← Alle dagbøker
diarist.Alias

Mariah

42 år184 cm33 innlegg 2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist89,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå26,3
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. mai 200218. juli 2002
😑89,0 kg

Gal av bivirkinger!

I går hadde eg en sprekk på jobb å begynte å spise ypgurt nøtter, uff.
Det er jo min feil, men det er nesten umulig å holde seg borte fra mat nå. Må bare ta å skifte p-pille merke om det ikke blir bedre, har jo fått en apetitt og et søtbehov som ikke ligner noe.
I dag når eg satt på bussen så tak eg meg selv i å fantasere i om hvor deilig det hadde vært å spise et grovbrød på størelse med en buss!! Eg hadde tilogmed planene klare for hvor eg skulle begynne å spise på kjempe brødet!!
Wow, da ble eg skremt.
Det anbefales ikke å avslutte midt i brettet, så eg har iallefall 1,5 uker igjen av dette marerittet.
Egentlig så vil legen og helsesøsteren at eg skal bruke opp de to neste brettene også, de sa det iallefall slik da eg var å fikk de. Så vi får se..
Eg kan ikke annat en å le, det er helst sykt hvor gal eg har blitt, det er jo bare mat!

I dag var eg på treningsstudioet igjen, fant ut at eg fikk ta å forbrenne litt av yogurt nøttene, så eg tok 20 min på cross traineren, to omganger med vektprogrammet og 20 min cross training igjen, det var deilig å få beveget seg littog eg fikk en kjempe herlig følese.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 skillingsboller

Lunsj: frokost grøt

Middag: (rett etter trening) 3 grove rundstykker, et eple og en banan. (sjønner dere hva eg mener med kjempeappetitt)

Mellommåltid: et rundstykke, et eple

Kvelds: 2 grove rundstykker

😄89,0 kg

Engeri kick!

Kom ikke hjem fra jobb 02 og la meg da, stod ikke opp før 10.30 i dag!! Tenk all den søvnen, tror eg hadde sovet for mye for eg var enda trøtt.
Hadde ikke litt energi eller overskudd og iallefall ikke lyst til å trene, men eg kom meg nå på treningstudioet og der skal eg si det ble fart i meg!
Har ikke det minste lyst til å løpe der lengre, men har forelsket meg helt i cross traineren (du løper jo der også)
Tok oppvarming på 12 min, trente vekt programet som er laget til meg og tok 20 min på cross traineren igjen.
Etter det svømte eg rolig i et kvarter før eg gikk i dusjen.

Sjokolade djevelen i meg er ikke så sterk i dag, tror eg kom over det værste siden eg holdt ut i går.
I dag har eg spist mye grovt brød, ca 3/4 dels brød tror eg, vet at eg ikke bør spise for mye, men det er disse p-pillene som krever sitt da, så eg tenkte at eg skulle ta noe sundt iallefall.

I dag har eg spist..

Frokost: 1 skår jogurt med musli

Lunsj: vegetar pizza og litt grovbrød

Etter trening: grovbrød

Middag: 4 grove skiver med hvitost , så litt mer grovbrød

Kvelds: grovbrød

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😃17. juli 2002
Hei Mariah! Jeg ville bra ønske lykke til med veiing og konkurranse i morgen!! Nå må jeg bli ferdig her så jeg kan komme meg ut i sola!!
😀89,0 kg

Den harde kampen

Er på jobben nå, sitter å kjemper mot sukker suget.
Veldig lett når eg har en skål sjokolade, is og sjoko/yogurt mandler rett bak ryggen min..

Sjokolade spiser eg jo ikke, is skal eg ta en pause fra og i mandlene er det 555/547 kalorier for 100 gram!
Fikk nettop vita at du må forbrenne 9000 kalorier for å gå ned et kilo fett, noen som vet om det stemmer?

Skal prøve å få trent før jobben i morgen, kansje det kan gi med litt motivasjon.

I dag har eg spist..

Frokost: 1 eple, 1 banan, frokost grøt

Lunsj: 2 grove rundstykker, en banan

Middag: jokt ris og en halv brokkoli

Kvelds: 2 grove rundstykker

Ekstra: 2 grove rundstykker

Jobber til midnatt så eg er ikke i seng før 02, prøver alt eg kan å holde meg unna søt saker. Derfor spiser eg heller mer og oftere, så lenge det ikke er så altfor usundt slik at eg holder blodsukker livået noe lunde jevnt.
💔89,0 kg

Oh åh

Hadde ikke veid meg før eg skrev forje innlegg, som dere ser så har eg nesten gått opp alt sammen igjen.
Grunnen er vel den at eg begynte på p-piller for en liten stund siden, og da er det ganske vanlig at man legger på seg.
Uff, føler meg totalt mislykket.
Men eg må jo klare å gå ned igjen!

