← Alle dagbøker
diarist.Alias

Moulin

50 år164 cm11 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start124,0 kg
Sist121,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå45,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. november 20017. april 2002
121,0 kg

Still going slowly but strong

Gjør ikke noe spesielt enn regelmessige måltider og sundt kosthold. Unner meg litt godt til helgen. Overspiser ikke så ofte og evt.hvis jeg gjør det mest mulig sundt.:-)
122,5 kg

Fortsatt gravid og bedringens vei.

Bare informere at jeg har spist sunnere kuttet ut godteri. Gitt resultater. Trenger å bevege meg mer. Langsomt men sikkert håper jeg:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Måne5. mars 2002
Heisann!!

Dette ser jo bra ut, du går nedover!!!

Ta nå å bli med i -5 kg konkuransen!!!!

klem Måne
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
125,0 kg

Vi prøver igjen.

Vel her er jeg igjen. Til forskjell denne gangen er jeg gravid for 3 gang. Ikke planlagt, men ikke uønsket heller:-) Har vært omtrent like stor ved de andre graviditetene og det har gått bra. Men denne gangen synes jeg det er vanskelig. Vil jo helst ha opplevd en siste graviditet i en 40-50 kg mindre kropp. Får vel skylle bøtte dilux av legen når jeg får time. Det er vanskelig å takle selv om jeg er fullstendig klar over hvilken risiko jeg setter meg selv og barnet i. Livet er merkelig. Men uansett for jeg prøve å se om jeg kan endre noen av vanene mine i løpet av graviditeten og i tillegg skal jeg låne en trimsykkel som skal få hedersplass i stua! Skal ikke overtrene, men faktisk begynne litt hver dag. Det å trene litt har jeg ikke gjor på mange år...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate299. januar 2002
Heisann og gratulerer!
Barn på vei! Det er jo kjempeflott. Jeg skjønner at du er litt bekymra for helsa, men som du har sagt, det har gått bra før. Kanskje du kan foreslå for legen at du får time hos kostholdsekspert? På den måten kan du passe på at du ikke går for mye opp i vekt samtidig som du får i deg nok næring.

Jeg ønsker deg iallefall lykke til!
Klem fra Beate
123,4 kg

Er tilbake i gamet

Begynte på jobb igjen etter permisjon. Har definitivt hjulpet
meg i gang. har kjøpt en termodress i dag. mitt mål er at den skal passe så jeg kan være med i leken ute sammen med datteren min. Spiser nå egentlig hva jeg vil, men i moderate mengder + drikker mye vann. Skal ut i kveld på middag sammen med venner . Håper at jeg da klarer meg gjennom søndagen uten å falle for dagen derpå fristelser.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisa297. januar 2002
Hallo Moulin!

Takk for svar, og lykke til.
Følger med.

Hilsen Elisa28
c.AuthorAlias Jenta*S*9. desember 2001
Oiii!
Så bra det går her da??! Nå er du i siget vet du! Klarer du å kvitte deg med 120 tallet før nyttår tror du?? Det hadde vært noe det!Ny termodress ja, deilig det da,er det mye igjen før den passer tror du?
Håper du hadde en fin kveld i går og at du klarer deg gjennom dagen i dag:0)!
Du er flink og dette ...DET KLARER DU!!
Stå på videre!
Klem fra Jenta*S*
125,2 kg

Dette går ikke riktig, her må det skjerpes!

Nok en skuffende dag på vekten. Skjønner ikke helt dette, i går spiste jeg ikke mye og ikke var det noe spesielt fetende. Føler meg oppblåst, skal ikke ha mensen bare for å si det. Men føler meg som om kroppen akkurat nå holder på vann. Ikke misforstå meg vet at jeg skylder på vannet når det gjelder alle mine kg. Men for 2 dager siden følte jeg meg ikke sånn oppblåst og pløsete( ikke noe mer normalt enn ellers). Vel prøver igjen i dag, så for vi se. Gir ikke opp. Men må jobbe med motivasjonen. Har alle mulige motiverende grunner til å komme skikkelig i gang, men spyken jobber i mot. Vel skriver mer i morgen.;-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda29. november 2001
Hei Moulin! Kanskje du kunne skrive inn her hva du spiser en dag? Så får du oversikten selv, og så kan du sikkert få noen tilbakemeldinger og evt. tips til hva du kan forandre på og hvordan. Du snakket også om å få noen tabletter av legen, jeg vet ikke noe om slike, men du hadde jo selv erfaring med at du la på deg igjen når du sluttet med dem - vi må nok lære oss å spise begrensede mengder uansett, for å unngå å legge på oss igjen. Jeg har litt samme problemet som du, jeg legger alltid på meg i de periodene jeg ikke slanker meg. Eller: jeg har alltid gjort det tidligere, nå skal jeg følge bedre med og passe på!

