← Alle dagbøker
diarist.Alias

Muriel

59 år168 cm37 innlegg 2001 0 følgere

Start81,0 kg
Sist75,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå26,6
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. april 20019. oktober 2001
75,0 kg

Elefantbuggi!!

Hei!
Jeg er ikke i stand til å mobilisere det løfte som må til, for å gå ned i vekt. Er flink lenge, men så blir det for mye kos og tittei.
Vet jo hva som skal til, men så blir jeg fristet til å bli litt for snill med meg selv. Det kan vel ikke skade med litte grann chips, skjokolade, rødvin, etc.
Alle andre sitter jo og pøser inn på. nei, det går ikke!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mulle30. januar 2002
Du har så evig rett! Vi som har "problemer" med vekten (i varierende grad selvfølgelig) har jo som regel en felles svakhet i viljestyrken. Kjenner meg så godt igjen!! Har satt som mål neste helg at jeg ikke skal ha snacks eller sjokolade! Er bedt bort i familiesammenk. både lørdag og søndag, så det blir sikkert nok av både middag og kake. Men jeg skal i alle fall ikke ha Maarud&Freia produkter! Kanskje det er veien å gå? Kose seg, ja, men at vi styrer litt hva vi koser oss med?
c.AuthorAlias Tarangai10. oktober 2001
Hei på deg.
Vet akkurat hva du snakker om. Vi må tenke på at litt her og litt der tilsammen kan bli ganske mye.....Har funnet ut at det beste da er å kutte det fullstendig ut. Men da må vi gjøre som Nin sier; bite tenna hardt sammen :-)
Lykke til
Tarangai
c.AuthorAlias Nin9. oktober 2001
Hei!
Skjønner hva du mener........
Vel, det er vel bare å bite tenna sammen!!!!
Vi får bite hardt!!!!
Nin
74,5 kg

Livet subber i vei.

Hei!
Er litt lei i dag av jobben og alt. Gleder meg bare til å reise langt vekk og få fri. Hvorfor må allting være ett pes. Av og til føler jeg at jeg drukner i krav. Nei, dette ble for deppete, og jeg som har så mye og glede meg til!
Grunnen til at jeg er litt sur i dag er at jeg har møtt sure folk. Det smitter virkelig på feil måte altså. Nei jeg får bare prøve å glemme det, og ikke la det ergre meg for mye.
Er ganske lei slanking også, jeg spiser normalt og prøver å unngå de verste utskjeiielsene. Det må vel gi resultater på sikt?!
Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra Muriel
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda4. oktober 2001
Sure folk er slitsomme ja, og så ødelegger de humøret til alle rundt seg... Du får trøste deg med at det antagelig er verre for dem! Tenk å gå rundt og være sur hele tiden da, egentlig er det synd på dem...

Normal og sunn mat går det fint an å slanke seg på, og det er vel ikke mange kiloene du skal ned nå, det er bare bra om du tar det litt langsomt. Du skal jo stabilisere vekten også, og venne deg til et sunt kosthold du kan opprettholde etter at du er ferdigslanket også.

Håper du har kommet i bedre humør etter hvert! Det er ikke verdt å la noen sure mennesker ødelegge alt man har å glede seg over...
75,0 kg

Det kribler litt i magen !

Hei!
Jeg kom plutselig til å tenke på at det ikke er så lenge til vi skal dra nå. Vi var å kjøpte inn litt småting i helgen. Det er første gangen jeg gifter meg, så litt spennende er det. Så store praktiske betydninger tror jeg ikke det vil få, vi bor jo tross alt sammen.
Jeg var ikke spesielt flink eller ikke flink i helgen, men sånn midt på tre. Litt rødvin, chips og kake ble det denne helgen også.
Jeg tror jeg går litt opp i vekt hver gang jeg trener, for jeg er alltid litt tyngre i kroppen dagen etter en treningsøkt. Forhåpentligvis bare muskler?
Jeg sliter med litt frustrasjon for tiden når det gjelder denne slankingen, det går så tregt. Jeg burde sikkert vert mye strengere, men jeg klarer ikke å mobilisere nok vilje.
Så tenker jeg at det jeg prøver er å endre kostvaner og livsstil. Det blir som å slutte å røyke, det må en holdningsendring til. En må på sikt spise sunnere og mindre og trene mer, da vil en på sikt få resultater? Jeg håper virkelig det!
Jeg synest jeg har gjort store framskritt når det hjelder kostholdet mitt siden jeg startet, men jeg tror nok at det ennå må en del forbedringer til. Jeg ønsker virkelig og bli friskerer og sunnere. Det er jo dette med å være toldmodig og jobbe langsiktig. Ikke alltid like enkelt.
I dag skal jeg være flink!
Dagens rasjon:
Frokost: 3 knekkebrød + 2 glass juice + kaffe
Lunch: 2 knekkebrød
Middag: Kottelett + poteter + litt saus
Kvelds: 2 knekkebrød
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda1. oktober 2001
Hei Muriel, så hyggelig at du skal gifte deg, det er så koselig! Nesten synd man ikke kan gjøre det flere ganger... jeg mener med samme person! :-) Og det blir kanskje ikke så stor forskjell når man er samboere fra før, men det er nå gøy og hyggelig og romantisk likevel.

