← Alle dagbøker
diarist.Alias

NITE

64 år163 cm27 innlegg 2002 0 følgere

Start103,0 kg
Sist99,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå37,5
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. juli 200229. august 2002
99,6 kg

Trening, Sats og like motivert

Ja så er klokken i skrivene stund vippet over midnatt, og torsdag er her.
Føler alt er gått så bra med denne vektreduksjons"greia"
Men er ikke så flink til å spise (tenk at jeg skulle si det da)
I dag ble det noka til frokost (blandet med melk)
Lunsj, knekkebrød med makrell i tomat + en banan
Mellommåltid Fiberrik med makrell i tomat + banan
Middag 3 knekkebrød med, ja hva tror du........... Akkurat ja, makrell i tomat. Har litt majones på denne makrellen, og hvordan er dette med majones??????

Har vel nå bestemt meg at jeg skal starte på Sats, så jeg får vel ta en tur innom i morgen å forhøre meg litt og event bare melde meg inn.

Så er jeg så glad for at jeg har gått gjennom 2 mens periode i min fartstid på Slankere.com. og jeg har ikke hatt det behovet for søtt som tidligere.
Jeg har overhodet ikke behov for søtt, men har spist litt nøtter da. Vet at det ikke er så ille, men det er jo salt da, og det er jo ikke så bra. Men ettersom det går nedover, så kan det ikke være ille nei.

Som flere har antydet, så tynnes det litt i rekkene av faste deltakere her, men nye kommer stadig til. Men hvor er det blitt av Hecatee? Gi lyd fra deg da, om du er inne å leser litt.

Nå er jeg trøtt, og tar natta. Spennede for nå er det to dager til veie, og måle dagen, Morgengry..

En god slankedag til dere alle fra Nite
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉31. august 2002
Heisann!

Tror ikke det er så ille med majones jeg - inneholder det ikke egg og vegetabilsk olje da? Litt eddik er det vel også i det, og minimale mengder med sukker. Tror det er ganske lav GI, og så lenge kaloriinntaket er lavt nok totlt tror jeg ikke du har vondt av den majonesen. Selv har jeg også et relativt fett kosthold, med mye fet fisk og steking og woking i olje. Ligger unna melkefettet bare, men du ser jo at jeg går ned, så fettet er ikke det farlige etter min mening, det er det sukkeret som er! Og det ligger jeg laaangt unna, inkludert det sukkeret som er i frukt for min del!

GRATULERER MED UNDER-HUNDRE FORRESTEN!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias ann-merete😌30. august 2002
Hei igjen.
Bare innom for å ønske god og slankende helg.
Håper at dersom jeg sier det ofte nok, så affirmerer jeg tanken over i egne baner også.Ha,ha.
Er alltid litt engstelig i forkant av helga.
jeg gleder meg jo selvsagt, men matmessig er hver helg en utfordring.
Elsker mannen min, men han har en forbrenning uten like.
Spiser hva det måtte være ,i det format han selv ønsker, uten noensinne å legge på seg et gram.
Slepe han til treningsstudioet må jeg også, og likevel ser det ut som det skulle være motsatt vei alt gikk...
Ha,ha.
Men ,men.
Skal la meg inspirere av alle dere flinke medslankere.
Skal prøve å se dere for meg hver gang jeg stikker nesa inn i skapet på utkikk etter noe digg.
Så får mandagen vise hvorvidt det har blitt en suksess eller ikke.
Men heia deg!
Og som sagt- god helg.Uansett meny.

c.AuthorAlias iset30. august 2002
hei vennen:)

måtte bare stikke innom å si hei i en fart, har ikke lov å sitte så mye på nettet her på hundvåg hihi.

tenker masse på deg o du stilige dame:)

klemmer fra Iset.
c.AuthorAlias Morgengry😌30. august 2002
Hei på det Nite.
Så fint at du har tenkt å begynne på sats. Jeg har trent der et år, og er kjempefornøyd. Noen er så flotte at det kan ta motet fra en, men det er også noen på våres størrelse. Og de som jobber der er veldig flinke til å hjelpe enn, hvis man trenger det. Nå har de jo også kampanjetilbud, så slå til!

Jeg har vært å registrert vekta, men cm skal jeg ikke ta før om en ukes tid. Er spent på å se vekta di. Føler at slankingen går veldig bra, ikke minst for at jeg har deg å konkurere med. Håper vi kan holde følge videre nedover også. Fint å ha noen som følger med en.

Håper denne helgen går bedre enn den forrige. Skal prøve å styre unna McDonalds.

Ha en flott helg Nite.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Blubbis😃30. august 2002
Hei, nite.

Må være deilig å komme seg ned _under_ 100! Der har jeg ikke vært på tre års tid.
Men det kommer etterhvert. Er tålmodig, jeg. :o)

Kjenner en som studerer medisin. I følge hennes lærer er majones av den sunne typen fett(plante). Det samme gjelder makrell i tomat...bare sunt fett. Men det kan bli for mye av alt, så det det kommer an på er mengden. Og sånn er det jo med alt vi putter i oss...
Nøtter er det masse (sunt) fett i, men her gjelder det også å moderere seg.
Jeg spiser popcorn når jeg fyser på noe godt. Eller rå blomkål.

Men jeg tror nok du gjør noe riktig her, hvis ikke hadde du ikke gått ned i vekt :o)
Og mange finner jo sin helt egne måte å gjøre dette på, i tillegg til at de klarer å holde vekten resten av livet.
Moren min har vært veldig overvektig helt siden hun var 20, og når hun rundet 42 solgte hun bilen og la om kostholdet. Nå har hun gått ned over 50 kilo på 1 1/2 år! Og dette er en dame som har prøvd ALT for å gå ned i vekt, men ikke klarte det før hun gjorde det på sin egen måte.
Så jeg har all tro på de som velger å kjøre sitt eget løp. Alt man trenger er sunn fornuft, og det tror jeg du har massevis av.
Veldig flink, er du! :o)

Oppmuntrende klemmer fra Blubbis
c.AuthorAlias hecatee❤️29. august 2002
hei, kjære nite!! :) :)

koselig å se at jeg har vært savnet!! har tenkt mye på deg og andre brukere her inne!!

lørdagen gikk ikke som planlagt, noen hadde brukt opp veden vår og vi ble kun 3 jenter. ikke at det stoppet oss....

min favoritt grandtante døde på lørdagen, fikk beskjeden på søndagen. trist!! mye å gjøre i familie sammenheng. bestevenninna mi reiste for å studere 1 år i irland på tirsdag, så jeg har nærmest okupert henne de siste 4 dagene hun var hjemme. i tillegg har jeg slitt med å få sove i varmen samtidig som jeg har vært syk. alt på en gang!! men...

I'M BACK!! :)

godt å se at du har det bra og at vekta går riktig vei!! HEIA!!

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Nettan❤️29. august 2002
Jeg må jammen si at du er veldig flink! Skal skjerpe meg nå og komme skikkelig igang jeg også!

SATS er jo et veldig greit sted å komme igang, så lykke til med det!

Klem Nettan
c.AuthorAlias Mah😃29. august 2002
Hei Nite.

Kjempefint at du har tatt turen til Sats. For meg var det en stor terskel som ble forsert da jeg våget meg inn på trenings-
studio. Jeg har selvfølgelig tenkt på dette i mange år, men jeg så for meg at de som var der var sånne superspreke, slanke sylfider som bare var der for å vise seg frem. Heldigvis tok jeg feil. Hos oss er det folk i alle fasonger og aldre. Har valgt å begynne på spinning, for det er det venninna mi driver med (hun har holdt på i 1 1/2 år), men det er også andre treningstimer som kan være interessante. Vi har ikke SATS der jeg bor men noe som heter Fitness Club. Det er en trenigskjede som holder til i Folloregionen. Er sikker på at du finner noe du liker å holde på med. Det er også hyggelig å ha noen å gå sammen med. Jeg har forsøkt å få med gubben, men det er ikke så lett for vi kan jo ikke la vår lille frøken være hjemme alene heller.

Artig det med søtbehov. Jeg har heller ikke vært særlig plaget av søthunger mens jeg har holdt på med slankingen. Is synes jeg ikke er noe godt lenger, men i forbindelse med mensen kommer sjokoladesuget litt sigende. Har dog ikke spist mye godteri i denne perioden. Spiser jo endel frukt, så det dekker kanskje behovet?

Ser at du er natteskriver du. Selv blir jeg morgenskriver, siden det er vanskelig å komme til PC hjemme. Vi snakkes.

Slankeklem fra Mah
c.AuthorAlias Minelli😉29. august 2002
Hei Nite!

Måtte nesten flire litt for meg selv da jeg leste menyen din i går...knekkebrød hele dagen - det er jo sånn jeg kunne finne på det, jo! Og med samme pålegg! De jeg jobber sammen med rister håpløst på hodet når de ser jeg kommer med knekkebrødpakka til lunsj - og med samme pålegg i mer eller mindre ett år! Ja, ja, makrell i tomat er litt fetere enn annet pålegg, men det er sunt fett, så det gjør faktisk ingenting. Men du, ligg unna majonesen! Den er garantert IKKE sunn! Grunnen til at du likevel går ned, er nok at kroppen din trenger kaloriene fra majonesen også, det er jo ikke bra å få i seg for få kalorier...

Heldig du som ikke føler søtbehovet!

Ha en superduper torsdag!

Klem fra Minelli
99,6 kg

Nå må vi ta vare på gutta

Ha ha, liker å sette litt "spicy" headig, så du blir nyskjerrig.
Vi har ikke mange gutter her inne, og tar av meg hatten for disse som er her inne i alt dette kjærringsnakket. Oppskrifter, Fendon Lindberg, gubber, unger, mensen, ja det skal mindre til for å skremme disse sarte sjelene (ha ha ha)
Synes vi skal ta oss sammen jeg jenter, og slenge innom gutta å se om de klarer å ta imot små perler, og ikke minst at de klarer å sende oss en melding tilbake. Det ville vært gøy det. Skal vel innrømme at jeg ikke er av de flinkeste jeg heller, men er vel innom hos et par av dem, i allefall.

Turen rundt Sognsv. gikk helt topp i dag. Nassenøff sto der igjen når nite kom opp til bommen. Men var det flere der, av klubben "fjell-geitene" NEI. Men neste tirdag er det igjen tur kl 18:00, så tør du, er vi glad for å få med flere.

Dagen i dag har jeg spist altfor lite. Etter turen spiste jeg en banan, og drakk en noka nå rundt midnatt. Det har bare ikke passet seg slik at jeg har fått spist, og når jeg kom til hjemmets lune arne, var kl.23:30, og da er det altfor sent for å spise noe.

Men Morgengry, du har begynt å registrere vekta hver dag du, luringen. Ingen mens og veiing hver dag...... og i tillegg så mye trening, så må jeg virkelig sæla på for at du ikke skal løpe fra meg, men jeg velger å tro at det er fredagsvekta som er hovedangivene for oss begge, eller.

Da må dere godtfolk ha en fortreffelig onsdag, og spis med måte.

OG HUSK HØSTTREFFET DA. ER DET NOE DU LURER PÅ, SENDER DU EN MAIL.

NITE
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃28. august 2002
Hei Nite :-)

Jeg har ikke besøkt deg på noen dager og måtte ta en tur tilbake. Du er jo kjempeflink!!

Flott at du er med å dra i gang forskjellige ting, treff og spaserturer.

Fikk så vondt av deg med disse menssmertene. Jeg fikk selv endometriose i slutten av 30-årene og lå og vred meg ei uke hver eneste måned. Da måtte jeg se på kalenderen før jeg takket ja til både selskap og diverse opplegg i forbindelse med jobb. Det er det verste jeg har opplevd. De fleste som får denne sykdommen er unge og den er grunnen til omtrent halvparten av tilfeller med ufrivillig barnløshet. Den andre gruppen får utbrudd senere, rundt 40-års alderen.
Heldigvis ble jeg operert og satt på hormonkur. Har vært helt fin det siste året :-) Hvis smertene dine blir verre så burde du spørre legen om du kan ha dette. De fleste leger er ikke oppmerksomme på det og bare avfeier det som vanlige kvinneplager, men det er alvorlig nok.

Det var ikke meningen å holde noe sykdomsforedrag eller mase om slikt, men jeg måtte.

Ha en fin onsdagskveld og lykke til, vennen.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias ivalodia😊28. august 2002
Kjære kjære NITE :-)

I går da jeg kom hjem fra vakt var jeg så sliten, nattesøvnen har jo vært en ting.. og det var mye på vakt i går! Jeg skulle duppe litt ... på sofaen fikk jeg ikke fred da mine 5 små satt oppå meg og det var mamma ditt og mamma datt. Jeg skrudde på viften og la meg i senga, og da var det gjort..Våknet ikke før 18.50 :( da ble jeg så irritert over at jeg hadde forsovet meg, og tenkte å sende en sms t dere på tlf t Nasse, men jammen meg så sovnet jeg igjen før jeg viste ordet at det og neste gang jeg våknet ,da var klokken 05.30 ! Så det har ikke vært så mye futt i denne dama de siste døgn. I dag har jeg fri og bare jr er hjemme,snart skal jeg hente de andre så er det i gang m middag osv.. NITE,neste tirsdag, kan du dra meg etter ørene opp t Sognsvann?

Nå skal jeg legge turen innom gutta :-)

Ha en fin dag videre min kjære venn :-) Varm klem
c.AuthorAlias ABBA❤️28. august 2002
Kjære NITE!

Takk for et flott tiltak angående samling i oktober. Selv får jeg ikke deltatt da den ene av datteren min fyller år den helga. En veninde har termin i de dager også. jeg har lovet å bli med på fødselen. Det synes jeg at jeg ikke kan gå i fra, da det handler om trygghet. Men håper det blir et treff senere osså. ***SSS**

Ellers må jeg bare si stå på du klarer dette kjempefint.

KLEM FRA ABBA
c.AuthorAlias Morgengry😉28. august 2002
Hallo, vennen.
Du spurte om hva en rotex maskin er. Det er en fantastisk oppfinnelse for de som liker å løpe men desverre er for tunge til å løpe på normal vis. Her setter du beina på to plater som er litt større en føttende. Disse sitter på to "armer", så når du løper så følger disse beina dine. Det betyr at du får ikke noe nedslag som kan skade knærne. Genialt!! Jeg trener på helsestudio, men skulle ønske jeg hadde en slik hjemme, for da kunne jeg ha trent etter at jeg la jentungen. Jeg jobber på kontor og blir sittende mye rolig her. Derfor må jeg trene en del. Merker at jeg har problemer med å sitte lenge pga bekkenet og korsryggen. Men når jeg får trent så forsvinner disse problemene. Selv om det mange ganger er et slit å komme seg på trening, så er det veldig motiverende at jeg får en smertefri hverdag.

Selvfølgelig er det fredagsvekta som betyr noe, men jeg måtte bare sjekke om jeg hadde får trimmet bort helgen. Fredagsvekta mi nå tror jeg ikke blir så imponerende. Har spist ok denne uken men det ble ikke noe trening i går og det blir ikke noe i dag. Og i og med at jeg spiste så mye fy-mat i helgen så skal jeg ikke ha de største forhåpningene ang. vekta nå. Men helgen som kommer skal jeg være flink! Men isen klarer jeg aldri å kutte ut..... Kanskje til vinteren?

Du sier at jeg kommer til å dra fra deg med all denne treningen. Vel Nite, jeg skal gi deg en trøst:
Sjekk denne linken:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6883788
Han sier:"- Mosjon er selvsagt viktig, men man går mye raskere ned i vekt ved å endre kostholdet."
Så det er ikke sikkert jeg har så store overtaket.

Ha en flott dag, Nite.

Klemmer fra Morgengry
99,6 kg

Sognsvann er flyttet til kl.18:00 på Tirsdager

Tenkte jeg skulle sette dette i headingen, slik at dere som er innom meg får det med dere.

Ser at det blir ferre og ferre her inne, av mange av de jeg snakket med. Det er klart at det er mange igjen, men ser at frekvensen for oppdatering av DB blir skjeldnere enn tidligere.
Jeg merker selv at det tar vanvittig mye tid til å oppdatere og skrive i andres dagbok.
Man har jo et liv utenfor dagboken også, og noen ganger må man stoppe opp å prioritere. Dette er jeg kanskje litt lite flink til å gjøre akkruat nå. Er i en litt spesiell livssituasjon med fullt av forandringer, uten å uttdype dette nærmere, og dermed så er mitt skritt mot nites liv videre å skrive av seg fettet. Som jeg har sagt tidligere, så ved å sitte på kveldstid å skrive holder fingrene borte fra mat og godt man har lett for å trøste seg med på kveldstid.

Så har jeg da fått mensen, og kroppen føles som en ballong, ikke minst rundt magen. Jeg har sinnsykt vondt, og det er som kniver vries rundt der inne. Er rimelig sikker på at vekta også går "urettferdig" opp i denne uka jeg er i nå, og håper jo at du Morgengry får mens i ny og ne, så du ikke bare spurter forbi meg.....*S*

Har vel egentlig ikke fortalt hva nite sine måltider består av, men gjør det nå:

Frokost: Noka pulver jordbær blandet m/melk
Lunsj: 2-3 fiberrik med leverpostei eller kjøttpålegg + mye vann
Mellommåltid: Noka eller en frukt
Middag: Ofte salat med tomat, løk, agurk, fetaost og oliven, walnøtter, olivenolje og gjerne rød fisk
Jeg spiser ikke ofte kvelds, da jeg som oftest er veldig mett etter middag.
Skulle vel være flinkere til å drikke mye vann, men det blir vel bare 1 - 1 1/2 ltr. om dagen, så burde vel få i meg mere. Har vannautomat på jobben, og skal vel fylle opp vannflaske heretter, bare jeg husker å ta med vannflaske på jobben da.

Jeg ønsker alle sammen en fortreffelig ny uke, og stå på. Sammen er vi sterke

Klem til nesten alle fra nite

17 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke27. august 2002
Hei Nite.
Eh... "nissen" er bare et tåpelig navn på mensen. (Nå ble jeg nesten litt flau). Håper du får en strålende dag UTEN menskramper og sjokoladesug... *S*
c.AuthorAlias bompi😌27. august 2002
Enig med deg når du sier at det blir færre og færre her inne. Tør vi anta at de legger slankinga på hylla? Synd er det i alle fall, men jeg skjønner jo dem som ikke får tid til å skrive i dagboka så ofte, man har tross alt et liv utenfor her også (i alle fall noen hehe). Det er nok ganske tidkrevende dette her, men samtidig veldig motiverende og ikke minst hyggelig. Syns nå jeg. Jeg merker at jeg er mer bevisst på slankingen når jeg kommer meg innom her daglig eller i alle fall annenhver dag. Det kan fort gli ut også.

Ser at du er veldig flink med kostholdet, det er noe jeg fortsatt har litt igjen på... men Ting Tar som kjent Tid :)

Ha en fortsatt fin uke!

Klem fra bompi

c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Vi sees jo på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur !! *ss*
c.AuthorAlias liselotte😃27. august 2002
Tusentakk for oppmuntring i dagboka mi!!Akkurat hva jeg trengte, for å komme i bedre i humør! Så nå har jeg lagt helga bak meg og satser for fullt igjen i kampen mot de forhatte kiloene. Ser at du "ligner" meg på en måte...jeg er også LAT!!:))
Lykke til videre!
Klem fra meg, syns du er kjempeflink!!
c.AuthorAlias MTE😊27. august 2002
Heisann!

Ville bare inn om og gratulere med 2 sifret tall.
Flott jobbet. Ønsker deg ellers lykke til med
videre vekt reduksjon. Ha en fin fin dag!

Klem!
c.AuthorAlias Morgengry😉27. august 2002
Hei, Nite.
Jeg er så tidlig oppe, at jeg legger inn kommentaren her jeg. Håper du leser den før du legger inn en ny dag.

Jeg kan virkelig anbefale hormonspiral hvis du har mens-problemer. Selv var jeg "dødssyk" når jeg fikk mensen. Nå er den borte, og alle problemene er også borte. Deilig.

Jeg må innrømme at det ble en is på meg også i går. Fy meg. Is er noe jeg ikke klarer å holde meg unna. Men før kunne jeg kjøpe en 2 liter med is og stappe innpå - nå holder det med en pinne-is. Så det er jo en fremgang.

Middagen er et evig slit. Hva skal man spise, og er det sundt nok? Har du kokeboka til Fedon? Auberginlasagnen hans er utrolig god. Eller ovnstekt laks med ostegratinert blomkål. Nam-nam.

Kvelden er også værst for meg. Holder meg fortsatt på verandaen med en bok, og jeg har desverre tatt opp igjen dårlige vaner og koser meg med en (helst flere) røyk. Trøster meg selv med at dette er bare midlertidig. Når det blir for kaldt å sitte ute og jeg må inn i stuen igjen så får jeg finne på noe annet. Jeg kan ikke bli sittende i stolen foran TV'n for da er det kort vei til potetgullposen og sjokoladen.

Det blir spennende å se på fredagsvekta våres, Nite. Vi nærmer oss 95 med store skritt. Så gøy det skal bli! Og tenk når vi er 80 eller under det!! Dette skal vi klare, vet du. Ingen ting er umulig - man må bare være fast bestemt på at man vil nå målet.

Ha en strålende dag, Nite.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Bamse27. august 2002
Hei nite!
Tak for hyggelig hilsen i dagboka mi! Jeg er nok ikke så flink til å skrive i dagbøkene som jeg burde, men det var det med å få tid til alt da...
Dere får ha en hyggelig tur - dere som skal gå tirsdag kveld. Selv skal jeg på aerobics i morgen ettermiddag. Gleder meg til å ta fatt igjen.
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias ivalodia😊26. august 2002
Hallo kjære NITE :-)

(For det er jo det du er, en veldig kjære og kjær person :-)

Det er en stor kamp å mottstå fristelser, og når suget etter søtt,salt,fett osv, da flyr disse onde demonene rundt i kroppen og herjer vilt, kanskje på tide å ta farvel med de? (selv har jeg gjort det mange ganger,hehe)

Selv er jeg heldig rundt dette med mensen, men jammen kan jeg ha en giftig tunge i perioden før! Da utvider jeg å telle fra 10.. til å telle til 100... !

