Fint vær, og lavere vekt
Over en uke har gått siden sist jeg var inne, men stort sett har jeg klart å være bevisst på både mat og mosjon. Sykling har det blitt en del av, for ikke å snakke om hagearbeid (har spadd om nesten hele plenen - og det er ganske tungt). Har også hatt en liten styrketrening på treningssenteret. Så jeg er ganske tilfreds med innsatsen så langt.
Langhelg, og likevel litt lettere
For meg er alltid helgene værst. Lørdagspizzaen og søndagsmiddagen pleier å gi store løft på vektkurven. Denne helgen gikk det bedre, klarte å begrense meg og har til og med gått litt ned.
I dag har jeg vært riktig så flink, hverdagene tror jeg skal gå greit! I hvert fall nå når inspirasjonen er på topp.
Nå er det alvor
Nå starter kampen mot kiloene for alvor. Legen har konstatert alt for høyt blodtrykk, og mente at det nå var på tide å gjøre noe seriøst med overvekten.
Motivasjonen er veldig bra nå, men grillen på terrassen frister farlig mye. Her skal viljestyrken settes på prøve.
I dag er det nydelig vær, og jeg tror jeg vil ta meg en sykkeltur, men jeg skal ta det rolig.
Kl. 22.05
Den første dagen har gått bra, 15 km. sykling og litt hagearbeid må vel telle positivt. Men jeg kan nok bli bedre å passe matinntaket.
Vektreduksjon er bra det, når du ikke har slanket deg mere enn litt over en uke.
Et tips er at du skal drikke mye vann, prøv å få i deg 2-3 liter i løpet av dagen. Også er det lurt å skrive opp hva du spiser.
Lykke til:-)