← Alle dagbøker
diarist.Alias

MonicaR

60 år168 cm20 innlegg 2002 0 følgere

Start64,8 kg
Sist62,2 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå22,0
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. august 200229. august 2002
❤️62,2 kg

Tilbake...

Hei alle sammen! Jeg har vært ute og reist et par dager, men vært så flink! Spiste flymat tirsdag, men kuttet meste av loffen, spiste bare pålegg og youghurten. Droppet juicen også *SS* Til lunch spiste jeg biffkake, reker og ost, men nesten ikke brød. Til middag hadde jeg sykt lyst på pizza eller hamburger eller noe sånt, det er det jeg pleier å spise hver gang jeg er på dette hotellet. Men hva gjorde Monica? Hun bestilte kyllingsalat, droppet brødet og dressingen (thousand irland - lett å droppe da...), drakk cola light og spiste kylling, feta og mye grønnsaker.

Og det stoppet ikke der! Så la jeg turen innom det lokale SATS-senteret, med treningstøy medbragt - og drev på i 2.5 time! Først trappemaskin, vekter, 1 time høy puls og til slutt mage/rygg!

Og tilbake på hotellet knasket jeg i meg medbragte gulrøtter! Hoj hoj! Jeg som pleier å sette meg på den lokale puben med øl og peanøtter i en sådan stund! Og la meg. Og hva leste jeg på sengen? Riktig: Dr. Lindbergs bok Naturlig slank. JEg var så selvtilfreds at jeg sovnet med et stort smil om munnen...

Onsdag ( i går) fortsatte jeg i samme stil. Ned i frokost-salongen, hvor jeg spiste ett egg, en halvskive med skinke og ost, og så littegrann youghurt med nøtter og en ss frokostblanding. Og litt melon.

Så drev jeg hele dagen og kjørte et seminar med masse folk. Her var det forsyn-deg-selv-lunch, noe som er glimrende. JEg spiste egg, salat, laks, litt waldorf (så godt...) og et kyllinglår og kokte grønnsaker. IKKE potet, ris, brød eller noe fra det fristende dessertbordet. Hurra!

Litt luguber flymat (SAS sin nye mat er hæææslig!) i små mengder. Så den rå-bra fotballkampen i går kveld. Med en øl til, som vanlig? Å neida. En kopp te og et knekkebrød med magerost. Jeg er så stolt at jeg sprekker.

Vektmessig stablil også. Blir en travel dag i dag, og ny flytur etc i morgen. Ha en strålende dag!

Monica
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sissan😉29. august 2002
Hei!
Så KJEMPEFLINK du har vært! Gratulerer med god nedgang, det fortjente du.

Jeg hadde nok benyttet en slik anledning til å skeie helt ut, du har rett til å være stolt av deg selv.

Stå på videre!

Klem.
c.AuthorAlias Sola❤️29. august 2002
Hei

Så du har vært ute å flydd du da..*S*S* men du store all pakka kor flink du har vært. Utrolig bra. Vi har en tradisjon når RBK spiller champ.leage, da har vi sen middag og spiser pizza,såååååååååå det var den utskeilesen min for denne uka. I dag er det full skjerpings. Men tenk at RBK vant da..... *S*S*
Helt utrolig. så det blir vel noen pizza'er fremover, men får bare kjerpe meg.
Håper du får en fin dag.
Klem fra Sola
😵64,0 kg

Mandagsvekt....

Går alltid opp etter helga, men nå har jeg lært at det går fort ned igjen, så jeg tar det ikke så tungt.

Det har vært en fantastisk bra helg. Fredag skulle jeg lage meg skalldyrsalat, sønnen min var på bursdag, mannen i Oslo, og etter at veslejenta hadde fått sin favoritt-middag (3 speilegg!) gikk hun på besøk til nabojenta. Mens jeg laget salaten min, kom jeg på at jeg skulle skru på radioen, Dagsnytt 18. Veldig hyggelig å høre på. Plutselig fikk jeg en rar følelse, en hukommelse om noe jeg helt hadde glemt. Jeg husket plutselig at i "gamle dager", før ungene ble født, var ukas høydepunkt å lage mat på fredag og høre på dagsnytt 18 samtidig, jeg kunne ikke tenke meg noe hyggeligere. Men jeg regnet ut at det 9 år siden jeg gjorde det sist, så dette var helt borte for meg. Plutselig merker en at ungene begynner å bli store, og jeg kan gjøre mer av mine egne ting! Det var som å hoppe tilbake i tid.

Etterpå satt jeg på verandaen med salaten, og - ja - en øl til. To faktisk. I sola, det var vidunderlig.

Ellers ble det livlig. Vi hadde barnevakt fredag, så jeg og mannen var ute en tur på byen. Jeg drakk mest vann etter en stund, plutselig hadde jeg ikke lyst på mer! Merkelig følelse. Lørdag kjørte jeg vanlig kost, men med litt mer brød enn vanlig. Trening: 30 min trappemaskin, 366 kcal! Deretter såkalt "Full pakke", en kombinajson av aerobic 2 og tripptrapp 2, for de som er inne i terminologien! Middag, og jammen tok jeg en bytur med noen venner den kvelden også. Må utnytte de siste rester av godvær!

Søndag var vi på hytta til venner, og fisket! Jeg dro opp 4 småtorsk, i tillegg til lyr og makrell. Torskene skal vi ha til middag i dag!

Monica
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias bratsj28. august 2002
Hvordan går det med deg Monica ?
Ser du ikke har lagt inn noe de siste to dagene i dagboka di - du svikter oss vel ikke ?
Ikke gi opp selv om vekta viste stor oppgang mandag - det kan være svært forbigående.
Stå på, jeg følger med på deg !

oppmunstrinshilsen fra Bratsj
c.AuthorAlias Sissan😃26. august 2002
Hei på deg!

