← Alle dagbøker
diarist.Alias

Moms

61 år172 cm58 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start71,0 kg
Sist59,4 kg
Endring−11,6 kg
BMI nå20,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. desember 20015. juni 2002
😃59,4 kg

Stabilisering uke 3 og FARVEL

Travle tider! Forbereder en stor konferanse og det går i hundre på jobb! Veier i dag det lavest jeg har gjort hittil, men det er ikke planlagt. Ca. 60 kg er passe for meg, så jeg planlegger ikke å gå ned noe mere.
Jeg har funnet ut at tida er inne for å forlate slankere.com. Tror jeg skal klare "å stå på egne ben" videre. Skal spise godt og fornuftig og fortsatt trimme. Lykke til videre til dere som er brukere av siden og takk for drahjelp!
Klem fra Moms
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik😊10. juli 2002
Vil bare takke for koselig sommerhilsen og godt råd! Tror du absolutt er inne på noe mht å være slankelei og kanskje heller samle seg skikkelig når sommeren er på hell. Jeg har bare så vanskelig for å la være å tenke slanking! Har tenkt slanking halve livet, så det er vanskelig å endre tankene jeg har om meg selv... Var overvektig i barndommen, og ble mobbet for det, så det har nok satt sine spor... Men jeg skal ha rådet ditt i bakhodet.

Så godt at dere har fint vær på Helgeland - det fortjener dere etter mange somrer med ruskevær. (Vet litt om det siden jeg er fra Sandnessjøen og har slekt der fremdeles).

En god sommer til deg også, Moms! Koselig at du stikker innom, og godt at du holder vekten ved hjelp av gåturene dine :)

Beatmik
c.AuthorAlias ann-merete😃12. juni 2002
Jeg er ikke så ofte innom selv lengre, så mulig jeg er litt sent ute med mitt farvel, men jeg ønsker deg alt det beste videre.
Du har jo slanket deg fornuftig og innarbeidet mange gode vaner, så sånn sett får jeg vel få lov å si at jeg håper vi ikke ser deg her igjen!!THi-HI.
Fra spøk til alvor, du kommer til å klare deg fint!!
Det er godt når ting kommer til en ende,og man har nådd det mål man satte seg fore.
All ros til deg for det- du har vært superflink!!!!
Så alt det beste videre, kos deg,nyt livet deg selv -og ha et fantastisk liv!!!!
Stor klem
Ann-Merete
c.AuthorAlias Beatmik😟7. juni 2002
Ha det bra, vennen! Fikk ikke lest dagboka før i dag, men håper du titter innom så du får hilsenen min likevel..

Jeg tror også at du vil klare deg fint på egen hånd! Du har bevist at du kan, en inspirasjon har du vært, og det vil du fortsette å være! Sier det igjen; Du er en målbevisst og standhaftig kvinne, Moms ;)

Ha det igjen, takk for følget og lykke til videre!

Stoooor klem fra Beatmik
c.AuthorAlias Tarangai😃5. juni 2002
Gratulerer så mye. Det må være en fin følelse å ha nådd målet.
Du får nyte sommeren i bikini. Tipper den sitter som et skudd :)
Lykke til både med konferansen og stabiliseringen.
-klem fra Tarangai-
c.AuthorAlias Minelli😄5. juni 2002
Ha det bra, Moms!

Du har vært kjempeflink! Håper du klarer å holve vekta!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias cat74😊5. juni 2002
*Vinker farvel, mens hun desperat holder misunnelsen i skinnet...*
Man kan vel ikke si "vi ses" her inne... ;)
Klem.
😌59,9 kg