Du har rett i at man gjerne kan legge litt på seg når man trener, i hvertfall sier GR-kurslederen min at (særlig utrente) muskler gjerne holder igjen litt vann en stund etter trening. Men det er jo midlertidig. I tillegg kommer selvsagt at når musklene blir sterkere, blir de også tyngre, og det er ikke midlertidig! Men det tror jeg ikke man merker spesifikt dagen etter en treningsøkt.

Lykke til videre, det er ikke lett å være tålmodig, men vi er mange i samme båt i hvertfall!

hilsen skilpadda
74,0 kg

Slanking,slanking,slanking!

Hei!
Jeg er litt lei av og alltid måtte bry meg med disse kiloene. Hvorfor kunne det ikke bare være slik at en kunne bestille seg ett utseende, akkurat som en bil. Det hadde vært fint altså.
Det viktigste err tross alt personligheten, den kan forskjønne og forstygge alle utseender.
Husker en gutt jeg studerte med og første gangen jeg så han. Da tenkte jeg at han var knallfin, men det viste seg at han ikke var av de smarteste, så jeg endret fort syn på han. Han var ikke akkurat dødskjekk lengre.
Det er jo selvfølgelig motsatt også, om en person ikke er så fin utseendemessig så, kan personligheten gjøre dem fin. Ett varmt smil og litt sjarme kan virkelig gjøre underverk.
Det er jo ett tankekors at for eksempel Michal Jackson som hadde sin storhetstid med "Thriller", da ganske kjekk, klarte å ødlegge alt han har klart, på få år. Nå ser han jo ut som ett levende monster, og sukksessen og forfengeligheten har ødelagt ham. I grunn ganske trist. Det viser bare det jeg alltid har trodd, du må like deg selv før andre gjør det.
Ja, ja det var dagens lille refleksjon, i min lille verden er det jo ikke snakk om så store virkemidler. Jeg skal bare ned noen kilo så jeg blir fin på bildene, når jeg gifter med. I all enkelhet!
Som dere ser så har jeg ikke vært så veldig flink, jeg begynner bra og så dabber det litt av. I helgen var jeg ikke så flink. Det ble kaker, chips og øl. I forgårs unnet jeg meg is, men i går var jeg flink. Det skal jeg være i dag også, og hele resten av uken, da blir det kanskje litt nedgang.
Dagensrasjon:
Frokost: 2skiver + ett glass juice + kaffe
Lunch: 3 knekkebrød
Middag: Risengrynsgrøt
Kvelds: 2 knekkebrød

Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra Muriel
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hydra26. september 2001
Viss du finn ut av dette "bestill-ein-kropp"-greiene så legg eg gjerne inn bestilling med det same: str. 36, høgde 175, mørke krøllar og grøne auger, ok? Kvar kan eg plukke den opp??

Gratulerer masse med bryllup, Roma berre med forlovarar høyrest heilt fantastisk ut, skulle eg gifta meg på nytt ville eg gjort det på den måten. Store kyrkjebryllup er faktisk mest stress, i alle fall for brudeparet. Lykke til, med alt saman :-)
74,5 kg

Nå skal det skjerpes...

