← Alle dagbøker
Moms
61 år172 cm58 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start71,0 kg
Sist59,4 kg
Endring−11,6 kg
BMI nå20,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Stabilisering uke 3 og FARVEL
Travle tider! Forbereder en stor konferanse og det går i hundre på jobb! Veier i dag det lavest jeg har gjort hittil, men det er ikke planlagt. Ca. 60 kg er passe for meg, så jeg planlegger ikke å gå ned noe mere.
Jeg har funnet ut at tida er inne for å forlate slankere.com. Tror jeg skal klare "å stå på egne ben" videre. Skal spise godt og fornuftig og fortsatt trimme. Lykke til videre til dere som er brukere av siden og takk for drahjelp!
Klem fra Moms
Stabilisering uke 2
Ikke så mye å si. Vekta holder seg den. Spiser omtrent som før, men unner meg litt mere innimellom. Både i form av en ekstra yogurt, ei skive, noen kjeks eller, som nå den siste uka, is! Det er sommer i nord! Jeg nyter den mens jeg kan. Bikini størrelse 38 sitter som et skudd. Fjorårets bikini er skjøvet bakerst i skapet og der kan den få bli! Trimmer og går tur hver dag, så vekta skal holdes i sjakk.
Ha en flott dag alle sammen!
Moms
Stabilisering uke 1
Foreløbig går det veldig bra med stabilisering av vekta. Er stabil som bare det til tross for en del utskjeielser i forbindelse med 17. mai og pinse. Har vært veldig flink å trimme disse dagene og det er jeg fornøyd med. Forstetter med friskt mot. Det er deilig å "bare" skulle holde vekta, ikke gå ned!
Ha en like flott dag som meg!
Moms
I MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
Plutselig har jeg nådd målet mitt på 60 kg (og vel så det!). Tenk jeg klarte det faktisk! Kan knapt tro det. Det har tatt meg 20 uker å gå ned 11 kg. det betyr i snitt en drøy halvkilo i uka. Har jo spist meg mett og ikke forsaket mye denne tida, så æren for nedgangen får jeg gi trimminga mi. -Og her ligger også nøkkelen til videren suksess. Dvs. det å holde vekta. Nå vet jeg at jeg godt kan kose meg iblant og likevel holde kiloene under kontroll, men da må jeg ofre en liten time om dagen til trim. Hvilket jeg så gjerne gjør! Det er godt både for kropp og sjel.
Tusen takk til dere alle som har støttet meg på veien nedover. Ingen glemt, men noen må nevnes: Beatmik, April og Anne-Merethe: TAKK for alle oppmuntringer!
Jeg forlater ikke dagboka helt. jeg kommer til å rapportere ukentlig om "ståa" nå i stabiliseringsperioden. Dessuten er det jo noen av dere jeg må følge med på på veien nedover.
Ha en flott 17. mai alle sammen. Jeg skal kose meg med pølse is og kake, alt som hører til på en slik dag!
Klem fra Moms!
Så nært målet det er mulig å komme
I alle fall på min vekt. Skarve 100 g igjen bare, så har jeg nådd målet mitt. Ut i fra farta jeg har hatt på nedgangen min den siste tida, kan jo det ta uker, men det SKAL det ikke. Burde da kunne få unna det hektoet til den 17.(og da snakker jeg om mai)!
Ha en flott slankedag, både dere som har et stykke igjen før målet og dere som er nesten i mål. Dere er flinke alle sammen!
Moms
Vektregistrering
Er stabil som bare det, men det hjelper ikke: Målet mitt er 60 kg blank og siden jeg nå har klart meg så langt, skal jeg se det tallet!
I går ble det altformye godis. Nydelig vær, grilling, is, softis, rester av ungenes lørdagsgodt. En sånn dag man tåler iblant, men ikke for ofte! Gikk i bikini i hele går - deilig å ha kvittet seg med over 10 kg siden sist den var framme (dvs. dette var en bikini to størrelser mindre enn i fjor...).
