← Alle dagbøker
diarist.Alias

Masti

46 år180 cm34 innlegg 2002 0 følgere

Start115,0 kg
Sist107,5 kg
Endring−7,5 kg
BMI nå33,2
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. februar 20025. august 2002
107,5 kg

Ny uke, nye muligheter!

Hei alle sammen, og takk for hilsener! Tenkte bare å ta en rask oppdatering her nå, så får jeg se om jeg rekker innom en tur for å lese deres dagbøker i løpet av dagen.

Forrige uke gikk ikke strålende, men OK. Trimmet ikke, men spiste godteri kun på lørdag. Dagen i dag har derimot startet veldig bra (gjør det ikke alltid det mandag formiddag?). Hadde en runde i lysløypa før frokost, men den ble litt amputert pga. vonde gnagsår. Og så jeg som kjøpte nye løpesko fordi jeg fikk gnagsår av de andre! Har i hvertfall fått en dose trim allerede, og bare spist sunn mat (skive med banan og grapefruktjuice).

Er forøvrig fortsatt i kaos følelsesmessig, og må nok innrømme at jeg bruker mat for å slippe å tenke. Grusom uvane! Nå kommer snart kjæresten min hjem for å bli, så da får vi jo se hvordan det hele utarter seg...

Ha en strålende uke alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃6. august 2002
Hei Masti. Hm...livet er ikke alltid like enkelt nei. Vi utsettes for mange prøvelser gjennom livet, både små og store. Og selv om det er dette vi vokser på og blir sterke av, så er det ikke alltid like enkelt å tenke sånn når man står midt oppi alt sammen.
Jeg håper kaoset i følelseslivet ditt roer seg og lar deg få klarhet i hva du virkelig føler og tenker. Det er så slitsomt når man ikke har orden på følelsene sine, og man blir så nærtagende, oppfarende og følsom at det er en gru både for en selv og omgivelsene (sånn er iallfall jeg). Og det er VELDIG enkelt, altfor enkelt å ty til mat eller godterier for å slippe å tenke for mye. Trøstespise rett og slett.
Men jeg syns det ser ut til at du klarer deg bra jeg Masti. Styrt unna godterier (lørdag er det lov nemlig *s*) har du gjort, og trimmer gjør du. Dette kommer til å gå så bra så. Konsentrer deg om følelseslivet ditt først og fremst, så kommer dette med slankingen av seg selv når du har fått følelsene på plass. Hva annet kan jeg si enn lykke til. Jeg tenker på deg.

Klem fra NasseNøff
Bilde
😟108,0 kg

Jeg trenger en dose selvdisiplin!!!

Noen som har en boks til overs?
Hvorfor er jeg full av motivasjon og pågangsmot om morgenen, og så renner alt av meg så fort det er over lunch-tid? Er skikkelig irritert på meg selv etter gårsdagens utskeielser, og fordi jeg ikke rakk frokost så blir sikkert ikke denne dagen noe bedre. Argh!

Gårsdagens historie:
Hadde egentlig tenkt å begynne slankingen igjen den 1. august, men siden det var mandag og jeg plutselig var super motivert et lite øyeblikk, så tenkte jeg å begynne i går (får ta disse tre dagene frem til den 1. som "oppvarming"). Hadde som vanlig glemt å ta opp brød, men visste at jeg hadde noen bananer liggende på jobb. Syklet til jobb (det har jeg vært flink til i hele sommer), det er ca 5 km, nesten bare nedover den veien. Spiste bananene mine, kjøpte kyllingsalat til lunch, var veldig fornøyd med meg selv hele dagen, og syklet hjem igjen - denne gangen oppover, ble skikkelig svett (som om jeg ikke gjør det uansett når jeg beveger meg...).

Lagde middag av noen rester jeg fant i fryseren. Det var desverre ikke så mye, og jeg var fortsatt sulten. I stedet for å gi meg da og gå ut en tur eller noe, varmet jeg opp stekeovnen og laget meg en poste pommes frites og bearnaise saus. Hele posen ble fortært mens jeg så på TV. Hadde tenkt å gå ut en tur etterpå, men da var jeg så trøtt at jeg sovna på sofaen i 1,5 time. Da jeg våknet var jeg selvfølgelig kjempesugen på ett eller annet, og lagde en halv porsjon med munker. Spiste dem alle sammen, skikkelig feite og gode etter masse smør i panna og sukker i røra. Ble så mett at jeg var helt dårlig etterpå. Hvorfor kan jeg ikke lære å stoppe når jeg er mett? Det gikk jo så bra i vinter, hva er det som skjer med meg nå?

Jeg får ta meg selv i nakken og si at i dag er atter en dag med nye muligheter. Jeg har kapret et uttrykk fra Augusta sin dagbok og endret litt på det: "Nå som jeg har bestemt meg for å slanke meg er ikke lenger slankingen ett problem men et spørsmål om tid!" Jeg vet jo med meg selv at jeg kan, men hvis jeg fortsetter som nå er det et spørsmål om j..... lang tid!

Takker for oppmuntring fra dere andre, jeg trengte det i dag!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Masti!