Jeg synes måltidene dine er slunkne, er du sikker på at det holder mål?

Vel, en slankeklem kommer her til deg NITE :-)

Ha en fantastisk fin slankeuke :-)
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei igjen!
Jeg bare lurer på hvor mange som har meldt seg på høsttreffet.
Jeg kommer nok ikke. Det blir for langt å dra. Hadde barna vært større og lettere å "sette bort" skulle jeg ha kommet. Nå blir det bare pes av det.
Håper treffet blir noe av og at dere får det fint sammen.
c.AuthorAlias Jannicke😵26. august 2002
Hei Nite!

Ja, jeg forstår at mensen kan være noe herk. Personlig slipper jeg alle plager med mansen- men har i stedet besøk av nissen i 10- 14 dager. Og det er ikke spesielt kjekt det heller!

Jeg forstår godt problemet med å svare alle- jeg tror du må være en av dem med flest svar/ innlegg i dagboka di. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Ta det litt pø- om- pø!

Jeg heier på både deg og Morgengry (HEIA-HEIA)og synes det er litt spennende å følge "kampen "deres!

Skulle ønske jeg bodde i Oslo slik at jeg kunne vært med på Songsvanntur!
c.AuthorAlias ann-merete😌26. august 2002
Hei, og takk for innlegg i dagboka mi!!!
Skal ikke kommentere dette med Augustas innlegg eller mitt svar på det.
Bare si at jeg er glad for de støtteerklæringer jeg har fått.
Jeg er en kvinne med meningers mot, og vant til å få litt pepper for det, men aldri blitt anklaget for så mye rart som denne gang .
Har tatt kraftig til motmæle mot alt som heter jatting.
Det betyr ikke at jeg er prinsipielt uenig, men jeg bruker det jeg føler er min menneskerett til å ytre mine meninger.Også når de går mot strømmen.
Jeg velger ikke å synes det er respektløst, men meg om det.
Jeg er i alle fall glad for alle som ser innlegget for hva det egentlig er- en yttring, ikke respektløs babbel.

Jeg er helt enig i at dette med å oppdatere egen dagbok og å kommentere i andres, krever mye tid.
Jeg har i perioder prioritert det bort, men føler også at jeg får mye tilbake når jeg er flink å besøke andres dagbøker.
Litt pepper- joda, det må man tåle når man er en kvinne med meningers mot, men stort sett veldig mange bra innspill og masse gode ,velmente råd.
Jeg tar imot med stor takk!!!
Er stort sett veldig glad for å være en del av et samhold her inne.

Dette med mens og slanking, er jeg enig i ikke er verdens beste kombinasjon.
Trøsten er at når smertene ,ballongmagen og godtesuget er over, så reguleres ofte vekta tilbake til det normale.
Heldigvis.
Men moro er det ikke.
Jeg trøster meg selv med at dette er kvinners lodd, og vår betaling for å være så heldige å kunne få fostre et barn i egen mage....
Jeg hadde også sinnsyke smerter rundt mensen før jeg fikk barn.
Nå er det heldigvis bare ballongmagen,godtesuget og en gjenstridig vekt igjen.
Det kan jeg leve med.Ha,ha!!!!

Men jeg får si jeg synes du er flink!!!!
For det er du virkelig.
Skal komme innom å heie med jevne mellomrom!!!!
Og affirmere mange gode tanker til mageomerådet ditt!!!!
Håper du er bedre når du leser dette.

Skal avgårde et par dager på forretningsreise,så ønsker god slankeuke- mensen til tross!!!

c.AuthorAlias albundy26. august 2002
Hei Nite
Grattulerer med 2 sifret, gleder meg på dine vegne. Dette er bra. Ser at du ikke har lagt ned aktiviteten din fra tidligere men står på det er bra. La ikke helgenes hygge ødlegge innsatsen men sørg for i felleskap med oss andre at resultatet over tid blir bra. Håper det er flere som blir med på turer rundt Sognsvann, dessverre jobber jeg om kveldene så jeg for nok ta turene på egen hånd.
Lykke til Albundy
c.AuthorAlias Mah😌26. august 2002
Hei Nite.
Jeg har vært borte på ferie i en uke, og ser at her har det jammen skjedd saker og ting..... Først må jeg få gratulere med vel overtått bursdag, deretter må jeg gratulere med flott vektnedgang. Å som jeg gleder meg til å komme under 100!

Desverre blir det litt anderledes spising når man har ferie, så jeg var ikke så flink som deg til å stå over sjokoladespising. Når gubben kommer tilbake fra Harry land med 2 kg. godterier, så settes viljestyrken på prøve. La oss si det slik at jeg bestod ikke testen, så det var noen smågodt sjokolader som fant veien ned i magen min. Må også si meg enig i at hjemmelaget pizza er godt. Eventuelle ekstra kalorier forsvinner sikkert på turen rundt Sognsvann. Det ser ut til at dere får fint være på turen idag også, så jeg ønsker God Tur.

Ha en fin uke.
Hilsen Mah
c.AuthorAlias Molla❤️26. august 2002
Heipådeg!
Stakkars deg, mensen er no' dritt! Jeg har heldigvis ikke så vondt som deg, men synes det er ille med berg-og-dalbanehumør, søtsug og null energi. Så jeg ga etter for søthungeren i helgen, men det ble heldigvis ikke ekstreme mengder. Det hadde nok likevel vært bedre å hive innpå noe mat, slik som deg. Men trøst deg med at snart er det over, og så kan du jo sitte og kose deg med å se på tallene 99,6! Er det ikke herlig med bare to tall foran komma? :D GRATULERER!!

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Aasalill😄26. august 2002
Heisann Nite!

Høre skikkelig vondt ut, de menssmertene dine altså... Håper det går fort over. Og håper forandringene i livet ditt er noe som går mot noe positivt?

Ihvertfall ønsker jeg deg all mulig lykke til videre!

Fred være med deg nite! ;o) ..*tihi*...

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Morgengry😌26. august 2002
Hei på deg, Nite.
Jeg tenkte også på deg på fredag da hånda mi var på vei inn i fryseboksen etter is. Der stoppet den da jeg tenkte at skal jeg holde følge med Nite så må jeg stoppe nå. Men desverre så var jeg temmelig blank i hodet resten av helgen så da ble det McDonalds og masse is. Jeg var ikke så flink som deg at jeg droppen pommes fritesen. Har ikke turt å gå på vekta ennå. Skal gjøre det på fredag. Skal bli gøy å se vekta våres da.

Så fint at du klarte å unngå å stappe i deg godteri i helgen. Det hender seg det har sine fordeler å være lat. Jeg har også dratt nytten av det ofte. Heldigvis så har jeg ikke mensen (har hormonspiral) så jeg slipper denne forferdelige uken i hver mnd.

Stå på nå Nite. På fredag så ser vi kanskje 98-tallet. Hadde ikke det vært fenomenalt?

Stor klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei NITE!
Gratulerer med dagen som har vært! Her kommer kaker og pressanger fra meg.
Den serveringen hørtes kjempefin ut! Den klarte du bra!! Takk for at du delte det med oss, der var det mange fine tips. Gjett hvem som ble sulten da jeg leste det da???

Jeg ønsker både deg og Morgengry lykke til i den interne konkurransen deres!

Takk for kommentar på søndag. Søndagen gikk greit for meg. Og den følelsen av seier var fantastisk. Å vite at jeg har spist sunt og godt var herlig. Nå er det ny uke og nye muligheter.

Bilde
😛99,6 kg

Søndagsfreden har lagt seg

Hei godtfolk

FØRST OG FREMST, TIRSDAGS-TUREN RUNDT SOGNSVANN ER FLYTTET FRAM TIL KL. 18:00 OG IKKE 19:00 SOM TIDLIGERE.

Som dere ser så er mitt humør-ikon for første gang satt til "usj"

Det er søndag morgen, og ikke alt er pyton, men litt pyton.
Denne helgen spiller min elskede lille sønn (16 1/2) år håndballcup utenfor Oslo, og jeg har fungert som sjåfør siden fredag kveld.
I går overvar jeg IKKE siste kamp som var kl. 17:00, og ga beskjed til arvingen at han måtte få med seg når sluttspill i dag, søndag, var.
Fikk han det?
Nei, han vet ikke han. Nei det er jo klart jeg kan velge å ringe til treneren nå, men det er jo litt dumt da for kl. er 9:30, og hvis kampen er langt utpå dagen, så vekker jeg altså treneren.
Hvis kampen er om en time, så har vi et helvetes problem.

Så her sitter jeg med en ungdom i huset som er helt klar for å møte dagen med oppvarming av house musikk fra sitt rom. Det er jo ikke akkurat det jeg setter høyes en søn. morgen da.

Så får jeg i skrivene stund mensen, og kan det bedre være. Jeg er ikke av de som surfer gjennom denne perioden uten smerter, derimot er jeg helt ødelagt og dytter innpå piller for å holde den værste smerten i sjakk. Vel GOD SØNDAG MORGEN ALLE SAMMEN.

I går lørdag hadde jeg for første gang i min slankeperiode her, så sinnsykt lyst på sjokolade, potetgull, MASSE SØTT OG SALT. Snakket litt på privatmail med en av de andre her inne om dette, og hadde egentlig planer om å skrive det av meg her inne. Men det skar seg det også. (Dagens utbrudd av mens, forklarer jo søtbehovet)

Nå er jo jeg så smart at jeg ikke har noe godt i huset, og er så forbanna lat at jeg ikke gadd å reise ut for å kjøpe noe heller. Men det var en indre kamp, tro meg.

Satt altså i sofaen å så på tv. I mitt hode så jeg hele kvelden for meg, hvor jeg slenger på meg en bukse, går bort i garasjen, setter meg i bilen og kjører ned på bensinstasjonen. Kjøper snaks og sjokolade, reiser hjem og ETER. Så sto den hvite englen på min andre skulder og ropte "Morgengry og konkurransen om først til 95, forpliktelse til nedgang ettersom jeg har satt igang gågruppe og høsttreff, blir ikke slank om du eter søtsaker"
Ja folkens det var en kamp som jeg ikke ønsker å ha for ofte.

Vel det endte med at jeg fant jo ut at jeg egentlig var sulten, og Noka eller lav GI sto overhodet ikke engang som et alternativ. Gikk ut på køkkenet tok et raskt overblikk i skap og kjøler, og endte med å lage en hjemmelaget pizza.
Deigen skulle jo egentlig hevet seg, hvis ikke, er jeg av erfaring helt ødelagt i systemet dagen derpå.
Men å la dette gå gjennom prossess om å heve seg hadde jeg overhodet ikke tid til, så det fikk heller briste og bære.
Pizzaen var god den, og jeg spiste mye, og slokna som et lite barn på sofaen etterpå.

Er IKKE stolt over at jeg ikke reiste ut å kjøpte godt. Bare fornøyd. Dette hadde ikke noe med at jeg var flink, bare at jeg er lat, så konklusjonen er at LATE MENNESKER VINNER (HA HA)

Før jeg dro som sjåfør i går morges hev jeg i meg en Noka shake. Utpå dagen var jeg så sulten at jeg var svimmel. Da var jeg i Ski, og bare for å stille denne sulten måtte jeg innom fast-food (les Mc Donalds). Men jeg kjøpte ikke pommefrittes, bare en kyllingburger og en liten milkshake, som smakte dritt, så halvparten ble kasta.

Så denne helgen har overhodet ikke vært en god helg, men til he....te, jeg har så mange dager til i mitt liv, og er hvertfall ikke gått på en sprekk, bare en liten snubling.
Men jeg må jo snuble litt jeg også da, og skal ta med meg følelsen jeg har i dag, videre når jeg neste gang får lyst til å ta bilen å kjøre ut å kjøpe digg.

Klem fra nite
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja25. august 2002
Gratulerer med nedgangen, det er en kjempedeilig følelse det å komme under 100:-) Skal bli spennende å følge med på din og Morgensgry's konkurranse om å komme først til 95..det er jo skikkelig motiverende for dere begge når dere har en sånn konkurranse:-)

*klem*
c.AuthorAlias Blubba25. august 2002
Hei Nite!

Takk for koselig kommentar! Har tenkt mye på måten du reagerer på mit alias på, og tror nok at det er litt destruktivt. Men det repressenterer godt hvordan jeg ser på meg selv. Har egentlig vært som jeg er så lenge at jeg har vennet meg til å være Blubba. Og det illustrerer at mye av den kampen vi kjemper skjer i hodet.Kommer til å jobbe mest med den delen, og jeg lover det at når jeg er klar for det skal jeg få et nytt og positivere alias.
Forøvrig lider jeg med deg, det er frustrerende med slike dager. Jeg synes du var flink som valgte mat fremfor snop. Om årsaken var latskap eller vilje spiller ikke noen rolle, resultatet er det som betyr noe. Du sparte deg for mange tomme kalorier, så får vi håpe du ikke er alt for ødelagt i systemet. Og det fine med å snuble er vissheten om at man kan reise seg opp å gå videre. Vi jenter er desverre styrt av hormoner og det gir seg mange utslag. Neste gang har du litt 70 % sjokolade eller litt peanøtter i bakhånda, (GI-riktig) og hvis du snubler da har du bestemt det selv!

Lykke til videre!

Klem fra Blubba
😌99,6 kg

Sommar tider hej hej sommartider

Ække noe særlig glad i dag jeg da, ha ha. Under 100. KULT
Har vært der et par ganger sist uke, vippa mellom 99, ett eller annet, og 100 et eller annet. Men det var jo i dag som var den ofisielle veie dagen, og da tar vi dagens tall (som forøvrig var gårsdagens og)

Så var det målene mine da (tall i parantes er målene for en uke siden)
23/8
Overarm 40 ( 40)
Bryst 118 (119,5)
Midje 101 (103)
Mage 114 (116,5)
Hofte 114 (113) = Her har jeg nok skødda med målbåndet
Lår 71,5 ( 72)
Sum 558,50(564)

Ha ha det er snaut. Jeg lever helt ok, stresser ikke med mat, spiser en is når jeg har lyst, drikker ikke nok vann, og trimmer overhodet ikke mye, så er det denne nedgangen. Tenk hvordan jeg da hadde kunnet redusert meg med mye vann og mye trening. Men er man lat så er man lat.......
Vel kunne jo tenkt meg aerobic igjen men synes det er så dumt å binde seg til Sats i et helt år. Kjenner meg jo godt nå etter så mange år med meg, og vet at plutselig mister jeg lysta. Men skal vurdere det. Men det var det da når hippo detter inn i aerobicsalen og skal "gympa" føler jo at man blir litt sett på da.
Kanskje skal jeg melde meg inn, og bli med nasse når hun spinner, JEG SPINNER IKKE. Jeg er allergisk mot spinningsykler og ergometersykkel, men det kunne kanskje være en sal med litt hopp og sprett samtidig. Vil man bli slank så må man gjøre noe.
I dag leste jeg et innlegg fra ei som heter Ann Merete. Fy fillern for et innlegg. Dette likte jeg deler av særlig det hun sier som følger (håper du tilgir Ann Merete at jeg siterer deg her)

Og hvorfor skal kvinner ha mannekropp?
Det er jo kurvene våre menn tilber.Og selv om vi ikke akkuratt slanker oss for andre enn oss selv, så tror jeg man bør godta at kvinnekroppen er skapt med kurver, og at å prøve å slanke dem bort er fånyttes.

Denne dama er dagens favoritt for nite med disse ord, Ja ja ok da, favoritt light. Vil jo ikke si noe nå som kan støte mine aller nærmeste slankevenner. Men det var så flott. Og da slo det meg i hu, at jeg tror den mest sexy kvinnen jeg kan se for meg er Mia Gundersen. Wowh (mrk. jeg er 100 % hetro) den dama er bare så råflott. SLIK VIL JEG BLI.....

Take care, klem til dere alle fra nite


7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz24. august 2002
Hei :o)
*klem til deg* gratulerer med under 100!
Ha en flott helg!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias ivalodia😊24. august 2002
Hallo kjære NITE :-)

Har allerede sendt deg en e-post i dag,men vil så gjerne legge igejn en liten hilsen til deg her også :-)

Gratulerer med å være under 100 , synes du er veldig flink, all ros til deg.. og ikke minst for et så herlig humør som spres til andre her inne.. :-)

Jeg har også så lyst å trene igjen, i grunn på sats,men vet at jeg backer ut om en kort stund om jeg ikke holder det gående sammen med andre som jeg kan slenge meg sammen med.. Og det er noe i det du sier,vil man bli slank så må man gjøre noe med det ! Synes du ikke at du ser deg snart som på dette bildet? Full av humør og i full trening? ;-) Og jeg dilter svett etter? hehe

Ha en fiiin lørdag videre NITE :-)

Varm klem
Bilde
c.AuthorAlias Cile😃24. august 2002
Hei Nite!
Under 100 jo, du er flink!
Ja det med vann, jeg klarer meg faktisk ikke en dag uten å drikke minst 2 1/2 liter vann. Drikker litt hele tiden, ellers blir jeg trøtt og ukonsentrert... Litt irriterende i blandt, for hvis jeg skal bort mer enn en time må jeg ha med minst ei flaske med vann! Hvorfor klarer du ikke å drikke nok vann???

Jeg er ikke noe flink til å trene sjøl heller, skal vaske i dag. Det får holde!

Ellers, tusen hjertlig takk for hilsen i dagboka, det var koselig!

Klem fra Cecilie
c.AuthorAlias tulipanen24. august 2002
Ville bare tipse deg om noe jeg vet andre jeg kjenner har gjordt.

Flere treningsstudioer deriblant SATS kan du spørre om det er mulig å kjøpe et 3 måneders abbonement først! Prøv det iallefall. Ellers finnes det klippekort som du kan prøve først.

Uansett lykke til! Syntes du er flink jeg:-) - og jeg MENER det.. OKey!
c.AuthorAlias augusta❤️24. august 2002
Kjære Nite!

Takk for din hilsen og bidrag! Er litt i farten nå, må bare gratulere med under 100 og få sagt dette til deg:

Innlegget mitt i dag medførte for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.

Ønsker hermed at du skal vite, at kritikken min ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)

Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.

Din Augusta

c.AuthorAlias nite23. august 2002
DISKUSJONEN ER LAGT DØD.

Det som heretter blir sagt av nite er nites meninger
og som en voksen jente forbeholder jeg meg retten til å ha egne meninger uten å måtte forsvare meg.
Men diskusjonen som har oppstått sist uke har jeg nå slått en strek over og heretter vil ingen slike innlegg til meg som er rettet mot denne siste diskusjonen bli besvart.
Skulle det komme sjikane, vil dette bli meldt til webmaster.

DETTE HER ER IKKE RETTET TIL INNLEGG FRA MELDING OVER, DA DENNE ER BESVART PRIVAT.
NÅ VIL JEG GÅ VIDERE



Nite
c.AuthorAlias Alijana23. august 2002
Hei. Vet at du sikkert er drittlei den diskusjonen som har foregått inne på sidene dine, men det var en ting jeg lurte på.

Du skriver i Sussi sin dagbok at "det blir litt patetisk når vi som virkelig av helsemessige årsaker må ned i vekt, får oppmuntring og slanketips fra normalvektere."

Jeg trodde det var oppmuntring vi skulle gi hverandre her inne?

Dette er IKKE et innlegg for å skjelle deg ut!!! Men jeg blir litt usikker...Dersom jeg gir deg en oppmuntring en dag, synes du det er patetisk? Det synes jeg er trist. Jeg blir i alle fall glad for alle oppmuntringene jeg får...Uansett hvem de kommer fra.
😊100,3 kg

Etter den sure svie kommer den søte kløe

Ha ha, det har vært en slitsom uke, hvor det har vært varmt om øra på nite. Men takket være min kjære turvenn nassenøff, og dere andre som har gitt meg SAKLIG ris og ros, har jeg igjen landet på bena.
Var en liten stund i ferd med å trekke meg fra hele kanalen, men nasse minnet meg på at det var bare en som tapte på dette, gjett hvem?

Vil avslutte ukens varme diskusjon med at hvis noen har den formening at nite ikke tåler å bli sagt i mot, eller at nite ikke vil ha mot-kommentarer til sine utsagn (dette har vært en rød tråd i svar til meg, at jeg må forvente å få kommentar), også negative, på sine utsagn, så er dette HELT FEIL.
Nite er til tider klar for å ta en skikkelig meningsutveksling, men når det ikke lenger går på det saklige plan, og jeg blir pepra full for ord som ikke jeg har sagt, ja da mister jeg litt fotfestet, og bruser med fjøra jeg også. Føler at dette ikke helt er kanalen for krangling.

Vil vel til dere alle også si (hei til dere "lettvektere" også) JEG HAR ALDRI SAGT AT DENNE SIDEN ER BARE FOR DE MED HØY BMI. ALLE BRUKERE HER HAR SITT Å SLITE MED, OG JEG SYNES DET ER FLOTT AT DERE STOPPER DER VI IKKE KLARTE Å STOPPE. SÅ STÅ PÅ.
Men dette har nå lagt seg, og jeg sender en hilsen til aasalill med ordene "Jeg har lest din dagbok og dine svar til andre.
Her var det ingen som vant.
Videre takk for at du ba om unnskylding for at du lot det gå noe urettferdig hardt utover èn person. Stå på.

