Ny uke, nye muligheter!
Hei alle sammen, og takk for hilsener! Tenkte bare å ta en rask oppdatering her nå, så får jeg se om jeg rekker innom en tur for å lese deres dagbøker i løpet av dagen.
Forrige uke gikk ikke strålende, men OK. Trimmet ikke, men spiste godteri kun på lørdag. Dagen i dag har derimot startet veldig bra (gjør det ikke alltid det mandag formiddag?). Hadde en runde i lysløypa før frokost, men den ble litt amputert pga. vonde gnagsår. Og så jeg som kjøpte nye løpesko fordi jeg fikk gnagsår av de andre! Har i hvertfall fått en dose trim allerede, og bare spist sunn mat (skive med banan og grapefruktjuice).
Er forøvrig fortsatt i kaos følelsesmessig, og må nok innrømme at jeg bruker mat for å slippe å tenke. Grusom uvane! Nå kommer snart kjæresten min hjem for å bli, så da får vi jo se hvordan det hele utarter seg...
Ha en strålende uke alle sammen!
Jeg trenger en dose selvdisiplin!!!
Noen som har en boks til overs?
Hvorfor er jeg full av motivasjon og pågangsmot om morgenen, og så renner alt av meg så fort det er over lunch-tid? Er skikkelig irritert på meg selv etter gårsdagens utskeielser, og fordi jeg ikke rakk frokost så blir sikkert ikke denne dagen noe bedre. Argh!
Gårsdagens historie:
Hadde egentlig tenkt å begynne slankingen igjen den 1. august, men siden det var mandag og jeg plutselig var super motivert et lite øyeblikk, så tenkte jeg å begynne i går (får ta disse tre dagene frem til den 1. som "oppvarming"). Hadde som vanlig glemt å ta opp brød, men visste at jeg hadde noen bananer liggende på jobb. Syklet til jobb (det har jeg vært flink til i hele sommer), det er ca 5 km, nesten bare nedover den veien. Spiste bananene mine, kjøpte kyllingsalat til lunch, var veldig fornøyd med meg selv hele dagen, og syklet hjem igjen - denne gangen oppover, ble skikkelig svett (som om jeg ikke gjør det uansett når jeg beveger meg...).
Lagde middag av noen rester jeg fant i fryseren. Det var desverre ikke så mye, og jeg var fortsatt sulten. I stedet for å gi meg da og gå ut en tur eller noe, varmet jeg opp stekeovnen og laget meg en poste pommes frites og bearnaise saus. Hele posen ble fortært mens jeg så på TV. Hadde tenkt å gå ut en tur etterpå, men da var jeg så trøtt at jeg sovna på sofaen i 1,5 time. Da jeg våknet var jeg selvfølgelig kjempesugen på ett eller annet, og lagde en halv porsjon med munker. Spiste dem alle sammen, skikkelig feite og gode etter masse smør i panna og sukker i røra. Ble så mett at jeg var helt dårlig etterpå. Hvorfor kan jeg ikke lære å stoppe når jeg er mett? Det gikk jo så bra i vinter, hva er det som skjer med meg nå?
Jeg får ta meg selv i nakken og si at i dag er atter en dag med nye muligheter. Jeg har kapret et uttrykk fra Augusta sin dagbok og endret litt på det: "Nå som jeg har bestemt meg for å slanke meg er ikke lenger slankingen ett problem men et spørsmål om tid!" Jeg vet jo med meg selv at jeg kan, men hvis jeg fortsetter som nå er det et spørsmål om j..... lang tid!
Takker for oppmuntring fra dere andre, jeg trengte det i dag!
I''m back!
Etter en LANG sommerferie (der jeg forøvrig ikke har hatt ferie men bare jobbet) er jeg nå tilbake i "slankemodus". Hele juli har jeg proppet meg med godteri og annet usunt, så når høsten nå setter inn er det på høy tid å komme tilbake i rett spor. Fra i dag har jeg kuttet ut godteriene igjen, skal prøve spise sunn mat, og treningen på SATS starter jeg igjen med fra august (dvs. fredag).
