29. august 2002
❤️62,2 kgTilbake...
Hei alle sammen! Jeg har vært ute og reist et par dager, men vært så flink! Spiste flymat tirsdag, men kuttet meste av loffen, spiste bare pålegg og youghurten. Droppet juicen også *SS* Til lunch spiste jeg biffkake, reker og ost, men nesten ikke brød. Til middag hadde jeg sykt lyst på pizza eller hamburger eller noe sånt, det er det jeg pleier å spise hver gang jeg er på dette hotellet. Men hva gjorde Monica? Hun bestilte kyllingsalat, droppet brødet og dressingen (thousand irland - lett å droppe da...), drakk cola light og spiste kylling, feta og mye grønnsaker.
Og det stoppet ikke der! Så la jeg turen innom det lokale SATS-senteret, med treningstøy medbragt - og drev på i 2.5 time! Først trappemaskin, vekter, 1 time høy puls og til slutt mage/rygg!
Og tilbake på hotellet knasket jeg i meg medbragte gulrøtter! Hoj hoj! Jeg som pleier å sette meg på den lokale puben med øl og peanøtter i en sådan stund! Og la meg. Og hva leste jeg på sengen? Riktig: Dr. Lindbergs bok Naturlig slank. JEg var så selvtilfreds at jeg sovnet med et stort smil om munnen...
Onsdag ( i går) fortsatte jeg i samme stil. Ned i frokost-salongen, hvor jeg spiste ett egg, en halvskive med skinke og ost, og så littegrann youghurt med nøtter og en ss frokostblanding. Og litt melon.
Så drev jeg hele dagen og kjørte et seminar med masse folk. Her var det forsyn-deg-selv-lunch, noe som er glimrende. JEg spiste egg, salat, laks, litt waldorf (så godt...) og et kyllinglår og kokte grønnsaker. IKKE potet, ris, brød eller noe fra det fristende dessertbordet. Hurra!
Litt luguber flymat (SAS sin nye mat er hæææslig!) i små mengder. Så den rå-bra fotballkampen i går kveld. Med en øl til, som vanlig? Å neida. En kopp te og et knekkebrød med magerost. Jeg er så stolt at jeg sprekker.
Vektmessig stablil også. Blir en travel dag i dag, og ny flytur etc i morgen. Ha en strålende dag!
Monica
Mandagsvekt....
Går alltid opp etter helga, men nå har jeg lært at det går fort ned igjen, så jeg tar det ikke så tungt.
Det har vært en fantastisk bra helg. Fredag skulle jeg lage meg skalldyrsalat, sønnen min var på bursdag, mannen i Oslo, og etter at veslejenta hadde fått sin favoritt-middag (3 speilegg!) gikk hun på besøk til nabojenta. Mens jeg laget salaten min, kom jeg på at jeg skulle skru på radioen, Dagsnytt 18. Veldig hyggelig å høre på. Plutselig fikk jeg en rar følelse, en hukommelse om noe jeg helt hadde glemt. Jeg husket plutselig at i "gamle dager", før ungene ble født, var ukas høydepunkt å lage mat på fredag og høre på dagsnytt 18 samtidig, jeg kunne ikke tenke meg noe hyggeligere. Men jeg regnet ut at det 9 år siden jeg gjorde det sist, så dette var helt borte for meg. Plutselig merker en at ungene begynner å bli store, og jeg kan gjøre mer av mine egne ting! Det var som å hoppe tilbake i tid.
Etterpå satt jeg på verandaen med salaten, og - ja - en øl til. To faktisk. I sola, det var vidunderlig.
Ellers ble det livlig. Vi hadde barnevakt fredag, så jeg og mannen var ute en tur på byen. Jeg drakk mest vann etter en stund, plutselig hadde jeg ikke lyst på mer! Merkelig følelse. Lørdag kjørte jeg vanlig kost, men med litt mer brød enn vanlig. Trening: 30 min trappemaskin, 366 kcal! Deretter såkalt "Full pakke", en kombinajson av aerobic 2 og tripptrapp 2, for de som er inne i terminologien! Middag, og jammen tok jeg en bytur med noen venner den kvelden også. Må utnytte de siste rester av godvær!
