← Alle dagbøker
Marihøne
56 år176 cm61 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start87,0 kg
Sist78,8 kg
Endring−8,2 kg
BMI nå25,4
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ferietid er fetetid
Nå har vi hatt besøk i to uker, og hvert måltid har vært en fest. Ikke rart jeg føler meg tung. Vil ikke meg selv så vondt at jeg går på vekten nå. Har gått litt i fjellet og syklet noen turer, men når turfølget heter Stratos og Godt&blandet renner ikke akkurat kiloene av. Jeg kommer sterkere tilbake i neste uke. Det lover jeg!
Forsatt god sommer til alle dere der ute som sliter med kiloene!
Kjempe hopp - full skjerping!
Hjelp! 78,8 kg var ikke bra. Nå har jeg kastet meg på sykkelen...
Trim så langt i dag: 40 min. sykling
Full sprekk
Turte ikke gå på vekten i dag.Frokosten på hytteturen ble lang og hyggelig. Masse mat igjen. Deretter ble det bytur med datteren vår. måtte selvfølgelig innom bakeren siden mamma hadde vært borte så lenge.
Trim i dag: ingenting
Mat i dag:
Frokost: 3 brødskiver med tunfisksalat, gulost, syltetøy, litt rester av creme brule
Lunsj: bolle
Middag: rester av indrefileen, masse saus og poteter, salat med fetaost.
Kvelds: masse smågodt - FYYYY!!!!! Hvordan kunne jeg gjøre det mot meg selv?
Store utskeielser
I dag ble slankingen desverre lagt på hyllen. Jeg var på hyttetur med noen jeg har blitt kjent me forbindelse med jobben. Vi lagde masse god mat sammen, og jeg klarte ikke si nei. Bedre lykke nete gang!
Trim i dag: 40 min. sykling
Mat i dag:
Frokost: 2 knekkebrød med agurk
Lunsj: en bolle, masse frukt, chips og salsa
Middag: masse mat - indrefilet av svin, saus, poteter og grønnsaker, creme brule til dessert (nammm!)
Normal dag
Ja, da er den første dagen med normal mat over. Knekkebrød med gulost var spesielt godt. Føler meg litt oppblåst. Har nok drukket for lite vann i dag også. Hvis vekten ikke viser mer nedgang i morgen, forsvinner litt av motivasjonen. Og det er farlig. Nå må jeg smøre meg med tålmodighet...
Mat i dag:
Frokost: to knekkebrød med agurk
Lunsj: en brødskive med egg, tomat og agurk, en brødskive med gulost og paprika, ett glass juice.
Middag: stor posjon med skinkesalat, loff, vann.
Kvelds: 2 knekkebrød med gulost (Nammm...)
Trim i dag: ingenting
Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke)
Orker ikke mer Nutrilett!
Nå har jeg holdt ut med Nutrilett i en uke. Har spist litt vanlig mat de siste tre dagene. Nå klarer jeg ikke mer Nutrilett i denne omgangen. Gleder meg skikkelig til grovbrød og fisk! I dag fikk jeg servert sjokoladekake på jobben. Det var deilig å si nei takk. Jeg er kommet godt i gang, og vil ikke ødelegge noe nå. Nå gjelder det bare å finne frem til de riktige matvarene...
Mat i dag: 3 poser nutrilett, 1 brødskive og 2 knekkebrød med gulost, 1 glass cultura
Trim i dag: 30 minutters sykling (var egentlig ikke dagen for trim, men jeg tenkte jeg skulle gjøre en ekstra innsats nå som jeg går ver til fast føde:)
Neste delmål: 76kg (premie: sølvsmykke)
Mmmm... deilig øl!
Ja, da ble det nok en utskeielse. Var ute med jentene i dag. Unnet meg å være sosial, nyte litt god mat og en deilig øl.
Mat i dag: 3 poser nutrilett, litt brød, ost, pastaskruer, kylling, oliven, soltørkede tomater og tzatsiki, en stor øl.
Trim i dag: 30 minutters sykling.
Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
Middagsgjester og litt for mye mat...