Takk for dine varme ord - de har gledet meg mye!

Du har hatt et vondt nederlag - og fått mange råd allerede.

Likevel vil jeg gi dette til deg.

Vi kjenner til det allesammen - og har alle trodd, at vi manglet selvdissiplin, men det var ikke det vi manglet.

Det vi manglet var å forstå, på hvilken måte vi skal spise for å ha det godt med oss selv - og likevel gå ned i vekt - når vi vet det - ja, så er det bare et spørsmål om tid før 'vi er rålekre' - for å bruke Nites vakre uttrykk.

Altså her:

’Tror vi alle i klubben har opplevd dette ørten ganger:
å miste kontrollen med spisingen:

Søtsuget og karbohydrathungeren er over oss! Og SÅ vanskelig det er å se, at det har sammenheng med noe, som vi har spist tidligere på dagen.

Jeg kaller det 'å bli fanget i karbohydratfellen' – akkurat det samme, som det noen her også kaller 'den onde sirkelen'.

Hva gjør man for å komme ut av dette igjen?

Det er (etter min mening altså) bare ET å gjøre:

Gi deg selv EN DAG!

Bare gi deg selv en dag - og på denne dag:

Spis 0 karbohydrater! Bare en dag. Neste dag så får du så stor oppmuntring, når du stiger opp på vekten!

Og i tillegg har du vunnet:

1. Den halvdepressive tilstand er du ute av.
2. Du føler, at du igjen har overtatt kontrollen.
3. Du får en ny kjempestor motivasjon.
4. Og et pust i nakken av ny selvtillit.
5. Du blir sterkere og mer trygg på deg selv, fordi du vet hva du skal gjøre neste gang det skjer.

Så gi deg selv en dag. Spis røkelaks med eggerøre (uten salt), grassløk og majones. Drikk litervis med Farris med sitron - av sjampanjeglass! Ja, du leste riktig - gjør masse ut av deg selv og maten din denne dag - bortskjem deg selv!

Reker med sitron på salatblad (skyller reker, som har vært i lake for å få bort noe av konserveringsmidlet). Kokt kylling med en saus av creme fraiche med krydder. Osv.

Men ingen salt, ingen kryddersalt med masse e-nr. Ingen brød, ikke så mye som en makaroni!

Ingen sukker selvfølgelig. Ikke ketchup. Og BANG! Det var grillpølsene, som fikk et skudd :-) de inneholder jo hvetemel (etter fin innsats fra Morgengry: Kalkungrillpølsene fra Prior inneholder potetmel. Og pølser med potetmel må også 'fyres av' :-)

Bare EN dag.'

Varme tanker fra
Augusta
c.AuthorAlias Jojoen😃31. juli 2002
Hei Masti :-)

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi. Å, men stakkars vennen, jeg ser at du sliter hardt med motivasjon og mersmaksspøkelser og alt som er fælt for tiden... det er skikkelig tungt når man har det sånn.

Hva med å begynne på nytt i morgen, 1. august. Skriv "Dag 1" på et ark i kveld og planlegg morgendagen din slik du ønsker at den skal bli. Lag ferdig både frokost og matpakke i kveld slk at du ikke tuller deg bort i morgen tidlig.. og ta en time om gangen. Ikke tenk på feilskjæra som er gjort tidligere i uka eller i sommer. Bare konsentrer deg om nåtid og fremtid.. er det ikke herlig å kjenne at klærne blir større og mye gøyere å kikke på nye klær i butikker og kataloger.. osv..

Jeg har en liten boks med noe lurt også, om du kikker litt på oppskrifter, annet, så har jeg skrevet 28-dagers planen min der.. ta en titt, det er ikke så hardt som det kan virke, hver dag går lettere enn den forrige og seiersfølelsen er herlig, og den fortjener du :-)

Lykke til

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😌31. juli 2002
1. august er en fin dato...så disse halveisdagene du har hatt hittil kan du jo bare skrinlegge *ss*
Det at du er her på dagboka igjen og at du selv ser problemene dine er jo den aller beste begynnelsen !!!
Ellers kan jeg også bare anbefale mat med lav GI.
Dette er første gang jeg har slanket meg uten godtesug og sult
Og believe me...jeg har forsøkt ALT !!!! Og da mener jeg absolutt ALT. Skapet hjemme på kjøkkenet har bugnet av pulverkurer og hva det måtte være alt sammen, men hjelper det ??? Ikke for meg !!
Jeg tror det er viktig å begynne med en ting av gangen: Få kontroll på maten først, så kommer lysten til å bevege seg av seg selv.
Huff dette ble sikkert veldig formanende, men jeg har vært der du er, ikke bare 1 gang men 100 vis av ganger, så jeg vet så inderlig vel hva du går igjennom. Jeg merker at alt er lettere nå som jeg er her hver dag!!!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Blubba❤️30. juli 2002
Jeg synes du har vært flink jeg, du har jo tross alt gått ned endel kilo. Men jeg synes også det er vanskelig å holde ut over tid. Og noen dager er verre enn andre. Synes selv det er verst hvis jeg har kommet skjevt ut på morgenen, slurvet med frokost og slikt. Har også hatt god erfaring med åkutte ut de raske karbohydratene, hvetemel-ris-pasta etc, og sukker og poteter ikke minst. Synes suget er lettere å kontrollere med planlegging. Men det er lett å gi råd, vi er jo alle noen resere i teorien-praksisen er verre for min del. Stå på og gi ikke opp. Hold fast på 1. august, og husk at du kan spise all mat, bare ikke hele tiden!