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove rundstykker

Lunsj: 1 grovt rundstykke , 1 banan

Middag: jordbær (var på jobben, kunne ikke lage noe varmt)

Mellommåltid: 100 gr yogurt og sjoko mandler (er bare sååå goddtesyk)

Kvelds: tenkte å lage meg litt frokostgrøt, eller så blir det yogurt og musli.

Snakket med legen om det før eg begynte på pillene at eg helst ville ha noen der det ikke var valig at man la på seg.
Og hun forklarte at man legger ikke på seg av pillene, men at noen får en bivrikning som gjør at de får større matlyst, og da kan man jo legge på seg.
Eg har iallefall merket at eg har blitt utrolig godtesyk, bare må ha søtt.
For førstegang så har eg hatt skikkelig lyst på sjokolade siden eg sluttet å spise det i påsken.
Har foreløpig klart å holde meg uanna, men noen snickes is har det blitt. Det skal eg slutte med nå iallefall.
Har tenkt å fortsette litt til med pillene, men gir det seg ikke så må eg nok bytte merke.
Eg er sulten og godtesyk hele tiden, men kan jo ikke spise hele tiden, det er jo tortur.
😃88,0 kg

Igang igjen

Så er eg tilbake da, i det siste så har eg bare fått konsentrert meg om å holde vekten, ikke å gå ned, men nå er eg igang igjen!
Kan ikke gi opp nå!!

Det sjedde mye mellom meg og Chris, og eg blir nødt til å velge hva eg vil, om eg vil videre eller hva. Heldigvis er han så tolmodig og forståelsesfull som det går an å bli.

Som dere kansje har fått med dere så er ikke Bergensområdet plassen å være dersom du vil bli brun i sommer. (om du ikke griller deg i et solarium da, slik eg gjorde)
Det er bare regn, regn og atter regn..
Det i tilleg til at eg jobber så mye har ført til at det ikke har blitt mangen joggeturer på meg i det siste, det er liksom ikke alltid så lett å komme seg ut døren når det øser ned og du er i tilleg veldig trøtt.

Men tro ikke at eg gir meg med det, nå har eg meldt meg inn på det gamle treningstudioet mitt igjen, eg har min første time med veileder i morgen.
Har allerede vært der en gang, det var bare så utrolig deilig å være tilbake der, eg har nok et litt spesielt forhold til det stedet.

Eg har også begynt på CLA, noen som har erfaring med det?
Det skal visst forbedre forholdet mellom fett og muskler og funker best dersom du trener regelmessig.
Eg har ikke helt troen på det, men det er vel verdt et forsøk?

I dag har eg spist..

Frokost: 1 skål yogurt med musli

Lunsj: 2 grove skiver

---------------------------------------------------------------

Oppdatering:

Middag: en stor salat med grovt brød til

Kvelds: pasta al pesto og rundstykker

Kvelds snacks: 2 risi fruttier og pistasj nøtter og 3 snickers is (fy!)

Eg hadde meg en liten sprekk i går kveld, fant ut at det var greit siden eg syklet både til og fra jobb så det var liten sjangse for at eg ville legge alt på meg igjen.
Det var liksom et siste farvel til alt usundt fordi i morgen (dag) har eg min først treningstime med veileder.

Eg unnet meg en
💔88,0 kg

Krise!!

Har klart å legge på meg igjen, hvor mye vet eg ikke helt enda, så eg skriver bare 88.
Sjønner ikke helt hva som har sjedd, eg har spist sundt, mosjonert mye men også spist litt vanlig mat i tilegg.
Tirsdag var eg og Chris i et badeland i over 5 timer!! Vi satt ikke i ro i et sekund, det var svømming, gå opp trapper til seilebaner, dytting og andre bevegelser hele tiden!

Jaja, helt sikkert min egen skyld, sitter ikke her og synest synd på meg, er bare kjempe skuffet og sint på meg selv, men eg skal ikkegi opp!
Nå skal eg bare jobbe enda hardere for å oppnå målene mine.
Planen var jo å være tynnere til skolestart og ikke større..

Nå når eg endelig har ferie så skulle eg jo egentlig begynt å trene, men siden eg har skadet både foten og hånden min (føler meg næmere invalid) så må eg utsette det en liten stund.
Kan verken jogge eller svømme nå, men fikk til de tre obligatoriske jogge/gå turene i uken som gikk.

