← Alle dagbøker
Mulle
59 år167 cm149 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist72,6 kg
Endring−21,4 kg
BMI nå26,0
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Der da endelig!!
syntes jeg fortjente et lite steg nedover nå! Har vært superflink og ikke spist utover måltidene - og så har jeg bremset brødinntaket. tydeligvis lurt. Ellers? Tja... Det ble ikke så vellykket med den sjangsen mannen min fikk; han er nå ute i en 14 dagers tid og så får vi se hvordan løsningen blir. Det er ikke lett å avslutte et ekteskap!!!!!
Det tar tid.....
å holde seg oppdatert i bøkene rundt om for tiden!!! Mange lange og mer/mindre fruktbare diskusjoner... Sender et forslag til web-master om å lage en diskusjonsside sånn at vi raskere kan følge med!! (var det ikke en sånn en her før??) Med meg går det "greit" - spist litt mye i helgen men vært veldig veldig aktiv: løpt, jobbet i hagen og ikke minst mange lange samtaler med mannen (som har - tror jeg - fått en sjanse til. ) Han vil ikke miste oss sier han - og da er det kanskje verdt å prøve igjen?? Er jeg naiv?? Mulig det. men ikke verre enn at jeg holder kontakten med advokat; separasjonspapirene ligger klare, og jeg har budsjetter etc klart HVIS det går den gale veien igjen. Så alt ialt; jeg går videre med MITT liv, min kropp og mine håndledd!!! Synes vi "ruler" her inne jeg. At vi er uenige er et sunnhetstegn!!
23. august 2002
❤️73,0 kgÅjada!
Mulle er her, og Mulle hadde etter forholdene en god dag igår. Hvordan er det mulig??
1. mensen kom, og dermed forsvinner litt vann i alle fall,
2. badet og koste meg med mine barn i går,svømte langt og lenger enn langt og det var deilig!! (men ingen annen trening, dessverre)
3.gubbekreket begynner å forstå at dette er alvor og ikke bare noe jeg truer med. Forståelsen sitter langt inne!!
Men først og fremst takk for at dere er til og støtter meg!!!
Riktig ikon??
en liten skjelving i displayet på vekta - velger likevel å dokumentere litt nedgang... I går tror jeg at jeg hadde verdens værste kosthold:
Frokost 1 ryvita m/mager leverpost. (helt ok)
Lunch 2 gulrøtter, 1 skive grovbrød + 1 knekke br.
MM. 1 eple
Middag 1/2 wiener i lompe
Kvelds 1 skål havregryn m/sk. melk og sukker. DVS bare karbohydrater og elendighet hele dagen igjennom. Masse bilkjøring, ingen trening, masse mas på alle fronter... Det blir tatt noen avgjørelser ang. mannen i dag - være eller ikke være... Rolig hjemmeliv?? Planlagte, sunne måltider?? Jevnlig trening??? Ukjente begrep for Mulle om dagen....
Takk for koselige meldinger - joda, det henger ihop psyke og det fysikk.. Og jada Nite, jeg vet hva som skal til inni hodet men det er gjennomføringen som er vanskelig!! (men takk likevel for påminnelsen du ga!)
snakkes i morgen -
Klem Mulle
Hvordan er det mulig!!!
Jeg syklet i forgårs - ble først støl i dag (kan det være meg som er treig??) Trener jevnt og trutt, holder meg unna snop; spiser moderate mengder mat - men går ikke ned et gram... Joda, mensen er underveis, det er vel kanskje en halvkilo der; men det er sååå frustrerende!! Føljetongen med min "mann" fortsetter - jeg har gitt beskjed om at jeg ønsker separasjon og bedt han flytte ut, men han vil ikke. Hvordan blir man kvitt en mann man ikke vil ha i hus????? (Hadde vi ikke hatt barn kunne jeg blitt litt dramatisk og skiftet lås etc men det er jo litt upraktisk da, og skaper vel ikke det beste utgangspunkt for videre samarbeid...
sliten...
i går ble det faktisk tur - tok meg skikkelig i nakken og jogget en times tur. Deilig å bli fysisk sliten når tankene maler i hodet. Er altså i tenkeboksen vedr. ekteskapet mitt - og det er mange hensyn å ta. Men jeg vil ikke glemme hensynet til meg selv! Matmessig litt rotete dag; ingen utskeielser men alt for mye brød, derfor ingen nedgang heller....
Nedgang men på feil front
Sliter litt om dagen med familiære problemer - i ekteskapet + nær slekt.Tungt å motivere seg til å trene selv om jeg VET at det gir meg overskudd og krefter. Rett og slett litt motløs om dagen. Kosten har jeg rimelig kontroll over føler jeg; har vært superflink og ikke trøstespist. Det får være en seier i seg selv!!! skal ta en kontrollveiing i morgen - og kanskje en god tur i kveld for å klarne hodet... Godt å ha slankere.com!!