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias NasseNøff😃30. juli 2002
Hei på deg Masti, og aller først: Takk for hilsen ! *s* Målebånd er fine greier, men akkurat som vekta, så er det jo bare fine greier så lenge de gjør som vi vil *ler* Men jeg tror uansett det er en god idé å bruke både vekt og målebånd som måle'instrumenter' - kanskje lettere å holde motivasjonen oppe da...!?

Kjære deg Masti - jeg skjønner at du sliter for tiden. En boks med selvdisiplin har jeg dessverre ikke 'til overs' *ler*, selv om jeg gjerne skulle hjulpet deg med det...!! Du tror ikke at du rett og slett lider av "ånei, nå skal jeg slanke meg og må spise sunt i all evighet" syndromet da ??? Jeg vet at jeg har slåss med det noen ganger tidligere. Den perioden rett før man skal begynne å slanke seg, når man har bestemt en dag eller dato, og så i ren panikk så "slenger man innpå" alt det man vet at man ikke skal spise når man skal begynne å slanke seg. En sånn "Jeg vil ha en siste smak av dette før jeg setter igang for alvor"-greie... For jeg tror helt klart IKKE at det er noe galt med deg, bare så det er sagt *s* Tror det er ganske normalt i grunnen. Kanskje du rett og slett ikke er en sånn person som kan gå rett fra å spise som du "alltid" har gjort til å plutselig bare spise sunt ? Noen trenger en "tilvenningsperiode" der man venner seg til å spise mer og mer sunt. Høres kanskje teit ut, men jeg tror faktisk det er sånn. Det er akkurat som med folk som skal slutte å røyke. Noen kan bare stumpe en røyk, bestemme seg, og så røyker de ikke mer. Mens andre må røyke seg "ned", med mindre og mindre røyk til de kan kutte det helt ut. Dette er kanskje "far-fetched", men jeg tror faktisk litt på at det kan være sånn.

Uansett Masti, så kommer du til å klare dette her. Jeg tror det er veldig viktig å ikke stresse seg opp i forhold til slankingen, for det er da det blir et ork. Og når slankingen kun blir et ork, mas og kjas så er det så innmari fort gjort å sprekke. Dette klarer du Masti - og vi er her for å hjelpe deg og støtte deg på veien !

Lykke til - jeg kikker innom med (u)jevne mellomrom !

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias amber😉30. juli 2002
Hei, og tusen takk for kommentar i dagboka mi, det var kjempekoselig, og som du sier, det viktigste er jo at vi faktisk er i gang med slankingen vår! Jeg synes også kveldene alltid er verst, men de fleste har nok en sprekk en gang i blant, og da er det jo bare å fortsette videre så godt man kan. Det er jo ikke verdens undergang selv om det er fryktelig irriterende! Jeg prøver å ha noen sunnere alternativ klare (banan eller yoghurt), og så lenge det ikke er sjokolade i huset er jeg for lat til å lage noe annet, hehe... :) Uansett, lykke til videre med slankingen!
-amber-
c.AuthorAlias Molla❤️30. juli 2002
Heipådeg!
Uff da, den dagen din så ikke helt god ut... Det er så forj..... når man rett og slett ikke klarer å la være!
Et tips til deg: Planlegging! Planlegg, og skriv gjerne opp alle dagens måltider på forhånd. Sørg for å handle inn maten på forhånd, ikke den dagen du skal spise den. Da blir det så mye enklere å holde seg til den maten man skal spise, og du unngår forhåpentligvis slike sprekker som skyldes at du er sulten og har lavt blodsukker. Jeg planlegger stort sett alle måltider på forhånd (enkelt fordi jeg bor alene og er en elendig kokk :)), og da virker utmerket for meg.
Håper du får en fin dag i dag og går på igjen med nytt mot.
Slankeklem fra Molla
🌙108,0 kg

I''m back!

Etter en LANG sommerferie (der jeg forøvrig ikke har hatt ferie men bare jobbet) er jeg nå tilbake i "slankemodus". Hele juli har jeg proppet meg med godteri og annet usunt, så når høsten nå setter inn er det på høy tid å komme tilbake i rett spor. Fra i dag har jeg kuttet ut godteriene igjen, skal prøve spise sunn mat, og treningen på SATS starter jeg igjen med fra august (dvs. fredag).

Ikke sikkert at jeg er like motivert når ettermiddagen kommer og godtesuget melder seg, men en ikke alltid litke tilstedeværende vilje av stål skal hjelpe meg denne gangen også.

