← Alle dagbøker
diarist.Alias

millie

50 år163 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start65,0 kg
Sist64,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå24,1
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. februar 200212. mars 2002
64,0 kg

motivasjonssvikt og dårlig samvittighet

Har falt helt av i det siste. Blir så lei meg og trist, og føler meg nesten som et dårlig menneske. I allefall et meget svakt og viljeløst et. Det er ikke så mye som skal til: røre seg litt en gang i blandt, spise litt mindre usunt og litt mer sunt. Men ikke en gang det klarer jeg altså. Nå må jeg begynne på nytt. Samle ny motivasjon, sette meg nye mål og få en ny start. Så dette er altså dag en.
Mål:
-6 kg. til sommeren.
Bli aktiv i hverdagen, ikke i skippertak.
Legge om kosthold og matvaner for å holde på ny vekt
Ta litt sol så jeg kan se litt bedre ut til sommeren

Det er bare å ta seg selv i nakken og innse at ingenting kommer til å skje med mindrfe jeg går inn for det selv. Jeg er muligens bedagelig anlagt, og liker å få ting servert. Men denne gangen går ikke det. Dette må jeg ordne selv.
Vi skal flytte til høsten. Det ville jo vært deilig å starte der med et bedre ytre! Jeg har i grunnen mange motivasjonsfaktorer. Det er bare å "aktivere" dem.
Så nå er jeg altså i gang...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤22. mars 2002
nei nei nei!

nå blir jeg bekymra for deg :o(

har du sluttet?
sviktet meg?
din medslanker??
ohf! :o)

viss du har gjort det, så synes jeg ikke du skal ha dårlig
samvittighet!!
det aller beste er jo nemlig å trives med den kroppen man
har!! i hvertfal så lenge man ikke er usunt overvektig!! :o)
og DET er IKKE du!!!!! :O)

håper du har det bra i hvertfal!
og at du vet at jeg savner deg her!! :o)
var så koselig til å begynne med!!

lykke til vidre med ALT!!

*stoooor klem*
fra lille meg
c.AuthorAlias ¤tiili¤12. mars 2002
hei du!

skjønner at det er vanskelig!
kjenner det selv!

en idé: da jeg var liten dro hele familien i svømmehallen en til to ganger i uka! VELDIG sundt for hele familien, men mamma hadde nok sine baktanker :o) suupertrim! :o)

skulle ønske vi hadde bodd i nærheten av hverandre (noe jeg tipper vi ikke gjør) fordi begge er litt svake, men begge vil så gjerne, samtidig som vi liker best å ha det gøy :o) (TROR JEG DA) :o)
min trenings/slenkevenn og jeg hadde nok ikke samme stik i det hele tatt... klarer ikke å samkjøre oss og trives samtidig :o)

jaja :o)
tror du klarer det her! bare innse hvor lite som skal til! unn deg litt kos i blandt! :o)

det å ta sol er (i hvertfal for meg) en veldig motiverende ting å gjøre!! :o) folk gir litt komplementer om hvor frisk man ser ut, og så ser man at små ting gir resultater :o) hjalp meg litt i hvertfal :o)tar 25 min 1 gang i uka :o)

kåm igjen!
nå klarer du det!
husk!
i morgen har vi veiedag!
og det betyr ny, frisk og ren start!! :o) ny sjanse!

*klem*
64,0 kg

som det måtte gå...

Det gikk som det måtte gå. Ikke så ille som jeg fryktet, men allikevel. Å gå opp igjen er en gedigen nedtur, selv om jeg var mentalt forberedt. Neste uke skal jeg holde meg på matta, og ta meg kraftig sammen. Når jeg jobber senuke, er det lettere å holde seg, fordi gjør yoga på morgenen, og det gir meg puff videre i dagen. Dessuten får jeg ikke tid til å bli så sulten. Tidligukene er verre, fordi jeg er skrubbsulten etter jobb hver dag og da er det vanskellig å være viljesterk!
Handler ikke på tom mage, men sytter i meg mat når jeg kommer hjem. Samvittigheten setter inn akkurat litt sent. Veiingen er er god motivasjonsfaktor. En på jobben har gått ned ni kilo på en mnd. Det inspirerer også!
Neste uke, altså, senuke... da håper jeg på bedre resultat enn denne begredelige!
63,5 kg

