Trening, Sats og like motivert
Ja så er klokken i skrivene stund vippet over midnatt, og torsdag er her.
Føler alt er gått så bra med denne vektreduksjons"greia"
Men er ikke så flink til å spise (tenk at jeg skulle si det da)
I dag ble det noka til frokost (blandet med melk)
Lunsj, knekkebrød med makrell i tomat + en banan
Mellommåltid Fiberrik med makrell i tomat + banan
Middag 3 knekkebrød med, ja hva tror du........... Akkurat ja, makrell i tomat. Har litt majones på denne makrellen, og hvordan er dette med majones??????
Har vel nå bestemt meg at jeg skal starte på Sats, så jeg får vel ta en tur innom i morgen å forhøre meg litt og event bare melde meg inn.
Så er jeg så glad for at jeg har gått gjennom 2 mens periode i min fartstid på Slankere.com. og jeg har ikke hatt det behovet for søtt som tidligere.
Jeg har overhodet ikke behov for søtt, men har spist litt nøtter da. Vet at det ikke er så ille, men det er jo salt da, og det er jo ikke så bra. Men ettersom det går nedover, så kan det ikke være ille nei.
Som flere har antydet, så tynnes det litt i rekkene av faste deltakere her, men nye kommer stadig til. Men hvor er det blitt av Hecatee? Gi lyd fra deg da, om du er inne å leser litt.
Nå er jeg trøtt, og tar natta. Spennede for nå er det to dager til veie, og måle dagen, Morgengry..
En god slankedag til dere alle fra Nite
Nå må vi ta vare på gutta
Ha ha, liker å sette litt "spicy" headig, så du blir nyskjerrig.
Vi har ikke mange gutter her inne, og tar av meg hatten for disse som er her inne i alt dette kjærringsnakket. Oppskrifter, Fendon Lindberg, gubber, unger, mensen, ja det skal mindre til for å skremme disse sarte sjelene (ha ha ha)
Synes vi skal ta oss sammen jeg jenter, og slenge innom gutta å se om de klarer å ta imot små perler, og ikke minst at de klarer å sende oss en melding tilbake. Det ville vært gøy det. Skal vel innrømme at jeg ikke er av de flinkeste jeg heller, men er vel innom hos et par av dem, i allefall.
Turen rundt Sognsv. gikk helt topp i dag. Nassenøff sto der igjen når nite kom opp til bommen. Men var det flere der, av klubben "fjell-geitene" NEI. Men neste tirdag er det igjen tur kl 18:00, så tør du, er vi glad for å få med flere.
Dagen i dag har jeg spist altfor lite. Etter turen spiste jeg en banan, og drakk en noka nå rundt midnatt. Det har bare ikke passet seg slik at jeg har fått spist, og når jeg kom til hjemmets lune arne, var kl.23:30, og da er det altfor sent for å spise noe.
Men Morgengry, du har begynt å registrere vekta hver dag du, luringen. Ingen mens og veiing hver dag...... og i tillegg så mye trening, så må jeg virkelig sæla på for at du ikke skal løpe fra meg, men jeg velger å tro at det er fredagsvekta som er hovedangivene for oss begge, eller.
Da må dere godtfolk ha en fortreffelig onsdag, og spis med måte.
OG HUSK HØSTTREFFET DA. ER DET NOE DU LURER PÅ, SENDER DU EN MAIL.
NITE
Sognsvann er flyttet til kl.18:00 på Tirsdager
Tenkte jeg skulle sette dette i headingen, slik at dere som er innom meg får det med dere.
Ser at det blir ferre og ferre her inne, av mange av de jeg snakket med. Det er klart at det er mange igjen, men ser at frekvensen for oppdatering av DB blir skjeldnere enn tidligere.
Jeg merker selv at det tar vanvittig mye tid til å oppdatere og skrive i andres dagbok.
Man har jo et liv utenfor dagboken også, og noen ganger må man stoppe opp å prioritere. Dette er jeg kanskje litt lite flink til å gjøre akkruat nå. Er i en litt spesiell livssituasjon med fullt av forandringer, uten å uttdype dette nærmere, og dermed så er mitt skritt mot nites liv videre å skrive av seg fettet. Som jeg har sagt tidligere, så ved å sitte på kveldstid å skrive holder fingrene borte fra mat og godt man har lett for å trøste seg med på kveldstid.
Så har jeg da fått mensen, og kroppen føles som en ballong, ikke minst rundt magen. Jeg har sinnsykt vondt, og det er som kniver vries rundt der inne. Er rimelig sikker på at vekta også går "urettferdig" opp i denne uka jeg er i nå, og håper jo at du Morgengry får mens i ny og ne, så du ikke bare spurter forbi meg.....*S*
Har vel egentlig ikke fortalt hva nite sine måltider består av, men gjør det nå:
Frokost: Noka pulver jordbær blandet m/melk
Lunsj: 2-3 fiberrik med leverpostei eller kjøttpålegg + mye vann
Mellommåltid: Noka eller en frukt
Middag: Ofte salat med tomat, løk, agurk, fetaost og oliven, walnøtter, olivenolje og gjerne rød fisk
Jeg spiser ikke ofte kvelds, da jeg som oftest er veldig mett etter middag.
Skulle vel være flinkere til å drikke mye vann, men det blir vel bare 1 - 1 1/2 ltr. om dagen, så burde vel få i meg mere. Har vannautomat på jobben, og skal vel fylle opp vannflaske heretter, bare jeg husker å ta med vannflaske på jobben da.
Jeg ønsker alle sammen en fortreffelig ny uke, og stå på. Sammen er vi sterke
Klem til nesten alle fra nite
Søndagsfreden har lagt seg
Hei godtfolk
FØRST OG FREMST, TIRSDAGS-TUREN RUNDT SOGNSVANN ER FLYTTET FRAM TIL KL. 18:00 OG IKKE 19:00 SOM TIDLIGERE.