Du kunne jo også be legen din om kostholdstips, evt. gå og snakke med en ernæringsekspert, og så bli fulgt opp litt av legen? Komme og veie deg der en gang i måneden, få målt blodtrykk og fettprosent og slikt? Bare et tips, i tilfelle du er av dem som ville bli motivert av det.

Uansett så er det flott at du ikke har gitt opp! Vi er nok mange her som gjerne hjelper deg med tips og råd, men det er enklere dersom du forteller hva du spiser og hva du gjør ellers.

oppmuntringsklem fra skilpadda
125,0 kg

Hei og hopp!

Ja for den som leser viser vekten at jeg har gått opp. Ikke noen hyggelig morgennyhet for meg. Ble ekstra skuffet siden jeg gikk en tur med minsten på en time i går. Svettet som en gr
is på slutten. Men maten har jeg ikke hvert så flink med. Men jeg overspiste ikke. Jeg vet ikke jeg. Må nok skjerpe meg med maten jeg spiser. Er fristet til å kontakte lege for å begynne på piller som heter Letigen. Har brukt de før og de var veldig effektive. Raste ikke ned i vekt, men gikk ned jevnt og trutt. Gikk ned til 109kg. Med en gang jeg sluttet begynte vekten å stige igjen til ca.115 også ble jeg gravid med nr2. Så nå sitter jeg her igjen da alle disse kiloene. Problemet mitt er at jeg vil spise alt jeg vil. Det høres sikkert veldig dumt ut, men det er sånn jeg føler det.
Uansett har jeg tenkt å begynne å trene hver dag. Skal prøve å skaffe en trimsykkel. Føler meg ihvertfall bedre etter å ha gått en tur i dag også, om ikke så lang som i går. Å bevege seg og trene er noe som jeg ikke har gjort på lenge. Bare så redd at jeg trener bort muskler isteden for fett, så hvis noen har gode råd så kom med det.

Nei, nå skal jeg lese andres dagbøker for å få litt oppmuntring.;.)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple28. november 2001
Det går ikkje å trene bort muskler. Du trener på deg meir muskler, og då forbrenn du meir og så mister du meir fett, får meir energi og kan trene meir, få meir muskler som forbrenn meir osv. Det er det som kalles ein GOD sirkel. Så berre sett i gang.
Gå tur viss ikkje du orker anna.

Lykke til
-Maple
124,0 kg

Den vekta den vekta..

Hei alle sammen, nå er mensen snart over og føler meg litt mindre oppblåst. Har ikke gjennomført noen plan på hvordan jeg skal klare dette. Vet så veldig godt hva jeg skal gjøre, det var bare det å gjøre det. Det jeg ser fremfor meg er at i ukedagene skal det spises ofte 4-5 måltider, sundt, passe mengden selvfølgelig. Men i helgen må jeg få et eller annet søtt. Ihvertfall nå kan jeg ikke forestille meg at jeg ikke kan smake eller spise noe søtt. Da går det heller feil vei.

Fikk en reality opplevelse som satte et støkk i meg. Selv om jeg så svær , så glemmer jeg det. Men i dag da jeg skulle levere eldste jenta mi i barnehagen overhørte jeg noen gutter på huska si; oj, hun moren der var kjempe tjukk. Hun ser rar ut. Dette gjorde vondt. Men virkeligheten er sånn. Tenkte på datteren min som sikkert får høre fra andre barn om hvor tjukk mor hun har. Stakkars, jenta mi. Men uansett om jeg skal klare å bli" normal" kan ikke dette skje i løpet av natten som jeg innerst inn ønsker. Håper jeg kan klare dette for min egen skyld og for mine barn. Vil ikke at de skal oppleve å bli ertet på grunn av meg.
Skal innom jobben i dag, har ikke vært der på flere måneder grunnet permisjon med minsten. Veier 10kg mer enn før jeg ble gravid. Synes det er ubehagelig, men må vise ansiktet mitt før jeg begynner for fullt. Koste hva det vil koste .
Jobben min kan jeg ikke unngå uansett¨, kanskje det å jobbe vil føre meg inn på den rette sti igjen.

