← Alle dagbøker
Marikken
52 år164 cm27 innlegg
2002
0 følgere
Start75,0 kg
Sist69,8 kg
Endring−5,2 kg
BMI nå26,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Vanskelig å skjerpe seg ........
Har problemer med å hente meg inn igjen etter helgen utskeieelser. Både mandag og i går var jeg ikke flink, så nå er jeg nødt til å ta meg selv i nakken igjen. Vet jo at dette fungerer, det er bare å gjennomføre det.
Er det noen som kan gi meg en liten puff ?
Klem, Marikken
Oppdatering og veiedag (og litt sprekk !)
Veide meg i dag, og som dere ser så sto jeg i ro på vekten. Regner med at dette kommer av at lørdag og søndag i stor grad bestod maten i kaker,potetgull,sjokolade o.l. pga av bursdag i huset. Lørdag var første gang på 3 uker at jeg spiste noe med hvetemel i. Vet ikke om det var fantasien eller om det var reelt, men jeg var ganske dårlig på lørdag og søndag. Litt svimmel og kvalm, nesten som om jeg var litt fyllesyk.(selv om jeg ikke har rørt alkohol på flere uker) Så nå er det på''n på nytt, med lavt GI kosthold.
Håper alt er bra med dere alle !
Klem, Marikken
19. august 2002
❤️69,8 kgJa..........det må jeg vel si meg fornøyd med !
3,2 kg ! På 2 uker ! Det er vel bra !
Må ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til dette 0-karbo opplegget, men må nå innrømme at jeg er overbevist ! Kommer garantert til å følge dette opplegget en stund til framover. Når det gjelder veiingen, skal jeg prøve å holde meg til mandager som veiedag. Tror ikke det er bra for meg å veie meg hver dag !
Nei, nå må jeg komme meg på arbeid !
STOR klem, Marikken
Mega Sprekk
Huff, huff, i går skjedde det !
Har vært superfling i lang tid, men i går fikk jeg så enormt lyst på melkesjokolade. (freia, MÅ det være) Prøvde å spise div. substitutter som energisjokolade o.l., men neida, er det sug etter melkeskolokade, så er det KUN det som kan tilfredsstille meg. Så det endte med at jeg stoppet på kiosken når jeg kjørte fra arbeid å kjøpte en sjokolade til 12 kr. Så det var ikke den aller største, men heller ikke den minste. Spiste vel 2/3 deler av den (mannen min spiste resten for å lette på min dårlige samvittighet) å den var bare HELT nyyyydelig ! Men når jeg hadde spist den så var hungeren over, men da kom jo selvfølgelig den dårlige samvittigheten sigende.
Da dro jeg en tur på SATS å trente høy puls u/hopp + 1/2 time på rotexen + sit-ups, å det lettet nok litt på samvittigheten. Nå er jeg igang igjen med 0 karbo mat, å det fungerer fint !
Ha en flott dag !
Klem, Marikken
0-karbo dag 10
Det går fortsatt veldig fint. Har ingen problemer med å ikke spise brød, patsa, ris el. Føler at klærne sitter løsere (tror jeg, det KAN være innbildning eller ønsketenking). Har innimellom problemer med å spise nok måltider, men jeg venner meg nok til det også.
Håper dere andre har det bra!
Klem, Marikken
12. august 2002
❤️73,0 kg0-karbo dag 8
Alt går fint, har litt problemer med å spise 5 ganger om dagen. Er litt deprimert i dag, men håper det snart går over.
Håper alt er bra med dere.
Marikken
0-karbo dag 6
Synes fortsatt det går strålende, og er heldigvis ikke sulten i det hele tatt. Det hender innimellom at det rett og slett byr meg litt i mot, det siste mellommåltidet (kl.1900), men det er som oftest en youghurt + litt peanøtter, så det går bra. Jeg vet jo også at det er nødvendig i forhold til kroppens balanse.
Har bestemt meg for en ting i forhold til veiieng.
Jeg skal IKKE veie meg før mandag 19 August !
Da har jeg holdt på med 0-karbo i 2 uker, og er det ikke kommet resultater til da, ja da er det ikke noe for meg !
Men jeg skal som sagt gi det 2 uker. Føler ikke som jeg har gått ned noe, men føler meg bedre til mote nå enn tidligere, så jeg skal holde på det foreløpig.
