← Alle dagbøker
diarist.Alias

Medas

47 år162 cm260 innlegg 2012–2015 0 følgere

Start95,2 kg
Sist105,0 kg
Endring+9,8 kg
Mål68,0 kg
BMI nå40,0
Framgang mot målet0 %
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. april 20123. september 2015
😀105,0 kg

Helt greit

Helt greit med kalorier i dag så får se på vekta i morgen.
Satser på at neste uke blir bedre. Hjemmedag med minsten i morgen for det er planleggingsdag i barnehagen. Hu var litt pjusk da hu kom hjem og sovna tidlig så spørs hva vi får gjort i morgen. Best å la formen hennes bestemme :) Lørdag må jeg få til noe trening.
Diett Frokost: 1 br.skive m. gulost og salami,
1 glass skumma

Mm: 1 atkinsbar

Lunsj: 1 br. skive med gulost og salami

Middag: Proteinbrød m. hamburger, løk og ost

Kvelds: 1 atkinsbar


Kcal denne dag: 1612
😀105,0 kg

Hm..

Lurer på om jeg skal begynne på ny dagbok, men da bør jeg slette denne. Vekta er svimlende høy. Orker ikke se på den vektlinja som går opp og ned og ned og opp hele tida. Umotiverende.

kom meg ut på første gåtur på evigheter nå i morges da :) 1 t. tur i lysløypa. Føltes bra!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Gudrun❤️24. august 2015
Så bra at du kom deg ut på tur! Nå er du i gang, og ingen skal vel stoppe oss fra å nå målene våre? DENNE høsten skal trenden snus, og vekten skal gå NEDOVER. Nedover mot økt trivsel. Det er faktisk bare gode argumenter for å gå ned noen kilo, så hvorfor ikke bare gjøre det?? Just do it, er et flott slagord. Tenk på hvor deilig det skal bli å ikke være flau over vekta?!!! Dette fikser du, - stå på!!!
😀105,0 kg

Ny start

IGJEN! Denne sommern har vært helt katastrofe slankemessig, men nå er jeg i gang atter igjen. Lurer på om jeg skal begynne på ny dagbok. Helt ny start. Får se. Vet ikke nøyaktig vekta, men vet jeg har lagt på meg en god del på veldig kort tid. Føler meg motivert nå i det minste . Vi driver og gjør om i leiligheten for å utnytte plassen bedre og det gjør at jeg føler meg mer fokusert ellers også. Leiligheten er så liten og det har vært trangt og kaotisk for lenge med dårlig lekeplass for minsten, men nå har vi funnet bedre løsninger. Lekehjørnet i stua til minsten, så nå er ergometersykkeln kasta ut. Like greit. Nå MÅ jeg bare komme meg på treningsenteret de gangene jeg ikke er ute og går tur.

Ny start for mange i dag og jeg vil og sette standarden for resten av familien denne gangen. Eldstejenta fortsetter på svømming, minsten skal begynne på dansing 1.09, mannen jobber allerede fysisk hardt hver dag og jeg må begynne å trene igjen. I tillegg blir det familiegåturer som vi pleide å gå før og kostholdet skal være SUNT! Sunt og balansert. Alle er veldig glad i grønt og generell sunn mat, men jeg har tre søtsugne folk i hus og det har blitt litt for mange is og annet tull i sommer ;) Jeg er faktisk den som er minst glad i søtt i heimen så nå får vi prøve å bytte ut søtsakene med noe sunnere. Har tro på familieprosjektet :)

Ønsker alle en flott ny start eller en videre god driv! Heier på oss alle! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias smile18. august 2015
Jepp, nå er det full fres!! Dette klarer vi :)
😃103,2 kg

Greit nok

Bedre enn oppgang i allefall. Nå som det er ferie blir jeg fornøyd nok om vekta bare ikke går opp. Vanskelig nok som det er i disse dager. Prøver å holde meg til ferrest karber, men det sniker seg inn litt her og der.
😉103,5 kg

