← Alle dagbøker
diarist.Alias

Monica123

55 år168 cm49 innlegg 2002 0 følgere

Start73,9 kg
Sist69,7 kg
Endring−4,2 kg
BMI nå24,7
📓 10+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. juli 200229. august 2002
69,7 kg

Ikke stort å si

I dag er jeg helt tom og vet ikke hva jeg skal skrive. Får se om jeg kommer innom senere hvis jeg får noe på hjertet.

Kos dere alle sammen!!
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Carinato😉29. august 2002
Hei igjen du, jeg ser at mitt innlegg før i dag kom inn 2 ganger, men pyttsan!!*S*

Ja, jeg håper VIRKELIG at jeg klarer å se 70 tallet i morgen igjen!!!!
c.AuthorAlias Jojoen😉29. august 2002
Hei igjen :-)

Ja da, det funket fint med tallbestilling.. se her, jeg bestiller et 8-tall til deg.

Komme åttetall :-) Kom her :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Ally😌29. august 2002
Hei! Altfor lenge siden jeg har skrevet i dagboka di ser jeg, men jeg har lest den! Synes du har sagt akkurat det jeg tenker i dag...er helt tom jeg også.

Gratulerer med 60-tallet forresten, tror selv jeg har en sperre der. Kommer aldri under 70. God tur videre!

Ally
c.AuthorAlias Sola😀29. august 2002
Hallo!!
Så deilig at vekta smyger seg nedover. Trenger ikke så si så mye; vekta taler for seg!!! he-he... Og når det går nedover med vekta så finner vi jo ut da hva vi må gjøre og ikke gjøre for at den skal fortsette nedover, for ned det skal vi. S**S*
Ha en fin dag.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Carinato😌29. august 2002
Hei, og takk for kommentar i boka mi, til tross for at du ikke har skrivekløe i dag*ler*
Jeg er adskillig bedre form i dag, og håper du kvikner til i løpet av dagen....
Jeg har ikke heller så mye å skrive annet enn atjeg skulle ønske jeg var på det tallet som du er...
Du har nå uansett vært kjempeflink!!
c.AuthorAlias Carinato😌29. august 2002
Hei, og takk for kommentar i boka mi, til tross for at du ikke har skrivekløe i dag*ler*
Jeg er adskillig bedre form i dag, og håper du kvikner til i løpet av dagen....
Jeg har ikke heller så mye å skrive annet enn atjeg skulle ønske jeg var på det tallet som du er...
Du har nå uansett vært kjempeflink!!
c.AuthorAlias Texas😉29. august 2002
Se her du, under 70kg. GRATULERER!!!
Dette måtte du jo bare feire!, og det går bra med en snickers!!
Du KAN unne deg noe når du har vært så flink! Vi lever bare en gang og om vi spiser litt usunt innimellom har det ingen ting å si...mener jeg iallefall. Det er de STORE utskeielsene og småspising av godis hver dag som er det store problemet.
Derfor: Kos deg med god samvittighet og nyt livet!!

Nå har jeg da endelig fått tatt målene mine, takk for oppmuntring og mas... ha-ha.

Ha en god dag!
Klem fra Texas
Bilde
c.AuthorAlias Minelli😃29. august 2002
Hei Monica!

Her kommer en litt forsinket velkommen-til-60-tallet-gratulasjon! Kjempeflink har du vært! Da spiller det ingen rolle om man har en liten utskeielse en gang i blant (leste om snickersen i går...), det viktige er at det ikke skjer så mange ganger!

Ha en strålende dag!

Klem fra Minelli

PS! Du tar meg snart igjen, jo!!!
c.AuthorAlias svime😉29. august 2002
Heisann!!
Man kan ikke være full av krestivitet og skrivelyst hver dag vet du..... kommer sikkert utover dagen!!! Ser du kryper videre nedover 60 tallet, kan ikke få sagt hvor deilig jeg tror det må være!!! Dette går jo rett den rette veien, det er bare å fortsette det supre opplegget, og så unne seg litt en gang i mellom, så går dette akkurat som vi vil, ikke sant???
Ha en flott dag!!!!
Klem fra Svime
👻69,8 kg

Hvor lenge var Eva i paradis?

Ikke lenge...
Før jeg visste ordet av det satt jeg i dag med Se & Hør forran meg OG et tomt papir fra en snikkers!!! Da hadde jeg spist hele den uten nesten å vite det jo...

Men vet dere hva, jeg nekter å gi meg. Jeg SKAL ikke opp på 70-tallet igjen!! Jeg er nå sååååå nærme målet mitt.

Flink? Jeg? Tja, innimellom så. Så lenge det er flere dager uten gotterier enn de med, er jeg fornøyd.

Jeg håper dere har bedre motstandskraft enn jeg hadde i dag. Lykke til videre.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Carinato❤️28. august 2002
Hei Monika123

Syns ikke du skal tenke så mye på den Snickersen, den har ingen betydning, det beste er vel å tenke Pyttsan, dett var dett, og stå på videre.
men jeg skjønner deg, det er ikke det. Men det lureste er vel å fokusere på hva du faktisk har klart, nemlig å komme deg ned på 60 tallet og det står det respekt av, du har vært kjempeflink!!!
Jeg har nå for første gang på veldig lenge sett 70 tallet på vekta og det føltes DEILIG!!!
Herlig å kunne ta på seg klær som ikke strammer sååååå veldig lenger.
Jeg har jo et mål at jeg skal ned ca 8-10 kilo til, så det tar vel sin tid, men jeg tror jeg skal lage meg noen delmål, feks at jeg først skal se 70 tallet, og det har jeg skimta idag...
Så skal jeg se 78 tallet osv, for da blir det ikke så uovervinnelig...
Men, ¨nå tror jeg at jeg avslutter, ha en fin fin kveld, da!!*S*
Klem Carinato
c.AuthorAlias Jojoen😄28. august 2002
Hei Monica :-)

Stooooor gratulasjonsklem fra Jojoen. Tenk, 60-tallet :-)
Så deilig. Dette har du fortjent!!!!!!!
Bilde
😉69,9 kg

Endelig, der kom det!

Endelig kom tallet jeg har ventet så lenge på. Ikke mer enn 100 gram ned fra i går, men det føles mye mer!!

I går gikk det også bra med dietten. Nå synes jeg at jeg har vært flink leeeeeenge. Det føles som jeg har "holdt meg" i en evighet, men det er jo ikke mere enn 4 dager!!

Det å holde seg unna sjokolade og annet snop har enda ikke blitt en del av mitt nye kosthold. Hver dag er en kamp. Så at jeg faller for gamle syner igjen kan nok hende. Men jeg gjør så godt jeg kan....

Stå på jenter! Dette klarer vi!

Ha en strålende dag!
HIlsen Monica
21 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte28. august 2002
Gratulerer med ny milepæl......4 dager er jo nesten en uke det da...så du har grunn til å være stolt !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias DrBabe😌28. august 2002
Hei, Monica,

Da veier vi nøyaktig like mye i dag, vi. (Men jeg ser jo at du er høyere enn meg, da... hehe)

Lykke til. Ser ut som du har vært kjempeflink!

DrBabe
c.AuthorAlias Dahlia😊28. august 2002
Heisann :)

Jeg bruker en CLA som heter CLAOne og den er litt sterkere enn Tonalin og de andre CLAène. Men de fungerte også bra på meg.. så om de andre ikke virket.. så er det ikke sikkert CLAOne fungerer på deg heller.

Man må forøvrig bruke det en stund.. og de fleste må vel være tålmodig i et par måneder (tror jeg), men dette vet de mer om på en helsekost :)

Ha en glimrende dag *s* og gratulerer med 60-tallet :)
c.AuthorAlias ABBA❤️27. august 2002
takk for inlegget i dagboka mi. Jeg blir så glad for hver gang jeg får en hilsen.
Men over til deg. GRATTULERER dette går jo kjempe bra. Nå kan du være stolt av deg selv, og skli nedover 60 tallet.
passer på deg. **SS** Er så glad på dine vegner.

ABBA
c.AuthorAlias skalned😄27. august 2002
Hei!

Gratulerer med normalvekt (det er ei stund siden jeg var innom) og under 70 kg! Leste gjennom de siste innleggene dine nå, og er imponert over helgen! 9,3 (10) kg på 4 mnd er jo strålende. Synes du fortjener gull for det :-) Stå på videre!

Klem Skalned
Bilde
c.AuthorAlias Jannicke😃27. august 2002
GRATULERER!
Tenk å være på 60- tallet! Du bør være stolt av deg selv! Det er jo en kjempe- prestasjon! Og kanskje det ikke gjør så mye om du smaker på en sjokoladebit i ny og ne! Håper du klarer ennå litt nedgang i den kommende uken. Dette tallet må jo gi deg inspirasjon- eller? *KLEM* Jannicke
c.AuthorAlias Molla😄27. august 2002
Heipådeg!
Jeg slutter meg til gratulantene jeg også, det er så herlig å se at du lykkes. Glimrende innsats!!!!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias tutu😄27. august 2002
Heisann

Må bare få gratulere deg så mye med nedgangen.
Du er kjempe flink!!!

Ønsker deg en kjempe flott dag videre.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Malin27. august 2002
Hei Monica
Gratulerer deg kjmpemasse med nedgangen.Blir en lett match å nå målet du har i oktober nå ja.
Mange gratulasjoner fra Malin
c.AuthorAlias Jenta*S*😄27. august 2002
GRATTIS!
Skjønner godt jeg at dette føles mye mindre! Jeg ser jo selv frem til 79,9,og jeg syns det virker MYE mindre enn 80 tallet! Det er sikkert iallefall! 60 tallet da! *JIPPI*! Så morro!
Heia deg! Hva er det endelige målet ditt,tro?`
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Beklager... Gikk visst helt bazookas dette...
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Hm....
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Oops - flere ganger ja...
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias Sola❤️27. august 2002
Hei Monica
GRATULERER MED VEKTNEDGANG. Endelig så kom det 6-tallet frem på vekta. herlig.S**S* Jeg skal veie meg i morgen, håper den har rørt på seg til meg også!!! Den må bare det .. he-he.
Godter-suget forsvinner snart nå skal du se. Hold ut ikke gi etter for godter-hyllene på butikken. Jeg lukker øynene når jeg går forbi dem, ramlet nesten oppi is-disken... he-he.. neida ikke så ille da. *S*S**S*S*
Ønsker deg en fortsatt herlig slankedag, og riktig - så skal vi klare dette nå. VI BARE SKAL DET!!! *S*S**S*S*S
Stor klem fra Sola, som skinner i dag!! *S*S*
c.AuthorAlias Aasalill😄27. august 2002
Fantastisk Monica!

Du har tatt de riktige skrittene sakte men sikkert, og jeg er bare SÅ misunnelig på deg for at du klarer å holde deg! Gratulerer så mye med 60-tallet! Hva er målet ditt, og når skal du ha nådd det?

Ønsker deg masse lykke til videre!

Kjempeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias HelenaX😃27. august 2002
Gratulerer med 60-tallet, Monica!!! Du har vært flink leeeeenge :-) Gleder meg til jeg kommer så langt som deg!

Når det gjelder sjokolade så har jeg akkurat samme "problem" som deg. Hver dag er kamp, og jeg lurer av og til på om det skal være sånn resten av livet :-) Får håpe det går over etterhvert, det viktigste nå er ihvertfall at vi klarer å styre lysten!

Ha en fin og sjokaladefri dag, Monica :-)

Helena
c.AuthorAlias Imy😄27. august 2002
Jeg ville bare gratulere med vektreduksjonen! (Moro når man kommer over en grense).

Klem fra Imy
c.AuthorAlias svime😌27. august 2002
Heisann !!!!

Ville bare innom og gratulere deg så mye med det flotte tallet.
Det må være deilig å se :)

Håper på å komme etter om kort tid.....
Ha en stålende dag!!
Klem fra Svime
c.AuthorAlias Morgengry❤️27. august 2002
GRATULERE SÅ MYE!!!! Dette er jo helt fantastisk!!! Tenk å være på 60-tallet.
Selv om du ikke klarer å kutte ut sjokoladen ennå, så skal du se at det kommer etterhvert. Som du sier så føler du at det går bedre, og snart så er du kvitt dette godteri-suget.

Ha en strålende dag, Monica, og nyt synet av 60-tallet.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Marikken❤️27. august 2002
Kjære Monica !

Tusen takk for kommentar i dagboka mi. Og gratulerer SÅ mye med 60 tallet ! Er det ikke deilig ? Nå må vi bare sørge for å holde oss der begge to !

Lykke til videre !

Klem, Marikken
😊70,0 kg

Tenke det, ville det, gjøre det!

Riktig god morgen alle sammen!

Vet dere hva? I dag er jeg i strålende humør!!
Dette ble den første helgen på lenge at alt gikk etter planen! Jeg spiste "riktig", jeg trena som planlagt OG det ble ingen utskeielser.

Når JEG klarte det denne gangen, kan alle klare det!

Dette sier jeg til meg selv i dag:
Uansett om helgen din har gått skeis med tanke på slankingen: i dag har det startet en ny uke. Den ligger der ren og pen og klar til bruk.
Bruk den godt!
Lev bra!
Bruk av din indre styrke og ukjente krefter og stå imot fristelser!
Du klarer alt du vil!
Du bestemmer over maten!
Du når dine mål!
Bilde
15 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😄26. august 2002
Hei Monica.

Gratulerer masse med - 10 kg, kjempe bra. Du var jo også utrolig flink i helga da, tenk ingen utskeielse! BRA.

Fortsatt lykke til.

Klem juliane.
c.AuthorAlias nite26. august 2002
Hei Monica123

Det er rundt 8 - 10 stk. som har meldt sin interresse, og det kommer stadig nok noen til hver dag nå.
Synd du ikke kan bli med, men du får tenke på oss da.

Klem nite
c.AuthorAlias maia😉26. august 2002
Hei Monica.
Nei, jeg hadde ikke deg i tankene, det er helt sikkert.

Men jeg lagde jo bare et eventyr........
Hva får deg til å tro at jeg tenkte på noen spesielt? Det har jeg da ikke sagt.

Lykke til med slankingen. Klem fra maia
c.AuthorAlias carinato😊26. august 2002
Heisann!

Neida, jeg strever vel ikke så veldig med å få kontakt med noen her inne, registrerer vel mere at det ikke er så enkelt som jeg trodde*S* Og det er litt trist, og når andre har det på samme måten, så er det ikke bare meg liksom*S*
Joda, jeg skriver litt hver dag, og jeg skjønner at det skal noe til for å bli "sett", så jeg skulle vel vært hyppigere inne i andres dagbøker også, men det blei litt sånn siste uke, at jeg ikke fikk respons fra noen, og da tenker jeg som så at det ikke var så lett som jeg trodde.
Men jeg skal ikke la DET overskygge det faktum at jeg er her fo å gå ned 10 kilo til, og det akter jeg å klare, det er liksom det viktigste, selv om det å ha kontakt med andre i samme situasjon hadde vært et ekstra pluss på min ferd mot et lettere liv.
3 barnefødsler har satt sine spor selvsagt, men det EGENTLIGE årsaken er vel at jeg er altfor glad i mat- rett og slett!!!
Også lar jeg bare kiloene komme på med vidåpne øyne, helt til det liksom blir nok. Jeg gikk ned 20 kilo for 3 år siden på x antall Grete Roede kurs, men 10-12 av dem er kommet igjen, nesten uten at jeg har merket det*S*???!!!
Men nå er jeg i gang igjen med lite Karbo, og mye proteiner, om enn så går det litt tregt, men målet er at jeg må kunne klare det til Jul eller noe.
Tenker på alle de fine klærne som ligger "på vent" i skapet mitt, og det er jo motivasjon nok, egentlig.
Men nå skal jeg slutte, er egentlig på overtid på jobben, og må begynne å gjøre noe....*S*

Ha det bra så lenge, så høres vi vel*S*

c.AuthorAlias Jojoen😃26. august 2002
Hei :-)

Tusen takk for koselige hilsener til meg!

Gratulerer med minus 10 og normalvekt og full skjerp :-) Å, det er jo slik vi ønsker oss at hver dag skal være: At vi skal klare å holde oss til det vi planlegger, både med mat og mosjon.. men akk så vanskelig.

Hva ser du i speilet nå? Ser du en normalvektig jente, eller har ikke synet fulgt med? Vi må vel regne med at det tar litt tid å få kontroll på hvordan man oppfatter seg selv. Jeg henger langt etter når det gjelder meg selv, men jeg har jo kjempelangt igjen også da.

Det må være deilig å ha kommet så langt som du har nå. Lykke til mot målet og med "tilpassing av levemåten" (rart å si det slik, men det er jo det vi må gjøre)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Linda😄26. august 2002
Masse gratulasjoner til deg for minus 10kg og en flott gjennomført helg!!

Hilsen Linda
c.AuthorAlias Texas26. august 2002
GRATULERER MED -10 KG.
Det må jo være en herlig følelse!!!!!
Kjempebra helg ser jeg. Tar av meg hatten for jernviljen din!!!!!
Klemmer fra Texas
c.AuthorAlias MTE😊26. august 2002
Heisann!

Ville bare inn om og gratulere med -10 kilo.
Kjempe bra jobbet. ;o) Lykke til med fortsatt
vekt reduksjon. Stå på. Ha en fortsatt fin
dag!

Klem!
c.AuthorAlias Tarangai😉26. august 2002
Hei.
Jammen ble jeg inspirert av å lese dagboka di fra helga. Det er faktisk mulig å gjennomføre opplegget sitt også på fredag og lørdag. Supert!
Og -gratulerer med normalvekt!!! Er helt sikker på at du vil nå målet ditt. Stå på *S*S*
Klem fra Tarangai


Opps, var litt for ivrig her, ikke meningen å sende kommentaren to ganger...........
c.AuthorAlias Tarangai😉26. august 2002
Hei.
Jammen ble jeg inspirert av å lese dagboka di fra helga. Det er faktisk mulig å gjennomføre opplegget sitt også på fredag og lørdag. Supert!
Og -gratulerer med normalvekt!!! Er helt sikker på at du vil nå målet ditt. Stå på *S*S*
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Aasalill❤️26. august 2002
Å så bra gjort! Det kreves jammen en jernvilje for å klare å gjennomføre slike planer i helgen. Jeg gir alltid meg selv unnskyldningen om at det er tross alt helg, og bare driter i alle mål... Så dette synes jeg er veldig bra jobba!

Lurte på om du hadde startet med Comet kremen, og om du har fått noen resultater ennå? Jeg har nemlig ikke vært flink de siste to ukene, men i kveld tar jeg den fram igjen, og da skal den jammen stå framme til den er tom! Det er bare det at jeg er blitt så lat, og spesielt om kvelden, at jeg rett og slett ikke gidder å gi meg selv den ekstra tiden før jeg legger meg. Og om morningen må jo alt gå i rekordfart.... så som du skjønner har det hele sklidd litt ut... Vel, er spent på å høre fra deg!

Stor slankeklem Aasalill!!
c.AuthorAlias Beatmik😉26. august 2002
Grattis med vel bestått helg! Nå har DU kontrollen, og dette kommer til å gå veien. I løpet av denne uka får du se 6-tallet først, det er jeg sikker på. Nå er det jo deilig mandag og mange hverdager står foran oss. Hva er målet ditt, Monica? Du har sikkert skrevet det tidligere i dagboka di...

Vet du? Jeg vil også ha en så god helg til helgen som kommer! Den følelsen vil jeg så gjerne dele. Jeg har både drukket vin, konjakk(!) og spist bryllupskake i helgen - pluss litt for mye i går.... Men et bryllup må jo feires :)
I dag finner jeg den indre styrken min igjen til å motstå fristelser som fremdeles befinner seg i skapet!

En ting til; Gratulerer med ny BMI-kategori Normalvekt!

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias Morgengry😌26. august 2002
Hei på deg.
Ja du har vært kjempeflink i helga! Man føler seg jo mye bedre etter en slik helg enn om man sitter foran Tv'n og stapper i seg sjokolade. Har du klart det en gang klarer du det en gang til også.
Og så må jeg få gratulere deg som normalvektig!! Det må føles godt. Dette fortjener du.

Ha en fin slankeuke.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias lilje😃26. august 2002
Hei, og gratulerer med "normalevekt"! Flott gjennomført helg!

Da jeg begynte med syklingen satset jeg på å sykle 2 km på 5 min. Det ble derfor ca. 12 km på 30 min. Jeg holdt da en fart på 22-23 km/t. Belastningen vet jeg ikke, for sykkelen min har bare en slik man skrur på... Men det var passe med motstand. Ble godt svett. Etterhvert som jeg kom i bedre form, økte jeg farten opp til 27 km/t. Det er det som er målet nå. Ikke under 27 :) Jeg har også forandret litt på "oppsettet" og stiller nå inn sykkelen på 10 km og sykler meg ned til 0. Jeg bruker da 21-22 min. Det blir jo litt mindre sykling enn tidligere i og med at det er kortere tid, men når det sykles hver dag, så synst jeg det er ok. Viktig å ikke komme dit hvor det bare blir et ork, for da blir det IKKE gjennomført hver dag... *s* Artig å se hvor lite som egentlig skal til for at formen blir bedre!

Ha en kjempefin slankeuke!
c.AuthorAlias Sola❤️26. august 2002
Hei.
Grattis med vektnedgang og normalvekt.... herlig!!! Du hadde virkelig bestemt deg for en "spise-riktig-helg" og jaggu klarte du det.KJEMPEBRA!!! *S*S* Jeg skal også klare det. Mitt mål er 68 kg på fredag.. ops . skrev jeg det?? he.he Hjelp meg du da, og pass på meg at jeg ikke "sklir" ut! *S*S*S
Takk - jeg ble faktisk i bedre humør jeg nå, etter at jeg leste i boka di for denne helga. YES!!!! *S*
Ha en fortreffelig dag og uke.
Stor klem fra Sola
😊70,0 kg

2. dag av helga unnagjort

Dette går bra. Lørdagen som liksom er "værstingen" for meg gikk også bra. Mye jobbing og litt ekstra soving = lite mat. Og den maten jeg spiste var "riktig".