Takk for hyggelige kommentarer!! Jeg er bare overlykkelig over å ha fått fart på systemet... Men jeg er sulten hele tiden... 1/2 brødskive er ikke stort uansett hvor mange egg jeg spiser ved siden av..... Savner 5 brødskiver med masssse smør og nugatti (ikke at jeg noen gang har klart å spise det, men drømmer om det nå).

Høres ut som en deilig helg du har hatt!! Du skal se ekstravekten er borte igjen til i morgen.

Jeg har ikke fått fisket noe, men lurer på om jeg skal gå på makrelljakt i butikken. Det er bare det at det hører med poteter, og det skal jeg jo ikke ha denne uken... Har aldri tenkt på hvor avhengig jeg er av sånne karbo-varer....

~Lykkelig slanker *danser inn i solnedgangen - juhuu*
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei MonicaR!
Takk for kommentar på fredag. Dette var da ikke så ille helg?
Ser ut til at du har kosa deg skikkelig, og det må da være det viktigste? Kiloene forsvinner igjen vet du når hverdagen kommer.
😊62,2 kg

Tomater og kinesere

Stabilisering på vekta, er nesten glad for det. Hadde jeg fortsatt å gå ned i samme fart hadde jeg blitt mistenksom! Følger dietten, men "skeiet ut" med "Sola spesial": en solid klatt Cottage cheese med kanel og søtningsstoff! Det var genialt, anbefales ved søtsug!

Ellers plukket jeg inn 5 modne tomater fra drivhuset i går, de smaker selvfølgelig myyyye bedre enn de i butikken :-) Mange andre er grønne, gule og smårødmende nå så jeg regner med vill fråtsing i tomater fremover.

Kjøpte meg samle-CDn til Tre små kinesere i går, den er så bra! Utrolig koselige sommersanger fra tråndhjæm. 4-åringen min elsker den også, i dag morges ble hun rasende da vi kom til barnehagen, og måtte slå av CD-spilleren midt i "soleplassland" spilte for tredje gang!

God helg til alle. Skal prøve å holde dietten noenlunde. Men litt kos må det være!
Monica
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️24. august 2002
Kjære MonicaR!

Takk for brevet - jeg setter virkelig så pris på den sjenerøse holdningen din!

Innlegget mitt i dag medførte for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.

Ønsker hermed at du skal vite, at det ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)

Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.

Din Augusta

c.AuthorAlias Sola😀23. august 2002
Hei MonicaR
Grattis med vektnedgangen, kjempebra.
Cottage cheese smaker ikke så verst med kanel på. *S*S Og så er det masse protein i det. og lite karboh.
Snedig med de unga, de får sine favorittmusikk de også. Min jente på 5 har helt dilla på "Rosa helokopter", og det ble ramaskrik når jeg måtte fortelle henne at vi hadde glemt den på hytta..... uff og uff... *S*S*
Jeg skal også prøve å holde meg til kokeboken i helga, men som du skriver at litt fy-mat må jeg bare ha i helga... kanskje da.. he-he....
God helg, så snakkes vi over helga.
Fredagsklem fra Sola
c.AuthorAlias Sissan😵23. august 2002
Takk for hyggelig kommentar og motivasjon. Skal prøve å følge dine råd, så kanskje jeg går ned like bra som deg.

Ha en strålende helg, med EN liten utskeielse ;-))
c.AuthorAlias Sissan😵23. august 2002
Takk for hyggelig kommentar og motivasjon. Skal prøve å følge dine råd, så kanskje jeg går ned like bra som deg.

Ha en strålende helg, med EN liten utskeielse ;-))
c.AuthorAlias sissan😵23. august 2002
Takk for hyggelig kommentar og motivasjon. Skal prøve å følge dine råd, så kanskje jeg går ned like bra som deg.

Ha en strålende helg, med EN liten utskeielse ;-))
😄62,2 kg

Jøss, hva skjer.....?

Jeg hadde håpet å stabilisere meg fra i går, men går i stedet ned 600 gr...? Sprøtt. Jeg følger jojos diett, men slenger på litt større porsjoner av 0-karbo-maten. 125 g er jo altfor puslete å bli mett på!

I går spiste jeg:
Frokost: 2 egg og en tomat
Lunch: 1/2 skive med mye roastbiff og en tomat, et eple
Middag: Karbonadedeig formet som kjøttkaker, veldig populært i familien. Brekkbønner og cottage cheese til de voksne, makaroni til barna.
Kvelds: Inntatt kjempesent, 22.30: Et knekkebrød med hvitost, cottage cheese og kanel (ide fra Sola) og en pære.
I tillegg trente jeg på SATS: 30 min på stepmaskin (280 kcal) og 1 time rå-svetting på Aerobis 2.

I dag er planen egg og 1/2 skive med skinke til frokost (allerede inntatt), 1/2 skive med hvitost og salat og en pære til lunch. Til middag: 2 speilegg, to stekte tomater og kokt skinke.

Det beste med denne dietten er at man slipper å måle og veie, og man slipper også å være forsiktig med smør og sånn. JEg har lettsmør på brødskiva, og bruker vanlig margarin når jeg steker. Tirsdag tømte jeg sågar litt smeltet smør over torsken!

Det ser ut som at 61-tallet er innen rekkevidde snart. Det er det 20 år siden jeg så....

Ha en strålende dag, alle sammen!
Monica
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Jøss det var da voldsomt med kommentarer fra meg da! Det vr ikke meningen. Det var noe som klikka, fikk feilmeldninger ol.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
WOW her går det nedover i ekspressfart. Gratulerer.

Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
WOW her går det nedover i ekspressfart. Gratulerer.

Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
WOW her går det nedover i ekspressfart. Gratulerer.

Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
WOW her går det nedover i ekspressfart. Gratulerer.

Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
WOW her går det nedover i ekspressfart. Gratulerer.

Takk for at du stakk innom.
Det er nok min egen skyld at vekta er seig. Jeg vet at mat med hvetemel gjør at jeg går fort opp i vekt, og forrige uke ble det nok litt for mye av sådan. Det er vel det som henger igjen enda. Men jeg har ikke tenkt å gi meg. Er for nærme målet til det ja.
c.AuthorAlias elisa😌22. august 2002
Wow! Grattis med vektnedgang! Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å se 62 tallet! Gikk på vekta i dag og da sto den og lurte på om den skulle stoppe på 64 eller 64,5, så det går nedover for denne jenta og! Klem!
c.AuthorAlias svime😊22. august 2002
Heisann!!!
Ser du har lykkes med opplegget ditt !! gratulerer du har virkelig vært flink :)
Hva gjelder neglene er de nesten alltid lakkert i henhold til sesong og klesvalg, ikke det at jeg er så kjempeforfengelig, men jeg har en jobb som krever at jeg er representativ, mannen min liker hendene mine kjempegodt, og jeg elsker å av og til kunne låse meg inn på badet helt alene og pleie meg selv litt.... For meg som har et aktivt liv med full jobb, barn som skal hit og dit, hus og stor hage etc. er det viktig og ha litt ego tid..... Jeg har ikke kjempelange negler altså, men nok til at jeg av og til treffer feil taster......

Er det ikke utrolig hvor mye man kan få seg til å skrive om alt og ingenting???? ja, ja et fristed er fint å ha.....

Ha en strålende dag du ogsa Monica :)

Klem fra Svime
c.AuthorAlias Sissan22. august 2002
Du er heldig du. (Deppa i dag)
😄62,8 kg

For et fint tall!!!!

Ett kilo på en dag, selv om jeg fulgte dietten til punkt og prikke? Det må være den ekstra "mens-vekten" som har forduftet sammen med en del annet forhåpentlig. Dette er litt utrolig!

Det beste er at jeg ikke er spesielt sulten overhodet. I går klarte vi ikke spise opp all fisken til middag. Jeg holder meg ikke særlig til oppmålt vekt på de menyene til jojoen, jeg bare dynger på. I stedet for 125 g torsk som det står, lagde jeg 800 g til sammen for meg, mann og minstejenta, så det må ha vært 250-300 på oss. Det gjør tydeligvis ingenting!

Jeg må tilbake til gymnaset tidlig på 80-tallet sist jeg så 62-tallet, tror jeg. Det er i allefall 15 år siden. Dette er jo fantastisk!

Jeg fortsetter i god jojo-stil i dag også. Og sola skinner og alt er supert.

I dag:
Frokost: 2 egg, en tomat
Lunch: 1/2 skive grovbrød med to skiver roastbiff, en tomat
Middag: Karbonadekaker (450 g til sammen for hele familien) og brekkbønner (pluss makaroni til ungene. Tror ikke jeg får i dem brekkbønner!)
Kvelds: 1 knekkebrød med ost og agurk
Trim: I dag skal jeg på aerobic 2 på SATS, det er så rågøy! Skal ta 30 min i trappemaskin på forhånd, så jeg får opp dampen skikkelig.

Stor slankeklem fra Monica
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️21. august 2002
Kjære MonicaR!

Takk for hilsen og gratulerer med nytt tall!

Det er bare så herlig, når det går litt ned. Hvis du som jeg, har tynne knogler, så føler vi oss ikke slanke på vekt over 60. Selv må jeg ned på 57 før jeg føler meg slank. Jeg har ikke regnet på hva det blir på BMI - men for meg er det absolutt ikke undervekt.

BMI er bare en veiledning. Folk er så forskjellige.

Skriver om fettregnskapet i morgen, for fler har kommet med spørsmål om det.

Din Augusta
c.AuthorAlias Aasalill😊21. august 2002
Gratulerer så mye til deg! (og også til meg da...) Ingenting er bedre enn å se så fine resultater! Og ja, godt å få hyggelige innlegg som dreier seg om annet enn krangling!

Lykke til videre Monica!

Kjempeklem fra Aasalill!
c.AuthorAlias Sola😀21. august 2002
Hallo du!!
Jaggu går det fort nedover her ja, GRATTIS; dette har du virkelig fortjent. Du spurte meg om jeg liker maten jeg lager, og ja det gjør jeg. Synes det er veldig spennende met "ny" mat, som jeg ikke har spist før. Ig år så fikk jeg kokeboken jeg har bestillt, Dr.linberg, og jeg skal jaggu få lest den rimelig fort.
Min far har også et eget drivhus som han dyrker tomater og agurk. De smaker så mye bedre enn de man kjøper. Herlig, fikk jammen lyst til å fikse meg et sånnt jeg også, ja... neste år kanskje??
Ønsker deg en herlig slankedag, og lykke til med jobbsøking!!
Er på søken jeg også etter ny jobb. Ganske spennende.
Stor klem fra Sola
c.AuthorAlias svime😄21. august 2002
Hei på deg!!
Jammen er du flink, deilig når vekten gjør et "hopp", håper på at min også snart får litt "hikke", bare det er den rette veien....
Ha en strålende dag og kos deg med din flotte vekt :)
Klem fra Svime
c.AuthorAlias Sissan😄21. august 2002
GRATULERER!!!!
(Misunn misunn - jeg står BOM fast)
Kanskje jeg skal hente litt jojotips til middag? Det hjelper jo litt, selv om jeg spiser "normal" lunsj og frokost.