Lurer på om jeg skal notere hva jeg har spist i løpet av dagen hver dag. Skal prøve å komme tilbake senere i kveld.

NB, angående vekten. Digital vekt som viser 124 når jeg står normalt, men hvis jeg legger press på det høyre bakertse hjørnet så hopper den nesten opp 2kg!!!! Hva er riktig vekt da lurer jeg på . Blir rimelig forvirret må jeg si.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kikki23. november 2001
Heisann Moulin

og velkommen til disse sidene. Er du først kommet inn her, da er du på rett veg, og her er det andre i samme situasjon som backer deg opp hele tiden.

Så vondt det må ha vært med de barna i barnehagen. Det værste med barn er at de er så utrolig ærlige. men kanskje er det en fordel å få høre det også, at det blir lettere å gjøre noe med.
Jeg tenker også slik at om jeg ikke må slanke meg for meg selv, så må jeg gjøre det for barna mine. Vil ikke at de skal bli ertet fordi de har en mamma som er altfor tjukk. Så det er godt å være på rett veg. Nå er ungene mine 3,5 og 1,5 år, så innen de blir mer bevisste på hvordan folk egentlig ser ut og "skal" se ut så håper jeg å være i mål.

Skal følge deg fremover og heier masse på deg. Stå på

Klem Kikki
c.AuthorAlias grete22. november 2001
Heisan Moulin

Først! Det at du er på sidene enda beviser at du er på veg. Jeg kjenner meg så vanvittig godt igjen i det du skriver. Har selv opplevd det med å føle seg ok mens en spiser for så å bli så skuffet over meg selv. Mister nesten pusten av selv-bebreidelser og jeg kjenner at jeg nesten hater meg selv for at jeg ikke har mer selvkontroll.

Jeg hadde også forferdelig vanskelig for å motivere meg, ikke for at det er så pyton å slanke seg. Men ville jeg komme i mål denne gangen. Vel her er jeg Moulin. For meg er det utrolig viktig å ta bitte små steg/tanker om gangen. Mange her inne har store planer mot sommeren,men jeg har kun planer for hver dag. Jeg orker ikke tenke at jeg skal ned over 30 kilo. Jeg tar kilo for kilo og tenker at all nedgang er positivt og ved å være litt bevisst, går jeg iallefall ikke opp i vekt.
Jeg har også vært en skikkelig søtmoms, men etter jeg begynte med fem måltider hver dag kjenner jeg ikke søtbehov mer og når jeg gjør det velger jeg lett syltetøy og lett prim på maten. Det er kjempegodt. Hvis jeg kan gi deg et lite råd Moulin,så begynn i det små. Begynn med å drikke mer og spise små regelmessige måltider og gå kanskje et kvarterstur kanskje et par ganger i uken. DET HJELPER OG DA KOMMER MOTIVASJONEN. Jeg håper du slår følge med meg mot et sunnere liv Moulin. Jeg synes også det er frustrerende men nå er det vi som er sjefen over oss selv.

Mange lykketil med motivasjonen.
Slankeklemmer fra Grete.
124,5 kg

Enda litt mer positiv:-)

Ble i bedre humør av dette. Skriver mer i morgen.
Takk igjen for all støtte dere der ute:-)
125,0 kg

Ikke kommet ordentlig i gang enda....

