han sier det, iallfall, *ler*)
Husarbeid og unger, opp-pussing og snart feriepakking gjør at tiden min til personlige gjøremål blir nesten null.
Jeg får heller satse på å bruke bassenget og gå lange turer i ferien. Skal iallfall gjøre mitt aller beste for at det ikke skal bli altfor mange kilo å slite med etter at ferien er over.
Det er vel kanskje lettere sagt enn gjort, men jeg skal nå prøve. Vite at jeg har gjort mitt.
i går var det bursdag her, det gikk i ett i 3 timer.
Allikevel var det en del godis som "oppsøkte" meg, og absolutt ville at jeg skulle smake bare litt. Jeg hadde jo ingen betenkeligheter, stresset og svett som jeg var. *ler*
Men nå er det ikke flere bursdager før vi kommer hjem igjen.
Skal bli godt med noen uker bursdagsfri fra kaker og saftige fristelser.

Nå skinner sola her i nord atter en dag. Helt utrolig å tenke på alt det godværet vi har hatt siden 17. mai.
Dette må jo være absolutt "mot normalt". Nå går det vel 100 nye år før vi opplever slikt igjen. Det er spådd godvær hele juli i nord, så vi håper virkelig at feriemålet vårt ikke regner bort de 2-3 ukene vi skal være der. Det ville isåfall vært typisk for vår uflaks.

Jeg har en god del husarbeid som venter på meg, godvær til tross, det må gjøres, og spesielt når jeg skal ut noen timer i kveld, så må det gjøres på dagtid.

Har et lite håp om å kunne trille en liten tur i dag også.
Tiden vil vise hva det blir til.

Dere får ha en alle tiders dag, kjære slankevenner!

Og TUSEN TAKK for alle hyggelige kommentarer! Det er slike som gjør at man finner det verdt å være her! Dere er fantastiske!

Klem fra NameIt
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃2. juli 2002
Hei igjen :-)

Jeg synes slett ikke du klarer deg dårlig, det er sommer og sol og sikkert fullt kjør fra morgen til kveld med alle barna. En ny livsstil med kostholdsendringer og mosjon krever sin dame fullt ut, og døgnet har fortsatt bare 24 timer.

Jeg har også holdt på i ca 3 måneder, men jeg bor stort sett alene og det er så absolutt ingen heksekunst for meg å lage middag til bare meg og få litt tid for trim. Det kunne jeg ikke klart for noen få år siden, da var det stress, stress og mer stress..

Dessuten, om vi setter av et år for planene våre så har vi det mange ganger igjen, og det året har vi nettopp begynt på.

Skulle ønske det var meg som var nede på 80... :-)

Ha en riktig deilig sommer, kanskje det kommer et par solstråler helt i sør også etterhvert.

Klem og lykke til

Hilsen Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Bitten😌2. juli 2002
Heia :) Du er bare 1 kg. fra å se 7 tallet nå, så stå på så klarer du det :) Har så lyst å si du ikke må gi opp nå, for da er det så lett å gå opp igjen. Så nå går du ut med klubben og koser deg med rødvin og pizza, og så sier du at fra imorgen er det på`an igjen for fult :) Send noe finvær ned til vestlandet og, det er rett før vi blir skylt vekk av vann og det vil ingen ende ta :( EG VIL HA SOLLLLLL ;-0
Ønsker deg lykke til med ny start da ;) Ha en flott ferie også :)
Lykke/sommerklemmer fra Bitten :)
Bilde
❤️80,2 kg

Ufrivillig fravær ...

P.g.a. problemer med datamaskinen så har jeg ikke skrevet i dagboka på over ei uke. Lynnedslag. Måtte få nytt modem, men nå er jeg her igjen!
Gjett om jeg har savnet dagboka og dere!!!
Fikk ikke lagt inn vekta til konkurranseoppdateringen, men så var det nå ikke rare nedgangen heller. Ventet nemlig mensen og da vet man at vekta går opp. Vel, det har vært ei hektisk uke så jeg har egentlig ikke hatt tid heller til så mye dagboktitting og skriving. Det skal bli ei forandring på det fra mandag av.
I morgen formiddag er det nemlig tid for et utdrikkingslag for ei venninne, og vi begynner tidlig. Skal overnatte på ei campinghytte, ha med grillmat og god "drikke".
Jeg har lovt meg selv å kose meg (med måte, hvis det går an).
Vi skal ha det kjempegøy, så får nå bare vekta si hva den vil på mandags morran. Det får jeg ta igjen etterpå.