Ha en fin søndag!
Moms
Stabil fremdeles
- Men de siste grammene vil ikke av! Kanskje ikke så rart, jeg er litt sugen på ditt og datt for tida. I går ble det en sjokolade, men det skal sies at det er lenge siden sist (tok en New Energy - den var faktisk ikke SÅ god egentlig). Uansett de siste 400 g kommer nok av etterhvert bare jeg er tålmodig. Det som er viktig for meg nå er å fortsette å trimme for å holde formen og fasongen + å stabilisere for å leve videre som slank for evig og alltid. Har bestemt meg for at så snart vekta måtte vise 61-tallet igjen så skal det ringe ei varselklokke. Det er viktig å få tatt grammene før de blir til kilo - det vet vi vel alle som bruker disse sidene.
Er ellers hjemme med sykt barn i dag. Får prøve å benytte anledningen til å rydde litt i huset. Gåtur få det bli i ettermiddag eller kveld.
Ha en flott dag!
Moms
Snart helg!
Måtte en tur på vekta i dag og. 100 g ned siden onsdag og 300 g igjen til målet. Spiser bra med "skikkelig" mat og har spist kake på jobben de to siste dagene, så det er jeg fornøyd med. Skal jo snart inn i stabiliseringsperiode, så det er godt å se at et normalt kosthold + litt godt innimellom + trim synes å funke både for å gå ned litt og ikke minst for å holde vekta der jeg vil ha den. Snart helg og det er som vanlig deilig. Planlagt trim i dag er gåtur. -Ellers tur på sirkus med ungene.
God helg til dere alle! Fra Moms
Vektregistrering første dag i mai
Vekta holder seg stabilt på 60.4 kg og jeg er glad for det. Håper likevel å kvitte meg med de siste 400 g til neste onsdag. Det burde være overkommelig, selv om jeg jo har fått erfart at de siste grammene sitter hardt. Her blåser det som tusan, men jeg må vel kle meg skikkelig å ta meg en tur ut i løpet av dagen slik at jeg får gåtrimmen på plass. I går hadde jeg "dobbel dose" - både gikk en tur og var på trimrommet. Måtte veie opp for ekstra kick på smågodt jeg fant i skapet + is til dessert...
Har ellers sovet lenge i dag!
Deilig!
Ha det godt! Moms
Happy Monday
Måtte snike på vekta i morges, og fikk en positiv overraskelse. 60.4 kg. Bare 400 g igjen! Gårdagens dose med ostekake, is, multer og brownies må ha gjort susen (i tillegg til 45 min. rask gåtur + 1 t 15 min intens innsats på trimrommet). Tjo hei. Ikke sikkert jeg når 60 kg til 1 mai slik målet mitt var, men jeg skal jammen ikke være mange grammene unna. Håper dere alle har fått en like flott start på dagen som meg!
Moms
Bursdag i huset
I dag har mannen min bursdag, så i dag blir det nok noen utskjeielser (ostekake, brownies, etc. Nammmm...). Skal nok sørge for å kose meg litt. Er ellers vel tilbake etter jobbreise. Mener at jeg klarte å holde meg noenlunde i sjakk, men hadde med litt sjokolade o.l heim, så det har blitt ekstra mye kos denne helga. Venter derfor med å entre vekta før onsdag. Skal ta meg en trimtur i kveld før jeg bare MÅ få unna selvangivelsen. Ha en fin dag fortsatt. Moms
Minus 10 - one to go!
I dag er det minus 10 kg siden jeg startet opp. Kan knapt tro at jeg har klart det (TAKK til slankere.com og dagboka!)! - Og det som er endra bedre er at nå har jeg bare ett (1!) skarve kg igjen å bli kvitt før jeg har nådd målet mitt!
I kveld reiser jeg utenlands og blir borte ett par dager i forbindelse med jobb. Det betyr både lunsj og middag av annet slag enn jeg er vant til i det daglige, men det skal vel gå bra likevel.
