Takk for oppmuntrende ord :)
Takk alle sammen! :) Jeg hadde en fin dag i dag, spesielt etter å ha lest alle de oppmuntrende kommentarene fra dere.
Nå vet jeg at dette er det rette stedet for meg, og jeg har bestemt meg for å klare det denne gangen. Før har jeg alltid satt meg urealistiske mål. Jeg har alltid ønsket å raskt nå min drømme vekt (65 kg), og den siste tanken hver natt før jeg legger meg er alltid at: "Nadia, nå må du skjerpe deg, det kan ikke fortsette slik. Fra i morgen av starter jeg med å slanke meg!". Men hva hjelper det..... når jeg dagen etter sleper den samme vekten i sengen. Nei! nå må jeg slutte å være så pessimistisk. Jeg har sett at det er mange andre, like overvektig som meg, som har klart å slanke bort fettet, DA ER DET IKKE UMULIG!
Jeg satsert på å "drikke" av meg fettet, og har begynt å drikke 3-4 liter vann hver dag. Når jeg føler at sulten kommer, drikker jeg så mye vann jeg orker for da får jeg en metthets følelse og slipper å spise. Jeg passer også på å alltid ha mandariner (siden det er min favoritt frukt ;) på lager, og spiser frukt når lysten på snacks "kveler".
Etter å ha prøvet så mye rart har jeg kommet til det resultatet at det ikke hjelper å følge noen bestemt slankekur, men at jeg må lage min egen individuelle kur og sette meg inn i hvilken kost som er sunn og kalorifattig. Det hjelper lite å følge en ferdig utviklet plan, uten at man selv aner hvordan den påvirker kroppen. I alle fall tror jeg at jeg er på rett spor nå, og vil bruke alle de gode råd jeg kan få og lese her.
Hva med sport da!? akkurat der har jeg på grunn av rygg problemer ikke mye å velge mellom, men jeg har investert i en treningsapparat, Air walker, og i dag har jeg trent i ca 15 min. Jeg vet det er ikke er nok men jeg må begynne sakte slik at jeg ikke mister lysten.
Ok, nå er denne dagen også snart over, og jeg skal IKKE på vekten i morgen for det er ikke lurt å veie seg hver dag har jeg hørt :)
Nå vet jeg at dette er det rette stedet for meg, og jeg har bestemt meg for å klare det denne gangen. Før har jeg alltid satt meg urealistiske mål. Jeg har alltid ønsket å raskt nå min drømme vekt (65 kg), og den siste tanken hver natt før jeg legger meg er alltid at: "Nadia, nå må du skjerpe deg, det kan ikke fortsette slik. Fra i morgen av starter jeg med å slanke meg!". Men hva hjelper det..... når jeg dagen etter sleper den samme vekten i sengen. Nei! nå må jeg slutte å være så pessimistisk. Jeg har sett at det er mange andre, like overvektig som meg, som har klart å slanke bort fettet, DA ER DET IKKE UMULIG!
Jeg satsert på å "drikke" av meg fettet, og har begynt å drikke 3-4 liter vann hver dag. Når jeg føler at sulten kommer, drikker jeg så mye vann jeg orker for da får jeg en metthets følelse og slipper å spise. Jeg passer også på å alltid ha mandariner (siden det er min favoritt frukt ;) på lager, og spiser frukt når lysten på snacks "kveler".
Etter å ha prøvet så mye rart har jeg kommet til det resultatet at det ikke hjelper å følge noen bestemt slankekur, men at jeg må lage min egen individuelle kur og sette meg inn i hvilken kost som er sunn og kalorifattig. Det hjelper lite å følge en ferdig utviklet plan, uten at man selv aner hvordan den påvirker kroppen. I alle fall tror jeg at jeg er på rett spor nå, og vil bruke alle de gode råd jeg kan få og lese her.
Hva med sport da!? akkurat der har jeg på grunn av rygg problemer ikke mye å velge mellom, men jeg har investert i en treningsapparat, Air walker, og i dag har jeg trent i ca 15 min. Jeg vet det er ikke er nok men jeg må begynne sakte slik at jeg ikke mister lysten.
Ok, nå er denne dagen også snart over, og jeg skal IKKE på vekten i morgen for det er ikke lurt å veie seg hver dag har jeg hørt :)
Så godt å se at din motivasjon også er på topp.
Jeg synes disse sidene her hjelper veldig på motivasjonen, og tror ikke jeg kommer til å klare det uten.
Litt ned er bedre enn ingenting, ja. Helt enig med deg.
Tenk hvis vi klarer 1 kilo i uka på et år, så blir det 52 kilo.
En liten tanke, bare. :)
Og et år går da fryktelig fort. Høres bare lenge ut.