Var å handla på lørdags ettermiddag. Da kom den lille stemmen snikende: "Bare en liten sjokolade da, det kan du vel unne deg?". Men jeg holdt stand. Gikk fort og effektivt forbi alle hyllene med sjokolade og andre godsaker. Tok i steden en ekstra runde om fruktdisken. Så lørdagsgottet mitt i går ble en bolle med herlig fruktsalat. Vel så hadde noe av fruktene høy GI, men det må da være bedre med fersk frukt (og alle vitaminene og mineralene som de tross alt inneholder) enn en plate sjokolade (med E-stoffer og greier)??

Da er det bare dagen i dag igjen, og så er helga over. Den beste på lenge...
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️25. august 2002
Takkm igjen! Jeg er så imponert over alle de fine tegningene som fol legger inn! Har du tegnet den selv,eller hentet den et annet sted? ANNE
c.AuthorAlias ABBA❤️25. august 2002
GRATULERER MED -10!!

Knall flink er du. Send litt motivasjo over til meg. Nå har jeg virkelig kjørt meg fast.
Nok syting.

Du går jevnt og trutt ned, supert. Du er flik! går du fortsatt på lav GI? Mener å huske at du gjorde det.

STÅ PÅ!!!!!
KLEM FRA ABBA
c.AuthorAlias Jenta*S*25. august 2002
Eeeh....hei igjen*S*
Skrev kommentar til deg på den 24,jeg:0)
Ja,ja...så blir det 2 da!
ABSOLUTT mye bedre med frukt enn sjokolade! Så fanatiske på GI trenger man sikkert ikke være,som du sier,litt innskjerping er bedre enn ikke noe! Helt klart enig i det:0)!
Ha en flott søndag!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias nite25. august 2002
Hei Monica123

Er det ikke en herlig følelse når du vet at du har hoppet over det som er usunt. At man faktisk har motstandskraften som skal til for å stå over, og vite hvilken prosess man er i.
Du er kjempeflink og jeg gratulerer med ny vektkatogori.

Jeg står fremdeles på sidelinjen og heier på deg.
Og du, resten av søndagen klarer du også helt bra, hvorfor skal du sprekke i dag, når du ikke gjorde det i går?

Klem Nite
c.AuthorAlias Snuppedutten😃25. august 2002
Tak for hyggelig hilsen. Joa,synginga gikk ganske bra den. Er litt forkjøla ,men jeg syns alikevel jeg bør være fornøyd.

Jeg er hoppende fornøyd jeg...har samme vekt i dag. Og det er ikke dårlig.

Skal prøve å få trent litt i dag. Spiste nemlig en halv sjokkis igår, så den må jeg trene bort igjen..hehe...

Ha en fortsatt fin søndag.
c.AuthorAlias ANNE❤️25. august 2002
Hei,jeg beundrer din motstandskraft, det er den som avgjør om resultatene kommer eller ikke!

Denne mannen skal ut, men han er litt treg i avtrekker`n. Lykke til videre! ANNE
😄70,0 kg

1. dag i helga unnagjort

Så var første dag i helga unnagjort. For helga mi starter på fredag. Og det gikk KJEMPEBRA!! Trimming etter planen, spising etter planen og ikke noe tull!! YES! Tror kanksje jeg spiste litt mindre enn normalt. Og endelig gjorde vekta et kjempehopp. 70 kg da gitt. Nå er det minus 10 kg.

Fikk forresten ei bukse i går som jeg bestilte i H&M. Str. 40. Jeg visste jo at den ikke ville passe enda. Etter mye åling og hopping fikk jeg den på meg – uten å ødelegge glidelåsen. Den satt stramt ja, og glidelåsen spriket med hele 10 cm!! Ble jeg deppa? Ja kanskje litt. Men jeg har ikke tenkt å gi meg før den buksa passer. BASTA BOM! Kanskje H&M har små størrelser? Nei, det er nok bare ønsketenking....

Oi nå oppdaget jeg noe: JEG ER NORMALVEKTIG!!!! Tenkt at jeg kunne bli det igjen da!! Det var bare en fjern tanke da jeg startet slankinga.

Jeg håper dere andre også har hatt en fin start på helgen.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aislin😄26. august 2002
Gratulerer med normalvektig og 70 kilo. Jeg er helt sikker på at du kommer inn i buksa om ikke så lenge. Helt sikkert!!
Sender masse slankevibber; har overskudd etter nettopp ha kommet hjem fra trening;)
klem aislin
c.AuthorAlias Jenta*S*😀25. august 2002
Hey u!
Takk for gratulasjoner*S* og i like måte! Så morro med Normalvekt da! Jippi! Selv om vi alle har forskjellig syn hva vi synes er normalvektig,så er det jo kjempegøy å se at du faktisk i forhold til BMI,ikke trenger å slanke deg mer! Men det vil du kanskje?:0)...det er det jeg mener! Jeg vet at jeg vil bli normalvektig når vekta sier 76,1..men det syns jeg er for mye til meg.Et sted mellom 65-70 er passelig tror jeg!

-10 kilo er supert! Det er 20! smørpakker det som er borte vekk! Deilig!
Og du? Jeg har "inside information" og VET faktisk at str på H&M er blitt mindre nå! Det går etter såkalt europeisk standard.så en bukse i str 40---vel det er 38 det!:0)...en venninne av meg jobber der og det er flere som har kommentert at str er blitt mindre enn de var før! Så ikke fortvil,men bit tenna sammen og stå på videre!!
Heia deg!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias filums❤️24. august 2002
Tusen gratulasjoner med å være på "normalvekt", selv om det kanskje ikke føles sånn enda? Men det må da være artig, en liten milepel i et slankeliv?

Klem fra filums
c.AuthorAlias ivalodia😊24. august 2002
Hallo Monica :-)

Takk for hilsen i dagboka mi, godt med en hilsen etter tøffe dager !

Og ikke minst, GRATULERER med normalvekt, veldig bra jobba !

Om du ikke passer den buksa fra H&M nå så kanskje en dag sitter den? Nå som du har kommet ned på normalvekt så gjenstår kanskje det vanskligste...... nemlig å holde den der. Det er egentlig nå kampen starter, man må leve sunt,trene, tenke kosthold,helse osv...

Lykke til videre til deg :-) Gleder meg så veldig til å komme dit..
c.AuthorAlias Sissan😄24. august 2002
Gratulerer med normalvekt, og med 70 blank!!!
c.AuthorAlias Malin24. august 2002
Vil bare gratulere deg med *normalvekten*HELDIGGRIS,det er fortjent !
Leste en gang (i fjor tror jeg) at at det som feks.var størrelse 40 før nå har blitt så lite at det tilsvarer str.38 i dag,dette var fordi at mange klesskapere bare ville ha slanke personer i sine kler....
Ønsker deg en fin helg.Klem fra Malin
c.AuthorAlias else☹️24. august 2002
hei!!
Takk for kommentaren her en dag!! jeg er jo verdens treigeste til å skrive tilbake!!! har vært masse jobb og skole de siste dagene!!! Sånn skikkelige stress dager!!!
var litt synd med den buksa da...Tror nå kanskje de buksene fra H&M er litt småe også!!!!
Du får ha den liggende til den passer, sikkert ikke så lenge til!!! jeg har en del bukser som jeg har gjemt på jeg også!!! tror ikke de passer ennå nei.. Det vet jeg!!! Jeg fikk på meg ei dongribukse her en dag, den fikk jeg jo ikke over rompa når jeg begynte i feb. Så det er vel håp om en stund!!!!
Vi får bare stå på så må vel bukse gi seg til slutt og vi har vunnet!!!
klems ELSE!!!!
Bilde
70,7 kg

Helg

God morgen alle sammen!

Jeg er i strålende humør, og kanskje stråler jeg litt på deg?!

Først vil jeg takke dere for at dere stikker innom dagboka mi og legger igjen hyggelige beskjeder til meg. Det synes jeg er så koselig, og jeg setter stor pris på det. Alt går liksom så mye letteren når man føler at man ikke er alene.

I dag når jeg stod opp var jeg helt sikker på at det var lørdag. Da jeg hentet avisen kunne jeg ikke helt forstå at lokalavisa kom på en lørdag, det skal den da ikke gjøre. Pytt pytt tenkte jeg, sikkert noe nytt det der da. Det var ikke før jeg leste datoen på avisa at jeg måtte bøye meg for sannheten; det er bare fredag.

Erfaringsmessig er helgene det svake punkt i slankinga mi.Og helga begynner på fredag, og i dag er det fredag. Da skjer det en tankerekke i mitt hode:

Helg = kos
Kos = mat
Mat = ”fy-mat”
”Fy-mat” = dårlig samittighet
Dårlig samvittighet = Nedstemt, deppa, følelse av utilstrekkelighet.

Jeg har en veldig god følelse nå. Føler jeg har det godt med meg selv og at denne helgen skal bli annerledes. Jeg ser for meg følgende tankerekke:

Helg = kos, men ikke bare mat.
Mat = mest ordentlig mat, og litt ”fy-mat”
Mest ordentlig mat + litt ”fy-mat” = En følelse av seier og kontroll.
En følelse av seier og kontroll = Jeg har det helt topp på mandag, endelig!

Jeg ønsker dere alle ei riktig fin og innholdsrik helg!


PS!
I dag er det akkurat 4 mnd sinden jeg startet slankinga. Og på den tiden har vekta gått fra 80 kg til 70.7 = 9.3 kg
Det synes jeg er bra jeg.

Det er 2.3 kg pr mnd og ca 0.6 kg pr uke. (altså ganske likt det som er anbefalt reduksjon i uka)
Bilde
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️24. august 2002
Kjære Monica123!

Takk for hilsen og det strålende humøret - det smitter jo :-)

Logisk og godt det regnestykket - tror faktisk det virker!

Innlegget mitt i dag medførte, for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.

Ønsker hermed at du skal vite, at det ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)

Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.

Din Augusta



c.AuthorAlias juliane😉23. august 2002
Hei Monica.

Tenk at du snart har gått ned 10 kg, det er jo kjempebra!! (skulle ønske det var meg...) Du fortjener det kjempemasse.

Det du skriver om helgene, er som å lese om meg. Jeg har kjempe problemer med kosen når helgene endelig kommer. Sitter som regel alene, og da er det veldig fristende å gå å snoke rundt i skapene, og da få dårlig samvittighet på mandagene.

Denne helgen skal vi klare å holde oss unna de fleste fy saker:-) Lykke til.

Klem fra Juliane.
c.AuthorAlias lilje23. august 2002
Jaaaa, helgene kan være veldig vanskelige... Men hvis jeg klarer å komme helskinnet gjennom fredagen, så synst jeg det er lettere på lørdagen, og så er det jo bare søndagen igjen :) (det høres bra ut i teorien, ikke sant...he, he...)