*Ønsker meg selv og alle medslankere lykke til med fortsatt vekttap!*
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉30. juli 2002
Hei på deg.
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Det var koselig.
Gratulere med at du har kommet igang med slankingen din igjen. Det er ikke lett å komme igang. Jeg gikk å tenkte på det i flere uker at "nå må jeg bare komme igang ellers så er toget kjørt". Men selv om man vil så gjerne så er det ikke så lett. Motivasjonen må komme langt innenifra. Og det er noenganger noe som må modnes.
Jeg vil virkelig anbefale deg å ta en kikk på www.vektibalanse.no. Det er virkelig interesangt. Man kan bli litt forskrekket over at man må kutte ned på mat som har vært hovedbasisen i ens kosthold, men når man først har kommet igang så går det seg til. Det er litt kronglete å finne erstatninger for all brødet jeg har spist før, men det finner jeg ut av etterhvert. Det som er så fint er at jeg har mindre godterisug nå enn før når jeg har slanket meg (ihvertfal hittil) og jeg kan spise meg god og mett og alikevel gå ned i vekt.

Lykke til med å kommei gang igjen. Og ikke mist motet om du trenger noen innkjøringsdager. Husk at du er på rett vei!!

Oppmuntringsklem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry😉30. juli 2002
Hei på deg.
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Det var koselig.
Gratulere med at du har kommet igang med slankingen din igjen. Det er ikke lett å komme igang. Jeg gikk å tenkte på det i flere uker at "nå må jeg bare komme igang ellers så er toget kjørt". Men selv om man vil så gjerne så er det ikke så lett. Motivasjonen må komme langt innenifra. Og det er noenganger noe som må modnes.
Jeg vil virkelig anbefale deg å ta en kikk på www.vektibalanse.no. Det er virkelig interesangt. Man kan bli litt forskrekket over at man må kutte ned på mat som har vært hovedbasisen i ens kosthold, men når man først har kommet igang så går det seg til. Det er litt kronglete å finne erstatninger for all brødet jeg har spist før, men det finner jeg ut av etterhvert. Det som er så fint er at jeg har mindre godterisug nå enn før når jeg har slanket meg (ihvertfal hittil) og jeg kan spise meg god og mett og alikevel gå ned i vekt.

Lykke til med å kommei gang igjen. Og ikke mist motet om du trenger noen innkjøringsdager. Husk at du er på rett vei!!

Oppmuntringsklem fra Morgengry
c.AuthorAlias Trulte😉29. juli 2002
Dewt er nå godt å komme tilbake på merkene...og med felles innsats forsvinner nok ferie grammene og nye gram levber ett ytterst usikkert liv !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Nebbisen😄29. juli 2002
Tack för en hygglig hälsning i min dagbok, det värmer att se att man får stöd här på sidan, det är ju inte enkelt att gå ner i vikt, men om vi är flera går det kanske bättre.

Hoppas att du klarade att stå emot godissuget på eftermiddagen, jag är inte lika duktig på det, men jag jobbar med det. Men jag vill gärna kutte ut godiset, och planerar att ge bort mitt godislager till någon annan...

Ska meddela när det är gjort!

Hilsen,
Camilla
c.AuthorAlias Jannicke😉29. juli 2002
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Og, jo- takk- jeg syntes egentlig veiedagen har gått riktig så fint (iallfall foreløpig). Håper de neste dagene dine går smertefritt og at nåla peker nedover! *S*
c.AuthorAlias iset29. juli 2002
heisann:)

takk for hyggelig hilsen:) jeg og kuttet ut ALT fra idag! skal kanskje unne meg en liten bit om noen uker/måneder, men jeg har et spiseproblem som gjør at jeg ikke KAN ta en bit og stoppe der. så jeg må få det ut av systemet og klare meg på sunn mat en stund.men det er jo så mye deilig sunn mat å spise. husker sist gang jeg var her, var overrasket over hvor mye jeg kunne spise og allikevel gå ned i vekt:) jeg er KJEMPE motivert nå! skal klare dette!
treningen er et problem for meg, jeg elsker å trene, men har ikke råd til å være medlem av et treningssenter. elsker sats, men måtte melde meg ut nå da første avdragpå studielånet kom forrige uke (grøss(. men jeg kan jo spasere litt og sykle eller noe. dessuten er det maten som er verst for meg, for jeg FRÅTSER, og slutter jeg med det, er det jo klart jeg går ned, UTEN å trene også. og jeg er veldig aktiv i jobben.

ha en flott dag, Masti:)

klemmer fra Iset
😵105,1 kg

Jo da...

Vekten er for så vidt OK, men etter helgens utskeielser har jeg nesten ikke spist noen ting. Er superstressa fordi jeg har vært ca 1/2 millimeter fra å være utro mot kjæresten min. Det verste er at jeg egentlig ikke har så dårlig samvittighet, men sliter kjempemasse fordi jeg vet jeg burde ha det. Skjønner ikke helt hva som går av meg for tiden!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃30. juni 2002
Hvor er du blitt av, Mastien vår?