Så skulle jeg så gjerne gått inn i hver enkelt dagbok og takket alle som har gitt meg varme klemmer og oppmuntring på veien.
Noen har jeg vært inne hos, men når man ser hvilken svarfrekvens jeg har fått siste dagene, er det vel nesten umulig for meg å få takket dere alle direkte.
Derfor sender jeg en flott "cyber-blomst" til dere alle. Jeg har merket meg alle avsenderne.

Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk

Så til siste helgs festivas i forbindelse med nite sin 40 års bursdag.
Nu vel, dagen var i midten av juli, men alle som er født midt i sommerferien vet jo at når man var i venners bursdag gjennom hele skoletiden, får vi sommerbarn aldri bursdagsfest selve dagne. Innen vi får selskap, er vi nesten halvveis til neste bursdag.
Men mine venner kom altså på lørdag som var.
Hva serverer man så, når man selv er på slankern. Det er godt å ha fantasi og denne brukte jeg. Vil dere høre..........?

Jeg dekket bordet med fingersnacs til forrett som besto av et stort fat med rotgrønnsaker i staver og blomkålbuketter. Satte fram mange skåler med løk, tomater, salat, fetaost, oliven, chillimarinerte hvitløksbåter, pitabrød, og dressing for en hver smak. Dressingen var: Dip-pulver blandet i en skål med lettrømme og en skål med rømmekolle. Sistnevnte er magert, og det er så digg med dip-pulver i.
Så til hovedrett, hadde jeg marinert kyllingbryst og naturelt kyllingbryst. Dampede sukker-erter, en saus som var indiskpreg over (kjøpes i boks i innvandrerforretninger) og ris..
Jeg glemte meg å forsynte meg med ris, men ble klar over at dette ikke var bra for meg, og kastet dette i søpla, litt diskre slik at de andre ikke så dette.
Det som var så gøy var at jeg fikk så mye ros for sammensetningen, og alle ble skikkelig mette.

Selv hadde jeg hadde startet med et kokt egg før gjestene kom (det er vel noen her inne som har fortalt at dette er smart).

Etterpå var det is, kake og sjokolade. Jeg spiste is og kake (3 små stykker) og hadde overhodet ikke noe dårlig samvittighet. Hallo det var jo liksom min dag da.
Så drakk jeg myyyyyyyye rødvin, og noen av oss ble sittene på terassen til kl. 05 om morran. Det var så herlig vær.

Dere kan tro nite var spent da hun besteg den digitale når hun fikk karret seg ut av senga, søndag formiddag.
Yes, samme vekt som dagen før. Så konklusjonen er "KAKE OG RØDVIN ER SUNDT....." (ikke tro på alt jeg sier, da)

I morgen er det veie og måle dag. Føler vel egentlig at dette har vært en tung uke, og fikk jo testet meg selv om jeg fikset motgang som har vært nå, og det gjorde jeg. Men kan vel takke varmen for dette også.

Skulle ønske jeg var flink til å røre på meg, dvs. trimme, men må vel nå finne på noe, slik at Morgengry ikke løper fra meg på vår vei "først ned mot 95" Bare vent Morgengry......jeg ligger i hæla på deg.

Så har jeg korrigert vekten forrige dag jeg skrev. Hadde satt inn feil vekt, det skulle jo være 100.3, ikke 101,3 som jeg hadde satt inn. Men dere er jo høffelige nok til å ikke kommentere at en dame har lagt på seg, og jeg takker for den bjørnetjenesten (ha ha)
fMen nå er det rettet på, så får jeg se hva vekta viser i morgen. NÅ FÅR DEN FA.... BLI SNILL MOT MEG.

Kjære gode vise Augusta.
Før jeg setter ut deltakere til alle beskuelse, vil jeg sjekke med deltakerne selv, hva de synes. Det var dette med diskresjon da vettu.......

Tja hva skal jeg ha som mål innen 18 okt. da. Kanskje 92......søren med Morgengry i sporet, bør jeg vel klare det, eller??????????? Gi meg styrke, folkens.

Gir meg her, og er tilbake i morgen kveld enten fornøyd eller drittforbanna for at jeg ikke får valuta for min investering i denne elektoniske med røde tall.

En stor klem til dere alle
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset❤️23. august 2002
Hei vennen:)

tuusen takk for oppmuntring i dagboken min:) sant som du sier, jeg blir jo såret når andre skriver slikt til meg, og jeg tenker litt på det ennå med en stor klump i magen! men men, case closed. jeg gidder ikke bry meg, for det vinner iallefall ikke JEG på:) bra at webmaster fant personen da:)

HEHEHE jeg elsker å lese innleggene dine!!! du skriver så utrolig masse og interessant, og så STIIILIG!!! du er bare fabelaktig! skulle ønske jeg bodde i Oslo så jeg kunne treffe deg og NasseNøff (som for øvrig også er en utrolig dame:) og være med på tur! men jeg kan jo gå tur alene jeg og snakke med meg selv og late som jeg snakker med dere tjihi:)

så flink du var på bursdagen din!!!!! tror ikke jeg hadde klart meg. begynner jeg å spise kake eller is så stopper det ikke før det renner ut av ørene på meg!
forloveden min har bursdag i morgen, og da blir det jo kake. men det er lørdag, og jeg er jo flink hele uken:)

HA EN STRÅLENDE DAG VENNEN.

klemmer fra Iset:)
c.AuthorAlias lilje😉23. august 2002
Her var det mange godt tips å hente! Jeg har en bursdagsfeiring rett rundt hjørnet, og sluker alle tips "rått"... he, he!

Et tips i forhold til trening (nå har jeg ikke lest igjennom hele dagboken din, så jeg vet ikke om du evt. har dette...) Men det er å invistere i en trimsykkel. Har hjulpet meg mye! Begynte med 5 min, i 5 dager, økte så til 10 min i 10 dager osv. Fortsatte opp til 30 min. Men hvis jeg syklet mer enn det ble det et ork, og jeg ville ikke fortsette. Derfor holdt jeg det stabilt på 30 min. og dermed kunne jeg se utviklingen i forhold til hvor langt jeg klarte å sykle! Og jammen skal jeg si at formen ble betraktelig bedre, ja! Nå i sommer har jeg da tatt pause fra både trening og slanking, da... Men det SKAL bedre seg nå :)

Lykke til videre!
c.AuthorAlias Morgengry😄23. august 2002
Skriver her da du ikke har oppdatert dagboka di ennå.

Jeg må le når jeg leser svaret ditt til meg. Vi har jo samme vekt, til og med på det samme grammet. Jeg veide meg også i går kveld og var 99,6 det samme som i dag. Skal du veie deg igjen på fredag eller skal du ta det hver dag? Tror jeg skal veie meg hver dag en periode for å få en pekepinne på hvordan kosten min er. Og ikke henge meg så opp i hva tallet er. Prøve å ta resultatet med godt mot. Kanskje kommer vi likt i mål på konkuransen?

De overarmene er også et problem for meg. Tørr ikke å vise meg i topp, må ha t-skjorte med armer. Det henger og dingler under der. Huff!! Men det værste er nok lårene mine. Det er så store at de gnisser når jeg går. Og det blir ganske sårt om sommeren. Så jeg tyr til en smart (men varm) løsning: Klipper over nylonstrømper ved knærne. Da slipper jeg å bli så sår, men herregud så varmt!!!! Gleder meg til høsten og jeg kan gå i (hele) nylonstrømpebukse og ikke svette så.

Jeg og har tenkt mye på overflødig hud. Håper det trekker seg inn. Spurte noen her inne om det som hadde gått ned masse og hun sa at hos henne hadde det trukket seg sammen. Noen struttepupper vil jeg nok aldri få, men håper at det andre kan trekke seg sammen. Hvis ikke så skal legen min få søke om operasjon! Klarer jeg å gå ned 30-35 kilo så skal jeg ihvertfall ikke skjemmes over digre, tomme, fettringer som henger rundt på meg. Har lest at hvis man går sakte ned i vekt og drikker masse vann så vil huden trekke seg mye bedre sammen. Vannet skal hjelpe hudet til å trekke seg sammen.

Ha en fin helg, Nite.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Trulte😌23. august 2002
Jeg roper bare " Heia heia !!!" til både deg og Morgengry...og forbanner meg på å følge dere hakk i hæl !!!
Gratulerer med vel overstått bursdag *ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Jannicke😄23. august 2002
Hei!
Jeg kan godt forstå at du er litt trøtt av diskusjonen, og nå bør vi alle la den ligge. Vi må konsentrere oss om vektnedgang og våre sunne liv :o)

Gratulerer så meget med vel overstått! Festen din hørtes hyggelig ut- og jeg bøyer meg i støvet for deg som klarer å tenke slanking i en slik sammenheng! Men det er nok derfor du får så gode resultater også!

Hvem kommer først i mål av deg og Morgengry? Spennende! Lykke til skal dere ha begge to iallfall!
c.AuthorAlias Morgengry😉23. august 2002
Ja, nå er det bare å stå på, Nite! Det hjelper med litt konkuranse. Neste gang jeg får lyst på is skal jeg tenke på deg og ta bare en is om dagen. Jeg klarer meg ikke en dag uten is. Ikke i denne varmen.

Glad for at du bestemte deg for å ikke forlate oss. Det hadde blitt tomt uten deg her.

Og GRATULERE med overstått bursdag. Høres ut som et flott bursdagsselskap. Og så bra at du kunne servere riktig mat. Det er mye godt å spise selv om man er på slanker'n.

Ha en flott helg, Nite. Og lykke til mot 95-tallet. Jeg skal heie på deg!!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite23. august 2002
ps fra nite
Vil beklage en ting. Når jeg leser gjennom min dagbok, ser jeg så mange skrivefeil, og feilskriving. Som oftest når jeg skriver DB er det sene kvelden, og med full fart skriving, blir det til at jeg snubler litt. Jeg gremmes......

Nite
100,3 kg

Hei til dere ALLE

Først la jeg et langt innlegg her, som et svar (nok en gang) på svar på innlegg i min dagbok, men fant vel ut at jeg bruste litt for raskt med fjøra jeg og, og dermed sletter jeg alt dette, og lar alle kommentarer være passè.
Nå er jeg igang på nytt, med den nite dere kjenner, som er blid og glad og skriver sarkastiske dagbøker som rammer kun meg selv, og som er flettet inn med humor.

I morgen er det tur med nasse og alle andre som har lyst og anleding til å komme til Sognsvann kl.19:00.

Er rimelig trøtt nå, og litt sliten etter dagens frustrasjon over at min dagbok fikk så store følelser i gang hos noen.
Så tar kvelden nå, og kommer tilbake sterkere onsdag.

natti natt fra nite
18 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Og du kjære deilige Nitevennen!

To spørsmål bare:

Ettersom det er oversvømmelse her i dagboka din - er det på tide å snu et nytt blad frem på kalenderen :-)- kommer du snart inn igjen?

Og så det andre:

Kan det være noe i veien for, at du legger inn en liste over de som har gitt tilsagn til å være med på treffet?

Det hadde vært så koselig allerede nå å vite, hvem som kommer - etter min mening altså...

Skulle ønske jeg kunne gi deg en skikkelig klem - men den er altså på lager til deg når vi møtes!

Din Augusta
c.AuthorAlias Trulte😉22. august 2002
Det er like før vi er der nå Nite.......
ja under 100 altså*ss* Jeg kan liksom nesten ikke forestille meg hvordan det skal bli å bare se to tall foran komma...det er så lenge siden. Gjett om jeg gleder meg !!!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Blubba😃22. august 2002
Hei Nite!

Sier bare igjen, stå på. Dette er din dagbok. Du har rett til å si hva du føler og mener der. Du henger ikke ut personer spesiellt, men omtaler en ting som mange av oss med mange kilo for mye føler på. Alt her dreier seg om respekt for andre mennesker, og endel av den respekten er å tollerere at vi tenker og føler forskjellig. Noen mennesker vil alltid ta seg nær av ting som ikke støtte opp under deres meninger, men det kan man ikke alltid ta hensyn til. Derfor sier jeg enda en gang, dette er din dagbok. Skriv det som er riktig for deg, ikke snu kappen etter vinden!

Klem fra Blubba!
c.AuthorAlias ¤tiili¤😑21. august 2002
åjåj
ser jo ut som om ALLE har samlet seg her, så kaster jeg meg på
i siste lita her jeg også :o) skjønner alle sammen godt, jeg...
for det finnes som du selv sier to typer vektproblem,
kosmetisk & helsemessig. disse situasjonene er så
vidtforskjellige at kanskje det ikke er så mye vits i
å "besøke" hverandre??

men for hver enkelt person her inne, er jo ens egen
vekt et problem... og selvom mitt problem kanskje synes å være lite
fra andres perspektiv, så er det ikke så lite for meg....

men grunnen til at jeg er her når jeg først er her, er motivasjonen,
og den henter jeg i "alle avdelinger" :o)
men jeg pleier ikke å fortelle mennesker jeg ikke har
tenkt å omgås, at jeg ikke har tenkt til det....

men POENGET mitt var:
<<< det er da på grunn av motivasjonen vi er her??? >>>

håper du har hatt en bra onsdag nite,
og at oppstyret rundt boken din legger seg... selvom jeg ikke bidro til det akkurat nå.... og det ER (som
noen nevnte) faktisk et offentlig dokument du skriver, så
negative ting får respons.... som i alle andre
offentlige sammenhenger :o)

jaja.... god natt :)

¤tiili¤
c.AuthorAlias Jannicke21. august 2002
Hei Nite!
Vær så snill å ikke slutt med å dele dine innerste tanker med oss. Vi er ikke alle enige med deg hele tiden, men dette er jo DIN dagbok, og du skal jo skrive om det som betyr noe for deg. Jeg blir sur over hele denne diskusjonen. Dette er et formum der vi ikke skal sensurere oss selv- det er jo nettopp det som er poenget! Hvis noen blir fornærmet- la dem bli det. Dette er ditt fristed, du skal si hva du føler. Jeg forstod godt hva du skrev om "lettvekterne" i innlegget ditt, og selv om jeg ikke er enig med deg- så mener jeg at du har FULL rett til å uttrykke det du tenker. Og responsen du fikk fortalte oss jo at flere føler det som deg. Og til alle dere som ble fornærmet: dette er Nites tanker - la henne føle dem uten å bli fordømt av den grunn.

P.S. Nite: TUSEN TAKK for innlegg i dagboka mi!
c.AuthorAlias ivalodia21. august 2002
Hallo kjære NITE :-)

Tusen takk for varme ord i dagboka mi, når man trenger det som mest da lå det en hilsen fra deg - varme ord .

Regner med at kanskje Nasse fortalte hvorfor jeg ikke møtte opp på tirsdag? om ikke så kan du lese i dagboka mi..

Ser så frem til å komme sterkere tilbake NITE.

Ha en fin uke videre

Klem
c.AuthorAlias Aasalill21. august 2002
Kjære nite!

Jo, du har rett i at vi kan være raske til å bruse med fjøra alle som en. Jeg får derfor begynne med å beklage min noe krasse kritikk tidligere. Det ble nok vekket en del følelser hos meg, og i frustrasjonen gikk dette kansje mere ut over deg enn det du fortjente. Det var en god del av de andre innleggene jeg reagerte sterkest på. Men siden det var du som startet med temaet, og innleggene sto på din side, ble det mest naturlig å skrive der. Så nok en gang vil jeg beklage på det sterkeste overfor deg.

Men så vil jeg gjerne si at uansett hvem sin side vi skriver på (inkludert meg selv) må vi være litt oppmerksom på at folk kan ta anstøt. Og tåler man ikke det, får man heller la være å skrive det hvis man til og med selv føler at man er "litt stygg".

Jeg har lagt inn et innlegg på min egen side i DB, så jeg håper du vil lese det. Der forklarer jeg litt nærmere hva jeg mener, så slipper du å ha det stående her... (vil jo ikke vekke anstøt jeg heller da..)

Håper du og nasse får en fin tur rundt Sognsvann i dag. Kan alle uansett BMI komme? (...ikke meningen å være spydig, jeg bare lurte, siden du skrev "alle").

Ha en strålende dag!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias augustina😉21. august 2002
Hei!

På disse sidene bør det være takhøyde og raushet nok til alle, uansett BMI!
Synes nok også at når vi overspiser, uansett unnskyldning, og tydelig gir uttrykk for det i dagboka, får vi tåle kommentarer om at det ikke er spesielt smart. Det er jo like forb... sant enten kommentaren kommer fra person med høy eller lav BMI!
Det er overvekten vår vi skal ta knekken på her inne, ikke humør og selvironi.

God tur, forresten!


c.AuthorAlias Mulle😄21. august 2002
Kommer sent inn i diskusjonen (til og med etter at den er avsluttet..) Slankere.com er et speilbilde av virkeligheten - og virkeligheten er at vekt/kropp er veldig personlig, nesten det mest intime vi har. Derfor lar vi kommentarer og utsagn gå inn på oss- og går automastisk i forsvar. Slik er vi alle. Vi skal vel ikke la være å si hva vi mener av den grunn? Jeg synes det er helt ok at du tar opp dette - men da må du også være forberedt på reaksjoner. Det er ikke moro å være overvektig; det er ikke godt å føle seg "uvel" heller, noe som kanskje er tilfelle for de med langt lavere bmi enn meg. Det er synd å si det - men presset er hardere for de som er 20 i dag.... Men det må være lov å si at utgangspunktet for en slankekur når man er 20 år og 2-3 kg overvektig er langt bedre enn når man er godt over 30 år og 30 kg. overvektig.... det vet i alle fall jeg alt om!

Men du Nite, ikke føl deg presset til å la være å skrive det du mener fordi dagboken din skal "passe" for alle! Dagboken din er DIN!!
Mulle
c.AuthorAlias iset20. august 2002
hei nitevennen:)

leste nettopp alle innleggene ang denne diskusjonen. jeg har tenkt endel på det jeg også og er egentlig enig med deg, men har ikke turd å åpne munnen hihi. men jeg leste også noen kommentarer jeg var enig i. greit å høre det fra begge hold synes jeg:)
forstår at det er provoserende for svært overvektig (som meg selv) å lese om jenter som slanker seg som har en BMI på feks 22. da blir man litt små-irritert. men men, det er dems valg, og vi skal jo dit ned selv:)))) eller iallefall i nærheten.

du får ha en fortreffelig dag, Nite. håper alt går bra med slankingen din:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias MTE😊20. august 2002
Hei igjen!

Var inn om og leste din historie. Kjempe bra skrevet. Flott å høre at det det går bra med deg. Lykke til.
c.AuthorAlias MTE😌20. august 2002
Heisann!

Jeg lurte bare på en ting. Blir litt i stuss. Dersom jeg legger inn en hilsen til en som er en del tyngre enn jeg er blir den da fornæmet? Det går vel litt på person til person. Har lagt inn hilsen til noen, men noen gir ikke hilsen tilbake. Ble bare i stuss om jeg bør slutte med det og heller bare gi kommentare til de som veier det samme som meg. Selv var jeg 73 når jeg begynte å slanke meg og 64 når jeg fant denne nett siden. Jeg ønsker ihvertfall ikke å trakke på noen tær og synes alle her inne er flinke som klarer å gå ned i vekt. Hvilken vekt man ønsker blir forskjellig etter hvor høy man er og hva man trives med. En annen tin er at jeg vet folk som sliter med spise vegring og er alt for tynn (de ser det ikke selv). Det er jo farlig og bør ikke slanke seg. Ellers ønsker jeg deg lykke til med slankingen og ha en fin dag!
c.AuthorAlias Molla😌20. august 2002
Heipådeg!
Nåja, vi kan vel bruse litt kjapt med fjøra alle sammen (jeg vet jeg gjør det), men jeg synes det er bare bra med litt friske diskusjoner. Ingen kan pålegge deg munnkurv, Nite, for alle har rett til å si sin mening, og så lenge man ikke bevisst sårer noen mener jeg det er greit. Vi er da voksne mennesker med forståelse for andre alle sammen, uansett hvilken BMI vi har. Så da får man bare ta imot den kritikk man eventuellt får, legge seg på hjertet det man mener er berettiget, og glemme det man synes er uberettiget. Og så går livet videre og vi er gode venner og fortsetter å oppmuntre hverandre, alle mann!

Gleder meg til dine fortsatt sarkastiske og humoristiske innlegg, og håper turen rundt Sognsvann blir like fin i dag. Husk at åpenlys sikling ikke er pent, så dersom "utsikten" der oppe er like bra i dag som sist, så ta med håndkle... ;)

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias tulipanen20. august 2002
Hvorfor har det aldri vært sånn før du kom? Vi har alltid her akseptert hverandre som vi er og tatt imot råd og vink. Du får erlig talt følge spillereglene her altså!

Bare legg inn instillinger øverst på siden så slipper du "OSS".

c.AuthorAlias Minelli😃20. august 2002
Hei Nite!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Nå ser jeg vel ikke akkurat meg selv som den som har trampet opp veien å gå fra å være feit til å bli normalvektig, men det er alltid hyggelig å bli lagt merke til.

Jeg har ikke helt fulgt med i de siste innleggene dine, men jeg tar meg i alle fall ikke vær av at du er litt "stygg" i blant, ikke når det er i egen dagbok! Dessuten, jeg har vært relativt stor selv, så jeg vet hvordan det er, og nå vet jeg også hvordan det er å være så og si normal...undervektig slipper jeg nok å oppleve - til det er jeg altfor glad i mat.

Hva så om man bruser litt med fjøra av og til? Det gjør ikke meg noe, så lenge man ikke henger ut personer. Verden hadde virkelig blitt kjedelig om allle skulle ha samme mening om alt!

