← Alle dagbøker
diarist.Alias

Nadia

49 år168 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start119,0 kg
Sist118,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå42,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. januar 200216. januar 2002
118,5 kg

Takk for oppmuntrende ord :)

Takk alle sammen! :) Jeg hadde en fin dag i dag, spesielt etter å ha lest alle de oppmuntrende kommentarene fra dere.
Nå vet jeg at dette er det rette stedet for meg, og jeg har bestemt meg for å klare det denne gangen. Før har jeg alltid satt meg urealistiske mål. Jeg har alltid ønsket å raskt nå min drømme vekt (65 kg), og den siste tanken hver natt før jeg legger meg er alltid at: "Nadia, nå må du skjerpe deg, det kan ikke fortsette slik. Fra i morgen av starter jeg med å slanke meg!". Men hva hjelper det..... når jeg dagen etter sleper den samme vekten i sengen. Nei! nå må jeg slutte å være så pessimistisk. Jeg har sett at det er mange andre, like overvektig som meg, som har klart å slanke bort fettet, DA ER DET IKKE UMULIG!

Jeg satsert på å "drikke" av meg fettet, og har begynt å drikke 3-4 liter vann hver dag. Når jeg føler at sulten kommer, drikker jeg så mye vann jeg orker for da får jeg en metthets følelse og slipper å spise. Jeg passer også på å alltid ha mandariner (siden det er min favoritt frukt ;) på lager, og spiser frukt når lysten på snacks "kveler".
Etter å ha prøvet så mye rart har jeg kommet til det resultatet at det ikke hjelper å følge noen bestemt slankekur, men at jeg må lage min egen individuelle kur og sette meg inn i hvilken kost som er sunn og kalorifattig. Det hjelper lite å følge en ferdig utviklet plan, uten at man selv aner hvordan den påvirker kroppen. I alle fall tror jeg at jeg er på rett spor nå, og vil bruke alle de gode råd jeg kan få og lese her.

Hva med sport da!? akkurat der har jeg på grunn av rygg problemer ikke mye å velge mellom, men jeg har investert i en treningsapparat, Air walker, og i dag har jeg trent i ca 15 min. Jeg vet det er ikke er nok men jeg må begynne sakte slik at jeg ikke mister lysten.

Ok, nå er denne dagen også snart over, og jeg skal IKKE på vekten i morgen for det er ikke lurt å veie seg hver dag har jeg hørt :)


5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2917. januar 2002
Hei på deg Nadia!

Så godt å se at din motivasjon også er på topp.
Jeg synes disse sidene her hjelper veldig på motivasjonen, og tror ikke jeg kommer til å klare det uten.
Litt ned er bedre enn ingenting, ja. Helt enig med deg.
Tenk hvis vi klarer 1 kilo i uka på et år, så blir det 52 kilo.
En liten tanke, bare. :)
Og et år går da fryktelig fort. Høres bare lenge ut.

Du er kjempeflink med tanke på vanndrikkingen. Jeg derimot, tror jeg har tatt meg to glass vann siden jeg begynte dette her. Drikker på tab-extra. Klarer ikke å la være.
Planen er jo mer vann, men......!

Ellers får du fortsatt ha en bra slankeuke.
Husk at vi gjør dette sammen.

Snakkes:) :)

Klem fra Elisa28


c.AuthorAlias Trultemor17. januar 2002
Hei Nadia! '

Nå har du kommet til rette plassen. Her får du støtte og oppmuntring når det er vanskelig, og mye ros når det går bra, og ikke minst masse tips for hvordan å få til slankingen.
Selv synes jeg denne slankedagboken er genial. Har ikke klart en så "lang" slankekur på veldig lenge (15dgr. til nå). Blir veldig motivert av å skrive her.

Lurt å lage sin egen slankekur, hvor du bestemmer deg for hvor mange kcal. du skal innta pr. dag. Men pass på å få i deg variert kost. Jeg følger Grete Roede (går ikke på kurs), og ligger på ca. 1200 kcal. pr dag. Frukt og lett-syltetøy stiller mye av søtbehovet, og grønnsaker har lite kcal. Men jeg spiser brød 2 ggr pr.dag, middag, frukt, grønnsaker til mellommåltid, og av og til 1 knekkebrød/klibrød m/magerost til kvelden.

Vedr. trening, så har jeg funnet ut at raske gåturer på 30-60 minnutter har god effekt. Jeg har også probl. med ryggen, og turene forverrere ikke det.

Ønsker deg masse lykke til med slankingen.
Klem fra Trultemor.
c.AuthorAlias Fett nok.16. januar 2002
Hei Nadia!

Takk for oppmuntrende ord.
Jeg håper på å være inne igjen så fort som mulig, men samtidig får jeg mer tid til å få rompa opp av stolen og ut på tur i stedet, men aldri om jeg glemmer dere eller siden, kommer til å benytte hver anledning til å se hvordan det går med dere, og oppdatere boka mi.

Så flink du har vært, jeg MÅ se å få skaffet meg noe å trene med; har en stepp-plate, men trenger noe mer variert. Trimsykkel står på ønskelista, men jeg får se.

Lykke til videre, Nadia.

Dette fikser du, hjelp får du her inne og skulle du sprekke, så se på det som at du har utsatt slankekuren en dag og ikke so at "nå-kan-jeg-like-godt-spise-masse-i-morgen"-greie.

Stor klem fra Rita;o)
c.AuthorAlias skilpadda16. januar 2002
Hei Nadia! :-) Selvfølgelig er det ikke umulig! Selvfølgelig kan du også greie det! En dag av gangen, så kan du greie nesten hva det skal være. 15 minutter "Air walker" er flott, det! Ikke tenk på at det "burde vært mer", det er kjempefint at du I DAG har trent i 15 minutter. I DAG er du kjempeflink! Hvis du er like flink i morgen, så blir det 30 minutter til sammen, og på en uke blir det flere timer.

