← Alle dagbøker
diarist.Alias

Molla

55 år170 cm92 innlegg 2002 0 følgere

Start108,9 kg
Sist84,7 kg
Endring−24,2 kg
BMI nå29,3
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. januar 200229. august 2002
😌84,7 kg

Veiedag...

Jaja, ikke mye å hoppe i taket for den vekten... Men det var som forventet, det vil nok ta en stund å komme seg nedover tror jeg. Skitt au, humøret er bra likevel, med Rosenborgseier i går og masse "nye" klær så akter ikke jeg å deppe. Ting Tar Tid, jeg har det ikke travelt!
Det ble litt kake i går kveld, men ikke så mye. Hopp og sprett i sofaen over en spennende fotballkamp forbrenner kalorier. I kveld blir det ikke noen mulighet for trening, men kanskje en spasertur?
Det er konkurranseoppdatering i dag, ligger ikke noe særlig bra an der, nei! Får håpe det går bedre med de andre :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😌29. august 2002
Hei Molla, og takk for oppmuntringen i dagboka mi! Trengte den. Ser vi har et lite feilskjær på vekta i dag begge to, pytt pytt. Glad for at du har en sunn holdning til vekta og tar livet med ro.
Så ikke kampen i går jeg, men er meget fornøyd med resultatet!

Ha en flott dag!

Klem fra Ally

😌84,4 kg

Rydding av klær

I går ryddet jeg klær. Har "tonnevis" av gamle klær liggende, klær som er utslitt, i aller høyeste grad umoderne og klær som har - eh, "krympet". Fretex skal få noe, en del er ubrukelig og skal kastes, og en del KAN JEG BRUKE NÅ!!! :D

Jeg har en slankebukse, str. 40. Den får jeg på meg, men kan nok ikke vise meg offentlig med den ennå, det "tyter" litt for mye til det... ;) Men i går passet den litt bedre enn forrige gang jeg prøvde den. Dessuten fant jeg to bukser til i str. 40, kjempefine bukser - og de fikk jeg også på meg med litt knip og trekk. For en motivasjon! Gleder meg sånn til å kunne bruke de buksene!
Den siste uka har vært litt tung m.h.p. motivasjon og lyst på snop, men dette ga virkelig inspirasjon til fortsatt nedgang! Et par tøffe skjorter som jeg ikke kunne bruke før passer nå kjempefint! Det er så deilig å se at selv om vekta har stagnert og kanskje økt litt, så har jeg faktisk gått litt ned i cm!
Dessuten ser jeg nå i speilet at magen har minket betydelig! Den "smiler" fortsatt ganske mye (les: hengemage), men ikke så mye som før. Det er faktisk først nå at jeg egentlig klarer å se med egne øyne at jeg har gått ned i vekt. Pussig dette med det bildet vi har av oss selv, det er ikke særlig realistisk.

Men en deilig følelse var det dette med klærne i går. Takk til Monica123 for tipset. Jeg har fremdeles masse klær liggende som jeg må gå igjennom, men den jobben blir jo bare morsom når jeg nå finner flere og flere plagg jeg kan bruke. :D

I kveld blir det kanskje litt kake, skal passe meg så det blir bare litt. Trim: Vasking av kontor 3 timer + mye hopp og sprett hver gang Rosenborg scorer mål... ;).
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😊28. august 2002
Hei du...

Det høres inspirerende ut å krympe ut av sine stoe klær. Du som har vært utolig flink må jo ha gått ned mange buksestørrelser....... Tror jeg skal følge rådet om en slankebukse. Har et par fine som jeg definitivt ikke har fått på meg på mange år.

Håper motivasjonen kommer sterkere - kanskje Rosenborg vinner i kveld?

Lykke til.
Mah
😀84,4 kg

Nå må det skjerping til!

La oss ikke snakke høyt om gårsdagen... ;) Eller den siste uka, rettere sagt. Har slurvet en del med det å ikke spise snop nå, men nå får jeg prøve å komme meg tilbake på fornuftig spor. Ihvertfall har jeg lært å ikke spise snop på tom mage, men å spise noe "fornuftig" først. Da er det lettere å holde seg til mindre mengder også. Har ikke noe dårlig samvittighet for å ha "skeiet ut" en uke, jeg tror det må til for at jeg ikke skal miste lysten til å fortsette. Jeg er på en farlig vekt nå, er litt fornøyd med at kroppen er blitt såpass mye mindre at jeg er redd jeg stagnerer her. Men jeg vil jo videre nedover! Så jeg får prøve å fokusere mer på mosjon fremover, og heller unne meg en sjokoladebit eller to av og til (ikke for ofte da!). Vanlig kosthold går greit, men merker at det blir vanskelig å la være å putte "litt ekstra" i munnen når jeg føler at vekta stagnerer. "Jeg går jo ikke ned likevel akkurat nå" - farlige tanker...!!!
Hmmm... det gikk jo så bra en stund, jeg vil ikke bli stående her! Inspirasjon - på plass!!! Skjerping må til!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for gratulasjoner, hyggelig.
For meg er det bedre med litt sprekk av og til i steden for en kjempestor en - som ofte varer i dagesvis. Tror man må unne seg litt innimellom. Da kanskje man unngår de helt store toppene.

Jeg har også begynt å spise noe fornuftig FØr jeg spiser noe ufornuftlig. Tror det er lurt jeg.