Så angående høsttreffet - kjempefint tiltak av deg! Nå har jeg bursdag rundt de tider og vet ikke om jeg har anledning til å være med, men jeg håper at treffet blir noe av. Jeg har jo som sagt møtt noen av de her inne, og det var bare moro! Vi hadde med kamera vi da...synes ikke det gjorde noe i det hele tatt, trenger jo liksom ikke ta helfigurbilde i badedrakt! ;-)

God Sognsvann-tur i kveld! Håper flere enn Nasse møter opp!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias sissan20. august 2002
Hei igjen!

Takk for gode råd.
Det er nettopp sånn som å si fra når min venninne "lurer seg selv" jeg ikke visste om jeg kunne si noe om. Nå gjør jeg det neste gang. Problemet hennes er stort sett ikke at hun ikke går ned, for det er hun kjempeflink til. Men problemet er at hun går så innmari fort opp igjen, og gjerne litt mer enn hun gikk ned, tror jeg.... Selv om hun slanker seg med f.eks Grete Roede, og aldri med pulverkurer (slik jeg har gjort noen ganger - dumme meg).

Nå bor hun et stykke unna meg, så å trene sammen blir vanskelig... Ellers skulle jeg gjerne gjort det, og fikk henne med på trening en lang periode for noen år siden. Vi gikk sammen på hver time på treningssenter, og hun var kjempeflink. Så kom ryggproblemer, og hun måtte slutte en stund. Så var det vanskelig for henne å starte igjen, siden jeg hadde trent i mellomtiden.

Nei, Nite - jeg er nok ingen lettvekter som du skriver i DB'en min ;-). Men jeg har utrolig mange cm høyde å fordele de på... Så jeg er ikke sikker på om hun syns det er noe kult å trene med meg, dessverre. Men vi er veldig flinke til å gå tur/sykle når vi er sammen, og det er jo også trim, selv om det ikke blir så ofte dessverre.

Hva er målet ditt for slankingen?
c.AuthorAlias Maritmor😉20. august 2002
Heisann!!

Ja i følge den gamle vekta mi så veier vi og likt :) Kjøper meg ny i dag og er spent på hva den vil vise! Tror den vil vise mer, men men!

Ha en fin slankedag, og god tur i morgen :)

Smammen er man sterkere!!

Go klem fra Maritmor :)

c.AuthorAlias Morgengry😉20. august 2002
Uansett, så setter jeg veldig pris på deg Nite. Ikke bare humoren din men også den gjennomtenkte og dype Nite.

Ja, nå veier vi det samme. Jeg tar utfordringen din og ser hvem som kommer først til 95. Kanskje det hjelper meg å ha en liten konkuranse. Må si jeg har skeiet ut en del den siste uken. Men håper jeg skal klare å ta meg inn igjen. Fredag skal jeg på vekta og frem med målebåndet igjen. Håper at jeg kan få se to-siffret da (er ikke helt sikker). Men jeg tror nok at jeg må ta vekta frem igjen for en periode til jeg har kommet litt bedre inn i dette. Deilig å slanke seg uten vekt, men jeg tror ikke jeg har det som skal til. Føler at "ting ikke er så nøye" når jeg ikke skal veie meg.

Ha en fin dag, Nite.

Klem fra Morgengry
😵100,3 kg

Dette var trist

Jeg blir veldig trist når jeg skriver ned litt av mine tanker i MIN dagbok, og jeg får beskyldinger om å ønske å starte krig, og være misunnelig, og ikke godta at normalvektige å bruke denne siden.
Jeg beklager at mine egne tanker i min egen dagbok er blitt tatt imot med så stor sårhet.

Det jeg har lært med dette, er at man skal være veldig forsiktig med hva man skriver om, da det er mange som kan mistolke dette, og føle seg støtt.

Det er beklagelig at ikke mitt opprinnelige budskap kom godt nok frem, men jeg ønsker ikke starte noen diskusjon her inne. Det er ikke helt forumet.
Så til alle som føler seg tråkket på, fordi jeg "var litt stygg": Jeg beklager at dette fikk opp adrenalinet deres, og dere kan trygt puste lettet ut, for jeg stopper all diskusjon om DETTE NÅ.

Jeg vil instendig be dere mine venner, ikke fortsette denne diskusjonen bl.a. med innlegg til Aasalill for å "ta henne" for hennes svar til meg, da dette bare vil fortsette som krangel, og det er vi ikke her for.

Ellers har nite hatt en fortreffelig helg, og vært veldig opptatt med sitt. Har følt at jeg har gått gjennom en helg som har vært veldig positiv, og skulle skrive noe morsomt om dette her i dag.
Men nå desverre ble jeg helt satt ut når jeg leste svar i min dagbok fra fredag.

Jeg ønsker alle både lettvektere og tungvektere lykke til.

Klem Nite
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz20. august 2002
Jeg er helt for reaksjoner - helt klart! Og jeg bærer ikke nag til en sjel her inne. Jeg simpelten bare uttrykker min mening - som deg - og den kræsjer med andres. Tenk så kjedelig om alle hadde samme meninger *sukk*.. :p
Vi har antagelig et lite generasjonsskille på gang. Som gjør at vi ikke forstår hverandre. Jeg aner ikke hvordan det er å være voksen - jeg har ingen å stå til ansvar for, eller ta ansvar for, bortsett fra på jobb. Jeg kan stort sett bare tenke på meg selv. Sier ikke at jeg er en liten snørrunge. I likhet med at kiloene har kommet, har også personligheten min forandret seg de siste seks-sju årene. Anser meg selv som en rolig og stabil person, bare ikke pesielt voksen. Fordi 'alvoret' ikke har innhenta meg enda.

At vi ikke forstår hverandre er jo selvfølgelig kjempesynd, men sånt skjer av og til.

Jeg ønsker deg lykke til med slankinga di - og kommer til å følge med deg fortsatt, kanskje legge igjen en kommentar nå og da også :o)
Og jeg vil virkelig berømme deg for å ha tatt initiativet til et treff! Genial ide! For mitt vedkommende blir det ikke noe av pga dårlig råd - men jeg skulle virkelig ha vært der!

Ha en fin dag nite, ikke la krasse komentarer forsure en dag - du er (mann nok skulle jeg til å si) dame nok til å ta det :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Innlegget er erstattet med kommentarer i en ny dag, for å ikke gjenta meg for ofte.

nite
c.AuthorAlias Keyz19. august 2002
Hei :o)
Så ble jeg så oppildnet at innlegget mitt i grunnen kom på feil side.. :o)
Jeg skal ikke starte en stor diskusjon angående temaet. Alle har rett til egne tanker etc. Jeg er ikke ute etter å 'ta deg' heller.
Veldig flott at du er modig og skriver dine tanker i DIN dagbok, men du kan ikke gjemme deg bak det syns jeg. Klart dagboka er din, men den ligger på et offentlig nettsted. Du kan ikke være så blind og tro at du ikke får noen reaksjoner? Av og til er ikke reaksjoner og tilbakemelding bare positivt i denne dagboken.

Æsj, nå roter jeg meg bort i ord, og jeg skulle jo ikke starte noen diskusjon. Jeg gir meg her.

Hilsen Keyz
c.AuthorAlias bompi😊19. august 2002
Ikke la deg knekke av noen litt krasse innlegg nite. Jeg antar de fleste mente det godt, og heller ikke var ute etter å "ta deg"... dessuten så forventet du vel litt reaksjon? :)

Du må fortelle om den meget positive helgen da :) Ble litt nysjerrig nå skjønner du *smiler*

booooompi booooooooompi
c.AuthorAlias Sissan😄19. august 2002
Hei Nite!

Jeg vil bare ønske deg lykke til videre. Du fikk nok uanstendig mye pepper for innlegget ditt (fra meg også? Jeg mente ikke det).

Jeg skjønner jo godt at du ikke ønsker "gode råd" fra en som meg. Håper allikevel jeg kan følge boken din av og til.

Jeg håper du kan svare meg på en ting:
Jeg har en venninne med en BMI på rundt 40. Hun har vært opp og ned flere ganger, med Grete Roede og andre kurer.
Hun er min aller aller beste venninne og jeg bryr meg ikke om hvordan hun ser ut.

MEN. Når hun slanker seg, vil jeg gjerne hjelpe henne om jeg kan (hun forteller meg alltid når hun setter i gang). Hvordan gjør jeg det uten å støte henne? (Jeg mener ikke med gode råd og sånn - hun kan mer om kosthold enn jeg kommer til å lære noen gang). Men er det noe hun vil sette pris på/finne motiverende?

Ønsker deg nok en gang lykke til - og beklager om jeg var krass i innlegget fra forrige runde.

;-)) Sissan
c.AuthorAlias Lakki😉19. august 2002
Hei Nite!

Jeg skal IKKE slenge meg på debatten, men derimot rope HURRA for det at du arrangerer treff i oktober! Kan desverre ikke komme, både på grunn av dårlig råd, og på grunn av at vi skal flytte en gang i løpet av oktober... Ei heller kan jeg være med dere på tur i morra tror jeg, ser ut som om det blir overtid på min kjære igjen.

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias MonicaR😀19. august 2002
Hei, Nite. Takk for det du skrev i min dagbok, jeg opplevde ikke ditt innlegg som ubehagelig, men et tema som er helt greit å lufte. Jeg skjønner veldig godt at det er provoserende å få "gode råd" fra noen som bare har et "pynte-problem". Jeg har derfor heller ikke gitt slike råd hverken til store eller små, det eneste jeg har gjort er å skryte hemningsløst av jojo-dietten, som jeg er blitt stor fan av. Den gjør at man kan legge om kostholdet permanent, ikke bare gå raskt ned og raskt opp.

Det som gjorde meg litt provosert og at jeg svarte i din dagbok var hentydningen fra noen av de andre - altså ikke ditt - f eks dette:

"Skal ikke være krass eller fornærme noen. på den annen side, enkelte av dem fornærmer jo nesten oss store bare med sitt blotte nærvær"

Det som sies her er at disse sidene bare er til for de med BMI over 25 en plass. Den intensjonen har jeg ikke lest noe sted, og håper ikke det er tilfelle. Det blir noe helt annet enn det med gode råd etc, vedkommende vil ikke ha oss her i det hele tatt!

Jeg skrøt fryktelig til moren min om disse sidene i helga, hun har en BMI rundt 30 grunnet lavt stoffskifte, og ønsker å ta affære. Det jeg fremhevet som så positivt er at alle slankere (over BMI på 20) er like velkomne og kan utveksle erfaringer og oppmuntre hverandre. Jeg håper inderlig vi alle kan bidra til at denne beskrivelsen fortsatt er riktig, for det er så enormt positivt.

Stor klem fra Monica
c.AuthorAlias NasseNøff❤️19. august 2002
Kjære gode Nite - ikke la deg vippe av pinnen, vær så snill. Dette innlegget fra en person som viser seg særdeles lite voksen og saklig, det må du ikke bry deg om. Vedkommende har tydeligvis ikke lest hva som virkelig står i ditt innlegg i går, og har valgt å tolke det på verst mulig måte. Noe som er veldig synd. Men jeg håper og tror at dersom hun setter seg ned og leser gjennom det en gang til, med et åpent sinn, så vil hun forstå at du ikke mener noe vondt med det du skriver.

Jeg forstår at du blir trist vennen min. Det ER trist når noen slenger ut slike beskyldninger som du får mot deg som reaksjon på ditt forrige innlegg. Men prøv å overse denne utblåsningen fra ei som forhåpentligvis skjønner at hun har overreagert, og se heller på alle de positive tilbakemeldingene du fikk fra alle de som forsto hvor du ville med innlegget ditt. Som etter hva jeg forstår egentlig bare var å, som jeg skriver i mitt svar til vedkommende: " så er det dette hun vil gjøre oppmerksom på - at disse rådene (om å spise mindre mat og/eller bevege seg mer), uansett hvor velmenende de er - kan være svært så sårende når man ville gitt ene beinet for å veie like lite som den personen som kommer med rådet... "

Så kjære jenta mi - rett deg opp i ryggen, vær rak og bestemt, og vær stolt over at du tør å si meningen din - på en SAKLIG måte !! *ss*

Kjempestor klem til deg fra NasseNøff
PS: Jeg har lagt inn en liten kommentar til henne, men ikke for å 'ta henne' - heller for å forsvare deg ! *s*
Bilde
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Jeg har lest kommentarene som du fikk "forrige dag". Det er helt klart at dette med slanking er et tema som engasjerer oss. Og alle har sine følelser og meninger knyttet til temaet.

Det var trist å høre at du ble lei deg over det som ble skrevet. Håper du etterhvert får bearbeidet det. Og kommer tilbake med tanker og følelser som er viktige for DEG i DITT mål. Jeg ønsker deg fortsatt lykke til!!!

100,3 kg

Bare 300 gr. før under 100, og Høsttur i oktober

Ha ha, det her går så det griner. Husker dere at jeg var litt fortvilet fordi vekta ikke rørte seg noe serlig. Vel, jeg har hittil spist 2 skiver brød til lunsj. Mandag kuttet jeg dette, og gikk over til fiberrik, med Stabburets leverpostei (ganske mye) og grønsaker til. Jeg er veldig bevisst på ikke å overspise og heller ikke spise søtt, salt eller surt. Trener ikke så mye, foruten noe sykkeltur og gåturene rundt Sognsvann, men er som sagt veldig bevisst. Tar en noka jordbær blandet i lettmeld til frokost.
Målene mine
10/8
Overarm 41
Bryst 120
Midje 103
Mage 119
Hofte 114
Lår 72
Sum 569

15/8
Overarm 40
Bryst 119,5
Midje 103
Mage 116,5
Hofte 113
Lår 72
Sum 564

Totalt har jeg gått ned 17 cm fra 2/8.

Dette er så motiverene og jeg er veldig fornøyd.
Kommer nok til å ta en is i dag, når jeg skal på DDE konsert, men det har jeg ingen betenkligheter. Det var som en her inne kaldte det EN KONTROLLERT UTSKEIELSE. Det er vel det det hele handler om.

Husk at det ikke er det du siser mellom julaften og nyttårsaften du legger på deg av. Det er det du spiser mellom nyttårsaften og julaften.

Høstturen er i boks, og jeg venter på at webmaster skal legge denne ut til felles informasjon. Men datoen er 18-20 oktober på Sjusjøen, 2 mil øst for Lillehammer. Man altså, mere informasjon med priser kommer.

KAN JEG SÅNN AVSLUTNINGSVIS FÅ VÆRE LITT STYGG HER INNE.

Dette er en side som skal hjelpe alle som føler at de har et vedktproblem av større eller mindre grad.
At de som har tapt mye i vekt skal fortsette å skrive her inne ser jeg nesten som en selvfølge. Denne siden var tilgjengelig når du trengte den som mest. Dine faste fans har trofast stått på sidelinja og heiet deg fram. De skal passe på at de ikke gjør synd nr. 1, legger på seg tapet + litt til.
Men så dette å være stygg. Jeg får faktisk litt problemer å forholde meg til personer som kommer inn her for første gang og veier rundt 60-65 kg, og vil gå ned fra str. 40 i klær til str. 36/38. Serlig når jeg ser dette er ung jenter, men også voksne damer som burde være fornøyd med sine flotte 60 kg.
Jeg med min vekt blir litt betuttet når jeg ser str. 38/40 komme inn å gi oss store godord og trøst med på veien. Vel som sagt dette er min betroelse, og om du synes jeg er stygg mot dem jeg her nevner, er det ikke så farlig.

Nå tar jeg en helt fortjent aften, og vær hilset broderfolk!!!!!!!

16 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz19. august 2002
Jeg er ikke enig.
Hvorfor skal disse sidene bare være for oss store? Hva vet vi egentlig om 'disse tynne, unge jentene med lav BMI'? Kanskje har de spinkel beinbygning? Kanskje har de alt fettet på lårene og ingenting på overkroppen? Ingen dømmer deg på disse sidene fordi du veier over 100 kg, tvert imot syns de du er modig som tør, som er åpen. De syns du er et fantastisk flott menneske som gir andre din fulle og uforbeholdne støtte. Hvorfor skal den støtten kun forbeholdes de med over 25 i BMI?

Selvfølglig finnes det en del ungjenter her inne som TROR de er tykke, som spiser lite og trener mye. Men vi faste brukerne her inne er rimelig kjapt ute med advarsler etc når en ny jente av den kategorien opretter sin dagbok.
Også finnes det de andre, de som kanskje bare har tre kilo å slanke bort, men som vil bruke denne dagboken til å få oversikt over matinntak, trening etc. Og som vil finne støtte og motivasjon. Kanskje nettopp fordi det ikke er så lett å finne slankemotivasjon i den virkelige verden når man tross alt er slank fra før.

Det finnes både seriøse og useriøse brukere i alle vektklasser, og med litt skjønn greier man å skille dem fra hverandre. De useriøse kan man jo bare drite i, men de seriøse syns jeg vi burde ha et godøye til - fordi de er så modige og deler historien sin med oss andre her inne.

La oss ikke skjære alle over en kam. At du ikke bryr deg om at du er stygg mot andre kan jeg ikke tolerere. Selv om livet har vært stygg mot deg, gir det deg ikke rett til å være stygg mot andre. Tvert om burde det være en tankevekker. Det er ikke godt å være den det blir gjort stygt mot, vær derfor litt snill med andre.

Takk for at du gadd å lese alt.

Hilsen Keyz
c.AuthorAlias Sissan😄19. august 2002
Kjære Nite (og dere andre "tungvektere").

Jeg er en av "de andre". StartBMI 22,4 og målBMI 20,5. Totalt ønsket vekttap 7 kilo. Jeg var ikke overvektig, og har aldri vært overvektig. Jeg er 30 år.

Men jeg plagdes av å legge på meg lite men jamnt over tid, ca 1 kilo i året. Klær passer ikke lenger, jeg ble usikker på meg selv, klarte ikke å motivere meg osv. Fikk problemer med fokus rundt vekten min, klarte ikke å nyte seksuallivet med samboeren min, fikk problemer med å representere på jobb etc. etc. Sikkert problemer dere fnyser av som bagateller, fordi dere har det så mye "verre". For meg var problemene reelle nok.

Det er ikke enkelt for en "ikke-overvektig" person å ta av 5-10 kilo. Ikke i det hele tatt. Det krever innsats, stålvilje til å holde seg unna det man legger på seg av, og det krever vilje til å tenke langsiktig. Akkurat som "dere".

Jeg er ikke en fjortis uten matinntak og med overdreven trening. Jeg skriver dagbok her inne for å kontrollere meg selv, og har ingen ønsker om at noen andre skal lese den, selv om det er kjempehyggelig med kommentarer som kommer (ikke så mange som hos deg - for jeg "fortjener" ikke slik støtte - jeg har jo egentlig ikke noe problem). Jeg gir ikke slankeråd til noen med BMI over 25, fordi deres problemstilling er ukjent for meg. Jeg har gitt en kommentar til Jojoen en gang, men hun har stilt seg "for hugg" ved dietten sin. Og det var bare en "heia-deg" kommentar. Dersom den var støtende fordi jeg ikke veier over 100 kilo, kan jeg ikke annet enn å beklage dette.

Jeg må si jeg er skuffet dersom noen føler seg støtt over min dagbok. Den plager da ingen? Om den gjør det, så sett opp kriteriene slik at dere slipper å se dem med BMI under 25 da, så er alle glade!

Lykke til med kuren din, jeg håper du når målet ditt.
c.AuthorAlias Aasalill😈19. august 2002
*dobbelt innlegg*
c.AuthorAlias Aasalill😈19. august 2002
*HUFF*

Her var det MYE grums! Det er helt i orden at du skriver det du mener, og at de andre som kommenterer her også gjør det. Men hva er du egentlig ute etter? Hvor vil du med dette? Vil du starte krig her inne? De overvektige mot de normale? Hm.... En forklaring på dette hadde gjort seg... Synd å si det, men det virker faktisk som om dette bunner i noe som heter sjalusi. Men ikke gi opp, du kommer deg nok ned på "normal" du også, men den stå-på-viljen din!

Skriv det du vil her inne, men husk at du støter nok flere fra deg enn de du trekker til deg, med den holdningen du har. Og hvorfor får ikke vi "normal-vekterne" lov å komme med råd og tips til de overvektige? Er ikke de gode nok eller? Er det kansje en grunn til at noen har klart å leve med måtehold og andre ikke. Hvorfor ikke høre på de som ikke bare får det til, men som alltid har klart det?

Må man ha vært narkoman for å kunne hjelpe narkomane? Må man ha vært alkoholiker for å hjelpe alkoholikere? Må man ha vært uteligger for å hjeple uteliggere? Noen av disse er også så stolte at de ikke tar imot hjelpen de blir tilbudt... Tenk om de kunne ha vært mer ydmyke?

Nå satt jeg det veldig på spissen her, og bare for å si det sånn, så prøver jeg ikke å sammenligne overvektige med disse gruppene.

Og en ting til. Det er mulig du får en henvendelse senere fra en "normal-vektig" som ikke har lest dette innlegget ditt, som ikke vet at du ikke vil ha innlegg fra dem. Men husk da å være litt snill mot de. De gjør dette med de beste intensjoner Ja, vi gjør faktisk det allerede nå, vi gir råd, tips og oppmuntring fordi vi bryr oss! Tror du virkelig vi sitter og gniiiir oss i hendene og tenker at "hun her er myyye feitere enn mig *hihi*! Nei, det er faktisk ikke sånn. Kom deg ned på jorda...

Og heldigvis er det noen av oss som har fornuft nok til å gå inn i dagbøkene til de som har usunne mål, og rettlede de. Jeg er enig i at det som feiler disse er så mye mer enn vekten. Men da trenger de også å bli oppmerksom på det. Jeg ser muligheten til å hjelpe folk også i denne sonen.

Kansje det er fordi du er såpass nykommer på siden her som gjør deg så skeptisk til andre? Forsøk å komme over fordommene, og vær venn med alle. Det kommer du bestandig lengst med...

