← Alle dagbøker
diarist.Alias

Martha

47 år166 cm8 innlegg 2001 0 følgere

Start68,4 kg
Sist70,0 kg
Endring+1,6 kg
BMI nå25,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. juli 200130. desember 2001
70,0 kg

Glad jula snart er over!

Huff! Denna jula og eksamenstida har visst tatt helt knekken på mitt leve-sunt-liv... skal bli virkelig godt å komme igang igjen med et vanlig liv, uten alle mulige fristelsa, og med tid til trening.
68,0 kg

Endelig helg!!

Tenkte bare å legge inn målene mine. Har jo minka litt da!

Bryst 95cm - +1
Midje 72cm - -1
Mage 77cm - 0
Rompe 96,5cm - -0,5
Hofte 99,5 - -0,5
Lår 62cm - +0,5
Tilsammen 502cm

Begynner å nærme meg første mål som er å komme under 500!!
Irriterende at jeg har blitt større i lårene. Kommer vel av treningen...det er jo der jeg vil bli tynnere!! ÆSj!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lynx17. august 2001
Hei der!
Stå på - det virker alltid som om det går tregt i starten av kuren, men etter en uke så blir alle grammene til kiloer, og over tid blir alle kiloene til hopp på både 5 og 10!
Når det gjelder å måle seg så har jeg prøvd dette, men fant det veldig vanskelig. Man skal ikke flytte målebåndet mye før det gir utslag i cm klassen, så den beste indikasjonen er nok klærene dine, og om de føles større en før. Hørte også et tips om at man burde bruke snorer. Du setter deg et mål og så måler du en snor som du knytter ( pass på at knuten ikke stjeler cm :). Så lar du snoren falle nedover på mage, bein etc. Den dagen den passerer det tykkeste punktet så vet du med sikkerhet at du har blitt mindre. Da kan man stramme inn med en cm etc..

Uansett. Lykke til!!
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
68,0 kg

En liten oppdatering

Hmm...lenge siden sist jeg skrev her. Fikk mensen og gikk plutselig opp 3 kilo, og da var ikke helt lysten der til å skrive om det. Men, det gikk av like fort som det kom på. Flere som plages av det samme? Vel, trena ikke på en uke, og bare spiste snop... var vel ikke helt mye å skryte av her. Nå er vekta tilbake, jeg har vært kjempeflink med kostholdet, og trena hver dag. Gleder meg til å trene idag.

Leste gjennom Christina sin dagbok, og blei kjempeglad for at det er flere som har det som meg som skriver her. Et ønske om å gå ned litt i vekt, men det viktigste er å få en fastere og trent kropp. Det er så lett å bli opphengt i kiloene og hvor lite en har spist til hvert måltid. Nå prøver jeg å spise litt mindre, men NOK, mange ganger om dagen, og i tillegg består kostholdet av mye frukt og grønt. Gleder meg til middag forresten: vi skal ha fersk sei, poteter og flatbrød til middag. Fella ved denne middagen er rømmen til fisken og smøret til flatbrødet. Får se hvordan det går.

Må innrømme at i går, da vi var ute og fiska denne seien vi skal ha til middag, spiste jeg både kjeks og sjokolade. Men, fikk ikke dårlig samvittighet av den grunnen! Hadde vært ute og jogga 4 km, tatt 100 situps og 30 pushups før middagen! Flink? JA!

I dag er været flott-for en dags skyld, humøret er godt! Bare 4 dager igjen av denne stusselige sommerjobben!! Litt trøtt kanskje, men kommer seg hvis jeg klarer å trene istedet for å sitte hjemme etter middag. Vet det at om jeg sover etter middag faller jeg utrolig lett for fristelsen for å spise noe usunt... sånn har jeg hatt det i årevis! Ca. 1 time etter middag roooper kroppen på noe søtt.

Håper denne gode perioden holder seg nå! Er skikkelig klar for det. Skulle bare ønske jeg hadde noen å trene sammen med som var like giret på det som jeg...

Vel, det er godt at den dårlige perioden er over. Fikk helt sjokk da vekta gikk over 70kg. Har lovet meg selv å aldri komme opp i den vektklassen på leeeenge! (Aldri mer?!?)
Skal på besøk til besteforeldrene mine til helga. Vet at det er myyye godt til kaffen der. Får vel bare komme meg ut å jogge- har jo fått meg nye joggesko!! og så spise litt med god samvittighet. Planlegger man "sprekken" så tror jeg ikke man spiser så mye som om man plutselig faller for fristelsen. Da er det nok lettere å tenke at "ja, ja, der gikk den slankingen, nå kan jeg vel bare spise så mye jeg vil.."
SKAL være flink!!
67,8 kg

Huff...

