← Alle dagbøker
diarist.Alias

Mulle

59 år167 cm149 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist72,6 kg
Endring−21,4 kg
BMI nå26,0
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. mars 200128. august 2002
😌72,6 kg

Der da endelig!!

syntes jeg fortjente et lite steg nedover nå! Har vært superflink og ikke spist utover måltidene - og så har jeg bremset brødinntaket. tydeligvis lurt. Ellers? Tja... Det ble ikke så vellykket med den sjangsen mannen min fikk; han er nå ute i en 14 dagers tid og så får vi se hvordan løsningen blir. Det er ikke lett å avslutte et ekteskap!!!!!
😌73,0 kg

Det tar tid.....

å holde seg oppdatert i bøkene rundt om for tiden!!! Mange lange og mer/mindre fruktbare diskusjoner... Sender et forslag til web-master om å lage en diskusjonsside sånn at vi raskere kan følge med!! (var det ikke en sånn en her før??) Med meg går det "greit" - spist litt mye i helgen men vært veldig veldig aktiv: løpt, jobbet i hagen og ikke minst mange lange samtaler med mannen (som har - tror jeg - fått en sjanse til. ) Han vil ikke miste oss sier han - og da er det kanskje verdt å prøve igjen?? Er jeg naiv?? Mulig det. men ikke verre enn at jeg holder kontakten med advokat; separasjonspapirene ligger klare, og jeg har budsjetter etc klart HVIS det går den gale veien igjen. Så alt ialt; jeg går videre med MITT liv, min kropp og mine håndledd!!! Synes vi "ruler" her inne jeg. At vi er uenige er et sunnhetstegn!!
❤️73,0 kg

Åjada!

Mulle er her, og Mulle hadde etter forholdene en god dag igår. Hvordan er det mulig??
1. mensen kom, og dermed forsvinner litt vann i alle fall,
2. badet og koste meg med mine barn i går,svømte langt og lenger enn langt og det var deilig!! (men ingen annen trening, dessverre)
3.gubbekreket begynner å forstå at dette er alvor og ikke bare noe jeg truer med. Forståelsen sitter langt inne!!

Men først og fremst takk for at dere er til og støtter meg!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️24. august 2002
Kjære Mulle!

Takk for din hilsen og bidrag! Er litt i farten nå, og må bare få sagt dette til deg:

Innlegget mitt i dag medførte for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.

Ønsker hermed at du skal vite, at det ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)

Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.

Din Augusta

😵73,0 kg

Riktig ikon??

en liten skjelving i displayet på vekta - velger likevel å dokumentere litt nedgang... I går tror jeg at jeg hadde verdens værste kosthold:
Frokost 1 ryvita m/mager leverpost. (helt ok)
Lunch 2 gulrøtter, 1 skive grovbrød + 1 knekke br.
MM. 1 eple
Middag 1/2 wiener i lompe
Kvelds 1 skål havregryn m/sk. melk og sukker. DVS bare karbohydrater og elendighet hele dagen igjennom. Masse bilkjøring, ingen trening, masse mas på alle fronter... Det blir tatt noen avgjørelser ang. mannen i dag - være eller ikke være... Rolig hjemmeliv?? Planlagte, sunne måltider?? Jevnlig trening??? Ukjente begrep for Mulle om dagen....

Takk for koselige meldinger - joda, det henger ihop psyke og det fysikk.. Og jada Nite, jeg vet hva som skal til inni hodet men det er gjennomføringen som er vanskelig!! (men takk likevel for påminnelsen du ga!)

snakkes i morgen -
Klem Mulle
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😌23. august 2002
Hvordan går det med deg i dag?
Jeg vet så godt at når det stopper opp så kommer motløsheten. Nå tenker jeg på vekta. Det skaper så store frustrasjoner i ens eget hode, når man føler man er veldig flink og holder seg til faste lavkalorier, og det ikke gir merkbar forskjell. Det er derfor det er så godt med det felleskapet vi har her inne, at vi kan få input fra andre, og uansett så er vi veldig påvirkelig for andres uttalelser. Derfor vil jeg minne deg igjen hvor stort resultat du hittil har oppnådd, og kanskje også minne deg om at stress og at du ikke har det så bra på privaten, kan gjøre sitt til at vekta ikke helt er sammarbeidsvillig, men dette var vel unødvendig å si, egentlig, for du vet nok dette selv.
Stå på jente, etter mørke kommer lyset, igjen.