Som dere ser så er mitt humør-ikon for første gang satt til "usj"
Det er søndag morgen, og ikke alt er pyton, men litt pyton.
Denne helgen spiller min elskede lille sønn (16 1/2) år håndballcup utenfor Oslo, og jeg har fungert som sjåfør siden fredag kveld.
I går overvar jeg IKKE siste kamp som var kl. 17:00, og ga beskjed til arvingen at han måtte få med seg når sluttspill i dag, søndag, var.
Fikk han det?
Nei, han vet ikke han. Nei det er jo klart jeg kan velge å ringe til treneren nå, men det er jo litt dumt da for kl. er 9:30, og hvis kampen er langt utpå dagen, så vekker jeg altså treneren.
Hvis kampen er om en time, så har vi et helvetes problem.
Så her sitter jeg med en ungdom i huset som er helt klar for å møte dagen med oppvarming av house musikk fra sitt rom. Det er jo ikke akkurat det jeg setter høyes en søn. morgen da.
Så får jeg i skrivene stund mensen, og kan det bedre være. Jeg er ikke av de som surfer gjennom denne perioden uten smerter, derimot er jeg helt ødelagt og dytter innpå piller for å holde den værste smerten i sjakk. Vel GOD SØNDAG MORGEN ALLE SAMMEN.
I går lørdag hadde jeg for første gang i min slankeperiode her, så sinnsykt lyst på sjokolade, potetgull, MASSE SØTT OG SALT. Snakket litt på privatmail med en av de andre her inne om dette, og hadde egentlig planer om å skrive det av meg her inne. Men det skar seg det også. (Dagens utbrudd av mens, forklarer jo søtbehovet)
Nå er jo jeg så smart at jeg ikke har noe godt i huset, og er så forbanna lat at jeg ikke gadd å reise ut for å kjøpe noe heller. Men det var en indre kamp, tro meg.
Satt altså i sofaen å så på tv. I mitt hode så jeg hele kvelden for meg, hvor jeg slenger på meg en bukse, går bort i garasjen, setter meg i bilen og kjører ned på bensinstasjonen. Kjøper snaks og sjokolade, reiser hjem og ETER. Så sto den hvite englen på min andre skulder og ropte "Morgengry og konkurransen om først til 95, forpliktelse til nedgang ettersom jeg har satt igang gågruppe og høsttreff, blir ikke slank om du eter søtsaker"
Ja folkens det var en kamp som jeg ikke ønsker å ha for ofte.
Vel det endte med at jeg fant jo ut at jeg egentlig var sulten, og Noka eller lav GI sto overhodet ikke engang som et alternativ. Gikk ut på køkkenet tok et raskt overblikk i skap og kjøler, og endte med å lage en hjemmelaget pizza.
Deigen skulle jo egentlig hevet seg, hvis ikke, er jeg av erfaring helt ødelagt i systemet dagen derpå.
Men å la dette gå gjennom prossess om å heve seg hadde jeg overhodet ikke tid til, så det fikk heller briste og bære.
Pizzaen var god den, og jeg spiste mye, og slokna som et lite barn på sofaen etterpå.
Er IKKE stolt over at jeg ikke reiste ut å kjøpte godt. Bare fornøyd. Dette hadde ikke noe med at jeg var flink, bare at jeg er lat, så konklusjonen er at LATE MENNESKER VINNER (HA HA)
Før jeg dro som sjåfør i går morges hev jeg i meg en Noka shake. Utpå dagen var jeg så sulten at jeg var svimmel. Da var jeg i Ski, og bare for å stille denne sulten måtte jeg innom fast-food (les Mc Donalds). Men jeg kjøpte ikke pommefrittes, bare en kyllingburger og en liten milkshake, som smakte dritt, så halvparten ble kasta.
Så denne helgen har overhodet ikke vært en god helg, men til he....te, jeg har så mange dager til i mitt liv, og er hvertfall ikke gått på en sprekk, bare en liten snubling.
Men jeg må jo snuble litt jeg også da, og skal ta med meg følelsen jeg har i dag, videre når jeg neste gang får lyst til å ta bilen å kjøre ut å kjøpe digg.
Klem fra nite
Sommar tider hej hej sommartider
Ække noe særlig glad i dag jeg da, ha ha. Under 100. KULT
Har vært der et par ganger sist uke, vippa mellom 99, ett eller annet, og 100 et eller annet. Men det var jo i dag som var den ofisielle veie dagen, og da tar vi dagens tall (som forøvrig var gårsdagens og)
Så var det målene mine da (tall i parantes er målene for en uke siden)
23/8
Overarm 40 ( 40)
Bryst 118 (119,5)
Midje 101 (103)
Mage 114 (116,5)
Hofte 114 (113) = Her har jeg nok skødda med målbåndet
Lår 71,5 ( 72)
Sum 558,50(564)
Ha ha det er snaut. Jeg lever helt ok, stresser ikke med mat, spiser en is når jeg har lyst, drikker ikke nok vann, og trimmer overhodet ikke mye, så er det denne nedgangen. Tenk hvordan jeg da hadde kunnet redusert meg med mye vann og mye trening. Men er man lat så er man lat.......
Vel kunne jo tenkt meg aerobic igjen men synes det er så dumt å binde seg til Sats i et helt år. Kjenner meg jo godt nå etter så mange år med meg, og vet at plutselig mister jeg lysta. Men skal vurdere det. Men det var det da når hippo detter inn i aerobicsalen og skal "gympa" føler jo at man blir litt sett på da.
Kanskje skal jeg melde meg inn, og bli med nasse når hun spinner, JEG SPINNER IKKE. Jeg er allergisk mot spinningsykler og ergometersykkel, men det kunne kanskje være en sal med litt hopp og sprett samtidig. Vil man bli slank så må man gjøre noe.