Jeg synst du har vært flink, jeg!

Ha en kjempefin helg!
c.AuthorAlias lilje23. august 2002
Jaaaa, helgene kan være veldig vanskelige... Men hvis jeg klarer å komme helskinnet gjennom fredagen, så synst jeg det er lettere på lørdagen, og så er det jo bare søndagen igjen :) (det høres bra ut i teorien, ikke sant...he, he...)

Jeg synst du har vært flink, jeg!

Ha en kjempefin helg!
c.AuthorAlias Pernilla😄23. august 2002
Bare innom for å ønske deg god helg. Flott oppsummering om hvordan du skal komme deg gjennom helgen uten dårlig samvittighet. Skal ha den i bakhue gjennom helgen selv.

Kos deg i det flotte været!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Pink23. august 2002
takk for hyggelig hilsen.
Blir nok mye trening på meg fremover.
Syns du har en fin nedgang
c.AuthorAlias Pink23. august 2002
takk for hyggelig hilsen.
Blir nok mye trening på meg fremover.
Syns du har en fin nedgang
c.AuthorAlias Trulte😉23. august 2002
Kjempeflink har du vært !! Og nå gjelder det å la dine ord til skamme i helga....så kan jeg komme inn hit på mandag å se en strålende fornøyd Monica UTEN anger for noe som helst *ss*

God helg

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Sola😉23. august 2002
Hallo i luken!! *S*
Det er ganske utrolig likt vi tenker det med helg, men jeg har også den tanken at i helga så skal jeg ha en "riktig-mat-helg".
Akkurat som du!! *S*S*S Så dette skal vi klare.
Tenk at du har slanket bort nesten 10kg, kjempebra, og du er ikke langt unna 69 tallet heller. Kanskje du ser det i neste uke?? *S*S*
Ønsker deg en kjempeherlig slankehelg, så snakkes vi over helga.
Fredagsklem fra Sola
c.AuthorAlias HelenaX😀23. august 2002
Monica, du er ikke den eneste som sliter i helgene! Som deg har jeg alltid forbundet helgene med kos, og kos er mat. Jeg har derfor innvilget meg slankefri lørdag, men har i lange perioder også skulket slanking søndag. Jeg håper og føler at det skal gå annerledes på søndag :-) Ønsker deg lykke til med å "mestre" helgen, og så møtes vi igjen her på mandag og har verdens beste samvittighet!

Helena
c.AuthorAlias MonicaR😌23. august 2002
Jeg sliter med de samme tankene foran helg. For meg er
helg = kos
kos = mat og øl/vin
mat og øl/vin = dårlig samvittighet + uggen følelse + lyst på junk-mat dagen etter
Resultat: super-æææsj og økt vekt.

I dag skal jeg lage en skalldyrsalat, noe jeg ikke ahr prøvd før. Til den skal jeg ta max to øl. Da kan jeg hanke meg inn med slankemat igjen på lørdag.

Stå på, dette klarer vi!
Monica

ps: Takk for maaaange kommentarer i går ;-)
c.AuthorAlias Morgengry😉23. august 2002
Hei på deg.
Ja, jeg kjenner meg igjen i det med å spise for å kose seg å så får man så dårlig samvittighet at man trøstespiser. En ond sirkel. Men denne helgen skal du se du klarer å snu dette.

Du har gått ned masse. Det er viktig å ta en sånn oppsummering innimellom. Da får man et litt annet perspektiv på det. Tenkt at du snart har gått ned 10 kilo!!! Det er jo mega-bra!!

God helg!

Klem fra Morgengry
😈70,7 kg

Jada, her går det i........ sneglefart!!

Jeg har egentlig ikke så mye å si akkurat nå. Etter mange dager uten vekt, var det på''n igjen i dag. Usle 100 g ned. Hadde vel egentlig ikke forventet noe annet.

Men jeg gir meg ikke!
Kommer sterkere tilbake neste uke - helt sikkert!!!
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️22. august 2002
Hei, takk for oppmuntringen!
Da jeg gikk på Grete Roede kurs, gikk jeg sånn ca.100 gram i uka, og var kjempefornøyd med det, men det var ikke damen,nei. Hun skulle ha medalje for å ha slanket vekk mest kilo virket det som, mens jeg var fonøyd så lenge jeg gikk ned, og ikke opp! Husk på det! Alt ned er ikke opp! ANNE
c.AuthorAlias Bitten😊22. august 2002
Hei Monica :)
Du nærmer deg 60 tallet, det må være en fantastisk følelse :)
Stopper det opp litt en gang, får du nok et ras nestegang du går på vekta :)
Eg håper å klare å holde vekta noenlunde nå i ferien :) VILIKKEOPPIGJEN :)
Ha en flott kveld og lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Kjære Monica123!

Takk for breve og hilsener! Kan vi ikke se slik på det?

At de som kommer med sneglefart - ja, de tilter ikke i svingene. :-)

Det er rent utrolig så mange som står klar til å ta fatt på 60-tallet nå. Og virkelig imponerende så utrolig stahet det er - INGEN gir seg!

Det er som om staheten her i Klubben bare vokser og vokser jo nermere vi kommer dette tallet!

Og det er så BRA - vi gir ikke opp - NO WAY

Nå vil vi ned under 70, vi står sammen og vi følges!

Din Augusta
c.AuthorAlias Trulte22. august 2002
det går da nedover iallefall....DET er jo en trøst i seg selv det da *ss* Alternativet er da mye verre ???

KLem fra
Trulte
c.AuthorAlias Pernilla😃22. august 2002
Heisann!

Sender deg iallfall et smil jeg tilgjengeld av all oppmuntring du har gitt meg. Stå på Monica, så når du et langt bedre resultat neste torsdag. HUSK, alt minus er bedre enn pluss.(iallfall når deg gjelder slanking da,,,,)

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias ann-merete😌22. august 2002
Tusen takk for kommentar i dagboka mi.
Spesielt når man sliter litt i motbakker, så er det veldig koselig at noen engasjerer seg på dine vegne, og kommer med innspill og drahjelp.Så tusen takk!

Er så imponert over alle dere med digitalvekt, og oppdateringer i 100 grams klassen.Min vekt er ikke veldig solid sånn sett, så jeg oppdaterer kun halvkilo.Det er det nærmeste nøyaktighet på min vekt.
Har nå sterkt vurdert digitalvekt jeg også, men er redd jeg skal bli enda mer fiksert....
Det får kanskje holde at jeg hopper på vekta morgen og kveld, om jeg ikke skal henge meg opp i hvert gram også????
Tja, jeg vurderer det fortløpende.
Men nå etter ferien er lommeboka bunnskrapt, så jeg får slite med min gamle,senile vekt noen uker til....

Ellers synes jeg det må være bedre med selv en liten nedgang enn ingen.Da er man i alle fall på vei.
Jeg bruker også Gi metoden ,men ikke fanatisk Kombinerer det jeg har lært på Grete Roede kursene med hva Lindmann profeterer.Jeg føler meg bra, men ned går jeg ikke.
Eller det vil si, det har jeg jo- men akkuratt nå går det ingen vei.helt stillstand.
Nå håper jeg at mensen kan ha litt av skylda.
Det er så greit å ha noe annet enn seg selv å skylde på ,vet du!Thi-hi.Noen som kjenner seg igjen???............
Men inspirert av din kommentar og alle flinke medslankere her inne, fortsetter jeg veien videre til min nye kropp.
Ha en super slankeuke, og helg !
c.AuthorAlias HelenaX😀22. august 2002
Hei Monica!

Lurer på om den sneglefarten er smittsom? Selv klarte jeg å kvitte meg med 200 gram denne uka :-) Vi får bare stå på videre og håpe kroppen finner igjen slankeracergiret fort!
Og neste uke er det kanskje vår tur til å gjøre et hopp nedover på vektskalaen?!?!

Stå på videre og ha en fin dag!

Helena
c.AuthorAlias Malin22. august 2002
Hei hei Monica!
Vil bare si at du er alt for nærmt ditt mål til at du kan gi opp nå asså!
Det løser seg nok snart igjen skal du se.Følger med deg neste uke dah....og ha en nydlig dag forsatt.
kos fra Malin
c.AuthorAlias Snuppedutten😄22. august 2002
Sneglefart er bedre enn ingen fart er det noe som heter...hehe...ihvertfall nå.....
Syns du klarer deg bra jeg. Vi veier det samme vi nå. Og det er veldig motiverende å se at andre klarer å gå ned, for da får jeg et spark i baken. Og da må jeg ned litt til og.
Gruer meg litt til helgen. Det blir liksom litt vanskeligere å være sunn da. Får håpe jeg finner noe i butikken som ser godt ut. Er så matlei....

Ha en fortsatt fin slankeuke. Klem
c.AuthorAlias texas😉22. august 2002
Hei på deg!
Ser at vi er mange som "sliter" for øyeblikket, men hardnakket som vi er står vi på videre. Det er vel kanskje ikke så lett å motivere seg heller når man er så nært målet???
Lykke til videre!
Solklem fra Texas

c.AuthorAlias MonicaR😵22. august 2002
Hei, Monica! Ikke gi deg, vekta må gi tapt til slutt, men akk så seig den kan være noen ganger! Men du er seigere..... lykke til!
Monica
c.AuthorAlias svime😊22. august 2002
Heisann!!!
Ser ikke ut til at det går så fort med noen av oss akkurat nå, jeg velger å tro at det kan ha noe med varmen og gjøre jeg.... det er flere her inne som lanserer den teorien og den velger jeg å støtte så lenge det passer :)
Vi får bare stå på videre, det vil ofte komme en litt større nedgang etter at det har stått stille en stund, og vi er jo så flinke, ikke sant ???

Ha en stålende dag!!!
Klem fra Svime

70,8 kg

Like fint i dag!

Humøret mitt er akkurat like fint i dag! Jeg trives godt med meg selv og har det topp!

Skal ut med venner i kveld. Erfaringsmessig blir det da litt "utskeielser", men det gjør ikke noe...

kl.13.00
Jeg pleier vanligvis å trene om kvelden. Det passer best, for da har barna lagt seg. Men siden jeg skal bort i kveld, hvide jeg meg på sykkelen nå. Var da for ille å utsette treninga også? Så nå er jeg ferdigsykla. Rød som en tomat, våt som en svamp og helt "høy". Har lest om trening og endorfiner. Tror jammen jeg har fått noen nå, for jeg er helt salig.

Håper deres dag blir fin.

Masse positive hilsener fra Monica
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😌21. august 2002
Takk for hyggelige komentarer. Så flink du har vært. Godt å se at noen kan vær i så godt humør........
Vi "sees" nok seinere.....
Bilde
c.AuthorAlias Beatmik❤️21. august 2002
Vil bare takke deg for god kommentar til meg i dag, akkurat det jeg trengte! Føler meg bedre nå utover dagen, mye takket være dere her inne! Gjør så utrolig godt å vite at en ikke er alene, og at andre til og med bryr seg når en ikke kan vise til fine resultater!