Klem nite
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei!
Kjenner meg igjen i det du skriver. Noen dager er bare pyton. Alt går liksom på tverke. Og hvis man da i tillegg spiser feil, er det garantert katastrofe.

Kanskje det går bedre i morgen, er jo lov å håpe!
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Kjære Mulle!

Er innom for å si takk for hilsen - og for å se, hvordan du har det.

Og så forstår jeg først, at du akkurat i denne tiden er i gang med å innføre et helt nytt kapittel i livshistorien din.

Vil bare komme med litt input:

Har du snakket med en advokat? Virkelig en god trygghet.
Skal dere ha delt foreldre RETT - altså 50%-50%?
Skal du ha den daglige omsorg for barna?

Dette er ikke det samme. Man kan utmerket i prinsippet dele foreldreretten - foreldremyndigheten - og så likevel avtale at den ene foreldre skal ha daglig omsorg.

Barna er så hos deg alle dager, med untak av vanlig besøk med Faren deres.

Det betyr mye for alle ordninger om foreldrene blir enige seg i mellom eller ikke.

Noen deler jo både foreldrerett og daglig omsorg 50%-50%.

Men du antyder, at Faren ikke vil samarbeide om felles hjem. Men om du får daglig omsorg for barna, og han får vanlig besøksordning - så beholder du felleshjemmet av hensyn til barna.

Som enslig med barn i felleshjem kan du søke bostøtte både i Husbanken og Kommunen - skattefritt - og i tilegg til andre ordninger - ingen tilbakebetaling.

Dette er hva jeg vet - og kanskje det intet nytt var for deg her. Men heller gi et par stikkord for mye enn for lite.

Ønsker deg alt godt
Din Augusta
😟73,3 kg

Hvordan er det mulig!!!

Jeg syklet i forgårs - ble først støl i dag (kan det være meg som er treig??) Trener jevnt og trutt, holder meg unna snop; spiser moderate mengder mat - men går ikke ned et gram... Joda, mensen er underveis, det er vel kanskje en halvkilo der; men det er sååå frustrerende!! Føljetongen med min "mann" fortsetter - jeg har gitt beskjed om at jeg ønsker separasjon og bedt han flytte ut, men han vil ikke. Hvordan blir man kvitt en mann man ikke vil ha i hus????? (Hadde vi ikke hatt barn kunne jeg blitt litt dramatisk og skiftet lås etc men det er jo litt upraktisk da, og skaper vel ikke det beste utgangspunkt for videre samarbeid...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite21. august 2002
Hei kjære Mulle

Ser du har vært inne lenge og vært kjempeflink, men det tyder på at du er inne i en litt vanskelig periode, ikke bare på privaten, men også når det gjelder vektens manglene vilje til å røre på seg.
Du som virkelig har vært så flink siden du var oppe i 94 kg. vet godt hvordan du gjør det for å miste ytterlgere kg. Denne kunnskapen tror jeg nå du kan dra fram igjen og nærme deg ditt mål ytterligere.

Gleder meg.

Klem Nite

c.AuthorAlias svime☹️21. august 2002
Hei du!!
Ikke noen lett situasjon det der!!!! Jeg har vært der og vet at det er vanskelig!!! Vanskelig å gi råd for alt er jo så individuelt, men det er viktig å ta vare på seg selv oppi alt sammen!!!!
Hva med å finne noen annonser på leiligheter eller andre alternativer som han kan flytte til og presentere det for han???? Kan være verd et forsøk.....
Kroppen er et komplissert verktøy, det kan hende at den blir påvirket av at du har det vanskelig og "hamstrer" litt for å ha overskudd??? Kanskje ikke, jeg bare kaster ut ideèr jeg, er ,litt rar skjønner du!!!