I dag leste jeg et innlegg fra ei som heter Ann Merete. Fy fillern for et innlegg. Dette likte jeg deler av særlig det hun sier som følger (håper du tilgir Ann Merete at jeg siterer deg her)
Og hvorfor skal kvinner ha mannekropp?
Det er jo kurvene våre menn tilber.Og selv om vi ikke akkuratt slanker oss for andre enn oss selv, så tror jeg man bør godta at kvinnekroppen er skapt med kurver, og at å prøve å slanke dem bort er fånyttes.
Denne dama er dagens favoritt for nite med disse ord, Ja ja ok da, favoritt light. Vil jo ikke si noe nå som kan støte mine aller nærmeste slankevenner. Men det var så flott. Og da slo det meg i hu, at jeg tror den mest sexy kvinnen jeg kan se for meg er Mia Gundersen. Wowh (mrk. jeg er 100 % hetro) den dama er bare så råflott. SLIK VIL JEG BLI.....
Take care, klem til dere alle fra nite
22. august 2002
😊100,3 kgEtter den sure svie kommer den søte kløe
Ha ha, det har vært en slitsom uke, hvor det har vært varmt om øra på nite. Men takket være min kjære turvenn nassenøff, og dere andre som har gitt meg SAKLIG ris og ros, har jeg igjen landet på bena.
Var en liten stund i ferd med å trekke meg fra hele kanalen, men nasse minnet meg på at det var bare en som tapte på dette, gjett hvem?
Vil avslutte ukens varme diskusjon med at hvis noen har den formening at nite ikke tåler å bli sagt i mot, eller at nite ikke vil ha mot-kommentarer til sine utsagn (dette har vært en rød tråd i svar til meg, at jeg må forvente å få kommentar), også negative, på sine utsagn, så er dette HELT FEIL.
Nite er til tider klar for å ta en skikkelig meningsutveksling, men når det ikke lenger går på det saklige plan, og jeg blir pepra full for ord som ikke jeg har sagt, ja da mister jeg litt fotfestet, og bruser med fjøra jeg også. Føler at dette ikke helt er kanalen for krangling.
Vil vel til dere alle også si (hei til dere "lettvektere" også) JEG HAR ALDRI SAGT AT DENNE SIDEN ER BARE FOR DE MED HØY BMI. ALLE BRUKERE HER HAR SITT Å SLITE MED, OG JEG SYNES DET ER FLOTT AT DERE STOPPER DER VI IKKE KLARTE Å STOPPE. SÅ STÅ PÅ.
Men dette har nå lagt seg, og jeg sender en hilsen til aasalill med ordene "Jeg har lest din dagbok og dine svar til andre.
Her var det ingen som vant.
Videre takk for at du ba om unnskylding for at du lot det gå noe urettferdig hardt utover èn person. Stå på.
Så skulle jeg så gjerne gått inn i hver enkelt dagbok og takket alle som har gitt meg varme klemmer og oppmuntring på veien.
Noen har jeg vært inne hos, men når man ser hvilken svarfrekvens jeg har fått siste dagene, er det vel nesten umulig for meg å få takket dere alle direkte.
Derfor sender jeg en flott "cyber-blomst" til dere alle. Jeg har merket meg alle avsenderne.
Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk
Så til siste helgs festivas i forbindelse med nite sin 40 års bursdag.
Nu vel, dagen var i midten av juli, men alle som er født midt i sommerferien vet jo at når man var i venners bursdag gjennom hele skoletiden, får vi sommerbarn aldri bursdagsfest selve dagne. Innen vi får selskap, er vi nesten halvveis til neste bursdag.
Men mine venner kom altså på lørdag som var.
Hva serverer man så, når man selv er på slankern. Det er godt å ha fantasi og denne brukte jeg. Vil dere høre..........?
Jeg dekket bordet med fingersnacs til forrett som besto av et stort fat med rotgrønnsaker i staver og blomkålbuketter. Satte fram mange skåler med løk, tomater, salat, fetaost, oliven, chillimarinerte hvitløksbåter, pitabrød, og dressing for en hver smak. Dressingen var: Dip-pulver blandet i en skål med lettrømme og en skål med rømmekolle. Sistnevnte er magert, og det er så digg med dip-pulver i.
Så til hovedrett, hadde jeg marinert kyllingbryst og naturelt kyllingbryst. Dampede sukker-erter, en saus som var indiskpreg over (kjøpes i boks i innvandrerforretninger) og ris..
Jeg glemte meg å forsynte meg med ris, men ble klar over at dette ikke var bra for meg, og kastet dette i søpla, litt diskre slik at de andre ikke så dette.
Det som var så gøy var at jeg fikk så mye ros for sammensetningen, og alle ble skikkelig mette.
Selv hadde jeg hadde startet med et kokt egg før gjestene kom (det er vel noen her inne som har fortalt at dette er smart).
Etterpå var det is, kake og sjokolade. Jeg spiste is og kake (3 små stykker) og hadde overhodet ikke noe dårlig samvittighet. Hallo det var jo liksom min dag da.
Så drakk jeg myyyyyyyye rødvin, og noen av oss ble sittene på terassen til kl. 05 om morran. Det var så herlig vær.
Dere kan tro nite var spent da hun besteg den digitale når hun fikk karret seg ut av senga, søndag formiddag.
Yes, samme vekt som dagen før. Så konklusjonen er "KAKE OG RØDVIN ER SUNDT....." (ikke tro på alt jeg sier, da)
I morgen er det veie og måle dag. Føler vel egentlig at dette har vært en tung uke, og fikk jo testet meg selv om jeg fikset motgang som har vært nå, og det gjorde jeg. Men kan vel takke varmen for dette også.
Skulle ønske jeg var flink til å røre på meg, dvs. trimme, men må vel nå finne på noe, slik at Morgengry ikke løper fra meg på vår vei "først ned mot 95" Bare vent Morgengry......jeg ligger i hæla på deg.