Du er kjempeflink med tanke på vanndrikkingen. Jeg derimot, tror jeg har tatt meg to glass vann siden jeg begynte dette her. Drikker på tab-extra. Klarer ikke å la være.
Planen er jo mer vann, men......!
Ellers får du fortsatt ha en bra slankeuke.
Husk at vi gjør dette sammen.
Snakkes:) :)
Klem fra Elisa28
Nå har du kommet til rette plassen. Her får du støtte og oppmuntring når det er vanskelig, og mye ros når det går bra, og ikke minst masse tips for hvordan å få til slankingen.
Selv synes jeg denne slankedagboken er genial. Har ikke klart en så "lang" slankekur på veldig lenge (15dgr. til nå). Blir veldig motivert av å skrive her.
Lurt å lage sin egen slankekur, hvor du bestemmer deg for hvor mange kcal. du skal innta pr. dag. Men pass på å få i deg variert kost. Jeg følger Grete Roede (går ikke på kurs), og ligger på ca. 1200 kcal. pr dag. Frukt og lett-syltetøy stiller mye av søtbehovet, og grønnsaker har lite kcal. Men jeg spiser brød 2 ggr pr.dag, middag, frukt, grønnsaker til mellommåltid, og av og til 1 knekkebrød/klibrød m/magerost til kvelden.
Vedr. trening, så har jeg funnet ut at raske gåturer på 30-60 minnutter har god effekt. Jeg har også probl. med ryggen, og turene forverrere ikke det.
Ønsker deg masse lykke til med slankingen.
Klem fra Trultemor.
Takk for oppmuntrende ord.
Jeg håper på å være inne igjen så fort som mulig, men samtidig får jeg mer tid til å få rompa opp av stolen og ut på tur i stedet, men aldri om jeg glemmer dere eller siden, kommer til å benytte hver anledning til å se hvordan det går med dere, og oppdatere boka mi.
Så flink du har vært, jeg MÅ se å få skaffet meg noe å trene med; har en stepp-plate, men trenger noe mer variert. Trimsykkel står på ønskelista, men jeg får se.
Lykke til videre, Nadia.
Dette fikser du, hjelp får du her inne og skulle du sprekke, så se på det som at du har utsatt slankekuren en dag og ikke so at "nå-kan-jeg-like-godt-spise-masse-i-morgen"-greie.
Stor klem fra Rita;o)
Du trenger heller ingen fast plan, det er sant det. Du trenger bare å spise sunt og ofte og passe mye. Drikke masse vann og spise frukt er veldig sunt og godt og lurt. Og så er det kjempeviktig at du trives med den måten du velger å gå ned i vekt på - for det du skal gjøre nå, er å finne en livsstil som du kan leve med permanent. Derfor er jeg helt enig med deg i at du ikke skal trene så mye at du mister lysten! Helt riktig tenkt.
Det er klart at dersom du skal gå ned kanskje 50 kilo, så vil det ta tid. Da er det kanskje lurt å ikke tenke så mye på det endelige målet? Det vet du sikkert best selv, noen liker å ha målet i sikte hele tiden, andre ønsker bare å ta en dag av gangen. Uansett så MÅ vi ta en dag av gangen, for det er bare en dag av gangen vi får! :-) Det kan være lurt å tenke på, kanskje særlig etter en dårlig dag - en dårlig dag er bare én dag, den også, og så er den slutt.
Syns det høres ut som du har en kjempefin innstilling. Jeg er spent på å få høre mer fra deg etter hvert! (Og du har også helt rett i at det ikke er nødvendig å veie seg hver dag.)
Lykke til med resten av uken! Og velkommen hit! :-)
Klem fra skilpadda.
Jeg tror du er inne på rett tanke ang. delmål. Husk at HVER dag må være meningsfull,ikke lev for dagen i framtiden da du vil veie 65. Idag er du BRA,FLOTT og du er DEG!
Ikke se for deg vanskelighetene som ligger foran deg,konsentrér deg om dagen idag. Finn ut matsorter som er sunne (som f.eks mandarinene du liker!) og kalorifattige og si til deg selv "jøss så MASSE mat jeg kan spise hver ENESTE dag MENS jeg får NED i vekt" Er det ikke fantastisk? :)
Vit at tunge dager vil komme,men ikke la deg nedtrykke av dem. Du vil falle for fristelser,men du vil komme deg opp igjen! Du kan klare dette,Nadia,bare ha tro på deg selv :) Skal følge med deg,fint om du også er litt vaktbikkje for meg. For det er lett å snakke om det,men det er like vanskelig for meg som for deg å gjennomføre det :) Klem fra Elisabeth.