I dag ble presset for stort. Vi fikk besøk av mine foreldre, og mamma hadde med seg masse deilig mat. Pappa er alltid veldig kritisk til mine slankekurer. Orket ikke lage noe nummer ut av det. Jeg spiste derfor et godt måltid. Egentlig ikke så usunt, men litt irriterende. Vi var på diverse hyttevisninger i skjærgården. Det ble derfor ikke den lange treningsøkten, men en del gåing. Hadde en veldig hyggelig dag. kan derfor ikke ødelegge humøret ved å deppe over det store måltidet.
Det kommer heldigvis en ny slankedag imorgen!
Mat i dag: 3 poser nutrilett, 3 asparges med parmesanost og parmaskinke, en liten posjon ris med currykyllinggryte, salat med tomat og løk, litt olje, hvitløksbrød. Noen druer til dessert.
Trim i dag: litt gåing
Neste delmål: 76 kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
Dag 5 med pulver er snart over
Dette har hittil gått over all forventning. Jeg har fortsatt kun spist Nutrilett og drukket masse vann. Den nye smaken er litt vel søt. Jeg lurer på om det egentlig er sunt? Jeg skal jammen sende noen spørsmål til produsenten.
Det hører med til historien at jeg har vært ganske folkesky så lenge jeg har gått på kuren. Det er vanskelig å være sosial. Gleder meg derimot mer til å møte alle igjen med min "nye" kropp...
Istedenfor de vanlig cafeturene har lørdagen blitt brukt til å fikse litt i hagen. Jeg har laget en ny huske til det gamle epletreet, mens mannen min har laget "lokk" til sandkassen. Nå er datteren vår kjempe fornøyd. Veldig hyggelig, og sunt for kropp og sjel.
Nå er dagens sykkeløkt over, og det er tid for å kose seg med et kaldt glass vann foran året grand prix:)
Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: 30 min. sykling
Neste delmål: 76kg (premie: sølvsmykke/sommerbukse)
Hovedmål: 73kg (premie: drakt - betalt av mannen min)
Nedover...
Er innom en rask tur for å logge vekten. Jippi!!! - I morgen ringer jeg for å bestille frisørtime hvis vekten holder seg.
Kommer tilbake med mer senere...
Hei igjen,
Nok en dag uten mat. Det gikk greit i dag også. Jobbet lenge. Jeg slapp dermed fristelsene med middagslaging.
En venninne har fått barnefri i morgen, og vil gjerne ha meg med ut på byen. Rart, men jeg har ikke lyst til å ødelegge kuren nå. Alkohol er jo ikke det sunneste - og det er heller ikke lurt å drikke med så lite mat i magen. Jeg kan selvfølgelig gå ut uten å drikke, men det ville hun ikke ha noe av. Hun ville at vi virkelig skulle slå ut håret. Sjansen byr seg nok senere en gang. jeg tror jeg vil være litt kjip nå...
Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: en liten gåtur
Neste delmål: 76 kg i en uke (premie: sølvsmykke eller sommerbukse)
Nå er vel vannet ute av kroppen...
JIPPI!!! Vekten tok et langt hopp nedover i dag tidlig. Moro å se, selv om jeg vet at det nå er stort sett bare vann og mat som har forsvunnet fra systemet. Uansett så gir det meg en enorm boost i forhold til fortsettelsen. Det er utrolig motiverende å se at vekten kryper nedover. Det er også veldig motiverende å få kommentarer fra og å lese om alle dere andre. Tusen takk! Sammen står vi sterkere!!!
Det går greit med pulverkuren. Har ikke fått det store suget etter mat ennå. Selv når jeg lager middagsmat til mann og barn holder jeg fingrene fra fatet.
Mat i dag: 5 poser nutrilett
Trim i dag: 30 minutters sykling
Neste delmål: 79kg (premie: frisørtime)
Deilig å være i gang igjen - min bakgrunnshistorie
Nå har jeg bestemt meg for å gå på Nutrilett en ukes tid for å få en pangstart. Det var så vellykket sist - jeg fulgte opp kuren med diett i god Grethe Roede-stil og masse sykling. Gikk til slutt ned fra 87 kg til 80 kg. Så kom julen. Høytiden ødela videre nedgang. Jeg fikk aldri noe skikk på slankingen etter det. Påsken og pinsen ble like ille. Så nå sitter jeg her, med traktorhjul rundt magen og fortsatt ca. 7 kg for mye, og synger for meg selv "du svake menneske..."