Vi har omsider fått flisene på gulvene nå, så da gjenstår bare fugingen. Og rengjøringen.

Mandag ettermiddag feirer vi bursdag (er det noe annet?) for eldstejenta vår på forskudd. Stort sett bare klassekamerater og venner, så familiefesten får bli etter ferien.
Med stooor familie på begge sider, så blir det jaggu en god del bursdager hele året igjennom. Men sånn skal det være.
Var i bursdag til en tanteunge på mandag. Spiste marsipankake og koset meg, men så gikk jeg 5 km. hjem etterpå.
Har ikke kommet meg på noen form for organisert trim de siste ukene. Har innsett at det får bli etter ferien, for nå går det i ett til vi selv drar neste lørdag. Jeg prøver å gå tur når jeg har tid til det. Har t.o.m. vært i skogen og trødd, og for en utsikt vi fikk da vi kom opp i høyden! Helt nydelig!
Det ga mersmak, ja. Så er det så behagelig å gå i skog og mark, det er så stille og fredelig. Kun fuglesang å høre.

Det er faktisk over midnatt nå, lørdag 29.06. Jeg skrev allikevel inn datoen som fredag fordi vekta er fredagsvekt.

Dere får ha ei kjempefin helg alle venner som er innom her!

Skal komme sterkt tilbake med kommentarer så snart jeg får hodet over vann.

Klem fra NameIt (som fortsatt er på 8-tallet!! Skjerp deg!)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Knerten😃30. juni 2002
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboken i dag :-)

Dette går jo riktige veien for deg. Det er deilig å gå turer i skog og mark. Man bare tusler av gårde og plutselig har man gått langt og fått brent av noen kalorier :-)

Og nå er det ikke lenge igjen til du ser det fantastiske 7-tallet !!

Hilsen Knerten
c.AuthorAlias NasseNØff😊29. juni 2002

Kjære NameIt – tusen takk for hyggelig hilsen ! Jeg har også vært fraværende en stund pga jobb, så da er vi to som ’henger litt etter’ *ler*
Høres ut som det er flere enn meg som har hektiske tider !? Bursdagsfeiring og oppussing – nok å henge fingrene i skjønner jeg *s* Og så utdrikningslag i dag da – det høres jo bare kjempegøy ut ! Håper det ble skikkelig vellykket, og det tror jeg helt sikkert at det ble !

Kjedelig med lynnedslag da ! Tror jeg hadde blitt desperat hvis det hadde skjedd meg... *ler* Er jo totalt avhengig av denne pc'en da...

Syns du er flink jeg vennen - de 300 grammene som skal til for at du er under 80 - de forsvinner så fort som bare det ! *s*

Vi ’sees’ i løpet av uka, ha det fint så lenge !

Stor lørdagsklem fra NasseNøff

Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊29. juni 2002
Ja ja forsatt på 80, men det er ikke mange grammene om å gjøre så er du under:) synst det går kjempeflott jeg:) Du må kose deg masse i helgen:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Niki😀29. juni 2002
Heisann NameIt!

Så godt at det "bare" var datamaskinen det var noe tull med. Begynte jo å lure litt på hvor det var blitt av deg vet du.

Å gå på tur kan jo være vel så bra som "organisert" trim. Ihvertfall om man går litt fort :-) og spesielt om man går i skogen. Jeg har jo denne pulsklokken og kaloriforbrenningen er stort sett mye høyere når jeg går i skogen. Og så er det jo så mye bedre for beina da.

Kos deg masse på utdrikkingslaget!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias fluffa😀29. juni 2002
Hei!
Jeg er også en slik nattevandrer! Klokka har passert midnatt med nøyaktig ett kvarter. Måtte bare innom deg for å rope heia, heia. Det er bare 500 gram til du har gått ned 10 kilo!
Stå på! Ha en god natt!
Klem fluffa
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.