Kjenner meg igjen i dette med stagnasjon. Det er så lett å hvile på laubærene, og så kommer kiloene, nei grammene, snikende på deg før du får sukk for deg.

Håper du ikke gir deg nå! Jeg synes du har vært kjempeflink! Hold ut allefall 1 dag til da!!

Kanskje du har noen klær som er bare litt for små som du kan bruke som gulerot? Det trikset fungerte allefall for meg.

Uansett: Lykke til!
c.AuthorAlias Aggi😉27. august 2002
Hei Molla!

Så koselig at du stakk innom dagboka mi :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om stagnasjon og godis. Jeg hadde brent vekk noen kilo (10) før jeg registrerte meg her inne. I begynnelsen gikk det veldig lett, men så kom jeg til et punkt der vekta stod stand by uansett hva jeg gjorde. Dermed skled det ut... -> nå må jeg jule opp ett par av de samme kiloene som sist *sukk*.
Stå på videre Molla! Bank kaloriene gul og blå!! Og mosjon er jo supert! Muskler øker forbrenningen, helt sant. Jeg fortsetter å lure meg selv med at muskler er grunnen til at det går så saaaakte med meg, hehe (jeg vet bedre altså).

Ha en super dag!

Klem fra Aggi.
c.AuthorAlias elisacat27. august 2002
Ja, kom igjen Molla, det er ingen grunn til å gi opp nå. Du er så kjempeflink at dette kun kan gå én vei. Snu deg og se bakover - det er lenger tilbake til utgangspunktet enn til mål, og på den veien har du lagt ned så mye blod, svette og tårer at det blir en smal sak å la mesteparten av snopet ligge...

Se slik på det; nå spiser du kanskje en sjokoladebit eller to når du skal skeie ut. Hvor mange sjokoladebiter måtte til før du var tilfreds før i tiden?!?

Det er forresten lov å revurdere målet sitt. Når man har vært der oppe hvor du og jeg har vært er det ikke så lett å se for seg hvordan man vil se ut når man endelig greier å gå ned i vekt. Kanskje vil du bli _for_ tynn når du når det som er idealvekten din ifølge BMI? Stopp der du føler deg vel du, Molla, ikke der dameblader og pengegriske slankedronninger sier du skal være. Det aller viktigste er å være sunn og trives med seg selv!

Men når du først har bestemt deg for å gå ned de siste kiloene også, er jeg sikkert på at du greier det. På med inspirasjonen igjen og gi godtesyken skikkelig juling!!!

elisacat
😌84,4 kg

En daff helg er over.

Har ikke gjort så mye i helga annet enn å slappe av. Det ble 1 time med Kari på video på lørdag + litt aktivitet i går. Kostholdet har ikke vært noe særlig, ikke noe matlyst og spiste litt feil mat (bl.a. is og sjokolade...). Men nå er det overstått, så en ny uke med nye muligheter står for døren. Vinker hadetbra til tante i dag, håper motivasjon og treningslyst kommer tilbake for fullt når hun drar.
Vekta er ikke oppdatert, prøver å la være å veie meg mer enn en gang i uka nå. Vi får se hvor lenge det holder... ;)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte27. august 2002
Det er det som er så flott at vi klarer her....vi klarer å hente oss inn igjen etter å ha tatt det slappt noen dager. Og det er vel der hele hemmeligheten ligger også : At en passer på og strammer inn med en gang det sklir ut litt.Herlig med trening men hvordan dere klarer å sette igang på stugulvet alene...det er jeg imponert over. Det er så mye lettere når en er sammen mange og en tropr det blir lagt merke til hvis en ikek møter opp *ss*
Ha en fin slankeuke !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nite😊26. august 2002
Takk for hilsnen. Ja det var ikke med letthet jeg sto over godtet på lørdag, men er man lat så er man lat.

Så du har "læksa" i helgen. Nite har lært seg nytt ord forstår du. Det var en mor til en av klubbkammeratene til sønnen min at sønnen hennes "læksa", og det betyr jo "slappe av" ut fra engelsk "relakse". Ungdom på 16 - 17 år har jo enormt talent for å "lækse", og kanskje vi er litt ungdom vi og.

Stå på jente, så skal jeg prøve å stå over godt nå i denne kritiske uken i md., hvertfall en uke med prøvelser for en som er på slankern.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
Helt klart, nå er det ny uke og nye muligheter. Og når tante har dratt begynner vel kroppen så smått å bli seg selv igjen?!
Lykke til videre.
😌84,4 kg

Helg igjen allerede??????

Uffda, det kom litt brått på. Pussig at viljestyrken skal være svakere i helgene enn på hverdagene? Vel, får håpe det går greit, uten alt for store utskeielser.

Gårsdagen gikk greit, ingen trim fordi kroppen ikke orket i går heller, men den begynner å føles mer normal igjen nå. Ingen veiing, venter til tante har dratt sin vei.

Håper det ikke blir like varmt i dag som i går, da smeltet nesten Molla utover hele kontorstolen sin. Det er ikke behagelig!

