← Alle dagbøker
Maritmor
48 år158 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start105,0 kg
Sist103,9 kg
Endring−1,1 kg
BMI nå41,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 26. august 2002
😈103,9 kgHvorfor skal det være så forbannade vanskelig da!!
Heisann!
Enda en ny helg er lagt bak meg i slankeperioden min! Men vekta stiger og jeg blir sur!!
Har spist som en hest i den siste uka, men med kune tre virkelige utskeielser!! Det besto av kinamat den ene dagen, hjemmebestilt pizza den andre, og nå lørdag som gikk spiste jeg og søsteren min en pizza(på deling vel og merke)*flau* Mem det var etter en virleøig hard arbeids økt!! Hun har kjøpt leilighet som vi driver og pusser opp!
Vi reiv to rom i helga med porøse plater på veggene, de som vet hva jeg snakker om skjønner hvor tungt det er! Svetten hagla og begge dagnen spiste vi da alltså sunn mat til frokost og lunsj!!
Jeg har jo kutta ut cola og dressin(spiste dressing til alt før) Men uten resultater! Hva skal jeg da gjøre, slutte å spise. Man kan jo begynne å lure når man øker i vekt enda hvor en man sliter!! Blir forbanna og lei jeg :(
Har sjekka ut priser på treningsstudio, 350 kr måneden pluss 800 kr i innmeldingsavgift! Mye penger men jeg skal nå pikadøtten meg spandere på meg det, siden jeg nå overhodet ikke bruker penger på snop eller anna skit!! Syns jeg fortjener det! Kanskje vekta DA endelig vil begynne å trappe nedover igjen!!
Nå er det bare å ta seg i nakken å virklig stå på framover!! Vekta SKAL ned så det så!!
Go klem fra Marit som er i fight humør igjen :)
23. august 2002
👻102,1 kgMatspøkelse innhenter meg!!
Heisann!
Syns det trapper seg nedover jeg med ståpåmotet mitt! Hmm hvor har det blitt av? Noen som har sett det?
Frokost: tre knekkebrød med magerost, en kopp forbrenningste, en halvliter vann.
Lunsj: Stod opp sent så det ble frokost av lusnjen i dag og gitt!!
Middag : En kvart kylling med masse salat OG dressing på salaten :( En liten baguett!
Kvelds : Et kyllinglår og en nektarin!
Drukket bortimot tre liter vann og i går! Syns det går greiere å drikke vann om dagen, særlig nå som det er varmt!
FLott at jeg klarer to-tre liter om dagen syns jeg :)
Er såå fysen om dagen!! Har lyst å frotse i det ene og det andre!
Drikker av og til litt lett brus også, syns jeg må få gjøre noe "galt" Ellers går jeg nok fort lei!
Skal klare dette! Bare MÅ!!
Håper motvasjonen min fyker til topps igjen snart!
Go klem fra en litt frustrert Marit :)
22. august 2002
😉102,1 kgIkke såå flink i dag da:(
Heisann!
Ja i dag har jeg og skeia ut med litt god mat da! Kinamat da vel og merke, hjemmbestilt :)
Frokost: To knekkebrød med magerost. En kopp forbrenningste, og litt vann!
Lunsj : En nutrilett bar masse van og en kopp forbrenningste!
Middag: Kinamat, noe med biff og grønnsaker. Et glass lett brus(mozel) Vann!
Kvelds : Spist så sent så da orker jeg ikke kvelds, tar en kopp te jeg!
Sammen er man sterkere!
Go klem fra Marit :)
21. august 2002
😊102,3 kgJaja nedover går det
Heisann!
Ja ja ned 700 gram fra i går! Ikke verst :)
Litt rot med dagene i det siste, og derfor det står litt mye på mandag og tirsdag!
Frokost i dag besto av:(brunsj igjen)
1 1/2 gorve rundstykker med banan og litt lett syltetøy, og på de to andre hadde jeg svolværpostei(masse kalorier) Men passet ekstra godt på hvor mye jeg tok ;)
Middag: Kremt!! Jada bestilte pizza, kebab pizza, gubben skulle på fisketur så fant ut at det var greit. Spiste bare to stykker da ;) drakk lett brus ved siden av!
Kvelds i dag kommer bare til å bestå av frukt siden jeg spiste pizza til middag ;)
Har ikke fått drukket forbrenningsteen min, SKJERP DEG `JENTE!! Og heller ikke mye vann :(
HAr vært i dårlig form i dag så har sovet for det meste! Håper på en enda bedre dag i morgen :)
Go klem fra Marit :)
Ps: Har tatt mål av meg selv igjen!