Hei!
Jeg ble virklig motivert av å lese kommentarene denne gangen, takk skal Dere ha. Jeg skal bli litt mer systematisk og skrive opp alt jeg spiser, det blir litt mer forpliktene.
Nå skal jeg se om jeg ikke får trent 3 ganger i uken, og gå tur på de øvrige dagene. Da vil jeg nok få effekt.
Onsdagene vil jeg fortsette med som veiedag, så da skal jeg være en kilo lettere neste onsdag. Vil prøve å se om det går.
Dagens rasjon:
Frokost: 2 skiver, ett glass juice og litt kaffe
Lunch: 3 knekkebrød med brunost
m.m: 1 eple
Middag: Fisk(Kokt torsk)+ 3poteter + gulerøtter
Kvelds: 2 knekkebrød
Målet mitt er å holde meg til denne matplanen, kommer innom senere for å si om jeg klarte det.
Ha en fin dag alle sammen!
Klem Muriel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mulle19. september 2001
Grattis da! Det blir sikkert et flott bryllup! Et vennepar giftet seg også i Roma, og var veldig veldig fornøyd! Du må få lastet inn et bilde!!

Kosten din ser jo kjempefin ut. Tips; jeg var mye større enn deg da jeg giftet meg, men fikk god hjelp i en skikkelig undertøysforretning og fant veldig bra undertøy. Det fikset minst 5 kg!!!
c.AuthorAlias Matvraket19. september 2001
Hei:)

Bra at du ser litt lysere på ting og at motivasjonen er på vei opp. Stå på videre du!!!

Klem Matvraket :)))
74,5 kg

Ja, det blir brylup....

Hei!
Måtte en snartur innom og fortelle siste nytt. Jeg er blitt fridd til, endelig så nå skal jeg gifte meg. Saken er at det ikke vil bli noe stort brylup, men det kan jo bli kjekt for det?!
Vi skal reise til Roma sammen med forloverne våre og gifte oss ved ambassaden. Alle skjønner vel at dette ikke var min ide?!
Ikke akkurat noe kronprinsbrylup nei. Det blir allerede i slutten av oktober så jeg begynner å få dårlig tid.
Jeg vil ha fin kjole og se vakker ut selv om dette skal foregå litt enkelt.
Hvordan skal jeg komme meg ned i vekt på så kort tid?! Jeg må innrømme at jeg ser litt mørkt på det. Hadde jeg bare klart å komme ned i 70, da ville det vært bedre.
Jeg vet jo hva som skal til, men er litt treg å få i gang for tiden. Det finnest jo så mye god mat...
Jeg trenger virkelig råd for å ta meg sammen nå!
Hjelp!
Hjertesukk fra Muriel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin18. september 2001
Hei!!
Gratulerer!!!! Så herlig!!!! Men da er du sikkert super-motivert!!! Da må du jo bare komme i gang!!! Kanskje lurt å hive seg på den -5kg konkurransen eller noe lignende! Har du bestemt kjole?
Oj, så herlig - Roma i oktober er bare helt fantastisk flott! Heldiggrisen!
Masse lykke til!
Nin
c.AuthorAlias Matvraket18. september 2001
Hei!

Sååå koselig. Gratulerer så masse :)))
Ikke vær lei deg for at det ikke blir stort kirkebryllup du.
Første gangen jeg giftet meg var det i kirken med etter følgende selskap. Må si jeg synes det var et eneste stort mas. Alt skulle være så "perfekt" som mulig. Satt igjen med en følelse av at "dett var dett" (tomhet) etterpå.
Andre gangen derimot så skjedde det helt enkelt ved at vi "rømte" (sendte brev til familien, som de fikk den dagen vi giftet oss) til København og giftet oss i sjømannskirken der.
Det var så utrolig koselig og ROMANTISK. Vi hadde en langweekend som vi bare koste oss og tenkte på hverandre, og faktisk så var det både bryllup og bryllupsreise i ett. Jeg anbefaler denne måten å gifte seg på til alle jeg kjenner.
Så opp med humøret og gled deg til den store dagen, er sikker på at du blir kjempe fornøyd.
Legg deg selv i selen og spis sunt så er du nok ikke langt ifra målet ditt i slutten av oktober.

(PS. Har dere bestilt tid på ambassaden? Vet at det er lange ventelister på ambassadene rundt omkring, så hvis ikke så lønner det seg å gjøre det fortest mulig).
Lykke til med slanking og bryllup :)))
Klem Matvraket :) (ble langt dette her)
74,0 kg

Nå vil jeg snart fri...