Håper alle får ei herlig helg!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ninni25. august 2002
Hei Molla.
Takk for hyggelig og informativ hilsning i dagboka mi. Jeg har kommet meg en gang på trening denne uka, jeg trener nemlig på helsestudio. Prøver å trene mest kondisjon, med innslag av styrketrening innimellom. Men, er helt enig i at det å komme seg ut i skog og mark er kjempefin trening. Da er ofte barna med, så tempoet blir ikke helt som det burde vært.
Er imponert over hvor flink du har vært. Kjempefint å ha noen å bli inspirert av.
Foreløpig prøver jeg å spise mest mulig sunt, og så skal jeg gradvis prøve å dreie over til et kosthold som inneholder mat med lav GI. Er skikkelig glad i brødmat, poteter og ris / pasta. Så det blir ikke bare lett. Er derfor veldig glad for tips om hva jeg kan spise istedenfor.
Fortsatt god helg
Klem fra Ninni
c.AuthorAlias iset😊23. august 2002
hei min kjære Molla:)

tuusen takk for hyggelig kommentar i dagboken min:)
ja den helgen kommer ALLTID brått på, alltid når jeg er såå motivert, så dukker den opp og lager livet surt:) neida. jeg skal være flink i helgen også, men spise litt sjokolade og brus MÅ jeg!!!! :)

ha en strålende helg selv du, Molla:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Madonna😄23. august 2002
Heisann Molla!
Takk for koselig kommentar i boka mi.
Å du, det blir nok like varmt idag..:) Ta deg et deilig bad i sjøen når du kommer hjem. Og nå er det helg så vi får bare nyte godværet.
Husk å drikke masse deilig vann i varmen, da ;-)

Klem fra Madonna :-)
😌84,4 kg

Litt opp, men det får man takle.

Jada, litt opp ble det, men det skyldes nok litt forskjellig. Bl.a. tantebesøk, lite trim og trøtthet. I går fikk jeg klippet 1/4 plen før jeg dro på behandling for min ekle nakke. Da jeg kom hjem rakk jeg akkurat å spise middag før jeg sovnet. Og sov 12 timer... Av den grunn ble det ikke mye trim i går! Får håpe jeg får klippet ferdig plena i kveld, da.
Skal bli deilig når kroppen blir normal igjen. Ellers har jeg en mistanke om at jeg antakelig er kommet til en "vektterskel". Jeg lå faktisk ganske stabil på denne vekten for noen år siden, og må kanskje regne med en stabiliseringsperiode her en stund. Får prøve å la være å bli utålmodig.
Ser at mange her inne har lagd "modellbilder" av seg selv, det gjorde jeg også. Det avspeilet ikke akkurat virkligheten, kan man si... ;) Hvor var hengemagen, cellulitene og de store lårene? Hmmm.... kanskje det er speilet mitt det er noe feil med? (Yeah, right!!!) Ånei, hadde jeg sett slik ut i virkligheten, hadde jeg ihvertfall ikke giddet å slanke meg!

Nå fungerer ihvertfall kostholdet igjen, ingen utskeiielser i går (begrenset hvor mye man klarer å spise når man sover halve døgnet, da ;) Den som sover, spiser ikke...).

Ha nok en deilig slankedag alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias asko😄22. august 2002
Hei Molla takk for hyggelig hilsen. Jeg synes nå du har vært kjempeflink. Jeg håper at du får orden på nakken din, jeg har selv en prolaps som lager litt krøll for meg når det gjelder trening. Men problemer er til for å overvinnes. Så stå på videre
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Disse modellbildene forteller nok ikke hele sannheten nei. Jeg måtte persolig justere mitt litt for å få det til å stemme bedre med virkeligheten.

Får håpe du får skikk på nakken din og kommer i vanlig gjenge igjen.

Lykke til videre.
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Kjære Molla!

Takk for hilsen og kjære ord! Ser ut som en 25 kg feiring rundt hjørnet her hos deg :-) - du kommer til å gjøre det bra - lenge til, at det er et år du har holdt på.

Lykke til videre
Din Augusta
c.AuthorAlias Ally😉22. august 2002
Liker teorien om at det er speilbildet som ikke stemmer! Kjøper den. Nei, modellen min hadde heller ikke mage som lignet på min, gitt. De ble liksom bare bredere med mer vekt, ikke dvaskere.

Det hørtes godt ut å sove i tolv timer, håper det hjalp på formen!

Ally
😌83,7 kg

Bedre i dag!

Å, tusen takk for trivelige kommentarer som varmer! Kjenner humøret stiger når jeg leser dem! (Tårene også, hormoner er vinglete saker, gitt!) Føler meg mye bedre i dag, selv om jeg ikke er helt på topp. Har bestemt meg for å bli med på Høsttreffet, det synes jeg er en fin belønning for innsatsen hittil. Dessuten blir det en ekstra inspirasjon framover, kan jo ikke gjøre annet enn å fortsette det nye opplegget nå! Så nå skal jeg sende mail til Nite så fort jeg får somlet meg til det.
Gårsdagen gikk sånn nogenlunde, det ble 3 stk små kjeks + 1 glass PepsiMax utenfor "skjema", + veldig mye kylling til middag. Det kunne vært adskillig verre når man føler seg deppa og fysen! Trim ble det ikke, men 3 timer med vasking hjelper litt. Ingen ny vekt, har nok gått litt opp denne uka, men får ta det igjen senere. I morgen er det vel veiedag i -5 konkurransen, så da får vi se.
Kroppen har ikke lyst på så mye trim i dag heller, men den må ihvertfall til pers med litt plenklipping. Snart på jeg bruke ljå... ;). Hvis den orker noe mer etter det, så får det bli videotrim.

