← Alle dagbøker
Moulin
50 år164 cm11 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start124,0 kg
Sist121,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå45,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Still going slowly but strong
Gjør ikke noe spesielt enn regelmessige måltider og sundt kosthold. Unner meg litt godt til helgen. Overspiser ikke så ofte og evt.hvis jeg gjør det mest mulig sundt.:-)
Fortsatt gravid og bedringens vei.
Bare informere at jeg har spist sunnere kuttet ut godteri. Gitt resultater. Trenger å bevege meg mer. Langsomt men sikkert håper jeg:-)
Vi prøver igjen.
Vel her er jeg igjen. Til forskjell denne gangen er jeg gravid for 3 gang. Ikke planlagt, men ikke uønsket heller:-) Har vært omtrent like stor ved de andre graviditetene og det har gått bra. Men denne gangen synes jeg det er vanskelig. Vil jo helst ha opplevd en siste graviditet i en 40-50 kg mindre kropp. Får vel skylle bøtte dilux av legen når jeg får time. Det er vanskelig å takle selv om jeg er fullstendig klar over hvilken risiko jeg setter meg selv og barnet i. Livet er merkelig. Men uansett for jeg prøve å se om jeg kan endre noen av vanene mine i løpet av graviditeten og i tillegg skal jeg låne en trimsykkel som skal få hedersplass i stua! Skal ikke overtrene, men faktisk begynne litt hver dag. Det å trene litt har jeg ikke gjor på mange år...
8. desember 2001
123,4 kgEr tilbake i gamet
Begynte på jobb igjen etter permisjon. Har definitivt hjulpet
meg i gang. har kjøpt en termodress i dag. mitt mål er at den skal passe så jeg kan være med i leken ute sammen med datteren min. Spiser nå egentlig hva jeg vil, men i moderate mengder + drikker mye vann. Skal ut i kveld på middag sammen med venner . Håper at jeg da klarer meg gjennom søndagen uten å falle for dagen derpå fristelser.
29. november 2001
125,2 kgDette går ikke riktig, her må det skjerpes!
Nok en skuffende dag på vekten. Skjønner ikke helt dette, i går spiste jeg ikke mye og ikke var det noe spesielt fetende. Føler meg oppblåst, skal ikke ha mensen bare for å si det. Men føler meg som om kroppen akkurat nå holder på vann. Ikke misforstå meg vet at jeg skylder på vannet når det gjelder alle mine kg. Men for 2 dager siden følte jeg meg ikke sånn oppblåst og pløsete( ikke noe mer normalt enn ellers). Vel prøver igjen i dag, så for vi se. Gir ikke opp. Men må jobbe med motivasjonen. Har alle mulige motiverende grunner til å komme skikkelig i gang, men spyken jobber i mot. Vel skriver mer i morgen.;-)
28. november 2001
125,0 kgHei og hopp!
Ja for den som leser viser vekten at jeg har gått opp. Ikke noen hyggelig morgennyhet for meg. Ble ekstra skuffet siden jeg gikk en tur med minsten på en time i går. Svettet som en gr
is på slutten. Men maten har jeg ikke hvert så flink med. Men jeg overspiste ikke. Jeg vet ikke jeg. Må nok skjerpe meg med maten jeg spiser. Er fristet til å kontakte lege for å begynne på piller som heter Letigen. Har brukt de før og de var veldig effektive. Raste ikke ned i vekt, men gikk ned jevnt og trutt. Gikk ned til 109kg. Med en gang jeg sluttet begynte vekten å stige igjen til ca.115 også ble jeg gravid med nr2. Så nå sitter jeg her igjen da alle disse kiloene. Problemet mitt er at jeg vil spise alt jeg vil. Det høres sikkert veldig dumt ut, men det er sånn jeg føler det.
Uansett har jeg tenkt å begynne å trene hver dag. Skal prøve å skaffe en trimsykkel. Føler meg ihvertfall bedre etter å ha gått en tur i dag også, om ikke så lang som i går. Å bevege seg og trene er noe som jeg ikke har gjort på lenge. Bare så redd at jeg trener bort muskler isteden for fett, så hvis noen har gode råd så kom med det.
Nei, nå skal jeg lese andres dagbøker for å få litt oppmuntring.;.)
22. november 2001
124,0 kgDen vekta den vekta..
