Veiedag...
Jaja, ikke mye å hoppe i taket for den vekten... Men det var som forventet, det vil nok ta en stund å komme seg nedover tror jeg. Skitt au, humøret er bra likevel, med Rosenborgseier i går og masse "nye" klær så akter ikke jeg å deppe. Ting Tar Tid, jeg har det ikke travelt!
Det ble litt kake i går kveld, men ikke så mye. Hopp og sprett i sofaen over en spennende fotballkamp forbrenner kalorier. I kveld blir det ikke noen mulighet for trening, men kanskje en spasertur?
Det er konkurranseoppdatering i dag, ligger ikke noe særlig bra an der, nei! Får håpe det går bedre med de andre :)
Rydding av klær
I går ryddet jeg klær. Har "tonnevis" av gamle klær liggende, klær som er utslitt, i aller høyeste grad umoderne og klær som har - eh, "krympet". Fretex skal få noe, en del er ubrukelig og skal kastes, og en del KAN JEG BRUKE NÅ!!! :D
Jeg har en slankebukse, str. 40. Den får jeg på meg, men kan nok ikke vise meg offentlig med den ennå, det "tyter" litt for mye til det... ;) Men i går passet den litt bedre enn forrige gang jeg prøvde den. Dessuten fant jeg to bukser til i str. 40, kjempefine bukser - og de fikk jeg også på meg med litt knip og trekk. For en motivasjon! Gleder meg sånn til å kunne bruke de buksene!
Den siste uka har vært litt tung m.h.p. motivasjon og lyst på snop, men dette ga virkelig inspirasjon til fortsatt nedgang! Et par tøffe skjorter som jeg ikke kunne bruke før passer nå kjempefint! Det er så deilig å se at selv om vekta har stagnert og kanskje økt litt, så har jeg faktisk gått litt ned i cm!
Dessuten ser jeg nå i speilet at magen har minket betydelig! Den "smiler" fortsatt ganske mye (les: hengemage), men ikke så mye som før. Det er faktisk først nå at jeg egentlig klarer å se med egne øyne at jeg har gått ned i vekt. Pussig dette med det bildet vi har av oss selv, det er ikke særlig realistisk.
Men en deilig følelse var det dette med klærne i går. Takk til Monica123 for tipset. Jeg har fremdeles masse klær liggende som jeg må gå igjennom, men den jobben blir jo bare morsom når jeg nå finner flere og flere plagg jeg kan bruke. :D
I kveld blir det kanskje litt kake, skal passe meg så det blir bare litt. Trim: Vasking av kontor 3 timer + mye hopp og sprett hver gang Rosenborg scorer mål... ;).
Nå må det skjerping til!
La oss ikke snakke høyt om gårsdagen... ;) Eller den siste uka, rettere sagt. Har slurvet en del med det å ikke spise snop nå, men nå får jeg prøve å komme meg tilbake på fornuftig spor. Ihvertfall har jeg lært å ikke spise snop på tom mage, men å spise noe "fornuftig" først. Da er det lettere å holde seg til mindre mengder også. Har ikke noe dårlig samvittighet for å ha "skeiet ut" en uke, jeg tror det må til for at jeg ikke skal miste lysten til å fortsette. Jeg er på en farlig vekt nå, er litt fornøyd med at kroppen er blitt såpass mye mindre at jeg er redd jeg stagnerer her. Men jeg vil jo videre nedover! Så jeg får prøve å fokusere mer på mosjon fremover, og heller unne meg en sjokoladebit eller to av og til (ikke for ofte da!). Vanlig kosthold går greit, men merker at det blir vanskelig å la være å putte "litt ekstra" i munnen når jeg føler at vekta stagnerer. "Jeg går jo ikke ned likevel akkurat nå" - farlige tanker...!!!
Hmmm... det gikk jo så bra en stund, jeg vil ikke bli stående her! Inspirasjon - på plass!!! Skjerping må til!
En daff helg er over.
Har ikke gjort så mye i helga annet enn å slappe av. Det ble 1 time med Kari på video på lørdag + litt aktivitet i går. Kostholdet har ikke vært noe særlig, ikke noe matlyst og spiste litt feil mat (bl.a. is og sjokolade...). Men nå er det overstått, så en ny uke med nye muligheter står for døren. Vinker hadetbra til tante i dag, håper motivasjon og treningslyst kommer tilbake for fullt når hun drar.
Vekta er ikke oppdatert, prøver å la være å veie meg mer enn en gang i uka nå. Vi får se hvor lenge det holder... ;)
Helg igjen allerede??????
Uffda, det kom litt brått på. Pussig at viljestyrken skal være svakere i helgene enn på hverdagene? Vel, får håpe det går greit, uten alt for store utskeielser.
