← Alle dagbøker
diarist.Alias

Melina

54 år168 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start69,0 kg
Sist68,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå24,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. april 200230. april 2002
🐷68,0 kg

Hvordan skal jeg finne motivasjon?

Nok en gang har jeg mislykket. Klarer ikke å gjennomføre slankekuren, Rikshospitalet diett.
Det er så hektisk på jobb at eg klarer ikke å tenke på noe annet. Alle klærne er blitt trange og jeg er så nede.
Håper morgan dagen blir noe bedre.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete❤️2. mai 2002
Hei!
Selv om dietter lover mye og er fristende fordi de kun skal overholdes i en tidsbegrenset periode, ville jeg heller satset anderledes.
Sunn,næringsrik og fettfattig kost kombinert med trim.
Så enkelt og så vanskelig på samme tid, men det eneste som holder på sikt.
Rikshospitalets diett er heller spesiell,og jeg synes ikke du skal deppe for mye over at du ikke klarte å holde deg til en så sær diett.
Du vil merke at det er mye enklere å holde seg til et opplegg som gjør at du kan spise deg mett på de rette matsortene.
Man skal aldri sulte seg ned i vekt, og dietter som ligger på et daglig kcal inntak på under 1000 kcal, gjør deg nok slank i en fei, men bare der og da.Da har du satt kroppen på sparebluss,og med engang du går over på vanlig kosthold, er du tilbake der du startet før du vet ordet av det.
Det er mer frustrerende enn noe.
Vektreduksjonen du får ved å endre kostvaner over på et fettfattig alternativ,er kanskje ikke like rask og stor som ved pulverkurer og andre magre dietter, men den er desto mer varig.
Da lærer du å ENDRE vaner,ikke for en tidsbegrenset periode,men for alltid.
Det er også enklere å slanke seg,nåe man ikke skal sulte seg ned i vekt ,men bare passe på å spise magre matvarer og masse grønt.
Da skal du heller ikke slavisk følge en diett og bli stresset hvis livet ditt forøvrig kommer i veien.
Du skal bare se til å alltid velge magre alternativer ,spise 4 faste måltider,supplere med et par mellommåltider(eks frukt) og drikke masse vann.
Etterhvert går det sport i å finne middagsalternativer med få kalorier, og du vil bli forbauset over hvor mye du kan spise av denne type mat og likevel gå ned i vekt!!!
Og når målet er nådd,har du lært hvordan du skal spise magert og godt,og den evig tilbakevendende slankekuren er en saga blott!!!!
Motivasjonen ligger i å ha et opplegg som fungerer.
også på sikt.
For det har tatt tid å gå opp ivekt, og det vil således også kreve tid å gå ned igjen.
Like greit da å satse på et opplegg du klarer å gjennomføre.
Lykke til,og trenger du tips om mat eller lignende er du hjertelig velkommen med spørsmål i dagboka mi!!!!


🐷69,0 kg

Nå må jeg virkelig kjerpe meg!

Jeg har tenkt å begynne med "Rikshospitalets dieten". Håper der er noen som har erfaring med denne.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😄27. april 2002
Hei
Velkommen hit, vi her inne bruker stort sett ikke sånne kurer som du nevner, men satser stort sett på sunt kosthold og trening, dvs en sunnere livsstil og bli mer bevisst på hva vi putter i munnen og derfor bruker vi også denne dagboka for å skrive ned hva vi spiser. Du må selvfølgelig velge selv og jeg skjønner jo at "panikken" brer seg nå like før sommeren.

Men ikke misforstå: Du er hjertlig velkommen her uansett hva du velger å basere slankekuren på..

Uten at jeg vet så mye om den dietten du nevner tror jeg det sunneste er Grete Roede hvis man først skal gå på slankekurs etc
Men det er min mening

Lykke til
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.