Elefantbuggi!!
Hei!
Jeg er ikke i stand til å mobilisere det løfte som må til, for å gå ned i vekt. Er flink lenge, men så blir det for mye kos og tittei.
Vet jo hva som skal til, men så blir jeg fristet til å bli litt for snill med meg selv. Det kan vel ikke skade med litte grann chips, skjokolade, rødvin, etc.
Alle andre sitter jo og pøser inn på. nei, det går ikke!!!
Livet subber i vei.
Hei!
Er litt lei i dag av jobben og alt. Gleder meg bare til å reise langt vekk og få fri. Hvorfor må allting være ett pes. Av og til føler jeg at jeg drukner i krav. Nei, dette ble for deppete, og jeg som har så mye og glede meg til!
Grunnen til at jeg er litt sur i dag er at jeg har møtt sure folk. Det smitter virkelig på feil måte altså. Nei jeg får bare prøve å glemme det, og ikke la det ergre meg for mye.
Er ganske lei slanking også, jeg spiser normalt og prøver å unngå de verste utskjeiielsene. Det må vel gi resultater på sikt?!
Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra Muriel
Det kribler litt i magen !
Hei!
Jeg kom plutselig til å tenke på at det ikke er så lenge til vi skal dra nå. Vi var å kjøpte inn litt småting i helgen. Det er første gangen jeg gifter meg, så litt spennende er det. Så store praktiske betydninger tror jeg ikke det vil få, vi bor jo tross alt sammen.
Jeg var ikke spesielt flink eller ikke flink i helgen, men sånn midt på tre. Litt rødvin, chips og kake ble det denne helgen også.
Jeg tror jeg går litt opp i vekt hver gang jeg trener, for jeg er alltid litt tyngre i kroppen dagen etter en treningsøkt. Forhåpentligvis bare muskler?
Jeg sliter med litt frustrasjon for tiden når det gjelder denne slankingen, det går så tregt. Jeg burde sikkert vert mye strengere, men jeg klarer ikke å mobilisere nok vilje.
Så tenker jeg at det jeg prøver er å endre kostvaner og livsstil. Det blir som å slutte å røyke, det må en holdningsendring til. En må på sikt spise sunnere og mindre og trene mer, da vil en på sikt få resultater? Jeg håper virkelig det!
Jeg synest jeg har gjort store framskritt når det hjelder kostholdet mitt siden jeg startet, men jeg tror nok at det ennå må en del forbedringer til. Jeg ønsker virkelig og bli friskerer og sunnere. Det er jo dette med å være toldmodig og jobbe langsiktig. Ikke alltid like enkelt.
I dag skal jeg være flink!
Dagens rasjon:
Frokost: 3 knekkebrød + 2 glass juice + kaffe
Lunch: 2 knekkebrød
Middag: Kottelett + poteter + litt saus
Kvelds: 2 knekkebrød
26. september 2001
74,0 kgSlanking,slanking,slanking!
Hei!
Jeg er litt lei av og alltid måtte bry meg med disse kiloene. Hvorfor kunne det ikke bare være slik at en kunne bestille seg ett utseende, akkurat som en bil. Det hadde vært fint altså.
Det viktigste err tross alt personligheten, den kan forskjønne og forstygge alle utseender.
Husker en gutt jeg studerte med og første gangen jeg så han. Da tenkte jeg at han var knallfin, men det viste seg at han ikke var av de smarteste, så jeg endret fort syn på han. Han var ikke akkurat dødskjekk lengre.
Det er jo selvfølgelig motsatt også, om en person ikke er så fin utseendemessig så, kan personligheten gjøre dem fin. Ett varmt smil og litt sjarme kan virkelig gjøre underverk.
Det er jo ett tankekors at for eksempel Michal Jackson som hadde sin storhetstid med "Thriller", da ganske kjekk, klarte å ødlegge alt han har klart, på få år. Nå ser han jo ut som ett levende monster, og sukksessen og forfengeligheten har ødelagt ham. I grunn ganske trist. Det viser bare det jeg alltid har trodd, du må like deg selv før andre gjør det.
Ja, ja det var dagens lille refleksjon, i min lille verden er det jo ikke snakk om så store virkemidler. Jeg skal bare ned noen kilo så jeg blir fin på bildene, når jeg gifter med. I all enkelhet!
Som dere ser så har jeg ikke vært så veldig flink, jeg begynner bra og så dabber det litt av. I helgen var jeg ikke så flink. Det ble kaker, chips og øl. I forgårs unnet jeg meg is, men i går var jeg flink. Det skal jeg være i dag også, og hele resten av uken, da blir det kanskje litt nedgang.