Gårsdagen gikk greit, ingen trim fordi kroppen ikke orket i går heller, men den begynner å føles mer normal igjen nå. Ingen veiing, venter til tante har dratt sin vei.
Håper det ikke blir like varmt i dag som i går, da smeltet nesten Molla utover hele kontorstolen sin. Det er ikke behagelig!
Håper alle får ei herlig helg!
Litt opp, men det får man takle.
Jada, litt opp ble det, men det skyldes nok litt forskjellig. Bl.a. tantebesøk, lite trim og trøtthet. I går fikk jeg klippet 1/4 plen før jeg dro på behandling for min ekle nakke. Da jeg kom hjem rakk jeg akkurat å spise middag før jeg sovnet. Og sov 12 timer... Av den grunn ble det ikke mye trim i går! Får håpe jeg får klippet ferdig plena i kveld, da.
Skal bli deilig når kroppen blir normal igjen. Ellers har jeg en mistanke om at jeg antakelig er kommet til en "vektterskel". Jeg lå faktisk ganske stabil på denne vekten for noen år siden, og må kanskje regne med en stabiliseringsperiode her en stund. Får prøve å la være å bli utålmodig.
Ser at mange her inne har lagd "modellbilder" av seg selv, det gjorde jeg også. Det avspeilet ikke akkurat virkligheten, kan man si... ;) Hvor var hengemagen, cellulitene og de store lårene? Hmmm.... kanskje det er speilet mitt det er noe feil med? (Yeah, right!!!) Ånei, hadde jeg sett slik ut i virkligheten, hadde jeg ihvertfall ikke giddet å slanke meg!
Nå fungerer ihvertfall kostholdet igjen, ingen utskeiielser i går (begrenset hvor mye man klarer å spise når man sover halve døgnet, da ;) Den som sover, spiser ikke...).
Ha nok en deilig slankedag alle sammen!
Bedre i dag!
Å, tusen takk for trivelige kommentarer som varmer! Kjenner humøret stiger når jeg leser dem! (Tårene også, hormoner er vinglete saker, gitt!) Føler meg mye bedre i dag, selv om jeg ikke er helt på topp. Har bestemt meg for å bli med på Høsttreffet, det synes jeg er en fin belønning for innsatsen hittil. Dessuten blir det en ekstra inspirasjon framover, kan jo ikke gjøre annet enn å fortsette det nye opplegget nå! Så nå skal jeg sende mail til Nite så fort jeg får somlet meg til det.
Gårsdagen gikk sånn nogenlunde, det ble 3 stk små kjeks + 1 glass PepsiMax utenfor "skjema", + veldig mye kylling til middag. Det kunne vært adskillig verre når man føler seg deppa og fysen! Trim ble det ikke, men 3 timer med vasking hjelper litt. Ingen ny vekt, har nok gått litt opp denne uka, men får ta det igjen senere. I morgen er det vel veiedag i -5 konkurransen, så da får vi se.
Kroppen har ikke lyst på så mye trim i dag heller, men den må ihvertfall til pers med litt plenklipping. Snart på jeg bruke ljå... ;). Hvis den orker noe mer etter det, så får det bli videotrim.
Molla er på tur opp av bølgedalen igjen, klar for ny innsats!
Depping og sjokolade...
Gårsdagen ble tung... Trøtt og deppa - uten å vite hvorfor! Trodde først det var forkjølelse på gang, men trolig er det tantes skyld, hun kommer litt uregelmessig for tiden, så nå er det vel tid for det igjen. Håper ihvertfall det. Masse rare tanker snek seg på, og tårene var 1 mm unna. Er det andre som har det sånn dagene før mensen? Det blir slik en voldsom kontrast til det humøret jeg har vært i i lang tid nå, oppstemt og positiv, og det gjør meg ekstra nedfor.
Dessuten var jeg i går "fysen" på noe godt, også for første gang på lang tid. Derfor tok jeg en avgjørelse: "Ok, spis så mye sjokolade du vil - se om du føler deg bedre etter det." Spiste sjokolade gjorde jeg - og ble kvalm og fikk vondt i magen etter bare 1/4 mengde av det jeg kunne stappe i meg før. Følte hvordan kroppen ble tung og slapp - slik den var før. Er det slik jeg ønsker å føle meg? NEI! Var den gode smaken av sjokolade verdt det? Både ja og nei. Kvalme var det negative resultatet. Det positive resultatet var at nå har jeg prøvd å trøstespise igjen - og føler ingen lyst eller behov til å fortsette. Er ikke helt på topp i dag heller, men har ikke lyst på søtsaker lenger. :) Det som føles best er å ha kontrollen. Jeg tok en avgjørelse om å "sprekke", og fant ut at det ikke gjorde noenting, for i dag bare fortsetter jeg med sunt kosthold. Har ikke veid meg i dag, venter til torsdag. Har helt sikkert gått litt opp etter helgen og gårsdagen, men hva så? Det forsvinner jo når jeg kommer skikkelig i gang igjen. Når man har gått ned 25 kg så er ikke 1 kg opp akkurat verdens undergang.
