← Alle dagbøker
Maye
55 år172 cm12 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start85,7 kg
Sist86,2 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå29,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Har ikke vært på vekta i dag
Men, jeg har vært på trening i to timer i dag også. Nå føler jeg meg skikkelig sprek, selv om jeg i step timen så ut som en potetsekk med tre bein og 4 armer. Forsøkte febrilsk å følge de andre, men jeg tror jeg overvurderte mine koordinasjonsevner. Vel, man lærer så lenge man lever, neste gang går det sikkert bedre. Nå håper jeg bare dette gir utslag på vekten i morgen. Ha en strålende dag alle sammen.
Jaja, sakte men sikkert
Søndag, og etter en halv pose potetgull i går kveld bestemte jeg meg for en step-time i dag. Stort sjokk da step timen gikk ut, og vi i stedet skulle hoppe- løpe- hoppe - strekke - løpe -hoppe - løpe enda mer. Var nesten sikker på at jeg skulle dø en stund, men utrolig deilig når jeg var ferdig. Glad jeg ikke valgte å "feige" ut, men holdt ut hele timen.
Veldig stolt av meg selv.
Fotsoneterapi i morgen...
Kanskje han kan få fordøyelsessystemet mitt til å sette opp farta, jeg går jo bare oppover (litt ned i dag, men etter to timer på trening i går synes jeg at det var fortjent...
Nå koser jeg meg med eple til frokost, så blir det en skive brød til lunsj, og så skal jeg ut og spise indisk mat senere i kveld... hmmm, det er kanskje ikke av det sunneste, men utrolig godt.
Gulp.... der satt jula....
Etter en lang juleferie hvor jeg i hvertfall ikke har tenkt på vekta, så gikk jeg i dag opp på den... Jeg nærmer meg 90 kg, med stormskritt... og er FEIT. Nå er det nok.
Her skal det en ordentlig omlegging av kostholdet til. Neste torsdag skal jeg til Fotsone terapi, forhåpentligvis kan han få fart i fordøylesen og forbrenningen. Og så skal jeg gjøre som så mange andre, trene mye og spise mindre. Nok er NOK!
Det går nedover, men ikke så raskt som jeg vil
Tenk om kroppen min kunne satt opp tempoet litt slik at vekten følger tankene, det hadde vært noe det. Da skulle kiloene flydd fra kroppen min i et jevnt tempo, men i stedet sliter de seg sakte av.
Jeg har vært borte fra dagboken noen dager, godt å se det ikke har gått videre oppover ihvertfall.
Trondheim, det kunne vært morsomt, la meg sjekke hvordan planene er for den helgen.
Jeg har også lyst til å sykle Rallarvegen, det skal være en kjempeopplevelse.
Gode oppskrifter, det hadde vært kjekt det...
Her går det oppover, det var ikke helt som beregnet. Leste i går at man kan gå opp av å trene, økt blodmengde. Eller at jeg drikker for lite vann, tror jeg skal prøve å få i meg minst to liter i dag.
Jeg leser stadig vekk om pasta salater og fiber brød, det har jeg planer om å lage til venninnen min i morgen, må bare finne frem til oppskriftene. Det å lese andres dagbøker gir inspirasjon, det er godt å se at det ikke bare er meg som sliter med oppgang og håndtak på ryggen og andre ulumskheter som jeg ikke vil ha når jeg når målet mitt.
Ha en strålende dag alle sammen, dere er utrolige :)
Mye god mat i helgen og nytt delmål.
I helgen har jeg kost meg med en deilig kyllingrett, så vekten har gått litt opp, men jeg gir meg ikke. Kylling er utrolig godt, men når du sper på med creme fraiche og pommes frites, så blir det ikke akkurat slankemat.
I går var vi ute og gikk en tur opp i marka i en time, fikk litt trim av det. Vi snakker også om å gå over Besseggen, det høres ut som en kjempefin tur, og 8 timers vandring over fjellet vil gjør godt på treningskvoten.
Har bestemt meg for et nytt delmål, jeg vil se kategorien Lett overvekt innen 10. september. Det er ned 4.6 kilo på 3 uker, og det burde gå dersom jeg er flink til å trene. Ser dere andre satser på først ned -7 kg, kanskje jeg kan prøve meg her også.
Oppdatering: Har trent en time i kveld, oppdager at jeg har ekstremt mye vann i kroppen ser sokkekanten ganske markert selv om sokkene ikke er stramme. Kanskje jeg må kjøpe meg Uvalette, eller litt kålrabi som også er vanndrivende. En positiv ting er at dersom vannet forsvinner, så forsvinner kanskje de 300 grammene jeg la på meg i helgen...
Til onsdag får jeg besøk av en venninne, vi skal se Exorciten og spise middag sammen. Tror jeg må lete meg frem til Pasta salaten som får så mye skryt i mange dagbøker. Tenk så kjekt om det fantes en felles oppskrifts "dagbok" hvor slike oppskrifter kunne legges, det kan være vanskelig å finne tibake til dem.. hmmm, må tipse webmaster om det.