Noen spesielle middager du kan anbefale?
😊63,8 kg

Og ned igjen...

Jeg svinger veldig mellom 63 og 64-tallet for tiden, og det er tydelig at jeg går opp i helgene, da jeg har spist mer notmal mat og tatt et par øl, vin etc.

Over tid svinger jeg nedover, ser jeg. De fire tirsdagene jeg har holdt på til nå har jeg ligget slik:
Uke 1: 66.8
Uke 2: 64.5
Uke 3: 64.1
Uke 4: 63.8

Så går jeg ned mot slutten av uken, og opp i helga. Fredag veier jeg dermed minst, ned mot 63.4. Jeg har aldri nådd 63-tallet så tidlig i uka, så det lover jo godt! I helga skal jeg dessuten prøve å holde dietten noenlunde, er hverken hyttetur eller bursdag. Det er lenge siden jeg har sett 65-tallet, så jeg beveger meg forhåpentligvis i riktig retning i et passelig tempo!

I går plukket jeg den første tomaten fra drivhuset, som hele familien måtte smake på. I kveld tror jeg kan feire med et knekkebrød med ost og egendyrket tomat på, det er tre-fire nye tomater som begynner å rødme kraftig!

Det er så herlig med drivhus, litt sånn "back to nature"-følelse, lage sin egen mat, liksom! (De som er fra landet vil sikker le seg ihjel av et sånt utsagn fra bydama som har greid å lage EN tomat.....)

Ha en fin dag alle sammen, i dag skal jeg søke ny jobb. Så får vi se om de vil ha meg...

Monica
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sissan😄21. august 2002
Du er flink!
Snart står det 63.0 på vekta di, og da er det vel tid for ny shoppingrunde?
c.AuthorAlias bratsj20. august 2002
Hei !
Målet mitt er rundt 55 - men det er mulig jeg gir meg litt før -jeg skal iallefall inn i tøyet mitt igjen, har sakte med sikekrt lagt på meg disse kiloene siste året.Jeg er veldig spinkelt bygd, og har minimalt med muskler - så det som finnes av vekt på meg er stort sett flesk...
Tror jeg kan holde ut pulver en måneds tid - for jeg spiser jo bittelitt i tillegg hver dag, og da synes jeg ikke det er så ille egentlig.Jeg merker tvertimot at humøret mitt har bedret seg den uka jeg har gått på pulver - føler meg litt lettere og mere fornøyd som er i gang liksom.
Nå ble det ikke trening i dag likevel - ble fristet av venninner til å heller joine dem på kino ("The sweetest Thing") - så da tar jeg treninga imorgen.
Ha en fortsatt god dag !
c.AuthorAlias bratsj😊20. august 2002
Flink er du !!
Jeg gleder meg til jeg også når 63-tallet !!
Skal begynne å trene i dag - så håper at det vil få fortgang i sakene. (men -2kg første uka er jo ikke så veldig gærent da, selv om jeg skeiet ut med både det ene og det andre i helgen)
Stå på !!
c.AuthorAlias Imy😀20. august 2002
Ja, trendlinjen peker vel forhåpentlig vis nedover når vi slanker oss selv om vekten svinger litt. Synes du har vært flink, altså. 3 kilo på 4 uker er bra! Gleder meg til jeg kommer meg ned til ditt nivå. Håper ikke det er så lenge til.(Tror i alle fall ikke det er så lenge til jeg tør skrive at jeg veier 66 nå).

Det står kallorimål på stepmaskinen "min" også, for jeg trener også på SATS. Men jeg vet nå ikke om jeg tror helt på antallet, da. Men selv om jeg bare forbrenner halvparten så mye som det står på displayet, så er jeg i grunnen fornøyd. Det er det mest effektive apparatet jeg har funnet.

Klem fra Imy.

😵64,3 kg

Mensen....

...må være eneste forklaring på denne oppgangen fra søndag, for jeg var veldig flink i går. Men føler meg oppblåst nå, tipper det er naturlig forklaring.

Er tilbake i normalt gjenge denne uken. Frokost besto av et egg, 1/2 skive med magerost og agurk. Til lunch blir det 1/2 med skinke samt en gulrot. Til middag skal jeg lage en av jojoens tips: Spaghettisaus med blomkål i stedet for spaghetti til! Gleder meg til å sjekke hvordan det smaker!

Det er fortsatt varmt i Trondheim, rekorden fra 97-sommeren vil bli slått i dag.

Monica
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😌19. august 2002
Hei igjen Monica :-)

Takk for koselig hilsen igjen. Å, jeg er så glad for at du også har nytte av den planen. Nei, ikke tenk på mål og vekt. Det viktigste er prinsippene. Jeg veier aldri noenting, men du får jo et lite inntrykk av mengdene i planen. Om det er en hekto mer av noe så gjør det ingenting. Jeg merker i allefall ingenting til om jeg spiser 125 gram eller 250 gram noen dager av tingene som står der. Jeg tenker liksom.. endre kosthold... dette skal man jo leve med.
Bedre å spise for mye med riktig middag enn bitte lite med feil middag.

Lykke til med kostholdet.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias svime😄19. august 2002
Heisann!!!
Takk for rådene, jeg tror nok jeg skal prøve litt GI opplegg en periode, samtidig som at jeg tror det går saaaaakte nedover fordi jeg spiser for lite!
Det viktigste er vel å være oppmerksom på hva og når man "putter noe i trynet"
Ha en riktig god dag :)
Klem fra Svime
c.AuthorAlias Aasalill😄19. august 2002
Heisann Monica!