Dette klarer du, og du er flink både med trimm og maten, så det er bare et tidsspørsmål før det løsner på vekten også :-)

Oppmuntringsklem fra Svime
73,3 kg

sliten...

i går ble det faktisk tur - tok meg skikkelig i nakken og jogget en times tur. Deilig å bli fysisk sliten når tankene maler i hodet. Er altså i tenkeboksen vedr. ekteskapet mitt - og det er mange hensyn å ta. Men jeg vil ikke glemme hensynet til meg selv! Matmessig litt rotete dag; ingen utskeielser men alt for mye brød, derfor ingen nedgang heller....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli❤️15. august 2002
Hei Mulle!

Jogging og liknende trening er en ypperlig måte å få litt tid for seg selv på, og få samlet tankene. Derfor elsker jeg å gå turer - det er ren terapi for sjelen! Håper du finner ut av ting, ekteskap er jo sjelden noe å bevare bare fordi det er praktisk eller man ikke vil "skade" den andre parten!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Så fint da at du jogget en tur. Som du sier, det hjelper på tankene. Håper du finner ut av ting etterhvert.
😢73,2 kg

Nedgang men på feil front

Sliter litt om dagen med familiære problemer - i ekteskapet + nær slekt.Tungt å motivere seg til å trene selv om jeg VET at det gir meg overskudd og krefter. Rett og slett litt motløs om dagen. Kosten har jeg rimelig kontroll over føler jeg; har vært superflink og ikke trøstespist. Det får være en seier i seg selv!!! skal ta en kontrollveiing i morgen - og kanskje en god tur i kveld for å klarne hodet... Godt å ha slankere.com!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias svime😉14. august 2002
Heisan!
Leit at du har problemer, håper det løser seg fort for deg!!!!!
Så flink du er som klarer å ha kontroll på inntaket og ikke trøtespise nå!!!

Stå på videre, både det ene og det andre har en tendens til å løse seg, og det er faktisk ofte som ordtaket sier "det man ikke dør av, blir man sterkere av"

Gode tanker til deg fra Svime
😄73,4 kg

Et lite hopp

og det synes jeg var fortjent!! Så er det den vanskelige helgen da... Skal innom frukt/grønt butikken i dag, sånn at kjøler''n i alle fall blir fylt med sunne fristelser!!! Kombinert med trening burde det gå bra denne gangen. Vil ikke ha noen sprekk nå!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX😀9. august 2002
Jeg også sliter med helgene selv om jeg har innvilget meg slankefri lørdager. Fredag kveld og ikke minst den laaaange søndagen er ofte en skikkelig prøvelse for viljestyrken. Forrige helg gikk bra, og jeg krysser fingrene for at hverken du eller jeg sprekker denne helga :-)

God helg fra Helena
c.AuthorAlias Sola😀9. august 2002
Hei Mulle.

Grattis med vektnedgang. Håper at du greier målet ditt, og måtte denne helga bli like sunn som ellers i uka. Stå på og så får vi se på mandag da hva vekta sier. Ingen vektoppgang i helga... avtale??? he-he.... (mest for min del altså.... *S*S*S)
God helg ønskes fra Sola, som skinner på himmelen i Trondheim idag også!! *S*S**S*S*
c.AuthorAlias Monica1239. august 2002
Her går det rette veien ser jeg. Ja det var den helga da... Rar den koplingen med helg = god mat = utskeielser = deppa på mandag.

Kanskje dette blir akkurat den helgen som går helt bra? Jeg satser på det...

Helt riktig; vil ikke ha sprekk nå!!
74,0 kg

Gode dager!