Et lite hopp
og det synes jeg var fortjent!! Så er det den vanskelige helgen da... Skal innom frukt/grønt butikken i dag, sånn at kjøler''n i alle fall blir fylt med sunne fristelser!!! Kombinert med trening burde det gå bra denne gangen. Vil ikke ha noen sprekk nå!!!
Gode dager!
Lever på frukt og grønt + litt brød og bader hver dag... Måtte faktisk gi meg i går pga krampe i beina etter et lengre opphold i vannet... Så da ble det ingen løpetur - men det skal det bli i dag!!! pluss at jeg skal grille fisk og skalldyr; ta naturell youghurt på og masse god salat... UHMMM vel! Sitter og sikler ved tanken!! Ha en fin dag!
G
Føler meg lettere!
Er litt i siget om dagen føler jeg. Venter med å sjekke vekta -men har ikke noe plagsomt sug etter snop og det er så deilig!! Joda Minelli, jeg vet det blir lite frokost... Skal bli flinkere til å smøre litt grovbrød etc og ta med på jobb!
Mat i går:
F: 1 banan, 1 glass juice
Lunch: salat m/kylling
M: Pasta + mager kjøttdeig, tomatsaus
MM''er utover ettermiddagen: eple, gulrot, sukkererter (raid i naboens hage; NB m/tillatelse..)
joggetur i deilig sommervær!!!
Måtte bare denne driven holde framover.....
Gir IKKE opp!
1. Jeg vil være slank, sunn og frisk
2. Jeg vil komme dit ved riktig kosthold og trening
3. Jeg skal trives underveis.
Dette er altså resultatet av opphold i tenkeboksen i går.
Hovedmål: 65 kg
Mat i går:
F. 1 banan
Lunch 3 knekkebrød, ost, kaviar
MM. eple
M. Kylling og salat
Kvelds 1 sk. grovbrød m/ost
Svømming og bading; litt hagearbeid.
Har litt følelsen av 1. skoledag i et nytt år; lager lister og står i med plan for kosthold og trening. Skal oppdatere vekta her inne hver fredag og er fast og fullstendig bestemt på at nå skal de siste 10 kg. av! Om jeg bruker resten av 2002 på å få det til så er det helt OK, men de skal VEKK!!!!
Uff og æsj!
alt for mye mat og alt for lite trim gir resultater jeg ikke vil ha!!!!!! På''n igjen... må tenke litt i dag og kommer med nye mål og forhåpentligvis ny motivasjon etter hvert...
litt deppa på morgenkvisten etter 3 uker uten vekt!! Men det er vel det som er ferie!
jaja, god start på ferie
blir borte i 3 uker... Tar med joggeskoene og satser på at man får vasket sure sokker underveis!!! Bra dag i går; litt mye brødmat pga. fullt program og ingen middag. Men løpetur i går kveld; masse jordbær (tøft for magen stakkar). Sto over fløten og momsa jordbær i stedet! Ønsker så veldig å gå ned litt i ferien; vet jo så godt hvordan jeg skal gjøre det - og mulighetene skulle jo være der - det er bare viljen!!!!!!
Skulle se etter slankekurven her - men den er visst forsvunnet??? Likte den så godt jeg; da fikk man litt tidsperspektiv på tingene.
God sommer da alle sammen!!!! Er tilbake 5. august - Målet er da å være på 72 kg!!!!!
Bra innsats - null resultat
Lite oppløftende mao. Det er jo kjent stoff for meg så jeg må bare ikke gi meg.
mat i går:
f: 1 sk. brød
lunch. 1 sk. brød, 1 0.1 yogh. mm: 1 eple; middag pasta + salat, litt kjøttsaus; mm: masse masse melon... + 50 min. joggetur i lummert vær! SÅÅ svett etterpå! Men går jeg ned noen gram?? neiiii da. Får vente til i morgen og se!
Dårlig med løping
pga tordenvær og regn - like ille i dag... Får bare prøve å ta igjen det tapte med fornuftig kosthold!! Mat i dag (etter planen)Frok + lunch: 1 grov brød sk.m/ost, mm. eple m. Salat mm: 0.1 yoghurt. Og forhåpentligvis trening i kveld!!
Takk for din hilsen og bidrag! Er litt i farten nå, og må bare få sagt dette til deg:
Innlegget mitt i dag medførte for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.
Ønsker hermed at du skal vite, at det ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)
Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.
Din Augusta