← Alle dagbøker
Medasen
47 år162 cm41 innlegg
2015–2016
0 følgere
Start108,0 kg
Sist105,5 kg
Endring−2,5 kg
Mål72,0 kg
BMI nå40,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Fortsatt sjuk
Virker som det henger hardt i denne gangen. Først allergiutbrudd, astmaanfall, kraftig forskjøelse og i dag våkna jeg med kjempevondt i magen. Jadda! Kan ikke huske sist jeg var såpass dårlig over så lang periode, men det er vel mye pga alt som har vært disse månedene. Håper å komme i gang med trening så fort formen er bedre :)
Bedre
Ja, det er bedre å se det tallet på vekta, selvom det jo burde vært mye mindre. For noen uker siden så jeg nemlig 110 på vekta. Mer enn jeg noen gang har sett og det gjorde VONDT inni meg. Tenkte at herregud, hva er det jeg har latt meg selv bli til. Men jeg vet at mye av det har vært pga forhooldet til eksen. Det føles som det skal bli litt enklere nå å være standhaftig. Bevise for meg selv at jeg kan være sterk alene.
Tilbake
Ja, da prøver jeg meg igjen. Det har vært noen vanskelige måneder og mye krangling med eksen. Rart å kalle han det...Vi trodde vel begge at vi skulle finne ut av det, i stedet har situasjonen bare blitt verre. Vi prøver i det minste å beholde noe form for vennskap, men i alt sammen har vekta gått opp igjen. Jeg føler meg egentlig veldig motivert og klar for å starte opp nytt liv, men nå har jeg fått en kraftig forsjølelse og hatt et skikkelig astmaanfall over noen dager så formen er skral. Ikke spist så mye, men ikke beveget meg heller. Jeg SKAL begynne å trene igjen når formen blir bedre.
15. januar 2016
😃103,7 kgLitt ned
Endelig Litt nedgang.Har gått ganske bra med maten denne uka, men dessverre ikke kommet i gang med trening ennå. Prøve å ta en time på exerto etterpå.
Ingen endring
Ingen forskjell på vekta- Håper jeg klarer å leve litt sunnere til uka. Blei mye tull denne uka. Handla inn både tullemat og sunn mat i helga. Er mentalt på vei til et sunnere nivå i det minste :)
Ingen bra uke
Ble ikke den beste første uka akkurat. Hue henger ikke helt med, men skal allikevel prøve så godt jeg kan. Minsten våkna flere ganger i natt så er ufattelig trøtt her jeg sitter. Hadde tenkt å trene i dag, men da må jeg nok ha litt søvn først. Tenkte å veie meg igjen i morgen, men med mistanke om oppgang tror jeg ikke jeg skal logge vekt før til neste uke.
Ønsker alle en flott dag!
Rotete
Alt føles veldig rotete foreløbig. Rot i hue og rot i leiligheten. Skal rydde en del i dag, men håper å få den rene starten min snart. Eldstedatter begynner ikke på skolen før i morgen heller, så blir en så som så dag i dag egentlig. Skal prøve mitt beste. Starta dagen med skumma melk og rista brødskive. Må få rydda ut av kjøleskapet og handla inn nye, sunne varer. Gleder meg :)
Ønsker alle en flott dag! :)
Nytt år, nytt liv
Sitter våken igjen som så mange netter denne jula. Selvom det er skremmende, har jeg også stor tro på at ting bare må bli bedre dette året. Det blir en enorm omveltning i livet mitt snart. Mannen og jeg har bestemt oss for å separeres. Det føles helt riktig, selvom det skal bli skummelt å bli alenemamma igjen. Vi er bare på to helt forksjellige steder i livet.
Vet ikke aksekt vekt. Veide meg nå kl 04 i natt, men orker ikke logge det svimlende høye tallet. Får se om jeg logger i morgen. Har satt 4.01 som startdato, men selvom jeg skal prøve, tror jeg det blir enklere når mannen har fått flytta ut. REN start!
Ønsker alle en god dag! :)
Vi satser på at 2016 er året vårt!
29. desember 2015
😉103,0 kg4 januar
Er datoen jeg starter på nytt. Nytt år, nytt liv. Ting må bare bli bedre i 2016.
26. desember 2015
😉103,0 kgGod jul
Veit ikke hva vekta viser. har ikke vært på den på en stund. Denne jula har vært preget av mye vondt og jeg har en stor omveltning i livet mitt fremfor meg. Heldigvis kan det også være en positiv fordel. Jeg føler jeg ser ting veldig klart nå og jeg har ambisjoner for fremtiden. jeg gleder meg også til å starte ett sunnere og bedre liv i 2016. Tenker jeg entrer vekta igjen når hverdagen starter for fullt.
Ønsker alle en riktig fin jul videre og et godt nytt år! :)
3. desember 2015
😉102,2 kgHm,,
I helga blir det en etterlengted date med mannen, som vil si at det blir tull og kalorier. Skulle gjerne set 1-tallet innen da, men jeg har ikke vært noe flink med trening denne uka. Savner 2-sifra. Savner å føle meg fin når jeg skal på date. Skal uansett prøve å fikse meg til en såpass standard at jeg ikke føler meg som en utedass :P
Ønsker alle en flott dag :)
28. november 2015
😃102,3 kgHyggelig
Var hyggelig tall på vekta i dag tidlig. Sov til 09.30, så håper det stemmer da. Vanligvis veier jeg meg i 6-tida, da det er da jeg vanligvis står opp. Må prøve å få trent mer til uka. Har ikke blitt meste beveglesen i det siste, dessverre.
Med all den julesteminga jeg har hatt i det siste , så ble det julepynt allerede i går :) Tok med minsten ned i kjelleren og hente en eske julepynt. Og med en ivrig tråering og tiåring, var julepynten satt opp på et blunk. Mannen vaska vinduskarm og adventstaka og jeg tror det hele var gjort i løpet av en halvtime. Vi har ennå igjen julestjerna som henges opp på søndag i det minste og juletreet får vente til nærmere jul, men kos ble det :) Nå gleder jeg meg til julebaksten med jentene og lage gløgg for første gang denne jula.
Ønsker alle en gledelig dag! :)
26. november 2015
😃103,0 kgNedover igjen.
Godt å se det går nedover igjen. Håper jeg får se det 2-tallet igjen snart. Ikke lenge igjen til jul nå. Hadde vært fint og ikke fyke opp i vekt igjen like før jul.
25. november 2015
😀103,9 kgJaja
Ville egentlig ha en pen kurve på denne nye sida mi, men den gang ei. Må bare bite tenna sammen igjen. Har blitt mye tull og surr. Føler jeg ikke aner hva jeg skal spise lenger. Vi har det såpass trangt økonimisk for tida at jeg ikke bare kan kaste meg over en pakke fra proteinfabrikken for en ny start heller. Blir mye brød og ellers det vi har liggende i huset til middag. Har ikke lyst på noe når jeg står opp, men ender stort opp med å spise en brødskive til slutt da valgmulighetene er få. Vil så gjerne under 100 til jul, men det ser rimelig umulig ut nå, dessverre. Håper jeg kommer sterkere tilbake etter jul.
16. november 2015
😀102,1 kgTitter innom
Tenker ikke slanking om dagen. Som jeg har skrevet tidligire er det litt all or nothing for meg og akkurat nå har jeg andre ting som er viktigere å fokusere på i livet mitt. Jeg har surra en del og aner ikke vekta og fremover vil jeg satse på å spise så fornuftig som mulig, uten å telle kalorier. Må også få inn aktivitet der det er mulig.