Sommer

På godt og vondt! Er lett nok å være flink hjemme, men så kommer hytteturer og andre turer og sommerkosen står i fokus. Tenker liksom ikke SÅ mye på hva man inntar da, men i år SKAL jeg prøve. Får heller prøve å fokusere på lavkarbomat selvom vi er på hytta og ta med nok drikkevann. Vi har ikke innlagt vann der, så blir litt for lite vanndrikking. Var flink sist. Da kjøpte vi for en gangs skyld ikke inn potetgullog snacks til kvelden. Barna fikk noe smågodt i sverige, men jeg kjøpte meg sjokolade med stevia og spiste kun noen få biter. Får gå på vekta i morgen og se hvordan det ligger an. til helga blir det hytta igjen og da skal vi bli en ukes tid.

😀103,5 kg

Greit nok

Starta igjen på 103.5, litt oppgang i går, tilbake til start i dag. Er alltid sånn første uka for meg. Har sjelden nedgang før uke 2. Alle de gratiskiloene og første ukes raset alle prater om stemmer aldri med meg. Virker alltid som om kroppen trenger første uka bare på å stabilisere seg SÅ gå ned. Jeg starta forrige helg og vært standhaftig hele uka. Vet av erfaring at jeg MÅ trene for å få i gang skrotten. Tok en liten styrkeøkt i går, men ikke på langtnær nok. Har i det minste gått ned 3 cm i livvidden da så får vi se på vekta i morgen om det er noen forskjell.

Ønsker alle en super dag! :)
Diett Frokost: 1 easy living shake

Lunsj: 25g. proteinbrød, lett gulost, salami, eggerøre og cottage cheese.

Mm: 1 atkinsbar

Middag:

Kvelds:
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😉29. juni 2015
Velkommen tilbake, og på''n igjen. Det blir vanskeligere og vanskeligere, men vi gir ihvertfall ikke opp!! Lykke til.
c.AuthorAlias Airi❤️18. juni 2015
Så fint du er i gang i gjen også! Det er lettere å skape det riktige fokueset sammen. Ja... HVORFOR lar vi oss gå opp på nytt. Hver halvkilo en skal ned IGJEN er fryktelig sur. Jeg har lest et sted at viljekraft er noe som brukes opp, og at det derfor er vanskeligere å holde et løfte som krever viljekraft på kveldene, og jo lengre man har holdt på med det. Men vi får fokusere på at vi endelig har klart å skape motivasjonen for å ta tak igjen. DEt synes jeg er noe av det vanskligste. Å samle motivasjonen for å starte på hele greia igjen.... Så nå er vi superflinke! =D og du da, som har fått til å trene litt også! Go girl! =D

c.AuthorAlias sampli18. juni 2015
Jeg ønsker deg en fin dag og lykke til. Stå på!
😐104,3 kg

Den stygge sannhet

Så mye har jeg ikke veid på 2 år. Kan ikke fatte at jeg har latt meg selv legge på meg så mye igjen, men nå er jeg i gang igjen. Vet av erfaring at jeg sliter med å gå ned i vekt på sommern, men jeg MÅ i det minste ned under 100 igjen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Charon😃17. juni 2015
Takk for kommentaren, og ikke minst: velkommen tilbake!
😀98,8 kg

Jada

Den hytteturen blei atter en sprekk som rakk helt til i dag. Er det mulig. Aner ikke vekta, men den er vel oppe på 100 igjen. Vet av erfaring av dette er absolutt den mest vanskelige tida for meg å slanke seg. Sommer og hytteturer. mye turmuligheter, men også mange muligheter for tull. og av en eller annen syk grunn har jeg begynt å spise sjokolade o.l. Det har ikke vært problemet mitt før. Nei. Nå skal shiten ut av kropp og hus og fylles opp med proteiner og sunne saker! Prøver igjen. SUKK
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias smile😄22. april 2015
Vi gir oss ikke :) Stå på!!
😉98,8 kg

Litt ned igjen

Da er det håp, tenker jeg. Selvom jeg får en utfordring til helga med hytte og sverigetur. Får prøve å være så aktiv som mulig og ikke kaste meg over all mulig shit. Dessverre tror jeg ikke det er noen mulighet for å nå 95 denne måneden, men jeg skal prøve å satse på 96 i det minste.