Hei alle sammen, nå er mensen snart over og føler meg litt mindre oppblåst. Har ikke gjennomført noen plan på hvordan jeg skal klare dette. Vet så veldig godt hva jeg skal gjøre, det var bare det å gjøre det. Det jeg ser fremfor meg er at i ukedagene skal det spises ofte 4-5 måltider, sundt, passe mengden selvfølgelig. Men i helgen må jeg få et eller annet søtt. Ihvertfall nå kan jeg ikke forestille meg at jeg ikke kan smake eller spise noe søtt. Da går det heller feil vei.
Fikk en reality opplevelse som satte et støkk i meg. Selv om jeg så svær , så glemmer jeg det. Men i dag da jeg skulle levere eldste jenta mi i barnehagen overhørte jeg noen gutter på huska si; oj, hun moren der var kjempe tjukk. Hun ser rar ut. Dette gjorde vondt. Men virkeligheten er sånn. Tenkte på datteren min som sikkert får høre fra andre barn om hvor tjukk mor hun har. Stakkars, jenta mi. Men uansett om jeg skal klare å bli" normal" kan ikke dette skje i løpet av natten som jeg innerst inn ønsker. Håper jeg kan klare dette for min egen skyld og for mine barn. Vil ikke at de skal oppleve å bli ertet på grunn av meg.
Skal innom jobben i dag, har ikke vært der på flere måneder grunnet permisjon med minsten. Veier 10kg mer enn før jeg ble gravid. Synes det er ubehagelig, men må vise ansiktet mitt før jeg begynner for fullt. Koste hva det vil koste .
Jobben min kan jeg ikke unngå uansett¨, kanskje det å jobbe vil føre meg inn på den rette sti igjen.
Lurer på om jeg skal notere hva jeg har spist i løpet av dagen hver dag. Skal prøve å komme tilbake senere i kveld.
NB, angående vekten. Digital vekt som viser 124 når jeg står normalt, men hvis jeg legger press på det høyre bakertse hjørnet så hopper den nesten opp 2kg!!!! Hva er riktig vekt da lurer jeg på . Blir rimelig forvirret må jeg si.
16. november 2001
124,5 kgEnda litt mer positiv:-)
Ble i bedre humør av dette. Skriver mer i morgen.
Takk igjen for all støtte dere der ute:-)
15. november 2001
125,0 kgIkke kommet ordentlig i gang enda....
Men har fortsatt ikke gitt opp håpet. Dessverre er det å holde godisen borte fra meg på kvelden litt av et problem. Har en samboer som også er ekstremt glad i det søte,
Vel prøver å ta meg sammen til frokost -middag. Dessverre kjøpte samboeren min Nugatti pålegg også 2 bokser da!! Ikke bra for meg... Moralen er også litt nede pga. forkjølelse+ syke barn+ skal ha mensen...
Vet at jeg skal klare dette, må bare få det kikkstartet som jeg trenger. Det kan bare komme fra meg selv.. Har selvfølgelig ikke lyst til å være sånn jeg er, men dessverre er det som om jeg ikke er feit når jeg ser sjokoladen på bordet. Sykt egentlig. ...
Skriver mer senere Veide meg i går 125...
11. november 2001
124,0 kgIngen forandring
Hei igjen !
Ikke har jeg gått ned noe, heller ikke prøvd så hardt. Det å skrive noen få ord nå hjelper i det minste å være ærlig med meg selv. Vil skrive litt mer i morgen. Takk for kommentarene jeg fikk. Har ikke gitt opp.
9. november 2001
124,0 kgDa er dette starten til ny helse og aktivt liv!
Hei alle sammen.
Litt om meg selv: 2 barns mor, yrkesaktiv, gift + katt:-)
Dette er ikke første gangen jeg prøver å gjøre noe med min kropp. Har prøvd alt fra sykhusdiett, piller,pulver og normal kostholdsendring(Libra)etc.
Enda så jeg like svær og har for så vidt vært det i snart 4 år. Har gode dager da jeg tenker at nå skal du forandre livet ditt og gjøre noe med alt dette kjøttet/flesk jeg ikke trenger. Men så kommer dagene da bare alt er grått og trist og overspising, sjokolade, kaker alt som bare øker vekten virker som min beste venn.
Har blitt inspirert av andre dagbøker og vil da prøve om jeg kan sette igang selv. Regner med at jeg ikke kan hurtigslanke meg, men at dette må ta tid.
Dette ser jo bra ut, du går nedover!!!
Ta nå å bli med i -5 kg konkuransen!!!!
klem Måne
Vennlig hilsen Mary