Deilig er det at solen fremdeles skinner ja! =)

Ville bare si at i og med at du kom med i konkuransen såpass sent, velger jeg å ikke sette opp startvekten fra juli som du la inn hos meg. Du skal selvfølgelig få fortsette å være med, men hvis det skal bli litt konkuranse, kan ikke en som har igjen 1kg å gå ned eller kansje 200 gram, komme inn å vinne. Jeg ligger selv laaangt bak i leksa, har totalt gått opp i kg, så¨det hadde jo ikke spilt noen rolle for meg. Men for de som har kjempet en stund i konkuransen, blir det at en annen melder seg på med ganske lite igjen å gå ned, og så snyte seieren rett foran dem, som en som har ventet hele tiden ved målstreken i et maraton. Okay, konkuransen er jo ganske uhøytidelig, og for meg personlig, så spiller det som sakt ikke så stor rolle. Jeg tenker mest på de andre som ligger i ledelsen. Så foreløbig står du med den oppdateringen du hadde da du ble med i konkuransen. Snart har noen vunnet, og da er det sikkert noen andre som starter en ny konkuranse....

Håper du forstår dette synspungtet, og hvis de andre i konken er imot min mening, så skal jeg selvfølgelig føye meg.

Ha nok en strålende dag i Trondheimsola!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias nite😊19. august 2002
Hei MonicaR

Takk for ditt innlegg i min DB. Det er fint å få din kommentar om mitt litt "stygge" utsagn.
Dette var ikke en kritikk, men det var noen av mine tanker som jeg skriv i MIN dagbok.
Jeg vet helt klart at det kan være tungt å ta av noen få kg. og synes det er helt flott at man justerer seg ned før det går så langt som det er gjort i mitt tilfelle.
Så jeg ønsker deg lykke til på veien mot ditt mål.

Hilsen Nite
😃64,0 kg

Fint vær i dag også!

Bikini-vær i hagen! I dag er det så varmt at det nesten er ubehagelig, 27 grader i skyggen. Blir helsløv.

Hadde en strålende fredag, tok et par øl, syklet til jentefest og spiste thai-mat som var bare helt tutrolig godt. To retter: En med nudler og masse slags skalldyr, blekksprut ol, en med ris, kylling og grønnsaker kokt i en ganske sterk saus. Litt vin og TRE stykker kake. Veldig koselig.

Lørdag startet jeg med to egg og en gulrot, så knekkebrød med magerost. Var på grillfest, men greide å spise bare kotelett og salat, slik planlagt. Et par ørsmå øl og to GT, alt i alt rimelig edruelig synes jeg.

I dag er det som sagt ulidelig varmt. Har spist: 1 skive med skinke og et egg
lunch: 1 knekkebrød med ost og tomat
middag: salat
kvelds tre knekkebrød m leverpostei og brunost (bare måtte har brunost!!)

Hadde gått opp litt, men det er helt rimelig etter mye mat etc, dessuten mensen. Tipper jeg finner raskt tilbake til 63-tallet igjen. Klem fra Monica
😄63,4 kg

36 i dag!

Fin bursdagsgave å gå på vekten i dag, ned enda jeg "skeiet ut" med tre knekkebrød til kvelds (med magerost og leverpostei). Veide det samme i forrige uke og, men da helt uten innhold i magen.

I dag: Frokost PÅ SENGEN: kaffe, et egg, en HEL brodskive med cottage cheese. Til lunch skal jeg ut med min far nå straks, så skal han kjøpe bursdagsgave til meg, ny bukse, tenker jeg! Så skal jeg hjem og lage pannekaker til ungene og ta i mot min mor som kommer på besøk. Hun er ganske ram, blir nok litt alkohol når hun dukker opp... På kvelden bursdagsfest med jentene, thaimat og litt øl, men skal prøve å ikke ta helt av. Kan ikke ødelegge dette nå! Lørdag må jeg bake sjokoladekake til ungene i anledning min egen bursdag, men skal spise lite av den selv. Grillparty på kvelden, skal prøve å holde meg til kjøtt og salat, ikke potetsalat som er så godt...

Ha en fin slankehelg alle sammen! Håper ikke vekta blir for grusom på mandag!

Klem Monica
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12316. august 2002
Gratulerer med dagen! Kos deg masse!!
Jeg fortsetter slankinga en stund til ja, til tross for mange tanker for noen dager siden.
c.AuthorAlias Sola❤️16. august 2002
Hei Monica
***** GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN I DAG **** 3 ganger hurra!!
Håper dagen din blir kjempebra, virker som du får det litt hektisk i helga, men sånn er det vel bestandig når man skal feire noe. Du får vel ikke sett Molde-RBK på lørdag da.. *S*S*

Ønsker deg en riktig god helg,og hva vi veier på mandag tar vi da... *S*S**S**S*S
Stor bursdagsklem fra Sola, som sender noen solstråler til deg på dagen din... ~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~
😄63,6 kg

Størrelse 36 i skjørt!!!????? jeg????!!!!!

Hei alle sammen, og tusen takk for mange koselige kommentarer i dagboka. I dag har jeg vært til tannlegen (null hull!!) og etterpå skulle jeg møte mannen min for å kjøpe gave til bursdagen min i morgen, en veske. I tillegg hadde jeg tenkt å kjøpe en genser til en bukse som plutselig passer! Vi gikk fullstendig berserk på salg, og har nå kjøpt to gensere, en utroooolig kul bluse, sko, en fleecejakke og to skjørt. Skjørt har vært mitt problem alltid, har brede hofter så det ser klompete ut. Et råstilig skjørt hadde de bare i 40 og 36, og damen i butikken sa: "36 passer nok til deg, du er jo så smal i livet"!!!!!!!!!!! Det er danske størrelser som pleier å være litt store, men likevel da!!! Og joda, skjørtet satt som et skudd!! Det er bare så utrolig herlig. For en måned siden hadde jeg ikke fått igjen glidelåsen, og et ukledelig fettlag hadde tøtet ut over linningen.