Så har jeg korrigert vekten forrige dag jeg skrev. Hadde satt inn feil vekt, det skulle jo være 100.3, ikke 101,3 som jeg hadde satt inn. Men dere er jo høffelige nok til å ikke kommentere at en dame har lagt på seg, og jeg takker for den bjørnetjenesten (ha ha)
fMen nå er det rettet på, så får jeg se hva vekta viser i morgen. NÅ FÅR DEN FA.... BLI SNILL MOT MEG.
Kjære gode vise Augusta.
Før jeg setter ut deltakere til alle beskuelse, vil jeg sjekke med deltakerne selv, hva de synes. Det var dette med diskresjon da vettu.......
Tja hva skal jeg ha som mål innen 18 okt. da. Kanskje 92......søren med Morgengry i sporet, bør jeg vel klare det, eller??????????? Gi meg styrke, folkens.
Gir meg her, og er tilbake i morgen kveld enten fornøyd eller drittforbanna for at jeg ikke får valuta for min investering i denne elektoniske med røde tall.
En stor klem til dere alle
Hei til dere ALLE
Først la jeg et langt innlegg her, som et svar (nok en gang) på svar på innlegg i min dagbok, men fant vel ut at jeg bruste litt for raskt med fjøra jeg og, og dermed sletter jeg alt dette, og lar alle kommentarer være passè.
Nå er jeg igang på nytt, med den nite dere kjenner, som er blid og glad og skriver sarkastiske dagbøker som rammer kun meg selv, og som er flettet inn med humor.
I morgen er det tur med nasse og alle andre som har lyst og anleding til å komme til Sognsvann kl.19:00.
Er rimelig trøtt nå, og litt sliten etter dagens frustrasjon over at min dagbok fikk så store følelser i gang hos noen.
Så tar kvelden nå, og kommer tilbake sterkere onsdag.
natti natt fra nite
19. august 2002
😵100,3 kgDette var trist
Jeg blir veldig trist når jeg skriver ned litt av mine tanker i MIN dagbok, og jeg får beskyldinger om å ønske å starte krig, og være misunnelig, og ikke godta at normalvektige å bruke denne siden.
Jeg beklager at mine egne tanker i min egen dagbok er blitt tatt imot med så stor sårhet.
Det jeg har lært med dette, er at man skal være veldig forsiktig med hva man skriver om, da det er mange som kan mistolke dette, og føle seg støtt.
Det er beklagelig at ikke mitt opprinnelige budskap kom godt nok frem, men jeg ønsker ikke starte noen diskusjon her inne. Det er ikke helt forumet.
Så til alle som føler seg tråkket på, fordi jeg "var litt stygg": Jeg beklager at dette fikk opp adrenalinet deres, og dere kan trygt puste lettet ut, for jeg stopper all diskusjon om DETTE NÅ.
Jeg vil instendig be dere mine venner, ikke fortsette denne diskusjonen bl.a. med innlegg til Aasalill for å "ta henne" for hennes svar til meg, da dette bare vil fortsette som krangel, og det er vi ikke her for.
Ellers har nite hatt en fortreffelig helg, og vært veldig opptatt med sitt. Har følt at jeg har gått gjennom en helg som har vært veldig positiv, og skulle skrive noe morsomt om dette her i dag.
Men nå desverre ble jeg helt satt ut når jeg leste svar i min dagbok fra fredag.
Jeg ønsker alle både lettvektere og tungvektere lykke til.
Klem Nite
Bare 300 gr. før under 100, og Høsttur i oktober
Ha ha, det her går så det griner. Husker dere at jeg var litt fortvilet fordi vekta ikke rørte seg noe serlig. Vel, jeg har hittil spist 2 skiver brød til lunsj. Mandag kuttet jeg dette, og gikk over til fiberrik, med Stabburets leverpostei (ganske mye) og grønsaker til. Jeg er veldig bevisst på ikke å overspise og heller ikke spise søtt, salt eller surt. Trener ikke så mye, foruten noe sykkeltur og gåturene rundt Sognsvann, men er som sagt veldig bevisst. Tar en noka jordbær blandet i lettmeld til frokost.
Målene mine
10/8
Overarm 41
Bryst 120
Midje 103
Mage 119
Hofte 114
Lår 72
Sum 569
15/8
Overarm 40
Bryst 119,5
Midje 103
Mage 116,5
Hofte 113
Lår 72
Sum 564
Totalt har jeg gått ned 17 cm fra 2/8.
Dette er så motiverene og jeg er veldig fornøyd.
Kommer nok til å ta en is i dag, når jeg skal på DDE konsert, men det har jeg ingen betenkligheter. Det var som en her inne kaldte det EN KONTROLLERT UTSKEIELSE. Det er vel det det hele handler om.
Husk at det ikke er det du siser mellom julaften og nyttårsaften du legger på deg av. Det er det du spiser mellom nyttårsaften og julaften.
Høstturen er i boks, og jeg venter på at webmaster skal legge denne ut til felles informasjon. Men datoen er 18-20 oktober på Sjusjøen, 2 mil øst for Lillehammer. Man altså, mere informasjon med priser kommer.
KAN JEG SÅNN AVSLUTNINGSVIS FÅ VÆRE LITT STYGG HER INNE.
Dette er en side som skal hjelpe alle som føler at de har et vedktproblem av større eller mindre grad.
At de som har tapt mye i vekt skal fortsette å skrive her inne ser jeg nesten som en selvfølge. Denne siden var tilgjengelig når du trengte den som mest. Dine faste fans har trofast stått på sidelinja og heiet deg fram. De skal passe på at de ikke gjør synd nr. 1, legger på seg tapet + litt til.