ingen veiing

Føler meg motivert for tiden, og spiser veldig sunt og bra. Men innimellom skulle jeg ønske at resultatene ville synes litt mer. På baken, for eksempel, og lårene og magen. På avstand, i rett lys, kan jeg plutselig føle at jeg ser bra ut. Men så går jeg litt nærmere, og alt faller tilbake til det "normale". Men det går vel rette veien, får jeg håpe. Har vært så opptatt denne uken, jobbet tidlig, hentet unger i barnehage og dagmamma osv. Slitsomt! Neste uke blir bedre, da jobber jeg sent og har mer tid om formiddagen til å trene og være flink.
Ingen veiing før i morgen, i skrekk for dårlige veieopplevelser. Litt fornektende, men dog...
63,5 kg

oops

Dro det litt langt i går, med sjokolade:(
Derfor ingen veiing i dag. Tror det er lurt å vente til fredag med ny veiing, for å slippe en stor nedtur. Æsj, for en svak viljestyrke jeg har. Mannen min spiser godsaker, og jeg holdt meg lenge. Men etter at han dro frem nøtter og is, og broren hans kom fra sverige med hvit sjokolade, ja da holdt det ikke mer. Angrer eterpå så jeg blir kvalm av meg selv, og det er det verste. Men på ny frisk i dag, med fornyet styrke. Føler meg svak og "feig", men skal komme over det. Antar at sterkere utholdenhet vil styrke selvfølelsen.
Beklager om dette var negativt, men det er det beste jeg har å gi idag. En æsj-dag.
Håper på ny glød i morgen. Millie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤6. mars 2002
hei du!

jeg har faktisk lest det en plass ( nå sier jo forskere så mye
rart, men) at når man først spiser søte ting, så skal man ikke ha negative følser over det.
det bringer visst mye negativt, og kroppen blir mer bevisst på
at du har gjort noe galt....
leksa alt i alt er i hvertfal det at når man først spiser godis,
så legger man minst på seg av det viss man spiser det med glede :o)

men den vekt-oppturen føltes ikke noe bra, så det kan hende
du gjorde rett i å droppe veiinga :o)

hihi!
så slem mann du har ;o)
min "mann"\kjæreste har fått streng beskjed om å holde det ute
av mitt åsyn på min hybel :o) vi bor bare "sammen"... dvs: to forskjellige
hybler i samme bygg (og etg) ... så det er vel litt enklere
enn om vi hadde bodd i samme hus.... :o)

vi må finne noen bra motivasjonsgreier!
det er så mye lettere å hode seg da!!! :o)
jeg sliter fælt om dagen selv, jeg...

men men, vi snakkes!

*klem*
63,5 kg

syk

Begynner å bli bedre, men jeg har vær syk. Influensa med feber, vondt i kroppen og sår hals. Tåler ikke feber, og ved 38 i feber ligger jeg flatt. Det har vært FORFERDELIG synd på meg denne helga, og jeg har ikke slanket meg et sekund siden fredag. Allikevel gikk jeg ned 0,5 kg. Kan ha noe med feberen å gjøre? Eller kanskje fordi jeg har hatt mensen, som er over nå? Var redd for å gå på vekten, etter sjokolade, ostekake, kakao, kyllingsalat og burger king. Forventet å gå opp igjen den kiloen jeg gikk ned, og kanskje litt ekstra. Men siden jeg i stedet har gått ned litt mer, var det en ekstra oppmuntring. I dag er jeg tilbake i nye vaner, og det blir spennende å se hvordan det går denne uken.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤4. mars 2002
hei gijen :o)

biopat!!!
humm.... ikke hørt om, men skal gi det ett forsøk.... bare fullføre en greie med hoeopaten nå, så.... tviler på at jeg finner en biopat her jeg for tida bor... slet nesten med å finne en homeopat!! :o) men til våren bærer det rakste vegen inn til oslo :o)
juhuuuuu :o)

takk for tipset!!
bare MÅ bli kvitt det her, for det er så vanskelig å
måtte ta hensyn til det hver gang man skal skeie ut litt!!

jaja... nå skal jeg tulle meg opp i senga :o)
søvn er jo viktig det og!

*nattakos* :o)
c.AuthorAlias ¤tiili¤4. mars 2002

ooohhh!
jeg synnes åsså synd på deg :o)

har ikke blender, men skal teste ut melkedrikken din :o) (eller mannen din sin :o) ) moste en banan og ett par helsure jordbær & ristet dem i drinkshakeren med melk... DET var godt det :o)


og melonene er min beste trøst... dele en honningmelon i to... ta ut ting... og så bare spise den med teskje :o) mmmmmm!

oki!
hold deg frisk nå da!!! ;o)
lurte litt på om du hadde forlatt meg her....

