← Alle dagbøker
diarist.Alias

Marihøne

56 år176 cm61 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start87,0 kg
Sist78,8 kg
Endring−8,2 kg
BMI nå25,4
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. november 200123. juli 2002
78,8 kg

Ferietid er fetetid

Nå har vi hatt besøk i to uker, og hvert måltid har vært en fest. Ikke rart jeg føler meg tung. Vil ikke meg selv så vondt at jeg går på vekten nå. Har gått litt i fjellet og syklet noen turer, men når turfølget heter Stratos og Godt&blandet renner ikke akkurat kiloene av. Jeg kommer sterkere tilbake i neste uke. Det lover jeg!

Forsatt god sommer til alle dere der ute som sliter med kiloene!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😉28. august 2002
Det er ikke enkelt med ferie og spesiellt ikke enkelt med besøk, da må en jo kunne unne seg noe ekstra. Det har i hvert fall jeg gjort denne ferien. Men nå er hverdagen tilbake, og det er jo hverdagen som gjelder, ikke sant?
Det er ikke lett å gå på vekta etter en lang ferie med masse god mat, men kanskje du blir overrasket og ikke er så tung som du tror allikevel?
Lykke til videre hvis du skal fortsette å slanke deg.
78,8 kg

Kjempe hopp - full skjerping!

Hjelp! 78,8 kg var ikke bra. Nå har jeg kastet meg på sykkelen...

Trim så langt i dag: 40 min. sykling
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth😌1. juni 2002
Fatt mot Marihøne :) Utskeielser kommer,dagboken min er stappfulle av dem! Det viktigste er IKKE skippertak,men å finne en rytme med mat og trim som du kan leve med hver dag. Mat du liker og mat som er god,som ikke gir deg følelsen av at du forsaker for meget. Da kan du med verdens godeste samvittighet kose deg i helgen. Men det er sikkert lurt å ikke la helgen vare på fredags morgen til mandags kveld liksom :) (som jeg ofte har tendenser til!) Det samme med trim,jeg trener en time om dagen. 60 minutter som jeg ikke bruker til noe annet enn trim,uansett hvor travelt jeg har det :) Når ting blir en vane er det ikke lenger så vanskelig å gjennomføre :) Huff,det var ikke meningen å virke belærende,du er jo så flink som det er :) Ville bare ikke at du skulle få panikk for de grammene,du er snart tilbake der du var og så skal vi bare nedover og nedover,sant? :) Klem fra Elisabeth.
😟78,0 kg

Full sprekk

Turte ikke gå på vekten i dag.Frokosten på hytteturen ble lang og hyggelig. Masse mat igjen. Deretter ble det bytur med datteren vår. måtte selvfølgelig innom bakeren siden mamma hadde vært borte så lenge.

Trim i dag: ingenting
Mat i dag:
Frokost: 3 brødskiver med tunfisksalat, gulost, syltetøy, litt rester av creme brule
Lunsj: bolle
Middag: rester av indrefileen, masse saus og poteter, salat med fetaost.
Kvelds: masse smågodt - FYYYY!!!!! Hvordan kunne jeg gjøre det mot meg selv?
78,0 kg

Store utskeielser

I dag ble slankingen desverre lagt på hyllen. Jeg var på hyttetur med noen jeg har blitt kjent me forbindelse med jobben. Vi lagde masse god mat sammen, og jeg klarte ikke si nei. Bedre lykke nete gang!

Trim i dag: 40 min. sykling
Mat i dag:
Frokost: 2 knekkebrød med agurk
Lunsj: en bolle, masse frukt, chips og salsa
Middag: masse mat - indrefilet av svin, saus, poteter og grønnsaker, creme brule til dessert (nammm!)
78,1 kg

Normal dag

Ja, da er den første dagen med normal mat over. Knekkebrød med gulost var spesielt godt. Føler meg litt oppblåst. Har nok drukket for lite vann i dag også. Hvis vekten ikke viser mer nedgang i morgen, forsvinner litt av motivasjonen. Og det er farlig. Nå må jeg smøre meg med tålmodighet...

Mat i dag:
Frokost: to knekkebrød med agurk
Lunsj: en brødskive med egg, tomat og agurk, en brødskive med gulost og paprika, ett glass juice.
Middag: stor posjon med skinkesalat, loff, vann.
Kvelds: 2 knekkebrød med gulost (Nammm...)

Trim i dag: ingenting

Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke)
78,1 kg

Orker ikke mer Nutrilett!