Søndag var vi på hytta til venner, og fisket! Jeg dro opp 4 småtorsk, i tillegg til lyr og makrell. Torskene skal vi ha til middag i dag!
Monica
Tomater og kinesere
Stabilisering på vekta, er nesten glad for det. Hadde jeg fortsatt å gå ned i samme fart hadde jeg blitt mistenksom! Følger dietten, men "skeiet ut" med "Sola spesial": en solid klatt Cottage cheese med kanel og søtningsstoff! Det var genialt, anbefales ved søtsug!
Ellers plukket jeg inn 5 modne tomater fra drivhuset i går, de smaker selvfølgelig myyyye bedre enn de i butikken :-) Mange andre er grønne, gule og smårødmende nå så jeg regner med vill fråtsing i tomater fremover.
Kjøpte meg samle-CDn til Tre små kinesere i går, den er så bra! Utrolig koselige sommersanger fra tråndhjæm. 4-åringen min elsker den også, i dag morges ble hun rasende da vi kom til barnehagen, og måtte slå av CD-spilleren midt i "soleplassland" spilte for tredje gang!
God helg til alle. Skal prøve å holde dietten noenlunde. Men litt kos må det være!
Monica
Jøss, hva skjer.....?
Jeg hadde håpet å stabilisere meg fra i går, men går i stedet ned 600 gr...? Sprøtt. Jeg følger jojos diett, men slenger på litt større porsjoner av 0-karbo-maten. 125 g er jo altfor puslete å bli mett på!
I går spiste jeg:
Frokost: 2 egg og en tomat
Lunch: 1/2 skive med mye roastbiff og en tomat, et eple
Middag: Karbonadedeig formet som kjøttkaker, veldig populært i familien. Brekkbønner og cottage cheese til de voksne, makaroni til barna.
Kvelds: Inntatt kjempesent, 22.30: Et knekkebrød med hvitost, cottage cheese og kanel (ide fra Sola) og en pære.
I tillegg trente jeg på SATS: 30 min på stepmaskin (280 kcal) og 1 time rå-svetting på Aerobis 2.
I dag er planen egg og 1/2 skive med skinke til frokost (allerede inntatt), 1/2 skive med hvitost og salat og en pære til lunch. Til middag: 2 speilegg, to stekte tomater og kokt skinke.
Det beste med denne dietten er at man slipper å måle og veie, og man slipper også å være forsiktig med smør og sånn. JEg har lettsmør på brødskiva, og bruker vanlig margarin når jeg steker. Tirsdag tømte jeg sågar litt smeltet smør over torsken!
Det ser ut som at 61-tallet er innen rekkevidde snart. Det er det 20 år siden jeg så....
Ha en strålende dag, alle sammen!
Monica
For et fint tall!!!!
Ett kilo på en dag, selv om jeg fulgte dietten til punkt og prikke? Det må være den ekstra "mens-vekten" som har forduftet sammen med en del annet forhåpentlig. Dette er litt utrolig!
Det beste er at jeg ikke er spesielt sulten overhodet. I går klarte vi ikke spise opp all fisken til middag. Jeg holder meg ikke særlig til oppmålt vekt på de menyene til jojoen, jeg bare dynger på. I stedet for 125 g torsk som det står, lagde jeg 800 g til sammen for meg, mann og minstejenta, så det må ha vært 250-300 på oss. Det gjør tydeligvis ingenting!
Jeg må tilbake til gymnaset tidlig på 80-tallet sist jeg så 62-tallet, tror jeg. Det er i allefall 15 år siden. Dette er jo fantastisk!
Jeg fortsetter i god jojo-stil i dag også. Og sola skinner og alt er supert.
I dag:
Frokost: 2 egg, en tomat
Lunch: 1/2 skive grovbrød med to skiver roastbiff, en tomat
Middag: Karbonadekaker (450 g til sammen for hele familien) og brekkbønner (pluss makaroni til ungene. Tror ikke jeg får i dem brekkbønner!)
Kvelds: 1 knekkebrød med ost og agurk
Trim: I dag skal jeg på aerobic 2 på SATS, det er så rågøy! Skal ta 30 min i trappemaskin på forhånd, så jeg får opp dampen skikkelig.