Men har fortsatt ikke gitt opp håpet. Dessverre er det å holde godisen borte fra meg på kvelden litt av et problem. Har en samboer som også er ekstremt glad i det søte,
Vel prøver å ta meg sammen til frokost -middag. Dessverre kjøpte samboeren min Nugatti pålegg også 2 bokser da!! Ikke bra for meg... Moralen er også litt nede pga. forkjølelse+ syke barn+ skal ha mensen...
Vet at jeg skal klare dette, må bare få det kikkstartet som jeg trenger. Det kan bare komme fra meg selv.. Har selvfølgelig ikke lyst til å være sånn jeg er, men dessverre er det som om jeg ikke er feit når jeg ser sjokoladen på bordet. Sykt egentlig. ...
Skriver mer senere Veide meg i går 125...
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita16. november 2001
Hei Moulin, og velkommen!
Håper du her finner all den støtte, motivasjon og inspirasjon du trenger for å klare å nå de målene du har satt deg.
Ønsker deg masse lykke til, du kan klare det, bare du bestemmer deg :-))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias snirkeline15. november 2001
Jeg er også ekstremt glad i det søte, og fete, og og og og...

prøv å fyll kjøleskapet med gode sunne ting istendefor! Dytt inn masse gulerøtter (skrell dem og legg dem i en bolle med vann), spis epler og frukt og grønt, så skal du se at godtesuget faktisk ikke blir så sterkt likevel. Du kan også prøve deg på Krom-tabeletter. De gjør underverker for godtesuget. Jeg har nesten klart å slutte å spise godteri, så det er faktisk mulig!

Ikke gi opp!!!

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Matvraket15. november 2001
Hei Moulin :)

Så fint at du ikke har gitt opp håpet, da er du egentlig langt på vei allerede.

Godtesug på kvelden kjenner jeg altfor godt igjen. Før jeg begynte slankingen min på denne siden så trodde jeg ærlig talt at jeg var avhengig av sjokolade og potetgull, men akk...så feil jeg tok. Det går faktisk kjempe bra å holde seg unna og nå har jeg kommet så langt at resten av familien kan kose seg med både det ene og det andre uten at jeg bryr meg noe om det.

Hva med å prøve å ta små skritt til å begynne med. Kanskje du for eksempel kan starte med 5 kilo ned før jul. Meld deg på i konkurransen til Jenta*S* så får du god drahjelp nå til å begynne med.

Det kan jo hende at alt føles litt bedre når barna blir friske og mensen er over da. Sats på det du og for all del...IKKE gi opp er du snill.

Masse stå på klemmer fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias jalla15. november 2001
Hei....

Det går nokk bra. Det er insp. når det går nedover. Kan du ikke be sambo, spise godteriet sitt ii det skjulte?

J.
124,0 kg

Ingen forandring

Hei igjen !

Ikke har jeg gått ned noe, heller ikke prøvd så hardt. Det å skrive noen få ord nå hjelper i det minste å være ærlig med meg selv. Vil skrive litt mer i morgen. Takk for kommentarene jeg fikk. Har ikke gitt opp.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*12. november 2001
Forressten!!!*S*
NY - 5 kilo konkurranse begynner på onsdag 14-11-01! Er du med???
Si fra til meg innen onsdag da okey?
Klem igjen fra Jenta*S*
c.AuthorAlias skilpadda12. november 2001
Hei! Så fint at du skriver her selv om det ikke har gått så bra foreløbig. Det viser at du er "med" fremdeles og ikke har gitt opp, og det er kjempefint! :-) Vi lærer både av de negative erfaringene og av de positive, og i morgen er det en ny dag. Det høres klisjeaktig ut, men det er kjempeviktig å fokusere på den dagen som ligger foran oss, for det er den vi kan gjøre noe med! Og vi kan bare ta en dag av gangen. Hva med å prøve EN dag sånn i første omgang? En dag greier vi alle sammen. Og så får du se på hvordan det føles.

Vi sees her i morgen Moulin! Stå på - vi er mange som følger med!

klem skilpadda
c.AuthorAlias Jenta*S*11. november 2001
Hey!
Godt å se deg igjen!!*S*
STÅ PÅ!! Det er nå du ikke må gi opp!*S*
Heier på deg og vil følge med deg nedover,fordi jeg vet du kan klare dette! Det gjelder bare å komme skikkelig i gang nå,så er du på vei mot et lettere og slankere liv:0)!
Lykke til klem
fra Jenta*S*
c.AuthorAlias emilie11. november 2001
heisann,heisann!!!
ikke fortvil om det ikke går så fort i starten. det aller viktigste i starten er jo å få et sunt kosthold+ å mosjonere litt ved siden av. kanskje det hadde vært en ide å hatt en fast veiedag i uka. da er det jo lettere å se resultater. man blir jo fort deprimert av å veie seg hver dag, for det er jo ikke hver dag det skjer foandringer på vekta.
ønsker deg lykke til videre, og en god slankeuke!!
stå på, dette klarer du!
klem fra emilie!!
124,0 kg

Da er dette starten til ny helse og aktivt liv!