Da har du fått noen av mine synspungter i denne saken. Jeg ønsker deg masse lykke til videre i slankingen.

Mvh
Aasalill!
c.AuthorAlias bompi😃18. august 2002
Hei hei Nite!

Takk for din forståelse når det gjelder sjenanse, og ønske om anonymitet, det er bra at noen forstår det. Jeg har liksom holdt denne siden litt hemmelig for mine nærmeste (foreldre osv), og et evnt. treff ville også bety at jeg nesten måtte fortelle dem hva jeg skulle ut på :) De er nemlig litt nysjerrige hehe. Men, syns det er kjempeflott at du har tatt initiativ til noe sånt, jeg tror nok at mange her inne setter ufattelig stor pris på det. Sammen er vi sterke er det jo noe som heter! :) Jeg tror nok jeg velger å stå over dette treffet, av mange forskjellige grunner, men håper dere som reiser får en kjempefin opplevelse, og finner et enda sterkere samhold på sjusjøen :)

Når det gjelder dette med "pynteslankerne", så er jeg tildels enig med deg. Det er viktig å ikke skjære alle under en kam. Det er tross alt mange av dem som har gode grunner til å slanke seg, og deres problemer kan være like store som oss, bare i en litt annen målestokk kanskje. De ungjentene som kommer innom her og håper på undervekt er en "rase" for seg, som sliter med helt andre ting enn overvekt. Jeg syns vi da burde gi dem de rådene de fortjener, nemlig å oppsøke noen som kan hjelpe dem. Selv så er jeg sjelden innom noen med startvekt under 100 kg, fordi jeg har en "rangering" fra høyeste startvekt og nedover på personlige innstillinger. Der har jeg liksom funnet min gjeng, mennesker som sliter med de samme problemene som meg, og som kan gi meg råd for "min størrelse" :) Men, jeg syns alle kan få lov til å komme inn hit, så lenge de også prøver å ta hensyn til at vi som er de største her, også har følelser :) Og komme inn til folk og si at de spiser for mye, syns jeg er veldig ekkelt og unødvendig (har heldigvis ikke skjedd meg), og noe som f.eks webmaster kunne finne noen tiltak mot :)
c.AuthorAlias MonicaR18. august 2002
Som representant for "pynteslankerne" kunne jeg ikke la være å kommentere denne diskusjonen.

Det jeg synes har vært så positivt med disse sidene har vært at alle kategorier slankere er velkomne, også vi som bare ønsker å gå ned 5-6 kilo fra et utgangspunkt på rundt 25 BMI. Jeg mener jeg bør ha like stor rett til å hente inspirasjon fra disse fantastiske sidene som de som starter med en høyere BMI. Det krever en del viljestyrke å ta disse kiloene, og det hjelper veldig å registere seg med vekt fra dag til dag og få kommentarer fra andre.

Jeg ser enkelte mener at de som starter innenfor normalvekt har "andre problemer" enn vekt som de sliter med. Dette synes jeg er drøyt. Mitt anliggende er å komme inn i klærne mine, så jeg slipper å fornye garderoben. Jeg har i min dagbok skrevet åpent om hvordan jeg opplever det fra dag til dag, noe som hjelper meg. De som synes det er provoserende at jeg vil ned fra 40/42 til 38 i klesstørrelse kan jo la være å lese om det!

Når det gjelder de 18-åringene som skal ned til 46 kilo og BMI til 15 blir det en annen sak, det er klart sykelig.

Jeg har hatt fantastisk glede av Jojoens 28-dagers spiseopplegg og koselige kommentarer underveis. Hennes holdning har jeg satt pris på, hun tar meg og mitt slankeopplegg like alvorlig som de som starter på en høyere BMI. Jeg håper dette kan være policyen på disse sidene, at både små og store slankere kan finne sin plass her.

Vennlig hilsen Monica, 36 år og ambisjon om 60 kg.
c.AuthorAlias Jojoen😃17. august 2002
Hei Nite :-)

Kjempefint at det går bra med deg. Snart under 100, kanskje i løpet av helgen? Det er en herlig følelse, jeg var der for ikke så lenge siden :-)

Jeg er redd for at det kan bli vanskelig med treff for meg, men det er et flott tiltak du har dratt i gang. Håper du får med deg mange og at det blir veldig bra.
For min del er det en kombinasjon av eh.. sjenanse og økonomi.

Det er greit med personlige instillinger i dagboka. Min er alltid ordnet etter høyest startvekt og da får jeg "mine" i den øverste delen. Ser jo at det er mange her som ikke trenger å slanke seg, men det er vel som de føler selv... Kommer det en hilsen fra noen av disse så takker jeg og er glad for den også. Jeg skriver gjerne en hilsen tilbake også. Jeg vil gjerne tro på deres gode hensikter og tror vel at de fleste her er snille mennesker. Kanskje vi til og med kan hjelpe dem til å slippe å bli som oss? Det tenker jeg på. Jeg veide 60 kg en gang. Tenk om jeg da kunne ha sluppet å gå opp, opp, opp og havne på 124,1... Tenk om jeg kunne ha sluppet alle de fysiske og ikke minst psykiske problemene med alle de kiloene... og så mange tunge tanker. Det tenker jeg på, og derfor ønsker jeg at de skal lykkes med å beholde sin flotte vekt, eller til og med klare å gå ned den ene kiloen de gikk opp i fjor..

Dette ble visst litt av et rot, men jeg er veldig glad i hele slankedagboka og alle dere som bruker den.

Stor klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Ally😐16. august 2002
Hei Nite! Jo jeg blir provosert jeg også, av de noen kaller pynteslankerne. Særlig når de prøver å fortelle meg at jeg spiser for mye... Det er jævlig arrogant. På den annen side synes jeg synd på dem, for jeg var selv sånn i 18-20års-alderen. Helt psykotisk opptatt av den ene eller andre sultekuren. Jeg prøvde riktignok ikke å fortelle andre hva de skulle gjøre... Men jeg tenker derfor at det er godt at akkurat disse unge jentene kommer hit, så har vi kanskje en mulighet til å forhindre at de havner i samme fella som vi har gjort - jojoslankingen (skjønt det begynner å høres ut som en positivt ting; Jojoen gjør det jo så bra!). Jeg har ihvertfall prøvd å foreslå for noen at det ikke er vekta som er problemet, og ser at andre har gjort det samme.

Så også at du grubler litt på det jeg skrev til Morgengry om følkehøgskole-slanking. Jeg tenkte det vel egentlig ut mens jeg skrev det (som vanlig), så jeg grubler selv også. Men jeg tror selv at jeg har et poeng, da. Det kommer an på hvor langt perspektiv man har.

Treffet høres spennende ut, har tenkt på den muligheten selv. Må tenke over om jeg har lyst til å miste anonymiteten min.

Følger med deg - god helg!

Ally
c.AuthorAlias ivalodia😊16. august 2002
Hallo kjære NITE :-)

Nok en gang koser jeg meg med å lese i dagboka di :-) ¨Du er jo så flink og snart vil det vise seg en tosifret vekt, gratulerer så mye for hvor flink du er :-)

Når det gjelder din frustrasjon for normal vektere som slanker seg så forstår jeg godt hva du mener, jeg lar heller være å lese dagboken deres!!

Kjære NITE, ha en allertiders fin helg, kos deg og nyt fint vær

Klem fra Ivalodia
c.AuthorAlias Minelli😃16. august 2002
Hei Nite!

Jeg synes det er helt greit at du er litt "stygg" her inne. Nå er jeg riktignok blant de som klager over de få siste kiloene som skal av før målet er nådd helt, men jeg har faktisk veid over 90 kilo, så jeg vet jo hvordan det er å være stor og tung. Jeg nektet liksom å innse at jeg måtte opp i str 48 i klær, som også var i helt ufasong til meg, så faktisk var målet mitt med slankingen å gå ned såpass at jeg passet inn i 38/40. Det gjør jeg faktisk nå. Enda jeg har veid så mye, merket jeg faktisk de to feriekiloene som kom på! Er ikke det rart? Uansett, jeg pleier å være hard selv mot de som "bare" skal slanke av seg pyntekilo eller som begynner å nærme seg 20 i BMI, jeg vil neppe at de skal komme i det uføre å bli offer for jo-joslanking, som jeg har holdt på med opp gjennom årene! Jeg synes vi skal fortsett med det, jeg, selv om siden er for alle!

Ha en superduper helg!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias blubba😃16. august 2002
Hei Nite!

Endelig noen som tenkte på å si det. Har tenkt mange ganger at her er det flere som ikke akkurat burde slanke seg, men så har det blitt med det. Kanskje det er motet som svikter. Skal ikke være krass eller fornærme noen. på den annen side, enkelte av dem fornærmer jo neste oss store bare med sitt blotte nærvær. Håper de som føler seg truffet av dette titter litt ekstra på BMI'en sin, ikke bare i speilet. Det er lett å la seg lure når idealene er som de er!

Og gratulerer med framgang, nå er det like før du skriver tosiffret!

Klem fra Blubba!
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Nå har jeg lest informasjonen om høsttreff, og jeg vil si at du har gjort en flott jobb så langt! Det ser kjempebra ut, og Sjusjøen om høsten er jo bare herlig! Jeg må tenke på dette til over helga, sjekke om jeg har tid og sånt, men jeg er 90% sikker på at jeg blir med. Sender deg mail så fort jeg vet sikkert!
Det er helt greit at du er "stygg" her inne, det er jo din dagbok og da kan man jo skrive det man føler. Kropp og vekt er jo et ømtålig tema for alle, og unge jenter føler de har et stort press på seg. Men når målet er å komme på Undervekt, da er det noe som er galt! Jeg må si at da jeg kom inn her første gang og visste at jeg skulle ned tilsammen 42 kg (hadde gått ned noe før jeg kom hit, da), så ble jeg litt betuttet da jeg så jenter som kom inn for å slanke seg 2-3 kg. Tror nok disse sidene er mer ment som hjelp for oss "tungvektere" (liker ikke det ordet!) enn for dem som "pynteslanker" seg. Men som noen andre nevnte - det går jo an å sile ut disse hvis man ønsker. Likevel - sidene er åpne for alle så "pyntslankerne" får vurdere det selv. Det er flott at du sier i fra, så kanskje noen tenker seg litt bedre om!
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Morgengry😃16. august 2002
Hei, Nite.
Du har så rett, så rett. Når jeg pløyer igjennom dagboka får å se etter nye personer og følge med, sjekker jeg alltid BMI'en. Synes ikke det er så interesert å følge med noen som starter på normal vekt og skal ned noen kilo.

Ser at vekta har løstna. Så koselig. Tenkt at du nå snart er nede på to-siffret!!!! Nå må jeg skjerpe meg. Ser at det er så mange som er så flinke her inne. Jeg selv har rømt bort fra vekta for en periode men føler meg fristet til å krype tilbake. Man må bare ha en sunn innstilling til hva den viser.

Ha en flott helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Sussi❤️15. august 2002
Du er jommen tøff Nite, endelig en som tar bladet fra munnen.

Du sier det som helt sikkert mange har lagt merke til, flere lettvektere, ikke bare unge jenter, men også voksne kvinner som burde ha bedre vett, kommer inn på siden med startvekt innen normalområdet for å slanke seg. At de attpå til, tillater seg å gi råd til oss som er skikkelig overvektige og som sliter, det undrer meg, antar det må være mangel på sosial intelligens...

Men det er jo slik i den virkelige verden også, folk som absolutt ikke er overvektige, men som er opptatt av at de har "lav forbrenning" og har lagt på seg en halvkilo, og gjerne gir gode råd om hvordan andre skikkelig overvektige kan få kontroll over vekten.

Nite, du skjønner disse har nok også problem...selv om det ikke er helsefarlig overvekt...

Takk for du tok opp dette!

Med en god slankeklem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Hei!
Takk for kommentar i dagboka mi. Du står på og jobber ser jeg. Kanskje vi treffes en gang?

Jeg må si meg enig med deg i det siste du skriver. Når BMI kommer nær 20 er man jo på nederste grensen for å være normalvektig. Og da bør slankekuren avsluttes.

c.AuthorAlias Betty😉15. august 2002
Hei!

Først og fremst så vil jeg gratulere deg med at du får til dette med vektnedgang fint! Du er flink! Så vil jeg også si at det er beundringsverdig at du tar på deg å arrangere treff i oktober. Jeg gleder meg masse til det!

Til slutt vil jeg si at jeg er enig i det du skriver på slutten av dagens innlegg. Jeg har også merket meg jenter ned i 18 19 år som har normalvekt og alikevel slanker seg. Jeg har reagert på at de trener mye og spiser lite også. Selv er jeg også bare en ung jente på 22 men både vekt og BMI (for ikke å snakke om speilet) forteller meg at jeg er svært overvektig. Jeg mener selvfølgelig at de som ønsker å gå ned et par kilo skal få gjøre det og at det er deres eget valg. Men for oss som virkelig sliter med overvekt og må ta av oss ikke bare for utseende men også for helsens skyld virker det litt søkt å lese om de som vil ned 5 kilo fra den vekten som vi har som mål å nå. Siden er åpen for alle og jeg heier på alle som vil leve sunt og mosjonere men jeg syntes folk burde se litt på BMI indeksen. Når man legger målet sitt på noe som vil gi undervekt bør dette gi hint om at noe er galt.

Jeg reiser på ferie lørdag og blir borte i to uker men titter innom deg når jeg er tilbake for å se hvordan det har gått med deg! Og da regner jeg med at det har gått helt strålende!

Stor klem Betty
101,9 kg

Nite har ikke ramla av lasset

Nei så tjukk du er blitt, nå får du pina dø slankere litt.
Du som var tynn som en høvelflis, nå erru feit som en julegris.

Ha Ha, det er slike sanger som fenger, og at det t.o.m. blir en slæger(betyr slager på oslo sleng).

Husker en annen som gikk som så,
Store fete, Anne Grete.......

Eller så har vi den "I''m a big big girl, in a big big world"

Når nassenøff og nite sto å klemte på hverandre i dag, sang nite alle sine nid-viser som over, og uttrykte hvor idiotiske sanger dette er.

Da henger jeg meg heller på DDE (som jeg skal se på Årnes til torsdag)
HER BLIRE LIV, RAI RAI.

Nå sitter dere vel og lurer på hva dama har fått i seg. Vel så oppgira jeg er, så tror jeg nok at det er bittelitt narkotikum i mitt magre kosthold.

Jeg har kjøpt meg slike små sponplater, så fulle av fiber at jeg vel snart sitter på potta halve dagen.
Dette inntok nite til lunsj. Ei som jeg ikke kjenner (jeg er ny i jobben) lurte på hva det var. Jeg svarte at det var restene av kjøkkenbordet mitt.
Slik ble vi kjent!!!!!!!!!

Så må jeg sende noen tanker til dere som sverger til kokt egg. Dere kunne jo advart at inne på et trangt kontor, på ettermiddagen etter at kontoret var sol-varmet opp, at kokt egg lukter.
Faderullan, var skit nærvøs for at det skulle komme noen inn å tro at hun nye regnskapsdama satt "å slapp seg".
La skallet på pulten for å vise eventuelle besøkene at det var organisk lukt.

Nå lurer dere vel på hvorfor nite skriver og skriver og nesten ikke nevner Sognsvann, og turgruppen "Fjell-Geitene".
Joda, nassenøff og undertegnede møttes ved bommen mellom veltrente små lekkerbisker, og vi gikk og gikk og gikk og gikk.
Men skal heller lure dere inn på dagboka til nasse, for jeg har overlatt til henne å skrive turdagbok, og tror bare hun får ånden over seg at hun har et perler å servere dere. Så kikk og gled dere.

Nite har overhode ingen lyst på godteri, søtt eller salt. Smør har jeg ikke brukt siden starten her, og heller ikke annet fetene garnityr.
Til og med sponplatene med leverpostei smakte fortreffelig, og jeg var mett i hele 20 minutter.
Det var en stund etter dette episoden med egget.

Nå er jeg så trøtt så trøtt, og murmuldyret må krype til køys.
Hvis nassenøff venter for lenge med å gi referat, får dere alle rope høyt på henne sammen med meg.
Og til alle dere som synes nassenøff her mye godt i seg, stemmer ikke i det hele tatt.
Nassenøff er ikke fylt med godt, men med juveler. Det er skelden jeg "faller" slik for et menneske sånn med det samme. Hun er helt unik så vi får stelle pent med henne, så har vi nassen vår lenge lenge.
Til deg nasse, håper ikke jeg skravla hull i hodet på deg!!*S*.

Tjallabais til dere alle fra Nite.

Ps. dere som har gitt meg tilbakemeldinger på mitt behov for å kle meg naken. her er en kjempevarm klem til dere.

KLEM

10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla15. august 2002
Heisann!
Jeg takker for innlegget ditt på tirdag, det varmet utrolig å møte en slik forståelse, men jeg skjønner jo at vi er flere med samme opplevelser. Jeg leste historien din og fant mange likhetstrekk i personligheten din, (utadvendt Emil-figur, innadvend lukka og usikker).

Du har også rett i det du skriver om at bulimi er i seg selv så vemmelig, at det sees som en ekkel "livstil" å berette for andre. Det å miste kontrollen for mat, og derretter kaste det opp, må virke veldig utenkelig for andre å sette seg inn i.

At du er 40 år, og ikke har kastet opp på over ett år, gav meg også en tankevekker. For jeg vil være kvitt den sykdommen lenge før den tid. Begynner allerde å bekymre meg på om jeg noen gang kan få barn. Ikke det at jeg planlegger DET ennå, men en står jo i fare for noe slikt med en sånn sykdom over lengre tid.

Jeg er kjempe glad for at du nå er så godt som frisk. Jeg tror nok "innstinktet" for den muligheten alltid vil ligge hos bulimikere, saken er bare å stå i mot.

Jeg er også glad for at du har fått den støtten hos mannen din, og eg håper snart jeg får guts nok til å fortelle min samboer om samme problem. Hver eneste kveld er jeg så nære på å si noe, og han vet at jeg har noe å fortelle han så han gir meg all den trygghet han kan gi, men likevel...så stopper det ennå opp.

Ønsker deg iallfall lykke til videre med slankinga på en langt mer helsemessig nivå. Å være sammen med det her inne er det beste en kan gjøre. Takk og pris for denne fantastiske siden!!!!

Stor klem, Pernilla
c.AuthorAlias boggi-15. august 2002
Hei Nite !!

Når og hvor skal dette treffe være- er noe avklart ??
Boggi (det kan jo hende det hadde vært gøy å vært med da..)
c.AuthorAlias NasseNøff❤️15. august 2002
Hei kjære Nite, og takk for en, jeg mener TO flotte runder rundt Sognsvann ! Jeg gleder meg allerede til neste tirsdag !

Hehehe - jeg flirer godt her jeg sitter. Jeg hører jo stemmen din også jeg vet du når jeg leser teksten til I'm a big big girl og de andre, og ser ansiktsuttrykket ditt i tillegg *ler*

Kjære gode Nite - du sier altfor mye pent om meg... Tusen takk for de vakre ordene du her sier om NasseNøff... Og du Nite - du er en juvel i deg selv du også !! Så vi skal passe på å ta godt vare på Nite her inne også, slik at vi også får beholde henne lenge lenge lenge !!

Kjempeklem til Fjellgeit 1 fra Fjellgeit 2 *ler*
Bilde
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei!!!!!!!! :-)

spreke dere! 2 runder rundt songsvann!! bra tur det!! ikke noe problem å gå 2 runder med så god "utsikt" - hadde jeg og klart!! :-)

har tenkt såååå utrolig mye på din historie. har så mange uheldige i min familie, de passer så godt til din beskrivelse av "vanskelige" barn. enig med deg: det er for mange av dem - håper de en gang lærer at det ikke var deres skyld. tok meg noen år å innse det.... men her er vi da, og har klart oss bra. og bedre skal det bli, når kiloa er for evig borte!!

det er en glede å lese dine humorfylte innlegg, og all den positive energien du sprer rundt deg!!

det er så deilig at noen er med en!! er med deg og, hele veien!! sammen blir vi sterke!!!!!!!! :-)

klem hecatee
c.AuthorAlias ivalodia😀14. august 2002
Hallo igjen NITE :-)

Takk for hilsen. Ja man kanjo virkelig lure når jeg sitter oppe og leser I Form midt på natten, det var iallefall ingen enkel sak å stå opp i dag morges!

Jeg blir gjerne med å rusler rundt Sognsvann og sier som Ole Brum, Ja,takk begge deler :-) (badstue og rusletur)

Ser frem til å rusle sammen med dere :-)
Bilde
c.AuthorAlias iset😄14. august 2002
Heiii:)

hehe jeg må le, "restene av kjøkkenbordet mitt", den var god du! jeg sier det igjenm DU ER SÅ STIILIG!!! hihi.
jeg har smakt de der sponplatene ja, vi selger dem på jobben. hehe. de er gode av og til, men så får jeg dem plutselig langt opp i halsen. URK. men med vegetarisk postei går det greit, ellers klarer jeg det ikke. nei takke meg til tykke brødskiver med godt pålegg, så tar jeg heller et par fibertabletter ved siden av hihi.
Han en fortreffelig dag:)
klem Iset
c.AuthorAlias Mah😃14. august 2002
Hei Nite.
Så fint at dere hadde en fin tur - det ble jo også så fint vær. Det er hyggelig med turkamerater, og det er jo supert at du har funnet Nasse Nøff.

Må si at jeg synes du er kjempeflink til å skrive i denne dagboka di. Det er mye morsomt å lese, selv om det av og til er snev av alvor her. Har ikke lest historien din ennå, men skal gjøre det så snart jeg har sjans.