Stor slankeklem fra Monica
Og ned igjen...
Jeg svinger veldig mellom 63 og 64-tallet for tiden, og det er tydelig at jeg går opp i helgene, da jeg har spist mer notmal mat og tatt et par øl, vin etc.
Over tid svinger jeg nedover, ser jeg. De fire tirsdagene jeg har holdt på til nå har jeg ligget slik:
Uke 1: 66.8
Uke 2: 64.5
Uke 3: 64.1
Uke 4: 63.8
Så går jeg ned mot slutten av uken, og opp i helga. Fredag veier jeg dermed minst, ned mot 63.4. Jeg har aldri nådd 63-tallet så tidlig i uka, så det lover jo godt! I helga skal jeg dessuten prøve å holde dietten noenlunde, er hverken hyttetur eller bursdag. Det er lenge siden jeg har sett 65-tallet, så jeg beveger meg forhåpentligvis i riktig retning i et passelig tempo!
I går plukket jeg den første tomaten fra drivhuset, som hele familien måtte smake på. I kveld tror jeg kan feire med et knekkebrød med ost og egendyrket tomat på, det er tre-fire nye tomater som begynner å rødme kraftig!
Det er så herlig med drivhus, litt sånn "back to nature"-følelse, lage sin egen mat, liksom! (De som er fra landet vil sikker le seg ihjel av et sånt utsagn fra bydama som har greid å lage EN tomat.....)
Ha en fin dag alle sammen, i dag skal jeg søke ny jobb. Så får vi se om de vil ha meg...
Monica
Mensen....
...må være eneste forklaring på denne oppgangen fra søndag, for jeg var veldig flink i går. Men føler meg oppblåst nå, tipper det er naturlig forklaring.
Er tilbake i normalt gjenge denne uken. Frokost besto av et egg, 1/2 skive med magerost og agurk. Til lunch blir det 1/2 med skinke samt en gulrot. Til middag skal jeg lage en av jojoens tips: Spaghettisaus med blomkål i stedet for spaghetti til! Gleder meg til å sjekke hvordan det smaker!
Det er fortsatt varmt i Trondheim, rekorden fra 97-sommeren vil bli slått i dag.
Monica
Fint vær i dag også!
Bikini-vær i hagen! I dag er det så varmt at det nesten er ubehagelig, 27 grader i skyggen. Blir helsløv.
Hadde en strålende fredag, tok et par øl, syklet til jentefest og spiste thai-mat som var bare helt tutrolig godt. To retter: En med nudler og masse slags skalldyr, blekksprut ol, en med ris, kylling og grønnsaker kokt i en ganske sterk saus. Litt vin og TRE stykker kake. Veldig koselig.
Lørdag startet jeg med to egg og en gulrot, så knekkebrød med magerost. Var på grillfest, men greide å spise bare kotelett og salat, slik planlagt. Et par ørsmå øl og to GT, alt i alt rimelig edruelig synes jeg.
I dag er det som sagt ulidelig varmt. Har spist: 1 skive med skinke og et egg
lunch: 1 knekkebrød med ost og tomat
middag: salat
kvelds tre knekkebrød m leverpostei og brunost (bare måtte har brunost!!)
Hadde gått opp litt, men det er helt rimelig etter mye mat etc, dessuten mensen. Tipper jeg finner raskt tilbake til 63-tallet igjen. Klem fra Monica
36 i dag!
Fin bursdagsgave å gå på vekten i dag, ned enda jeg "skeiet ut" med tre knekkebrød til kvelds (med magerost og leverpostei). Veide det samme i forrige uke og, men da helt uten innhold i magen.
I dag: Frokost PÅ SENGEN: kaffe, et egg, en HEL brodskive med cottage cheese. Til lunch skal jeg ut med min far nå straks, så skal han kjøpe bursdagsgave til meg, ny bukse, tenker jeg! Så skal jeg hjem og lage pannekaker til ungene og ta i mot min mor som kommer på besøk. Hun er ganske ram, blir nok litt alkohol når hun dukker opp... På kvelden bursdagsfest med jentene, thaimat og litt øl, men skal prøve å ikke ta helt av. Kan ikke ødelegge dette nå! Lørdag må jeg bake sjokoladekake til ungene i anledning min egen bursdag, men skal spise lite av den selv. Grillparty på kvelden, skal prøve å holde meg til kjøtt og salat, ikke potetsalat som er så godt...