Tar det litt rolig med trim denne uken, føler at kroppen trenger å hvile litt. Får satse på noen spaserturer.
Oj, så fine sider!
Her var det sannelig skjedd forandringer siden fredag! Dette så da riktig pent ut!
Ei varm helg er overstått, og fornuftig som jeg er så får vekta vente litt. Ble mye god mat, litt alkohol og mye sjokoladekake, så jeg sparer veiingen litt... ;)
Det er tropevarme her, likevel sitter jeg med ulljakke på. Tror en forkjølelse prøver å snike seg innpå meg, men her skal den motstand finne! 20 stk hele pepperkorn som svelges med vann skal visstnok ta knekken på begynnende forkjølelse, så det skal jeg teste i kveld.
Lite trim i helga, kun lettere spaserturer. Men ihvertfall bedre enn å gro fast i sofa''en!
En fin start på ei ny slankeuke ønskes alle sammen!
Belønning i går!
Jøss, vekta suser jo nedover for tiden, aldri før har jeg gått ned så fort som jeg gjør nå. (banker i bordet for sikkerhets skyld ;)) Nå ble det lite mat i gårkveld da, så magen var ganske tom i dag tidlig. Men ned er ned!
I går fant jeg ut at jeg skulle på kino, belønning for å ha skiftet vektklasse fra fedme til overvekt. Må kjøre ganske langt for å gå på kino, derfor har jeg ikke gjort det tidligere. Men filmen var ganske kul, (Spiderman) så det var verdt turen. Hadde tømt vannflaska mi i løpet av bilturen, så jeg gikk inn på kiosken ved kinoen for å kjøpe med meg noe drikke og kanskje en frukt - HAHA! I den kiosken var det ikke èn sunn gjenstand! Så det ble PepsiMax og en eske Lacryl på meg. Alle rundt meg hamstret smågodt og popcorn, men jeg var faktisk ikke fristet i hele tatt, enda da var det over 4 timer siden middag. Apropos Lacryl, de er jo anbefalt av Grete Roede ettersom de er sukkerfri og nesten uten kcal. Men ut fra GI er de antakelig ikke så gunstige, det er jo masse karbohydrater. Jaja, det er jo ikke så store mengder det snakkes om da, og selv om jeg er GIdiot, så er jeg ikke "fanatiker".
Det er faktisk en ganske spesiell følelse å nå kunne gå inn i en kiosk uten i hele tatt å tenke på å kjøpe seg en sjokolade! Det er blitt helt naturlig at jeg ikke skal kjøpe slike varer og det gjør meg faktisk ingen ting. Har ingen illusjoner om at dèt kommer til å vare for evig, men håper nå at jeg ihvertfall klarer å styre meg selv om det kommer et sjokoladekick!
Trenger en runde trim i dag etter lang biltur og kino i går, blir stiv i kroppen av å sitte så mye. Så da blir det Kari på video i ettermiddag (og kanskje en joggetur til kvelds?).
Nå er det helg igjen og jeg skal "hjem" (og jeg hører rykter om at mamma har bakt kake... (gulp!) Der har jeg en svakthet jeg ennå ikke har blitt kvitt!) Det går sikkert bra!
Lykke til i helga alle sammen!!!
Dette går jo strålende!
Herlige dager, da vekta bare går ned og ned!!! :D
Gårsdagen gikk matmessig greit, bortsett fra at jeg glemte å spise middag... Sovnet litt på sofaen etter jobb, nemmelig (når skal jeg lære meg å legge meg til fornuftig tid?!), våknet med et sjokk fordi jeg skulle på møte og trodde jeg var alt for sen. Heldigvis ikke, men jeg hadde jo tenkt meg på treningsstudio. Så det rakk jeg ikke, men trente 1/2 time til Grete Roede trimkassett (både litt puls og styrke), så det ble ikke så ille likevel. Men middagen: Kastet salatblad, reker, crabsticks, agurk, bønnespirer og ost i en boks, + 1 skive FiberRik, hoppet i bilen og satt og balanserte boksen på fanget mens jeg spiste med gaffel. Sa noen "Trygg trafikk"? Salatspising i bilen anbefales herved IKKE som noe særlig lurt, men det gikk bra. ;)
Åh, litt ekstratrim i går kveld: flere kjempehopp rundt omkring på kjøkkengolvet da Rosenborg scoret! Yes!!!!
Pene tall på vekten :D
Nok et delmål er nådd, har nå passert 85 kg's grensen. Det betyr nye 500,- kr på sparegrisen! De går til nye klær til Molla når hun er ferdigslanket!