Bysten : 118 cm
Under bsyten: 96 cm
H. overarm : 37 cm
Midjen : 112 cm
Hofta : 120 cm
H.lår : 63 cm
Baken : 121 cm
H.legg : 44 cm
Hals : 40 cm
---------------------
Sum = 7.51 M
Minus fra forige gang: 18 cm :)!!!!
20. august 2002
😄101,0 kgNye badevekt i dag! Ikke morro gitt!!
Heisann!
Ja har kjøpt meg ny badevekt i dag! Veide meg i formiddag og veide vist 103 kilo :(
Men på den gamle vekta min har jeg faktisk gått ned 4 kilo så det så ;) Veide 101 på den :)
Spist i dag :
Frokost: Havregrynsgrøt med sukker og en liten kleppe smør!
Et halvt glass melk.
Lunsj : En nutrilett bar et par kopper kaffe.
Middag: Fiskegryte med sei og purreløk! Kejmpegodt faktisk :)
Hadde pastarør yil!
Kvelds: En nutrilett bar og en nektarin!
Har også fått drukket to kopper forbrenningste. Ikke noe særlig med vann i dag gitt :(
Ha en fin slankedag :)
Go klem fra Marit :)
19. august 2002
😄101,0 kgKunne ikke tro det selv!!!!
Jøss tenkte jeg da jeg gikk på vekta! 101?!?! HVa med utskeielsene i helga da!?!? Gikk de fettgrammene bare å la seg da eller! Skjønner ikke no jeg!
Frokost i dag : to tynne knekkebrød med smøreost, 1 1/2 glass
ekstra lett melk, en nektarin og en kopp
forbrennings te!
Rekker ikke lunsj i dag for jeg sto opp så sent, får heller belege meg på kveldsmat i dag da ;) Og en frisk salat til middag med kylling oppi :)
Men morro er det jo da!
Kanskje jeg klare to kilo til denne uke vist jeg virkelig er flink, da er er jeg på to sifra tall igjen :)
Hadde jo ikke gjort noe det!
90 er første delemålet mitt! Har såå lyst å sette en dato som jeg kan jobbe meg mot, men hvor lang tid burde jeg bruker?
I dag er det jo den 19 august. Og vist man sier to kilo ned i uka de første ukene(har bestandig gått ned det før i alle fall i begynnelsen) Det vil si fem uker fram i tid så vil jeg kanskje kanskje ha gått ned ti kilo. Ja men da sier vi det da! Om fem uker fra og med i dag skal jeg veie 90 kilo! Et tøft mål kanskje men da har jeg i alle fall noe å jobbe mot :)
Og skulle bomme med noen kilo så vil jeg i vært fall bli glad for de kiloene som er borte ikke sant :)
Oi oi om fem uker -10!! whee!
Ha en vindunderlig slankedag alle sammen :)
Sammen er man sterkere!!
Go klem fra Marit!
Heisann!
Har skrivd en gang før i dag men det var tidligere, ønsket bare å få skrivd ned hva jeg har puttet i munnen i dag :)
Frokost: To tynne knekkebrød med smøreost, 1 1/2 glass melk, en kopp forbrenningste og en nektarin.
Lunsj : Sto opp så sent at frokost egentlig ble brunsj!
Middag: Wok, bestående av svinekjøtt, brokkoli, sqhuas, løk, paprika og shampignjong alt stekt i olje. Og ris!
Kvelds: tre knekkebrød, to av dem med smøre ost, en med pittelitt rekesalat!
Pluss at jeg har dukket forbrenningste til alle måltidene og en gang utenom :)
Skal foresten kjøpe meg ny badevekt i morgen! Hjelp!!
Sammen er man sterkere!!
Natta klem fra Marit :)
18. august 2002
💔102,0 kgKremt kremt!
Hei igjen!
Ja kremt kremt! Skulle jo ikke skeie såå mye ut i helga jeg da *rødme*
Her har jeg stappa i meg så masse at man skulle tru det var siste helga i mitt liv!! He he
Men tar det med godt mot og startet på han igjen i kveld, og i morgen! Ingen skade skjedd akkurat, i alle fall ikke værre en et kilo eller no ;)
Helgas utskeielser!!(føler jeg MÅ skrive dem opp)
Fredag!
Frokost: Ingenting!
Lunsj : Ingenting da heller gitt!
Middag : Pølse på bensinstasjonen og softis i vaffel kjeks til dessert!
Kvelds : Ingenting! Ikke mat i alle fall!! Men ØL, hele seks halvlitere!! Blæ!!
Lørdag :
Frokost: Litt dårlig etter all ølen dagen før,
så da ble det to glass cola light, et glass mozel
light og en nutrilett bar!
Lunsj : En nutrilett bar og flere glass fanta(ikke lett)
Middag : Stor posjon med reinsdyr skvav(gryterett) Og enda
Og enda fler glass med brus!