Vi snakkes...
Mah
c.AuthorAlias nataja14. august 2002
Heisan:-)

Er fin den sangen til Ole Ivars, "Nei så tjukk du er blitt":-) Og han får det fint frem i sangen hva han mener om folk som kommenterer vekta...

Så flott at du og nassenøff treff hverandre i går og fikk gått tur sammen. Det er mye lettere å gå turer når man er to, også må det jo ha vært kjempespennende å treffe hverandre..:-)

Jeg har også forsøkt de sponplatene, tror di het fiberrik. Smakte helt forferdelig, og de ser ut som gammel sagflis som er limt sammen og støpt i en form. Vakke noe for meg ihvertfall.

Prøvde nutrilett kur en gang husker jeg. Gubben smakte på det og syntes det var en forferdelig til smak OG pris på det pulveret der...Og etter å ha analysert smaken fant han ut at han kunne lage nutriletten gratis for meg. Ved å blande sammen sagflis og kakaopulver i hurtigmikser'n...:-)

Egg lukter ja, det skal være sikkert og visst. Husker jeg fikk forferdelig kjeft av en av unga da jeg hadde smurt egg på nista hans. Hele klassen hadde plaget han p.g.a lukta da de hadde spisefri. Stakkars unge, da hadde jeg virkelig vondt av han.

Egg ja, det vil jeg ha til frokost i dag. Smaker deilig oppå ryvita:-)

Ha en fin dag;-)

Klem fra nataja
c.AuthorAlias Morgengry😄14. august 2002
Hei Nite.
Jeg må alltid le når jeg leser dagboka di. Det første jeg gjør når jeg kommer inn her er å se om du har skrevet noe. God klem til deg.

Skal bli spennende å se hva vekta di er på fredag. Du kommer sikkert til å merke nedgang. Du er jo så flink med spisingen og treningen nå, atte'. Og det er jo kjempefint at du ikke er godte-sjuk lenger. Det synes jeg er det beste med alt. Man føler seg litt friere. Ikke ha det suget over seg hele tiden.

Må se om jeg kan få meg barnepike en tirsdag så jeg får blitt med til Songnsvann. Det hadde vært så koselig. Og så fint at du har fått deg turkamerat. Da går jo alt så mye lettere. Vanskeligere å trekke seg da.

Kos deg på DDE konserten. De er jo fenomenale.

Ha en fabelaktig dag, Nite.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias ivalodia😌14. august 2002
Hallo NITE :-)

Midt i natten sitter jeg her og ler når jeg leser innlegget ditt :-) Så fint at dere fjellgeiter fikk dere en tur, håper jeg en dag blir med å rusler den turen og får masse motivasjon og en god latter - det forlenger jo livet bare det... Nasse,Nite,Ivalodia (og kanskje mange flere) med rask gange på Sognsvann :-)

På konsert med DDE, det blir en opplevelse, de er jo mestre på å lage show og liv, og ikke minst mange bra sanger !

Vel, nå skal jeg tusle i seng og håper jeg nå blunder...

Varm klem :-)
❤️101,9 kg

Nite har kledd seg naken

Du stusser vel når du leser innledningen. Ja det er meningen også det.
Hvis dere leste dagboken min i går, ser dere at jeg har fått en aha opplevelse. Jeg vil bli bevisst mitt eget problem, og en terapi er å skrive ned sine problemer.

Jeg har vinklet det inn på en annen måte, og har en historie det var godt å få skrevet ned. På den måten kan man bevisstgjøre seg selv, og kanskje kunne hjelpe andre.

Historien min finner du under "Min historie" om du gidder å lese denne.
Hvis du ønsker mere informasjon, så kontakt meg på mailadr. jeg oppgir der.

Jeg har kommet ut av skapet, og vil hjelpe andre, som også blir for meg selvhjelp.

Ser fram til Sognsvann tirsdag, og er så lei meg for at det ikke er bare "Oslo folk" her, så jeg kunne gi dere jeg snakker med fast en stor god klem.

Hilsen Nite
20 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😄14. august 2002
Hei Nite!
Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboken min - og takk for at du deler din historie med alle oss andre her inne. Det er viktig for mange å vite at man ikke er alene med problemene sine, men at det er andre som er i samme båt. Det står stor respekt av å stå fram på den måten du gjør!

Ditt initiativ til å gå turer ved Sognsvann er en kjempeidé for de som ikke liker å gå turer alene! Dessverre er det nok en biltur på 75 minutter for meg å nå til Sognsvann, så jeg får vel heller finne meg noen å gå sammen med på hjemlige trakter - her i Østfold hvor jeg bor.

Oktobertreff hørtes også morsomt ut. Det blir jeg gjerne med på, så sant tiden tillater det.

Hold fram som du stevner - det ser ut som om du allerede har vunnet manges hjerter her, og er til stor inspirasjon for andre slankere. Det er bra! Som du sikkert har forstått, er det utrolig mange hyggelige mennesker her inne på slankere.com, noe som gjør det ekstra inspirerende å følge en slankekur. Jeg har sagt det mange ganger før, men gjentar det gjerne: jeg hadde ikke klart å gå ned så mange kilo uten hjelp og støtte fra de mange fantastiske medslankerne her inne!

Ha en riktig god slankeuke!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Sussi13. august 2002
På søndag kledde Nite seg naken, håper hun tok på seg klær før hun stilte på Sognsvann. *sss*

Jeg kom jo egentlig inn herfor å se hvordan det var gått med turen rundt Sognsvann, forstår jo at det er i Oslo man bør bo...
Egentlig så kunne jeg svært gjerne tenkt meg åflytte til Oslo, men har jo oppdaget at prisene på boliger der ikke er så hyggelige. Skulle nok ikke flyttet fra Oslo...

Skal i aale fall innom Oslo i høst en gang,muligens i november, så kanskje blir det en runde rundt Sognsvann på meg også.

Forresten så har jeg nettopp lest historien din, det er jo egentlig en historie med happy ending og opptimisme. Jeg forstår godt hvordan du har hatt det, selv om mitt liv har vært helt annerledes. Jeg har bestandig vært tykk, var 5,250 kilo da jeg ble født, heldigvis så slapp jeg å føle meg lite vellykket hjemme. Men slapp selvsagt ikke unna uvettige kommentarer fra andre voksne og barn.

Har jo slanket meg tidligere mer og mindre vellykket, men denne gangen er det faktisk for helsen og tar andre fordeler som bonus!!

Håper at du og de andre sprekingene i Oslo har hatt en flott tur rundt Sognsvann!
Sussi



Bilde
c.AuthorAlias Lakki❤️13. august 2002
Leste historien din, og ja - det er på mange måter en velkjent historie. Selv var jeg ikke så rampete som deg, heller over i det veslevoksne og prektige. Men jeg er nå voksen og sterkere en før, og nå kan jeg tåle å gjøre noe med vektta mi - for det krever mot og styrke å gjøre det varig! Skulle ønske at noen av de yngre kunne få lov til å bli sterke nok mye tidligere enn meg! Håper denne dagbokgreia kan bidra til å stoppe jojo-karusellen for andre her inne!

Du er flott dame Nite!

Kan desverre ikke stille på Sognsvann i kveld, mannen jobber overtid. Håper det går en annen gang!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias ivalodia😌12. august 2002
Kjære NITE :-)

I kveld har jeg hatt roen til å lese litt her... og etter hva Nasse Nøff sine ord, om hvor flotte ord som kommer fra deg så må jeg jo si meg enig ! Når jeg leser det du skriver så tenker jeg at det er som å lese om seg selv.. jeg er og tenker slik selv.. Og slitsomt er det når man tenker :
Jeg skal slanke meg og er kjempeflink å går ned 2 kg, og da er det akkurat som at jeg ikke lenger klarer å holde meg, og sprekker.. hvorfor spiser jeg som jeg gjør? synes ikke alltid jeg spiser usunt, men kanskje for mye? for lite aktivitet? man kan bli rimelig lei av å spekulere.. De siste dagene har jeg blitt litt skremt, det jeg faktisk gjør er at jeg overfører mine dårlige spisevaner til mine barn.. det går utover kosthold, helse, livsvaner osv.. Og det vil jeg jo ikke... Prøver så hardt,men det holder heller for noen dager av gangen... Uff, dette vil jeg ut av..

1. Jeg er så misfornøyd med meg selv, føler meg ikke vel blandt andre, da spes familie som er slanke og trente.
2. Liker ikke å gå i butikker, synes jeg ikke finner noe passende likevel..
3. Går i de samme klærene hele tiden..
4. Føle seg utilpass hvor enn man går...

Disse tankene vil jeg bli kvitt og vil føle meg bedre ! Oi, dette rablet jo helt av, ordene fosset ut her .. du er iallefall veldig flink å sette ord på hvordan mange opplever sin egen situasjon i dag..

Ville bare legge igjen en hilsen til deg NITE, slik jeg leser deg er du ganske enestående :-)
c.AuthorAlias nataja❤️12. august 2002
Har vært inne og lest din historie nå, - tok litt tid før jeg fant ut hvor det var.. Du har virkelig evnen til å få skrevet ned ting, noe som er veldig, veldig positivt.
Tusen takk for at du ville dele historien med oss andre.

Du har nå erkjent ting for deg selv og også fått opp øynene litt på mange av oss andre her inne, så sammen skal vi stå på og greie å legge om livsstilen våres, og bli SUNNERE og friskere.

Igjen takk, du er et godt menneske:-)

*klem*
c.AuthorAlias NasseNøff❤️12. august 2002
Kjære vakre, inderlig gode, kloke og vidunderlige Nite... Hva kan man si ? Jeg finner ikke ord som dekker hva man føler når man leser historien din. Og ikke bare det at du deler den med oss, men du gir så uendelig mye av deg selv, og inviterer oss alle inn i ditt aller innerste... Det er fantastisk modig gjort, og er en handling gjort ut av en kjærlighet for andre mennesker som man sjelden finner maken til. Kjære Nite, allerede før jeg hadde lest historien din var jeg sikker på at du er et helt spesielt menneske. Og etterpå er jeg sikrere enn noengang. Det skal bli så spennende å treffe deg i morgen, og jeg gleder meg sånn til å ta rundt deg og gi deg en skikkelig god klem. Jeg tror det vil bli sånn at jeg ikke har lyst til å slippe taket, men det må jeg jo hvis vi skal få gått tur *s*

Ditt mot har gitt meg styrke til å ta den avgjørelsen at jeg også vil skrive min historie her inne. HELE min historie, og ikke bare det som er enklest å skrive ned. Men jeg vet at jeg kommer til å få en kjempereaksjon når jeg gjør det, så jeg vil gjøre det en kveld når jeg har god tid og anledning til å la meg selv slippe 'demonene' inni meg løs... Kanskje kan det gi meg en etterlengtet drahjelp i kampen mot kiloene også - hvem vet ? Jeg vet iallfall at du, og de andre flotte menneskene her inne, fungerer som en enorm hjelp i denne kampen - uten dere ville jeg stått alene, og alene oppnår man ingenting...

Ser deg i morgen kjære Nite, og som du skrev til meg tidligere i dag - det skal regne BRA mye for at NasseNøff ikke møter opp på Sognsvann i morgen kl 19 !

Varm og takknemlig klem til deg Nite fra NasseNøff
c.AuthorAlias Minelli❤️12. august 2002
En stor klem til deg, Nite!

Hadde det ikke vært for at jeg har noen faste treninger med kolleger på jobben, så skulle jeg gjerne vært med deg og gå tur på Sognsvann!

Jeg husker ikke hvor jeg leste det om å tore å møte hverandre i det virkelige liv, jeg mener det var du som skrev det...
Vel, i fjor på omtrent denne tiden møtte jeg Amorica, RH, og modah på en restaurant i Oslo. Senere har jeg møtt Jenta*S* også! Klart vi var spente der vi troppet opp utenfor restauranten...tenk om det skulle bli pinlig stille rundt bordet og vi liksom ikke skulle finne tonen? Vet du hva? De timene vi satt der gikk så utrolig fort! Og det var så moro! Virkelig kos! Jeg synes det i alle fall utrolig morsomt å møte de jeg har delt tanker og mitt "slankeliv" her inne med...det er jo derfor jeg har gjort det flere ganger!

Så, lar det seg gjøre, så vil jeg gjerne være med på slanketreff igjen...selv om jeg så og si er ferdig slanket! Jeg oppfordrer herved alle andre til å være med også!!!

Lykke til med slankingen, Nite, du er et godt menneske!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Morgengry😉12. august 2002
Hei på deg, Nite.
Håper du har hatt en fin helg.
Leste historien din, og jeg ble kjemperørt. Du er så modig som står frem med din historie. Det er nok mange som har det sånn. Følelser har nok mye av skylden for at vi er blitt overvektige. Og følelser er ikke altid så lett å finne ut av. Da er det bra vi har sånne som deg, som setter oss på sporet.

God klem til deg.

Hilsen Morgengry
c.AuthorAlias Helena😃12. august 2002
Hei du!!
Jeg spiser absolutt ikke så lite... jeg fikk bare ikke oppdatert i går kveld. Jeg kommer ikke helt i gang med spising før litt utpå dagen... Jeg er ikke noe frokost menneske, og hvis jeg har litt å gjøre en dag "glemmer" jeg gjerne at jeg må spise, eller jeg spiser ikke så mye. Men når kvelden kommer, er problemet motsatt. Det er da jeg gjerne overspiser og mister litt kontrollen! Men jeg blir flinkere og flinkere!! Utskeielsen i går kveld var planlagt, så da er det "greit"!

Klem Helena
c.AuthorAlias Jannicke11. august 2002
Hei Nite!
Jeg skulle ønske jeg bodde i Oslo- jeg skulle tatt turen rundt Songsvann med deg hver tirsdag! Jeg går jo tur hver dag selv- og det er kjedelig å gå alene i lengden!

Det er lenge siden jeg har tittet innom deg- men så på dagboka di i dag. Møte for oss i Slankedagboka? Jeg synes det er en flott idè og håper jeg har mulighet å komme dersom det blir noe av!

Du er heldig som har innsett saker og ting. Det du deler med oss er nok sant for mange av oss her inne. Jeg ble rørt over historien din, og er glad for at du har det godt meg deg selv i dag. Du har livsvisdom og en nøkternhet som få er forunt. Takk for at du deler med oss andre!

Klem Jannicke
c.AuthorAlias Sussi❤️11. august 2002
Hei - bare en liten kommentar;
Har forstått det slik at du venter på at de skal opprette en plass for å orientere om treff o.l., kanskje du kan bruke "gjesteboken", der er vel de fleste innom av og til.

Håper du får fint vær på tirsdag når du/dere skal på tur, kanskje det blir en tur rundt Sognsvann for meg i november??
Fortsatt god slanking!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias inger❤️11. august 2002
Hei Nite

Jeg takker for hilsenen jeg fikk av deg.
Det kreves mot å kunne skrive historien din. Takker for at du viser oss vei. Skal tenke meg om neste gang jeg ser en "ufordraglig unge" som ser på deg med et utfordrende og frekt blikk. Kanskje jeg da skal sette meg ned og heller se ungen i øynene og snakke med han/hun og ikke til han/hun.

Alle her inne har sin egen spesielle historie. Og jeg min. Men jeg tror ikke jeg helt er moden til å skrive den ned. Kanskje jeg ikke helt ar sett hvor det store "problemet" ligger enda.

Jeg beundrer deg og din styrke.

Klem fra Inger
c.AuthorAlias boggi-🙂11. august 2002
Er det plass til flere komentarer her ?????????
Nei da Nite jeg blir ikke sur eller fornærmet.... det skal litt til før jeg "surner". Men jeg kan blir såret utrolig fort.. Spesielt av ting som blir sagt til meg (men tonefall bla bestemmer utrolig mye- med tanke på hvordan jeg oppfatter ting- ehm hvis du sjønner) Og tonefallet -det hører jeg jo ikke her inne - veldig greit egentlig. Så det vil si at jeg kan tåle utrolig mye- trenger nok at noen er litt "streng" med meg også..

Vi peser videre - kos fra Boggi (som skulle ønske hun kunne gå tur med deg.....men jeg bor i trøndelag !!!)
c.AuthorAlias hecatee11. august 2002
Kjære Nite!

Rørende historie! all min medfølelse til deg!! eier ikke ord jeg... :-)

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Hecatee😄11. august 2002
Hei, Nite!

Takk for koselig velkomsthilsen!!! :-) Bor på sørlandet, så jeg kan dessverre ikke gå til sammen med dere. Ellers hadde det vært kjempe koselig - kan jo si i fra om jeg er i Oslo en tirsdag...

Leste innlegget ditt i går, og må si meg helt enig. Jeg måler meg flere ganger for å være sikker på at det stemmer, jeg ønsker et riktig resultat ikke en løgn. En aha opplevelse som den du hadde i går hadde jeg angående min trøstespising, som jeg har holdt på meg i 7 år nå. Jeg har gått ned i vekt bare fordi jeg sluttet å trøstespise, og så problemene i en "ny" sammenheng!!!!

har ikke lest historien din enda, men skal få lest den i løpet av dagen!

klem fra Hecatee, som har masse motivasjon på lager om du skulle trenge noe!
c.AuthorAlias bompi😉11. august 2002
Flott at du deler din historie med oss Nite, den kan gi mange litt ekstra styrke og motivasjon vil jeg tro. Jeg skjønner også veldig godt hva du mener med dette å ikke tillate seg selv for mange sprekker, og få trøst av andre slankere osv. Forstår det veldig godt. Man skal kunne unne seg noe godt en gang i blant, men det er viktig å påpeke at det blir en gang i blant. Kanskje er det man trenger et spark bak når man sprekker, for å hindre at det skjer igjen. Men her inne er alle så snille, så det er vanskelig for oss å gjøre noe sånt :)

Jeg vet ikke om du har lest så mye i min dagbok, men mitt opplegg er noe jeg har tilrettelagt for meg selv. Jeg har bestemt meg for å legge om kostholdet og å begynne å trene mer, men ikke i en fei. Jeg vil bruke litt tid på det, for å være sikker på at jeg kan bli på en trivselsvekt, og ikke gå like fort opp igjen. Derfor så tar jeg ting gradvis. Det første jeg avvente meg med var godteri og brus i ukedagene, og et ellers sunt kosthold disse dagene. Helgene er enda mitt fristed, eller min fritid om du vil. Da spiser jeg gjerne pizza osv på lørdagskvelden, med brus til, og kanskje også litt snop... Saken er at det blir mindre og mindre for hver helg, fordi magemålet mitt har gått ned. Nå kan jeg spise 2-3 pizzastykker, et par glass brus og være mett, og ikke orke noe snop f.eks... Før kunne jeg spise en hel pizza alene, og drikke nesten ei hel flaske brus. Tidene forandrer seg :) Men, sånn som mitt opplegg er da, så er liksom "sprekkene" en del av selve slankinga. Det ekstra jeg unner meg i helgene er med på å gi meg motivasjon og styrke til å slanke meg i ukedagene, om du skjønner :)

Men, blir det sånn at sprekkene man gjør, blir "godtatt" av andre, og da også seg selv, så blir det en ond sirkel, det har du helt rett i :) Skal bli flinkere til å ikke trøste de som sprekker i fremtiden :) om de da ikke har det som en del av sitt opplegg... og så lenge det opplegget funker...

Også veldig flott at du har tatt initiativ til å treffes. Tror det er noe mange kan dra nytte av, og noe som gjør fellesskapet her inne enda større. Lykke til videre :)

Klem fra bompi
c.AuthorAlias augusta❤️11. august 2002
Kjære Nite bare meg igjen

Kunne ikke la være med å le over, at du hadde vært inne med morgenbrev til meg, mens jeg var inne med morgenbrev til deg...

Og dette er bare noen få ord til det, som du skriver om "Kampen om tilgangen til PC'en i hjemmet"

Det finnes historier og metoder til dette i snart sagt alle hjem i våre dager.

Her har vi skaffet PC utstyr i årevis ved å oppfordre familien til å gå sammen med oss for å gi PC utstyr til ungerne til fødselsdager og jul - fremfor å gi vanlige gaver. Og når dette nå var ungernes egne største ønsker, så har det blitt godt resultat - alle har hver sin PC - men datter min har ikke fått en skikkelig skjerm - det gjenstår.

Så en dag for lenge siden snart - så sa hun: "Å du Mor, den fine PC-skjermen din - det er akkurat en slik jeg ønsker meg!" - og du kan sikkert gjette, hva utfallet av dette ble - hun lånte min...

Jeg gikk i kottet og fant en gammel og avlegs skjerm - og den sitter jeg med fremdeles :-)

Men historien min slutter ikke her...

For en dag her i sommer, sa hun til meg: "Jøss Mor, skal ikke du snart ha deg en en større skjerm?"

Hvortil jeg sa: "Jeg HAR en større skjerm - det er jo den du har på rommet ditt, min Skatt!" :-)

Ja, de kjære barn...

Hei igjen,
Din Augusta

c.AuthorAlias boggi-😵11. august 2002
huuuuuuups..... hva kan man si etter en sånn rørende historie. Jeg er ikke så flink til å skrive- derfor blir det bare noen ord fra meg. Jeg satt med klumpen i halsen da jeg leste " min historie"- kjempe bra. Du har visst ikke hatt det helt lett du ! Men en tøff dame det tror jeg du er..
Koz BOGGI
c.AuthorAlias augusta❤️11. august 2002
Kjære Nite!

Også i dag har du gitt bidraget ditt til å gjøre Slankeklubben til en enda flottere plass - for du har drysset MOT ut over oss alle.

Jo mer MOT vi får, jo ferre ting finnes der, som skremmer oss.
Med andre ord MOT gir TRYGGHET.

Vi ER alle bare små MENNESKER - i dette store Univers. At vi er mennesker betyr, at vi alle har våre svakheter, og Universet forteller oss: Det er plass til oss alle.

