← Alle dagbøker
Medas
47 år162 cm260 innlegg
2012–2015
0 følgere
Start95,2 kg
Sist105,0 kg
Endring+9,8 kg
Mål68,0 kg
BMI nå40,0
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 3. september 2015
😀105,0 kgHelt greit
Helt greit med kalorier i dag så får se på vekta i morgen.
Satser på at neste uke blir bedre. Hjemmedag med minsten i morgen for det er planleggingsdag i barnehagen. Hu var litt pjusk da hu kom hjem og sovna tidlig så spørs hva vi får gjort i morgen. Best å la formen hennes bestemme :) Lørdag må jeg få til noe trening.
Diett Frokost: 1 br.skive m. gulost og salami,
1 glass skumma
Mm: 1 atkinsbar
Lunsj: 1 br. skive med gulost og salami
Middag: Proteinbrød m. hamburger, løk og ost
Kvelds: 1 atkinsbar
Kcal denne dag: 1612
20. august 2015
😀105,0 kgHm..
Lurer på om jeg skal begynne på ny dagbok, men da bør jeg slette denne. Vekta er svimlende høy. Orker ikke se på den vektlinja som går opp og ned og ned og opp hele tida. Umotiverende.
kom meg ut på første gåtur på evigheter nå i morges da :) 1 t. tur i lysløypa. Føltes bra!
17. august 2015
😀105,0 kgNy start
IGJEN! Denne sommern har vært helt katastrofe slankemessig, men nå er jeg i gang atter igjen. Lurer på om jeg skal begynne på ny dagbok. Helt ny start. Får se. Vet ikke nøyaktig vekta, men vet jeg har lagt på meg en god del på veldig kort tid. Føler meg motivert nå i det minste . Vi driver og gjør om i leiligheten for å utnytte plassen bedre og det gjør at jeg føler meg mer fokusert ellers også. Leiligheten er så liten og det har vært trangt og kaotisk for lenge med dårlig lekeplass for minsten, men nå har vi funnet bedre løsninger. Lekehjørnet i stua til minsten, så nå er ergometersykkeln kasta ut. Like greit. Nå MÅ jeg bare komme meg på treningsenteret de gangene jeg ikke er ute og går tur.
Ny start for mange i dag og jeg vil og sette standarden for resten av familien denne gangen. Eldstejenta fortsetter på svømming, minsten skal begynne på dansing 1.09, mannen jobber allerede fysisk hardt hver dag og jeg må begynne å trene igjen. I tillegg blir det familiegåturer som vi pleide å gå før og kostholdet skal være SUNT! Sunt og balansert. Alle er veldig glad i grønt og generell sunn mat, men jeg har tre søtsugne folk i hus og det har blitt litt for mange is og annet tull i sommer ;) Jeg er faktisk den som er minst glad i søtt i heimen så nå får vi prøve å bytte ut søtsakene med noe sunnere. Har tro på familieprosjektet :)
Ønsker alle en flott ny start eller en videre god driv! Heier på oss alle! :)
Greit nok
Bedre enn oppgang i allefall. Nå som det er ferie blir jeg fornøyd nok om vekta bare ikke går opp. Vanskelig nok som det er i disse dager. Prøver å holde meg til ferrest karber, men det sniker seg inn litt her og der.
Sommer
På godt og vondt! Er lett nok å være flink hjemme, men så kommer hytteturer og andre turer og sommerkosen står i fokus. Tenker liksom ikke SÅ mye på hva man inntar da, men i år SKAL jeg prøve. Får heller prøve å fokusere på lavkarbomat selvom vi er på hytta og ta med nok drikkevann. Vi har ikke innlagt vann der, så blir litt for lite vanndrikking. Var flink sist. Da kjøpte vi for en gangs skyld ikke inn potetgullog snacks til kvelden. Barna fikk noe smågodt i sverige, men jeg kjøpte meg sjokolade med stevia og spiste kun noen få biter. Får gå på vekta i morgen og se hvordan det ligger an. til helga blir det hytta igjen og da skal vi bli en ukes tid.
Greit nok
Starta igjen på 103.5, litt oppgang i går, tilbake til start i dag. Er alltid sånn første uka for meg. Har sjelden nedgang før uke 2. Alle de gratiskiloene og første ukes raset alle prater om stemmer aldri med meg. Virker alltid som om kroppen trenger første uka bare på å stabilisere seg SÅ gå ned. Jeg starta forrige helg og vært standhaftig hele uka. Vet av erfaring at jeg MÅ trene for å få i gang skrotten. Tok en liten styrkeøkt i går, men ikke på langtnær nok. Har i det minste gått ned 3 cm i livvidden da så får vi se på vekta i morgen om det er noen forskjell.
Ønsker alle en super dag! :)
Diett Frokost: 1 easy living shake
Lunsj: 25g. proteinbrød, lett gulost, salami, eggerøre og cottage cheese.