Men så dette å være stygg. Jeg får faktisk litt problemer å forholde meg til personer som kommer inn her for første gang og veier rundt 60-65 kg, og vil gå ned fra str. 40 i klær til str. 36/38. Serlig når jeg ser dette er ung jenter, men også voksne damer som burde være fornøyd med sine flotte 60 kg.
Jeg med min vekt blir litt betuttet når jeg ser str. 38/40 komme inn å gi oss store godord og trøst med på veien. Vel som sagt dette er min betroelse, og om du synes jeg er stygg mot dem jeg her nevner, er det ikke så farlig.
Nå tar jeg en helt fortjent aften, og vær hilset broderfolk!!!!!!!
Nite har ikke ramla av lasset
Nei så tjukk du er blitt, nå får du pina dø slankere litt.
Du som var tynn som en høvelflis, nå erru feit som en julegris.
Ha Ha, det er slike sanger som fenger, og at det t.o.m. blir en slæger(betyr slager på oslo sleng).
Husker en annen som gikk som så,
Store fete, Anne Grete.......
Eller så har vi den "I''m a big big girl, in a big big world"
Når nassenøff og nite sto å klemte på hverandre i dag, sang nite alle sine nid-viser som over, og uttrykte hvor idiotiske sanger dette er.
Da henger jeg meg heller på DDE (som jeg skal se på Årnes til torsdag)
HER BLIRE LIV, RAI RAI.
Nå sitter dere vel og lurer på hva dama har fått i seg. Vel så oppgira jeg er, så tror jeg nok at det er bittelitt narkotikum i mitt magre kosthold.
Jeg har kjøpt meg slike små sponplater, så fulle av fiber at jeg vel snart sitter på potta halve dagen.
Dette inntok nite til lunsj. Ei som jeg ikke kjenner (jeg er ny i jobben) lurte på hva det var. Jeg svarte at det var restene av kjøkkenbordet mitt.
Slik ble vi kjent!!!!!!!!!
Så må jeg sende noen tanker til dere som sverger til kokt egg. Dere kunne jo advart at inne på et trangt kontor, på ettermiddagen etter at kontoret var sol-varmet opp, at kokt egg lukter.
Faderullan, var skit nærvøs for at det skulle komme noen inn å tro at hun nye regnskapsdama satt "å slapp seg".
La skallet på pulten for å vise eventuelle besøkene at det var organisk lukt.
Nå lurer dere vel på hvorfor nite skriver og skriver og nesten ikke nevner Sognsvann, og turgruppen "Fjell-Geitene".
Joda, nassenøff og undertegnede møttes ved bommen mellom veltrente små lekkerbisker, og vi gikk og gikk og gikk og gikk.
Men skal heller lure dere inn på dagboka til nasse, for jeg har overlatt til henne å skrive turdagbok, og tror bare hun får ånden over seg at hun har et perler å servere dere. Så kikk og gled dere.
Nite har overhode ingen lyst på godteri, søtt eller salt. Smør har jeg ikke brukt siden starten her, og heller ikke annet fetene garnityr.
Til og med sponplatene med leverpostei smakte fortreffelig, og jeg var mett i hele 20 minutter.
Det var en stund etter dette episoden med egget.
Nå er jeg så trøtt så trøtt, og murmuldyret må krype til køys.
Hvis nassenøff venter for lenge med å gi referat, får dere alle rope høyt på henne sammen med meg.
Og til alle dere som synes nassenøff her mye godt i seg, stemmer ikke i det hele tatt.
Nassenøff er ikke fylt med godt, men med juveler. Det er skelden jeg "faller" slik for et menneske sånn med det samme. Hun er helt unik så vi får stelle pent med henne, så har vi nassen vår lenge lenge.
Til deg nasse, håper ikke jeg skravla hull i hodet på deg!!*S*.
Tjallabais til dere alle fra Nite.
Ps. dere som har gitt meg tilbakemeldinger på mitt behov for å kle meg naken. her er en kjempevarm klem til dere.
KLEM
11. august 2002
❤️101,9 kgNite har kledd seg naken
Du stusser vel når du leser innledningen. Ja det er meningen også det.
Hvis dere leste dagboken min i går, ser dere at jeg har fått en aha opplevelse. Jeg vil bli bevisst mitt eget problem, og en terapi er å skrive ned sine problemer.
Jeg har vinklet det inn på en annen måte, og har en historie det var godt å få skrevet ned. På den måten kan man bevisstgjøre seg selv, og kanskje kunne hjelpe andre.
Historien min finner du under "Min historie" om du gidder å lese denne.
Hvis du ønsker mere informasjon, så kontakt meg på mailadr. jeg oppgir der.
Jeg har kommet ut av skapet, og vil hjelpe andre, som også blir for meg selvhjelp.
Ser fram til Sognsvann tirsdag, og er så lei meg for at det ikke er bare "Oslo folk" her, så jeg kunne gi dere jeg snakker med fast en stor god klem.
Hilsen Nite
10. august 2002
😌101,9 kgVekt, mål, treff, aktivitet, livet generelt!!!!!!!
NITE SINE MÅL
2/8
Overarm 42
Bryst 121
Midje 106
Mage 122
Hofte 116
Lår 74
Sum 581
6/8
Overarm 41
Bryst 121
Midje 106
Mage 121,5
Hofte 114
Lår 74
Sum 577,5
10/8
Overarm 41
Bryst 120
Midje 103
Mage 119
Hofte 114
Lår 72
Sum 569
Dette viser jo at selv om vekta ikke er helt med, går målene sakte men sikkert nedover.
Føler meg faktisk litt mindre også, ser det når jeg tar en titt i speilet, naken. Ikke helt lekkert, men hvis jeg ser på det med de gamle malernes blikk, er dette riktig så flott.
Det var bare det at de frodige kvinner de malte, ikke hadde celulitter, mens det er det i bøtter og spann av her.