Ønsker alle en flott dag! :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Airi😌9. april 2015
Så deilig forresten med litt nedgang sånn med det samme forresten. Så fint! =D
c.AuthorAlias Airi😉9. april 2015
Du er ikke alene om å ha surra. Planen min gikk i dass. FOr å si det - ikke pent, men ÆRLIG. Men jeg legger skylda på mamma og søstra mi - som ikke bare ikke hadde kjøpt inn det jeg ba dem om av mat, slik som weetabix (de insisterte på å handle til påsketuren), men søstra mi hadde også med seg en hel, stor bærepose fra Freia, etter at hun har vært å besøkt fabrikken før påske. ;) Det vil si at det ble servert masse sjokolade hver dag. Da er ikke jeg kvinne om å klare å stå i mot.... :P Vi får trøste oss med at det har vært høytid, og at en ukes utskeielser (for min del) ikke er så mye på sikt, om vi bare er flinke fremover. Nå er det få hindringer igjen før sommern. :)
🙁99,3 kg

BLÆÆÆÆ

Alt har gått skikkelig blæ i det siste og vekta er atter en gang altfor mye opp. Har ikke fått brukt tredemølla noe spes, men håper jeg nå begynner å komme inn i en noe bedre tid, ellers må jeg bare gi opp kampen. Nå har jeg holdt på i 3 år med å ikke komme noe sted.
😉97,6 kg

Tredemølle på gang

Kom over en manuell tredemølle til 300 kr på Finn i går. Det var ikke så langt fra oss heller så ba mannen hente den etter jobb. Vi fikk den dessverre ikke opp i går kveld for mannen kom sent hjem den var for tung å ta opp trappene alene. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan den er. Har aldri brukt manuell tredemølle før, men tenkte det var bedre å ha hjemme enn ingenting. Altså, jeg har en ergometersykkel her som jeg brukte mye før, men jeg er lei hele greia og har fått skikkelig oppheng på tredemølle. Drømmen er jo å ha et helt eget treningsrom etterhvert med alt nødvendig treningsutstyr. Jeg begynner å ha greit med utstyr,men det ekstra rommet kan jeg drømme lenge etter foreløbig....
Uansett er det digg å ha utstyr hjemme å ikke være avhengig av å måtte dra på treningsstudio :)

Vekta var litt mer ned i dag og ;)

Ønsker alle en flott dag og god helg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias what-a-feeling23. mars 2015
Gratulerer med tredemølle. Man får finne det som motiverer enn :) Takk for fine ord i dagboka mi. Jeg trives nok absolutt ikke med å være feit, men sliter med å komme igang. Men håper jeg er klar nå.
c.AuthorAlias Airi20. mars 2015
Takk for det! Ha en fiiin helg! Så spennende med ny-gammel tredemølle. :) gleder meg til å høre på mandag om den er tilfredsstillende bra, og hvor mye du evt har gått på den. :)
😉97,9 kg

TRØTT

Småkvalm og sinnsykt trøtt. Mikronedgang på vekta, men det er i det minste nedgang :) Hadde planer om å dra på trening på dagtid i dag, men nå ser det ikke ut til å gå. Får se hva jeg får til i løpet av dagen. Fikk i det minste trent 20 min styrke på tirsdag. Bedre enn ingenting selvom det er langt fra så mye jeg brukte å trene. Håper på litt skikkelig nedgang snart. Jeg bruker ikke være så glad i å sette mål med tisfrist fordi skuffelsen blir så stor om jeg ikke klarer det i tide. Da blir det bare ekstra demotiverende. Men jeg håper i allefall å se 95 i løpet av neste måned.

Ønsker alle en flott dag!
😉98,2 kg

Sen morgen

Veiinga i dag ble litt sen så spørs om tallet stemmer. Det ble pizza til middag i går så kan ikke akkurat si jeg har vært flink. Jeg må virkelig stå på denne uka skal jeg komme ned på 97 igjen. Jeg vil jeg vil jeg vil! Ikke ble det noen tur denne helga heller. Lørdasg var vi byen og handla sko til barna og i går var vi hos mormora mi med jentene og mora mi. Koselig helg, men dessverre ikke så sunn.