Ikke sikkert at jeg er like motivert når ettermiddagen kommer og godtesuget melder seg, men en ikke alltid litke tilstedeværende vilje av stål skal hjelpe meg denne gangen også.
*Ønsker meg selv og alle medslankere lykke til med fortsatt vekttap!*
Jo da...
Vekten er for så vidt OK, men etter helgens utskeielser har jeg nesten ikke spist noen ting. Er superstressa fordi jeg har vært ca 1/2 millimeter fra å være utro mot kjæresten min. Det verste er at jeg egentlig ikke har så dårlig samvittighet, men sliter kjempemasse fordi jeg vet jeg burde ha det. Skjønner ikke helt hva som går av meg for tiden!
Føler meg så innmari misslykket!
Har bare spist "tullemat" hele uken, og ikke fått noe særlig trim. Fant dessuten ut i dag at jeg har strøket på den ene eksamenen min. 5 vekttall rett i dass! Kunne like gjerne spart meg det slitet! Tok det som privatist, og hadde SVÆRT dårlig selvdisiplin på lesingen, så det var vel ikke annet å vente.
Tror jeg ville blitt på bedre humør av å ta meg en joggetur, men det gidder jeg ikke. Skal sitte inne og proppe i meg mer mat. Har for lenge siden skjønt at jeg er en trøstespiser. Jeg spiser når jeg er på dårlig humør, er trøtt, lei meg, irritert, kjeder meg.... You name it!
Hadde en periode der jeg helst ville at alle skulle se og kommentere at jeg har gått ned i vekt. Vil ikke det lenger! Som en annen sa her inne: "Når noen kommenterer vekttapet mitt, så skjønner jeg jo at de tidligere la merke til at jeg var feit!". Fikk i helgen kommentarer fra min svigermor, min svigerbestemor og min svigeroldemor, alle hver for seg. Likte det egentlig ikke. Den negative reaksjonen på min svigermors kommentarer og spørsmål kommer vel av at jeg i utgangspunktet har et anstrengt forhold til henne, og føler at hun kritiserer meg uansett hva jeg gjør (uten at hun selvfølgelig sier noe direkte til meg eller er ufin på noen som helst måte).
Hater meg selv i dag, håper det blir bedre i morgen!
Jippi!
Over 15 kg ned! Deilig!
Takker og bukker forresten for hilsener i dagboka mi! Etter å ha vært så lite aktiv i lang tid, og de gangene jeg har skrevet noe her så har det kun vært i min egen dagbok, så trodde jeg vel knapt at noen ville bry seg om å skrive noe til meg. Gjorde godt med en oppmuntring!
Flere ting som er oppløftende for tida:
- Min kjære kommer hjem fra England i helga, og skal være hjemme helt til onsdag!
- Jeg er ferdig med eksamen for i år (men har enda ikke fått resultatene).
- Min kjære lillebror oppmuntret meg forrige dagen ved å si at han kan se at jeg har gått ned i vekt.
- Det er snart sommer! (Men det regner her jeg bor...)
Ha en flott onsdag alle sammen!
Motivasjonen er så som så...
men det går da likevel nedover, om enn litt sakte... Var og handlet på lørdag, og kjøpte 2 shortser, 1 piratbukse og 1 skjørt i str 46. Shortsene var kanskje litt trange, men det er lenge siden jeg har fått kneppet knappen på en bukse i størrelse 46. Gleder meg til 44 passer!
Og opp igjen...
Tror kanskje en del av det skyldes at jeg har mensen, og da er jeg som regel ganske oppblåst. Det er vel ikke mulig å legge på seg 1,5 kilo i løpet av en helg? Kan umulig ha festet seg særlig godt.