Nå har jeg holdt ut med Nutrilett i en uke. Har spist litt vanlig mat de siste tre dagene. Nå klarer jeg ikke mer Nutrilett i denne omgangen. Gleder meg skikkelig til grovbrød og fisk! I dag fikk jeg servert sjokoladekake på jobben. Det var deilig å si nei takk. Jeg er kommet godt i gang, og vil ikke ødelegge noe nå. Nå gjelder det bare å finne frem til de riktige matvarene...

Mat i dag: 3 poser nutrilett, 1 brødskive og 2 knekkebrød med gulost, 1 glass cultura

Trim i dag: 30 minutters sykling (var egentlig ikke dagen for trim, men jeg tenkte jeg skulle gjøre en ekstra innsats nå som jeg går ver til fast føde:)

Neste delmål: 76kg (premie: sølvsmykke)
78,1 kg

Mmmm... deilig øl!

Ja, da ble det nok en utskeielse. Var ute med jentene i dag. Unnet meg å være sosial, nyte litt god mat og en deilig øl.

Mat i dag: 3 poser nutrilett, litt brød, ost, pastaskruer, kylling, oliven, soltørkede tomater og tzatsiki, en stor øl.
Trim i dag: 30 minutters sykling.
Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
😵78,3 kg

Middagsgjester og litt for mye mat...

I dag ble presset for stort. Vi fikk besøk av mine foreldre, og mamma hadde med seg masse deilig mat. Pappa er alltid veldig kritisk til mine slankekurer. Orket ikke lage noe nummer ut av det. Jeg spiste derfor et godt måltid. Egentlig ikke så usunt, men litt irriterende. Vi var på diverse hyttevisninger i skjærgården. Det ble derfor ikke den lange treningsøkten, men en del gåing. Hadde en veldig hyggelig dag. kan derfor ikke ødelegge humøret ved å deppe over det store måltidet.

Det kommer heldigvis en ny slankedag imorgen!

Mat i dag: 3 poser nutrilett, 3 asparges med parmesanost og parmaskinke, en liten posjon ris med currykyllinggryte, salat med tomat og løk, litt olje, hvitløksbrød. Noen druer til dessert.
Trim i dag: litt gåing
Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
😌78,4 kg

Dag 5 med pulver er snart over

Dette har hittil gått over all forventning. Jeg har fortsatt kun spist Nutrilett og drukket masse vann. Den nye smaken er litt vel søt. Jeg lurer på om det egentlig er sunt? Jeg skal jammen sende noen spørsmål til produsenten.
Det hører med til historien at jeg har vært ganske folkesky så lenge jeg har gått på kuren. Det er vanskelig å være sosial. Gleder meg derimot mer til å møte alle igjen med min "nye" kropp...
Istedenfor de vanlig cafeturene har lørdagen blitt brukt til å fikse litt i hagen. Jeg har laget en ny huske til det gamle epletreet, mens mannen min har laget "lokk" til sandkassen. Nå er datteren vår kjempe fornøyd. Veldig hyggelig, og sunt for kropp og sjel.
Nå er dagens sykkeløkt over, og det er tid for å kose seg med et kaldt glass vann foran året grand prix:)

Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: 30 min. sykling
Neste delmål: 76kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
Hovedmål: 73kg (premie: drakt - betalt av mannen min)
79,0 kg

Nedover...

Er innom en rask tur for å logge vekten. Jippi!!! - I morgen ringer jeg for å bestille frisørtime hvis vekten holder seg.
Kommer tilbake med mer senere...

Hei igjen,
Nok en dag uten mat. Det gikk greit i dag også. Jobbet lenge. Jeg slapp dermed fristelsene med middagslaging.
En venninne har fått barnefri i morgen, og vil gjerne ha meg med ut på byen. Rart, men jeg har ikke lyst til å ødelegge kuren nå. Alkohol er jo ikke det sunneste - og det er heller ikke lurt å drikke med så lite mat i magen. Jeg kan selvfølgelig gå ut uten å drikke, men det ville hun ikke ha noe av. Hun ville at vi virkelig skulle slå ut håret. Sjansen byr seg nok senere en gang. jeg tror jeg vil være litt kjip nå...

Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: en liten gåtur
Neste delmål: 76 kg i en uke (premie: sølvsmykke eller sommerbukse)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉24. mai 2002
Hei Marihøne!

Her går det unna, ser jeg! Du er kjempeflink!
3 kilo igjen til neste premie! Det er flott!
Hva er målet ditt, da?

Ha ei koselig helg!

Klem fra NameIt

79,6 kg

Nå er vel vannet ute av kroppen...

JIPPI!!! Vekten tok et langt hopp nedover i dag tidlig. Moro å se, selv om jeg vet at det nå er stort sett bare vann og mat som har forsvunnet fra systemet. Uansett så gir det meg en enorm boost i forhold til fortsettelsen. Det er utrolig motiverende å se at vekten kryper nedover. Det er også veldig motiverende å få kommentarer fra og å lese om alle dere andre. Tusen takk! Sammen står vi sterkere!!!