Molla er på tur opp av bølgedalen igjen, klar for ny innsats!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😊21. august 2002
Hei på deg!

Hus vask og plen klipping er jo kjempe fin trim - du trenger nok ikke å ha dårlig samvittig het for dette nei. Syns du er flink- blir spennende å se i morgen da..

Takk for gode ord..
BOGGI
c.AuthorAlias ann-merete😌21. august 2002
Hei!
Ble så glad for innlegget i dagboka mi!!!!
Endelig er noen innom meg med gode tips og råd.
Jeg er også av typen som blir veldig oppmuntret og veldig rørt av kommentarer fra andre her inne.
Det er så godt å vite at noen bryr seg, og kommer med innspill på alle rare tankespinn man har her inne.
Skal ta til meg ditt tips om å variere treninga mer.
Tror du er inne på noe der.
Det har blitt mye ren styrketrening i det siste, fordi det har vært så dårlig utvalg på timer i sal.
Men nå er vi over på høsttimeplan, så mulighetene er dermed tilbake.
Skal også tenke litt på det du sa om alternative piller ol.
Det er bare så lett å la seg friste vet du!!!
Men jeg vet jo innerst inne også at det er humbug.

Godt å se at humøret er på vei oppover!!!
Mer siden, nå er dagen min på jobben over, men jeg lover å stikke innom å heie på deg titt og ofte!!!!
Alt ordner seg for flinke jenter!
Det får være vårt motto!!!
Ha en super slankedag!!!!
😟83,7 kg

Depping og sjokolade...

Gårsdagen ble tung... Trøtt og deppa - uten å vite hvorfor! Trodde først det var forkjølelse på gang, men trolig er det tantes skyld, hun kommer litt uregelmessig for tiden, så nå er det vel tid for det igjen. Håper ihvertfall det. Masse rare tanker snek seg på, og tårene var 1 mm unna. Er det andre som har det sånn dagene før mensen? Det blir slik en voldsom kontrast til det humøret jeg har vært i i lang tid nå, oppstemt og positiv, og det gjør meg ekstra nedfor.
Dessuten var jeg i går "fysen" på noe godt, også for første gang på lang tid. Derfor tok jeg en avgjørelse: "Ok, spis så mye sjokolade du vil - se om du føler deg bedre etter det." Spiste sjokolade gjorde jeg - og ble kvalm og fikk vondt i magen etter bare 1/4 mengde av det jeg kunne stappe i meg før. Følte hvordan kroppen ble tung og slapp - slik den var før. Er det slik jeg ønsker å føle meg? NEI! Var den gode smaken av sjokolade verdt det? Både ja og nei. Kvalme var det negative resultatet. Det positive resultatet var at nå har jeg prøvd å trøstespise igjen - og føler ingen lyst eller behov til å fortsette. Er ikke helt på topp i dag heller, men har ikke lyst på søtsaker lenger. :) Det som føles best er å ha kontrollen. Jeg tok en avgjørelse om å "sprekke", og fant ut at det ikke gjorde noenting, for i dag bare fortsetter jeg med sunt kosthold. Har ikke veid meg i dag, venter til torsdag. Har helt sikkert gått litt opp etter helgen og gårsdagen, men hva så? Det forsvinner jo når jeg kommer skikkelig i gang igjen. Når man har gått ned 25 kg så er ikke 1 kg opp akkurat verdens undergang.
Tar det litt rolig med trim denne uken, føler at kroppen trenger å hvile litt. Får satse på noen spaserturer.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alina😌21. august 2002
Takk for hilsningen...:-)Og ja, det er mye morsommere å trene nå som en er litt lettere enn før...
Håper du føler deg bedre nå, sammen skal vi komme oss ned på 70 tallet! Stå på!

Klem ALina
c.AuthorAlias Beatmik❤️21. august 2002
Hei Molla!

Stikker bare innom for å si at innlegget ditt om depping og sjokolade gjorde godt å lese om - særlig siden jeg har opplevd det samme selv i går. Du er ikke alene. Det er en god følelse. Nettopp det er en av grunnene til at jeg synes Slankere.com er gull verdt! Du er FLINK til å se positivt fremover igjen, Molla!

Godt at du er her!

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias nite20. august 2002
Neimen Molla da, som er inne hos meg og gir meg slike gode ord som varmer, selv ikke er helt i slaget......
Og molla som er sååååå langt fra å felle noen tårer. Du vet du hva, det der er nok et skikkelig kvinneproblem.
Jeg er også slik at jeg kan grine for den minste ting, men bare akkurat før, under eller etter mens. Dvs. jeg har rundt en uke i md. som jeg er helt normal. Og det er faktisk denne uken jeg er i dag.
Wowh.... husker ikke hvor du bor, men i Oslo var det bare helt åpen himmel i dag, og nasse og jeg har bestemt oss for at okker som er, vi går. Så ble det jo sol igjen, og da tar jeg hormon-nasse med i bånd rundt Sognsvann. Spennende å se om det kommer flere i dag, av den hyggelige sorten. Det har vært litt for mye dumt nå sist døgn, men har nå gitt fa..... i å bry meg om slike betydningsløse uttalelser.
Ditt siste innlegg til meg i dag var derfor veldig godt og jeg gir deg en diger nite klem for den.