Stabilisering uke 2

Ikke så mye å si. Vekta holder seg den. Spiser omtrent som før, men unner meg litt mere innimellom. Både i form av en ekstra yogurt, ei skive, noen kjeks eller, som nå den siste uka, is! Det er sommer i nord! Jeg nyter den mens jeg kan. Bikini størrelse 38 sitter som et skudd. Fjorårets bikini er skjøvet bakerst i skapet og der kan den få bli! Trimmer og går tur hver dag, så vekta skal holdes i sjakk.
Ha en flott dag alle sammen!
Moms
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😃30. mai 2002
Gratuleeeerrreeerrr!!!!!!!!!
Så flink du har vært, det er bare helt fantastisk, kan tenke meg du føler deg vel nå!!!!
Og så må du jo ha blitt råslank.
Ja, trening er helt sikkert det som skal til, det har du virkelig fått erfare.
Lykke til med stabilisering, og fortell gjerne oss som ligger litt etter om hvordan det går videre!!
Ha det strålende bikini-bra!!!! April
c.AuthorAlias Minelli😃29. mai 2002
ÅÅå, så heldig du er som er i mål!

Skulle ønske det var meg, jeg har stadig de siste kiloene igjen. Du viser i alle fall at det nytter! Jeg skal jammen meg ta opp kampen mot målet jeg også!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Minelli😃29. mai 2002
ÅÅå, så heldig du er som er i mål!

Skulle ønske det var meg, jeg har stadig de siste kiloene igjen. Du viser i alle fall at det nytter! Jeg skal jammen meg ta opp kampen mot målet jeg også!

Klem fra Minelli
😄59,8 kg

Stabilisering uke 1

Foreløbig går det veldig bra med stabilisering av vekta. Er stabil som bare det til tross for en del utskjeielser i forbindelse med 17. mai og pinse. Har vært veldig flink å trimme disse dagene og det er jeg fornøyd med. Forstetter med friskt mot. Det er deilig å "bare" skulle holde vekta, ikke gå ned!
Ha en like flott dag som meg!
Moms
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik😄28. mai 2002
G R A T U L E R E R !!!

Tenk at du er i mål! Du har vært bare så utrolig standhaftig og målrettet siden du startet for elleve kilo siden. Tanken var jo at vi skulle slå følge siden vi hadde omtrent samme vekt som utgangspunkt, men.... sånn ble det visst ikke. Vi er forskjellige vi mennesker. Nå har du funnet den livsstilen du kan fortsette med - "formelen til suksess" - så jeg er helt sikker på at du får stabilisert deg på den vekta du har nå. Håper og tror at du fortsetter her en god stund enda. Stabilisering er en viktig fase det også!

Så godt å høre at du har funnet støtte i meg underveis, det er en god følelse å vite at en kan hjelpe andre litt :) Takk for de gode ordene dine, Moms! Du har vært en god støtte for meg også vet du!

Godt å være tilbake her igjen.

Stor klem fra Beatmik
c.AuthorAlias ann-merete😉27. mai 2002
Hei,og grattis med vellykket første uke!
Hos meg fyker vekta heller oppover om dagen.
Skal derfor motivere siste rest av kampvilje,og prøve å innhente til 66 kilo.
Da sier jeg stopp.
Er lei av flisespikkeri på den siste kiloen.
Har feiret bryllupsdag denne helga,og tatt den skikkelig ut.
5 retters middag lørdag,påfølgende champagne på hotellrommet etterpå,og gedigen bryllupsfrokost dagen derpå.
Magen står som en tromme fortsatt til tross for iherdig trening igår.
Men poenget mitt er at jeg tydeligvis gjør mannen min vill av begjær akkurat som jeg er, så det gir ikke det helt store puffet for videre flisespikkeri på vekt.
Men stabil vekt på 66 skal jeg i alle fall forsøke- for mitt eget velværes skyld.
Føler meg nemlig veldig tung idag.
Gleder meg til forhåpentlivis snart å kunne følge deg på stabilisering.
Men først innhente helga og alle fridagene i mai.
Sånn sett er det greit med blåmandag.På en sånn bediten dag, kan man like greit slanke seg.
Ha en super andre uke også!
c.AuthorAlias Tarangai😄23. mai 2002
GRATULERER MOMS!!!!!
Så utrolig flink du har vært. Dette fortjener du virkelig. Så deilig å "bare " skulle holde vekta, og ikke hele tiden gå ned. Det er nok ikke lett det heller, men du greier det helt sikkert, som den målbevisste dama som du er!!!
Lykke til, du får holde oss oppdatert.
-klem-
😄59,8 kg

I MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

Plutselig har jeg nådd målet mitt på 60 kg (og vel så det!). Tenk jeg klarte det faktisk! Kan knapt tro det. Det har tatt meg 20 uker å gå ned 11 kg. det betyr i snitt en drøy halvkilo i uka. Har jo spist meg mett og ikke forsaket mye denne tida, så æren for nedgangen får jeg gi trimminga mi. -Og her ligger også nøkkelen til videren suksess. Dvs. det å holde vekta. Nå vet jeg at jeg godt kan kose meg iblant og likevel holde kiloene under kontroll, men da må jeg ofre en liten time om dagen til trim. Hvilket jeg så gjerne gjør! Det er godt både for kropp og sjel.
Tusen takk til dere alle som har støttet meg på veien nedover. Ingen glemt, men noen må nevnes: Beatmik, April og Anne-Merethe: TAKK for alle oppmuntringer!
Jeg forlater ikke dagboka helt. jeg kommer til å rapportere ukentlig om "ståa" nå i stabiliseringsperioden. Dessuten er det jo noen av dere jeg må følge med på på veien nedover.
Ha en flott 17. mai alle sammen. Jeg skal kose meg med pølse is og kake, alt som hører til på en slik dag!
Klem fra Moms!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pizza lover😄17. mai 2002
Fy søren så flink du er! 11 kg på 20 uker, d er bra gjort! da må man ha vilje og pågangsmot azz!! Håper du har hatt en fin 17 mai.. Lykke til m å halde vekta stabil dah!! men d klarer du sikkert, når du klarte å gå ned så mye !! KLM
c.AuthorAlias ann-merete❤️16. mai 2002
Dæven døtte!!!!!!!!!!
Gratulerer masse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gud,du er flink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så herlig det må være å ha kommet i mål!!!!!!!!!!!!!
Helt fantastisk, det er kanpt mer å si!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du har fortjent alle pølser og all is som kan oppdrives imorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håper du gidder å følge oss ikke like heldige som ikke er heeeelt i mål enda.Det er så hyggelig med dine kommentarer i dagboka mi!Er derfor glad for at du vil oppdatere med jevne mellomrom,så vi får hilst litt på deg fra tid til annen.
Nyt ditt nye liv på stabilisering.
Jeg er bombesikker på suksess også der,Moms!!!!!
Ha en strålende morgendag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og grattis nok engang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
c.AuthorAlias cat74❤️16. mai 2002
Gratulerer! Det er godt å se at noen "blir ferdige" gjennom å nå målet! Nå vener vi bare jevnlige innrapporteringer av stabil vekt?

Klem og gooood tur ut i stabilliseringen.
😉60,1 kg

Så nært målet det er mulig å komme

I alle fall på min vekt. Skarve 100 g igjen bare, så har jeg nådd målet mitt. Ut i fra farta jeg har hatt på nedgangen min den siste tida, kan jo det ta uker, men det SKAL det ikke. Burde da kunne få unna det hektoet til den 17.(og da snakker jeg om mai)!
Ha en flott slankedag, både dere som har et stykke igjen før målet og dere som er nesten i mål. Dere er flinke alle sammen!
Moms
60,3 kg

