← Alle dagbøker
Martha
47 år166 cm8 innlegg
2001
0 følgere
Start68,4 kg
Sist70,0 kg
Endring+1,6 kg
BMI nå25,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 30. desember 2001
70,0 kgGlad jula snart er over!
Huff! Denna jula og eksamenstida har visst tatt helt knekken på mitt leve-sunt-liv... skal bli virkelig godt å komme igang igjen med et vanlig liv, uten alle mulige fristelsa, og med tid til trening.
Endelig helg!!
Tenkte bare å legge inn målene mine. Har jo minka litt da!
Bryst 95cm - +1
Midje 72cm - -1
Mage 77cm - 0
Rompe 96,5cm - -0,5
Hofte 99,5 - -0,5
Lår 62cm - +0,5
Tilsammen 502cm
Begynner å nærme meg første mål som er å komme under 500!!
Irriterende at jeg har blitt større i lårene. Kommer vel av treningen...det er jo der jeg vil bli tynnere!! ÆSj!
En liten oppdatering
Hmm...lenge siden sist jeg skrev her. Fikk mensen og gikk plutselig opp 3 kilo, og da var ikke helt lysten der til å skrive om det. Men, det gikk av like fort som det kom på. Flere som plages av det samme? Vel, trena ikke på en uke, og bare spiste snop... var vel ikke helt mye å skryte av her. Nå er vekta tilbake, jeg har vært kjempeflink med kostholdet, og trena hver dag. Gleder meg til å trene idag.
Leste gjennom Christina sin dagbok, og blei kjempeglad for at det er flere som har det som meg som skriver her. Et ønske om å gå ned litt i vekt, men det viktigste er å få en fastere og trent kropp. Det er så lett å bli opphengt i kiloene og hvor lite en har spist til hvert måltid. Nå prøver jeg å spise litt mindre, men NOK, mange ganger om dagen, og i tillegg består kostholdet av mye frukt og grønt. Gleder meg til middag forresten: vi skal ha fersk sei, poteter og flatbrød til middag. Fella ved denne middagen er rømmen til fisken og smøret til flatbrødet. Får se hvordan det går.
Må innrømme at i går, da vi var ute og fiska denne seien vi skal ha til middag, spiste jeg både kjeks og sjokolade. Men, fikk ikke dårlig samvittighet av den grunnen! Hadde vært ute og jogga 4 km, tatt 100 situps og 30 pushups før middagen! Flink? JA!
I dag er været flott-for en dags skyld, humøret er godt! Bare 4 dager igjen av denne stusselige sommerjobben!! Litt trøtt kanskje, men kommer seg hvis jeg klarer å trene istedet for å sitte hjemme etter middag. Vet det at om jeg sover etter middag faller jeg utrolig lett for fristelsen for å spise noe usunt... sånn har jeg hatt det i årevis! Ca. 1 time etter middag roooper kroppen på noe søtt.
Håper denne gode perioden holder seg nå! Er skikkelig klar for det. Skulle bare ønske jeg hadde noen å trene sammen med som var like giret på det som jeg...
Vel, det er godt at den dårlige perioden er over. Fikk helt sjokk da vekta gikk over 70kg. Har lovet meg selv å aldri komme opp i den vektklassen på leeeenge! (Aldri mer?!?)
Skal på besøk til besteforeldrene mine til helga. Vet at det er myyye godt til kaffen der. Får vel bare komme meg ut å jogge- har jo fått meg nye joggesko!! og så spise litt med god samvittighet. Planlegger man "sprekken" så tror jeg ikke man spiser så mye som om man plutselig faller for fristelsen. Da er det nok lettere å tenke at "ja, ja, der gikk den slankingen, nå kan jeg vel bare spise så mye jeg vil.."
SKAL være flink!!
Huff...
Vekta mi er nok ikke det som står der. Vil ikke veie meg hver dag, og i går hadde jeg en skikkelig sprekk. Starta med at jeg ikke trena, bare tok sol-deilig det da, men burde vel ha trena. Var på kafe med venninnnene mine i går, drakk en kaffe...og blei skikkelig sulten...kjøttdeig og spaghetti til middag holder jo ikke akkurat superlenge. Kom hjem til lillesøster som hadde bakt både boller og sjokoladekake. Spiste først 2 knekkebrød, så myyye sjokoladekake og så en bolle m Hapå...huff sier æ bare.
Ja, ja...
Er vel ikke den flinkeste til å slanke meg, men trener hver dag så det hjelper jo godt. Syntes selv at det er så mye finere med en veltrent kropp som er i aktivitet, enn en spinkel en som ikke driver med noe.
Mål:
Bryst 94 cn
Midje 73 cm
Mage 77 cm
Rompe 97 cm
Hofte 100 cm
Lår 61,5 cm
Tilsammen 504,5
Målet er å komme under 500. Er ikke så langt igjen!
Får se om jeg ikke gjør noe spes med kiloene når jeg kommer meg tilbake til studieplassen. Slitsomt å holde på mens en er hjemme...mye god mat på jobb...
Freeeedag!
Deilig med helg! Verste er jo at man spiser mye mer god mat, og i tillegg har bedre tid til å kose seg med maten=spise mer...får bare være litt streng med meg selv. Synd at været er så dårlig. Håper det bedrer seg til i morgen eller søndag. Hadde vært sååå deilig å gå en tur på fjellet.
Ja, i dag er restaurant og kino dagen. Er spent på hvordan jeg takler dette...har en tendens til å tenke at ja, ja en utskeielse gjør ingenting, og så spiser jeg til jeg er kjempesupermett...
Har bestemt meg for å bare ha en veiedag i uka. Blir litt gal av å veie meg hver dag. Får utrolig mye vann i kroppen når jeg skal ha mensen, føler meg helt forferdelig oppblåst. Får bare tenke på at det er vann...
Går jo nedover, men...
Vekta er fra i går morgen, og spiste vafler som mamma laget i går kveld, og har vært på middag hos mormor i dag, og det er jo ikke alltid like sunt...i morgen skal jentegjengen ut å spise på restaurant...huff! Det ser dårlig ut! Men har det jo ikke travelt da. Første mål er å komme til 65 kilo før 1. oktober. Bedre å ta det rolig enn å gå opp igjen!
Synd at været er så dårlig, blir slapp og kommer meg ikke på trening...
Endelig!
Har forsøkt å skjerpe meg både på trening og maten, og endelig så har kiloene begynt å gå av. Har bare gått ned noen gram fra helga, men psykisk har det mye å si!
Liker ikke helt at jeg har fått så dårlig forhold til mat. Vet godt at det ikke er særlig smart. Håper bare det at denne siden kan hjelpe meg litt til å holde motivasjonen oppe.
Stå på - det virker alltid som om det går tregt i starten av kuren, men etter en uke så blir alle grammene til kiloer, og over tid blir alle kiloene til hopp på både 5 og 10!
Når det gjelder å måle seg så har jeg prøvd dette, men fant det veldig vanskelig. Man skal ikke flytte målebåndet mye før det gir utslag i cm klassen, så den beste indikasjonen er nok klærene dine, og om de føles større en før. Hørte også et tips om at man burde bruke snorer. Du setter deg et mål og så måler du en snor som du knytter ( pass på at knuten ikke stjeler cm :). Så lar du snoren falle nedover på mage, bein etc. Den dagen den passerer det tykkeste punktet så vet du med sikkerhet at du har blitt mindre. Da kan man stramme inn med en cm etc..
Uansett. Lykke til!!
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)
Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------