Det tar sikkert litt tid å bearbeide alt som skal tenkes over, grues til og motivere seg for, men jeg håper det i det store og hele går greit med deg :-)

Savne-hilsen fra Jojoen
c.AuthorAlias Sussi❤️22. juni 2002
Ikke alltid like enkelt å leve.
Ikke alltid ting blir som man ønsker, men da er det godt å tenke etter hva man egentlig vil.
Forstår at du er skuffet over at du ikke klarte eksamen, men du er ung og det er mye tid fremover.
Synes du er flink med slankingen. Fortsatt god slanking!
Slankehilsen Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃19. juni 2002
Hei igjen :-)

Kaos i følelsene er noe herk.. livet byr på mange utfordringer, men bare du vet hva som er best for deg. Tenk på deg selv vennen :-)

Gratulerer så mye med vektnedgangen og lykke til med både vekt og kjærlighet.

Jojo-klem
😛106,5 kg

Føler meg så innmari misslykket!

Har bare spist "tullemat" hele uken, og ikke fått noe særlig trim. Fant dessuten ut i dag at jeg har strøket på den ene eksamenen min. 5 vekttall rett i dass! Kunne like gjerne spart meg det slitet! Tok det som privatist, og hadde SVÆRT dårlig selvdisiplin på lesingen, så det var vel ikke annet å vente.

Tror jeg ville blitt på bedre humør av å ta meg en joggetur, men det gidder jeg ikke. Skal sitte inne og proppe i meg mer mat. Har for lenge siden skjønt at jeg er en trøstespiser. Jeg spiser når jeg er på dårlig humør, er trøtt, lei meg, irritert, kjeder meg.... You name it!

Hadde en periode der jeg helst ville at alle skulle se og kommentere at jeg har gått ned i vekt. Vil ikke det lenger! Som en annen sa her inne: "Når noen kommenterer vekttapet mitt, så skjønner jeg jo at de tidligere la merke til at jeg var feit!". Fikk i helgen kommentarer fra min svigermor, min svigerbestemor og min svigeroldemor, alle hver for seg. Likte det egentlig ikke. Den negative reaksjonen på min svigermors kommentarer og spørsmål kommer vel av at jeg i utgangspunktet har et anstrengt forhold til henne, og føler at hun kritiserer meg uansett hva jeg gjør (uten at hun selvfølgelig sier noe direkte til meg eller er ufin på noen som helst måte).

Hater meg selv i dag, håper det blir bedre i morgen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀7. juni 2002
Hei!

Nå har jeg lest hele dagboka di, og jeg må si det er som om det er jeg som har skrevet det som står der. Vi er gresselig like du og jeg! Vi "sprekker" på akkurat de samme tingene, ja i grunn alt kjente jeg meg igjen i. Følelsen av å være mislykket kjenner jeg bare alt for godt. Men husk på alle kiloene du har gått ned! Du kan ikke gi opp nå når du er så godt i gang! Selv om du kanskje overspiser/trøstespiser en gang i blant, så er det bare å starte på ny frisk dagen etterpå. Et lite tips: unngå å ha godterier ol. i huset. Jeg klarer ikke å la være å spise det hvis jeg har noe i skapet, og da spiser jeg til det er tomt. Jeg skjønner godt at du er lei deg pga at du strøk på eksamen, men la ikke det dårlige resultatet ødelegge for et annet godt resultat; vektreduksjonen din. Håper at du føler deg litt bedre etterhvert, og du er slett ikke mislykket!

oppmuntringsklem fra fluffa
Bilde
😃105,4 kg

Jippi!

Over 15 kg ned! Deilig!

Takker og bukker forresten for hilsener i dagboka mi! Etter å ha vært så lite aktiv i lang tid, og de gangene jeg har skrevet noe her så har det kun vært i min egen dagbok, så trodde jeg vel knapt at noen ville bry seg om å skrive noe til meg. Gjorde godt med en oppmuntring!

Flere ting som er oppløftende for tida:
- Min kjære kommer hjem fra England i helga, og skal være hjemme helt til onsdag!
- Jeg er ferdig med eksamen for i år (men har enda ikke fått resultatene).
- Min kjære lillebror oppmuntret meg forrige dagen ved å si at han kan se at jeg har gått ned i vekt.
- Det er snart sommer! (Men det regner her jeg bor...)

Ha en flott onsdag alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias mettemor😃30. mai 2002
Hei Masti!
Gratulerer med 15 kg ned,du skal se at det går fint videre også.
Ja du har mye og glede deg over,tenk på alle dei fine klærene du kan kjøpe,nei dette går bra,stå på videre...
Hilsen mettemor
c.AuthorAlias Kris29. mai 2002
Hei!

Gratulerer med over 15 kg ned! Så flink du har vært! Og er det ikke deilig når andre begynner å kommentere at du har gått ned?
Det regner forresten her også, men jeg trøster meg med at det er jo ikke juni enda, og vi har hatt noen fine maidager. Satser på at sommeren setter inn for fullt nå snart :)

Ha noen flotte dager sammen med din kjære - kos dere!