Vektregistrering

Er stabil som bare det, men det hjelper ikke: Målet mitt er 60 kg blank og siden jeg nå har klart meg så langt, skal jeg se det tallet!
I går ble det altformye godis. Nydelig vær, grilling, is, softis, rester av ungenes lørdagsgodt. En sånn dag man tåler iblant, men ikke for ofte! Gikk i bikini i hele går - deilig å ha kvittet seg med over 10 kg siden sist den var framme (dvs. dette var en bikini to størrelser mindre enn i fjor...).
Ha en fin søndag!
Moms
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😃14. mai 2002
Ja, det er herlig å komme inn(eller tilbake )i nye str.
Bestilte en hel kolleksjon klær forleden i str 38.
Litt risiko selvsagt,men alt passet!!!
Da ble jeg både glad og stolt.
Det er noen år siden str 38 var en kurant str å komme inn i....
Nå passet til og med buksene!!!
Og,ja-du kan være glad du slapp bikinimarerittet i og med at din gamle nå er fult brukbar i og med din gjenvunnede slanke kropp!!!Må jo være herlig da!!!!!
Men jeg merker også litt til sommerstemning hva mat og utskeielser angår.
Det koster veeeeldig mye disiplin ikke å kjøpe seg is, når hver handletur ellers innebærer en is til resten av familien....
Men som du sier, om man tar en is en gang,og ikke neste,så får vel det gå....
Livet skal jo leves også.
Men nå skal jeg først i mål!
S¨å får jeg heller unne meg litt mer under stabiliseringa.
Det gleder jeg meg til!!!!
Ha en super slankeuke!!!!
c.AuthorAlias Tarangai😊13. mai 2002
Hallo,
så flink du er. Målet ditter jo veldig nærme nå, så du ser nok 60 blank før du aner det. Herlig å gå ned to størrelser i bikini. Gleder meg til jeg greier det..........og bikinisesongen er jo alt i gang så da kaster ihvertfall jeg klærne uansett størrelse og nyter sola.
Ha en strålende dag.
Tarangai
😐60,4 kg

Stabil fremdeles

- Men de siste grammene vil ikke av! Kanskje ikke så rart, jeg er litt sugen på ditt og datt for tida. I går ble det en sjokolade, men det skal sies at det er lenge siden sist (tok en New Energy - den var faktisk ikke SÅ god egentlig). Uansett de siste 400 g kommer nok av etterhvert bare jeg er tålmodig. Det som er viktig for meg nå er å fortsette å trimme for å holde formen og fasongen + å stabilisere for å leve videre som slank for evig og alltid. Har bestemt meg for at så snart vekta måtte vise 61-tallet igjen så skal det ringe ei varselklokke. Det er viktig å få tatt grammene før de blir til kilo - det vet vi vel alle som bruker disse sidene.
Er ellers hjemme med sykt barn i dag. Får prøve å benytte anledningen til å rydde litt i huset. Gåtur få det bli i ettermiddag eller kveld.
Ha en flott dag!
Moms
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😉8. mai 2002
Hei igjen.
Ja, du må nok slite litt for de siste grammene kan det se ut til.
Jeg merker motivasjonen var helt anderledes på begynnelsen av slankekuren enn hva den tidvis er nå.
Ganske naturlig selvsagt,man blir jo mer og mer fornøyd!!!!!
Ikke så lett alltid da å holde motivasjoenen og viljestyrken sterk.
Tror også det er kjempeviktig å ha en øvre grense for hvor man ikke skal gå mer opp.Da jeg var 18 var den 59 kilo, men er nå selvsagt justert med alder og barnefødsler.
Hadde jeg veid 59 kilo nå,hadde jeg sett syk ut.
Sånn er vi alle forskjellige, men jeg ser også at mine 2 siste kilo MÅ være de siste,skal jeg få beholde formene mine.
Men jeg gleder meg til jeg er i den posisjon at jeg kan gå OPP til 67 kilo-det blir kult!!!!
Nå er det ikke noe mål å gå opp selvsagt, men jeg regner med litt svinn rundt juletider og andre høytider.
Det viktige er,som du poengterer også,og ta kiloen mens den er en kilo og ikke har formert seg til mange.
Så hold ut, gevinsten er nok innen rekkevidde!
Ha i alle fall en super slankeuke,og en kos fridag imorgen!!!!
😊60,3 kg

Snart helg!