Var forresten på fjellet igjen i går, så jeg hat klart å holde avtalen jeg hadde med meg selv om å trene min 3 ganger i uken i minst en time.
Ønsker dere alle en fortreffelig lørdag og søndag !
Klem, Marikken
0-karbo dag 5
Har egentlig ikke så mye å rapportere. Synes fortsatt at det går strålende med lav GI mat. Spiser godt og variert og er aldri sulten. Har ennå litt søthunger innimellom (kan henge sammen med at jeg fikk "besøk" i dag), men da spiser jeg litt av proteinbaren min, eller litt melkesjokolade (dietorelle).
Det er så jeg nesten ser fram til å veie meg søndag (eller mandag)!! Håper selvfølgelig på nedgang, men er ikke helt overbevist, med tanke på at jeg har spist godt, og i tillegg en del mat som før var helt ulovlig, f.eks bayersk postei og peanøtter !
Håper dere andre har det bra, og ønsker dere en fortreffelig helg !
STOR klem, Marikken
0-Karbo dag 4
Begynner å komme skikkelig inn i det her med 0-karbo. Spiser godt, og har ingen problemer med å holde meg unna brødmat. Spiste litt pasta i går sammen med kjøttdeig og masse salat. Må innrømme at det går med noen egg og mengder med salat hver dag, og at jeg bruker litt fettfri dressing på salaten. Vet ikke hvordan jeg ev. skal lage en dressing som er bedre selv. Noen som har forslag ? Jeg liker Thousand Island type dressing, IKKE noe med rømme, eller Cottage Cheese (desverre!)
I går var jeg på fjelltur i nesten 1 1/2 time. Kjempedeilig !
Så i følge planleggingen har jeg bare 1 treningsøkt som jeg er nødt til å gjennomføre denne uken.
Håper bare resultatet kommer ved neste veiing.
Håper det går bra med dere andre !
STOR klem, Marikken
0 karbodag 3
Synes gårdagen gikk forsåvidt greit. Hadde lyst på noe godt i går ettermiddag, så da spiste jeg litt nøtter ! (av alle ting ! som tidliger har vært bannlyst i forbindelse med slanking! )
Har problemer med å la være å veie meg. Har SÅ lyst å gå på vekten, men jeg har jo en avtale med meg selv om å ikke veie meg før på søndag eller mandag. I morges spiste jeg egg, bayersk postei og salat til frokost. Savnet ikke brødet noenting. Skal gjøre det samme til lunch, men må antageligvis spise bittelitt brød i kantinen, ellers så kommer alle til å lure på hvorfor jeg bare spiser pålegg og grønnsaker. Så jeg må ta meg en brødskive på tallerkenen, så får jeg heller spise minst mulig av den!
Håper dere andre har det bra, og at slankingen går strålende !
STOR klem, Marikken
0-karbo dag 2
Har bestemt meg for å prøve dette med 0 karbo ut uka. Så skal jeg veie meg søndag eller mandag morgen.Har det ikke vært noen nedgang til da, så går jeg tilbake til det "vanlige" systemet mitt, med kaloritelling. Synes allerede det går bedre. Har lest mer i boken til Lundberg (?) (var det det han het?), og føler mer forståelse for det som står der nå. Der står også en del fine lister til hvilken mat som er bra.
Må også skryte litt av meg selv. I går var jeg å gikk tur
i 1 1/2 time. Gikk ganske fort, så jeg var svett og god når jeg kom hjem !
Ok, jenter.........snakkes senere !
STOR klem, Marikken
Prøver meg på en 0-karbo dag
I dag skal jeg prøve meg på en 0-karbo dag. Spiste til frokost i morges 1 kokt egg, 1/4 knekkebrød (ryvita) med 1/2 boks bayersk postei (0,5 karbo.) I den rekkefølgen. Er det bra ?
Til lunch (vi har kantine) har jeg med meg et egg (som jeg skal spise før jeg går i kantinen, en bitteliten brødskive, masse kokt skinke og tomat og agurk. Er det bra ?
Til middag skal jeg ha hvitt kyllingkjøtt, blandet i en salat bestående av salatblader, agurk, tomat og paprika. Jeg kan vel ikke bruke mais, for det er vel "FY!". Er dette bra?