Hurra og hurra. Jeg fortsetter med jojodiett i dag, men i morgen på bursdagen min skal jeg unne meg en god lunch med pappa (skal kjøpe ny dongeribukse i morgen, gave fra ham) og thai-mat på kvelden med venninner. Det er jo ikke den verste maten da, mye grønnsaker.

Til jojoen: Det er et stykke til jeg forsvinner, er ganske kraftig bygd! Men jeg skal stoppe på ca 60, lover det. Når jeg begynner å drikke øl igjen kommer det nok dessuten fort litt tilbake igjen...

Klem til alle fra kjempelykkelig Monica
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sissan❤️15. august 2002
Gratulerer med ny klesstørrelse!!

Og gratulerer med dagen i morgen!

Godt å høre at du ikke har tenkt å bli helt borte ;-))
c.AuthorAlias bratsj15. august 2002
Gratulerer med både det ene og det andre Monica !!!!
Dette har du lov til å feire - jeg gleder meg sånn til jeg også kommer dit.
Ha en fortsatt fin dag og stå på - du er så nære målet !!
c.AuthorAlias Smufine😊15. august 2002
Gratulerer med morgendagen, den blir sikkert kjempefin.
Det er deilig å høre butikkddamen si at en størrelse mindre og det vil sitte perfekt på deg. Har opplevd det selv sist jeg skulle kjøpe bukse, pleier alltid å kjøpe 44 og nå måtte jeg ned i 40, en herlig følelse. Det som jeg bruker i tillegg til Thyroxin når det gjelder stoffskifte er Epleedikk med chrom. Har klart å gå ned 5 kg med hjelp av dem.
Til lykke med dagen i morgen. :o)
c.AuthorAlias Sola❤️15. august 2002
Hei Monica!
Du skinner og sola skinner i dag!! *S*S* Kunne dagen ha vært bedre?? he-he. Såååååå herlig når man kan bruke mindre str. i klær... sukk... men bare vent du.. jeg skal også klare det!!
Har man bursdag så må man skeie ut litt.
Tusen takk for koselig innlegg i dagboka mi. Så godt at man har noen "der ute" som bryr seg!!! Anonyme folk, men samtidig så blir vi ganske kjent etterhvert. Veldig spennende synes jeg da! *S*
Håper du får en super-duper herlig slankedag. Og kos deg på bursdagen din i moora!! *S*
Stor snart-bursdagsklem fra Sola

😄63,7 kg

Takk, jojoen!

I går spiste jeg meg sprekkmett på middag, og har likevel gått ned 400 g. Jojoens metode er strålende så langt. Jeg har spiste "jojo-frokost" også idag, ble kvalm bare jeg så på Cambridge-pakken. Den skal få hvile litt. Når man er så drittlei noe tror jeg det er lurt å variere. Ser frem til ny jojo-dag med god mat og fortsatt vektnedgang! Joho!

Frokost: 1 egg, 1/2 skive brød m skinke
Lunch: 1/2 skive brød med hvitost og paprika, noen skiver kålrabi
Middag: Stekt torskerogn og blomkål
Kvelds: Nutrilett sjokolade

Nutriletten på kvelden er god, den smaker litt søtt etter alle proteinene i løpet av dagen. Og det er så mange gode middager på jojo-listen! Hurra hurra.

Monica
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄15. august 2002
Hei!

Måtte bare inn for å gratulere deg så mye med 63-tallet! Du er kjempeflink som klarer å følge den dietten!

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias elisa14. august 2002
Hei og hopp! Mitt mål er også 60 kg. Har ikke satt noe tidsfrist for dette men det er kanskje lurt å gjøre det.. Dr. Atkins dietten går mye ut på det samme som jojo dietten din. Den baserer seg på at man ikke spiser karbohydrater ( ihvertfall svært små mengder). Istedet spiser man mye proteiner og også fett. Høres helt bakvendt ut? Men jeg har jo gått ned litt så det fungerer jo! Ha en fin dag :) Klems.
c.AuthorAlias Jojoen😃14. august 2002
Hei Monica :-)

Tusen takk for kommentar og gode ord.. Og jeg er bare så kjempeglad for at du prøver og at kuren virker for deg også :-)
Jeg har fått den av ei venninne, som har fått den av sin lege og hun har gått ned like mye som meg.

Lykke til med fortsettelsen. Jeg gleder meg til å følge med deg. Bare pass på så du ikke forsvinner.. Du er jo slank og lett allerede.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias sissan😄14. august 2002
Gratulerer med 63-tallet inklusive mageinnhold!

Stå på!

Nå har jeg akkurat spist altfor mye risengrynsgrøt til middag altfor sent. Risengrynsgrøt er sååå godt. Og sååå usunt. Så jeg regner med å ha gått opp igjen i morgen. Men da skal jeg bare ha mais til middag (vi skal ut og plukke). Mais er også det besteste jeg vet, og med minimalt med smør, er det vel ikke så ille heller?

Gleder meg inderlig til å se 6-tallet først på badevekta!!
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei MonicaR!
Takk for kommentar i dagboka mi. Så var det altså ikke bare jeg i hele verden som hadde disse tankene.