Kjenner veldig godt til endorfin-følelsen! Den er bare helt fantastisk! Jeg var også "høy" før helgen ;), når jeg hadde gått morgenturen min. Kan også bli sånn etter en treningsøkt om kvelden f eks på SATS, får problemer med å få sove hvis jeg trener for sent. Trening er livet, ikke sant!:)

Jeg kjenner de positive vibbene dine helt hit til meg!

Klem igjen fra Beatmik
c.AuthorAlias Aasalill😄21. august 2002
Hei igjen!

Jeg måler (eller prøver å få gjort det) med to ukers mellomrom, slik at jeg er sikker på at det er blitt noen resultater siden sist... Ja, den gjør at en blir litt varm... Bruk den morgen og kveld, det gir best resultat...

Håper den funker for deg også!

Kjempeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Aasalill😊21. august 2002
Heisann!

Ja Det er den samme kremen vi snakker om. Gled deg til å få den, den funker utrolig bra! Men den siste uken har jeg vært veldig sløv, og ikke giddet så mye, pga sene sommer-kvelder som gjør at jeg bare stuper i seng. Jeg skal bli flinkere til å bruke den, så skal jeg oppdatere deg med nye resultater. Blir morsomt å se om den funker like bra på deg!

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Alina😌21. august 2002
Heisann

Takk for hilsningen....
Det er deilig å ha mistet 20kg ja...mye morsommere å trene nå.
Jeg går, og jobber litt, en time eller to hver dag.
Samt spiser spiser sunt, ofte og litt NOKA innimellom!
Deilig at det funker!
Lykke til videre du også....

Klem ALina:-)
c.AuthorAlias Imy😀21. august 2002
Ganske greit på denne vekta nå, men jeg kunne godt tenke meg å fortsette nedover. Selv om jeg ikke har gått ned så mange kilo har jeg sett resultater. Jeg tror man kan se litt forskjell på en slapp 66.5 og en "et stykke på vei-trent" 66.5. For et år siden var jeg på 64-65 og jeg tror jeg liker meg enda bedre der. Holdt meg der vel frem til januar eller noe, men uten å trene det grann. Blei nok slappere og slappere i "looken", og så balla kiloene på seg sakte men sikkert utover våren. Nå har jeg kjøpt årsmedlemsskap på SATS, og jeg akter ikke å være støttemedlem (nok en gang), så jeg håper å beholde vekta jeg kommer til. Skal gifte meg i slutten av mai neste år også, så det er også litt motivasjon at kjolen skal sitte fint! Gleder meg til jeg får på meg klærne mine fra i fjor sommer...

Lykke til videre.

Klem fra Imy
😃70,8 kg

Livet er herlig dere!!

Livet er herlig dere!! Om jeg var nedfor i går, er jeg på topp i dag. Alle tanker om å avslutte denne slankegreia er som blåst bort. Hadde jeg virkelig slike tanker?? Alledager, hva var det som gikk av meg da? Grunnlaget for dette gode humøret la jeg i går, for da trena jeg.

Ikke at det i seg selv er noen sensasjon. Det er mange her som er veldig flinke til å trene. Men for meg var det en seier. Jeg hadde egentlig ikke noe lyst til å trene. Hadde mest lyst til å levere tilbake ergometersykkelen som jeg har lånt. Så slapp den å stå der og lyse dårlig samvittighet mot meg hver gang jeg passerte.

Men hadde jeg egentlig noen grunn til ikke å trene? Neida, mensen var snart over, barna hadde lagt seg og jeg hadde ikke noe spesielt på planen. Så jeg bestemte meg for allefall å sette meg på og tråkke bare litt. Jeg tråkka i vei og det gikk faktisk bedre og bedre. Faktisk gikk det så bra at jeg syklet fortere og lengre enn noen gang. Etterpå hadde jeg det utrolig godt med meg selv! En liten seier til meg!! I dag er det hviledag, i mårra er det på’n igjen.

Er det forresten noen som vet gode øvelser for å styrke baken?

I dag har jeg MASSE godt humør og gode vibber, så mye at jeg deler ut i øst og vest. Har du lyst på, så bare ta.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:) :) :) :) :) :)
Bilde
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😌21. august 2002
Hei på deg.
Har ikke vært så veldig "med" her i det siste, men nå har jeg lest masse i dagboka di.
Tror det er kjempesmart med lav GI. Har aldri hørt om Lindberg før, men tok nettopp utskrift av oppskriftene du la inn den 13. aug. Skal følge dem senere når jeg er kommet i gang, dvs om 2-3 uker. Inntil da SKAL jeg følge Atkins dietten. Kun proteiner og grønne grønnsaker (rå)
Ellers bor også jeg i Trondheim og nyter den herlige sommeren vi har.(Såg at du etterlyste trøndere........)
Lykke til videre med slankinga, du har jo kommet kjempelangt på vei allerede.
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Lakki😉21. august 2002
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Alltid hyggelig å høre at jeg er flink! Tar forresten med meg noe av dette fantastiske humøret ditt ut på kafe-tur i dag jeg! Takk skal du ha!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Trulte😌21. august 2002
Heeeerrrrlig med sånne vibber...kjenner det helt hit...for jeg ble så motivert. Det hjelper med en sprekk også...så blir en kvitt den fristelsen for en stund. Lykke til med syklingen !! Det er kjemeherlig å sykle, behagelig å sitte ned mens en trimmer *ss*De beste øvelsene for å styrke baken er fremdeles de gode gamle knipe øvelsene...dessuten så kan en kjøpe seg en treningsstrikk og gjøre øvelser med det....da får en skikkelig stram flott rumpe *ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias juliane😄20. august 2002
Hei Monica.

Så godt å lese at du er i bedre humør i dag, kjempe flott! Har sikkert noe med at du kom deg opp på sykkelen i går og fikk tråkket i vei, lettvint å trene hjemme. Vel, jeg er ikke noe flink til det.

Ang. skolen jeg skal begynne på, det er førskolelærerlinja. Var egentlig ferdig i 2000, men jeg strøk i to fag, og dem skal jeg ta i år.

Fortsatt lykke til.

klem fra Juliane.
c.AuthorAlias Malin😃20. august 2002
Hey!
Takker for vibber,tar i mot fra både øst og vest.Bra du kom over deppingen din og tok til fornuft igjen.Lykke til forsatt.
c.AuthorAlias Molla😌20. august 2002
Heipådeg!
Takk for vibber, tok med meg en håndfull ettersom jeg føler at jeg trenger dem i dag. Godt å se at selv om vi har "deppedager" så kan dette være snudd igjen neste dag. Da er jeg sikkert på topp igjen i morgen. ;)
Kjempeflott at humøret ditt er tilbake! Er det ikke rart at det kan svinge slik? Flott at du fikk trent deg bort fra de dystre tankene, skal prøve å røre meg litt i kveld jeg også. Vet jo fra før at det hjelper.
Lev lurt!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Beatmik❤️20. august 2002
Hoppsann! Der fikk jeg tak i en! Takk skal du ha - gode vibber vil jeg gjerne ta. Sender deg noen i retur, også :)

Jadu, trening gjør noe helt fantastisk med humøret. Vanskelig er det å komme i gang til tider, det er jo sikkert&visst, men du så godt det gjør med kropp&sjel!! Jeg er to komplett forskjellige personer før og etter - spesielt når jeg har en dårlig dag. Har jeg en bra dag i utgangspunktet, blir dagen bare enda bedre etter trening. Kan det BLI BEDRE DA!? Jeg har gått min 1/2 times tur i dag og føler humøret stige her jeg sitter. Vi har det utrolig godt :)

For baken; Legg deg ned på alle fire - knær og albuer i gulvet. Løft det ene benet mens det er bøyd bak- og oppover til du kjenner det i rompa. Løft opp og ned så mange rep du klarer før du bytter bein. En god, gammel og effektiv øvelse.

Et spm til ang proteindrikken din; Hvor kjøper du den? Virker utrolig bra mht at det faktisk er kun proteiner og så godt som ingen karbo i den. Har forsøkt meg på modellbilde, jeg også - takk for tips!

Ha en fortreffelig dag fortsatt!

God Vibbeklem fra Beatmik
c.AuthorAlias Sola😀20. august 2002
Hallo.
Hva leste jeg?? Tenkte du å slutte??? Bra du kom på andre tanker..Men ksjønner den følelsen der altså, blir så møkka lei av å slanke seg, hele tiden... tenker på mat -- nei-mat og ja-mat... kan bli ganske spør av det. Vi må bare få til en fin rytme så går det på skinner!!! he-he...
Så du er trønder du også... he-he... det er jeg også.
Så da nyter du sola i dag også da.. som vi gjorde i går. sukk deilig med sommer.. *S*S*
rumpeøvelser... knipeøvelser, stå på alle fire og ta den ene foten opp i været og strekk den opp og opp og opp.. håper du skjønner.
Og takk for alle mattipsene du har lagt ut i boka di. Prøver å følge dem nå.
Vettdu det er sååååå deilig når man kommer inni buksene sine igjen, dem som man trodde at "disse får jeg vel ikke brukt nå mer nå"... Grattis.
Ønsker deg en fin dag.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias tutu😀20. august 2002
Heisann

Du stråler jo gjennom skjermen min i dag jo!!!!
Søk på rompeøvelser på nettet, det kommer sikkert noe frem..

Håper du får en strålendes dag.
klemmer fra Trude
c.AuthorAlias elisacat20. august 2002
Hei!
Takk for kommentar i slankedagboka mi. Jeg skal på kurs hos Fedon Lindberg (som forresten var på TV i går og snakket om vårt lille problem...), og gleder meg enormt til å få opplæring og oppfølging i GI-verdenens mysterier.

Buksene er i str. 40. Har dem på i dag også - vurderer å beholde dem på til jeg krymper ut av dem... Eller - urg - det kan jo ta sin tid. Sukk. Får vel heller belage meg på å kjøpe et par til!

Heia deg på ergometersykkelen forresten, du er jo kjempeflink!

elisacat
c.AuthorAlias Linda😃20. august 2002
Hei på deg!

Så flink du er!!! Det er jammen meg noe å være stolt av!
Blir ganske inspirert av å lese sånt:) Må få PC'en hjemme i orden så jeg kan begynne å lese andres innlegg hjemmefra når jeg har litt tid foran meg. Kanskje jeg blir så inspirert at jeg flyr ut og trener jeg også:)
Har ikke så mange treningstips for baken desverre. Skal høre med samboeren min senere idag, han er tilnærmet treningsnarkoman så han vet sikkert om noe. Sender videre til deg hvis jeg får noen gode tips.

Ha en fortsatt fin dag!

Linda
c.AuthorAlias svime😊20. august 2002
Heisann!!!
Så flink du var i går, ikke rart du har gode vibber å dele med deg i dag.

Stemmer i med stålende humør, er det ikke deilig at det finnes slike dager?? De skal vi bruke som best vi kan, og gi oss selv et klapp på skulderen og si "det er jenta si det".