Gårsdagens sinne har gitt seg for det meste, nå ligger det mest bare og "ulmer" i bakhodet. Heldigvis går det ikke ut over slankehumøret!
Det ble ikke noe trim i går, men fikk beveget meg litt da, vasket kontorer i 3 timer (vikarjobb for å få inn noen ekstra kroner). Tenkte å gå en tur, men regn og mørke stoppet det. Det er jo blitt stup mørkt på kveldene! Hjælp, det er høst!
Har ambisjoner om treningsstudio i kveld, håper jeg får tid.
Jeg spiser merkelige middager for tiden. I går ble det:
Salat
løk (litt stekt)
2 skiver torskerogn (stekt)
1 egg + litt vann (omeletteggerøre?)
bønnespirer
tomatkrydder over det hele
sitron dynket over alt dette
Merkelige kombinasjoner, jeg har allerede sagt det: Jeg er en elendig kokk! Men det verste er at det faktisk smakte veldig godt! Snåle saker...
Sint i dag!
Forhåpentligvis forbrenner sinne kcal i bøtter og spann! Da bør jeg snart være nede på normalvekt! ;)
Møtet i går bød på overraskelser av den negative sorten og jeg er fly forbannet! Heldigvis var kritikken og kommentarene så totalt usaklige og usanne at det ikke er mulig å ta seg personlig nær av dem. Det er faktisk nesten komisk. Men jeg er skuffet over at personer du tror spiller på lag med deg viser seg som hyklere og undergraver det arbeid du forsøker å gjøre. Folk du trodde var dine venner baksnakker og latterliggjør din innsats og sprer rykter. Men jeg har støtten fra alle de andre involverte, så bæda! Smålig og misunnelig, det tenker jeg er de beste ordene som beskriver eklingene!!!!
Puh, det var kanskje litt saftig kost så tidlig om morgenen, men det var godt å få luftet litt aggresjon som har ligget og sydet i meg i natt. Måtte ta en tablett for magekatarren min også på grunn av denne dritten. KNURRRRR!!!!
Men slanking ja, det er vel det det egentlig handler om! ;) Har ikke veid meg i dag heller, prøver å trappe ned på veiingene nå, er altfor opphengt av vekta. Maten i går gikk greit, men det ble nok 3 små kakestykker på møtet... (det varte så lenge og med all irritasjonen så ble det bare slik!)
Fikk trimmet med Kari på video 1 time.
Ny dag, nye muligheter, nye ting å bli forbannet på! (neida, det siste var bare tøys ;))
Travel uke kommer nå...
Hver kveld denne uka skal jeg i møter eller et eller annet arrangement! Her må det planlegges! Både for å få tid til trim og for at man ikke skal bli for fristet av div. kakefat...
Planlegging er alfa og omega for min slankekur, det er så lett å gå på en "smell" hvis man ikke gjør det. Gå ihvertfall aldri sulten til et møte!
Helgen gikk så tålig bra, det ble en del øl på lørdag og sjokoladekake på søndag, men har ikke veid meg i dag så jeg vet ikke om det har gjort noe utslag på vekten. Det ble bare et par rolige spaserturer, ingen skikkelig trening, så jeg får ta litt igjen i kveld. Planen er: Hjem fra jobb, trene 1 time med Kari på video, dusj, middag (antakelig omelett), møte (max 1 kakebit!!).
Lykke til alle sammen med ny sprek uke!
En deilig slankedag... foreløpig!
Er redd det kan bli en smule utskeiielse i kveld eller morgen, men den tid, den sorg! Prøver ihvertfall å være flink når jeg kan! Kommer fra butikken akkurat nå, der jeg sirklet rundt isdisken et par ganger. "Det ER jo helg." "Jeg HAR jo vært veldig flink i det siste." "Det ER jo sinnsykt varmt." "Alle ANDRE spiser is." Men konklusjonen ble: "Har jeg EGENTLIG lyst på is?" Svar: "NEI!" Så Molla tuslet bort til kassa med sine grønnsaker og frukt og skummet melk, uten noen is... STOLT! :D
Vekta viste faktisk litt ned i dag også, dette går jo bra! I går kveld kom jeg meg endelig på treningssenteret også, og det kjenner jeg i dag! La om opplegget litt og økte vekt på alle apparatene slik at jeg klarte bare 10-12 repetisjoner før jeg måtte hvile. PUH! Jeg har nok drevet litt "latmannstrening" i det siste, har brukt samme vekt lenge og kommet opp i 20-25 repetisjoner, uten å bli sliten. Da blir ikke treningen så veldig effektiv. Men i dag kjenner jeg altså nesten hver eneste muskel i kroppen... :)
Ha ei fortsatt fin helg alle sammen!
Så ikke kampen i går jeg, men er meget fornøyd med resultatet!
Ha en flott dag!
Klem fra Ally