I dag har eg spist..

Frokost: 1 skål yogurt med musli

Lunsj: 1 grovt rundstykke

Middag: 1 grovt rundstykke

Kvelds: en frukt eller noe sånt

Som dere ser har eg kuttet ned på maten etter at eg oppdaget vekt økningen.

Vær så snill å ikke synst synd på meg for det var absolutt min feil og eg fortejener det ikke.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️8. juli 2002
Hei,
Du bør titte på disse sidene:
www.ibalanse.com
www.jentemat.no

Lykke til med en varig vektreduksjon!!!
Bilde
c.AuthorAlias Helena😉4. juli 2002
Jeg tenkte at vi i 80 kilos klassen også må starte en 5 kg konkurranse, i likhet med de på 7-tallet!! Jeg skriver en melding til alle på 8 tallet som har vært innom de siste dagene, så er det bare å melde seg på hos meg!! Jeg foreslår at vi starter i dag, og har torsdag som fast oppdateringsdag!! Så gi meg beskjed hvis du vil være med! Lykke til videre!!

Helena
c.AuthorAlias Keyz30. juni 2002
Ok, jeg skal ikke synes synd på deg, jeg skal helle komme fram med pekefingeren. Om du vil ned i vekt må du slutte å fucke med forbrenninga di. Du må spise mye mer enn det du hadde i deg i går. Kaloriinntaket ditt bør ikke gå under 1000 kalorier. Det innebærer en sunn frokost, en ditto lunsj og middag samt minst to små mellommåltider. Jeg er ingen kaloriekspert, men les litt rundt, og du vil skjønne hva jeg snakker om.
Lykke til med slankinga di :o)

Klem fra Keyz
😉87,0 kg

Im back!

Hadde en liten sprekk på to dager kan man si også har så utrolig mye sjedd!
Men de siste dagene har eg tatt meg inn igjen, dette skal eg greie. Hvordan eg klarte å ikke legge på meg er et mirakel for meg, jaja.

Hadde en litt, hmm, hva skal man kalle det, eg og Chris var iallefall ute bå byn (vi er i lag hele tiden for tiden) og begynte å kysse etter å ha drukket en hel del, da eg kom hjem ringte Ben (eg hadde prøvd å få tak i han hele kvelden) og vi hadde en utrolig dum krangel, det vil si han kranglet, eg ville bare sove.

I går når eg traff Chris igjen så var alt som vanlig, og lettet var eg, helt til han kysset meg og eg kysset han igjen, og denne gangen var vi nokså edru..
Så nå blir eg vel nødt til å velge, og eg HATER å ta valg.

Bare for å bevise at eg er over sprekken så må eg fortelle at i går da vi var på peppes så bestilte eg bare en liten salat, mens Chris tok en svær pizza. Sefølgelig klarte han ikke å spise alt og tvang meg til å spise to skykker siden han hadde faktisk bestilt halve til meg.

Og i dag hadde eg vekkerklokken på enda eg har ferie for å gå ut å jogge, kom akkurat inn nå.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove baguetter

Lunsj: 2 grove baguetter

Middag: skal koke ris og brokkoli

Kvelds: toro`s frokost grøt
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias B-Jones❤️24. juni 2002
Heia, ser du har hatt en liten sprekk du og *S*..Håpe d sette fart på forbrenningen vår, d har eg tro på ;-)
Leser om "gutteproblemene" dine og tenker at det må du jo bare nyte, to gutter som er interresert i deg, ikke verst *S* Nyt det og bruk tid før du bestemmer deg, er de skikkelig interresert i deg så klarer de å vente *S* Lykke til ;-)
😛87,0 kg

Sliten, men på n god måte.

I dag har eg fri på skolen, og Chris, en veldig god kamerat av meg tok seg fri fra jobben for å gå tur med meg. Vi tok ulriksbanen opp på Ulriken, gikk over vidden og til Fløyen også gikk vi ned fra Fløyen, litt av en tur.
Hehe, eg bor på en gård oppå et lite fjell og han bor i byn, så gitt hvem som var i best form?

Det var kjempe deilig å være ute så lenge og få brukt kroppen, det var både oppover og nedover bakker så armene var også i litt aktivitet, neste gang skal vi bade i et av vannene der oppe.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove skiver

Lunsj: 1 smothie

Middag: ris og grønskaker kokt sammen

Dessert. et eple

Kvelds: hmm, vet ikke om eg helt tør å ta sjangsen på å spise kevlds, middagen ble ganske sen så eg tror ikke at det gjør noe, ellers begynner eg bare å spise for mye igjen.
Kansje en banan?