Vekta mi er nok ikke det som står der. Vil ikke veie meg hver dag, og i går hadde jeg en skikkelig sprekk. Starta med at jeg ikke trena, bare tok sol-deilig det da, men burde vel ha trena. Var på kafe med venninnnene mine i går, drakk en kaffe...og blei skikkelig sulten...kjøttdeig og spaghetti til middag holder jo ikke akkurat superlenge. Kom hjem til lillesøster som hadde bakt både boller og sjokoladekake. Spiste først 2 knekkebrød, så myyye sjokoladekake og så en bolle m Hapå...huff sier æ bare.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky28. juli 2001
Heisann og velkommen hit
Glem gårsdagen og se fremover istedet. Alle sprekker innimellom, men det må man bare glemme så fort som mulig. Start på ny frisk igjen, det er mange fristelser en skal forbi om en skal klare dette.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Gunilla27. juli 2001
Tenk at det ikke er verdens undergang, og spis heller sunnere i dag. Ikke ta noen utskeielser, og drikk rikelig med vann.
En til to ganger i uka kan man trygt spise litt ekstra, for å lure kroppen til ikke å tro at den er på slankeren. Det er iallefall min erfaring. Det har gått sakte med meg (7,5 kg på 4 mnd), men så skal det også mer til for å gå opp også da....!
c.AuthorAlias Isa27. juli 2001
Nyt solen, glem det du spiste og start på nytt igjen i dag. Det er jo egentlig ikke noe annet du kan gjøre ??!

Lykke til og ha en flott helg !

Isa
c.AuthorAlias RH27. juli 2001
Vi alle har en sprekk av og til, men ta deg selv i nakken og tenk fremover! Si til deg selv at dette klarer du! Jeg har tro på deg iallefall!

67,8 kg

Ja, ja...

Er vel ikke den flinkeste til å slanke meg, men trener hver dag så det hjelper jo godt. Syntes selv at det er så mye finere med en veltrent kropp som er i aktivitet, enn en spinkel en som ikke driver med noe.
Mål:
Bryst 94 cn
Midje 73 cm
Mage 77 cm
Rompe 97 cm
Hofte 100 cm
Lår 61,5 cm
Tilsammen 504,5

Målet er å komme under 500. Er ikke så langt igjen!
Får se om jeg ikke gjør noe spes med kiloene når jeg kommer meg tilbake til studieplassen. Slitsomt å holde på mens en er hjemme...mye god mat på jobb...
67,6 kg

Freeeedag!

Deilig med helg! Verste er jo at man spiser mye mer god mat, og i tillegg har bedre tid til å kose seg med maten=spise mer...får bare være litt streng med meg selv. Synd at været er så dårlig. Håper det bedrer seg til i morgen eller søndag. Hadde vært sååå deilig å gå en tur på fjellet.

Ja, i dag er restaurant og kino dagen. Er spent på hvordan jeg takler dette...har en tendens til å tenke at ja, ja en utskeielse gjør ingenting, og så spiser jeg til jeg er kjempesupermett...
Har bestemt meg for å bare ha en veiedag i uka. Blir litt gal av å veie meg hver dag. Får utrolig mye vann i kroppen når jeg skal ha mensen, føler meg helt forferdelig oppblåst. Får bare tenke på at det er vann...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ellen22. juli 2001
Hei!

Jeg sliter også med matinntaket i helgene. Særlig nå som jeg er på ferie hjemme og det finnes så mye snop i skapene... Glad det er en uke til neste gang, så skal jeg prøve å følge Isa's tips!

Klem fra ellen.
c.AuthorAlias Isa20. juli 2001
Planlegg hva du skal spise i helgen. det gjør jeg, og da slipper jeg noen impuls kjøp og noen impuls måltider. ta med deg mat, skal du være borte lenge ....
Det har ihvertfall funka for meg!

Lykke til og ha en flott helg !

Isa
67,6 kg

Går jo nedover, men...

Vekta er fra i går morgen, og spiste vafler som mamma laget i går kveld, og har vært på middag hos mormor i dag, og det er jo ikke alltid like sunt...i morgen skal jentegjengen ut å spise på restaurant...huff! Det ser dårlig ut! Men har det jo ikke travelt da. Første mål er å komme til 65 kilo før 1. oktober. Bedre å ta det rolig enn å gå opp igjen!
Synd at været er så dårlig, blir slapp og kommer meg ikke på trening...
68,4 kg

Endelig!

Har forsøkt å skjerpe meg både på trening og maten, og endelig så har kiloene begynt å gå av. Har bare gått ned noen gram fra helga, men psykisk har det mye å si!

Liker ikke helt at jeg har fått så dårlig forhold til mat. Vet godt at det ikke er særlig smart. Håper bare det at denne siden kan hjelpe meg litt til å holde motivasjonen oppe.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris19. juli 2001
Hei og velkommen!

Her kan du hente motivasjon og inspirasjon. Jeg ser at du ikke skal ned så mye, så dette klarer du kjapt!
Jeg er nok litt som deg - har også et litt dårlig forhold til mat, men det kjennes så mye bedre når jeg velger det sunne. Så velg sunn god mat, drikk masse vann og tren regelmessig så går det nedover!

Lykke til!

Klem fra Kris.
c.AuthorAlias pipp17. juli 2001
Hei på deg!
Disse sidene har vært til god hjelp for meg den siste tiden, så jeg håper de kan være det for deg også. Skjønner at du allerede er i gang og det er jo flott. Du har jo ikke så mange kilo du må ned akkurat, så dette kommer du til å klare fint her sammen med oss andre.
Lykke til fra Pipp
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.