Dette er en klubb med sterke og modige personer - jeg har ennå ikke møtt en eneste feiging. Så kom som du ER. Du viser motet ditt - og blir møtt av forståelse, godtakelse og aksept.

***

Det brev, som jeg sender deg her, er ikke et vanlig brev i Slankeklubben!

Et lille barn, som står overfor en voksen, perfekt Mor – føler seg så ’lost’ – fordi barnet føler, at den standard av perfekthet, som Moren viser – ja, den standard kan barnet umulig LEVE OPP TIL. Så Moren skaper dermed en avstand til barnet – en avstand, som barnet føler så dypt sårende, at det er umenneskelig.

En ekstra belastning blir det, fordi barnet skal bli veldig gammel og klok, før det blir i stand til å forstå, hvor den smerten kom fra – for ALT i barndommen var jo så perfekt.
Når vi har blitt utsatt for svikt og påkjenninger i barndommen, så er det viktig for oss å forstå, at vi hadde ingen skyld i dette, FORDI:

NOEN ANDRE HADDE ANSVARET FOR OSS!

Og hvem var det? Vores MOR. (For eksempel)
Jeg sender deg derfor dette brev: Brevet fra den universelle Mor til sin universelle Datter.

Så her kommer Augustas brev:

Fra Nites Mor til Nite:

Min egen kjære Datter!

Hvor jeg tenker på deg i denne tid! Om jeg kunne ha vært hos deg!

Jeg forstår, at du har det vondt, og jeg håper inderlig, at du vil lytte til ordene mine.

Jeg vet, at du alltid så opp til meg som et forbilde. Og jeg vet, at jeg klarte ikke å leve opp til det på den rette måten. Jeg husker, hvordan du ble utsatt for svikt, når jeg, din Mor hadde ansvaret for å beskytte deg mot ALT ondt.

Nå har du blitt Mor selv, og du forstår, hvordan vi som mødre, alltid ØNSKER å gjøre det beste vi kan. Men du vil også forstå, at vi mødre er bare mennesker, med feil og utilstrekkelighet – også på de dager, hvor vi skulle gjort noe MER.

Min kjære Datter, dette er din Mors bønn om din tilgivelse.
Det viktigste jeg kan få sagt til deg nå er, at du ALLTID må huske på at INTET av det, som hendte var DIN skyld. Det var MITT ansvar – men JEG levde ikke opp til det.

Jeg ser nå, da du har blitt en flott og følsom voksen kvinne, og at du sliter med den følelse av, at du ikke er god NOK. Men DET er du. Du er OK. Du er et fint menneske, og jeg er SÅ stolt av deg!

Det var JEG, som feilet – og jeg vil bli SÅ takknemmelig for å høre fra deg en dag, at du har tilgitt meg dette!

Kjærlig hilsen
Mor

***

Ja, kjære Nite – det universelle brev fra Mor til Datter – det har vært sant i tusenvis år – og vil være sant de neste tusenvis år.

Med dette vil jeg gi deg min inderligste takk for historien din i dag!



HUSKETANKE: Men igjen, INTET av det, som hendte deg, var DIN skyld – for det var en VOKSEN person, som hadde ansvaret for deg.




Prøv å kjenn etter om denne husketanken, gjør deg godt å tenke på?

Så bare ’ta den med deg’ og gå videre ut i livet ditt – så er det alt, som skal til.

Jeg er sikker på, at du er en god Mor. Og jeg tror du er en god venn. Nettopp fordi DU har utviklet evnene dine for å ta vare på andre – DU vet hva trofasthet betyr – DU kommer ALDRI til å svikte – heller ikke din egen kropp.

Du er et flott menneske, og du har kommet veldig langt.

Nå de kjærligste hilsener med ønske om en god søndag
Din Augusta

PS

Også jeg selv vokste opp med akkurat en slik perfekt Mor. Kunne aldri innrømme en feil eller svakhet. I det hele tatt vanskelig å snakke med. ”Å det kan vi snakke om i morgen.” – mor-typen.

Den som jeg føler reddet barndommen min – og livet mitt, det var min Farmor og også min Far. Å min kjære Farmor. Den kvinne som jeg har elsket høyst i Verden. Hun var en utrolig flott dame. Ærlig og likefrem – kunne snakke med henne om alt.

Hun hadde alltid et vennlig ord til folk omkring seg, hun snakket aldri vondt om et eneste annet menneske. Hun behandlet alle mennesker med akkurat samme respekt.

Jeg ærer og hedrer minnet hennes daglig.
Moren min lever fremdeles i beste velgående. Hun er fremdeles perfekt – og har for eksempel aldri lagt på seg et gram.

Allerede for mange år siden forstod jeg, at denne fasade bruker hun for å dekke over en indre usikkerhet, som hun ikke vil kjennes ved.

Av alt dette lærte jeg å bli en god Mor selv. Jeg har alltid respektert og godtatt mine egne barn akkurat som de ER. Har ofte sagt til de slike ting som: ”Husk på at vi ALLE er bare mennesker med feil og utilstrekkelighet.”

- eller:

”Selv om jeg er Mor, så har jeg også dager, hvor jeg er i tvil om jeg gjør det rette, og om jeg er en god nok Mor for deg.”

Hei så lenge,
Din Augusta
c.AuthorAlias Monica123😀11. august 2002
Hei Nite!
Tusen takk for at du delte din historie med oss!!! Jeg synes det er fantastisk gjort. At du er blitt bevisst ditt eget problem OG samtidig stiller deg disponibel for å hjelpe andre er helt topp. Noen må gå først og bane vei, ved at du er så åpen om deg selv, hjelper du andre ut av skapet.

😌101,9 kg

Vekt, mål, treff, aktivitet, livet generelt!!!!!!!

NITE SINE MÅL

2/8
Overarm 42
Bryst 121
Midje 106
Mage 122
Hofte 116
Lår 74
Sum 581

6/8
Overarm 41
Bryst 121
Midje 106
Mage 121,5
Hofte 114
Lår 74
Sum 577,5

10/8
Overarm 41
Bryst 120
Midje 103
Mage 119
Hofte 114
Lår 72
Sum 569

Dette viser jo at selv om vekta ikke er helt med, går målene sakte men sikkert nedover.
Føler meg faktisk litt mindre også, ser det når jeg tar en titt i speilet, naken. Ikke helt lekkert, men hvis jeg ser på det med de gamle malernes blikk, er dette riktig så flott.
Det var bare det at de frodige kvinner de malte, ikke hadde celulitter, mens det er det i bøtter og spann av her.

Dere som leser meg fast vil sikkert se at den gamle galgenhumoren til Nite er tilbake. Ja, føler meg veldig fornøyd, med reduksjonen av målene mine, så kan vekta vise hva søren den vil. Det er faktisk det visuelle som betyr noe, og det er denne reduksjonen som virkelig betyr noe.

Litt alvor: Når jeg måler meg er jeg veldig bevisst på at jeg ikke skal lure meg selv.
Det er lett at vi psykologisk lurer oss selv uten at vi egentlig er klar over det. Man kan stramme litt ekstra på målbåndet, man kan måle på et mindre sted enn sist (her er det små marginer).
Dette er jeg som sagt veldig bevisst, og tester begge sider, både den hvite og den gule siden,av målbåndet.
Lar det heller være en liten "slakk" enn å stramme til.

Vi overvektige, og da snakker jeg om oss virkelig store er mestere til å lure oss selv.
Vi kan tro at vi har spist lite og fornuftig, men hvis vi våkner litt opp, blir litt bevisst vet vi at det kanskje ikke er helt rett det vi gjør, og at det er derfor vi ikke går ned i vekt.

Vi er mestere til å bløffe oss selv, og det er det jeg nå ønsker å være bevisst på. Det har ingen hensikt, da det bare vil vise feil resultater, og ærlighet varer lengst, ikke sant?
Hverfall jobber jeg aktivt med dette.

Hvor mange av oss har ikke offentlig sagt at:

- Forstår ikke hvorfor jeg legger på meg, fordi jeg spiser ikke mere enn andre
- Jeg må ha stoffskifte problemer, det er derfor jeg legger på meg
- Det er et gen i min familie som gjør at jeg er så stor
- Jeg går på medisiner, forstår du...

Huff, så mange unskyldinger vi har, men hvis vi tenker oss litt om, er det virkelig noe i våre unnskyldinger, eller er det egentlig bare oss selv som kan gjøre noe med dette?
Vi har ikke sammenheng mellom inntak og forbruk. Vi foretar et inntak, og forbruker ikke dette.

Veldig mange har stillesittende arbeid, og da er det desto viktigere at vi er i aktivitet når vi ikke er på jobb.

Det er ikke rart man legger på seg når man etter jobben, går for å handle, kjøper en bolle, sjokolade eller annet som man spiser på vei hjem, fordi vi er så sultne.
Så spiser man middag, og gjerne flere porsjoner etter man egentlig er mett, for å videre sovne på sofaen en times tid.
Så har man jo sovet litt, og søthungeren er på topp, og vi ransaker huset for å finne noe digg. Har vi ikke sjokolade eller annet i skapet, ja da lager vi noen vafler.
Den eneste bevegelsen man gjør er å sette seg opp i sittestilling for å se på tv, eller at vi slenger sammen noen vafler.

Nite tror ikke hun bare snakker for seg selv, men for mange her.
Hvis vi går en liten tur på kvelden, stikker bare ut en liten tur med bikkja eller bare går for å trekke luft, så forbrenner vi allikevel ikke alle kaloriene vi har inntatt siste timene, og det er det jeg for egen del vil gjøre noe med her.

Wowh....... mens jeg skriver dette nå, så ramler sannheten ned i hodet mitt, og jeg ser det helt klart.
Har visst dette en stund, men det var kraftig kost å forme tanken til det skrevne ord........
Dette var en oppvekker her på direkten.....

Tusen takk til dere alle som gir meg så varme ord som svar på mitt forsvar på at jeg ikke er en snåling. Det varmer, som det meste av støtten man får her, gjør.

Jeg vil forplikte meg selv til å møte på Sognsvann hver tirdag kl.19:00, så hvis noen vil gå med meg, er de hjertelige velkommen.
Jeg har akkurat nemmelig nå startet mitt nye liv........

Nå skal jeg svinge vaskemoppen over gulvene her (16 åringen støvsuget i går)så skal jeg sette meg på sykkelen og ta en tur til byen å se på Røkke og gutta kjøre Offshore. Til byen er det ca. 1,5 mil, men mest nedover.

I dag er det lørdag, og jeg gleder meg så over livet. DET ER HERLIG, IKKE SANT.
VI ER STORE, MEN DET ER BARE EN AV OSS, OG HVER OG EN ER EN JUVEL, DET MÅÅÅÅÅÅÅ DU BARE HUSKE PÅ I DINE TUNGE STUNDER, DU ER EN JUVEL (mrk. Nite har ikke drukket eller inntatt narkotiske midler, selv om det kan virke slik)

Så inntil neste gang, mine gode medhjelpere, må dere ha en fortreffelig dag, og nyt livet (hvis du kan)

Klem fra Nite





8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba12. august 2002
Hei Nite

Jeg leser innleggene dine så ofte jeg kan, for da er det på en måt unødvendig for meg å sette egne ord på tankene. Du har allerede sagt det. Det jeg vil fram til er at du beskriver ting jeg kjenner meg veldig igjen i. Og noen ganger er jeg ikke helt enig. Men det viser bare at vi har forskjellig ståsted i livet og er forskjellige personer. Jeg synes du er veldig modig som blottlegger deg slik du har gjort. Er sikker på at du er til stor hjelp for veldig mange mennesker ved å våge og ville stå fram slik. Du fortjener en god klem fra alle oss her inne på siden!

Hilsen Blubba!
c.AuthorAlias nataja10. august 2002
Heisan:-) Sanne ord du skriver her... Og du er kjempeflink til å få tankene nedskrevet, det skal du ha et stort + for..:-)) Husker jeg ble anbefalt av en psykiater å skrive ned tanker og slikt, men slik greier ikke jeg..

Mål ja, jeg har forsøkt på det samme selv. Men alltid er målebåndet borte, og jeg tror ikke jeg hadde greid å måle riktig. Gikk på cambridge kur en gang, og der så man virkelig hvor mye man gikk ned. I kilo var det over 20, men målene var faktisk mere positivt å se..Utrolig hvor mange cm man går ned egentlig.

..er barnevakt i helga, så nå har jeg 6 barn, alle under 13. Så det er en slankekur bare det.. Noen må ha flaske, noen bleie, noen skal leses for o.s.v. Puuh. Har fått lagt bare de to minste, og regner med gubben nå legger neste pulje...

Ønsker deg en god helg.

*klem*
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Nite, bare meg igjen...

Ser på midjemålet - det har gått ned 3 cm - det betyr, at du faktisk har gått ned 3 kg siden fredag 2. august.

Så kroppen din holder på flere kg vann i øyeblikket - det gir seg snart - unngår du salt i et par dager og drikker masse vann - så... :-)

Hei igjen,
Din Augusta
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Nite!

Takk for det herlige og varmende morgenbrevet ditt!

Og takk for innlegget her. Hvert ord er bare så sant!

Vet du? - det du skrev om, at noen som bare følger med på disse sidene av nysgjerrighet, kunne finne på å møte opp på et slikt treff - det er en ny tanke for meg - men faktisk ikke så usannsynlig!

Når man tenker på HVOR mange mennesker som finnes, som lever så kjedelig et liv, at ANDRES liv er mer interessante - så skulle det egentlig ikke undre meg, om noen synes, at det er interessant å se en Slankeklubb på tur i skogen.

Så hvis disse stakkers mennesker leser dette, så kan de jo med en gang bli informert om, at vi blåser i de!

Vi LEVER livet vårt gjennom våre egne øyner - og vi GJØR noe godt med det.

Så jeg ønsker dere Oslofolk en lang perlerekke av koselige skogture og en riktig god helg til deg,
Din Augusta

PS til deg Nite: Om du ikke liker, at jeg har skrevet slik her på denne plassen - så er det bare å si fra - så tar jeg det bort øyeblikkelig.
c.AuthorAlias iset❤️10. august 2002
Heisann Nite:)

haha du skriver så morsomt. du er så utrolig STIIILIG!!!!!
gleder meg til å lese innleggene dine hver dag, de er så morsomme:)
du har helt rett i det du skriver. jeg har jobbet i helsekost i noen år, og det er UTROLIG mange som kommer inn og skal ha slankeprodukter, og de forteller meg at de er så oppgitt fordi vekten går opp konstant selv om de spiser sååå sunt. jeg smiler inni meg hehe. vet jo hva MITT problem er. altfor mye stillesitting sammen med maksimalt inntak av usunne saker.

nei nå må jeg lage meg lunsj. haha jeg er ikke helt god, lunsj kl 4 på ettermiddagen. men jeg stod opp sent da hihi.

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002
Kjære Nite – tusen takk for oppmuntrende hilsen, og ikke minst for mail på privaten ! Jeg svarer deg nok mest på privaten på dette her – tror absolutt at det er greiest *s*

Og takk for den gode nite klemmen – den varmet ! Gleder meg til tirsdag når vi skal trimme både flesket og det mentale – det blir jammen bra !!

Du skriver om ting her som er så skremmende likt min tankegang at jeg nesten fryser på ryggen... Er det virkelig sånn at vi overvektige er så like i tankegangen ?? Det er jo tydeligvis det, for det får vi jo stadig vekk bevis på her inne...

Nite - jeg gleder meg mer og mer til å se deg på tirsdag - jeg er sikker på at vi har MASSE å snakke om ! Det kan hende at Lakki også blir med oss - det blir kjempekos !!! *s*

Inntil tirsdag, så ’sees vi’ på privaten nite

Kjempeklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Monica12310. august 2002
Hei!
Her var det mange kloke ord. Takk for at du satt det på papiret! Det siste avsnittet var herlig å lese!

Jeg måler meg også. Og er helt overbevist om at det er minst like bra som vekta. JEg har et skjma på datan som jeg skriver det inn i (og får fram grafer og slikt). Og da har jeg gjort det sånn at når det programmet åpnes kommer ikke forrige målingens tall fram. Ikke klarer jeg å huske alle tallene fra uke til uke heller. Så jeg måler etter beste evne og skriver inn og ser etter etterpå hvordan det ble.
c.AuthorAlias Helena😃10. august 2002
Jeg må innrømme at jeg kjenner meg igjen i mye av det du beskriver her! Godt sagt! God tur til byen, 1,5 mil nedoverbakke er greit nok, men litt verre på turen hjem igjen vil jeg tro! Jeg skal nok en tur til byen selv snart, men ikke for å se offshore... tenkte faktsik at litt shopping har Helena fortjent!!
101,4 kg

Jeg er tung, men i god form

Ja i dag sto jeg ved bommen på Sognsvann, alene. Det var en litt rar følelse. Hadde ikke noen tro på at det skulle komme noen heller. Det ble jo litt kort varsel, da jeg la ut "annonsen" min først i går kveld.

Ja der sto jeg da og så etter noen andre som kunne se ut som de hørte til her inne på Slanker''n. Det var bare familier som skulle opp å ta en kveldsbad, eller joggere i 50 kg. klassen. I en slik situasjon, blir man jo litt "småsprø" og syntes folk tittet på meg, og fikk det for meg at det var tyv-tittere av den magre sorten som morer seg med å lese om feite menneskers problemer. At de hadde lest at det skulle være flodhest-treff på Sognsvann, og nå sto de å så på meg, som sto der alene. Det er klart at dette bare var Nite sitt forskrudde hode som var aktivt.
Nei, det kom ingen, men det gjorde ikke noe for meg. Dette var som jeg skrev en egotripp for meg selv. For hadde jeg ikke forpliktet meg til å reise opp dit, hadde jeg nok heller sovnet på sofaen. Men nite setter seg ikke i bilen selv om hun er alene, men går. (Det er første gang i mitt liv jeg går en slik tur alene) Gikk i ganske raskt tempo og brukte 38 minutter rundt hele vannet. For dere som ikke vet noe om Sognsvann, er dette en innsjø i Oslo, som er grei nok stor i omkrets. Jeg bar ganske varm når runden var ferdig, men merker at til tross for alle kg. så er jeg ganske god form.

Jeg bor ikke ved Sognsvann, men bruker ca 15 min. med bil, og har valgt dette stedet fordi det er en rett strekning og dermed aktuell for enhver form, og fordi de fleste i Oslo regionen vet hvor Sognsvann er. Har bestemt meg for at førstkommende tirsdag (og tirsdager fremover) kl. 19:00 er jeg der igjen, så vil du værra med så heng på.

Har tenkt på en ting dere, som jeg bare må få ut. Noen sitter kanskje med tanke på at Nite er en snåling, en outsider som helt febrilsk er kommet inn på disse sidene og tar initativ til å treffe folk fysisk. Her har folk vært inne i lange tider, og de har nøyd seg med å skive og være anonyme.
Derfor må jeg få fortelle noe om meg selv. Jeg er ei helt normal jente som har masse venner, har vanligvis ikke behov for å treffe nye venner, og har familie og jobb som opptar tiden min. Altså en helt alminnelig jente, som de fleste andre.
Derfor initiativ for dette med å treffes, er fordi jeg vil tro at (hvertfall for meg)det er litt mere forpliktene når man kan gjøre noe sammen, og at dette er med mennesker som vet hva overvekt er. Treffe likesinnede. Denne gangen vil jeg klare det, og jeg klarer det ikke uten dere her inne. Hvis jeg i tillegg kan få med noen ut å trimme litt, så gjør det noe for deg og for meg (igjen egotripp).

Når jeg skriver dette er klokka 00:37 (og hvorfor er så ikke jeg i seng???????) og først i morgen tidlig skal jeg veie meg og ta målene mine. Har tatt dem i dag tidlig, men skal kontrollmåles i morgen.

En nattaklem fra Nite
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉10. august 2002
For det første: Skal prøve å kravle meg opp på Sognsvann en kveld, kanskje ikke førstkommende tirsdag, men kanskje neste - jeg sier fra...

For det andre: Opplegget mitt. Jeg spiser 2 fiberrik (sånne sponplater med solsikkefrø) og pålegg til frokost og kvelds. Til lunch spiser jeg enten det samme, eller frukt og biola lettmelk. Til middag blir det vanlig mat, men på liten tallerken - åsså spiser jeg mere og mere fisk og grønnsaker. Før spiste jeg frukt til mellommåltid, men måtte slutte fordi jeg blir så sulten utover kvelden av det. Det har nok noe med GI og insulin å gjøre. Jeg spiser aldri ting med høy GI uten proteiner til. Er ikke lavglykemisk-slave, men prøver å balansere måltidene med proteiner også. Den eneste trimmen er og har vært gåturer, og det funker. Jeg går også etterhvert trappene opp i 6 etasje når jeg ikke har med barnevogn. Dette var noe av det jeg gjør, men du kan jo spørre hvis du lurer på noe spesielt.

Og, nei Nite, du er ikke spesielt rar som vil møte andre! Riktig så koselig forslag var det!

klem fra Lakki
c.AuthorAlias iset😀10. august 2002
heisann nite:)

ååå jeg bor desverre ikke i Oslo, ellers hadde jeg vært med deg, STOL PÅ DET!!! bor i Stavanger, rett ved Sørmarka, så jeg kan ikke klage på mangel på flott tur-terreng:)

ser vi veier NØYAKTIG like mye, så det skal bli spennende å følge med deg nedover:) skal veie meg på mandag (dersom ikke mensen har kommet da, noe jeg tror, da blir jeg veeldig oppblåst).

ha en god natt:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Mah😃9. august 2002
Hei Nite.
Synes det var veldig flott gjort av deg at du gikk turen alene. Jeg er litt pysete når det gjelder å gå tur i skogen alene, men det hjelper jo nar man har noen flere rundt seg som tar samme turen. Jeg skulle også gjerne hatt noen å gå sammen med, men det blir stort sett bikkja - hvilket i og for seg er koselig selskap. Jeg bor jo ikke så fryktelig langt fra deg, men det kreves litt planlegging og en snau times kjøretur tror jeg. Ha en god helg.

