Mandag
Helgen har gått greit uten de store fristelser.
Bedre og mer motivert ble jeg også da jeg oppdaget på fredag at jeg hadde gått ned tre kg. Og det uten å sulte meg !!
Jeg spiser regelmessig, hvor som regel kosten på en dag består av:
Frokost: 1-2 knekkebrød, scones eller lompe
Lunch: 3 av samme slag som frokost
Middag: ALdri mer en porsjon
Kveld: som frokost
Synes det har gått ganske greit i grunn.
I går laget jeg grøt (det det beste jeg vet) med soyamelk, og det smakte akurat som vanlig grøt faktisk.. det eneste som som manlget var sukker og smør... ble litt stusselig med bare kanel da :)
Dag tre...
I går klarte jeg faktisk å holde meg til å spise det jeg hadde planlagt, og ikke noe annet en det.
I dag blir det litt værre, fordi jeg sov hos kjæresten min i natt, og jeg fikk ikke bakt scones i går, så nå sitter jeg på jobb uten å ha spist frokost og har ikke noe til lunch. Men kan vel gå inn i kantina å kjøpe noe salat, bare det at lunchen ikke er før kl 12:30. og jeg er sulten nå.
Kuren
Jeg skal begynne med en kur framover i tre mnd. Kuren er skrevet ut fra en homeopat til noen venninner av meg som har hatt store problemer med magen. jeg har hatt samme symptomer og skal prøve det samme.
I tillegg så er det et stort ønske om å gå ned i vekt, og derfor prøver jeg denne dagboken slik at jeg kan se framgangen.
Kuren går ut på at jeg ikke kan spise mat som inneholder:
- Melk
- Gjær
- Sukker
- Sitrus
i tilleg skal jeg prøve å holde meg unna mat som inneholder mer enn 10 i fettprosent.
Venninnene mine sier at de har blitt veldig slappe av denne kuren, derfor skal jeg prøve å begynne å trene to-3 ganger i uken så jeg holder overskuddet vedlike...
Skal bli spennende så se hvordan det funker.
Magen min er blitt herjet mye med ettersom jeg har hatt bulimi i mange år. Det siste halve året har jeg holdt meg uten å kaste opp maten, og det går veldig bra faktisk selv om jeg slet med sykdommen sidne jeg var 15 år.
Har hatt mye mageknip, men venninnene mine sier at denne kuren kommer til å hjelpe, så jeg skal iallfall forsøke over en tre mnd periode til å begynne med så får vi se hvordan det går.
Dette innebærer at jeg må bake selv siden jeg ikke tåler gjær.
Planen for hva jeg skal spise om dagen er:
Frokost: et rundstk laget av sconesdeig med kjøtt eller grønsaks/fruktpålegg.
Lunch: Tre rundstk med samme type pålegg
Middag: Etteller anna som ikke inneholder nevte ting..
Kvelds: To rundstk med etterller anna...av det som er igjen å spise...
Velkommen hit forresten og riktig godt nytt år! Lykke til med slankingen!
Klem fra Rikke