Hei!

Jeg har funnet ut at jeg ikke kan gå rundt å se ut som ett takras, mens jeg slanker meg, da vil jeg jo ha to problem. Så jeg har klippet håret, tatt manikyre på neglene mine og fått renset huden min.
Det var super deilig, og jeg anbefaler alle som har muligheten til å gjøre det samme. Det er verdt prisen. Så har jeg fornyet garderoben min litt. Blandt annet kjøpt super sexy undertøy, med g-streng og en lekker bluse i Mette-Marit-rosa farge. Så nå er jeg blitt reineste Marily Monoroe altså. Hun var som kjent litt duddlig og lys hun også.
Så det var jo løfte brudd det der med Harald Hårfagre gitt. Nå har jeg heller bestemt meg for å fri til min samboer gjennom ti år, dersom jeg blir 70 snart. Ikke at jeg tror han bryr segh så veldig om at jeg er småfet, men jeg vil være fin i brudekjole. Jeg vil ha stort kirkebrylupp med 100 gjester, så vi får håpe han sier ja.
Jeg tror det er det som må til for å motivere meg til å fortsette denne "kuren".
Har vært sånn passe flink i det siste, men det er selvfølgelig rom for store forbedringer.
Ha en fin dag alle samme !

Klem Muriel
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias ceci3. august 2001
Hei !

Jeg tror det er kjempelurt å bruke litt tid på å se bra ut ! En hårklipp kan gjøre underverker ! Virkelig !

Ellers kan jeg anbefale innkjøp av fotbadesalt, pimpestein og fotfil. Sett deg ned og ta et fotbad mens du likevel ser på din yndlingsserie eller dagsrevyen. Etterpå fjerner du tørr og hard hud under beina med fotfil eller pimpestein. Stell tåneglene og legg på neglelakk - vips er du fjong på føttene også !
c.AuthorAlias Minelli2. august 2001
Ja, det hjelper betraktelig når man føler seg litt vel! Er jo ingen vits i å gjøre ting verre enn de er! Og jeg er enig i at man også bør føle seg vel i brudekjolen! Jeg hadde ihvertfall gjort det som stod i min makt for å se fin ut, sel om det betydde nitidig slanking i flere måneder...jeg gjør forresten det uten med tanke på bryllup likevel, men...

Lykke til Muriel, er du veldig flink, trenger jo ikke frieriet å være lenger enn 1 mnd unna!

Minelli
74,0 kg

Når jeg blir 70...

Hei!
Jeg leste at livet er noe som passerer mens vi venter på at noe skal skje.
Det tror jeg stemmer bra, det er mye drømmene og forventningene som får oss til å holde nebbet oppe, i en grå hverdag.
Jeg har bestemt meg for å ikke klippe håret før jeg blir 70. Reineste Harald Hårfagre-stilen. Så da kan jeg gå rundt og føle meg ennda mindre attraktiv og deilig, mens flisene gror. God ide`?
Takk for alle de gode rådene jeg fikk, etter denne nye kunnskapen er det skikkelig god innsats på trening, og med god samvittighet tar jeg godt i. Er jo ikke noe hyggelig å trene hardt, dersom det er fånyttes.
Som dere sikkkert ser er jeg gått ned en kilo, det er nok ukens trening som har gjort susen. Ellers pleier jeg å variere ett par kilo i vekt. Tror det er ganske vanlig?!
Ha en strålende helg alle sammen!
Klem Muriel
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa31. juli 2001
Gratulerer med 1 kilo nedgang Det er jo kjempeflott !! *s*

Stå på !

Isa

c.AuthorAlias nicky28. juli 2001
Heisann og grattis med nedgangen, du har og er kjempeflink.
Kos deg over at du har hatt nedgang, og mere blir det etterhvert. Ikke glem å leve for det, livet er for herlig til å bare tenke slanking.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias RH27. juli 2001
Ca en kilo i uken er kjempe bra! Du trener også og det er jo kjempe fint! Vel jeg ville bare si at jeg syntes du er kjempe flink jeg!
c.AuthorAlias Minelli27. juli 2001
Så strålende med en kilo ned! Selv er jeg nemlig DEN jojoen denne uka, men jeg gleder meg med dere andre!

God helg!

Klem, Minelli
75,0 kg

Når jeg blir 70....