Skal ta deg med i tankene på Sognsvann i dag.

Ha ha, den kontrollerte sjokolade spisingen i går likte jeg, og skal ta denne med meg i tanken om min dag kommer også, hvor jeg gir livet mitt for en sjokolade.

Klem nite
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
Takk for at du stakk innom meg.
Mensen er noe dritt!! Da er både kropp og sjel i ulage for meg. Kjenner meg igjen i det du skriver ja. Som regel hjelper ikke sjokoladen på humøret i en sådann stund. Noen ganger blir det bare værre etterpå. Men nå har du jo prøvd det. Og egentlig var det vel bare fint at trøstespisingen ikke hjalp?

Du har jo vært kjempeflink og gått ned over 25 kg!! Det står det respekt av. Og da er jeg helt enig med deg, hva er vel et lite kilo i den sammenhengen? Det forsvinner igjen vet du.

Ta vare på deg selv. Tenk positivt. Se framover.
Dette går bra. Du har vært kjempeflink, og det er ingen grunn til at du ikke skal klare resten heller.
😌83,7 kg

Oj, så fine sider!

Her var det sannelig skjedd forandringer siden fredag! Dette så da riktig pent ut!
Ei varm helg er overstått, og fornuftig som jeg er så får vekta vente litt. Ble mye god mat, litt alkohol og mye sjokoladekake, så jeg sparer veiingen litt... ;)
Det er tropevarme her, likevel sitter jeg med ulljakke på. Tror en forkjølelse prøver å snike seg innpå meg, men her skal den motstand finne! 20 stk hele pepperkorn som svelges med vann skal visstnok ta knekken på begynnende forkjølelse, så det skal jeg teste i kveld.
Lite trim i helga, kun lettere spaserturer. Men ihvertfall bedre enn å gro fast i sofa''en!
En fin start på ei ny slankeuke ønskes alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill19. august 2002
Hei, og takk for innlegget i dagboka mi. Selv om det var litt av en irrettesettelse, og den skal jeg da selvfølgelig ta til meg... Først vil jeg begynne med å si at innlegget hos Nite fra meg, var ikke bare rettet som et svar til henne, men til alle som hadde lakt inn kommentarer der. Det var som jeg skrev mye "grums" flere utrolig teite kommentarer, som jeg ikke engang har kastet bort en kallori på å besvare. Men det var hun som satt igang denne debatten, så da kom tilfeldigvis svaret mitt på den siden. Jeg mente også at debatten trengte et svar fra "den andre siden av bordet". Og jeg satt opp noen hyperboler ja. Du skriver til meg at jeg "anklager" de overvektige for ikke å få lov til å slanke meg. Det gjør jeg IKKE i inlegget til Nite, men på min egen side i dagboken, og den kommentaren var selvfølgelig ment som en fleip, for jeg skrev da ikke den til noen andre enn meg selv (for de som ikke tok ironien...)

Jeg vet at du prøver å forsvare synspungtet om helt purunge jenter som skriver her, og har et mål om undervekt. Som jeg selv skrev, er jeg enig i at dette ikke er sunt. Men, er det ikke bedre at de kommer inn her og forteller hva de har tenkt til å gjøre? Så får vi frarådet disse før de4t er for sent. Det er jo disse som VIRKELIG trenger hjelp! Ikke anklag de for at de ikke forstår hvor farlig dette er, ved å si at de ikke er velkomne her. Ved at vi som er eldre kan forklare de konsekvensene acv det de har tenkt å begi seg ut på, hjelper vi de inn på den rette veien. Og hvem hadde fanget opp disse, hvis de ikke hadde skrevet dagbok her? Jo, jeg blir også sint over hva samfunnet har gjort med hjernene til småjentene, men er hjelpen å utstøte de fra siden vår? Er det ikke bedre å komme med råd om hvordan de kan følge en sunn livsstil, så de slipper å havne i et slanke-hysteri?

Alle har lov til å ha hver sin mening, men det må da være lov å tenke litt? Jeg mer enn tolerer hva alle på sidene her skriver. Jeg er med på å skrive innlegg til folk i alle vekt-klasser. Da er det ikke så veldig gøy å komme inn etterpå å lese at innlegget mitt ikke er satt pris på pga hvilken BMI jeg har!

Du ber meg om å gå tilbake og lese innlegget jeg svarte på, og som nevnt var svaret til alle som hadde kommentert, ikke bare til Nite. Jeg ser at jeg kan ha formulert meg en smule merkelig, men håper derfor denne kommentaren vil være mer oppklarende.

Og håper alle overvektige som "normale" nå vil begrave stridsøksen, og behandle hverandre likt. Vi er vel her for å hjelpe alle? Ikke bare de som er på samme vekt-trinn som oss selv? Det er DET jeg kaller TOLERANSE!

Lykke til videre med slankingen, og håper den forkjølelsen ikke kommer og tar deg ;o)

Klem Aasalill! =)
😌83,7 kg

Belønning i går!