Har syklet til jobben i dag, og nå pøsregner det. Vurder å ta bussen hjem, og så heller kjøre ned og hente sykkelen i kveld, og med det samme få med en time på SATS. Får se litt hva jeg gidder. Hadde nemlig siste eksamen i går, og har bestemt meg for at denne uka skal jeg gjøre akkurat det jeg har lyst til, og ingenting mer! Ikke helt bra holdning når man liksom slanker seg, men som dere kan se av utviklingen min så har jeg da heller ikke blitt så mye slankere i det siste... Ja, ja, vi får se hva som skjer når motivasjonen kommer tilbake!
Vekta var vel egentlig det jeg skullle llegge inn
Lånt en PC, så jeg har desverre ikke anledning til å skrive mer. Ha en strålende maihelg!
Stolt av meg selv? Jeg?
Jepp, er faktisk det, for nå har det gått raskt nedover den siste uka. Har imidlertid eksamen på torsdag, så denne uken har jeg vært hjemme og lest. Ikke bra, for jeg har ikke vært på trening, og har ikke spist spesielt sunn mat. Jogga en tur på fredag, og tror jeg skal ned og trene en tur i ettermiddag.
Akkurat nå får jeg dårlig samvittighet for alt jeg gjør som ikke har noe med jobb eller skole å gjøre, så jeg kommer sterkere tilbake når jeg er ferdig med eksamen den 13. mai. Skal likevel prøve å kikke innom av og til. Takker dere alle for hilsener i dagboka mi, men håper dere bærer over med meg at jeg for tiden ikke er så flink til å svare tilbake?
Dette går jo riktig så bra!
Vi får se om det holder til over helgen, for det har en tendens til å komme litt utskeielser da. Skal gjøre så godt jeg kan for ikke å sprekke!
Spiste forresten en stor kuleis i går (3 kuler), men når jeg jobbet i over 12 timer så synes jeg igrunn at det var fortjent? Skikkelig godt var det! Da jeg kom hjem hadde lillebroren vorspiel, og da de gikk la de fra seg åpna poser med potetgull, potetskruer og saltstenger, flere bokser med øl og en hel stor sjokolade. Jeg spiste et eple og lot alt det andre ligge. Synes jeg var flink jeg!
Har hatt litt problemer med å komme inn for å se andres dagbøker de siste dagene, så derfor har jeg ikke fått skrevet i dem. Skal se hva jeg kan få gjort i løpet av helga. God helg alle sammen!
Så syvtallet i dag!
Vekta var nemlig så vidt innom 107,9 før den slo seg til ro på 108,0. Kjempefornøyd! Tror ikke det skal bli noe problem å komme under 108 til mandag.
Spiste omelett til middag i går, og hadde smør på skiva jeg spiste intil. Det var jo litt unødvendig, da... Hadde tenkt å spise rundstykke med bare smør på til kvelds, men klarte å holde meg til skinkeost.
I dag har jeg bestemt meg for å gå ut og kjøpe ny t-skjorte til treninga. Den jeg har er en helt vanlig t-skjorte, type rosa, som bare samler opp all svetten og ser klissvåt ut på strategiske steder. Skal kjøpe meg en svart i et skikkelig "treningsstoff". Stikker ut etter kontormøtet i formiddag, så får vi se hva jeg kan finne. Ha en strålende dag alle sammen!
Ganske fornøyd...
Burde egentlig ha skjønt at det er lurere å veie seg på tirsdag enn på mandag, for da veier jeg vanligvis en del mindre! Var dessuten veldig flink på matfronten i går, selv om jeg var så fysen at jeg holdt på å ta kvelden en periode. Neste mål er nå ned under 108 neste tirsdag, så får vi se hvordan det går. Kanskje jeg også bør sette meg som mål å ikke "tape" konkurransen som starter hos Celia i morgen?
Ha en strålende dag!
Jippi!
Er selvfølgelig ikke så fornøyd pga vekta, men er kjempehappy for at sidene likevel ikke blir lagt ned! Synes dessuten at en del av disse smilfjesene var litt kule... Ville egentlig satt på en gris eller et spøkelse, men jeg måtte jo vise at jeg er litt glad.