Ha en fortsatt sprudlende dag :-)
Klem fra Svime
😉70,8 kg

Ny dag, nye muligheter

I går var jeg så nær å slutte med slankigen som det går an, uten å gjøre det.
Tenkte nøye gjennom saken, og bestemte meg for å fortsette. Har ikke veid meg på en stund, venter til torsdag.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😄20. august 2002
Hei Monica.

Tusen takk for komentarer i dagboka mi, det er kjempe koselig å lese. Takk igjen.

Siden du nesten ga opp slankinga, så er det nok bedre for deg å veie seg 1 gang i uken. Da blir man nok ikke så fort skuffet. Vekta går jo veldig opp og ned i løpet av dagen.

Tror det er viktig å ikke tenke slanking hele tiden, det blir man veldig sliten av, og kanskje mister man lettere motivasjonen da.

Du må ikke gi opp nå Monica, vi trenger deg her inne, du er superflink!!

Stå på videre Monica.

Klem fra juliane
c.AuthorAlias Keyz20. august 2002
Hei :o)
En liten mini-hilsen til deg bare, fordi jeg ser deg på omtrent hver eneste dagbok der du sprer smil, gode ord og vennlige hilsener :o)
Det er godt å vite at folk følger med en - og jeg følger med deg og! Ikke gi opp slankinga di - du har kommet for langt til å ende det hele nå!
Ha en fin uke!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Malin😃19. august 2002
Heisann !
Takk for koslig hilsen i dagboka mi.Skulle skrive ned mål idag,men akkurat nå fant jeg ikke målbåndet,typisk asså!
Stå på videre du har jo snart nådd målet ditt,og da er det vell ikke værdt å gi op nå?
Ha en fin dag videre!!!
c.AuthorAlias Jojoen😉19. august 2002
Hei Monica :-)

Takk for enda en koselig hilsen i dagboka mi. Men hva ser jeg her? En trist Monica som tenker på å slutte? Helt enig i det med slankinga. Slutt med det. Jeg slanker meg ikke, haha.. slanking er å legge om kostholdet for en mindre periode med den hensikt å innta mindre energi enn man forbruker, og så skal man tilbake til normalt kosthold etterpå. Jeg har lagt om kostholdet for godt jeg :-) Og da tenker jeg ikke på at jeg slanker meg. At jeg blir lettere er jo en god bivirkning selvsagt :-)

Dette ble litt rotete, men det kan kanskje hjelpe litt å ikke tenke for mye på slanking og kalorier og kilo hele tiden. Ikke la seg irritere over den hektoen som sitter fast.. å ja, det er vanskelig, jeg går i fella selv hele tiden, men teoretisk så mener jeg at det må være noe i dette.

Slapp av litt med vekta og bli hos oss leeeenge :-) Det er alltid koselig å kikke innom deg og få koselige kommentarer.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Marikken❤️19. august 2002
Kjære Monica !

Du må IKKE gi opp ! Nå er du jo så godt i gang. Du har jo gått ned ca 10 kg. Det er jo kjempebra. Tenk hvor tungt det hadde vært hvis du skulle tatt en sekk på ryggen med 20 klepper margaring ? Det er vekt som du nå slipper å bære på. Du er jo kjempeflink ! Hvis du synes det går tregt, så undersøk om det er noen metoder som du kanskje ikke har prøvd, som det nå er på tide å prøve. Feks. lav GI ?

Når det gjelder veiinga, prøver jeg å veie meg max 1 gang i uken. Det virker ihvertfall best for meg !

STOR, oppmuntrende klem fra Marikken
c.AuthorAlias Helena😄19. august 2002
Tusen takk for kjempehyggelig og koselig kommentar!! Det var bra du ikke gav opp, fornuftig å ikke veie seg for ofte... Det har fått meg ganske fortvila noen ganger, når du ikke ser resultater HVER dag... Men man kan uansett ikke rase ned kilo på kilo hver dag heller!! Litt og litt blir mye til sist!!
Klem Helena
c.AuthorAlias svime😉19. august 2002
Hei på deg!!!
Ville bare si at du må ikke gi opp!!! vi har alle våre perioder, og det er vel nettopp derfor disse sidene er helt geniale. Her er vi alle i samme båt og støtter hverandre. Stå på videre, så er jeg sikker på at torsdagen og vekten er snill mot deg :-)

Sender noen motivasjonsvibber til deg~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Klem fra Svime

70,8 kg

Veie-pause og modellbilde

Jeg har tatt en pause i den daglige veiinga. Ble så lei av disse små variasjonene fra dag til dag. Får se på torsdag om jeg ikke trår litt lett på vekta. *s*

Jeg var på mvm.com og fikk laget et modellbilde av meg. Jeg måtte justere det litt for jeg hadde ikke slik flat mage som modellen. Dessuten har jeg strekkmerker og cellulitter. Der stod jeg da, halvnaken på stua, forran PC'n med speil. JA dere synes vel dere ser meg? *s*. Men nå stemmer det allefall bra med originalen.
Bilde
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃18. august 2002
Hei igjen :-)
Jøss, noe så tøft.. det tør ikke jeg å begi meg inn på, men jeg skal studere litt på den siden, så mye rart det finnes på nettet.

Du er flink og er jo snart under 70 :-) Skjønner godt at du kan bli litt lei i blant også. Men det må være deilig å se slike tall på vekta. Jeg drømmer jo også om det engang til neste år.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Ally😊18. august 2002
Fin dame! Laget et bilde jeg også, men ble jo kjempefin! Særlig i hvit sommerkjole og høye hæler... Det gikk liksom ikke an å plotte inn ridebukselår og sånt... Får se det som et bilde av det jeg har lyst til å bli!
Laget et bilde av kjæresten med det samme, og kledde ham opp slik jeg liker å se ham. Hehehe.. (Prøvde remove-outfit-knappen, men den funka ikke helt sånn som jeg trodde. Hpmf.)
c.AuthorAlias Snuppedutten😄18. august 2002
Takk for koselig kommentar i dagboka mi. Nå som opp-pussingen nærmer seg slutten får jeg tilbake dusjen min og......og det skal bli godt. (Varmtvannstanken sto på kjøkkenet så den måtte jo ut.) Nå kan jeg nemlig snart ta i bruk den nye ergometer sykkelen min!
Ha en fin slankeuke!
c.AuthorAlias Beatmik😃18. august 2002
Heisann! Den siden må jeg også prøve - fint bilde!

Har nettopp lest innlegget ditt fra onsdag (sent men godt!) - og nå føler jeg meg takknemlig rett og slett! Du har satt ord på hvordan jeg har det også, tanker jeg også har hatt - OG du satte ord på ting jeg bare har hatt følelsen av. Takk, Monica!

Jeg spør meg selv ofte for tida; Er jeg villig til å betale prisen for å nå målet mitt?? Men sannheten er at det går mer og mer opp for meg at det ikke er en pris, men en stor gevinst for god helse med dette kostholdet vi har funnet frem til.

Når det er sagt; jeg har spist ikke-riktig-GI-mat nå i helgen. Lapskaus i går og spaghetti til kyllingen i dag. Har spist det samme som resten av familien. Sånn er livet av og til... Resultatet ble at både jeg og min mann fikk et klart større søtbehov i går kveld etter potetspisingen! Der fikk vi det bekreftet. Har også kjent større søtbehov i dag etter spaghettispisingen. Dette gjør at jeg oppdager fordelene med å ha den riktige maten for hånden, også når en er på tur. Må bare bli flinkere til å planlegge...! Har i grunnen lagt helgens middager bak meg, i morgen kommer det en ny dag med nye GI-vende muligheter ;)

Et spørsmål til slutt: Hvilket proteinpulver bruker du og hvordan er fordeling protein/karbohydrater iflg deklarasjonen?

Søndagsklem fra Beatmik
c.AuthorAlias NasseNøff❤️18. august 2002
Hei du ! Jeg la inn en kommentar til deg på 'feil sted' - på den dagen der du skrev ned de store tankene dine *ss* Så du får gå inn der og lese !

Ellers artig med modellbilde - tror jammen jeg må inn og prøve det selv også !

Ha en fin søndag !

Klem, NasseNøff
c.AuthorAlias ABBA❤️18. august 2002
Arti med bilde. jeg er ikke så flink med datan ennå. Får ikke til så mye lasting av bilder og slikt.
tror det er lurt med en bukse mal ja. jeg skal også veie meg på torsdag pga konkuransen.
Lykke til med nedgang uten vekt til oss begge.

Klem fra ABBA
PS. Synes vi er flinke jeg
c.AuthorAlias sirkeline😌18. august 2002
Hei - og takk for kommentar. Du er flink til å trimme selv ser jeg! Med meg nyter jeg det så lenge det varer. Det er nok ikke sikkert det blir så hyppig fremover. Men så lenge jeg synes det er så gøy fortsetter jeg jo. Dessuten er det første gang jeg har trent så mye når jeg slanker meg og jeg ser jo at det er stor forskjell på både kropp og vektnedgang. Lykke til videre!
c.AuthorAlias MonicaR😌18. august 2002
Jøss, artig med bilde!
c.AuthorAlias ANNE❤️18. august 2002
Takk for at du stakk innom!!
Jeg har ikke veid meg i dag jeg heller, helt bevisst, for i går var jeg i 75 årsdag til svigermor.Greide meg rimelig bra, men tar ingen sjanser!!!
Nydelig bilde av deg forresten!!! Deilig dame. Snakkes!ANNE
c.AuthorAlias Keyz17. august 2002
Hei :o)
Klart det er digg med vektnedgang! *ler* Jeg skulle bare ønske jeg visste hva det kom av, slik at det kan fortsette!
Hehe, jeg prøvde meg på denne viruelle modellskapingen av meg. Jeg ble superslank! Nuvel, ikke super. Men magen og mine noget store lår var definitift ikke med. Flott selvfølgelig, men jeg kan jo ha misforstått omregningen til feet.. Hehe, gøy var det i alle fall.ø
Ha en fin helg!

Klem fra Keyz
ps. Jeg er også trønder, bare bosatt i Oslo :o)
70,8 kg

JIPPIIIIIIIIIIIIIII!!!

Sprett - hopp - sprett - hopp - piruett - piruett - - -
"dere synes dere ser meg, ikke sant?"

I dag er jeg glad dere.
Jeg har hatt ei bukse liggende i skapet. Den brukte jeg da jeg var på det tynneste sist (69,8 kg). Jeg har prøvd denne buksa med jevne mellomrom, men den har sprika fælt. I går prøvde jeg den igjen; OG DEN PASSA!!! Den satt som støpt.

Er det forresten bare jeg som er Trønder her?

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Sååååå herlig, gratulerer med en nytt brukbart antrekk. Det er så flott, og det er vel som en ny terkel.
Hvilket mål har du satt deg for å være fornøyd?

Ha en fortreffelig weekend

Klem Nite
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Føyer meg bare i rekken av de andre og sier GRATULERER. Dette har du fortjent, og det er bare din fortjeneste.