Helt klart at livet er for kort til å ødelegges av småting som f.eks klesstørrelser. Det er bare det at det hadde vært så forbaska morsomt (unskyld språket) å finne noen klær som passer fint OG som man føler seg vel i – for en gangs skyld. Når jeg en sjenden gang skal handle, er det liksom ikke noe som passer. Jeg prøver og prøver, men blir bare mer og mer deppa. Så ble det ikke noe handel den dagen heller, i steden tilbake til klesskapet og finne noen filler man kan ha på seg. Dette gjelder spesielt når jeg skal ha klær til en anledning (bursdag, jul osv). Jeg finner jo aldri noe jo...og stiller opp i samma gamle habitten igjen.

Derfor VIL jeg ned i vekt. Det hadde vært så deilig å bare kunne gå inn i en klesbutikk, plukke ut klær og så passa dem med det samme! Så kunne jeg føle meg smart og lekker på den bursdagen (eller hva det nå måtte være).

Det ser ut til at kroppen min reagerer veldig på hvetemel. Jeg var til en alternativ behandler en gang som testet meg for hvetemel. Og hun bad meg holde meg langt unna det. Vekta fyker opp dagen etter hvetemelspising, men holder jeg meg unna igjen etter det, går den nedover igjen. Jeg kan se på vektkurven min hvilke dager det dreier seg om.

Men jeg gir meg ikke. Ikke enda.
c.AuthorAlias bratsj😊14. august 2002
Hei Monica! Takk for oppmuntrende kommentar på dagboka mi.Jeg har sett i butikken hvor jeg handler Nutrilett (Meny, Oslo City) at de også selger med jordbærsmak. Men jeg holder meg til sjokolade - blander litt kald kaffe oppi den og det smaker nydelig ! Jeg gleder meg til å se skikkelige resultater på vekta og ikke minst å komme inn i klærne mine igjen !
c.AuthorAlias Elisa14. august 2002
Hei Monica! Ser vi har ganske lik høyde og vekt. Kanskje vi kunne utvekslet litt råd og motivasjon?! Lykke til! Elisa
😌64,1 kg

På rett vei igjen

Jeg har, bla takket være Sissan, besluttet å kombinere pulver med litt mer mat. Jeg ble så slapp og irritabel at det var en plage for omgivelsene. Nå skal jeg egentlig bare drikke opp de pakkene jeg har igjen, og jobbe meg gradvis inn på Jojoens 28-dagersplan (finnes på oppskrifter, annet). Hadde god erfaring med den i går. Og jeg klarte å trene veldig bra i går: 1/2 time på tredemølle-sykkel (trampesystem) der jeg forbrukte 270 kcal, deretter en time med stramopp. Svettet som et udyr, uten å bli slapp og uvel slik jeg gjorde på pulveret. Veldig bra. Tar pulver til frokost, "Jojo-lunch" og "-middag" og pulver til kvelds, hvis jeg blir sulten! I går spiste vi seiblokker kokt med salat, omtrent ikke kalorier, men blir kjempemett. Det kule er at ungene bare får det samme, men med ris/potet/makaroni i tillegg. Da blir måltiden tilnærmet normalt. Dette ser bra ut!

I dag:
Frokost: Cambridge suppe (stappmett!)
Lunch: 1/2 skive grovbrød, salatblad, roastbiff og kålrabi
Middag: Kyllingfileter og sopp stekt i wok. Ris til ungene
Kvelds: Nutrilett hvis jeg orker...

Ha en fin dag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola😉13. august 2002
Hei du!
Takk for koselig kommentar. Jeg savner sola jeg også.. he-he...
beundrer deg det derre cambridge greiene.
Ønsker deg en fin dag.
Stor klem fra Sola, som skal skinne snart ute også!! *S*S*
c.AuthorAlias Sissan😵13. august 2002
Ojjj! Du hørte på meg jo. Jeg håper det ikke gjør at jeg har ødelagt kuren din helt, men du har gått på pulver noen uker nå, så det er nok godt for magen med noe å jobbe med igjen.

Du har jo gått ned nesten en kilo på et døgn du også, så da er nok mageinnholdet du tok med på vekta i går borte igjen, og du er tilbake der du startet....

Syns det er flott at du putter litt mat inn igjen, det er lett å ødelegge balansen i magen, selv om pulveret i seg selv ikke er helseskadelig.

Flink til å trene er du også. Vi er på vei i riktig retning begge to, tror jeg.

Har du noen tid på å nå slankemålet ditt (kanskje jeg har lest dårlig?).

Jeg kikket litt på Jojoens 28-dagers, kanskje jeg hiver meg inn på den om noen uker (da er jeg alene en uke - mannen min blir så sur på meg når jeg ikke spiser, han syns ikke jeg trenger å gå ned). Det blir jo bare en 7-dagers på meg, men det kan jo bli en boost allikevel?

Selv spiser jeg en lettyoghurt (lite kcalorier, men noe er det jo) med ren kli i hver morgen. Det er godt for magen. Bare som et tips hvis du vil ha lett og sunn frokostvariant.
c.AuthorAlias Aasalill😊13. august 2002
Hei!

Ja, du kan være med i slankekonkuransen vår. Det er førstemann ned 5 kg, så de andre har jo et lite forsprang... Men jeg registrerer hver torsdag, så da er det fint hvis man har lakt inn ny vekt i dagboka si. Jeg setter deg opp på forrige torsdag, så du får en oppdatering allerede nå til torsdag... okay?

Og jeg må si jeg synes du er flink med måltidene, og du gav meg jammen et godt middagstips! Tror jeg lager det samme til meg og kjærsten min i dag.. =)

Stor klem Aasalill! =)
😈65,0 kg

Ææææærrggghhh!!!!