Hei!
Jeg vil ha en gulerot og strekke meg etter, derfor skal jeg gi meg selv en belønning når jeg blir 70 (kilo altså).
Vet ikke helt hva det skal være ennda, noen som har ett forslag?
Har trent hardt 3 ganger denne uken, kanskje for hardt? Har lest at dersom du trener for mye anaerob trening, dvs.trening uten oksygen så er det minimalt med fettforbrenning, og mest bruk av karbohydrat lagrene. Ja, ja du blir i alle fall i bedre form av å komme litt opp i puls vil jeg påstå. Desuten så går jeg jo tur de andre dagene, og det skulle være god fettforbrenning. Noen som kan svare meg på hvordan jeg får mest mulig ut av denne treningen? Jeg er avhengig av å være litt effektiv. Håper på masse svar.
Ellers er vel "slankekuren" håpløs uten endring av kosthold,det går nå så som så. Har spist litt godiser i helgen, ellers er alt såre vel.
Ha en fin dag!
Klem Muriel
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa24. juli 2001
Jeg har hatt litt diverse belønninger, min neste belønning er ved 69 kilo, da skal jeg spise potetgull og dipp - min absolutte favoritt snopeting !!

Synes du er kjempeflink, og du greier 70 snart du !!

Isa
c.AuthorAlias ingrid23. juli 2001
Hei!
Jeg er veeldig flink med å sette opp belønninger for meg selv, men jeg har enda til gode (i denne omgangen) å nå noen av målene, så jeg har heller ikke fått noen belønninger...!! Men aromaterapi, frisørtime, manikyr og pedikyr, nye CD'er, ei bok, fri-kveld, badekar og aromaolje-kveld.. osv. osv! Det er MANGE ting som ikke har med mat å gjøre som er supre belønninger!!!
Når det gjelder dette med forbrenning og karbohydrater/fett, anbefaler jeg deg å lese nyeste "I form", der står det litt om dette. Det har lenge vært en misforståelse at om du vil forbrenne fett, skal du trene i moderat tempo. Det som er tilfellet, er at du forbrenner mer kalorier dersom du trener hardt, jo hardere og lengre, jo bedre, forsåvidt. Men dette forklarte de mye bedre i "I form". Poenget er: Har du bare en halv time å trene på, for eksempel, skal du heller trene hardt den halve timen enn å bare gå en tur i moderat tempo. Jada, vet at dette sannsynligvis strider imot mye du har hørt før, men det er faktisk sant!
Stå på!
Stor klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias Sissel23. juli 2001
Hei Hei! Skal belønningen være noe å tygge på, noe å ha på seg eller noe som føles på kroppen? Vist du vil ha noe å tygge på foreslår jeg at du koster på deg yndlingsretten din en kveld med tilbehør (kino, ut på byen etc). Jeg digger å få masasje! En hel time der noen "pusker" på meg, smører meg inn i allslags eksotiske oljer... mmm. Har du ikke prøvd det før, så anbefaler jeg det på det høyeste!
Når det gjelder treningen, så ikke glem at overflod med karbohydrater danner seg til fett. Så det kan være bra med anerob trening på den siden og. Bare ikke glem at du da får muskler, som veier mer enn fett.. Syntes du er kjempe sprek! Når du går tur, trener du mange muskler i bena. Har og hørt at man får fin rompe av å gå mye...:) Det er bra for ryggen, vist du ikke går på hardt underlag. Gå i skogen, det er bra for både kropp og hjerne.

Klem Sissel
75,0 kg

Jeg vil være slank!

Hei!

Jeg vil være slank, ung, fin og vakker. Leve mitt liv i paradis, så er jeg bare en gammel blondine på litt over 30. Småblubbete blondine på over tredve, med solbleket hår og tander hud.
Vel vi kan ikke for slik som vi er skapt, men en kan jo gjøre det beste ut av det?
At jeg ikke blir særlig brun har jeg klart å akseptere for mange år siden. Det er likevel ikke så kult, nå når det er solesesong.
Der sitter alle med sine brune veltrente kropper, også blekfete meg ved siden av. Jeg pleier å bli smårød og irritert i huden etter ti minutter.
"But that`s life, it`s what people say`s"
Dette var ett sørgelig innlegg, det ser jo jeg nå. Om du har gitt opp å lese nå, så skjønner jeg det veldig godt.
Jeg klarer ikke å motivere meg selv eller andre for tiden. Jeg må finne tilbake til den gode gammle stimen. Men jeg har skjønt at den ikke vil komme av seg selv, så nå prøver jeg å ta tak selv. Jeg skal klare dette!