Du trenger heller ingen fast plan, det er sant det. Du trenger bare å spise sunt og ofte og passe mye. Drikke masse vann og spise frukt er veldig sunt og godt og lurt. Og så er det kjempeviktig at du trives med den måten du velger å gå ned i vekt på - for det du skal gjøre nå, er å finne en livsstil som du kan leve med permanent. Derfor er jeg helt enig med deg i at du ikke skal trene så mye at du mister lysten! Helt riktig tenkt.

Det er klart at dersom du skal gå ned kanskje 50 kilo, så vil det ta tid. Da er det kanskje lurt å ikke tenke så mye på det endelige målet? Det vet du sikkert best selv, noen liker å ha målet i sikte hele tiden, andre ønsker bare å ta en dag av gangen. Uansett så MÅ vi ta en dag av gangen, for det er bare en dag av gangen vi får! :-) Det kan være lurt å tenke på, kanskje særlig etter en dårlig dag - en dårlig dag er bare én dag, den også, og så er den slutt.

Syns det høres ut som du har en kjempefin innstilling. Jeg er spent på å få høre mer fra deg etter hvert! (Og du har også helt rett i at det ikke er nødvendig å veie seg hver dag.)

Lykke til med resten av uken! Og velkommen hit! :-)

Klem fra skilpadda.
c.AuthorAlias Elisabeth16. januar 2002
Hei Nadia,så flink du er!
Jeg tror du er inne på rett tanke ang. delmål. Husk at HVER dag må være meningsfull,ikke lev for dagen i framtiden da du vil veie 65. Idag er du BRA,FLOTT og du er DEG!
Ikke se for deg vanskelighetene som ligger foran deg,konsentrér deg om dagen idag. Finn ut matsorter som er sunne (som f.eks mandarinene du liker!) og kalorifattige og si til deg selv "jøss så MASSE mat jeg kan spise hver ENESTE dag MENS jeg får NED i vekt" Er det ikke fantastisk? :)
Vit at tunge dager vil komme,men ikke la deg nedtrykke av dem. Du vil falle for fristelser,men du vil komme deg opp igjen! Du kan klare dette,Nadia,bare ha tro på deg selv :) Skal følge med deg,fint om du også er litt vaktbikkje for meg. For det er lett å snakke om det,men det er like vanskelig for meg som for deg å gjennomføre det :) Klem fra Elisabeth.
119,0 kg

nytt forsøk

Hei alle sammen!

Jeg har egentlig alltid vært overvektig, og det var og er slitsomt! Det er liksom så lettere sagt enn gjort å ta fatt på en slankekur som i alle tilfeller ender opp med den velkjente "jo jo effekten". Jeg vet jeg må slanke meg, men jeg har endelig innsett at denne oppagven klarer jeg ikke alene. Denne metoden med dagbokskriving er noe nytt for meg, og jeg er glad jeg ble tipset om denne muligheten.

Det jeg fant fasinerende med å skrive slankedagbok på internett er at man kan være usynelig men synelig allikevel. Jeg håper også på å bli kjent med likesinnede, og utveksle tanker og meninger omkring "et liv med overflødige kilo". Nå gjenstår det bare å se om jeg lykkes å slanke meg denne gangen?!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2915. januar 2002
Hei, og velkommen skal du være, Nadia!

Du og jeg ser ut til å være ganske like. Og da er det ekstra gøy å følge hverandre.
Jeg begynte her inne på disse sidene for litt over en uke siden, og jeg må bare få si at motivasjonen har aldri vært bedre. Har fått masse støtte allerede. Folka her er fantastiske.
Jeg har også alltid vært overvektig. Ingenting å skylde på utenom meg selv.
Har jo egentlig drevet på med slanking i mange år. Et par vellykkede (Grete Roede-kurs),og en del mer mislykkede.
Nå er jeg lei av å være stor og har bestemt meg for at denne gangen stopper jeg ikke før jeg når målet mitt. OG BLIR DER!!
Nei, du har kommet til rette plass.
Dette skal du klare!!!!

Kommer til å følge med deg.

Lykkeønsker fra Elisa :)
c.AuthorAlias maximaxi15. januar 2002
Velkommen! Har selv ikke brukt sidene så lenge, men har god nytte av dem allerede! Her er det mye motivasjon og inspirasjon å hente... Det er veldig mange her som står på noe alldeles utrolig! Du blir gjerne en av dem nå - i alle fall: lykke til i kampen mot kiloene!

MAXIMAXI
c.AuthorAlias Fett nok.15. januar 2002
Hei og velkommen!

Denne gangen kommer du til å klare det.
Har vært på 110 kg selv en gang, selv om det var rett etter fødsel. "de kiloene tar du av deg når du ammer" sa alle, men der tok de feil. Tok riktignok av meg 15, la på meg ca 3 og dette satt som støpt. Dvs at jeg skal ned ca20-25 kg. Så vi har et langt og tøft mål, men vi kan ikke gi opp nå????

Her inne har jeg funnet masse inspirasjon til å nå målet, det er en herlig gjeng, kommer både med ris og ros.

Stå på, sammen er vi sterke.

Ønsker deg LYKKE TIL!

Hilsen Rita
c.AuthorAlias Jenta*S*15. januar 2002
Heisann!
Velkommen hit! Her er vi alle i samme båt,og jeg synes iallefall at disse sidene er HELT unike!Masse støtte og gode råd å få her:0)...hva er målet ditt? Og skal du følge noe spesielt opplegg? Gleder meg iallefall til å følge med hvordan det går med deg videre!
Klem fra Jenta*S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.