Dere som leser meg fast vil sikkert se at den gamle galgenhumoren til Nite er tilbake. Ja, føler meg veldig fornøyd, med reduksjonen av målene mine, så kan vekta vise hva søren den vil. Det er faktisk det visuelle som betyr noe, og det er denne reduksjonen som virkelig betyr noe.
Litt alvor: Når jeg måler meg er jeg veldig bevisst på at jeg ikke skal lure meg selv.
Det er lett at vi psykologisk lurer oss selv uten at vi egentlig er klar over det. Man kan stramme litt ekstra på målbåndet, man kan måle på et mindre sted enn sist (her er det små marginer).
Dette er jeg som sagt veldig bevisst, og tester begge sider, både den hvite og den gule siden,av målbåndet.
Lar det heller være en liten "slakk" enn å stramme til.
Vi overvektige, og da snakker jeg om oss virkelig store er mestere til å lure oss selv.
Vi kan tro at vi har spist lite og fornuftig, men hvis vi våkner litt opp, blir litt bevisst vet vi at det kanskje ikke er helt rett det vi gjør, og at det er derfor vi ikke går ned i vekt.
Vi er mestere til å bløffe oss selv, og det er det jeg nå ønsker å være bevisst på. Det har ingen hensikt, da det bare vil vise feil resultater, og ærlighet varer lengst, ikke sant?
Hverfall jobber jeg aktivt med dette.
Hvor mange av oss har ikke offentlig sagt at:
- Forstår ikke hvorfor jeg legger på meg, fordi jeg spiser ikke mere enn andre
- Jeg må ha stoffskifte problemer, det er derfor jeg legger på meg
- Det er et gen i min familie som gjør at jeg er så stor
- Jeg går på medisiner, forstår du...
Huff, så mange unskyldinger vi har, men hvis vi tenker oss litt om, er det virkelig noe i våre unnskyldinger, eller er det egentlig bare oss selv som kan gjøre noe med dette?
Vi har ikke sammenheng mellom inntak og forbruk. Vi foretar et inntak, og forbruker ikke dette.
Veldig mange har stillesittende arbeid, og da er det desto viktigere at vi er i aktivitet når vi ikke er på jobb.
Det er ikke rart man legger på seg når man etter jobben, går for å handle, kjøper en bolle, sjokolade eller annet som man spiser på vei hjem, fordi vi er så sultne.
Så spiser man middag, og gjerne flere porsjoner etter man egentlig er mett, for å videre sovne på sofaen en times tid.
Så har man jo sovet litt, og søthungeren er på topp, og vi ransaker huset for å finne noe digg. Har vi ikke sjokolade eller annet i skapet, ja da lager vi noen vafler.
Den eneste bevegelsen man gjør er å sette seg opp i sittestilling for å se på tv, eller at vi slenger sammen noen vafler.
Nite tror ikke hun bare snakker for seg selv, men for mange her.
Hvis vi går en liten tur på kvelden, stikker bare ut en liten tur med bikkja eller bare går for å trekke luft, så forbrenner vi allikevel ikke alle kaloriene vi har inntatt siste timene, og det er det jeg for egen del vil gjøre noe med her.
Wowh....... mens jeg skriver dette nå, så ramler sannheten ned i hodet mitt, og jeg ser det helt klart.
Har visst dette en stund, men det var kraftig kost å forme tanken til det skrevne ord........
Dette var en oppvekker her på direkten.....
Tusen takk til dere alle som gir meg så varme ord som svar på mitt forsvar på at jeg ikke er en snåling. Det varmer, som det meste av støtten man får her, gjør.
Jeg vil forplikte meg selv til å møte på Sognsvann hver tirdag kl.19:00, så hvis noen vil gå med meg, er de hjertelige velkommen.
Jeg har akkurat nemmelig nå startet mitt nye liv........
Nå skal jeg svinge vaskemoppen over gulvene her (16 åringen støvsuget i går)så skal jeg sette meg på sykkelen og ta en tur til byen å se på Røkke og gutta kjøre Offshore. Til byen er det ca. 1,5 mil, men mest nedover.
I dag er det lørdag, og jeg gleder meg så over livet. DET ER HERLIG, IKKE SANT.
VI ER STORE, MEN DET ER BARE EN AV OSS, OG HVER OG EN ER EN JUVEL, DET MÅÅÅÅÅÅÅ DU BARE HUSKE PÅ I DINE TUNGE STUNDER, DU ER EN JUVEL (mrk. Nite har ikke drukket eller inntatt narkotiske midler, selv om det kan virke slik)
Så inntil neste gang, mine gode medhjelpere, må dere ha en fortreffelig dag, og nyt livet (hvis du kan)
Klem fra Nite
Jeg er tung, men i god form
Ja i dag sto jeg ved bommen på Sognsvann, alene. Det var en litt rar følelse. Hadde ikke noen tro på at det skulle komme noen heller. Det ble jo litt kort varsel, da jeg la ut "annonsen" min først i går kveld.
Ja der sto jeg da og så etter noen andre som kunne se ut som de hørte til her inne på Slanker''n. Det var bare familier som skulle opp å ta en kveldsbad, eller joggere i 50 kg. klassen. I en slik situasjon, blir man jo litt "småsprø" og syntes folk tittet på meg, og fikk det for meg at det var tyv-tittere av den magre sorten som morer seg med å lese om feite menneskers problemer. At de hadde lest at det skulle være flodhest-treff på Sognsvann, og nå sto de å så på meg, som sto der alene. Det er klart at dette bare var Nite sitt forskrudde hode som var aktivt.
Nei, det kom ingen, men det gjorde ikke noe for meg. Dette var som jeg skrev en egotripp for meg selv. For hadde jeg ikke forpliktet meg til å reise opp dit, hadde jeg nok heller sovnet på sofaen. Men nite setter seg ikke i bilen selv om hun er alene, men går. (Det er første gang i mitt liv jeg går en slik tur alene) Gikk i ganske raskt tempo og brukte 38 minutter rundt hele vannet. For dere som ikke vet noe om Sognsvann, er dette en innsjø i Oslo, som er grei nok stor i omkrets. Jeg bar ganske varm når runden var ferdig, men merker at til tross for alle kg. så er jeg ganske god form.