Måtte en tur på vekta i dag og. 100 g ned siden onsdag og 300 g igjen til målet. Spiser bra med "skikkelig" mat og har spist kake på jobben de to siste dagene, så det er jeg fornøyd med. Skal jo snart inn i stabiliseringsperiode, så det er godt å se at et normalt kosthold + litt godt innimellom + trim synes å funke både for å gå ned litt og ikke minst for å holde vekta der jeg vil ha den. Snart helg og det er som vanlig deilig. Planlagt trim i dag er gåtur. -Ellers tur på sirkus med ungene.
God helg til dere alle! Fra Moms
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete❤️6. mai 2002
Hei,og tuuusen takk for kommentar i dagboka mi!!!
Blir så glad for slikt engasjement og gode tips!!!!
I dag skal jeg prøve å få kjøpt meg litt vill-aprikos igjen,og ingefær te hørtes jo alldeles nydelig ut-håper de har det i helsekost butikken også....
Ja,jeg har nå gjennomført en frokost og en lunsj etter Gi metoden, og det funker veldig bra.
Blir spennende å se om det har noen påvirkning på vekta.
Det er ikke primært derfor jeg prøver denne metoden som sagt, men jeg håper jo at ikke vekta øker da....

Ser du har vært kjempeflink!!!
Også så nære målet da gitt!!!
Gleder meg til jeg kan følge i dine fotspor der.
'Men entusiasmen er i alle fall tilbake for min del, så da regner jeg med å nå målet,kanskje også innenfor "tidsfristen".
Ha en herlig uke!!!!!
Kjempeinspirerende å lese sidene dine!!!!
c.AuthorAlias Beatmik😌3. mai 2002
Hei Moms!

Grattis igjen med fint resultat! Du er like ved målstreken nå :) Håper du fortsetter her likevel etter at du har nådd målet ditt!

Misunner deg litt at du kan spise kake og likevel gå ned. Men du spiser kanskje ikke mye utenom, så da går man vel ned likevel. Kiloene har "satt" seg mer hos meg, og slipper ikke så lett. En liten utskeielse er nok til at jeg er standby.

Takk for gode tips ang sydenferie! Skal jammen ta dem med meg. Jeg har i grunnen også erfart at jeg ikke går særlig opp i vekt på en sånn ferie, men jeg har spist litt for mye etter at jeg har kommet hjem! Det skal ikke gjenta seg denne gangen. Hvem vet, kanskje det kan bli som du sier, at jeg til og med går litt ned i løpet av de to ukene.

Kos deg med barna dine på sirkus - det er jo en opplevelse både for liten og stor :) God helg!

Klem, Beatmik
60,4 kg

Vektregistrering første dag i mai

Vekta holder seg stabilt på 60.4 kg og jeg er glad for det. Håper likevel å kvitte meg med de siste 400 g til neste onsdag. Det burde være overkommelig, selv om jeg jo har fått erfart at de siste grammene sitter hardt. Her blåser det som tusan, men jeg må vel kle meg skikkelig å ta meg en tur ut i løpet av dagen slik at jeg får gåtrimmen på plass. I går hadde jeg "dobbel dose" - både gikk en tur og var på trimrommet. Måtte veie opp for ekstra kick på smågodt jeg fant i skapet + is til dessert...
Har ellers sovet lenge i dag!
Deilig!
Ha det godt! Moms
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😃2. mai 2002
Hei!
Bare innom fpr å se at det går bra med deg, og det går jo alldeles strålende!
Pytt,pytt med litt godisnasking.Men vit at en banan rett etter trening gjør underverker mot godtehungeren som gjerne melder seg i etterkant av en treningsrunde.
Litt unødvendig med gode råd kanskje så nære målet, men det er greit å ta med seg videre.
Vi vil jo ikke opp igjen kiloene vi så hardt har kjempet for å gå ned heller,så litt stabiliseringstips er kanskje greit likevel.
Synes du er så superflink assa!!!!
Herlig å se at du ikke glemmer livet oppe i all slankinga heller!!!!
Lykke til den lille biten videre!!!
Heier på deg!
😄60,4 kg

Happy Monday

Måtte snike på vekta i morges, og fikk en positiv overraskelse. 60.4 kg. Bare 400 g igjen! Gårdagens dose med ostekake, is, multer og brownies må ha gjort susen (i tillegg til 45 min. rask gåtur + 1 t 15 min intens innsats på trimrommet). Tjo hei. Ikke sikkert jeg når 60 kg til 1 mai slik målet mitt var, men jeg skal jammen ikke være mange grammene unna. Håper dere alle har fått en like flott start på dagen som meg!
Moms
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete❤️29. april 2002
Ja, da vil jeg bare gratulere med målet rett rundt hjørnet!!!
Må være helt fantastisk!!!
Og ja, noen ganger hender det at den mest usannsynelige diett gjør utslaget.Det har jeg erfart etter mang en tur innom Burger King....
Men jeg overprøver det ikke,er jeg heldig en gang pusher jeg ikke hellet med å gå dit dagen etterpå også- thi hi.