Ha en fin dag alle sammen. Regnet siler ned her, men minus 10 kvalifiserer til ett STORT SMIL likevel! Moms
Det kommenteres!
Plutselig synes det visst skikkelig. De siste par ukene har jeg fått stadige kommentarer om at jeg ikke må "forsvinne helt" og spørsmål om jeg har sluttet å spise. Det er kjempehyggelig at folk ser det, men det er litt ekkelt og (rødme, rødme). Jeg spiser jo, så jeg prøver å fortelle at det er treninga som har æren for vekttapet. Jeg er ikke og blir ikke noen anorektiker (heldigvis!). Til det er jeg alt for glad i mat.
I morgen er det veiedag. Får se om jeg da er litt nærmere målet på 60 kg. Tror ikke jeg når det innen 1. mai slik jeg hadde planlagt. De siste hektoene sitter godt. Fortsatt god dag fra Moms
Mandag og stiv nakke
Våknet opp med stiv nakke i går morges og dessverre er den like stiv i dag. Føler meg derfor ikke allverden. Det er plagsomt. Hektisk uke blir det også. Skal på tjenestereise til Finland fra onsdag til fredag. Håper det går over til da.
Venter med å veie meg til onsdag morgen. Det går utrolig sakte for tida, men det har vel noe med meg å gjøre også. Når det er mindre enn 2 kg til som skal bort, så orker jeg liksom ikke stresse med det (selv om det hadde vært godt å få de unna).
Måtte kjøpe meg ny bukse på lørdag: 30"! + en topp i størrelse S (startet opp med å prøve størrelse L).Artig! Ha ei flott slankeuke alle sammen!
Klem fra Moms
Snart i mål
- håper jeg. I,7 kg igjen!
Har vært bortreist et par dager. Var følge for mannen min som var til operasjon av ryggen sin. Nå håper jeg det går framover med ham slik at vi igjen kan gjøre ting sammen. Det hele blir litt "amputert" men en senge-/sofaliggende ektemann/pappa.
Har spist godt de siste dagene og er fornøyd med at vekta likevel snirkler seg nedover. Har for tida dilla på tørkede aprikoser (fra helsekonsen - de er kjempegode!) og tror det dekker godtesuget. Ha en fin slankedag. Jeg må hive meg rundt å jobbe - etter et par dagers fravær er det nok å gå løs på.
Moms
Så godt at dere har fint vær på Helgeland - det fortjener dere etter mange somrer med ruskevær. (Vet litt om det siden jeg er fra Sandnessjøen og har slekt der fremdeles).
En god sommer til deg også, Moms! Koselig at du stikker innom, og godt at du holder vekten ved hjelp av gåturene dine :)
Beatmik
Du har jo slanket deg fornuftig og innarbeidet mange gode vaner, så sånn sett får jeg vel få lov å si at jeg håper vi ikke ser deg her igjen!!THi-HI.
Fra spøk til alvor, du kommer til å klare deg fint!!
Det er godt når ting kommer til en ende,og man har nådd det mål man satte seg fore.
All ros til deg for det- du har vært superflink!!!!
Så alt det beste videre, kos deg,nyt livet deg selv -og ha et fantastisk liv!!!!
Stor klem
Ann-Merete
Jeg tror også at du vil klare deg fint på egen hånd! Du har bevist at du kan, en inspirasjon har du vært, og det vil du fortsette å være! Sier det igjen; Du er en målbevisst og standhaftig kvinne, Moms ;)
Ha det igjen, takk for følget og lykke til videre!
Stoooor klem fra Beatmik
Du får nyte sommeren i bikini. Tipper den sitter som et skudd :)
Lykke til både med konferansen og stabiliseringen.
-klem fra Tarangai-
Du har vært kjempeflink! Håper du klarer å holve vekta!
Klem fra Minelli
Man kan vel ikke si "vi ses" her inne... ;)
Klem.