Lever på frukt og grønt + litt brød og bader hver dag... Måtte faktisk gi meg i går pga krampe i beina etter et lengre opphold i vannet... Så da ble det ingen løpetur - men det skal det bli i dag!!! pluss at jeg skal grille fisk og skalldyr; ta naturell youghurt på og masse god salat... UHMMM vel! Sitter og sikler ved tanken!! Ha en fin dag!
G
😄74,0 kg

Føler meg lettere!

Er litt i siget om dagen føler jeg. Venter med å sjekke vekta -men har ikke noe plagsomt sug etter snop og det er så deilig!! Joda Minelli, jeg vet det blir lite frokost... Skal bli flinkere til å smøre litt grovbrød etc og ta med på jobb!

Mat i går:
F: 1 banan, 1 glass juice
Lunch: salat m/kylling
M: Pasta + mager kjøttdeig, tomatsaus
MM''er utover ettermiddagen: eple, gulrot, sukkererter (raid i naboens hage; NB m/tillatelse..)
joggetur i deilig sommervær!!!

Måtte bare denne driven holde framover.....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ABBA❤️7. august 2002
Hei Mulle!

Deg har ikke jeg hilst på. Jeg så vi var ca. like gamle, lange og et ganske likt utgagspunkt. Og ville bare si DU ER/ HAR VÆRT SUPER FLINK.


KJEMPE KOZ ABBA
😉74,0 kg

Gir IKKE opp!

1. Jeg vil være slank, sunn og frisk
2. Jeg vil komme dit ved riktig kosthold og trening
3. Jeg skal trives underveis.

Dette er altså resultatet av opphold i tenkeboksen i går.
Hovedmål: 65 kg

Mat i går:
F. 1 banan
Lunch 3 knekkebrød, ost, kaviar
MM. eple
M. Kylling og salat
Kvelds 1 sk. grovbrød m/ost

Svømming og bading; litt hagearbeid.

Har litt følelsen av 1. skoledag i et nytt år; lager lister og står i med plan for kosthold og trening. Skal oppdatere vekta her inne hver fredag og er fast og fullstendig bestemt på at nå skal de siste 10 kg. av! Om jeg bruker resten av 2002 på å få det til så er det helt OK, men de skal VEKK!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli😃6. august 2002
Hei Mulle!

Jeg tenker akkurat som deg! Selv om jeg er litt nærmere målet enn deg, så synes jeg det fortsatt er viktig å trives med slankingen, ikke å pine seg ned kiloene for så å flippe ut fullstendig og gå opp igjen...det holder med det man går opp i ferien, ikke sant?

Jeg er sikker på at du klarer de 10 siste kiloene også! Jeg greide dem, og da gjør du det også! Kom igjen nå, i gang med deg! PS! Spis gjerne litt mer til frokost!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias augustina6. august 2002
Halloen!
Klart at kroppen din kjemper imot mer vekttap! Den tror jo den holder på å sulte i hjel.
Vi glemmer ofte at vi tross alt er skapninger med en primitiv fortid. Kroppen er et fantastisk redskap som er skapt for å overleve, ikke for å se lekker ut anno 2002.
Gled over ditt slanke jeg.

Noen av oss synes at du kjempeflink og slank. Skulle ønske det var jeg som veide 74 kg nå! Men bare vent....
😈74,2 kg

Uff og æsj!

alt for mye mat og alt for lite trim gir resultater jeg ikke vil ha!!!!!! På''n igjen... må tenke litt i dag og kommer med nye mål og forhåpentligvis ny motivasjon etter hvert...
litt deppa på morgenkvisten etter 3 uker uten vekt!! Men det er vel det som er ferie!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Når du har gått ned så mye som du har gjort, må du ikke la en liten vektoppgang knekke deg! Ferie er ferie, nå har hverdagen kommet og tid for skjerpings! Dette klarer du...helt sikkert...
😌72,8 kg

jaja, god start på ferie

blir borte i 3 uker... Tar med joggeskoene og satser på at man får vasket sure sokker underveis!!! Bra dag i går; litt mye brødmat pga. fullt program og ingen middag. Men løpetur i går kveld; masse jordbær (tøft for magen stakkar). Sto over fløten og momsa jordbær i stedet! Ønsker så veldig å gå ned litt i ferien; vet jo så godt hvordan jeg skal gjøre det - og mulighetene skulle jo være der - det er bare viljen!!!!!!