Klemmer fra Kristin.
c.AuthorAlias Trulte29. mai 2002
Hei og hopp Masti
Shopping er gøy....spesielt når en kan kjøpe klær som ikke ville passet for bare kort tid siden. Jeg ser du har en lang liste med noe å glede seg over *ss* Jeg vil at du føyer til en ting til :
- Du er stolt av deg selv som har vært så flink å gått ned over 15 kilo. Når det kommer til stykket er kanskje det noe av det aller viktigste for det viser både vilkestyrke og karakter *ss*

Ha en deilig regnværsonsdag

Klem fra
Trulte
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen❤️29. mai 2002
Hei igjen Masti :-)

Returnerer både takk og bukk :-) Det er veldig hyggelig å følge med deg. Jeg blir bare så utrolig glad og oppuntret av å følge med og glede meg sammen med deg over resultatene dine.

Ser at du har mye å være glad for nå for tida.. nyt og kos deg med alt sammen. Du har utrettet mye, med både vekt og eksamen, så du har all mulig grunn til å kose deg.

Sære og rare er vel de fleste i blant, det gjelder i alle fall for meg :-) Og kosthold osv. finnes det sikkert like mange oppfatninger om som brukere. Jeg har vært borte i det aller meste og prøvd det meste på godt og vondt. Og en ting er sikkert: Det er ikke lett, og det er store forskjeller fra person til person.

Ha en koselig dag selv om det regner hos deg også :-)

Jojo-klem
105,6 kg

Motivasjonen er så som så...

men det går da likevel nedover, om enn litt sakte... Var og handlet på lørdag, og kjøpte 2 shortser, 1 piratbukse og 1 skjørt i str 46. Shortsene var kanskje litt trange, men det er lenge siden jeg har fått kneppet knappen på en bukse i størrelse 46. Gleder meg til 44 passer!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte😌27. mai 2002
Så deilig å kjøpe nye klær...og i tillegg kjøpe mindre størrelse enn før-.....Dobbelt deilig det. Rene to i ett .....nesten som Kinder egg *ler* Man sånne egg kjøper vi jo ikke lenger og vi spiser ialle fall ikke opp sjokoladen.
En kan ikke være like motivert bestandig...men litt for trangt tøy som snart passer kan kanskje hjelpe ??!!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Jojoen😃27. mai 2002
Gratulerer med nye klær :-)

Tenk, størrelse 46 da... det kan jeg bare drømme om foreløpig. Skal bli glad om jeg kommer inn i XL eller 46/48 til sommeren. Du er ikke så mye lettere enn meg nå, men jeg må fordele alle kiloene mine på en mye kortere kropp :-( Har alltid ønsket mange flere cm på høyden,

Du har jo gått ned masse, kjempefine resultater har du. Så opp med humøret vennen, dette går fint!

Motiveringsklemmer fra Jojoen
😵107,9 kg

Og opp igjen...

Tror kanskje en del av det skyldes at jeg har mensen, og da er jeg som regel ganske oppblåst. Det er vel ikke mulig å legge på seg 1,5 kilo i løpet av en helg? Kan umulig ha festet seg særlig godt.

Har syklet til jobben i dag, og nå pøsregner det. Vurder å ta bussen hjem, og så heller kjøre ned og hente sykkelen i kveld, og med det samme få med en time på SATS. Får se litt hva jeg gidder. Hadde nemlig siste eksamen i går, og har bestemt meg for at denne uka skal jeg gjøre akkurat det jeg har lyst til, og ingenting mer! Ikke helt bra holdning når man liksom slanker seg, men som dere kan se av utviklingen min så har jeg da heller ikke blitt så mye slankere i det siste... Ja, ja, vi får se hva som skjer når motivasjonen kommer tilbake!
😌106,5 kg

Vekta var vel egentlig det jeg skullle llegge inn

Lånt en PC, så jeg har desverre ikke anledning til å skrive mer. Ha en strålende maihelg!
😊107,1 kg

Stolt av meg selv? Jeg?

Jepp, er faktisk det, for nå har det gått raskt nedover den siste uka. Har imidlertid eksamen på torsdag, så denne uken har jeg vært hjemme og lest. Ikke bra, for jeg har ikke vært på trening, og har ikke spist spesielt sunn mat. Jogga en tur på fredag, og tror jeg skal ned og trene en tur i ettermiddag.

Akkurat nå får jeg dårlig samvittighet for alt jeg gjør som ikke har noe med jobb eller skole å gjøre, så jeg kommer sterkere tilbake når jeg er ferdig med eksamen den 13. mai. Skal likevel prøve å kikke innom av og til. Takker dere alle for hilsener i dagboka mi, men håper dere bærer over med meg at jeg for tiden ikke er så flink til å svare tilbake?
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Chevy😀2. mai 2002
Ja stolt bør du være, og lykke til med eksamen den 13 mai.
Chevy
😊107,6 kg

Dette går jo riktig så bra!

Vi får se om det holder til over helgen, for det har en tendens til å komme litt utskeielser da. Skal gjøre så godt jeg kan for ikke å sprekke!