*klemz*

b
64,0 kg

endelig

Endelig fikk jeg bekreftet det som ante meg i går. I dag pekte pilen på 64, ikke stygge 65 lenger. Det er godt å se resultater, om de enda er aldri så små. Det gir meg lyst til å stå på hardt fremover.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤28. februar 2002
hei!

litt hastverk her....
men har akkurat snakket med ei venninne.... :o)
godtetips:
sån passe mengde skummet melk,
opp i mixmasteren med en stor banan & litt bær...
ikke testet det ut, men det hørtes jo ikke PYTON ut, når man bare LENGTER etter noe søtt... :o)

og gratulerer med 64!!!

vekta mi rører seg ikke.... men det er vel på sin plass med litt mer tolmodighet :o)

ha en fortsatt glimrende dag!! :o)

*klemz*

b
65,0 kg

venter på helga...

Så bra dette går! Vekten min er uten desimaler, men jeg følte at pilen har bikket over på nedersiden av 65-tallet, og egentlig er på vei mot 64, uten at jeg kan se det. Det er det jeg velger å tro i allefall. :o)
Spist i dag:
En skive m. kaviar
11/2 knekkebrød-grovt- m. ost
te
kaffe
ett grovt rundstykke m. mager leverpostei
en banan
en biolayoghurt
en posjon havregryn m. kefir og rosiner
te

Drakk noe vann, men har ikke fått helt dreisen på det. Synes det er godt, også, og kjenner at jeg trenger det når jeg først drikker. Men det er akkurat som om jeg går og ubevisst tørster meg selv. Blir så kald av å drikke kaldt vann. Varmt vann er ikke det beste heller...
Startet dagen, i dag igjen, med yoga. Ikke så mye, men noen øvelser. Det er den beste starten jeg kan ha. Jobber sent denne uka, og har god tid om morgenen. Etter øvelsene føler jeg meg pigg og våken, magen, blodomløpet og humøret blir på topp. Deilig!!!
Er på godt humør for tiden. Skulle ømske noe av min opptimisme smittet over på min sure mann. Han surmuler over den mindste ting, og når jeg prøver å tøyse litt, gjør det vondt verre. Selv om han prøver å late som ingen ting - være realistisk, som han kaller det. Javel. Ikke noe moro under dyna i kveld heller - selv om det sies å være flott trim. Ja ja. Jeg kan jo håpe på helga.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤27. februar 2002
juhu!

ja, det var det godtealternativet vi så inderlig kommer til å trenge... :o)
har kikket en del...
ikke funnet de helt suupre alternativene, men noe har jeg da kommet frem til.

- grønnsaker, eller kyllingkjøtt i sursøt-dipp.
- Sanwitch (ikke veldig bra for kaloriene, men når man skal unne seg noe godt, og passe sundt) :o)
- god te
- fersk pasta (ja, er visst stor forskjell mellom den, og den tørkede pastaen)
- gode frukter som mango, sharon, appelsin .... tja

men så har jeg fått den nye Femme i dag, og der har de faktisk (TAKK hellige makter) sendt med en "nei,ok&ja-mat-liste".. viss du vil kunne jeg jo fått mail-adr din, scannet den og sendt den til deg? :o) eller jeg kan skrive den inn en eller annen plass :o) (ikke en VELDIG hyggelig liste)

ellers er jeg konstant på jakt etter bra "godteri" for jeg vet jeg kommer til å trenge det så inderlig..... :o) og når jeg finner noe så skal jeg overføre mitt gullfunn til deg med en eneste gang! :o)

eller så har vi jo denne siden:
http://www.greteroede.no/oppskrifter/
jeg har ikke begynt å kikke så mye på den enda, men der MÅ det da finnes noe!!!! :o)

håper du får en like bra dag i morgen!!! :o) og bra at datteren din er i toppform igjen! :o)

*klem* b
65,0 kg

en tankevekker

I dag startet dagen deilig med noen yogaøvelser. Så oppdaget jeg at eldstejenta var syk, og jeg så for meg en kjedelig dag hjemme, med lett tilgang til kjøleskapet. Men viljestyrken holdt hele dagen gjennom. For en god følelse! Of for en oppmuntring! Akkurat nå sitter min kjære forran tv''en med en isboks. Jeg akter å styre unna. Heldiggrisen kan spise hva han vil, og samtidig holde seg like slank og lekker.
Dagens meny:
En skive med magerost
Te
Eple
Kaffe
En porsjon havregryn m. surmelk og rosiner
1/2 banan
Kyllingwok m. nudler