Klem Nite
c.AuthorAlias Morgengry❤️16. august 2002
Gratuelere så mye!! Det er jo kjempegøy. Og om ikke så lenge så sitter den løst :-)

Du er så flink. Dette har du virkelig fortjent.

God helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Pernilla😄16. august 2002
GRATULERER!!!!!!!!!!!!1 Så stolt over deg, dette er jo kjempe toppers. Jeg har hatt det på samme måte selv.
Kjøpte meg et skjørt i vinter som jeg så gjerne ville ha men som jeg ikke har våget -eller kommet inni, men nå har jeg endelig kommet inn i det, og jeg har fått så mange komplimeter, at jeg faktisk har begynt å gå med andre skjørt jeg har hatt langt inni skapet. DET er ultra motiverende.

ha en suuper helg da Monica.

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias MonicaR😉16. august 2002
Hei! Er det ikke deilig? Det er det aller beste med å slanke seg, denne tydelige "tilbakemeldingen" om at det faktisk virker. Hadde noe tilsvarende i forrige uke. Det gir motivasjon til å fortsette, for du skal det, tross dine betenkeligheter for noen dager siden? Jeg tror nok det du egentlig vil er å gå ned, hold fast på det selv i tunge stunder da du har lyst på det ene og det andre!

Da har vi to til til felles, ikke bare navnet: Jeg er definitivt trønder, eller trondhjemmer, som jeg foretrekker å kalle meg. Og jeg så RBK banke Brøndby på Lerkendal onsdag...

Klem fra Monica
c.AuthorAlias MTE😊16. august 2002
Heisann!

Så kjekt å lese at du er komt i gamle bukser igjen. :o)
Kjempe flott. Ellers håper jeg du får en super duper
helg. Kos deg masse.

Klem!
c.AuthorAlias texas16. august 2002
Så herlig å komme inn i "gamle" klær! Gratulerer!!!
Har en stabel som jeg håper å komme inn i......
Ønsker deg en riktig God Helg, regner med at du skal ut og lufte buksa di??
Klem fra Texas!
c.AuthorAlias svime😌16. august 2002
Grattis, det må være en deilig følelse!!!!
Jeg har litt tunge dager vektmessig akkurat nå, men det kommer seg nok. Jeg tror jeg tar litt av din glede med meg i dag, så blir det nok en god dag for meg også. Heldigvis er det ikke så mye i veien meg humøret, bare vekten som ikke er helt med meg om dagen.
Ha en strålende dag :)
Klem fra Svime
😉70,8 kg

Konkurransestart

Hei og hopp!
Så var det ny konkurranse da. Det å vinne den er ikke så viktig for meg. Men det er jo fint å være med. Jeg har 3,3 kg til jeg er i mål - allefall tror jeg at jeg er i mål da. Den største konkurransen blir nok med meg selv.
Lykke til alle medkonkurrenter.

Nå er det akkurat 1 mnd. til jeg skal i et selskap. Skal bruke det som gulrot nå framover. Det hadde jo vært fint å kunne kjøpe seg et nytt smart antrekk i anledning dagen?!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😉15. august 2002
Du tenkern. Du har filosofert veldig de siste dagene. Det var veldig interessant lesning, og forsto veldig godt ditt budskap.
Men dette med å ikke kunne tillate seg noe. Selvfølgelig, vi kan tillate oss "kontrollert utskeielse" Er ikke det fint utryk? Har stjålet det fra en eller annen her inne.

Det er vel livsstilen vi skal forandre, den generelle og totale livstilen. Vi skal da ikke slutte å kose oss i ny og ne. Men ikke det å stappe noe i seg på vei hjem fra jobben, eller hive innpå MYE snacs og sjokolade ikke bare lørdag, men fredag og søndag også. Det er dette vil skal til livs, og ved denne totale endringen, så taper vi også vekt.

Lav GI eller høy GI. Ved erfaring og kunnskap går dette ofte av seg selv, men det er nå i en slanke, eller la meg korrigere, en <Endre kosthold og helse> fase, vi er så vanvittig konsentrert på inntak av GI, proteiner, karbohyd.
Det har tatt oss vanvittig lang tid å komme dit vi er i dag, med overvekt, og det skal koste litt å komme seg tilbake til normalnivå.

Stå på jente, kos deg kontrollert. Får du dårlig samvittighet, og du vet dette ikke har vært kontrollert, betyr det bare at du er bevisst. Får du dårlig samvittighet ennå du har spist rett, ja da må du være litt på vakt.

Klem Nite
c.AuthorAlias Sola❤️15. august 2002
Heia Monica

Takk for at du skrev opp menyforslag i boka di her en dag. Det var akkurat det jeg var på utkikk etter. Tror du hørte meg du?? *S**S*
I dag så etterlyser jeg en konkurranse, og jaggu så ser jeg at du er med i en!! Kanskje det er plass til meg også??? *S* Så hvem er det som er "sjef" for denne du er med i??
Håper du får en kjempefin dag og lykke til med konk.
Det er mye som kan skje på 1 mnd, så jeg regner med at nytt antrekk havner i ditt skap om en mnd. Kanskje før også?? *S*
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Suggar15. august 2002
Er VELDIG imponert over fremgangen din! Ser at du har tipset noen om "Blodtypedietten". Vet du mer om den? Jeg har blodtype O. Er nysgjerrig på hva som er min nei-mat og ja-mat...
c.AuthorAlias skalned😌15. august 2002
Hei Monica!
Har akkurat lest innlegget ditt fra i går, og ville bare si takk. For sånn tenker jeg og, men det er ikke lett å få sagt det.
3,3 kg er ikke mye! stå på og lykke til i konkurransen!
c.AuthorAlias ABBA❤️15. august 2002
Hei Monica123!

Takk for oppmuntrende komentar i dagboka mi. Føler nå at jeg er inne i en god periode. Får håpe den varer litt til.
Innlegget ditt i går, er nok det fler av oss tenker. Vi får bare håpe at det går bra. 3,3 kg igjen? Det skal vi nok klare.
Jeg er jo med deg helevegen ned.
Men jeg tror at man må bruke lang tid på stabiliseringen, og bruke vekta flittig. På den måten får man dratt det inn igjen raskt.

Ha en fin slankedag!
Klem fra ABBA
c.AuthorAlias Marikken😀15. august 2002
Takk for kommentar i dagboka mi !

Må vel bare rett opp på hesten igjen, det er vel ikke annet å gjøre. Det letter bra på samvittigheten når man drar på trening etter en slik sprekk, ihvertfall !

Du har ikke lenge igjen til målet ditt nå. Kjempeflink har du vært! Du får herved 1 kg gulrøtter fra meg !

Klem, Marikken
c.AuthorAlias svime😌15. august 2002
Hei på deg!!!
Ville bare øsnke lykke til med konkurransen, og lurte på om jeg kunne "låne" gulroten din litt????? Har igjen store selskapelige planer utover, men trenger noe å strekke meg etter. Skal riktignok på en langhelg til varmere strøk om 3 uker, hmmm. kanskje jeg kan bruke det en liten stund nå???? Ja der kan du se, nå kom jeg på en egen gulrot!!!!!
Takk fot lånet!!!
Ha en super dag, og startskuddet for konkuransen har gått :o)

Klem fra Svime
c.AuthorAlias Keyz15. august 2002
Hei!
Ville bare si at innlegget ditt i går var veldig bra - det fikk meg også til å tenke litt over hva jeg driver med. Veldig positivt av deg å sette såpass klare ord på det vi alle (tror jeg) tenker og føler!
Ha en flott dag!

Klem fra Keyz
😑70,9 kg

ADVARSEL: sterke scener

Jeg bare advarer deg: Sent i går kveld var jeg i en sånn emosjonell tilstand. Tankene bare strømmet på. Og jeg satte meg forran data’n og lot fingrene løpe over tastaturet. Heldigvis kan jeg toutch-metoden så det går i forrykende fart.

Advarselen er som følger: Mange tanker og følelser og MYE er skrevet.


Tirsdagen hadde gått fint hva spising angikk helt til middagen kom. Jeg laget lasagne til familien og hadde tenkt å spise bare kjøttdeigen og salat selv. Det er hvetemelet i lasagneplatene og evt. hvetemel i sausen som gjør meg litt tilbakeholden med å spise det. Jeg har bestandig syntes at lasagne er godt, så det ble 1 posjon på meg også. (ikke bare en smak nei....) Litt senere kom suget etter noe godt (sikkert pga lavt blodsukker) og jeg bare måtte ha litt sjokolade. Av mangel på sådann i huset ble det 2 ts. nugatti. *smil*.

På kvelden kom spørsmålene.
· Hvorfor fikk jeg dårlig samvittighet av denne posjonen lasagne?
· Skal det være sånn at jeg aldri kan spise ”forbudt” mat uten å få dårlig samvittighet?
· Har jeg satt meg selv på en evig diett som er dømt til å mislykkes? Jeg har jo tross alt spist ”galt” etter hva GI-diett angår i 30 år.
· Klarer jeg å legge om helt til et nytt kosthold?
· Men det viktigste spørsmålet er vel om jeg virkelig VIL det.
· Vil jeg virkelig at hver eneste vaffel eller kakestykke skal få meg til å føles mislykket?

Når det gjelder tanker og følelser kan jeg være veldig opp og ned fra dag til dag. Akkurat nå føles det riktig å lempe litt på kravene. Jeg klarer ikke å se meg selv spise bare riktig GI-mat hele tiden for resten av livet. Jeg tror ikke jeg kan kalle noe forbudt, for vi vet jo hvordan det er med det som er forbudt!

Jeg gir meg derfor frihet under ansvar.
· Det finnes ikke lenger noen matvarer som er forbudt, men det finnes mat som er mindre heldig å spise i store posjoner og over tid.
· Det finnes gode dager hvor alt er etter GI-planen, og det finnes mindre gode dager hvor jeg spiser mat som ikke nødvendigvis er så bra for kroppen min med spesielt tanke på vekta.
· En mindre god dag (tidligere kalt utskeielser) betyr ikke slutten på alt. Den betyr ikke at jeg skal kaste meg inn i dager med enorm overspising av ”dårlig mat” og bryte nesten sammen psykisk av negative tanker og følelser.
· Det er like tillatt å ha en mindre god dag, som en god dag. Begge er deler av det komplekse som jo er MEG. Jeg er ikke enten eller, men begge deler!
· Det er hvordan JEG opplever å ha det som er viktig, ikke tallene på vekta. Hvis jeg føler meg slank og vakker og er stolt av kroppen min, så ER jeg det. Enten vekta viser sånn eller sånn.