Koz Mah
c.AuthorAlias augusta❤️9. august 2002
Kjære Nite!

Skulle virkelig så gjerne ha hatt deg, som turkammerat i det daglige, men vi bor trolig veldig spredt mange av oss.

Vil understreke og
understreke og
understreke at
de ferreste - om noen i det hele tatt - her i klubben - lar seg slå ut av stilen din. Jeg tror bestemt, at du blir oppfattet, som en veldig spennende dame med stor innsikt og medfølelse for andre.

Nettopp fordi du, som forholdsvis ny strakte hånden din ut med tilbud om vennskap med en gang til alle - understreker jo nettopp dette.

Du er en dame med initiativ, og vant med å få ting satt i sving - du kan ikke unnværes!

Jeg ber deg om: Vær deg selv - fortsett i samme stil - du er en alle tiders dane!

Du kom med følgende tankevekkende spørsmål for noen dager siden (fritt sitert etter hukommelsen):

"Hvorfor i alle dager er vi damer, som alle er godt utrustet mellom ørene, så elendige til å forstå egen psyke og vektproblemer?"

Jeg har tenkt en god del på dette spørsmålet, og kommet frem til et nøkkelord - trøstespising! - tror det er fler nøkkelord - men trøstespising ligger delvis skjult, som EGENTLIG årsak til mange episoder med spising av for mye og feil mat.

Jeg ser det på meg selv nå. Nå har jeg fulgt programmet mitt veldig nøye i 3 uker. Har følt meg så mett og forsynt hver time på dagen - at jeg ikke har orket å tenke på en kake eller noe slikt.

Men dette har blitt en interessant test for meg nå. For nå ser jeg ofte: AHA DETTE var en slik situasjon, hvor du før hadde stappet i deg en kake, eller hva det nå var innen for kortest mulig avstand :-)

Nå SER jeg disse situasjoner i et nytt lys - med andre ord - jeg gjennomgår en periode, hvor jeg blir bevisstgjort om mine egne svakeste øyeblikk. Slankearbeid foregår halvveis inne i våre egne hoder! Dette er Jojoens ord. Og veldig vise er de!

Avvisning er en følelse, som kan utløse dette for eksempel. Jeg tenkte på dette nå, fordi slik, som du opplevde i går, så kunne du ha følt deg fryktelig avvist og alene på gåtur.

Å føle seg avvist er en veldig vond følelse - så derfor - kjære Nite - jeg sender deg en god og varm klem i tankene.

Og så snakker du litt om, at vekttapet ditt er ikke, som du forventer.

Jeg forstår, at det er ulikt for oss damer, i hvor stor grad vores kropp reagerer på alle disse karbohydrater.

Selv for eksempel er jeg NØDT for å spise proteiner FØRST og så lav-GI-karbohydratene etterpå. Ikke alle er nødt for å ta det så nøye.

Så kanskje det kunne være en ide for deg å prøve dette ut noen dager, og så se om det hjelper deg også.

Nå vil jeg slutte med å ønske deg alt godt
Din Augusta
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Hei igjen!
Hvis du følger GI-prinsippet, ikke spiser snop OG trener synes jeg det er rart at du ikke går ned i vekt. Hva annet kan du gjøre liksom? Har du snakket med lege etc. om det?
c.AuthorAlias Helena😉9. august 2002
Jeg er imponert over ditt initiativ!!! Jeg tor jeg hadde feiga ut lenge før jeg kom til bommen... jeg har litt angst for sånne ting selv, og jeg kjenner følelsen du beskriver da du sto og ventet ved Sognsvann! Men du ble stående,, og da ingen kom gikk du alene... kjempebra.
Jeg bor i Oslo, 20 min med banen så er jeg på Sognsvann!! Så hvis jeg ikke får en uventet date-invitasjon på date med en kjekkas, så skal jeg prøve å komme til tirsdag!
Klem Helena
c.AuthorAlias Lillian9. august 2002
Du la inn en kommentar til meg 27.08, hvor du spør om du har lest feil når du tror at jeg har gått ned 10 kg på noen få dager. Ja, du har misforstått. Denne vekta hadde jeg 01.08.2001 og har hele tiden siden da forsøkt å gå ned. Jeg har vært en del lettere i løpet av det siste året, men har bestemt meg for å ikke gi opp selv om jeg har slitt en stund i motbakke.

Var godt igang, men ødla alt sammen nå i ferien, så nå er jeg tilbake omtrent der jeg starta ei ukes tid før jeg dro. Skal bli spennende å følge deg fremover du virker målbevisst og bestemt. Håper at disse sidene skal gjøre det lettere å ikke falle helt av lasset.
c.AuthorAlias augustina😊9. august 2002
Vi skulle så gjerne vært med på tur, jeg og Vofsen. Men vi bor vestpå (ikke Oslo vest, men Norge vest). Der går vi turer både sent og tidlig. Ikke alltid fordi at jeg har så lyst, men fordi jeg MÅ.
Skal i løpet av dagen skrive litt om hundens fortreffelighet på mine egne sider.

Lykke til med målingen i morgen!
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. august 2002
Kjære Nite - HER ER JEG !!! *ler* Jeg så du etterlyste meg i dagboken min *ler* Godt at du leste mailen din etterpå da, så du ikke trodde at jeg bare helt kaldt overså din invitasjon til spasertur rundt Sognsvann *s* Men på tirsdag Nite, da skal du ikke se bort fra at det kommer en liten - oj, jeg mener STOR - NasseNøff trippende for å være med deg på tur rundt vannet *ss*

TUSEN TAKK kjære Nite for omtanke og oppmuntring da jeg var over på den mørke siden av livet for å se hvordan det så ut der... Jeg likte det ikke noe særlig, så nå driver jeg og finner tilbake til den lyse siden igjen - du vet det ordtaket med grønnere gress på andre siden og sånn *ler*

Vet du - blomstene mine overlevde ikke lenge i den hetebølgen som har hvilt over vår kjære hovedstad den siste uken. De begynte å henge med hodet omtrent samtidig som meg - kanskje jeg smittet dem ?? *ler* Men nå henger de til tørk, sånn at kjæresten min kan se hvor flotte roser han kjøpte til meg *ler*

Åh kjære Nite, jeg gråt mine modige tårer da jeg leste det du skrev til meg... Du treffer så rett på spikeren at det nesten ikke er til å tro...

*ler* Jeg skulle gjerne sett Nite ta tak i ørene til NasseNøff og riste løs *ler* Det skulle vært gøy !! Tror jeg foretrekker 'gulrota' eller sykkelturen da gitt *ss*

Du er nå bare herlig da Nite - din beskrivelse av tankene dine der du sto på Sognsvann og speidet etter turkamerater var ganske fornøyelig, og veldig lett å kjenne igjen. Det var nesten så man skulle tro du hadde vært en tur inni hodet på meg og lest tankene mine, for jeg ville tenkt akkurat det samme... *ler* Vi er vel ganske like i tankegangen vi som sliter med overvekt. All ære til deg som gikk turen rundt Sognsvann alene da ingen andre dukket opp for å holde deg med selskap. Men på tirsdag Nite - DA....!! *ler*

MEN NITE DA !! Det er da vel ingen som ser på deg som en snåling som kommer inn her og foreslår et treff !? Tvert imot tror jeg at vi alle er glad for at det kommer inn et friskt pust som deg, som ikke er redd for å komme med et forslag som sikkert mange av oss har tenkt på, men ikke helt hatt guts til å komme med ! Jeg for min del setter iallfall ENORMT pris på både initiativet og DEG, så du får ikke lov til å stemple deg selv som snål - OKEY ???!!! *ler*

Hm - du er visst et nattdyr du Nite - stadig meldinger fra deg midt i natten *ss* Håper du sov godt da du endelig kom deg i seng !

Kjempebamseklem til deg min venn
Bilde
c.AuthorAlias nataja9. august 2002
Flott at du gjennomførte turen, selv om du måtte gå alene..

Som du skjønner så sliter jeg litt med angst for forskjellige ting...håper du ikke tok det ille opp det jeg skrev om Oslo. Hadde vært like redd i f.eks Drammen. Lider av bl.a sosialangst, panikkangst også endel diagnoser jeg ikke husker navnet på..:-) Men tar ikke de diagnosene så høytidlige siden psykiateren greide å gi meg en egen diagnose fordi jeg er redd for veps! Han psykiateren var litt skrudd tror jeg....:-))

Jeg tror også man lettere greier å slanke seg hvis man går sammen flere. Har aldri forsøkt det før..., jo forresten med ei, men hun var overhodet ikke motivert. Jeg gikk ned, hun opp så da ble det ikke det samme som å slanke seg sammen liksom. Den dama kan også være med på gåturer, men når jeg har tatt 20 skritt så har hun tatt 5, så for meg så blir det ikke rare trimmen..

Syntes du forteller bra om hvorfor du ønsker treff, og støtter deg i dette. Håper på at det kan bli et treff, og at jeg da får mulighet til å være med. Blir det en helgedag, har jeg som oftest mulighet..

Ønsker deg en fin dag.
*klem*
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
JEG synes ikke du er snål som søker venner å gå med! Måtte være fint det å treffe noen av alle de man snakker med her inne. Dessverre bor jeg i Trøndelag, så det blir litt for langt å dra til Oslo for å gå.

Og jeg synes det er flott at du gjennomførte den turen rundt vannet, til tross for at "alle" så på deg!! Da viser du alle at ALLE kan ut å gå, uansett alder eller utseende. 10 poeng til deg!!
😀101,4 kg

Nite bor i Oslo, og søker noen å gå tur med

Hallo, hallo

I dag har jeg ikke vært så stanhaftig. Vel det har dreid seg om mat, og ikke snop, is eller annet.
Etter sykkelturen min, har jeg hatt så vondt i rumpa at sykkelsete har vært helt utelukket. Dessuten har nite hatt en tung dag, men dette kommer ikke av at jeg er på slankern, men heller generell 40 års depp.

Hadde planer om å kjøpe is og gi totalt fa..... i dag, men det som er bra med å være lat, er at man ikke gidder å ut igjen etter man er kommet fra jobb, for å kjøpe snop, is eller annet søtt. Derfor ble det ikke noe av dette, og middagen besto av Toros meksikanske gryte (1/2 pose og det er søren meg ikke mye) og en liten bit med svin indrefilèt jeg hadde i fryseren. Men det som var "utskeielsen" var på jobben i ettermiddag, hvor jeg var såååå sulten, og hadde overhodet ikke lyst på NOKA som jeg går på nå, og dermed spiste jeg brødskiver med reke og chapignong salat på.
Jeg tror nemmelig jeg spiser litt for lite, og det er derfor ikke vekta rører seg.

MEN JEG HAR ALTSÅ BEGYNT Å RØRE PÅ MEG.

Det er kjedelig å gå alene, og derfor slenger jeg bare ut en liten invitasjon til dere som bor i Oslo, og som også har lyst til å røre på dere, men synes det er kjedelig å gjøre dette alene.

TORSDAG 8/8 KL. 19:30 STÅR JEG VED SOGNSVANN, VED BOMMEN (TROR DET ER EN BOM INN TIL SELVE SOGNSVANN). JEG SETTER BILEN PÅ PARKERINGSPLASSEN, OG GÅR RUNDT VANNET.
Hvordan skal du vite at det er meg, nei si det. Se etter ei lita nett lys jente som står alene. Ser du henne, er det ikke meg. Du ser meg nok sikkert om du tar sjangsen.

Hilsen en litt naiv nite

9 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉9. august 2002
Hei Nite!

Vel, det er ikke alltid like enkelt å være så standhaftig som vi egentlig ønsker å være. Sånn er vi bare.
Noen ganger må vi gi etter for fristelsen, og så får vi heller se fremover og fortsette der vi slapp.
Egentlig godt at du ikke gadd slite deg opp av sofaen for å springe ut og handle inn masse snop. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier nå jeg til at du synes du er lat.
Jeg synes aldeles ikke du er "litt naiv", heller ei tøff dame som våger der andre kanskje ville holde seg lavt i terrenget.
Nå bor jeg på en helt annen kant av landet, så det blir nok ikke noen turer med meg, men det finnes nok en drøss andre som mer enn gjerne vil ut og gå med ei så kjekk dame som deg.
Om du ikke er lita, lys og nett, så kan du jo være mørk, høy og LEKKER, ikke sant?

Ha en kjempefin helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Lakki😟8. august 2002
Hei! Søren åsså at jeg ikke så dette før nå! Klokka er vkart på ti, og du er vel forlengst hjemme igjen etter en forfriskende tur - heldiggrisen! Håper noen kom og møtte deg!

Hadde trengt noen å gå med akkurat nå, for jeg har nok stagnert litt. Ikke at jeg føler jeg må stresse med det, men litt irriterende når jeg er så nær målet. Har mensen også denne uka, og da er alt så ekkelt og æsj, at jeg føler for å få gått av meg litt frustrasjoner.

Kanskje jeg blir med neste gang, hvis jeg får litt lengre varsel...

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Mah😊8. august 2002
Kjære Nite.
Jeg skulle ønske at jeg bodde inne i Oslo, for da ville jeg garantert hengt meg på gåturene dine. Har aldri gått rundt Sognsvann, men jeg har hørt at det fint. Jeg får ta meg bikkja å gå rundt i boligfeltet hjemme (er ikke spesielt glad i å gå tur i skogen alene - redd for elg etc.....)
Kanskje rekene ++ setter fart i forbrenningen, håper det.

God tur hilsen Mah
c.AuthorAlias Morgengry❤️8. august 2002
Alle gode ting er tre. På det meste så var det 139 inne her så da blir det vanskelig å få oppdatert noe. Men det er jo gøy at så mange bruker slankedagboka.
c.AuthorAlias Morgengry❤️8. august 2002
Jeg må dele ut et hjerte til deg i dag, Nite. Jeg fikk helt tårer i øynene dine da jeg leste innlegget ditt i dagboka mi i dag. Sånt gir så mye. Jeg var så tvil om jeg hadde kommet frem til rett konklusjon, men etter all den oppbakkingen jeg fikk så føler jeg at jeg skal gjøre det. Bort med vekta og opp med humøret.
Kjenner meg igjen med det å bli bevist sin egen kropp (elendighet). For noen uker siden så vi på en video vi hadde tatt opp på ferie i fjor. Jeg fikk sjokk da jeg så meg selv. Vet at jeg er stor, men trodde ikke jeg var SÅÅÅ stor. Jeg minnet meg om en elefant. Stor og treg. Da fant jeg ut at nå er det nok. Har også det problemet med magen som du skrev om. Hater at samboeren min kommer borti den. Det er vondt å føle slik forakt for en selv. Derfor vil jeg nå sette bort vekten en stund å prøve å ikke fokusere så på størrelsen, men heller helheten.

Tusen takk for støtten og lykke til på turen i kveld. Lurt med sånne forpliktelser.

God klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry❤️8. august 2002
Sletter innlegget. Det er noe feil inne her nå så det kommer mange ganger.
c.AuthorAlias Morgengry❤️8. august 2002
Beklager, får ikke slettet det.
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Heisan:-)
Synd jeg bor et stykke unna Oslo, ellers ville jeg gjerne vært med deg og gått tur. Hvis du har gode nerver da? Hehe, du skjønner at i Oslo er jeg nesten nervevrak, ser for meg narkomane, mordere og voldtektsforbrytere rundt hvert gatehjørne. T.o.m da vi gikk en tur i vigelandsparken så jeg en potensiell "gærning" i alle menn som passerte..:-) Tydelig at jeg er for lite i by'n..:-)

Uffda, tunge dager er vonde. Men jeg syntes ikke du hadde så store utskeielsen da, så det må du ikke tenke for mye på. Og reker skal jo ikke akkurat være fetende. Noen utskeielser nå og da tror jeg de fleste som slanker seg har. Men klart det er vondt å tenke på etterpå. Men etter kort tid er det forhåpentligvis glemt:-)

Håper det kommer noen som vil gå tur sammen med deg, det er koselig å gå sammen og småskravle.

Ha en fin dag:-)
*klem*
c.AuthorAlias Morgengry😉8. august 2002
Hei, Nite.
Måtte bare innom dagboka di for å se hvordan det går med deg. Ikke fortvil om ikke vekta går nedover, plutselig så tar den et stort steg. Jeg har det som deg og har nå bestemt å sette bort vekta for en periode. Den styer livet mitt altfor mye.

Jeg skulle ønske jeg kunne bli meg deg å gå, men jeg har ei lita jenta på 2 år og en samboer som jobber kvelden, så jeg har ekstremt lite med fritid. Men håper at noen melder seg, da. Det er jo koselig å ha noen å gå med. Og det er jo så fint oppe ved Sognsvann.

God tur og god helg (jeg drar bort for helgen i dag).

Klem fra Morgengry
101,4 kg

Oktober-treff

Jeg la ut et lite forslag til event. et treff event. i oktober for de som måtte ønske dette.

Da det er mange som ikke er inne å leser min dagbok, som ikke vet om denne idèen, men som kanskje kunne tenke seg å være med på et treff, har jeg skrevet til Webmaster og bedt om å få en side hvor brukere kan legge ut informasjon om treff og annet som vedr. alle. Dette venter jeg svar/respons på, og vil da distribuere litt mere rundt dette. Så dette forslaget var ikke bare en floskel, men jobber litt i kulissene.

Hilsen Nite
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️7. august 2002
Kjære Nite!

Tror bestemt ikke at noe her, har tenkt på at Nite-damen kommer springende med floskler :-)

Virkelig godt initiativ å få til en felles info-plass. Tror du det går an også å bruke den i de tilfelle, hvor en slankevenn lurer på noe, og gjerne vil høre ulike meninger og råd fra hvem som helst av de andre.

Så kan svarene kanskje komme inn på samme plassen - og etterhvert bli en ganske verdifull erfarings-database?

Som sagt: Jeg kommer - kan enkelt ta toget inn til sentrum av OSLO - vil bare være herlig med litt storbyluft :-)

Skal du oppdatere vekten denne fredag? Spennende å følge med!

Go klem og takk for brev fra
Augusta
c.AuthorAlias ABBA❤️7. august 2002
Hei Nite.

Takk for hilsen i dagboka mi. Her er det så mye drahjelp at det bare må gå bra. Det er så kjempehyggelig og inspirerende å få en hilsen der. Har ikke vært så flink til det, i det siste, men lover at jeg kikker innom de fleste hver uke. Lover å bli flinkere.

Foresten, velkommen hit til disse sider, (er ikke sikker på om jeg har hilst på deg før, men tror ikke det.) Dette er det beste vi har ramla over på nettet, det er jeg ganske sikker på.

oktobertreff hørtes spennende ut, bra forslag!
Du har jo kommet godt i gang, så bare stå på, dette skal vi klare sammen.
Skal prøve å få skrevet litt mer til deg i morgen, 3 unger hyler etter å få komme på bading. Så vi får ta en tur til vannet.

Stor sommer koz fra ABBa
c.AuthorAlias nataja7. august 2002
Takk for kommentaren i min dagbok:-) Hehe, menna våre er ganske like, for min manns største redsel er også at puppene skal bli mindre:-) Måtte jo vært veldig kjekt at de ble mindre da, for da slipper jeg å se de henge ned til navlen! Navlen ja...min lille datter så på magen min en dag og spurte om legen hadde skjært hull i navlen min!!:-) Sånn er det når man er feit, da er det noen cm inn til navlen. Husker jeg målte med meg og gubben jeg, tok fingeren inn i navlene våre for å måle hvem som hadde lengst vei inn..Hehe, masse moro man kan finne på når man er feit også:-)))

Digitale vekter er ømfintlige ja, prøv å gå på den etter at du har tisset, så vil du se du har gått ned av det også:-) Mannen ditt sitt forslag med å stå med ett ben på vekta og ett utafor, var heller ikke dumt...men veldig lite effektivt når man slanker seg da:-)

..skal bli spennende å se om det er mulig å få til et treff i Oktober. Har lyst til å være med på det. Må da passe inn sånn at gubben har fri og kan kjøre meg, for jeg tør ikke kjøre i Oslo. Er så svimete i traffikken, og hadde rota meg helt bort der, tror jeg.

Ha en fin dag:-)
c.AuthorAlias Molla😌7. august 2002
Heipådeg!
Det blir spennende å se hvordan det blir med dette treffet, skal følge med framover.

Ja, den vekta, den vekta! Jeg har min plassert foran kjøleskapet, av alle steder. Så jeg ser den hver gang jeg går på kjøkkenet. (Kanskje litt smart?) Men jeg blir alt for opphengt, så når jeg har rundet 85 kg (neste delmål), skal jeg sette den bort og veie meg bare 1 gang i uka! (Hahahaha, jeg vil nå se at jeg har viljestyrke til det...!) Jeg skal ihvertfall prøve!
Lev lurt!

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Morgengry😃7. august 2002
Hei, Nite.
Jeg begynte å bli engstelig for deg da jeg ikke kunne finne noen innlegg etter søndagen her i går. Men ser nå at du har rukket å få inn to.

Jeg har også bestemt meg for ikke å veie meg så ofte. Min står gjemt i et skap, slik at den må plukkes frem for å brukes. Jeg blir så opphengt i denne vekta og det er ikke bra. Så nå skal det veies kun 1 gang i uken. Blir fristelsen for stor får jeg bare gjemme den lenger bort. Føler at den styrer litt for mye av humøret mitt.

Så fint at du tar tak i det treffet. Hadde vært koselig å treffe andre her inne.

Ha en fint dag.

Klem fra Morgengry
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.