Mm: 1 atkinsbar
Middag:
Kvelds:
Den stygge sannhet
Så mye har jeg ikke veid på 2 år. Kan ikke fatte at jeg har latt meg selv legge på meg så mye igjen, men nå er jeg i gang igjen. Vet av erfaring at jeg sliter med å gå ned i vekt på sommern, men jeg MÅ i det minste ned under 100 igjen!
Jada
Den hytteturen blei atter en sprekk som rakk helt til i dag. Er det mulig. Aner ikke vekta, men den er vel oppe på 100 igjen. Vet av erfaring av dette er absolutt den mest vanskelige tida for meg å slanke seg. Sommer og hytteturer. mye turmuligheter, men også mange muligheter for tull. og av en eller annen syk grunn har jeg begynt å spise sjokolade o.l. Det har ikke vært problemet mitt før. Nei. Nå skal shiten ut av kropp og hus og fylles opp med proteiner og sunne saker! Prøver igjen. SUKK
Litt ned igjen
Da er det håp, tenker jeg. Selvom jeg får en utfordring til helga med hytte og sverigetur. Får prøve å være så aktiv som mulig og ikke kaste meg over all mulig shit. Dessverre tror jeg ikke det er noen mulighet for å nå 95 denne måneden, men jeg skal prøve å satse på 96 i det minste.
Ønsker alle en flott dag! :)
BLÆÆÆÆ
Alt har gått skikkelig blæ i det siste og vekta er atter en gang altfor mye opp. Har ikke fått brukt tredemølla noe spes, men håper jeg nå begynner å komme inn i en noe bedre tid, ellers må jeg bare gi opp kampen. Nå har jeg holdt på i 3 år med å ikke komme noe sted.
Tredemølle på gang
Kom over en manuell tredemølle til 300 kr på Finn i går. Det var ikke så langt fra oss heller så ba mannen hente den etter jobb. Vi fikk den dessverre ikke opp i går kveld for mannen kom sent hjem den var for tung å ta opp trappene alene. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan den er. Har aldri brukt manuell tredemølle før, men tenkte det var bedre å ha hjemme enn ingenting. Altså, jeg har en ergometersykkel her som jeg brukte mye før, men jeg er lei hele greia og har fått skikkelig oppheng på tredemølle. Drømmen er jo å ha et helt eget treningsrom etterhvert med alt nødvendig treningsutstyr. Jeg begynner å ha greit med utstyr,men det ekstra rommet kan jeg drømme lenge etter foreløbig....
Uansett er det digg å ha utstyr hjemme å ikke være avhengig av å måtte dra på treningsstudio :)
Vekta var litt mer ned i dag og ;)
Ønsker alle en flott dag og god helg!
TRØTT
Småkvalm og sinnsykt trøtt. Mikronedgang på vekta, men det er i det minste nedgang :) Hadde planer om å dra på trening på dagtid i dag, men nå ser det ikke ut til å gå. Får se hva jeg får til i løpet av dagen. Fikk i det minste trent 20 min styrke på tirsdag. Bedre enn ingenting selvom det er langt fra så mye jeg brukte å trene. Håper på litt skikkelig nedgang snart. Jeg bruker ikke være så glad i å sette mål med tisfrist fordi skuffelsen blir så stor om jeg ikke klarer det i tide. Da blir det bare ekstra demotiverende. Men jeg håper i allefall å se 95 i løpet av neste måned.
Ønsker alle en flott dag!
Sen morgen
Veiinga i dag ble litt sen så spørs om tallet stemmer. Det ble pizza til middag i går så kan ikke akkurat si jeg har vært flink. Jeg må virkelig stå på denne uka skal jeg komme ned på 97 igjen. Jeg vil jeg vil jeg vil! Ikke ble det noen tur denne helga heller. Lørdasg var vi byen og handla sko til barna og i går var vi hos mormora mi med jentene og mora mi. Koselig helg, men dessverre ikke så sunn.
Ønsker alle en flott dag og en herlig uke! :)
jaja
Kan ikke skryte av vekta akkurat. Har ikke vært den beste uka. Hadde en skikkelig vanskelig dag i går som resulterte i mye tullespising. Teite mensen! er som å være gravid en gang i mnd. Blir fullstendig hormonell. Griner for alt, får sinnsykt lyst på søtsaker og kjempevondt i mage og rygg. Jada!
Har SÅÅÅ lyst å dra på hytta nå. Egentlig litt for tidlig, for det er en sommerhytte, men det kribler i magen til både mannen og meg og vi har så lyst å dra at vi nesten sprekker. Mannen må få fiksa bremsene på bilene og om han får det fiksa i dag så kaaan det hende vi bare må se til hytta en tur ;) Hytta ligger rett ved svenskegrensa så uansett er det ingen bortkasta tur. Kan handle i sverige, sveipe innom hytta og se at alt er i orden og så dra hjemover igjen. Er så deilig med vårfølelse :)
Ønsker alle en strålende helg!
Travle dager
Er travle dager nå og har ikke så mye tid til å være her inne. Vekta er heldigvis på vei ned igjen, selvom det ennå er nesten en kilo igjen til jeg var her. Må klare å komme meg ned til 95 nå. Satser på det innen neste måned.
Ønsker alle en god dag :)