At jeg fremdeles vil ned i vekt, skyldes vel både at hodet bruker lenger tid på å omstille seg enn kroppen, men også at jeg bestandig har vært lubben. Og akkurat det siste er ikke noe å betvile. Har sett det på bilder og fått hørt det ofte. Synes ikke jeg har vært direkte feit, bare i såkalt godt hold. I og med at jeg har typisk pærefasong, har det vært vanskelig å finne bukser som passer. Når jeg endelig fikk dem over baken, var de jo alt for lang i beina! (jeg synes selv at jeg ikke er så lang da). Dessuten har jeg besandig hatt mye mage. Jeg har vel egentlig bestandig sett ut som om jeg har født mange barn - helt siden jeg var tenåring. Og nå HAR jeg jo gjort det, og magen og midja er deretter!

Derfor VIL jeg fremdeles litt ned i vekt. Bruker str. 44 i klær nå. Skulle gjerne brukt 42 eller 40. Da blir det allefall straks mer utvalg i butikkene. Synes bestandig at det bare er klær i str. 42 og nedover som henger der når jeg kommer for å handle!

************************************************************************


Etter å ha lest gjennom det jeg har skrevet, er det akkurat som om det er 2 stemmer inni hodet mitt.

Den ene stemmen sier:
”Dette var flott Monica. Hvis du bare holder deg til disse tankene vil du komme langt. Dette er løsningen for et nytt og bedre liv. Et liv uten depresjoner for en stakkars bamsemoms eller vaffelhjerte. Et liv uten skam og skyld, offer og forsakelse. Et liv som er bra for psyken din og den fysiske helsa di. Stå på! Dette kan bare ende på en måte, nemlig BRA!”

Den andre stemmen sier:
”Sludder og vås. Dette tror du vel virkelig ikke på selv engang! Skal du være slank MÅ følge dietten. Et hvert skritt utenfor den oppmålte veien vil gi deg mange kilo på baken og enorme negative tanker. Det skal koste å skeie ut. Livet skal være en kamp. En kamp mot kilo, fristende mat, negative tanker og følelser. En kamp mot deg selv!”

***************************************************************************

Til deg som har lest helt hit ned; takk for at du leste mine tanker. De trenger ingen kommentar, de bare MÅTTE ut! Og nå er de sluppet fri...
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️18. august 2002
Hei Monica, og takk for hilsen og mailer. Har ennå ikke fått svart deg på den der du spør om jobben min, men jeg skal svare når jeg kan – jeg lover *ss*

Kjære deg - her var det mange fornuftige tanker og følelser. Jeg syns du er flink som har fått alt dette ned på papiret, og vil du ha min mening, så er den at du skal høre på stemme nr 1! For dette var virkelig fornuftige tanker, og antakelig det sunneste du kan gjøre for deg selv for at BÅDE fysikken og psyken skal komme seg gjennom en slankeprosess på en sunn måte !

Stå på Monica - og hør på stemme nr 1 !
Lykke til videre !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias iset❤️14. august 2002
heisann monica:)

jg skjønner så altfor godt hvordan du har det når det gjelder å få dårlig samvittighet overfor dietten man er på. men jeg kan trøste deg med en ting: jeg har vært gjennom endel VELLYKKEDE slankekurer de rjeg har omtrent bare levd på brød, pasta og mat med såkalt høy GI. det er faktisk ikk ALLE denne dietten passer for. jeg tror nesten det er bedre å unngå det du vet er fetende, og leve normalt. det er lettere.
du legger IKKE på deg av et lasagneflak. ikke ha dårlig samvittighet for det:)
ha en god natt og tusen takk for hyggelig hilsen i dagboken min:)
klem Iset
c.AuthorAlias augustina😊14. august 2002
Dette var kloke ord!
Jeg har tenkt tanken selv om måtte gi evig avkall på mat/drikke jeg setter pris på. Ønsket er å kunne kose meg med f.eks. gode drinker på ferie, et kakestykke i besøk, god mat i julen etc. Spørsmålet jeg har stilt meg selv er om jeg klarer å ta tilbake kontrollen. For det er mangel på kontroll som er årsak til mitt vektproblem.
Dette er noe mange av oss virkelig må jobbe med! Har lest en del i dagbøkene og det er mye likt.

Du satte i hvertfall flotte ord på det mange av oss går rundt og grubler på. Vi må få tilbake kontrollen over utskeielsene!
c.AuthorAlias tutu❤️14. august 2002
Heisann

Flotte tanker du har. Tror det er mange som tenker det samme som deg. Det gikk ihvertfall et lys opp for meg. Vil jo ikke ha det sånn at jeg aldri skal kunne spise enkelte retter bare fordi det er usunt. Jeg får heller lære meg å begrense inntaket.

Håper du får en flott dag, og kos deg masse.

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias texas14. august 2002
Hei på deg Monika123!
Jeg kjenner meg virkelig igjen i det du skriver. Tror det er mange som har det akkurat sånn. Men jeg prøver også å tenke at jeg skal komme meg ned dit jeg skal og så kan jeg gå over på "normal" mat igjen. Det gjelder bare å stabilisere vekta, så tror jeg at man kan spise normalt uten å legge på seg. Jeg skal i allefall prøve!!
Du har jo ikke lenge igjen!!! Stå på!!
Klem fra Texas!
c.AuthorAlias nataja14. august 2002
Flott det du har skrevet her, du har fått ned tankene dine på papiret, slik de er idag. Det må føles godt å få skrevet ned, bra du har evnen til å skrive ned det du tenker:-)

Det du har skrevet under "frihet under ansvar" syntes jeg hørtes rimelige ut. Personlig har jeg ikke tro på at man kan greie å gå ned i vekt OG opprettholde vekttapet hvis man skal følge GI-planen slavisk. Klart man kan spise masse forskjellig selv om man følger GI, men det er masse vanlige ting med lite kalorier man også kan spise. Vanlige ting man spiste før man starta kuren, ting man ikke hadde lagt på seg av om man hadde halvert posjonen. Ta f.eks spaghetti, lasagne og pasta. Det er jo "fy-mat" når man følger den dietten. Hvis du før spiste 4 porsjoner pasta/spaghetti/lasagne, så gikk du ikke ned i vekt. Men tar du nå bare 1 porsjon, så vil du gå ned i vekt. Det er mengden mat som teller, det er den som må reduseres for at man skal gå ned i vekt.

Som du skjønner så er ikke jeg så veldig opphengt i GI. Jeg tror ikke jeg hadde greid å slanke meg hvis jeg heller aldri kunne spise noe av den maten jeg er vant til å spise. Har bytta ut brød med ryvita, halvert middagsinntaket og forsøker å ikke smake noe mat på kveldene. (det er hardt det med kvelden, hender jeg spsier litt salat) Og har nå gått ned 10 kg uten at jeg har fulgt GI-maten.
Men egentlig har jeg lest altfor lite om det GI-greiene til å kunne uttale meg noe særlig om det.

Men noen kurer sverger til karbohydrater, andre kurer bannlyser det. Det er ikke lett for oss slankere når alle firmaer og helsefreaker sverger til sine produkter, til sine slankekurer. For hva skal man tro på, hva fungerer best?
Vel, jeg er kommet frem til at jeg vil lese minst mulig om kurer og produkter. Jeg vil spise vanlig mat i mindre mengder, sunn mat. Og holde meg unna kaker og søtsaker så godt jeg kan. Blir ikke store problemet akkurat det, for jeg ække så veldig glad i kaker.

Vel, ønsker deg lykke til videre i sankekuren din, - med eller uten GI.
*klem*
c.AuthorAlias Mah😌14. august 2002
Kjære Monica.
Dette innlegget ditt kan nok omfatte mange av oss. Det tar tid å omstille seg til å gjøre bruk av et helt nytt kosthold, men jeg synes ikke at man skal være alt for opptatt av ikke å kunne unne seg noe enten det er lasagne, pasta eller pizza. Jeg "syndet" selv på mandag i form av to stykker med pizza, men jeg hadde IKKE dårlig samvittighet av den grunn. Jeg satt en stund å vurderte om jeg burde ha dårlig samvittighet, men jeg er alt for glad i ulovlig mat til aldri å kunne spise slik mat igjen. Forhåpentligvis har jeg et langt, sunt (og slankere) liv foran meg, men jeg kan ikke i fremtiden forsake alt av den grunn. (Er helt enig i at Nugatti er tingen når søtbehovet nærmer seg og sjokoladen er langt unna.)

Konklusjon: Jeg synes du er flink. Vanligvis styrer du unna alt det du ikke skal spise, så når du av og til får lyste på noe, så synes jeg du skal spise det med god samvittighet. Det skal mere til før det blir sprekk i opplegget.

Hilsen fra Mah

c.AuthorAlias Molla😌14. august 2002
Heipådeg!
Flott at du setter ord på tankene du og sikkert mange andre har. Jeg har dem ihvertfall... Føler at det stikker i samvittigheten når jeg tar meg en kakebit eller to, enda det er jo helt idiotisk. Men jeg har heldigvis kommet så langt at dersom jeg "sprekker" en dag, så fører ikke det til videre utskeielser, dagen etterpå er det tilbake til sunt kosthold igjen. Det har tatt mange måneder å omstille hodet såpass, den dårlige samvittigheten er ganske standhaftig der den gnager oppi hodet vårt!
Jeg er også veldig spent på hvordan det skal gå når jeg er ferdigslanket... Men har bestemt meg for at hvis jeg får problemer, så melder jeg meg på Grete Roede stabiliseringsprogram med en gang. Har litt tro på det der...
Lykke til videre!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias MonicaR😐14. august 2002
Hei, Monica. Det var spennende å lese hva du skrev. Jeg kjenner meg veldig igjen i den dårlige samvittigheten kombinert med at jeg egentlig mener at livet er for kort til å ødelegges av "småting" som mat og klesstørrelser. Det virker som du egentlig vil ned en klesstørrelse eller to, men er ikke sikker på om du vil betale prisen, og du synes du skal respektere kroppen din som den er. Jeg vil selv ned fra størrelse 40/42 til 38, men strever med samme tanker. Det er så mye annet spennede i livet at hvorfor ødelegge det med dårlig samvittighet?

Jeg har foreløpig funnet følgende kompromiss: Jeg skal være knallhard til vanlig, men tillate meg noen utskeielser uten sårlig samvittighet. I helga drakk jeg opp til flere glass rødvin og spiste peanøtter (!!), men hadde bestemt meg for at dette fortjente jeg. Men så var det tilbake til normal. Når (hvis) jeg når målet skal jeg tillate meg flere glipper, men sikre et sunt standardkosthold.

Tror ikke en porsjon lasagne ødelegger dietten din, heller ikke to ts nugatti! Men bare tenk at det trengte jeg, så fortsetter jeg som planlagt i morgen. Ikke gi opp!

God klem fra Monica
c.AuthorAlias svime😌14. august 2002
Heisan :-)
Ville bare si, takk for at du klarer å sette ord på akkurat det jeg føler!!!!

Jeg har ogsdå en tendens til å være veldig streng mot meg selv, og faren da er vel at man sprekker skikkelig???
Jeg ville ikke klart det GI kjøret, og heldigvis ser det ut til at jeg klarer å gå ned sakte men sikkert med "vanlig" mat ofte og i mindre mengder.

Stå på videre, i morgen er det konkuranse-start!!!
Ha en god dag, klem fra Svime
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.