← Alle dagbøker
diarist.Alias

Maye

55 år172 cm12 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start85,7 kg
Sist86,2 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå29,1
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. august 200114. januar 2002
86,2 kg

Har ikke vært på vekta i dag

Men, jeg har vært på trening i to timer i dag også. Nå føler jeg meg skikkelig sprek, selv om jeg i step timen så ut som en potetsekk med tre bein og 4 armer. Forsøkte febrilsk å følge de andre, men jeg tror jeg overvurderte mine koordinasjonsevner. Vel, man lærer så lenge man lever, neste gang går det sikkert bedre. Nå håper jeg bare dette gir utslag på vekten i morgen. Ha en strålende dag alle sammen.
86,2 kg

Jaja, sakte men sikkert

Søndag, og etter en halv pose potetgull i går kveld bestemte jeg meg for en step-time i dag. Stort sjokk da step timen gikk ut, og vi i stedet skulle hoppe- løpe- hoppe - strekke - løpe -hoppe - løpe enda mer. Var nesten sikker på at jeg skulle dø en stund, men utrolig deilig når jeg var ferdig. Glad jeg ikke valgte å "feige" ut, men holdt ut hele timen.

Veldig stolt av meg selv.
87,5 kg

Fotsoneterapi i morgen...

Kanskje han kan få fordøyelsessystemet mitt til å sette opp farta, jeg går jo bare oppover (litt ned i dag, men etter to timer på trening i går synes jeg at det var fortjent...
Nå koser jeg meg med eple til frokost, så blir det en skive brød til lunsj, og så skal jeg ut og spise indisk mat senere i kveld... hmmm, det er kanskje ikke av det sunneste, men utrolig godt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April9. januar 2002
Det viktigste er at du er i gang igjen, og det er så bra!!!
Du kommer sikkert til å rase nedover så fort du er i gang med trening og er i gang med mere hverdags kost enn det blir i jula. Lykke til fra April
88,2 kg

Gulp.... der satt jula....

Etter en lang juleferie hvor jeg i hvertfall ikke har tenkt på vekta, så gikk jeg i dag opp på den... Jeg nærmer meg 90 kg, med stormskritt... og er FEIT. Nå er det nok.
Her skal det en ordentlig omlegging av kostholdet til. Neste torsdag skal jeg til Fotsone terapi, forhåpentligvis kan han få fart i fordøylesen og forbrenningen. Og så skal jeg gjøre som så mange andre, trene mye og spise mindre. Nok er NOK!
83,0 kg

Det går nedover, men ikke så raskt som jeg vil

Tenk om kroppen min kunne satt opp tempoet litt slik at vekten følger tankene, det hadde vært noe det. Da skulle kiloene flydd fra kroppen min i et jevnt tempo, men i stedet sliter de seg sakte av.
Jeg har vært borte fra dagboken noen dager, godt å se det ikke har gått videre oppover ihvertfall.
Trondheim, det kunne vært morsomt, la meg sjekke hvordan planene er for den helgen.
Jeg har også lyst til å sykle Rallarvegen, det skal være en kjempeopplevelse.
84,1 kg

Gode oppskrifter, det hadde vært kjekt det...

Her går det oppover, det var ikke helt som beregnet. Leste i går at man kan gå opp av å trene, økt blodmengde. Eller at jeg drikker for lite vann, tror jeg skal prøve å få i meg minst to liter i dag.
Jeg leser stadig vekk om pasta salater og fiber brød, det har jeg planer om å lage til venninnen min i morgen, må bare finne frem til oppskriftene. Det å lese andres dagbøker gir inspirasjon, det er godt å se at det ikke bare er meg som sliter med oppgang og håndtak på ryggen og andre ulumskheter som jeg ikke vil ha når jeg når målet mitt.

Ha en strålende dag alle sammen, dere er utrolige :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
God morgen!

Det er kjedelig å gå opp i vekt, det tror jeg alle her inne er enige om. Alle opplever det også innimellom. Vi får trøste oss med at det ikke er lenge før det snur og går rette veien igjen hvis vi fortsetter med å være flinke.

Oppskriften på fiberbrødet står i dagboka mi i forrige uke. Pastasalaten finner du i Minellis dagbok (Den er kjempegod!)

Stå på!!!

Abelone
c.AuthorAlias Becky14. august 2001
Hm...så for at jeg trent i dag kan jeg gå litt opp i morgen altså..hm!
Og vann det må jeg også bli flinkere til å drikke. Men hvorfro er det så viktig egentlig....?
Glemmer ut å drikek vann innmellom jeg..har noen bra dager-men noen dager hvor jeg glememr det ut!
Lykke til videre
Klem Becky
84,0 kg

Mye god mat i helgen og nytt delmål.