Klem Muriel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid20. juli 2001
Hei, kjære Muriel!
Jeg VET at du har massevis av viljestyrke der inne et sted. Kom igjen, det er bare du selv som kan forandre din situasjon. Ingen gjør det for deg, det er i alle fall sikkert. Jeg har også en liten deppedag i dag, vi kan kanskje deppe litt sammen. Har ikke greid å gå ned noe som helst til tross for at jeg synes jeg har vært SÅÅÅÅÅ flink i det siste. Men det er bare å fortsette, nekte å gi seg. Så skal vel de hel***** kiloene forsvinne etter hvert. Ikke gi deg!
Klem fra IngridPingrid.
c.AuthorAlias Isa20. juli 2001
Klart du greier det ! Glem de andre, det er jo DEG det gjelder !! Det er jo ikke sikkert de er noe mer lykkeligere av den grunn !!

Ta en dag av gangen, tenk sunt og spis sunt, så går det så bra så ! Ikke gi opp ihvertfall !!! *s*

Isa
75,0 kg

Ett lite pip fra sommerdvalen!

Hei alle sammen!

Jeg er her fremdeles, men har desverre ikke den motivasjonen som skal til for å gå mer ned i vekt. Jeg besluttet derfor å ta en lang pause fra hele slankingen.
Jeg har likevel spist balansert, så jeg er ikke gått opp igjen, men som dere ser heller ikke gått ned.
Jeg vet vel at jeg ikke kommer til å bli særlig fornøyd hviss jeg ikke kommer ned i normalvekt. Så jeg må nok bare ta meg selv etter nakkehårene. Jeg har prøvt å vente på motivasjonen, men den kommer ikke. Så da får vi ta tvang til hjelp. Jeg vil klare 70 som er det neste målet mitt. Det må jeg vel klare?
Vet smertelig godt hva som skal til, ut med fet og lettfordøyelig mat, inn med sunn, grov norsk mat. Trening tre ganger i uken og litt mosjon hver dag. Da forsvinner kiloene, så greitt eller vansklig er det!
Klarer jeg dette får jeg mer energi,sunnere kropp, friskere hud og har mer energi til å leve rett og slett. Så nå får jeg bare henge i og ta de rette valgene.
Hvem ønsker ett pasivt liv forand boksen med mye fet og usunn mat? Hvorfor spise is hver dag når det er kalorier kroppen slett ikke trenger? Spis frukt,det er like godt og mye sunnere!
Ja,ja det var dagens lille moralpreik, problemet er å følge alt dette bullshitet!
Jeg kan ikke love at jeg kommer sterkt tilbake, men jeg skal prøve.
Klem Muriel
75,0 kg

Deilig og mett.

Hei!
I dag er jeg i alle fall mett. En helg full av mat og drikke, magen sitter som ett trommeskinn ennda. Lørdagen var det full grilling med alt av tilbehør + vin.
Søndagen var det familiesammenkomst og koldtbord og alt i kake og desserter. Ja det ble mye deilig mat, og det blir vel gjærne til at en spiser litt for mye.
I dag blir det fullskjerping, selv om jeg allerede i kveld skal på nytt middagsbesøk.
På en måte er det jo fint at det skjer litt, men det er jo alle disse kaloriene som følger med, en skulle ha sluppet unna.
Kaloriene hopper på en annen side ikke inn av seg selv, det er jo kunsten å kunne begrense seg. Det er jo ikke alltid like enkelt.
Ha en fin slankeuke alle sammen.
Klem Muriel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin12. juni 2001
Hei på deg!
Vi er da nødt til å kose oss innimellom!!! Ikke ha dårlig samvittighet!! Vi kan ikke alltid tenke på å begrense oss - selv om det er det mest fornuftige - vi må bare rett og slett være litt ufornuftige innimellom!!!
Ikke sant!?
Ha en flott uke!
Nin
c.AuthorAlias Tarangai11. juni 2001
Hei Muriel.
Du har rett i dette med kaloriene som følger med alt som er hyggelig. Mat er jo bare SÅ godt, også er det så altfor mange kalorier i alt mulig...
Men det er dette med begrensning da, og vin. Jeg er så altfor glad i vin......men nå er det skjerping!!!
Ha en fin slankeuke ;-D
Tarangai
75,0 kg

I dag må jeg trene...