Takk forresten for støtte i bikinimarerittet!!!
Ble fornøyd til slutt,men var helt øm i benmusklaturen dagen derpå!!!!

Ha en strålende slankeuke.Kanskje du er i mål ved utløpet av den??????
Heia,heia i alle fall!!!
c.AuthorAlias Tarangai😌29. april 2002
Hei.
Det må være utrolig deilig å være så nært målet. Virker ikke som du kan veie mindre enn 60 kilo heller med den høyden. Uansett -kjempebra jobba!!!
Har tenkt å nøye meg med ca 63 kilo jeg da, så det er langt fram. Kanskje det er mulig å bli 68 til 17.mai? Vi får se, vi gir oss ihvertfall ALDRI!
Ha en fin dag.
Tarangai
c.AuthorAlias Minelli😄29. april 2002
Så flott vekt da, etter DEN menyen!
Må prøve å spise brownies litt oftere jeg også...:-)

Eller, tror heller det er treningen som gjorde utslaget!
Uansett, du er jo sååå nær målet!

Lykke til med de siste grammene!

Klem fra Minelli
61,0 kg

Bursdag i huset

I dag har mannen min bursdag, så i dag blir det nok noen utskjeielser (ostekake, brownies, etc. Nammmm...). Skal nok sørge for å kose meg litt. Er ellers vel tilbake etter jobbreise. Mener at jeg klarte å holde meg noenlunde i sjakk, men hadde med litt sjokolade o.l heim, så det har blitt ekstra mye kos denne helga. Venter derfor med å entre vekta før onsdag. Skal ta meg en trimtur i kveld før jeg bare MÅ få unna selvangivelsen. Ha en fin dag fortsatt. Moms
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃29. april 2002
Wow...10 kilo ned på bare noen måneder? Ikke verst. Slettes ikke verst. Nice work!
Det skal jeg og klare...:) Forhåpentligvis...
Du får fortsette på samme måten, det ser ut til å ha gitt skikkelig gode resultater. Hvordan er "planen" din egentlig? Mirakelkur du har lyst til å dele med andre? :)
Klem ALijana
😃61,0 kg

Minus 10 - one to go!