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ABC19. juni 2002
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
😀87,0 kg

Miraklenes tid er ikke forbi..

Eksamen gikk kjempe dårlig, tenkte at oki de kan ikke gi meg verre en 3, men noe bedre turde eg ikke å håpe på etter at eg kom ut fra eksaminasjonen. Fem min etterpå sa sensor at han ville gi meg 5!!
Eg ble helt sjokkert, måtte spørre en gang til hva han sa, og igjen; han ville gi meg fem!!

Så nå er eg kjempe glad, har vært å svømt i 80 min ( en time plus de 20 "straffe minuttene") og vært på shopping, men fant ingen ting.

I dag har eg spist..

Frokost: frokost grøt

Lunsj: 2 grove skiver

Etter svømmingen. et grønt eple

Snacks: 1 mcflurry (traff en veninne, måtte jo feire)

Kvelds: frokost grøt

Håper det gikk like bra med resten av dere som hadde eksamen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bulle😉18. juni 2002
Gratulerer med eksamen! Lykke til videre med slankingen din, det ser jo ut til å gå greit! Takk for kommentaren i min dagbok, slikt hjelper!
c.AuthorAlias Keyz17. juni 2002
Gratulerer med vel overstått eksamen da! :o) Føles deilig å få en 'byrde løfta vekk fra dine skuldre', hva? Og lykke til videre med slankinga di!

Klem fra Keyz
87,0 kg

Joda

Leser ennå som en gal, heldigvis så lenge eg står på denne eksamen så blir det aldri mer geografi, aldri mer bergrater, isbreer, elver osv, men det er jo om eg står da...

I dag har eg spist..

Frokost: frokost grøt

Lunsj: 2 grove skiver

Middag: 4 grove skiver med ost

Snacks: mcflurry (en kamerat kjøpte den til meg enda eg sa at eg ikke ville ha, så den er eg yndskyldt)

Kvelds: 2 grove skiver med salat. så begynte det å gå galt, 1 pizzastykke og 1 skillingsbolle

Ekstra: 2 skoleboller, nja, vet ikke hva eg skal si, fikk ikke sove og led allerede av underskudd på søvn, på grunn av eksamen så stod eg derfor opp og spiste, da pleier eg å få sove igjen med en gang.

Men alikevel..
Så eg bestemte meg får å svømme 20 ekstra som straff.
💔87,0 kg

Alt går alt...

Joda, eg leser som en gal til geografi, yndlings jeansen min er ødelagt, eg har begynt å få mareritt og tror pappa har begynt å drikke igjen, joda..

Heldigvis har eg mangen gode venner som har ringt og oppmuntret meg under lesingen, ellers hadde eg nok blitt gal.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove skiver

Lunsj: 2 grove skiver, to plommer

Middag: 4 grove skiver med brunost

Kvelds: 4 klemmentiner

Ha en fin slanke helg!
😈87,0 kg

Tung dag

I dag har alt gått galt, begynte i går da eg spiste mer en planlagt, ble kjempe sur på meg selv.
Så i dag morges ble yndlingsjeansen min ødelagt rett før eg skulle på skolen, der fikk eg vite at eg kom opp til muntlig: geografi!!

Vi har en elendig lærer og det er et elendig fag, ikke noe byer i Belgia akkurat, bare isbree, elver, bergarter og andre ting eg ikke bryr meg det spor om.
Vi var 6 skykker i klasssen som kom opp, førstemann begynte å gråte før vi gikk ut døren, eg klarte å ikke gråte, men ikke å sjule sinnet og skuffelsen.

Tror eg gråt i 2 timer når eg kom hjem, det krever en del energi (kalorier?, hehe) så eg sovnet til slutt.
Etterpå leste eg gjennom halvparten av boken, gikk på joggetur (dagens eneste lyspungt) og leste ferdig boken.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove skiver

Lunsj: 2 grove skiver

Middag: frokost grøt

Kvelds: yogurt

Etterpå: 2 hamburgere stekt i stekepannen (FY!!)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😵15. juni 2002
Uffadeg, høres ikke skkurat kjekt ut å komme opp til muntlig geografi nei....
Men se det positive i det, det er læring.. Du skal vel kanskje utdanne deg videre.. da er alle examener gode å ha bak seg...
Håper både examen og den videre slankinga går greit!
Ha en flott dag
🌙88,0 kg

Helt greit egentlig

I dag skal eg ut å jogge igjen, delig å ha fri slik at eg får tid til å gjøre det eg vil også..
Driver å funderer på hva eg skal servere når eg får to veninner på besøk fredag.
Tenkte å kjøpe chips til de, men det blir liksom litt rart om eg ikke spiser noe så eg må finne noe vi alle kan kose oss med i tillegg. Går det an med dream is, eg elsker iskrem og dette er jo yogurt is med lite fett i, noen andre som har noen ideer?