Ønsker alle en flott dag og en herlig uke! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Airi😉16. mars 2015
Jeg krysser fingrene for at det er reell nedgang, og starten på enda bedre tall om kort tid. ;)

Ikke så lett alltid å få helgene til å bli slankende, selv når man egentlig har tenkt seg det. Da er det bare å starte med de lure valgene i dag! :) VI skal få det til, begge to. Kom igjen! :)

Håper hele familien deres får en fin dag og uke. :)
😉98,5 kg

jaja

Kan ikke skryte av vekta akkurat. Har ikke vært den beste uka. Hadde en skikkelig vanskelig dag i går som resulterte i mye tullespising. Teite mensen! er som å være gravid en gang i mnd. Blir fullstendig hormonell. Griner for alt, får sinnsykt lyst på søtsaker og kjempevondt i mage og rygg. Jada!

Har SÅÅÅ lyst å dra på hytta nå. Egentlig litt for tidlig, for det er en sommerhytte, men det kribler i magen til både mannen og meg og vi har så lyst å dra at vi nesten sprekker. Mannen må få fiksa bremsene på bilene og om han får det fiksa i dag så kaaan det hende vi bare må se til hytta en tur ;) Hytta ligger rett ved svenskegrensa så uansett er det ingen bortkasta tur. Kan handle i sverige, sveipe innom hytta og se at alt er i orden og så dra hjemover igjen. Er så deilig med vårfølelse :)

Ønsker alle en strålende helg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Airi😉15. mars 2015
Sånne dager og uker får man rett og slett en gang i blant. Viljestyrke blir mer tynnslitt når man må opprettholde over tid, slik man må når man slanker seg. Det viktige er heldigvis ikke om man har noen dager (eller en uke) hvor man er ufokusert / skeier ut litt, det viktige er om og hvordan man klarer å ta seg sammen igjen etterpå. :)

Kanskje vi skulle utfordre hverandre litt, feks lage avtaler om aktiviteter eller spesielle mål for dagen som vi sjekker hverandre opp på hvordan det har gått? Når vi ikke målene, må vi "bekjenne" til hverandre (og få tilgivelse ;) ), og får vi det til må vi feire oss selv litt sånn i ord i allefall. ;) hadde en sånn avtale med ei venninne om det få kontroll på snopspisinga mi en gang for lenge siden, og det fungerte bra. :)

Forstår svert godt at dere har lyst på tur til hytta! Jeg tror ikke jeg ville brydd meg om at det ikke var sommer nok, men bare dratt av sted (evt med varme klær / soveposer med i bagasjen om det ikke er varmt nok der). Noen ganger er det bare superdeilig å komme vekk, fra hverdagen, men også fra en grå tidlig vår og til sommerminner og kos på hytta. :)
c.AuthorAlias what-a-feeling13. mars 2015
Ja fristelser er ikke lett. Håper dere får en stråledende tur på hytta. Man må gjøre mye av det man har lyst til, og da snakker jeg ikke om å spise muffins og sånn ...hehe
😃98,6 kg

Travle dager

Er travle dager nå og har ikke så mye tid til å være her inne. Vekta er heldigvis på vei ned igjen, selvom det ennå er nesten en kilo igjen til jeg var her. Må klare å komme meg ned til 95 nå. Satser på det innen neste måned.

Ønsker alle en god dag :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Småbarnsmor81😊11. mars 2015
Gratulerer med nedgangen og lykke til videre!
c.AuthorAlias what-a-feeling11. mars 2015
Hei Medas. Tusen takk for hyggelig kommentar i slankedagboka mi. Vi får heie på hverandre og satse på litt vektnedgang :)
c.AuthorAlias Airi😌11. mars 2015
Det er fint med travle dager når de i tillegg bare bidrar til at vekta går ned igjen. SÅ flink du er som tydeligvis kalrer å holde fokus på mat etc med travle dager. :) Krysser fingre for at vi begge når 95 kg neste måned!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.