← Alle dagbøker
diarist.Alias

Milo

58 år171 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start103,0 kg
Sist101,1 kg
Endring−1,9 kg
BMI nå34,6
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. mai 200221. mai 2002
😉101,1 kg

Fint vær, og lavere vekt

Over en uke har gått siden sist jeg var inne, men stort sett har jeg klart å være bevisst på både mat og mosjon. Sykling har det blitt en del av, for ikke å snakke om hagearbeid (har spadd om nesten hele plenen - og det er ganske tungt). Har også hatt en liten styrketrening på treningssenteret. Så jeg er ganske tilfreds med innsatsen så langt.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja22. mai 2002
Heisan.
Vektreduksjon er bra det, når du ikke har slanket deg mere enn litt over en uke.
Et tips er at du skal drikke mye vann, prøv å få i deg 2-3 liter i løpet av dagen. Også er det lurt å skrive opp hva du spiser.
Lykke til:-)
c.AuthorAlias Bamse😄22. mai 2002
Kom igjen Milo! Snart under 100 nå! Lykke til videre - med hilsen fra Bamse
😀102,4 kg

Langhelg, og likevel litt lettere

For meg er alltid helgene værst. Lørdagspizzaen og søndagsmiddagen pleier å gi store løft på vektkurven. Denne helgen gikk det bedre, klarte å begrense meg og har til og med gått litt ned.
I dag har jeg vært riktig så flink, hverdagene tror jeg skal gå greit! I hvert fall nå når inspirasjonen er på topp.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃20. mai 2002
Og her går det nedover, ser jeg! Det blir bare morsommere og morsommere når vekta kryper nedover - det skal jeg love deg! Lykke til videre!
Hilsen Bamse
Bilde
103,0 kg

Nå er det alvor

Nå starter kampen mot kiloene for alvor. Legen har konstatert alt for høyt blodtrykk, og mente at det nå var på tide å gjøre noe seriøst med overvekten.
Motivasjonen er veldig bra nå, men grillen på terrassen frister farlig mye. Her skal viljestyrken settes på prøve.

I dag er det nydelig vær, og jeg tror jeg vil ta meg en sykkeltur, men jeg skal ta det rolig.

Kl. 22.05
Den første dagen har gått bra, 15 km. sykling og litt hagearbeid må vel telle positivt. Men jeg kan nok bli bedre å passe matinntaket.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉9. mai 2002
Heisann og velkommen!

Enig i det de andre sier om grillen, den behøver ikke være farrlig - kommer an på hva du putter på den! Ellers kommer du til å få mye støtte og mange gode tips på veien nedover hvis du bruker din egen og andres dagbøker aktivt. For ikke lenge siden veide jeg mer enn du gjør nå, så jeg vet det går an å få det til!

Lykke til!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Jojoen😃9. mai 2002
Hei Milo. Velkommen hit.
Jeg håper at du beholder motivasjonen og klarer å få ned blodtrykket uten medisiner. Det at du har kommet hit er jo en fin begynnelse.
Enig i det med grillen. Jeg gleder meg til å begynne grillsesongen i år og eksperimentere litt mer med fisk og grønnsaker. Det er mye godt som ikke er farlig for helsa og vekta.
Apropos blodtrykk.. jeg har lest litt om bruk av kosthold som medisin, det er jo så mange meninger om det, men noe som ofte går igjen der er anbefalinger om å bruke en del stangselleri. Tror det er gammel kinesisk medisin. Et par stilker om dagen skulle visstnok ha gunstig effekt på trykket.

Lykke til

Jojo-klem
c.AuthorAlias Niki😉9. mai 2002
Hei og velkommen hit!

Høres veldig fornuftig ut det med å ta det rolig i begynnelsen. Tar man for hardt i til å begynne med blir det ofte bare med den ene sykkelturen, og det ville jo være fryktelig trist. Ikke se på klokken, og gi deg når du føler at du begynner å bli sliten. Ellers ligger det mye god trim i en liten spasertur hver dag.

Når det gjelder grillen vil jeg si: Bruk den!
Men grill andre ting enn det du kanskje gjør til vanlig :-)
Kylling eller flatbiff av svin marinert i en litt heftig satay saus kan jo være en ide... Ellers kan du jo lage lekre grill spidd hvor du bruker mye paprika, champinjong etc sammen med kyllingkjøtt og/eller magert svinekjøtt.

En ting som faktisk ikke er så dumt er å skrive ned alt man spiser. Da blir man litt mer bevist hva man stapper i seg :-)

Ønsker deg lykke til i kampen mot kiloene! Bare husk at det tar laaaaang tid å gå ned i vekt :-)

Klem fra Niki
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.