EF dagen er her :-)
Endelig Fredag, den beste dagen i uken, men også starten på en helg som består av _mange_ fristelser... Får prøve å være flink, ta litt mindre av alt og late som om jeg ikke har lyst på alt jeg tidligere spiste. Har ikke nevnt for kjæresten min at jeg slanker meg, tenkte det skulle bli en overraskelse når han begynner å merke det.
I kveld skal jeg ta en treningstime, og jeg håper jeg klarer en til i løpet av helgen.
Lurer forrsten på om det er noe galt med vekten min, digitalvekten sliter med å stanse på antall kilo, den hopper opp og ned 20 kg mens jeg står på den, det ser ikke helt bra ut (og kan jo umulig stemme...)
Jippy, det går riktige veien
Etter noen dager stillestående var jeg riktig så fornøyd når jeg sjekket vekten i dag. Merkelig hvordan jeg går av og på vekten flere ganger for å sjekke at det stemmer når jeg ikke har gått ned noe, men dersom jeg har gått ned så stemmer det på sikkert på første forsøk. :-)
(Oppdatering på ettermiddagen)
Har nettopp kommet tilbake fra en Step time, føler meg utrolig flink og det kjennes utrolig godt å få svettet litt. I dag har jeg spist salat med skinke og yoghurt dressing til middag. Det var utrolig godt å blande naturell yoghurt med Gresk dressing blandig, absolutt å anbefalt.
Tusen takk for alle hyggelige meldinger :)
Helgen er over
I dag skal jeg ihvertfall trene, det er jo mandag... Har tilbragt helgen uten å sjekke vekten, så jeg gruer meg litt til å veie meg i morgen. Men, lett mat i dag, og en tur på Body pump bør vel hjelpe litt. Har ellers forsøkt å lage meg noen delmål. Til slutt ønsker jeg å ende på 68 kg, med ca. 1 kg i uken klarer jeg dette til jul. Det går nok litt senere etterhvert, så jeg satser først på å se 7 tallet i løpet av August, da skal jeg feire med nytt antrekk.
I slutten av september håper jeg å se 75 tallet, og så i løpet av oktober nærme meg det magiske 6 tallet. Kanskje november er mer realistisk, men å nærme seg kan jo bety så mye. I slutten av september\ begynnelsen av oktober skal jeg på sydentur. Hadde vært fint å se opp til 75 tallet da, men rett rundt 75 skal jeg ikke klage over.
Hva har helgen bestått av... fredag - litt mye rødvin til pastaen. Lørdag, biff med ris/brokkoli og bernaise.. ikke akkurat slankemat, men men. Søndagen, skjell med fiskepudding og hvit saut.
Mandag:
Frokost - skive med gulost og agurk
Lunsj - skive med egg og et knekkebrød med gulost.
Middag - tallerken med tomatsuppe
Etter trening - en halv agurk.
Og i morgen.. en tur på vekten...
KL. 20:46: Jippy, har vært på trening, det var utrolig deilig. Lurer litt på å skaffe meg en personlig trener, hun skal ringe meg i morgen for å fortelle mer. En som motiverer, lager et eget treningsprogram tilpasset deg og hjelper deg med kostholdet... kanskje det kan være en belønning for -5 kg.
Tomatsuppe med brokkoliblanding
Selv om jeg vet jeg ikke skal veie meg hver dag, så er jeg alt for nysgjerrig. Et kilo ned siden i går, vel er det bare vann, men det føles godt fordet...
I dag laget jeg meg god middag, tomatsuppe med brokkoli blanding. Høres grusomt ut, men det gav meg følelse av å få i meg mer mat enn bare å spise suppe, og så var det kalorifattig i tillegg. Nei, nå må jeg ut i det fine været, nytter ikke å slanke seg stille på en stol foran PC''en.... hadde det godt ann skulle jeg vært syltynn nå :-)
Nå er det nok :)
Nå er det slutt på å utsette trening til neste dag og neste uke. Det siste året har jeg lagt på meg 15 kilo, og disse skal nå av.
For lenge siden (da det fremdeles var lov å snakke om dette på Doktoronline) var jeg med i tirsdagsklubben. Man får litt ekstra giv når man er fler enn en, så dette er jo et glimrende opplegg.
Hva har jeg spist i dag...
Frokost - fant en gjenglemt BonBon pose i bilen med Hurlumhei Mix, redd for at dette skulle bli dårlig spiste jeg halve...
Lunsj - 2 skiver brød, 1 med reker og en med brunost.
Før middag - resten av Hurlumhei Mixen...
Middag - 2 skiver brød i Pære cultura (godt og friskt om sommeren)
Kvelds - en bit vannmelon.
Jeg liker ikke melk, så alle måltidene inntas med vann, det er ihvertfall sundt :)
Du kommer sikkert til å rase nedover så fort du er i gang med trening og er i gang med mere hverdags kost enn det blir i jula. Lykke til fra April