I helgen har jeg kost meg med en deilig kyllingrett, så vekten har gått litt opp, men jeg gir meg ikke. Kylling er utrolig godt, men når du sper på med creme fraiche og pommes frites, så blir det ikke akkurat slankemat.
I går var vi ute og gikk en tur opp i marka i en time, fikk litt trim av det. Vi snakker også om å gå over Besseggen, det høres ut som en kjempefin tur, og 8 timers vandring over fjellet vil gjør godt på treningskvoten.

Har bestemt meg for et nytt delmål, jeg vil se kategorien Lett overvekt innen 10. september. Det er ned 4.6 kilo på 3 uker, og det burde gå dersom jeg er flink til å trene. Ser dere andre satser på først ned -7 kg, kanskje jeg kan prøve meg her også.

Oppdatering: Har trent en time i kveld, oppdager at jeg har ekstremt mye vann i kroppen ser sokkekanten ganske markert selv om sokkene ikke er stramme. Kanskje jeg må kjøpe meg Uvalette, eller litt kålrabi som også er vanndrivende. En positiv ting er at dersom vannet forsvinner, så forsvinner kanskje de 300 grammene jeg la på meg i helgen...

Til onsdag får jeg besøk av en venninne, vi skal se Exorciten og spise middag sammen. Tror jeg må lete meg frem til Pasta salaten som får så mye skryt i mange dagbøker. Tenk så kjekt om det fantes en felles oppskrifts "dagbok" hvor slike oppskrifter kunne legges, det kan være vanskelig å finne tibake til dem.. hmmm, må tipse webmaster om det.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris13. august 2001
Heisann!

Det er lurt å sette seg delmål. Ditt høres fornuftig ut det, du fikser lett overvekt innen 10.september. Jeg sliter for å komme i den kategorien selv - håper jeg er der neste uke... vi får se.
Høres ut som en kjempefin tur du skal legge ut på - DET er god trening det, også er det jo bare så deilig å gå i fjellet.
Lykke til videre.

Klem fra Kris
83,7 kg

EF dagen er her :-)

Endelig Fredag, den beste dagen i uken, men også starten på en helg som består av _mange_ fristelser... Får prøve å være flink, ta litt mindre av alt og late som om jeg ikke har lyst på alt jeg tidligere spiste. Har ikke nevnt for kjæresten min at jeg slanker meg, tenkte det skulle bli en overraskelse når han begynner å merke det.
I kveld skal jeg ta en treningstime, og jeg håper jeg klarer en til i løpet av helgen.
Lurer forrsten på om det er noe galt med vekten min, digitalvekten sliter med å stanse på antall kilo, den hopper opp og ned 20 kg mens jeg står på den, det ser ikke helt bra ut (og kan jo umulig stemme...)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli10. august 2001
Hei Maye!

Det høres ut som du bør prøve å skifte batteri i vekta di! Min er på samme måten, nemlig! Men det er jo litt morsomt også da, for det er vel de eneste gangene jeg kommer til å veie noen-og-50 kilo! Det er det som er så vanskelig med alle helgene: alle fristelsene! Det er bare å stålsette seg mest mulig og aktivisere seg på andre måter...det går jo an å ha et godt liv uten godis!

God helg!
Hilsen Minelli
c.AuthorAlias abelone10. august 2001
Hallo!!!

Gratulere med flott vekttap så langt denne uken. Det er godt å ha kommet i gang ,er det ikke?
Synes også at helgene er spesielt vanskelige. Det er mange fristelser som må motstås. Hadde en god slankehelg forrige uke, men det blir vanskeligere denne uka fordi det er party i helga. Men vi får prøve å være sterke sammen, så går det helt sikkert bra.

Ha en god helg!!!

Abelone
84,3 kg

Jippy, det går riktige veien

Etter noen dager stillestående var jeg riktig så fornøyd når jeg sjekket vekten i dag. Merkelig hvordan jeg går av og på vekten flere ganger for å sjekke at det stemmer når jeg ikke har gått ned noe, men dersom jeg har gått ned så stemmer det på sikkert på første forsøk. :-)

(Oppdatering på ettermiddagen)
Har nettopp kommet tilbake fra en Step time, føler meg utrolig flink og det kjennes utrolig godt å få svettet litt. I dag har jeg spist salat med skinke og yoghurt dressing til middag. Det var utrolig godt å blande naturell yoghurt med Gresk dressing blandig, absolutt å anbefalt.
Tusen takk for alle hyggelige meldinger :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone8. august 2001
Gratulere med vektnedgang! Men du må henge i stroppen for jeg ligger bare 100 gram bak deg!!!!

Stå på

Abelone
c.AuthorAlias RH8. august 2001
Gratulerer så masse med vektnedgang! Stå på dette går jo kjempe bra!

Stå på klem fra RH
c.AuthorAlias victoria8. august 2001
Hei Maye :-)

Gratulerer med nedgang! Tusen takk for hilsen! Nå skal jeg ned på sats og sykle litt, rekker dessverre ingen timer i dag. Skal bli godt å få trent litt igjen! Så at du tenker på å prøve personlig trener, det har jeg også veldig lyst til! Tenk å få et eget treningsopplegg helt tilpasset deg for mest mulig fremgang... Er det dyrt med PT der du trener?