Kvelds : En pølse i pitabrød med sennep og ketchup! En
brødskive med noe tacogreier på! En øl!
Søndag:
Fokost: To glass fanta!
Lunsj : En softis!
Middag: En kotelett, potetsalat, salat m/dressing
Og en halvt rundsykke med hvitløksmør, to glass
cola!!!!
Kvelds: En eske med smurf pastiller!!
Okey da var det gjort og jeg kan ikke annet en humre over meg selv og den vanvittige fine blandingsdietten jeg har fulgt i helgen!!
MEN i morgen er det andre boller igjen! Klarer dette jeg, jada ;)
Go klem fra Marit!
Ps: Tuuusen takk for kommentarer i dagboka mi! Kjempekos var det!!
16. august 2002
😵102,0 kgJaja nå er det helg
Ja da står helgen for dør! Dette er den første helgen i min slankeperiode for denne gangen! Kommer nok til å skeie litt ut ;) Men ikke med potetgull og godteri, men skal på hyttetur så da tar jeg meg et par pils på kvelden ved fiskevannet!!
Ellers kommer jeg til å passe på hva jeg putter i munnen ja!
I dag har jeg ikke fått spist noen ting jeg( ja ja vet jeg vet må spise, men det er bare sååå varmt*pes*)
Tenker jeg kommer til å kjøpe meg en salat eller noe og en is på vei opp til hytta!
Ha en riktig fin slankehelg kjære slankere :)
Go helge klem fra Marit!!
15. august 2002
😄103,0 kgSyns jeg selv er flink jeg!
I dag starter jeg dagen med to knekkebrød med smøreost på HEY!!
Spiste også en nektarin og drakk et glass melk og en kopp forbrenningste!
Tenkte jeg kunne legge inn målene mine her jeg!!
Bysten : 120 cm
Under bysten: 98 cm
H.overarm : 38 cm
Midjen : 115 cm
Hofta : 121 cm
Baken : 126 cm
H.lår : 65 cm
H.legg : 45 cm
Hals : 41 cm
---------------------
SUM : 7,69 M
_____________________
_____________________
Jaja da var det gjort :)
Klemmer fra Marit :)
14. august 2002
😐103,0 kgHmmm
Gikk på vekta i dag og så faktisk at jeg hadde gått ned to kilo!! Jøss, hva skjedde?
Har jo drukket forbrenningste den siste uka(etter siste veing)Så det kan jo være noe der?!?
Men to kilo på 5 dager er jo ikke verst når man ikke engang har BEGYNT å slanke seg ;)
Dagen i dag har bestått av
Frokost: Nutrilett bar
Lunsj: Ja hva tror dere, jo nutrilett bar ;) Jada jada vet jeg vet. Men i morgen er det knekkebrød ;) Bra jeg i alle fall får i meg noe sier nå jeg :) Og pluss en neve druer og da!
Middag: Pølsegryte gratinert med MASSE grønt :) Og en boks hermetiske tomater! Spiste ikke en så altfor stor posjon heller!
Kvelds: En nektarin! Er ikke sulten så jeg tenkte jeg får nå trøkke i meg noe. Målet er jo å begynne å spise!! Noe jeg ikke har gjort mest av før, i alle fall ikke sunt og godt :)
Motivasjonen er på topp!!! Gleder meg til å se kiloen forsvinne!! For det skal de!
Neste veiedag er tirdag(skal kjøpe ny badevektda) Og håper tallet viser 99,9 :)
Dette klarer jeg:)
Maritmor!
13. august 2002
🐷105,0 kgNå skal kiloene bort for godt!!!
Ja da bestemte jeg meg for å melde meg inn her jeg og!
Er en jente på 24 år med alt for mange kilo å bære på i forhold til høyden min!! Har en gutt på tre år, og etter fødselen gikk jeg faktisk ned masse! Veide 80 kilo etter jeg fikk han, men med årene har alle kiloene pluss litt til lagt seg på side bena!!
Målet mitt i det hele og store er minus 45 kilo!! Men jeg starter i det små og tar 10 og 10 kilo av gangen ;)
Maten i dag :
Frokost: En nutrilett bar
Lunsj : -----"---------
Ikke såå spennende meny, men måtte trøkke noe i meg siden jeg til vanlig ikke spiser i det hele tatt på dagen, kun middag etter klokka fem!!
Men nå er det andre boller! Dette er dagen som skal starte veien mot mitt nye slanker liv ;)
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
synd du gir deg på SG, kommer til å savne deg!! :)
du skal se vekta plutselig raser nedover igjen!! bare et lite "platå", litt hvile. tvi tvi!!
DETTE klarer DU!! :) :)
klemmer fra hecatee
Synes du har kommet godt igang jeg. Tror de fleste av oss kjenner oss igjen når det gjelder innkjøp av ny vekt. De er sjelden snillere enn den gamle, men som noen sa her, kiloene de er borte uansett.