Skulle se etter slankekurven her - men den er visst forsvunnet??? Likte den så godt jeg; da fikk man litt tidsperspektiv på tingene.

God sommer da alle sammen!!!! Er tilbake 5. august - Målet er da å være på 72 kg!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️19. juli 2002
Takk for hyggelige kommentarer!

Slankekurven er der jo, du har forresten en utrolig bra og jevn nedgang.
Du må kose deg i ferien og gjerne fråtse i grønnsaker og jordbær!!
Slankeklem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias tutu❤️12. juli 2002
Heisann

Håper du får en flott ferie. Og at du har nådd målet ditt på 72 kilo.
Det eneste tipset jeg har er å spise mye frukt og ikke så mye sjokolade,chips og brus. Jordbær og moreller er jo et godt alternativ.

Håper i hvertfall at du får kost deg masse, og at du får vasket sure sokker underveis....
klem fra Trude
73,0 kg

Bra innsats - null resultat

Lite oppløftende mao. Det er jo kjent stoff for meg så jeg må bare ikke gi meg.
mat i går:
f: 1 sk. brød
lunch. 1 sk. brød, 1 0.1 yogh. mm: 1 eple; middag pasta + salat, litt kjøttsaus; mm: masse masse melon... + 50 min. joggetur i lummert vær! SÅÅ svett etterpå! Men går jeg ned noen gram?? neiiii da. Får vente til i morgen og se!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊11. juli 2002
Heisann Mulle:)
Takk for koslig komentar i boka mi:) Synst du har vært kjempeflink jeg..skryt skal du ha i massevis:)
Ikke fortvill selv om ikke resultatet kom i dag, for det kommer:)
Ha en strålende dag:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias tutu❤️11. juli 2002
Heisann

Du ser nok resultat på vekta i morgen. For med en slik innsats så kan det ikke gå lenge før det kommer ett kjempe hopp.

Likte forslaget ditt om å kjøpe frukt for samme sum som en bruker og kjøpe godis for. Skal prøve i dag.

Håper du får en fortsatt god dag.
Klemmer fra Trude
73,0 kg

Dårlig med løping

pga tordenvær og regn - like ille i dag... Får bare prøve å ta igjen det tapte med fornuftig kosthold!! Mat i dag (etter planen)Frok + lunch: 1 grov brød sk.m/ost, mm. eple m. Salat mm: 0.1 yoghurt. Og forhåpentligvis trening i kveld!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😑10. juli 2002
Hei Mulle! Så flink du har vært till å gå ned! Leste litt i dagboka di, og måtte bare betro meg når jeg så innlegget ditt fra søndag - du skrev om den hersens magen...

Etter andre svangerskap har ikke magen min blitt seg selv igjen desverre. Skal ikke skylde bare på det forresten - var så "dum" å legge på meg masse både før og etter svangerskapet også (var stabil i vekt mens jeg gikk gravid!), og det har gjort sitt tenker jeg... SUKK - skal den aldri gå bort igjen? Har jeg blitt sånn for resten av livet? Har smale hofter, så med ekstra på magen så henger jo ikke buksene på! Jaja, håper fremdeles at det skal bedre seg ettersom vekta går ned.

Dette ble masse syt og klag! Måtte bare få det ut av systemet *sss* - og det ble du som fikk det i dagboka di!

Unnskyldende klem fra Lakki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.