Det går greit med pulverkuren. Har ikke fått det store suget etter mat ennå. Selv når jeg lager middagsmat til mann og barn holder jeg fingrene fra fatet.

Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: 30 minutters sykling
Neste delmål: 79kg (premie: frisørtime)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😉23. mai 2002
Hei dette er jo bare supert! Gratulerer så masse!
Bøyer med i støvet!

Ha en super slankedag i dag!

Mange gode stolte klemmer fra Rikke
😃80,9 kg

Deilig å være i gang igjen - min bakgrunnshistorie

Nå har jeg bestemt meg for å gå på Nutrilett en ukes tid for å få en pangstart. Det var så vellykket sist - jeg fulgte opp kuren med diett i god Grethe Roede-stil og masse sykling. Gikk til slutt ned fra 87 kg til 80 kg. Så kom julen. Høytiden ødela videre nedgang. Jeg fikk aldri noe skikk på slankingen etter det. Påsken og pinsen ble like ille. Så nå sitter jeg her, med traktorhjul rundt magen og fortsatt ca. 7 kg for mye, og synger for meg selv "du svake menneske..."

Jeg var tidligere halvaktiv idrettsutøver og min matchvekt lå på 70-73 kg helt inntil et problematisk svangerskap. (Min datter er i dag to år.) Jeg fikk totalt treningsforbud under svangerskapet. Fikk ikke en gang lov til å gå tur på det værste. Veide 105 kg ved fødselen. Rett og slett helt pyton - har aldri helt blitt meg selv etter det.

Et slitsomt liv som overvektig, fulltidsarbeidende småbarnsmor har ikke gitt det store overskuddet til å gjenoppta treningen. Jeg er riktignok veldig glad i friluftsliv. Jeg er glad i turer i fjellet, sommer og vinter. Jeg liker meg også godt på treningsstudioet, spinning og aerobic. Men det er dyrt og jeg er ofte avhengig av barnevakt.

Nå har jeg tatt i bruk ergometersykkelen igjen - foran TV'en!!! I første omgang skal jeg sykle 30 minutter annen hver dag.

Når det gjelder mat så takler jeg måtehold svært dårlig. Her i gården er det alt eller ingenting. En stor pose smågodt eller bare gulrøtter. Nutrilett er tingen. Ingen problemer med å ikke spise så lenge jeg vet at det er for et begrenset tidsrom. Konkurranseinstinktet setter inn, og jeg kobler inn automatgiret.

Min oppskrift blir derfor:
- 1 uke Nutrilett
- deretter "normalt" kosthold uten for mye fett og sukker
- fullstendig godtestopp
- 30 min. sykling annen hver dag (øker til 40 min etter endt Nutrilettkur)

Mine mål:
1. delmål: 79 kg - premie: frisørtime
2. delmål: 76 kg - premie: sølvsmykke (etter en uke under 76 kg)
3. delmål: 73 kg - premie: ny drakt (betalt av mannen min)

Skal legge inn all trim og mat her, så da gjenstår det å se...

Mat i dag: 5 poser nutrilett, masse vann
Trim: ingenting
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linn😀23. mai 2002
Så kjempelurt og "premiere" seg selv for hvert delmål man klarer! Tror jeg stjeler den ideen!
Har sett på reklame at Nutrilett har ny og bedre smak, er dette tilfelle?
Lykke til, klem fra Linn
c.AuthorAlias Mammatil3😉22. mai 2002
Heisann.
Takk for hilsen i dagboka mi.
Virkelig morsomt det der med premie, spesiellt likte jeg premien du får ved 73 kilo. Kanskje jeg skal tipse mannen min jeg også??? Mitt lille mål er ny kjole til 2 bryllup jeg skal i til sommeren. Helst ikke i størrelse elefant...
Jeg vet hvordan svangerskap setter sine spor på kroppen, en blir liksom ikke den samme etterpå. Men som du sier, så holder småtassene en i aktivitet, og det er jo bra.
Syns du er vel streng mot deg selv når du totalforbyr det som frister mest av godsaker. Husk at du skal leve også.
Jeg ønsker deg riktig lykke til videre.
Klem fra M.
c.AuthorAlias nameit😀22. mai 2002
Skitt au, den skulle komme bare en gang, den kommentaren... fikk ikke slettet den.
c.AuthorAlias nameit😀22. mai 2002
Hei Marihøne!