Hei!

Det var så kjekt å åpne dagboka i dag, å se at så mange hadde gitt kommentar. Det er veldig motiverende å kjenne at du har noen i ryggen, som følger litt med på hva en driver med.Takk igjen får jeg bare si!
I dag skal jeg helt sikkert å trene etter jobb, er nødt å få litt fortgang på forbreningen.
Dessuten er jeg sikker på at treningen gjør det enklere for meg å regulere inntakene.
Jeg blir faktisk mindre gotesugen av å trene. Har bare trent en gang denne uken, og det er litt lite. I helgen blir det heller ikke tid til trening, så det må jeg bare få gjort i dag!
Har ellers litt lite å skrive om, klarte dagen i går noelunne greitt. Så det er jeg godt fornøyd med.
Ha en fin dag alle sammen!
Klem Muriel
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky10. juni 2001
Hei
Du har hatt fin nedgang siden du begynte og det
må være deilig å se pilen peke nedover.
Ha en fin dag
¨Hilsen Nicky
c.AuthorAlias Kanutten9. juni 2001
Hei Muriel
Titter innom deg for å sjekker åssen det går med deg, og det går bra ser jeg, fint. Bare vi kommer oss gjennom denne helga nå så er vi berga ei uke til.
Snakkes.
Kanutten
c.AuthorAlias Tarangai8. juni 2001
Hei.
Visst må vi trene. Jeg kom også i gang igjen i går (håper jeg) Har slitt litt i det siste, men jeg ble et nytt menneske etter treningen i går. Les på siden min for å se hvor flink jeg var....he-he...
I morgen blir det svømming med min atter. Alle monner drar, vet du.
Ha en flott helg.
Tarangai
75,0 kg

Du svake menneske...

Hei!
Jeg får bare si det som det er, jeg er en elendig slanker for tiden. Det er akkurat som at jeg ikke tar styring over hva jeg putter i munnen lengre.
Ellers så har jeg tatt opp kontakten med litt venner og kjente, og komt meg litt ut etter jobb. Da blir det med engang servert de deiligste måltid, og det er ikke alltid lett å si nei.
Utrolig nok får en si, men jeg er gått ned en halv kilo. Jeg har trent litt mindre enn vanlig, så det er sikkert bare muskler som er blitt omdannet til fett. Jeg hadde egentlig forventet å gå opp alle kiloene igjen, men heldigvis får en si.
Jeg har klart å unngå brus hele tiden, og det kan jo ha noe å si det også.
Jeg skal prøve å komme meg inn i de gode rutinene jeg hadde, selv om det blir vansklig med engang det begynner å skje litt ting. Da er det full oppdekkning med engang.
Skal prøve å spise masse frukt i stedet for alle disse tomme kaloriene en stadig blir servert.
I går var jeg på besøk og der fikk vi servert hvit dame med masse krem, skjokolade, chips, osv. Jeg måtte jo bare smake litt!
Men nå får jeg ta meg samme, ellers går dette rett vest!

Dagens rasjon;
Frokost; 3 knekkebrød + 1 glass eplejuice
Lunch: 2 knekkebrød + 1 lett yogurt
Middag: Kotellett + poteter + grønnsaker
Kvelds: 2 knekkebrød
Ha en fin dag!
Klem Muriel
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias lene8. juni 2001
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi og grattis med minus 1/2 kg. Det må føles deilig å gå ned når du ikke har forventet det. Det må jo også bety at du er ganske flink selv om du ikke tror det selv. Men ikke skei altfor mye ut nå. Nå tar vi oss sammen igjen og tar ett skikkelig skippertak neste uke igjen - er det en avtale at neste fredag SKAL vi veie 74.0 kg????
c.AuthorAlias Kanutten7. juni 2001
Jasså, så nå er jeg din motivasjon. Hjelp, da må jeg skjerpe meg også. Men begge har kvittet seg med en halvkilo margarin og det er slett ikke værst. Flinke er vi, ja, det er det vi er. SÅ vi får følge med hverandre fremover å se hvem som bikker 5 kilo først. OK??
Hilsen Kanutten.
c.AuthorAlias Isa7. juni 2001
Gratulerer med en halv kilo - så flink du er !