I dag er det minus 10 kg siden jeg startet opp. Kan knapt tro at jeg har klart det (TAKK til slankere.com og dagboka!)! - Og det som er endra bedre er at nå har jeg bare ett (1!) skarve kg igjen å bli kvitt før jeg har nådd målet mitt!
I kveld reiser jeg utenlands og blir borte ett par dager i forbindelse med jobb. Det betyr både lunsj og middag av annet slag enn jeg er vant til i det daglige, men det skal vel gå bra likevel.
Ha en fin dag alle sammen. Regnet siler ned her, men minus 10 kvalifiserer til ett STORT SMIL likevel! Moms
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete24. april 2002
Må bare komme med en liten unnskyldning,for jeg tror jeg har forvekslet de mye omtalte knekkebrødene med ei anna her inne.
Fikk nemlig i tips å heller spise knekkebrød enn digg i helgene,men da satte jeg foten ned gitt.Det får være måte på iherdighet.
Men jeg ser jo at det virker,for hun jeg fikk rådet av har også stor sukssess her inne.Så alt i alt ikke den verste å bli sammenlignet med, men jeg unnskylder forve\kslingen likevel!
c.AuthorAlias ann-merete24. april 2002
Må bare komme med en liten unnskyldning,for jeg tror jeg har forvekslet de mye omtalte knekkebrødene med ei anna her inne.
Fikk nemlig i tips å heller spise knekkebrød enn digg i helgene,men da satte jeg foten ned gitt.Det får være måte på iherdighet.
Men jeg ser jo at det virker,for hun jeg fikk rådet av har også stor sukssess her inne.Så alt i alt ikke den verste å bli sammenlignet med, men jeg unnskylder forve\kslingen likevel!
c.AuthorAlias ann-merete24. april 2002
Må bare komme med en liten unnskyldning,for jeg tror jeg har forvekslet de mye omtalte knekkebrødene med ei anna her inne.
Fikk nemlig i tips å heller spise knekkebrød enn digg i helgene,men da satte jeg foten ned gitt.Det får være måte på iherdighet.
Men jeg ser jo at det virker,for hun jeg fikk rådet av har også stor sukssess her inne.Så alt i alt ikke den verste å bli sammenlignet med, men jeg unnskylder forve\kslingen likevel!
c.AuthorAlias ann-merete❤️24. april 2002
Hei, og tusen takk for gode vibber i dagboka mi- sånt mottas med stor takk!!!
Så må jeg få gratulere så mye med bare 1 kilo igjen, du er vel flink vel???????
Skulle bare mangle med dine helgeutskeielser, eller mangel på sådanne!!!!Thi-hi.
Bare fleiper av ren misunnelse selvsagt.Hadde jeg klart knekkebrød og frukt på lørdagskvelden,tror jeg mannen min hadde lagt inn årene i bare fortvilelse.
Han gleder seg til helga han også,for da kan vi kose oss sammen.
Jeg ser jo på han hive innpå chips og sjokolade hver kveld jeg ,vet du.Tror han synes det er greit at jeg ikke inntar helgenglorie.
Men selv om jeg skal legge inn litt kos også denne helga, så skal jeg planlegge og veie kosen først.
Det er lett at forsettet om litt kos, blir mye kos hvis man ikke er på vakt.Så nå er det frem med vekt og kaloritelling igjen.Nå skal jeg bli like flink som deg!!!!!
Men ikke på knekkebrød og frukt assa, de gode resultatene til tross!
Stå på!!!!
Du er super flink!!!!!
c.AuthorAlias April😄24. april 2002
Gratulerer!!!!!!
Jammen har du vært flink, du fortjener all mulig ros.

Forresten ikke rart at du fyker ned i vekt så "dårlige" helgeråd du gir meg.
Du må ikke tro at det er frukt jeg fyser på i helgene!!! (hi-hi-hi) Nei det kan du skrive opp!!!

Vet ikke hvor mye frukt det er i mengder Møwenpick iskrem med nøtter og sjokoladesaus på??? Men nøtter er muligens en form for frukt..... eller.... neida jeg bare tuller.
Det er takket være dine helgeråd at du har gått så mye ned og derfor er rådene dine veldig gode.

Men kunne det ikke heller være slik at man satt på lørdagskvelden og bare fyste etter gulrøtter, hvorfor er det alltid usunne ting man fyser på??? Det der er veldig merkelig.

Men jeg har klokketro på trening. Uten det hadde jeg sikkert veid 100 kilo nå, eller....

God jobbtur, kos deg og bli motivert!!!! April
c.AuthorAlias puddingen😉24. april 2002
Hei! Jeg har også ett kg igjen til det store målet. Er vi ikke flinke? ;) Takk for kommentar, alltid kjekt å se at noen leser det jeg skriver. ("puddingen" sikter forresten til at da jeg begynte på Grete Roede-kurs fikk jeg dilla på fiskepudding i alle mulige varianter!) Vi sees kanskje i bikini?

Klem fra Anti-puddingen
😉61,7 kg

Det kommenteres!

Plutselig synes det visst skikkelig. De siste par ukene har jeg fått stadige kommentarer om at jeg ikke må "forsvinne helt" og spørsmål om jeg har sluttet å spise. Det er kjempehyggelig at folk ser det, men det er litt ekkelt og (rødme, rødme). Jeg spiser jo, så jeg prøver å fortelle at det er treninga som har æren for vekttapet. Jeg er ikke og blir ikke noen anorektiker (heldigvis!). Til det er jeg alt for glad i mat.
I morgen er det veiedag. Får se om jeg da er litt nærmere målet på 60 kg. Tror ikke jeg når det innen 1. mai slik jeg hadde planlagt. De siste hektoene sitter godt. Fortsatt god dag fra Moms
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli😄23. april 2002
Hei moms!