I tillegg skal jeg prøve å spise 2 frukter i løpet av dagen. Drikker mye vann (av flaske, men fra springen, det er best!) og mye te med suketter. Er det lov?
Jeg er spent !
STOR klem, Marikken
Motivasjon er lik null !
Veide meg i dag, som dere ser, og mine verste antagelser kom opp i lyset ! Har gått opp 800 gr ! Var vel egentlig ganske sikker på det for matinntaket siste uken har vært enormt, men bevegelsen siste uken har vært lik null !
Men, men det er bare å begynne på''n igjen. I morgen er det arbeidsdag igjen, og jeg vet at det faktisk er litt lettere å holde kostholdet når jeg er på arbeid. For det første blir det mer rutinerte spisepauser, å ikke småspising, for der er ikke noe å småspise, og for det andre er det letter å komme igang med trimmen igjen når rutinene faller på plass. Føler meg ennå for usikker til å begynne med med bare GI mat, men ser ikke helt bort fra den muligheten. Jeg må bare gjøre meg litt mer kjent med det først. Så videre er det bare å telle kcal og være flink å bevege meg.
Skal prøve å sette meg opp noen konkrete mål i bade kg og tid. Her kommer det;
Skal ned tilsammen 15,5 kg
Vil helst være nede til jul.
Det blir 20 uker å gjøre det på.
Det vil si ca.800 gr i uka
Det burde være mulig, ikke sant, eller er det litt hardt ?
Mitt første delmål blir da de neste 5 kg, altså ned til 68 kg.
Det burde jeg klare på 6 uker, eller la oss si dato mandag 16 September. Er dette realistisk. I tillegg må jeg trene min. 1 time tre ganger i uka.
OK, jenter hva ynes dere om dette ?
STOR klem, Marikken
Så var ferien over for denne gang !
Er kommet hjem fra ferie i dag, og kan IKKE si (desverre) at jeg hat god samvittighet. Har nok ikke vært noe flink disse dagene, så jeg er nok i tvil om at vekten som står oppe på dette innlegget er riktig. Men, men, jeg vil være sterk å vente til mandagen med å veie meg igjen. Så har jeg også noen dager på å få litt bedre samvittighet, hvis jeg er KJEMPE-flink de neste 3 dagene. Har vært "urven" i magen de siste dagene noe som kan komme av at Xenuicalen jeg tar ikke er enig i kostholdet (og mengden) jeg har hatt de siste dagene.
Huff, huff, men sånn er det nå bare,
Håper dere andre har det bedre enn meg, og kan noen være så snill å fortelle meg om GI mat ? Hva skal man spise og hva skla man ikke spise. Eller ev. adressen til internet sider om emnet, eller kanskje bøker ?
STOR klem, Marikken
Dagen derpå.............
I går hadde jeg bursdag og var så heldig at 2 gode venninner hadde satt igang en overraskelse til meg. Den resulterte i 3 retters middag på byen, vorspiel og club-gåing. Hadde det kjempefint, og spiste helle desserten uten dårlig samvittighet ! Var litt nervøs før jeg gikk på vekta i morges, men ble positivt overrasket. Vet ikke om det er all dansingen (håper det !) eller om det er væsketapet i forbindelse med alkoholinntak (det er vel helst det !) som gjorde at jeg var gått ned ytterligere 200gr. Har i hverfall et godt utgangspunkt når jeg i dag drar på ferie igjen. Siste uka nå, så det blir nok en stund til jeg får veid meg igjen.
Håper dere andre har det bra, og at dere er flinke alle sammen !
STOR klem, Marikken
I dag veier vi akkurat like mye. Det ble en snikkers på meg i dag. Spist nesten i svime. Angrer jeg? Tja kanskje.
Dette med å hanke seg inn etter helga kan være vanskelig, det vet jeg godt. Prøv bare 1 dag da. 1 dag uten noe tull i matveien, kanskje du da får mere inspirasjon til å klare enda en? Sender med et bilde som liksom skal illustrere at vi hjelper hverandre mot toppen (ikke toppen av vektkurven, men toppen for våre mål). Stå på! Kanskje vi når 69,7 i morgen?