Har drukket en del vann i løpet av dagen. Kunne nok ha drukket enda mer, men jeg husker det bare ikke. Må antakelig sette en stor flaske i kjøleskapet, og bestemme meg for å drikke den i løpet av dagen. Det blir lettere å holde oversikten også.
Handlet i dag også, masse frukt, knekkebrød og sunne pålegg. Så nå er det bare å holde koken frem til sommeren...
Kjenner en jente som klistret et bilde av en lekker bikinijente på kjøleskapet, og på skapdørene på kjøkkenet. Litt drastisk, kanskje, men i følge henne stoppet det henne hver gang hun fikk lyst til å snoke. Et bedre alternativ til den grisen som grynter hver gang du åpner kjøleskapet?
Eldstejenta på 5 har oppfattet morens slanking. Ikke at jeg snakker med henne om det, for all del, men hun har vel hørt meg snakke med andre antakelig. Så i dag ville hun også slanke seg. Hun ville bli slank og lekker til sommeren, og bli kvitt den " store" (barne)magen sin. Jeg ble sjokkert. Heldigvis ba hun om sjokoladepålegg til frokosten, og har nok ikke skjønt hva slanking egentlig er. Men det er jo forferdelig at en femåring sier hun vil slanke seg. Nei, jeg skal i allefall passe munnen min heretter. En tankevekker til andre også, håper jeg, om å skåne barna for slankeprat.
Klem Millie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤26. februar 2002
takk for godtetipset! :o)
kommer til å TRENGE det!!

tror "alternativt godteri" kommer til å bli løsningen min her :o)
men som godtemomser må vi da ha en fordel??
kroppen BØR reagere på plutselig godtestopp!!! :o)

jaja... nå legger jeg meg... har en del bra kokebøker....
skal ta opp utfordringen din på godtefronten :o)

natti!

(ps: håper datter'n din er frisk i morgen!!!)
65,0 kg

opptimisme

For å følge mitt program, skal jeg altså føre oversikt over alt jeg spiser denne uka.
mandag
Frokost: kaffe m. ørlite fløte, i mangel av melk - god start... - to skiver m. kaviar.
Lunsj: kyllingburger m. lettsaus
Mellom: bart rundstykke og banan
Kveld: skive m. tunfisk i vann

Denne dagen gikk greit. Har ikke så mye slankemat hjemme, og må nok handle litt. Gleder meg - det er så inspirerende å se dere andre som har gått ned flere kilo.
Jeg må huske å drikke vann. Er ikke flink til det, og var ikke det før heller. Nå blir det ekstra viktig, spesielt fordi jeg skal begymme å røre meg... Ellers er jeg ved godt m,ot, og håper det ikke tar lang til å se de første resultatene. Sommeren nærmer seg med stormskritt. Bare tanken på bikini og strand får meg til å føle meg uvel. Men det er ennå tid...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤26. februar 2002
heh!

sommeren er ikke noe å bekymre seg over!
for før den tid, er den lille magen borte,
lårene har intatt nesten ønsket fasong...
og bikinien sitter som ett SKUDD! :o)

jippi!
bare å holde motet oppe!

b
c.AuthorAlias vanja25. februar 2002
Hei!
spis mellommåltider, mange!! frukt og grønnsaker i fleng... få kroppen til alltid å ha noe å jobbe med! *sss*

klem fraVanja
65,0 kg

forberedelser

Dag 1. Dette er egentlig litt juks, siden dag en er i morgen - kan jo ikke begynne slanking på en søndag! Mandag er en god dag for å starte nye prosjekter.
Egentlig er det ikke mer enn 7 kg jeg skal gå ned til sommeren (!), men det er hardt nok for meg som er kommet inn i dårlige matvaner og rutiner.
Hverdagen er stressende, med mann og to små - det er etter svangerskapene jeg har lagt på meg - og trening ute er uaktuelt. Men det er mye en kan gjøre hjemme også. Skal hente powerrideren min, så blir det vel fart på kiloene håper jeg.
Skal forøvrig følge et program jeg fant på internett, et kostholdsomleggingsprogram.
Det blir spennende å se i morgen hvordan oppstarten blir...
Millie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤24. februar 2002
hey!

ca samme antall kilo og liknende med meg....
og målet er sommeren som starter 1. juni (for min del)

bra å ha noen man kan sammenlikne litt med :)

lykke til!!

b
c.AuthorAlias fett nok.24. februar 2002
Hei!

Velkommen til siden som har hjulpet veldig mange til å komme ned til ønsket vekt.
Ser du er innen "normalvekt", men det er bare du som vet hvor du trives.
Hva heter siden du har funnet, det kan kanskje være spennende for flere her inne, jeg er åpen for alle forslag, særlig når jeg er inne i enn "sprekkperiode".

Ønsker deg lykke til frem til målet.

Hilsen Rita
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.