Klem fra Victoria, som også skal ned ca 15 kilo.
c.AuthorAlias Pookie8. august 2001
Hei Maye og takk for velkomsten i dagboka mi. Det var hardt å slutte og røyke, ja. Hadde ikke så mye viljestyrke til noe anna, så jeg spiste igrunn det jeg hadde lyst på, når jeg hadde lyst på det. Men nå blir det andre boller hehe.
Synes du er flink jeg!
Klemmis, Pookie
84,7 kg

Helgen er over

I dag skal jeg ihvertfall trene, det er jo mandag... Har tilbragt helgen uten å sjekke vekten, så jeg gruer meg litt til å veie meg i morgen. Men, lett mat i dag, og en tur på Body pump bør vel hjelpe litt. Har ellers forsøkt å lage meg noen delmål. Til slutt ønsker jeg å ende på 68 kg, med ca. 1 kg i uken klarer jeg dette til jul. Det går nok litt senere etterhvert, så jeg satser først på å se 7 tallet i løpet av August, da skal jeg feire med nytt antrekk.
I slutten av september håper jeg å se 75 tallet, og så i løpet av oktober nærme meg det magiske 6 tallet. Kanskje november er mer realistisk, men å nærme seg kan jo bety så mye. I slutten av september\ begynnelsen av oktober skal jeg på sydentur. Hadde vært fint å se opp til 75 tallet da, men rett rundt 75 skal jeg ikke klage over.

Hva har helgen bestått av... fredag - litt mye rødvin til pastaen. Lørdag, biff med ris/brokkoli og bernaise.. ikke akkurat slankemat, men men. Søndagen, skjell med fiskepudding og hvit saut.

Mandag:
Frokost - skive med gulost og agurk
Lunsj - skive med egg og et knekkebrød med gulost.
Middag - tallerken med tomatsuppe
Etter trening - en halv agurk.

Og i morgen.. en tur på vekten...

KL. 20:46: Jippy, har vært på trening, det var utrolig deilig. Lurer litt på å skaffe meg en personlig trener, hun skal ringe meg i morgen for å fortelle mer. En som motiverer, lager et eget treningsprogram tilpasset deg og hjelper deg med kostholdet... kanskje det kan være en belønning for -5 kg.
84,7 kg

Tomatsuppe med brokkoliblanding

Selv om jeg vet jeg ikke skal veie meg hver dag, så er jeg alt for nysgjerrig. Et kilo ned siden i går, vel er det bare vann, men det føles godt fordet...
I dag laget jeg meg god middag, tomatsuppe med brokkoli blanding. Høres grusomt ut, men det gav meg følelse av å få i meg mer mat enn bare å spise suppe, og så var det kalorifattig i tillegg. Nei, nå må jeg ut i det fine været, nytter ikke å slanke seg stille på en stol foran PC''en.... hadde det godt ann skulle jeg vært syltynn nå :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah2. august 2001
Hei!
Bra det går nedover,det pleier å gå fort i begynnelsen,men det er jo bra det,blir jo mer motivert!
Ja hadde man blitt slank av å sitte foran pcen så hadde jeg vært mager nå jeg å*S*
Men du får bare stå på vider!
Jeg er ferdig med kuren i morgen,skal da bli litt godt med et pitabrød med salat og kyllingfile på lørdag,nam nam!

ha det godt så lenge!

Klem fra modah
85,7 kg

Nå er det nok :)

Nå er det slutt på å utsette trening til neste dag og neste uke. Det siste året har jeg lagt på meg 15 kilo, og disse skal nå av.
For lenge siden (da det fremdeles var lov å snakke om dette på Doktoronline) var jeg med i tirsdagsklubben. Man får litt ekstra giv når man er fler enn en, så dette er jo et glimrende opplegg.
Hva har jeg spist i dag...
Frokost - fant en gjenglemt BonBon pose i bilen med Hurlumhei Mix, redd for at dette skulle bli dårlig spiste jeg halve...
Lunsj - 2 skiver brød, 1 med reker og en med brunost.
Før middag - resten av Hurlumhei Mixen...
Middag - 2 skiver brød i Pære cultura (godt og friskt om sommeren)
Kvelds - en bit vannmelon.
Jeg liker ikke melk, så alle måltidene inntas med vann, det er ihvertfall sundt :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah1. august 2001
Hei maye!
Velkommen hit da,leter du etter oppmuntring og motivasjon så har du kommet på rett plass ja!Dette er en kjempefin side,jeg tror ikke slankingen min hadde gått så bra hadde det ikke vært for dagboka mi,og ikke minst chatten her inne da!Der har vi det også koselig:-)Nesten gøy å slanke seg for tiden*S*

Men du får ha lykke til med slankingen,så skal jeg følge med deg jeg!

Klem fra modah
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.