Ha en fin slankehelg alle sammen! Håper ikke vekta blir for grusom på mandag!
Klem Monica
Størrelse 36 i skjørt!!!????? jeg????!!!!!
Hei alle sammen, og tusen takk for mange koselige kommentarer i dagboka. I dag har jeg vært til tannlegen (null hull!!) og etterpå skulle jeg møte mannen min for å kjøpe gave til bursdagen min i morgen, en veske. I tillegg hadde jeg tenkt å kjøpe en genser til en bukse som plutselig passer! Vi gikk fullstendig berserk på salg, og har nå kjøpt to gensere, en utroooolig kul bluse, sko, en fleecejakke og to skjørt. Skjørt har vært mitt problem alltid, har brede hofter så det ser klompete ut. Et råstilig skjørt hadde de bare i 40 og 36, og damen i butikken sa: "36 passer nok til deg, du er jo så smal i livet"!!!!!!!!!!! Det er danske størrelser som pleier å være litt store, men likevel da!!! Og joda, skjørtet satt som et skudd!! Det er bare så utrolig herlig. For en måned siden hadde jeg ikke fått igjen glidelåsen, og et ukledelig fettlag hadde tøtet ut over linningen.
Hurra og hurra. Jeg fortsetter med jojodiett i dag, men i morgen på bursdagen min skal jeg unne meg en god lunch med pappa (skal kjøpe ny dongeribukse i morgen, gave fra ham) og thai-mat på kvelden med venninner. Det er jo ikke den verste maten da, mye grønnsaker.
Til jojoen: Det er et stykke til jeg forsvinner, er ganske kraftig bygd! Men jeg skal stoppe på ca 60, lover det. Når jeg begynner å drikke øl igjen kommer det nok dessuten fort litt tilbake igjen...
Klem til alle fra kjempelykkelig Monica
Takk, jojoen!
I går spiste jeg meg sprekkmett på middag, og har likevel gått ned 400 g. Jojoens metode er strålende så langt. Jeg har spiste "jojo-frokost" også idag, ble kvalm bare jeg så på Cambridge-pakken. Den skal få hvile litt. Når man er så drittlei noe tror jeg det er lurt å variere. Ser frem til ny jojo-dag med god mat og fortsatt vektnedgang! Joho!
Frokost: 1 egg, 1/2 skive brød m skinke
Lunch: 1/2 skive brød med hvitost og paprika, noen skiver kålrabi
Middag: Stekt torskerogn og blomkål
Kvelds: Nutrilett sjokolade
Nutriletten på kvelden er god, den smaker litt søtt etter alle proteinene i løpet av dagen. Og det er så mange gode middager på jojo-listen! Hurra hurra.
Monica
På rett vei igjen
Jeg har, bla takket være Sissan, besluttet å kombinere pulver med litt mer mat. Jeg ble så slapp og irritabel at det var en plage for omgivelsene. Nå skal jeg egentlig bare drikke opp de pakkene jeg har igjen, og jobbe meg gradvis inn på Jojoens 28-dagersplan (finnes på oppskrifter, annet). Hadde god erfaring med den i går. Og jeg klarte å trene veldig bra i går: 1/2 time på tredemølle-sykkel (trampesystem) der jeg forbrukte 270 kcal, deretter en time med stramopp. Svettet som et udyr, uten å bli slapp og uvel slik jeg gjorde på pulveret. Veldig bra. Tar pulver til frokost, "Jojo-lunch" og "-middag" og pulver til kvelds, hvis jeg blir sulten! I går spiste vi seiblokker kokt med salat, omtrent ikke kalorier, men blir kjempemett. Det kule er at ungene bare får det samme, men med ris/potet/makaroni i tillegg. Da blir måltiden tilnærmet normalt. Dette ser bra ut!