Du må jo være forholdsvis slank nå - du er høyere enn meg og et vesentlig antall kilo lettere enn meg!

Kjenner igjen det med kommentarene, ja. Jeg opplever det samme, og heller ingen fare her i gården for å få anoreksia.

Synes du er kjempeflink, jeg! 60 er nok ikke langt unna!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Tarangai😃23. april 2002
Hallo.
Du verden så flink du har vært. Blir helt inspirert jeg :) Det hjelper masse å se at mange av dere der ute greier å nå målene deres. Og nå SKAL også jeg greie det, nemlig.
Takk for tipset om å gå (vet jo egentlig at det hjelper, har aldri vært så fornøyd med kroppen min som det året jeg trillet barnevogn hver dag!)
Lykke til, du greier helt sikkert 60 kilo om ikke lenge.
Tarangai
61,7 kg

Mandag og stiv nakke

Våknet opp med stiv nakke i går morges og dessverre er den like stiv i dag. Føler meg derfor ikke allverden. Det er plagsomt. Hektisk uke blir det også. Skal på tjenestereise til Finland fra onsdag til fredag. Håper det går over til da.
Venter med å veie meg til onsdag morgen. Det går utrolig sakte for tida, men det har vel noe med meg å gjøre også. Når det er mindre enn 2 kg til som skal bort, så orker jeg liksom ikke stresse med det (selv om det hadde vært godt å få de unna).
Måtte kjøpe meg ny bukse på lørdag: 30"! + en topp i størrelse S (startet opp med å prøve størrelse L).Artig! Ha ei flott slankeuke alle sammen!
Klem fra Moms
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik😉22. april 2002
Grattis med nye småe klær! DET er en deilig følelse, det! Ha-ha, startet du med str L..? Gammel vane vond å vende vettu ;)

God bedring med nakken din - kanskje gåturen din + noe varme hjelper? Tøy godt ut etter gåturen. Styrketrening med lette vekter har hjulpet meg når jeg har sånn nakke. Hvis du er helt ille kan kanskje en Naprapat hjelpe deg - det hjalp meg for noen år siden. Var vondt mens jeg ble ble behandlet, men det fikk løsnet stressknutene. Ikke vent for lenge med å søke hjelp....Håper det går bedre snart uansett!

God bedring-klem til deg!

Beatmik
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Gratulere med ny buksestørrelse! Det er rart hvordan en ikke klarer å følge med på hvor liten en egentlig blir etterhvert.Bra jobba. ANNE
61,7 kg

Snart i mål

- håper jeg. I,7 kg igjen!
Har vært bortreist et par dager. Var følge for mannen min som var til operasjon av ryggen sin. Nå håper jeg det går framover med ham slik at vi igjen kan gjøre ting sammen. Det hele blir litt "amputert" men en senge-/sofaliggende ektemann/pappa.
Har spist godt de siste dagene og er fornøyd med at vekta likevel snirkler seg nedover. Har for tida dilla på tørkede aprikoser (fra helsekonsen - de er kjempegode!) og tror det dekker godtesuget. Ha en fin slankedag. Jeg må hive meg rundt å jobbe - etter et par dagers fravær er det nok å gå løs på.
Moms
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik18. april 2002
Jeg kommer til å savne deg, Moms, hvis vi ikke kan skrive mer her eller andre steder! Bare så du vet det!

Håper mannen din blir bra etter operasjoen, sånn at dere kan fungere normalt igjen. Skjønner at du er sliten når alt faller på deg. Men se det positive i livet - f eks på vekta di. Du er snart fremme! Du er utrolig utholdende, holder ut selv om du har det slitsomt. Hadde vært lett å gi opp, særlig siden du er så nær målet likevel. Men ikke Moms, nei! Sier det igjen: FLINK ER DU!

Stor klem fra Beate
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.