Jøss, vekta suser jo nedover for tiden, aldri før har jeg gått ned så fort som jeg gjør nå. (banker i bordet for sikkerhets skyld ;)) Nå ble det lite mat i gårkveld da, så magen var ganske tom i dag tidlig. Men ned er ned!
I går fant jeg ut at jeg skulle på kino, belønning for å ha skiftet vektklasse fra fedme til overvekt. Må kjøre ganske langt for å gå på kino, derfor har jeg ikke gjort det tidligere. Men filmen var ganske kul, (Spiderman) så det var verdt turen. Hadde tømt vannflaska mi i løpet av bilturen, så jeg gikk inn på kiosken ved kinoen for å kjøpe med meg noe drikke og kanskje en frukt - HAHA! I den kiosken var det ikke èn sunn gjenstand! Så det ble PepsiMax og en eske Lacryl på meg. Alle rundt meg hamstret smågodt og popcorn, men jeg var faktisk ikke fristet i hele tatt, enda da var det over 4 timer siden middag. Apropos Lacryl, de er jo anbefalt av Grete Roede ettersom de er sukkerfri og nesten uten kcal. Men ut fra GI er de antakelig ikke så gunstige, det er jo masse karbohydrater. Jaja, det er jo ikke så store mengder det snakkes om da, og selv om jeg er GIdiot, så er jeg ikke "fanatiker".
Det er faktisk en ganske spesiell følelse å nå kunne gå inn i en kiosk uten i hele tatt å tenke på å kjøpe seg en sjokolade! Det er blitt helt naturlig at jeg ikke skal kjøpe slike varer og det gjør meg faktisk ingen ting. Har ingen illusjoner om at dèt kommer til å vare for evig, men håper nå at jeg ihvertfall klarer å styre meg selv om det kommer et sjokoladekick!
Trenger en runde trim i dag etter lang biltur og kino i går, blir stiv i kroppen av å sitte så mye. Så da blir det Kari på video i ettermiddag (og kanskje en joggetur til kvelds?).
Nå er det helg igjen og jeg skal "hjem" (og jeg hører rykter om at mamma har bakt kake... (gulp!) Der har jeg en svakthet jeg ennå ikke har blitt kvitt!) Det går sikkert bra!
Lykke til i helga alle sammen!!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maritmor🌙19. august 2002
Hei Molla :)

Syns bare du er såå flink jeg! Takk for komentar i dagboka mi og ;) I morgen skal jeg veie meg, er spent etter helgas utalige utskeileser!

Lov å leve av og til ikke sant :)

Sammen er man sterkere!!

Go klem fra Maritmor
c.AuthorAlias NasseNøff😉18. august 2002
Hei på deg Molla, og takk for hilsen ! Hehe – glad du syns ’referatet’ fra Fjellgeitenes første offisielle tur var artig – og at det fikk deg til å le er en god bonus *ss* Da er det absolutt en fordel å være alene på kontoret ja *ss* Synd at du ikke bor i nærheten av Oslo – jeg er sikker på at du hadde likt en tur med oss gale jentene rundt Sognsvann *ler* Men vi skal ta deg med i tankene vi vet du – kunne vært gøy om alle kunne se den ’fantomhalen’ vi har etter oss på tur av gode venner fra slankere.com som er med oss i tankene *ler*

Synd at du ikke har like god utsikt på dine spaserturer da, men tro meg, det er kanskje like greit. Man blir ganske distrahert av den utsikten skjønner du *ss*

SpiderMan vil jeg også se…. Skal kanskje se den sammen med kjæresten når han kommer *ss* Så fint at sjokolade og andre usunne greier ikke fristet når du gikk på kino da..! Selv har jeg alltid vært sånn at kino og snop hører sammen – og det er litt av en (u)vane å vende…

GRATULERER med ny BMI klasse også forresten – WAY TO GO, GIRL !!

Lykke til videre Molla – vi ’sees’ !

Klem fra NasseNøff

c.AuthorAlias nite16. august 2002
Forresten så flott at du styrte unna sjokoladen, selv om du nå er så slank at du kunne innvilget deg en slik. Men det er vel litt dette med vane, og når du nå ikke kjøper fordi du ikke har lyst, er jo akkurat det som handler om endring i spisevaner. Før hadde du vel kanskje kjøpt noe digg, selv om du ikke hadde lyst på...... Du er kjempeflink.

Nite igjen
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Hei og takk for innlegget ditt i DB. mi i dag.
90 % sikker, jeg holder en knapp på dette, og du da som har vært så inmari flink til å gå ned så mye, du måååååå jo bare bli med som et synlig motivasjonsfaktor.

Takk for støtten jeg fikk vedr. at jeg var litt stygg. Nå har jeg lest en del dagbøker her inne, og må jo si at jeg ikke har lest noe som lukter kritikk. Derfor var jeg litt redd for at jeg igjen lagde bølger, og det ville ramle inn en rekke korrekser til meg. Ikke fordi jeg er redd for å ta en frisk diskusjon, men ser vel ikke helt slankere.com som forumet for slik debatt. Det varmer derfor så godt at dere er så mange som støtter meg i mitt utspill. For meg er det greit at pynteslankere vil ha hjelp til å fjerne 250 gram, men de må ikke gi meg gode råd om hvordan jeg skal få et nytt liv, for det vet de ikke en ting om.

Du må ha en fortreffelig helg, så er jeg spent på om de 10 % usikkerhet slår til. Håper jo ikke det, da som sagt du er en kjempemotivatør.