I dag:
Frokost: Cambridge suppe (stappmett!)
Lunch: 1/2 skive grovbrød, salatblad, roastbiff og kålrabi
Middag: Kyllingfileter og sopp stekt i wok. Ris til ungene
Kvelds: Nutrilett hvis jeg orker...
Ha en fin dag alle sammen!
Ææææærrggghhh!!!!
Uhørt! To dager uten pulver koster blod!!! Jeg tror vel noe av det er raskt "omsettelig", men dette hadde jeg ikke forventet likevel. Grusomt, men sant. Det er bare å kaste seg tilbake til gammelt system igjen. I dag vanlig runde med nutrilett/Cambridge system igjen.
Litt etterpå, til Sissan: Hei, og takk for kommentar! Jeg planlegger å kjøre på pulver ut denne uken, for å komme ned til 62-63. Deretter har jeg tenkt å erstatte ett måltid med vanlig mat, f eks knekkebrød slik du foreslår. Min motivasjon er sånn at det må være litt enten-eller. Hvis jeg tar det litt roligere sklir det veldig fort helt ut for meg, mens hvis jeg kjører opp slik jeg gjør nå har jeg såpass mye å tape at jeg skjerper meg.
I følge Nutrilett-ekspertene er det forsvarlig å gå på bare pulver i opp til tre uker, gitt at man ikke har sykdommer, er gradiv/ammende eller har spiseforstyrrelser. Men for all del, jeg merket søndag morgen at fordøyelsen var ute av trening...
Fisk og hav og sol
Ikke mål vekt, så jeg bare setter samme som i går.
En deilig helg! Jeg definerte meg ut av kuren i det jeg dro hjemmefra, og spiste litt av hvert, men ikke vanvittig. Til lunch kylling og litt chips. Så litt druer & moreller da vi var fremme på hytta. Jeg ble også fristet av et par stykker hveteboller med ost og syltetøy, til sammen en hel bolle, tenker jeg. Til kvelds spiste vi Spaghetti Capri på boks, litt vel heavy for meg, jeg spiste to små porsjoner for å være høflig. Jeg drakk også to glass rødvin, fordi jeg fortjener det *SS*
I morgens våknet jeg av fæl mageknip, kanskje ikke så innmari rart. Spiste normal frokost, dvs to brødskiver med ost, og ymse pålegg. KAffe og juice. Så var det ut i båt, og jeg dro inn min første stortorsk, som var såååååå lang *vise med hendene* på 3 kg ca. Mannen min dro inn fire makrell, og det var duket for super lunch/middag, stekt fisk med litt brød (og to glass rødvin til, deilig!!!). Det var i grunnen all utskeielse, synes jeg var flink jeg. Men spent på vekten i morgen tidlig! Det gjorde ikke humøret dårligere at dagen ble avsluttet på Lerkendal med tabelltopp som resultat *SSSSSS* hehe. Er det noen Lynfans blant slankerne må jeg bare beklage litt trøndersk arroganse... usjameg.
I morgen er det full pakke igjen, men pulver & ny frisk. Håper jeg ikke er langt oppå 64 så...
Monica
10. august 2002
❤️63,4 kgHurra!!!!!!
Dette går veien! Et halvt kilo ned fra i går! Regner med at det endrer seg i løpet av helga, skal på hyttetur med familien, blir nok litt fisk m tilbehør. Synes jeg har fortjent det. Ha en bra slankehelg alle sammen!
Så KJEMPEFLINK du har vært! Gratulerer med god nedgang, det fortjente du.
Jeg hadde nok benyttet en slik anledning til å skeie helt ut, du har rett til å være stolt av deg selv.
Stå på videre!
Klem.
Så du har vært ute å flydd du da..*S*S* men du store all pakka kor flink du har vært. Utrolig bra. Vi har en tradisjon når RBK spiller champ.leage, da har vi sen middag og spiser pizza,såååååååååå det var den utskeilesen min for denne uka. I dag er det full skjerpings. Men tenk at RBK vant da..... *S*S*
Helt utrolig. så det blir vel noen pizza'er fremover, men får bare kjerpe meg.
Håper du får en fin dag.
Klem fra Sola