Uhørt! To dager uten pulver koster blod!!! Jeg tror vel noe av det er raskt "omsettelig", men dette hadde jeg ikke forventet likevel. Grusomt, men sant. Det er bare å kaste seg tilbake til gammelt system igjen. I dag vanlig runde med nutrilett/Cambridge system igjen.

Litt etterpå, til Sissan: Hei, og takk for kommentar! Jeg planlegger å kjøre på pulver ut denne uken, for å komme ned til 62-63. Deretter har jeg tenkt å erstatte ett måltid med vanlig mat, f eks knekkebrød slik du foreslår. Min motivasjon er sånn at det må være litt enten-eller. Hvis jeg tar det litt roligere sklir det veldig fort helt ut for meg, mens hvis jeg kjører opp slik jeg gjør nå har jeg såpass mye å tape at jeg skjerper meg.

I følge Nutrilett-ekspertene er det forsvarlig å gå på bare pulver i opp til tre uker, gitt at man ikke har sykdommer, er gradiv/ammende eller har spiseforstyrrelser. Men for all del, jeg merket søndag morgen at fordøyelsen var ute av trening...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃12. august 2002
Hei igjen :-)

Tusen takk for både hilsen og spørsmål i dagboka mi :-)

Klart at det nytter, selv om du har en utskeielse i blandt, det hadde jeg også det.. Bare kikk i dagboka mi og se selv. Jeg begynte jo første uka mi også på pulver slik som deg, og fortsatte så den neste måneden på denne 28-dagers planen. Jeg fulgte den så godt jeg kunne de første par ukene og så begynte jeg å sjonglere med innholdet. Man lærer fort, haha.. liker man ikke gule, ekle asparges, nei vel, så gjør man ikke det. Og får man dilla på champignon, så bare spis til det tyter ut av ørene, som jeg gjorde. Og spør meg gjerne etter variasjonstips, jeg bruker fortsatt samme prinsipp, men varierer i det utrolige.

Jeg synes det er en grei diett, men de små halve brødskivene ble fort byttet ut i tynne knekkebrød, og i helgene bytter jeg dem gjerne med hele brødskiver, alt etter som. Og av og til kutter jeg ut hele brødmaten. Det som er greit er at det er lite stress. Mengdene finner du fort ut av og blås i kaloriene. Fet fisk er supert, selv om det er dobbelt så mye kcal i laks som i torsk. Laks er supersundt. Ikke pirk bort alt synlig fett på kjøttet heller. Vi trenger både kjøtt og fett. Stek gjerne uten fett (olje harskner og blir ødelagt av oppvarming) men hell gjerne kald olivenolje over salaten. Fett både smører og bedrer fettforbrenningen, og kjøttmat/fett bidrar til at kroppen vår opptar mer av nyttige og gode ting som kalsium, jern og slikt. Det er venninna mi som en gang fikk denne dietten av sin lege.

Skjønner godt at det stopper litt etter noen dager på pulver, men fortvil ikke, det går snart mye, mye bedre igjen.

Kjempemasselykketil- klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Sissan😃12. august 2002
Trekke pusten og slappe av.
Du har ikke lagt på deg, men du har for første gang på en uke mageinnhold som blir med deg på vekta. Dette går du ned igjen til i morgen eller onsdag.

Hvor lenge skal du gå på bare pulver?
Jeg vil absolutt anbefale deg å legge inn et måltid om dagen, om det bare er et par knekkebrød. Siden du (sannsynligvis?) ikke gjør dette med legen din, og siden du ikke er overvektig, ville jeg ikke risikere å ødelegge fordøyelsen helt ved å ikke gi den noe å jobbe med. Et par knekkebrød om dagen eller annen fiberrik mat, holder systemet ditt i gang.
😉63,4 kg

Fisk og hav og sol

Ikke mål vekt, så jeg bare setter samme som i går.

En deilig helg! Jeg definerte meg ut av kuren i det jeg dro hjemmefra, og spiste litt av hvert, men ikke vanvittig. Til lunch kylling og litt chips. Så litt druer & moreller da vi var fremme på hytta. Jeg ble også fristet av et par stykker hveteboller med ost og syltetøy, til sammen en hel bolle, tenker jeg. Til kvelds spiste vi Spaghetti Capri på boks, litt vel heavy for meg, jeg spiste to små porsjoner for å være høflig. Jeg drakk også to glass rødvin, fordi jeg fortjener det *SS*

I morgens våknet jeg av fæl mageknip, kanskje ikke så innmari rart. Spiste normal frokost, dvs to brødskiver med ost, og ymse pålegg. KAffe og juice. Så var det ut i båt, og jeg dro inn min første stortorsk, som var såååååå lang *vise med hendene* på 3 kg ca. Mannen min dro inn fire makrell, og det var duket for super lunch/middag, stekt fisk med litt brød (og to glass rødvin til, deilig!!!). Det var i grunnen all utskeielse, synes jeg var flink jeg. Men spent på vekten i morgen tidlig! Det gjorde ikke humøret dårligere at dagen ble avsluttet på Lerkendal med tabelltopp som resultat *SSSSSS* hehe. Er det noen Lynfans blant slankerne må jeg bare beklage litt trøndersk arroganse... usjameg.

I morgen er det full pakke igjen, men pulver & ny frisk. Håper jeg ikke er langt oppå 64 så...

Monica
❤️63,4 kg

Hurra!!!!!!

Dette går veien! Et halvt kilo ned fra i går! Regner med at det endrer seg i løpet av helga, skal på hyttetur med familien, blir nok litt fisk m tilbehør. Synes jeg har fortjent det. Ha en bra slankehelg alle sammen!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.