Dagensrasjon:
Frokost: 2skiver + ett glass juice + kaffe
Lunch: 3 knekkebrød
Middag: Risengrynsgrøt
Kvelds: 2 knekkebrød
Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra Muriel
19. september 2001
74,5 kgNå skal det skjerpes...
Hei!
Jeg ble virklig motivert av å lese kommentarene denne gangen, takk skal Dere ha. Jeg skal bli litt mer systematisk og skrive opp alt jeg spiser, det blir litt mer forpliktene.
Nå skal jeg se om jeg ikke får trent 3 ganger i uken, og gå tur på de øvrige dagene. Da vil jeg nok få effekt.
Onsdagene vil jeg fortsette med som veiedag, så da skal jeg være en kilo lettere neste onsdag. Vil prøve å se om det går.
Dagens rasjon:
Frokost: 2 skiver, ett glass juice og litt kaffe
Lunch: 3 knekkebrød med brunost
m.m: 1 eple
Middag: Fisk(Kokt torsk)+ 3poteter + gulerøtter
Kvelds: 2 knekkebrød
Målet mitt er å holde meg til denne matplanen, kommer innom senere for å si om jeg klarte det.
Ha en fin dag alle sammen!
Klem Muriel
18. september 2001
74,5 kgJa, det blir brylup....
Hei!
Måtte en snartur innom og fortelle siste nytt. Jeg er blitt fridd til, endelig så nå skal jeg gifte meg. Saken er at det ikke vil bli noe stort brylup, men det kan jo bli kjekt for det?!
Vi skal reise til Roma sammen med forloverne våre og gifte oss ved ambassaden. Alle skjønner vel at dette ikke var min ide?!
Ikke akkurat noe kronprinsbrylup nei. Det blir allerede i slutten av oktober så jeg begynner å få dårlig tid.
Jeg vil ha fin kjole og se vakker ut selv om dette skal foregå litt enkelt.
Hvordan skal jeg komme meg ned i vekt på så kort tid?! Jeg må innrømme at jeg ser litt mørkt på det. Hadde jeg bare klart å komme ned i 70, da ville det vært bedre.
Jeg vet jo hva som skal til, men er litt treg å få i gang for tiden. Det finnest jo så mye god mat...
Jeg trenger virkelig råd for å ta meg sammen nå!
Hjelp!
Hjertesukk fra Muriel
Nå vil jeg snart fri...
Hei!
Jeg har funnet ut at jeg ikke kan gå rundt å se ut som ett takras, mens jeg slanker meg, da vil jeg jo ha to problem. Så jeg har klippet håret, tatt manikyre på neglene mine og fått renset huden min.
Det var super deilig, og jeg anbefaler alle som har muligheten til å gjøre det samme. Det er verdt prisen. Så har jeg fornyet garderoben min litt. Blandt annet kjøpt super sexy undertøy, med g-streng og en lekker bluse i Mette-Marit-rosa farge. Så nå er jeg blitt reineste Marily Monoroe altså. Hun var som kjent litt duddlig og lys hun også.
Så det var jo løfte brudd det der med Harald Hårfagre gitt. Nå har jeg heller bestemt meg for å fri til min samboer gjennom ti år, dersom jeg blir 70 snart. Ikke at jeg tror han bryr segh så veldig om at jeg er småfet, men jeg vil være fin i brudekjole. Jeg vil ha stort kirkebrylupp med 100 gjester, så vi får håpe han sier ja.
Jeg tror det er det som må til for å motivere meg til å fortsette denne "kuren".
Har vært sånn passe flink i det siste, men det er selvfølgelig rom for store forbedringer.
Ha en fin dag alle samme !
Klem Muriel
Når jeg blir 70...
Hei!
Jeg leste at livet er noe som passerer mens vi venter på at noe skal skje.
Det tror jeg stemmer bra, det er mye drømmene og forventningene som får oss til å holde nebbet oppe, i en grå hverdag.
Jeg har bestemt meg for å ikke klippe håret før jeg blir 70. Reineste Harald Hårfagre-stilen. Så da kan jeg gå rundt og føle meg ennda mindre attraktiv og deilig, mens flisene gror. God ide`?
Takk for alle de gode rådene jeg fikk, etter denne nye kunnskapen er det skikkelig god innsats på trening, og med god samvittighet tar jeg godt i. Er jo ikke noe hyggelig å trene hardt, dersom det er fånyttes.