Når det gjelder meg selv har jeg nå i forrige uke meldt meg inn i et treningsstudio for første gang i mitt liv. Det er flere streningsstudioer som ofte har vervekampanjer etc. så hvis du er heldig slipper du kanskje å betale innmeldingsavgiften. Det gjorde i hvert fall jeg...
Jeg har i hvert fall begynt med spinning, og det er ok. Min venninne synes det er kjempegøy, men jeg er nok litt mere moderat. Det får i hvert fall kaloriene til å svette. Men jeg må ærlig innrømme at det var en tøff terskel å forsere, og jeg følte meg virkelig som en kløne i starten. Men skal jeg ned i vekt må jeg tydeligvis slite litt for det.
Håper grammene nå raser neover igjen.
Slankehilsen fra Mah
Go girl!! Jeg tror du er inne på riktig tanke når det gjelder å trene. Er helt enig i at det er veldig veldig dyrt, men til gjengjeld er det jo en prioriteringssak. Som du sier sparer du snop-pengene og kanskje er du av dem som ikke røyker engang? Da skal du i hvertfall vurdere å ta deg råd til medlemsskap. Det er verdt det, så sant du klarer å ta deg selv i nakken og dra på trening. Jeg må dra nesten hver dag for å få treningen inn i systemet mitt som en vane. Det er viktigere at jeg har vært der en dag, enn om jeg har trent så forferdelig hardt og lenge. Dette er jo en omlegging av livsstil som man ønsker å beholde - helst livet ut. Da er rutinene viktigst, ikke det å slite seg helt ut for å se raske resultater.
Dette klarer du, Marit. Flott at du er så sta!
Nei det er ikke alltid så lett å forstå hvordan kroppen vår fungerer. Kanskje du har veid deg på et ugunstig tidspunkt- eller kanskje kroppen inneholdt mye vann- eller kanskje ukas utskeielser viste på vekta. Poenget må være å ikke la seg knekke av det- og det gjør du jo heller ikke- GODT FOR DEG! Og hvis du begynner å trene vil vekta virkelig begynne å RASE nedover tror jeg. For det påvirker hele holdningen din til alt: "Nå har jeg trent i en time- hvis jeg spiser denne kaloribomba (samme hva)- hva har da alt slitet vært for?". Vel, slik tenker iallfall jeg etter en treningsøkt (som ikke skjer for ofte!) Og hvis en spiser likevel, så er det ikke SÅ farlig fordi en har vært og trent (farlig tankegan- jeg vet det- men en skjelden gang...). LYKKE TIL med treningen og stå på!
Ser du sliter litt for tiden. Har du prøvd en dag med 0 karbohydrater? Det hjalp allefall meg tilbake til rett spor etter ei heidundrende helg her.
Det der treningsstudioet synes jeg hørtes dyrt ut. Men så har jeg aldri vært på et før, og kjenner dermed ikke prisnivået. På en annen side; hvis allefall jeg begynner å rekne på HVA jeg spiser snop for pr. måned kommer jeg fort oppi 350 kr. Så det er nok en god investering. Fastere i kroppen blir man allefall av å trene.
Lykke til med treninga, og håper du snart får en vektnedgang!
Jeg syns det er kjempefint at du har bestemt deg for å begynne å trene, og jeg er ganske sikker på at det vil gjøre at vekten raskt vil bevege seg rett vei!
Om du ikke har trent regelmessig på en stund, har du sikkert ikke så veldig stor muskelmasse, og da er antagelig forbrenningen din ganske dårlig. Derfor får du disse svingningene hver gang du har spist "normale" mengder mat. Det positive er at det skal ikke mye trening til før dette bedres!
Jeg har jo selv akkurat begynt treningen, og får masse overskudd av det. I tillegg kan ma jo spise litt mer (fortrinnsvis sunn mat da) og likevel gå ned i vekt. Min sambo har trent og spilt fotball i alle år, og det er utrolig hva han kan proppe i seg av junkfood og potetgull, uten å legge på seg et gram! Men så er han veldig godt trent også da, og har mye muskler.
Så stå på du vennen, om det kanskje går litt tregt i starten, så vil det etterhvert gå rette veien!
PS: Skal du begynne på SATS eller?
Koz,
verene :)
Det tar tid å endre matvaner! og du må gjøre det på din måte slik det passer for deg å gjøre det :) Men trening høres flott ut, melder meg selv på voksen-ballett i dag... (trente 15 - 20 timer ballett i uka i min ungdom!)
Sender mange (((((slanke-vibber))))) og ønsker deg en glimrende dag.. med mye motivasjon!
Klem fra Dahlia