Spiste forresten en stor kuleis i går (3 kuler), men når jeg jobbet i over 12 timer så synes jeg igrunn at det var fortjent? Skikkelig godt var det! Da jeg kom hjem hadde lillebroren vorspiel, og da de gikk la de fra seg åpna poser med potetgull, potetskruer og saltstenger, flere bokser med øl og en hel stor sjokolade. Jeg spiste et eple og lot alt det andre ligge. Synes jeg var flink jeg!

Har hatt litt problemer med å komme inn for å se andres dagbøker de siste dagene, så derfor har jeg ikke fått skrevet i dem. Skal se hva jeg kan få gjort i løpet av helga. God helg alle sammen!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi😉28. april 2002
Ser du ligger godt an i konkurransen....
Heier på deg og også oss andre!

Ha god slanking fremover!!

Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias Sussi😉28. april 2002
Ser du ligger godt an i konkurransen....
Heier på deg og også oss andre!

Ha god slanking fremover!!

Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias Celia😀28. april 2002
Hei Masti!
Jeg synes du var flink som lot godsakene være i fred!Det føles som en liten seier når man klarer å stå i mot ting!
Det er jo det mange av oss må jobbe med og du er godt igang :)
Håper du koste deg med isen, den hadde du fortjent, 12 timer på jobb..... det er ganske lenge.
Håper du får slappet av i helgen!
Klem fra Celia
c.AuthorAlias Bamse😃28. april 2002
Hei Masti!
Det er jenta si med viljestyrke, det!! Potetgull er jo fullt av acrylamid allikevel, så det kan en jo godt unnvære :-) Hyggelig at det går nedover med vekta di også. Vi er jo med i samme konkurranse, men allikevel: "heia - heia!!!" til deg!
Ha ei god slankeuke!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Chevy😉27. april 2002
Du fortjente isen etter 12 timer på jobben. Og du var jo kjempe flink som tok et eple isteden for det snopet som lå igjen. Veldig ofte er det nok bare en har noe å butte i munnen, jeg er ihvertfall sånn så når kvelden kommer og jeg har lyst på gotter tar jeg en appelsin. Lurt
Klem Chevy
c.AuthorAlias Måne😊26. april 2002
Hei!!!

Synes du var flink jeg!!! Bedre med eple en potetgull!!! Vil du være med på en -6,3 kg konkuranse??? Jeg må få litt motivasjon og føler en slik konkuranse kan hjelpe på.

Stikke innom meg hvis du vil være med!!

Klem Måne
😊108,0 kg

Så syvtallet i dag!

Vekta var nemlig så vidt innom 107,9 før den slo seg til ro på 108,0. Kjempefornøyd! Tror ikke det skal bli noe problem å komme under 108 til mandag.

Spiste omelett til middag i går, og hadde smør på skiva jeg spiste intil. Det var jo litt unødvendig, da... Hadde tenkt å spise rundstykke med bare smør på til kvelds, men klarte å holde meg til skinkeost.

I dag har jeg bestemt meg for å gå ut og kjøpe ny t-skjorte til treninga. Den jeg har er en helt vanlig t-skjorte, type rosa, som bare samler opp all svetten og ser klissvåt ut på strategiske steder. Skal kjøpe meg en svart i et skikkelig "treningsstoff". Stikker ut etter kontormøtet i formiddag, så får vi se hva jeg kan finne. Ha en strålende dag alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline24. april 2002
Fint at 7 tallet blafret innom! Det blir nok snart stående stødig, skal du se! Lurt å investere i treningstøy en liker da er det mer tilfredstillende å trene. Lykke til videre!
c.AuthorAlias akropolis24. april 2002
Hei på deg og takk for oppmuntring og formaning i min bok!
Ser du er inne i en fin trend både når det gjelder mat og trening. Blir artig å følge med hvordan det går. Lykke til, og ha en fin dag videre!

hilsen akropolis
😃108,2 kg

Ganske fornøyd...

Burde egentlig ha skjønt at det er lurere å veie seg på tirsdag enn på mandag, for da veier jeg vanligvis en del mindre! Var dessuten veldig flink på matfronten i går, selv om jeg var så fysen at jeg holdt på å ta kvelden en periode. Neste mål er nå ned under 108 neste tirsdag, så får vi se hvordan det går. Kanskje jeg også bør sette meg som mål å ikke "tape" konkurransen som starter hos Celia i morgen?
Ha en strålende dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74😉23. april 2002
Men åh, så deilig det var å stå opp i dag og vite at du motsto matdjevlene? Iallfall bruker jeg å synes det de gangene det går. Jeg var også flink i går. (Smiler fra øre til øre, og klapper seg selv på skulderen.)
Vedder på at du klarer målet ditt til neste tirsdag.
Klem og lykke til!
😄108,8 kg

Jippi!

Er selvfølgelig ikke så fornøyd pga vekta, men er kjempehappy for at sidene likevel ikke blir lagt ned! Synes dessuten at en del av disse smilfjesene var litt kule... Ville egentlig satt på en gris eller et spøkelse, men jeg måtte jo vise at jeg er litt glad.