Som dere sikkkert ser er jeg gått ned en kilo, det er nok ukens trening som har gjort susen. Ellers pleier jeg å variere ett par kilo i vekt. Tror det er ganske vanlig?!
Ha en strålende helg alle sammen!
Klem Muriel
Når jeg blir 70....
Hei!
Jeg vil ha en gulerot og strekke meg etter, derfor skal jeg gi meg selv en belønning når jeg blir 70 (kilo altså).
Vet ikke helt hva det skal være ennda, noen som har ett forslag?
Har trent hardt 3 ganger denne uken, kanskje for hardt? Har lest at dersom du trener for mye anaerob trening, dvs.trening uten oksygen så er det minimalt med fettforbrenning, og mest bruk av karbohydrat lagrene. Ja, ja du blir i alle fall i bedre form av å komme litt opp i puls vil jeg påstå. Desuten så går jeg jo tur de andre dagene, og det skulle være god fettforbrenning. Noen som kan svare meg på hvordan jeg får mest mulig ut av denne treningen? Jeg er avhengig av å være litt effektiv. Håper på masse svar.
Ellers er vel "slankekuren" håpløs uten endring av kosthold,det går nå så som så. Har spist litt godiser i helgen, ellers er alt såre vel.
Ha en fin dag!
Klem Muriel
Jeg vil være slank!
Hei!
Jeg vil være slank, ung, fin og vakker. Leve mitt liv i paradis, så er jeg bare en gammel blondine på litt over 30. Småblubbete blondine på over tredve, med solbleket hår og tander hud.
Vel vi kan ikke for slik som vi er skapt, men en kan jo gjøre det beste ut av det?
At jeg ikke blir særlig brun har jeg klart å akseptere for mange år siden. Det er likevel ikke så kult, nå når det er solesesong.
Der sitter alle med sine brune veltrente kropper, også blekfete meg ved siden av. Jeg pleier å bli smårød og irritert i huden etter ti minutter.
"But that`s life, it`s what people say`s"
Dette var ett sørgelig innlegg, det ser jo jeg nå. Om du har gitt opp å lese nå, så skjønner jeg det veldig godt.
Jeg klarer ikke å motivere meg selv eller andre for tiden. Jeg må finne tilbake til den gode gammle stimen. Men jeg har skjønt at den ikke vil komme av seg selv, så nå prøver jeg å ta tak selv. Jeg skal klare dette!
Klem Muriel
Ett lite pip fra sommerdvalen!
Hei alle sammen!
Jeg er her fremdeles, men har desverre ikke den motivasjonen som skal til for å gå mer ned i vekt. Jeg besluttet derfor å ta en lang pause fra hele slankingen.
Jeg har likevel spist balansert, så jeg er ikke gått opp igjen, men som dere ser heller ikke gått ned.
Jeg vet vel at jeg ikke kommer til å bli særlig fornøyd hviss jeg ikke kommer ned i normalvekt. Så jeg må nok bare ta meg selv etter nakkehårene. Jeg har prøvt å vente på motivasjonen, men den kommer ikke. Så da får vi ta tvang til hjelp. Jeg vil klare 70 som er det neste målet mitt. Det må jeg vel klare?
Vet smertelig godt hva som skal til, ut med fet og lettfordøyelig mat, inn med sunn, grov norsk mat. Trening tre ganger i uken og litt mosjon hver dag. Da forsvinner kiloene, så greitt eller vansklig er det!
Klarer jeg dette får jeg mer energi,sunnere kropp, friskere hud og har mer energi til å leve rett og slett. Så nå får jeg bare henge i og ta de rette valgene.
Hvem ønsker ett pasivt liv forand boksen med mye fet og usunn mat? Hvorfor spise is hver dag når det er kalorier kroppen slett ikke trenger? Spis frukt,det er like godt og mye sunnere!
Ja,ja det var dagens lille moralpreik, problemet er å følge alt dette bullshitet!
Jeg kan ikke love at jeg kommer sterkt tilbake, men jeg skal prøve.
Klem Muriel
Deilig og mett.
Hei!
I dag er jeg i alle fall mett. En helg full av mat og drikke, magen sitter som ett trommeskinn ennda. Lørdagen var det full grilling med alt av tilbehør + vin.
Søndagen var det familiesammenkomst og koldtbord og alt i kake og desserter. Ja det ble mye deilig mat, og det blir vel gjærne til at en spiser litt for mye.