Hei alle sammen.


Litt om meg selv: 2 barns mor, yrkesaktiv, gift + katt:-)

Dette er ikke første gangen jeg prøver å gjøre noe med min kropp. Har prøvd alt fra sykhusdiett, piller,pulver og normal kostholdsendring(Libra)etc.

Enda så jeg like svær og har for så vidt vært det i snart 4 år. Har gode dager da jeg tenker at nå skal du forandre livet ditt og gjøre noe med alt dette kjøttet/flesk jeg ikke trenger. Men så kommer dagene da bare alt er grått og trist og overspising, sjokolade, kaker alt som bare øker vekten virker som min beste venn.
Har blitt inspirert av andre dagbøker og vil da prøve om jeg kan sette igang selv. Regner med at jeg ikke kan hurtigslanke meg, men at dette må ta tid.


4 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete11. november 2001
Heisann Moulin

Velkommen i gjengen Moulin. Kjenner meg igjen i dagboken din. Jeg har bare vært her inne en liten stund, og hadde store problemer med å motivere meg til å begynne.
Gratulerer så masse med første etappe Moulin. Nå er du igang.
Et råd som hjelper meg er å la fortid være fortid, og ta et lite steg fremover om gangen. Selv er jeg 37 kilo overvektig,men det tenker jeg ikke på Nå skal jeg ned til 100 kilo. Håper du bestemmer deg for å bli Moulin, så kan vi følge hverandre mot et sunnere liv.

Mange motivasjonsklemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Jenta*S*10. november 2001
Heii og velkommen hit!
Dette er første steget på vei mot et lettere og sunnere liv,Moulin!:0) Jeg hadde nesten samme startvekt som deg og har funnet enormt mye støtte og hjelp i å bruke dagboka her. Så mitt aller beste råd til deg må være å skrive her,helst hver dag hvis du kan,om sorger og gleder og alt du tenker på*S*! Om frustrasjoner og sprekker osv osv...:0)...for alt det vil komme! Og det vil være dager som vil være helt grusomme,og det vil være dager hvor du svever på en rosa sky:0)!!
Uansett....vi er her for deg!!!:0)
STÅ PÅ!!! Dette kan bli din aller siste slankekur!!*S*
Klem fra Jenta*S* som gleder seg til å følge med deg videre
c.AuthorAlias elli10. november 2001
Kjære Moulin!
Velkommen til et bedre og sunnere liv??? Jeg tror at det er viktig å sette seg små mål i begynnelsen for å hente frem motivasjonen. Disse sidene her har hjulpet meg noe enormt med motivasjon. jeg blir så impo av hvor flinke alle her er til å støtte og gi oppmuntring. Akkurat det en trenger når en føler behov for å trøstespise i stedet.
Jeg ønsker deg lykke til med slankingen og skal sende deg mange gode slankeønsker underveis.

Klem fra elli.
c.AuthorAlias Elisabeth10. november 2001
Hei Moulin,og velkommen hit :)
Gratulerer med valget om å starte et bedre liv,det står det masse respekt av. Jeg har som deg også prøvd det meste innen slanking og dietter og har også erfart at det eneste som hjelper er å endre livsstil. Spise sunnere i hverdagen,da kan man godt unne seg en bit ekstra i helgen. Ønsker deg lykke til,vil kun gi deg ETT råd; bruk dagboken din flittig! Det er utrolig motiverende! Gjør en avtale med deg selv om at kommer hit inn og skriver UANSETT om du føler du har hatt en mislykket dag. Skriv opp hva du spiser og eventuell trening,det er ikke minst viktig senere i slankingen,da kan man gå tilbake å se hva man gjorde riktig og rette opp eventuelle ting. Ønsker deg en fin helg,dette skal du klare Moulin,vi står med deg vet du :) Klem fra Elisabeth,som forøvrig koser seg med et STORT glass cola light etter morgentreningen :))
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.