Klem Nite
😌84,2 kg

Dette går jo strålende!

Herlige dager, da vekta bare går ned og ned!!! :D
Gårsdagen gikk matmessig greit, bortsett fra at jeg glemte å spise middag... Sovnet litt på sofaen etter jobb, nemmelig (når skal jeg lære meg å legge meg til fornuftig tid?!), våknet med et sjokk fordi jeg skulle på møte og trodde jeg var alt for sen. Heldigvis ikke, men jeg hadde jo tenkt meg på treningsstudio. Så det rakk jeg ikke, men trente 1/2 time til Grete Roede trimkassett (både litt puls og styrke), så det ble ikke så ille likevel. Men middagen: Kastet salatblad, reker, crabsticks, agurk, bønnespirer og ost i en boks, + 1 skive FiberRik, hoppet i bilen og satt og balanserte boksen på fanget mens jeg spiste med gaffel. Sa noen "Trygg trafikk"? Salatspising i bilen anbefales herved IKKE som noe særlig lurt, men det gikk bra. ;)
Åh, litt ekstratrim i går kveld: flere kjempehopp rundt omkring på kjøkkengolvet da Rosenborg scoret! Yes!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik😄15. august 2002
Heisann Molla - her går kiloene unna ser jeg! Du er virkelig i støtet om dagen! Gratulerer med oppnådd delmål - viktig med små mål. Tror du trimmen din gjør utslaget på vekta nå, kanskje en god kombinasjon av riktig kost og trim?!

Dette går veien ;)

Beatmik
c.AuthorAlias Mah😊15. august 2002
Hei.

Kan jeg si gratulerer med mere penger på sparegrisen? Det er supert, tenk så mye fint du kan kjøpe deg når du er ved målet.
Tror nok at aggresjonen din for et par dager siden satte fart på deg, grammene forsvant jo med en gang. Irriterende med slike mennesker som du beskrev. Men blir så trist og lei når ting ikke går som man ønsker - det er helt naturlig det.

Håper dagens middag blir fortært i trygge omgivelser. Salatspising i bilen høres ikke enkelt ut.

Hilsen fra Mah
😌84,4 kg

Pene tall på vekten :D

Nok et delmål er nådd, har nå passert 85 kg's grensen. Det betyr nye 500,- kr på sparegrisen! De går til nye klær til Molla når hun er ferdigslanket!
Gårsdagens sinne har gitt seg for det meste, nå ligger det mest bare og "ulmer" i bakhodet. Heldigvis går det ikke ut over slankehumøret!
Det ble ikke noe trim i går, men fikk beveget meg litt da, vasket kontorer i 3 timer (vikarjobb for å få inn noen ekstra kroner). Tenkte å gå en tur, men regn og mørke stoppet det. Det er jo blitt stup mørkt på kveldene! Hjælp, det er høst!
Har ambisjoner om treningsstudio i kveld, håper jeg får tid.

Jeg spiser merkelige middager for tiden. I går ble det:
Salat
løk (litt stekt)
2 skiver torskerogn (stekt)
1 egg + litt vann (omeletteggerøre?)
bønnespirer
tomatkrydder over det hele
sitron dynket over alt dette

Merkelige kombinasjoner, jeg har allerede sagt det: Jeg er en elendig kokk! Men det verste er at det faktisk smakte veldig godt! Snåle saker...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei Molla!
Takk for innlegg til dagboka mi. Så fint da at jeg ikke var alene om å ha disse tankene. Godt å høre at det virkelig går an å komme ”dårlig-samvittighets-syndromet” til livs. Jeg får starte på omstilling av hodet mitt jeg også...

Ja det skal bli spennende å se når vi er i mål. Jeg tror jeg vil bli her inne en stund til likevel da. Kanskje vi blir flere som når våre mål og kan danne en egen ”støttegruppe” for ferdigslankere her inne. Tror det er veldig viktig å passe på like etter målstreken. Slik at man ikke faller tilbake til gamle synder og hiver innpå med all slags mat.

Gratulerer med nytt delmål!! Kjemebra! Lykke til videre.


😈85,2 kg

Sint i dag!

Forhåpentligvis forbrenner sinne kcal i bøtter og spann! Da bør jeg snart være nede på normalvekt! ;)
Møtet i går bød på overraskelser av den negative sorten og jeg er fly forbannet! Heldigvis var kritikken og kommentarene så totalt usaklige og usanne at det ikke er mulig å ta seg personlig nær av dem. Det er faktisk nesten komisk. Men jeg er skuffet over at personer du tror spiller på lag med deg viser seg som hyklere og undergraver det arbeid du forsøker å gjøre. Folk du trodde var dine venner baksnakker og latterliggjør din innsats og sprer rykter. Men jeg har støtten fra alle de andre involverte, så bæda! Smålig og misunnelig, det tenker jeg er de beste ordene som beskriver eklingene!!!!

Puh, det var kanskje litt saftig kost så tidlig om morgenen, men det var godt å få luftet litt aggresjon som har ligget og sydet i meg i natt. Måtte ta en tablett for magekatarren min også på grunn av denne dritten. KNURRRRR!!!!