I dag blir det fullskjerping, selv om jeg allerede i kveld skal på nytt middagsbesøk.
På en måte er det jo fint at det skjer litt, men det er jo alle disse kaloriene som følger med, en skulle ha sluppet unna.
Kaloriene hopper på en annen side ikke inn av seg selv, det er jo kunsten å kunne begrense seg. Det er jo ikke alltid like enkelt.
Ha en fin slankeuke alle sammen.
Klem Muriel
I dag må jeg trene...
Hei!
Det var så kjekt å åpne dagboka i dag, å se at så mange hadde gitt kommentar. Det er veldig motiverende å kjenne at du har noen i ryggen, som følger litt med på hva en driver med.Takk igjen får jeg bare si!
I dag skal jeg helt sikkert å trene etter jobb, er nødt å få litt fortgang på forbreningen.
Dessuten er jeg sikker på at treningen gjør det enklere for meg å regulere inntakene.
Jeg blir faktisk mindre gotesugen av å trene. Har bare trent en gang denne uken, og det er litt lite. I helgen blir det heller ikke tid til trening, så det må jeg bare få gjort i dag!
Har ellers litt lite å skrive om, klarte dagen i går noelunne greitt. Så det er jeg godt fornøyd med.
Ha en fin dag alle sammen!
Klem Muriel
Du svake menneske...
Hei!
Jeg får bare si det som det er, jeg er en elendig slanker for tiden. Det er akkurat som at jeg ikke tar styring over hva jeg putter i munnen lengre.
Ellers så har jeg tatt opp kontakten med litt venner og kjente, og komt meg litt ut etter jobb. Da blir det med engang servert de deiligste måltid, og det er ikke alltid lett å si nei.
Utrolig nok får en si, men jeg er gått ned en halv kilo. Jeg har trent litt mindre enn vanlig, så det er sikkert bare muskler som er blitt omdannet til fett. Jeg hadde egentlig forventet å gå opp alle kiloene igjen, men heldigvis får en si.
Jeg har klart å unngå brus hele tiden, og det kan jo ha noe å si det også.
Jeg skal prøve å komme meg inn i de gode rutinene jeg hadde, selv om det blir vansklig med engang det begynner å skje litt ting. Da er det full oppdekkning med engang.
Skal prøve å spise masse frukt i stedet for alle disse tomme kaloriene en stadig blir servert.
I går var jeg på besøk og der fikk vi servert hvit dame med masse krem, skjokolade, chips, osv. Jeg måtte jo bare smake litt!
Men nå får jeg ta meg samme, ellers går dette rett vest!
Dagens rasjon;
Frokost; 3 knekkebrød + 1 glass eplejuice
Lunch: 2 knekkebrød + 1 lett yogurt
Middag: Kotellett + poteter + grønnsaker
Kvelds: 2 knekkebrød
Ha en fin dag!
Klem Muriel
Har hatt pause...
Hei!
Denne pisehelga har jeg så godt som tatt meg fri fra slanking. Har stort sett spist det jeg har villet. Synd å si dette: "Det var veldig deilig!" Jeg har spist softis, masse grillmat, mere is, masse ferske rundstykker og mye deilig pålegg, frotset med andre ord. Litt vin ble det og`.
Faktisk så var det godt å få spise seg god og mett etter gammalt. Skulle kanskje ha dårlig samvittighet, men det har jeg altså ikke. Regner meg jeg går litt opp,men pytt sann.
Jeg kan ikke plage meg med dette slankestyret kontinuerlig, da spyr jeg.
Nå er jeg motivert til å gå på en ny uke, men til helgen kan det kanskje bli litt ekstra mat igjen. Skal prøve å begrense meg, men vet at det kan bli vansklig.
Familisammenkomst, med mye mat og drikke. Jeg lover å komme sterkere tilbake etter denne "pause".
Har hatt en veldig fin helg, og gått mye tur så litt har jeg vel gjerne gått av meg. Vi får se; I morgen er det veiedag, og det blir kanskje ikke fult så morsomt!
Ha en fin uke alle sammen!
Klem Muriel
Vet akkurat hva du snakker om. Vi må tenke på at litt her og litt der tilsammen kan bli ganske mye.....Har funnet ut at det beste da er å kutte det fullstendig ut. Men da må vi gjøre som Nin sier; bite tenna hardt sammen :-)
Lykke til
Tarangai
Skjønner hva du mener........
Vel, det er vel bare å bite tenna sammen!!!!
Vi får bite hardt!!!!
Nin