Vekta har igrunn stått stille en lang stund nå, og jeg vet jo et det bare er min egen feil. Har lovet meg selv at i løpet av denne uken skal den begynne å bevege seg nedover igjen. Denne uken skal jeg nemlig være sunn! Null alkohol, null snop og null KAKEDEIG...! Ellers skal jeg være så flink jeg bare kan. treningen er ikke noe problem, men jeg skal prøve å bevege meg litt ekstra også, gå turer og slikt. Vet ikke om jeg tør å sette for høye krav til meg selv i den retningen, så jeg lover bare at jeg skal prøve. Lykke til med ny uke til både meg selv og alle dere andre!
Og opp igjen...
Kanskje ikke så rart etter gårsdagens KAKEDEIGSPISING!? Av alle ting, liksom? Syke menneske!
Som dere sikkert skjønner så var jeg så godtesyk i går kveld at jeg, fordi jeg var tom for sjokoladesaus, måtte finne på noe annet. Kom da på den kreative ideen å lage 1/3 sjokoladekakedeig. Spiste riktignok ikke opp alt, men nesten. Etterpå ble jeg dårlig i magen! Den utskeielsen var nok ukens verste, men jeg har spist forferdelig mye som ikke er bra for meg denne uken. Har bare lyst til å ta en skikkelig sprekk og spise 5 poser ostepop aleine foran en dårlig B-film. Sammen med ostepopen tror jeg at jeg vil ha 1,5 liter Cola (kald med isbiter), 1 stor plate melkesjokolade som har ligget noen timer i kjøleskapet, en bedre biffmiddag (pepperbiff, gratinerte eller bakte poteter og bearnaise. Ingen grønnsaker), en flaske rødvin og sjokoladepudding med vaniljesaus. Forhåpentligvis er det ingen som ringer eller stikker innom, for i tillegg til all maten så må jeg nok ha en spybøtte ved siden av meg. Problemet er bare at jeg aldri får til å spy, skulle ønske jeg kunne det i det minste!
OK, har nå vært en liten tur og gjort andre ting mens siden bare stod oppe, og når jeg leser gjennom det nå så ser det litt sykt ut, ja. Skremmende å ha sånne tanker...
Men: jeg leser med gru at siden skal nedlegges! Denne siden har vært en enorm moralsk støtte for meg siden jeg startet her for noen måneder siden, og jeg synes det er kjempetrist at den ikke skal være er lenger. Hvor skal jeg da henvende meg? Tør liksom ikke oppdatere venner eller samboer på hvor mye jeg veier, for det er jo kjempeflaut. Her kan jeg væreanonym og skeie ut så mye jeg vil, og det er ingen som fordømmer meg av den grunn. her har jeg funnet mange andre i samme situasjon som meg, og en slik samling av flotte mennesker kommer jeg neppe til å finne et annet sted. Hadde jeg jobbet i en bedrift med masse penger skulle jeg bedt dem om å sponse siden, men siden jeg jobber i det offentlige der vi sliter nok med å holde budsjettene som det er nå, så er vel ikke sjansen veldig stor?
Jeg håper kaoset i følelseslivet ditt roer seg og lar deg få klarhet i hva du virkelig føler og tenker. Det er så slitsomt når man ikke har orden på følelsene sine, og man blir så nærtagende, oppfarende og følsom at det er en gru både for en selv og omgivelsene (sånn er iallfall jeg). Og det er VELDIG enkelt, altfor enkelt å ty til mat eller godterier for å slippe å tenke for mye. Trøstespise rett og slett.
Men jeg syns det ser ut til at du klarer deg bra jeg Masti. Styrt unna godterier (lørdag er det lov nemlig *s*) har du gjort, og trimmer gjør du. Dette kommer til å gå så bra så. Konsentrer deg om følelseslivet ditt først og fremst, så kommer dette med slankingen av seg selv når du har fått følelsene på plass. Hva annet kan jeg si enn lykke til. Jeg tenker på deg.
Klem fra NasseNøff