Jeg bor ikke ved Sognsvann, men bruker ca 15 min. med bil, og har valgt dette stedet fordi det er en rett strekning og dermed aktuell for enhver form, og fordi de fleste i Oslo regionen vet hvor Sognsvann er. Har bestemt meg for at førstkommende tirsdag (og tirsdager fremover) kl. 19:00 er jeg der igjen, så vil du værra med så heng på.
Har tenkt på en ting dere, som jeg bare må få ut. Noen sitter kanskje med tanke på at Nite er en snåling, en outsider som helt febrilsk er kommet inn på disse sidene og tar initativ til å treffe folk fysisk. Her har folk vært inne i lange tider, og de har nøyd seg med å skive og være anonyme.
Derfor må jeg få fortelle noe om meg selv. Jeg er ei helt normal jente som har masse venner, har vanligvis ikke behov for å treffe nye venner, og har familie og jobb som opptar tiden min. Altså en helt alminnelig jente, som de fleste andre.
Derfor initiativ for dette med å treffes, er fordi jeg vil tro at (hvertfall for meg)det er litt mere forpliktene når man kan gjøre noe sammen, og at dette er med mennesker som vet hva overvekt er. Treffe likesinnede. Denne gangen vil jeg klare det, og jeg klarer det ikke uten dere her inne. Hvis jeg i tillegg kan få med noen ut å trimme litt, så gjør det noe for deg og for meg (igjen egotripp).
Når jeg skriver dette er klokka 00:37 (og hvorfor er så ikke jeg i seng???????) og først i morgen tidlig skal jeg veie meg og ta målene mine. Har tatt dem i dag tidlig, men skal kontrollmåles i morgen.
En nattaklem fra Nite
Nite bor i Oslo, og søker noen å gå tur med
Hallo, hallo
I dag har jeg ikke vært så stanhaftig. Vel det har dreid seg om mat, og ikke snop, is eller annet.
Etter sykkelturen min, har jeg hatt så vondt i rumpa at sykkelsete har vært helt utelukket. Dessuten har nite hatt en tung dag, men dette kommer ikke av at jeg er på slankern, men heller generell 40 års depp.
Hadde planer om å kjøpe is og gi totalt fa..... i dag, men det som er bra med å være lat, er at man ikke gidder å ut igjen etter man er kommet fra jobb, for å kjøpe snop, is eller annet søtt. Derfor ble det ikke noe av dette, og middagen besto av Toros meksikanske gryte (1/2 pose og det er søren meg ikke mye) og en liten bit med svin indrefilèt jeg hadde i fryseren. Men det som var "utskeielsen" var på jobben i ettermiddag, hvor jeg var såååå sulten, og hadde overhodet ikke lyst på NOKA som jeg går på nå, og dermed spiste jeg brødskiver med reke og chapignong salat på.
Jeg tror nemmelig jeg spiser litt for lite, og det er derfor ikke vekta rører seg.
MEN JEG HAR ALTSÅ BEGYNT Å RØRE PÅ MEG.
Det er kjedelig å gå alene, og derfor slenger jeg bare ut en liten invitasjon til dere som bor i Oslo, og som også har lyst til å røre på dere, men synes det er kjedelig å gjøre dette alene.
TORSDAG 8/8 KL. 19:30 STÅR JEG VED SOGNSVANN, VED BOMMEN (TROR DET ER EN BOM INN TIL SELVE SOGNSVANN). JEG SETTER BILEN PÅ PARKERINGSPLASSEN, OG GÅR RUNDT VANNET.
Hvordan skal du vite at det er meg, nei si det. Se etter ei lita nett lys jente som står alene. Ser du henne, er det ikke meg. Du ser meg nok sikkert om du tar sjangsen.
Hilsen en litt naiv nite
Oktober-treff
Jeg la ut et lite forslag til event. et treff event. i oktober for de som måtte ønske dette.
Da det er mange som ikke er inne å leser min dagbok, som ikke vet om denne idèen, men som kanskje kunne tenke seg å være med på et treff, har jeg skrevet til Webmaster og bedt om å få en side hvor brukere kan legge ut informasjon om treff og annet som vedr. alle. Dette venter jeg svar/respons på, og vil da distribuere litt mere rundt dette. Så dette forslaget var ikke bare en floskel, men jobber litt i kulissene.
Hilsen Nite
Tror ikke det er så ille med majones jeg - inneholder det ikke egg og vegetabilsk olje da? Litt eddik er det vel også i det, og minimale mengder med sukker. Tror det er ganske lav GI, og så lenge kaloriinntaket er lavt nok totlt tror jeg ikke du har vondt av den majonesen. Selv har jeg også et relativt fett kosthold, med mye fet fisk og steking og woking i olje. Ligger unna melkefettet bare, men du ser jo at jeg går ned, så fettet er ikke det farlige etter min mening, det er det sukkeret som er! Og det ligger jeg laaangt unna, inkludert det sukkeret som er i frukt for min del!
GRATULERER MED UNDER-HUNDRE FORRESTEN!
Klem fra Lakki
Bare innom for å ønske god og slankende helg.
Håper at dersom jeg sier det ofte nok, så affirmerer jeg tanken over i egne baner også.Ha,ha.
Er alltid litt engstelig i forkant av helga.
jeg gleder meg jo selvsagt, men matmessig er hver helg en utfordring.
Elsker mannen min, men han har en forbrenning uten like.
Spiser hva det måtte være ,i det format han selv ønsker, uten noensinne å legge på seg et gram.
Slepe han til treningsstudioet må jeg også, og likevel ser det ut som det skulle være motsatt vei alt gikk...