Jeg var tidligere halvaktiv idrettsutøver og min matchvekt lå på 70-73 kg helt inntil et problematisk svangerskap. (Min datter er i dag to år.) Jeg fikk totalt treningsforbud under svangerskapet. Fikk ikke en gang lov til å gå tur på det værste. Veide 105 kg ved fødselen. Rett og slett helt pyton - har aldri helt blitt meg selv etter det.
Et slitsomt liv som overvektig, fulltidsarbeidende småbarnsmor har ikke gitt det store overskuddet til å gjenoppta treningen. Jeg er riktignok veldig glad i friluftsliv. Jeg er glad i turer i fjellet, sommer og vinter. Jeg liker meg også godt på treningsstudioet, spinning og aerobic. Men det er dyrt og jeg er ofte avhengig av barnevakt.
Nå har jeg tatt i bruk ergometersykkelen igjen - foran TV'en!!! I første omgang skal jeg sykle 30 minutter annen hver dag.
Når det gjelder mat så takler jeg måtehold svært dårlig. Her i gården er det alt eller ingenting. En stor pose smågodt eller bare gulrøtter. Nutrilett er tingen. Ingen problemer med å ikke spise så lenge jeg vet at det er for et begrenset tidsrom. Konkurranseinstinktet setter inn, og jeg kobler inn automatgiret.
Min oppskrift blir derfor:
- 1 uke Nutrilett
- deretter "normalt" kosthold uten for mye fett og sukker
- fullstendig godtestopp
- 30 min. sykling annen hver dag (øker til 40 min etter endt Nutrilettkur)
Mine mål:
1. delmål: 79 kg - premie: frisørtime
2. delmål: 76 kg - premie: sølvsmykke (etter en uke under 76 kg)
3. delmål: 73 kg - premie: ny drakt (betalt av mannen min)
Skal legge inn all trim og mat her, så da gjenstår det å se...
Mat i dag: 5 poser nutrilett, masse vann
Trim: ingenting
Ny motivasjon
Helligdagene er over, og kakeformen er pakket bort. Nå har jeg stappet i meg mer enn noen gang - og det var lett å se på vekten. Har ikke veid så mye på lenge. Har ligget stabilt rundt 80 kg. Nøyaktig 7 kg mer enn ønskelig. Nå er det ikke lenge igjen til sommerferien, og jeg skal være forlover 13. juli. I mitt eget bryllup var jeg på mitt tyngste, i dette bryllupet skal jeg være på mitt letteste!
Første delmål: 79kg
Mat i dag: 5 pk Nutrilett (trenger en pangstart)
Trim i dag: 30 minutters sykling, klippet gresset med datteren min på skulderene:)
Nå er det NOK!!!
Jeg er dritt lei av å se på den feite magen min. Skapet er fortsatt fullt av klær som ikke passer. Jeg blir sur av å se meg selv i speilet. Nå er det nok! Det jeg ønsker meg mest her i verden er en slank kropp, og jeg kan faktisk gi det til meg selv. Det er gratis til og med. Hvorfor skal det da være så vanskelig? Nå skal jeg mobilisere alt jeg har av energi til å stå imot de mange fristelser som møter meg i løpet av dagen, uken og måneden. Til sommeren skal jeg også tørre å gå på stranden uten å ha frykt for å møte noen kjente.
Frokost: brødskive med gulost, vann
Lunsj: brødskive med pølse og agurk, brødskive med gulost, vann
(...resten legges inn etter hvert)
Sakte men, sikkert...
...skal jeg ned til 73 kg.
Det er ikke lett å gå på vekta etter en lang ferie med masse god mat, men kanskje du blir overrasket og ikke er så tung som du tror allikevel?
Lykke til videre hvis du skal fortsette å slanke deg.