I dag har eg spist..

Frokost: toro`s frokost grøt

Lunsj: 2 grove skiver og et grønt eple

Middag: 4 kavringer (bare) og to skiver med ost

Kvelds: 1 skål yogurt, fire fiskepnner

Ettermåltid: 2 hamburgere sekt i stekepannen (FY!)
😌88,0 kg

Sliten

Har vært litt av en dag dette here, først stod eg opp (hjemme for en gangs skyld) lagde frokost og gikk på skolen, så dro eg rett fra skolen til svømme hallen og svømte en time før eg og to veninner gikk på shopping. Kjøpte en topp, vil ikke kjøpe så mye klær nå siden de snart skal bli for små..

Dro rett derifra til helsestasjonen for ungdom, så hjem, tok ut av oppvaskemaskinen besøkte mormoren min, og da eg kom hjem igjen hadde mamma enda ikke kommet fra møtet, da var kl over 20, så eg var snil jente og dro i fjøset for å melke kuene for henne. (allle eg treffer som etter en stund finner ut at eg er fra en gård holder på å le seg i hel, eg er ABSOLUTT ikke det du assosierer med odelsjente, ved mindre det er en som alltid er sminket, går med ringer og øredobber og er ellers ekstremt jålete og overhygensik)hehe.

Svømmingen var jo bra trim da, tror melkekuer også er bra, neglene mine liker det iallefall.
Jaja, får vel ta fatt på skolearbeidet nå før eg legger meg.

I dag har eg spist..

Frokost: 2 grove skiver

Lunsj: 2 grove skiver, et grønt eple

Middag: pasta salat (på resturant med veninnene)

Kvelds: toro`s frokost grøt

Ha en fin natt folkens!
😐88,0 kg

Om slankepillene..

Sa aldri at eg skulle ha det, men at eg tenkte å spørre legen om hva han mente om det..
Som sagt før eg eg fult klar over at de ikke gir det ut til hvem som helst, og at man fremdeles på jobbe for å gå ned i vekt..

I dag skal eg hjem og på vekta igjen, lurer på hva den sier.
Fordi om det regner så blir det nok joggetur også, skal sansynligvis ikke jobbe mer denne uken så da får eg også tid til å svømme, jippi!

Har lest en god del bøker om spiseforstyrelser i det siste og fått en god del gode råd. (altså sunne råd, aper ikke etter de farlige)
Feks. spis bare et sted i huset, eg pleier å gi ungene mat ved kjøkkenbordet, mens eg selv senere spiser kvelds foran tv`en.
Eg liker ikke å spise ved bordet med ungene, og eg liker heller ikke å sitte ved bordet alene, men foran tv`en er supert. Det må eg slutte med for eg kjenner ikke smaken så godt siden eg konsentrerer meg om det som sjer på sjermen og spiser kansje mer en nødvendig..
Så nå skal eg også sitte ved boret når eg spiser, og siden eg hater å spise alene så er faktisk sjangsen for at eg spiser mindre ganske stor.

Også har eg bestemt meg for å jobbe med holdningen min, sitte med rett rygg, stå pent osv.
Det er viktig for førsteintrykket.
Eg ser de skal ha et Grete Roede sommerkus i byn, lurer på om eg skal melde meg på.
Er det noen som har vært på et sommerkurs eller bare et helt vanlig kurs som vet hvordan det fungerer?

For eg tenkte liksom at det blir som med fat club, noen kontrolerer deg og ser om du har gjort fremgang. Og eg hadde aldri turd å gå opp på vekten om noen skulle kontrolere og det viste seg at eg hadde lagt på meg, tenk så flaut.
Så eg hadde nok tvunget meg selv til å stå ekstra hard på.


I dag har eg spist..

Frokost: 2 rundstykker

Lunsj: 2 rundstykker, et grønt eple

Middag: 2 grove kjeks og to brødskiver med brunost på

Mellommåtlid: litt brød/sjokoladekake (så lite at man knapt kunne se det under et mikroskop, men alikevel..) (FY!)

Kvelds: 2 skåler yogurt

Snacks: 2 grove kjeks med brunost (fy)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz12. juni 2002
Jeg var kanskje litt kvass. Unnskyld.
Lykke til med slankinga di :o)

Klem fra Keyz
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.