Isa
c.AuthorAlias kitt7. juni 2001
hei Muriel!

du klarer nok å bevege deg på den smale sti igjen.
skriv alle grunnene til at du vil slanke deg på en lapp, og se på den lappen i blant.
kanskje det hjelper?

klem fra kitt
c.AuthorAlias snirkeline7. juni 2001
Hei! Tusen takk for kommentar! Mitt mål er ca 60 kg. Jeg har en forholdsvis lett og spinkel kroppsbygning, men jeg vet ikke om jeg klarer det! Målet skal være nådd innen utløpet av året!

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Tarangai7. juni 2001
Hei Muriel.
Jeg skal henge med her (for din skyld) -og litt min egen.... Det var jo en veldig oppmuntrende kommentar jeg fikkfra deg.
Skjønner godt problemene med full oppdekning når det skal være noe. Hele mai og juni er jo slik.
Jeg har funnet ut at man godt kan smake èn skje dessert, èn skje kake, èn sjokoladebit osv. Det er jo ikke det man blir feit av!!!
Men, akk så vanskelig.
Gratulerer med 1/2 kg ned! TOPP!!! Kos deg med følelsen.
Tarangai
75,5 kg

Har hatt pause...

Hei!

Denne pisehelga har jeg så godt som tatt meg fri fra slanking. Har stort sett spist det jeg har villet. Synd å si dette: "Det var veldig deilig!" Jeg har spist softis, masse grillmat, mere is, masse ferske rundstykker og mye deilig pålegg, frotset med andre ord. Litt vin ble det og`.

Faktisk så var det godt å få spise seg god og mett etter gammalt. Skulle kanskje ha dårlig samvittighet, men det har jeg altså ikke. Regner meg jeg går litt opp,men pytt sann.
Jeg kan ikke plage meg med dette slankestyret kontinuerlig, da spyr jeg.

Nå er jeg motivert til å gå på en ny uke, men til helgen kan det kanskje bli litt ekstra mat igjen. Skal prøve å begrense meg, men vet at det kan bli vansklig.
Familisammenkomst, med mye mat og drikke. Jeg lover å komme sterkere tilbake etter denne "pause".

Har hatt en veldig fin helg, og gått mye tur så litt har jeg vel gjerne gått av meg. Vi får se; I morgen er det veiedag, og det blir kanskje ikke fult så morsomt!
Ha en fin uke alle sammen!
Klem Muriel

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa6. juni 2001
Det må jo være lov å skeie ut innimellom, så lenge man begynner på'n igjen neste dag !!

Lykke til på veiedagen !

Isa
c.AuthorAlias Kanutten6. juni 2001
Hei Muriel.
NÅ er det jaggu meg ikke lenge før du tar meg igjen, så nå må jeg skjerpe meg kraftig!!!!Du har vært flink!
Det er lurt å ta en pause iblant ikke sant. Det har jeg gjort også, nå begyner jeg å få tilbake motivasjonen, og da er alt så mye enklere. Så lykke til videre, så snakkes vi.
Med hilsen fra
Kanutten.
c.AuthorAlias Gunilla5. juni 2001
Jeg skal iallefall få det litt utav hodet for en stund, det å tenke slankt og sunt hele tiden - for jeg merker selv at jeg er rimelig lei nå... :-)
Så nå skal jeg virkelig ta meg sammen her og holde vekten denne gangen, ikke gå opp igjen i løpet av 1/2 år..
Kanskje jeg skal ta meg noen dager og bare spise det hjertet ønsker... Det hørtes litt fristende ut!

Lykke til i uka som kommer!
c.AuthorAlias Tarangai5. juni 2001
Hei Muriel.
Takk for kommentaren. Det ser ut som vi tenker og føler ganske likt når det gjelder denne slankinga. Du hadde helt sikkert godt av en frihelg.
Man blir jo grundig lei av å gå halvsulten store deler av tida! Nei, ikke ha dårlig samvittighet, du. Det er jo ihvertfall ikke så farlig når man greier å hente seg inn igjen slik som du greier.
Når motivasjonen er tilstede er det håp.
Lykke til med ny slankeuke
Tarangai
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.