Ha,ha.
Men ,men.
Skal la meg inspirere av alle dere flinke medslankere.
Skal prøve å se dere for meg hver gang jeg stikker nesa inn i skapet på utkikk etter noe digg.
Så får mandagen vise hvorvidt det har blitt en suksess eller ikke.
Men heia deg!
Og som sagt- god helg.Uansett meny.
måtte bare stikke innom å si hei i en fart, har ikke lov å sitte så mye på nettet her på hundvåg hihi.
tenker masse på deg o du stilige dame:)
klemmer fra Iset.
Så fint at du har tenkt å begynne på sats. Jeg har trent der et år, og er kjempefornøyd. Noen er så flotte at det kan ta motet fra en, men det er også noen på våres størrelse. Og de som jobber der er veldig flinke til å hjelpe enn, hvis man trenger det. Nå har de jo også kampanjetilbud, så slå til!
Jeg har vært å registrert vekta, men cm skal jeg ikke ta før om en ukes tid. Er spent på å se vekta di. Føler at slankingen går veldig bra, ikke minst for at jeg har deg å konkurere med. Håper vi kan holde følge videre nedover også. Fint å ha noen som følger med en.
Håper denne helgen går bedre enn den forrige. Skal prøve å styre unna McDonalds.
Ha en flott helg Nite.
Klem fra Morgengry
Må være deilig å komme seg ned _under_ 100! Der har jeg ikke vært på tre års tid.
Men det kommer etterhvert. Er tålmodig, jeg. :o)
Kjenner en som studerer medisin. I følge hennes lærer er majones av den sunne typen fett(plante). Det samme gjelder makrell i tomat...bare sunt fett. Men det kan bli for mye av alt, så det det kommer an på er mengden. Og sånn er det jo med alt vi putter i oss...
Nøtter er det masse (sunt) fett i, men her gjelder det også å moderere seg.
Jeg spiser popcorn når jeg fyser på noe godt. Eller rå blomkål.
Men jeg tror nok du gjør noe riktig her, hvis ikke hadde du ikke gått ned i vekt :o)
Og mange finner jo sin helt egne måte å gjøre dette på, i tillegg til at de klarer å holde vekten resten av livet.
Moren min har vært veldig overvektig helt siden hun var 20, og når hun rundet 42 solgte hun bilen og la om kostholdet. Nå har hun gått ned over 50 kilo på 1 1/2 år! Og dette er en dame som har prøvd ALT for å gå ned i vekt, men ikke klarte det før hun gjorde det på sin egen måte.
Så jeg har all tro på de som velger å kjøre sitt eget løp. Alt man trenger er sunn fornuft, og det tror jeg du har massevis av.
Veldig flink, er du! :o)
Oppmuntrende klemmer fra Blubbis
koselig å se at jeg har vært savnet!! har tenkt mye på deg og andre brukere her inne!!
lørdagen gikk ikke som planlagt, noen hadde brukt opp veden vår og vi ble kun 3 jenter. ikke at det stoppet oss....
min favoritt grandtante døde på lørdagen, fikk beskjeden på søndagen. trist!! mye å gjøre i familie sammenheng. bestevenninna mi reiste for å studere 1 år i irland på tirsdag, så jeg har nærmest okupert henne de siste 4 dagene hun var hjemme. i tillegg har jeg slitt med å få sove i varmen samtidig som jeg har vært syk. alt på en gang!! men...
I'M BACK!! :)
godt å se at du har det bra og at vekta går riktig vei!! HEIA!!
klemmer fra hecatee
SATS er jo et veldig greit sted å komme igang, så lykke til med det!
Klem Nettan
Kjempefint at du har tatt turen til Sats. For meg var det en stor terskel som ble forsert da jeg våget meg inn på trenings-
studio. Jeg har selvfølgelig tenkt på dette i mange år, men jeg så for meg at de som var der var sånne superspreke, slanke sylfider som bare var der for å vise seg frem. Heldigvis tok jeg feil. Hos oss er det folk i alle fasonger og aldre. Har valgt å begynne på spinning, for det er det venninna mi driver med (hun har holdt på i 1 1/2 år), men det er også andre treningstimer som kan være interessante. Vi har ikke SATS der jeg bor men noe som heter Fitness Club. Det er en trenigskjede som holder til i Folloregionen. Er sikker på at du finner noe du liker å holde på med. Det er også hyggelig å ha noen å gå sammen med. Jeg har forsøkt å få med gubben, men det er ikke så lett for vi kan jo ikke la vår lille frøken være hjemme alene heller.
Artig det med søtbehov. Jeg har heller ikke vært særlig plaget av søthunger mens jeg har holdt på med slankingen. Is synes jeg ikke er noe godt lenger, men i forbindelse med mensen kommer sjokoladesuget litt sigende. Har dog ikke spist mye godteri i denne perioden. Spiser jo endel frukt, så det dekker kanskje behovet?
Ser at du er natteskriver du. Selv blir jeg morgenskriver, siden det er vanskelig å komme til PC hjemme. Vi snakkes.
Slankeklem fra Mah
Måtte nesten flire litt for meg selv da jeg leste menyen din i går...knekkebrød hele dagen - det er jo sånn jeg kunne finne på det, jo! Og med samme pålegg! De jeg jobber sammen med rister håpløst på hodet når de ser jeg kommer med knekkebrødpakka til lunsj - og med samme pålegg i mer eller mindre ett år! Ja, ja, makrell i tomat er litt fetere enn annet pålegg, men det er sunt fett, så det gjør faktisk ingenting. Men du, ligg unna majonesen! Den er garantert IKKE sunn! Grunnen til at du likevel går ned, er nok at kroppen din trenger kaloriene fra majonesen også, det er jo ikke bra å få i seg for få kalorier...
Heldig du som ikke føler søtbehovet!
Ha en superduper torsdag!
Klem fra Minelli