Vekta har igrunn stått stille en lang stund nå, og jeg vet jo et det bare er min egen feil. Har lovet meg selv at i løpet av denne uken skal den begynne å bevege seg nedover igjen. Denne uken skal jeg nemlig være sunn! Null alkohol, null snop og null KAKEDEIG...! Ellers skal jeg være så flink jeg bare kan. treningen er ikke noe problem, men jeg skal prøve å bevege meg litt ekstra også, gå turer og slikt. Vet ikke om jeg tør å sette for høye krav til meg selv i den retningen, så jeg lover bare at jeg skal prøve. Lykke til med ny uke til både meg selv og alle dere andre!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby🐷22. april 2002
Hei Masti!
Jeg satte på en gris jeg, siden du syns den var kul. Du skjønner - det er sånn jeg føler meg for tiden...

Selv om du ikke er fornøyd med vekta akkurat idag, så har du all grunn til å være fornøyd med -7 kilo siden februar!!

Baby :)

c.AuthorAlias Chevy😌22. april 2002
Hei Masti
Takker og bukker. Har du hørt om www.vektibalanse.no?
Jeg har hentet mye inspirasjon deifra, og blant annet kjøpt den nye boken til dr Lindberg. Følger ikke den til punkt og prikke men henter ut oppskrifter nå og da. Det beste er å finne sin egen stil man kan leve med og fortsette med når målet er nådd. Lykke til
Klem Chevy
109,0 kg

Og opp igjen...

Kanskje ikke så rart etter gårsdagens KAKEDEIGSPISING!? Av alle ting, liksom? Syke menneske!

Som dere sikkert skjønner så var jeg så godtesyk i går kveld at jeg, fordi jeg var tom for sjokoladesaus, måtte finne på noe annet. Kom da på den kreative ideen å lage 1/3 sjokoladekakedeig. Spiste riktignok ikke opp alt, men nesten. Etterpå ble jeg dårlig i magen! Den utskeielsen var nok ukens verste, men jeg har spist forferdelig mye som ikke er bra for meg denne uken. Har bare lyst til å ta en skikkelig sprekk og spise 5 poser ostepop aleine foran en dårlig B-film. Sammen med ostepopen tror jeg at jeg vil ha 1,5 liter Cola (kald med isbiter), 1 stor plate melkesjokolade som har ligget noen timer i kjøleskapet, en bedre biffmiddag (pepperbiff, gratinerte eller bakte poteter og bearnaise. Ingen grønnsaker), en flaske rødvin og sjokoladepudding med vaniljesaus. Forhåpentligvis er det ingen som ringer eller stikker innom, for i tillegg til all maten så må jeg nok ha en spybøtte ved siden av meg. Problemet er bare at jeg aldri får til å spy, skulle ønske jeg kunne det i det minste!

OK, har nå vært en liten tur og gjort andre ting mens siden bare stod oppe, og når jeg leser gjennom det nå så ser det litt sykt ut, ja. Skremmende å ha sånne tanker...

Men: jeg leser med gru at siden skal nedlegges! Denne siden har vært en enorm moralsk støtte for meg siden jeg startet her for noen måneder siden, og jeg synes det er kjempetrist at den ikke skal være er lenger. Hvor skal jeg da henvende meg? Tør liksom ikke oppdatere venner eller samboer på hvor mye jeg veier, for det er jo kjempeflaut. Her kan jeg væreanonym og skeie ut så mye jeg vil, og det er ingen som fordømmer meg av den grunn. her har jeg funnet mange andre i samme situasjon som meg, og en slik samling av flotte mennesker kommer jeg neppe til å finne et annet sted. Hadde jeg jobbet i en bedrift med masse penger skulle jeg bedt dem om å sponse siden, men siden jeg jobber i det offentlige der vi sliter nok med å holde budsjettene som det er nå, så er vel ikke sjansen veldig stor?
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia😄22. april 2002
Hei Masti!
Nå som slankere.com ikke legges ned (jippi) blir det - 5 kiloskonkurranse hos meg alikevel.
Starter på onsdag 24.
Ha en fin uke!
Klem Celia
c.AuthorAlias Celia😄22. april 2002
Hei Masti!
Nå som slankere.com ikke legges ned (jippi) blir det - 5 kiloskonkurranse hos meg alikevel.
Starter på onsdag 24.
Ha en fin uke!
Klem Celia
c.AuthorAlias Jojoen19. april 2002
Ha ha ha ha ha.... litt av noen ønsker du har, omtrent som meg... drømmer om ville matorgier.

Jeg jobber også i det offentlige og der har de omtrent ikke råd til å betale oss lønn engang... bare tenk på situasjonen når vi blir to slanke damer, da halverer de lønna vår pga. at vi bare stiller opp i halv styrke.

Sender noen styrkende tanker for helgen. Lykke til.

Jojo-klem
c.AuthorAlias Bonita19. april 2002
Hei på deg, fikk vann i munnen av den menyen din - da er vel ikke jeg heller helt frisk? ;-)
Har fått tips av andre her inne om at det skal opprettes en dagbok på slankenett.no, tror det er en del av brukerne her inne som har tenkt å flytte dit dersom denne legges ned..
Ha en flott helg,
klem fra Bonita ;o)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.