Tusen takk for hyggelig kommentar.
Veldig greie delmål du har satt deg opp, med premier og gode greier. Sånn skal det være! Det er deilig når man omsider etter en fødsel får litt overskudd til å begynne med seg selv igjen. Gjøre noe godt for kropp og sjel. Kjenner meg igjen der, ja. Har selv 3 barn hvorav den yngste er 1 år. Så det er nok å henge fingrene i. Men så går jo småbarnstiden så fort at man får nyte det mens man kan. Jeg er priviligert som kan være hjemme selv med minstemann og se utviklingen. Ingen tvil om det, nei.
Ønsker deg lykke til med Nutrilett-uka. Selv klarer jeg ikke slike kurer, må ha noe å spise/tygge.
Du er nok ikke langt unna målet ditt, med den standhaftigheten du legger for dagen. Du skal se at du er både slank og lekker når bikinien skal tas i bruk. :-)

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Pernilla😊22. mai 2002
Heihei!
Du kan selvfølgelig være med på konkurransen selv om du går på nutrilett, dette er jo tross alt bare en konkurranse for inspirasjonens skyld og til dra-hjelp, der alle hjelpemidler som en føler seg konfortabel med selv, er fult tillatt.
Men du velger jo selv hva du vil. Håper på å komme meg til 70-tallskonkr neste gang. Gi meg beskjed om du vil være med, så starter vi i morgen.

uansett, lykke til med slankinga videre!

Klem,Pernilla
c.AuthorAlias Pernilla22. mai 2002
Heisann!
Nå er vi igang igjen med ny -5kg konkurranse for oss i 80kg-klassen!!
Vil du være med, så er det bare å melde seg på hos meg, så starter vi i morgen, torsdag!

Pernilla
c.AuthorAlias RH❤️22. mai 2002
HEY dette er jo bare supert!!!!
*Stolt av deg*

Nå må du ikke stikke så langt fra meg da, for jeg tenkte nemlig at jeg skulle dra deg igjen! hi hi

Hi hi tror ikke jeg skal gå inn en avtale med deg om og ikke spise noe godis før jeg er på gamlehjemmet altså! Det blir ett for trist liv! ha ha

Lykke til i dag med slankingen!

Mange gode stolte klemmer fra Rikke
81,4 kg

Ny motivasjon

Helligdagene er over, og kakeformen er pakket bort. Nå har jeg stappet i meg mer enn noen gang - og det var lett å se på vekten. Har ikke veid så mye på lenge. Har ligget stabilt rundt 80 kg. Nøyaktig 7 kg mer enn ønskelig. Nå er det ikke lenge igjen til sommerferien, og jeg skal være forlover 13. juli. I mitt eget bryllup var jeg på mitt tyngste, i dette bryllupet skal jeg være på mitt letteste!

Første delmål: 79kg
Mat i dag: 5 pk Nutrilett (trenger en pangstart)
Trim i dag: 30 minutters sykling, klippet gresset med datteren min på skulderene:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😉21. mai 2002
Hei Marihøne!

Ja ja gjort er gjort og spist er spist! Sånn var det med den saken! Se fremover nå og ikke tenk på alt det dumme som er gjort! Dette skal du nok klare!

Stå på og ha en strålende slankedag i dag!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
😈80,1 kg

Nå er det NOK!!!

Jeg er dritt lei av å se på den feite magen min. Skapet er fortsatt fullt av klær som ikke passer. Jeg blir sur av å se meg selv i speilet. Nå er det nok! Det jeg ønsker meg mest her i verden er en slank kropp, og jeg kan faktisk gi det til meg selv. Det er gratis til og med. Hvorfor skal det da være så vanskelig? Nå skal jeg mobilisere alt jeg har av energi til å stå imot de mange fristelser som møter meg i løpet av dagen, uken og måneden. Til sommeren skal jeg også tørre å gå på stranden uten å ha frykt for å møte noen kjente.

Frokost: brødskive med gulost, vann
Lunsj: brødskive med pølse og agurk, brødskive med gulost, vann

(...resten legges inn etter hvert)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃24. april 2002
hei Marihøne!

Det ER vanskelig å legge om livsstilen vår. De gamle usunne vanene er så inngrodde at det tar ei tid å omprogrammere oss.
Jeg har selv begynt med 2-3 ganger trening pr uke på tren.studio og det er utrolig motiverende, for det er ikke så fristende å fråtse etter at man har vært veldig snill med kroppen sin og trent en hel masse.
Vil man ikke trene slik, kan man jo benytte anledningen til å være ute i guds frie natur, enten man går eller sykler, løper.

Lykke til! Du når nok målet ditt.

Klem fra NameIt
79,2 kg

Sakte men, sikkert...

...skal jeg ned til 73 kg.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.