Men slanking ja, det er vel det det egentlig handler om! ;) Har ikke veid meg i dag heller, prøver å trappe ned på veiingene nå, er altfor opphengt av vekta. Maten i går gikk greit, men det ble nok 3 små kakestykker på møtet... (det varte så lenge og med all irritasjonen så ble det bare slik!)
Fikk trimmet med Kari på video 1 time.

Ny dag, nye muligheter, nye ting å bli forbannet på! (neida, det siste var bare tøys ;))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Betty😉13. august 2002
Hei på deg!

Håper humøret er bedre i nå! Men det er sunt å få ut aggresjon og sinne! Og man forbrenner kalorier på det! Så bare luft deg du!

Du er jo fortsatt flink med slankingen og tre små kakestykker ødelegger nok ikke for deg! Du har jo vært så flink og gått ned mye så noe må man unne seg en gang i blant!

Store klemmer fra Betty
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
Det er viktig å få ut agresjon. Ellers kan den lett sette seg rundt midja, bokstavlig talt. Så skriv til krampa tar deg, det skal vi nok stå ut med.
😌85,2 kg

Travel uke kommer nå...

Hver kveld denne uka skal jeg i møter eller et eller annet arrangement! Her må det planlegges! Både for å få tid til trim og for at man ikke skal bli for fristet av div. kakefat...
Planlegging er alfa og omega for min slankekur, det er så lett å gå på en "smell" hvis man ikke gjør det. Gå ihvertfall aldri sulten til et møte!
Helgen gikk så tålig bra, det ble en del øl på lørdag og sjokoladekake på søndag, men har ikke veid meg i dag så jeg vet ikke om det har gjort noe utslag på vekten. Det ble bare et par rolige spaserturer, ingen skikkelig trening, så jeg får ta litt igjen i kveld. Planen er: Hjem fra jobb, trene 1 time med Kari på video, dusj, middag (antakelig omelett), møte (max 1 kakebit!!).
Lykke til alle sammen med ny sprek uke!
😌85,2 kg

En deilig slankedag... foreløpig!

Er redd det kan bli en smule utskeiielse i kveld eller morgen, men den tid, den sorg! Prøver ihvertfall å være flink når jeg kan! Kommer fra butikken akkurat nå, der jeg sirklet rundt isdisken et par ganger. "Det ER jo helg." "Jeg HAR jo vært veldig flink i det siste." "Det ER jo sinnsykt varmt." "Alle ANDRE spiser is." Men konklusjonen ble: "Har jeg EGENTLIG lyst på is?" Svar: "NEI!" Så Molla tuslet bort til kassa med sine grønnsaker og frukt og skummet melk, uten noen is... STOLT! :D

Vekta viste faktisk litt ned i dag også, dette går jo bra! I går kveld kom jeg meg endelig på treningssenteret også, og det kjenner jeg i dag! La om opplegget litt og økte vekt på alle apparatene slik at jeg klarte bare 10-12 repetisjoner før jeg måtte hvile. PUH! Jeg har nok drevet litt "latmannstrening" i det siste, har brukt samme vekt lenge og kommet opp i 20-25 repetisjoner, uten å bli sliten. Da blir ikke treningen så veldig effektiv. Men i dag kjenner jeg altså nesten hver eneste muskel i kroppen... :)

Ha ei fortsatt fin helg alle sammen!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias filums😌12. august 2002
Tøfft!
Det er bra at du tør å øke vektene!! Tøfft at du tør å ta den utfordringen det er å slite LITT ekstra!!
Stå på!
Hilse filums
c.AuthorAlias Blubba😊11. august 2002
Du har jammen selvdisiplin det står respekt av. Men du har et poeng at det er viktig å spørre selg selv om man virkelig ønsker den fristelsen man har foran seg. I mange tilfeller får man negativt svar, og man lærer at mye av det man gjør er vanehandlinger. Har prøvd med 7-minutters knepet selv, og det funker. Altså- tar jeg meg selv i å overfalle feks. kjøleskapet fordi jeg har så lyst på noe, så sier jeg til meg selv at hvis jeg fortsatt ahr lyst om 7 minutter så skal jeg få spise hva det nå er. Og så går jeg ut av kjøkkenet, og når 7 min. har gått har jeg glemt alt sammen..
Kan jo være noe å forsøke en gang du ikke har like god selvkontroll. Du er kjempeflink!

Tror jeg tok belønningen litt på forskudd i helga, bodde på hotel og koste oss. Tenkte jeg skulle se 105 tallet, og da gi meg aromaterapi i gave. Har alltid drømt om det, men ikke våget fordi det er litt ekkelt at andre skal ta på flesket mitt. Føler på en måte at jeg har bearbeidet den følelsen endel, så jeg håper ikke motet svikter.

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias boggi-😊11. august 2002
Hei på deg!! Så flink du er ( jeg har spist is i helga jeg-fy)det er jo ssåååååå varmt....... Men men så er det jeg som må kvitte meg med den igjen også da !!Har meg selv å takke for den ja.
Post it lapper - den var ikke dum nei. Kanskje jeg adopterer den fra deg. Du skjønner jeg elsker alt sånn med diagrammer o.l.
Så forresten et program på tv. Hun som slanket seg der brukte binderser med forskjellige farger. Jeg tror det var en binders for hvert kilo(jeg har faktisk prøvd det samme- men med 100 g- men så gikk jeg jo opp- og siden har ingen sett dem....
Fortsatt god helg
BOGGI
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.