← Alle dagbøker
diarist.Alias

Mandrine

67 år163 cm8 innlegg 2001 0 følgere

Start75,0 kg
Sist70,5 kg
Endring−4,5 kg
BMI nå26,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. september 20017. oktober 2001
70,5 kg

Søndag

Det gikk fint i går med bare Noka-diett og frukt. Håper det vises på vekta neste gang jeg går på den.
Prøvde noen gamle bukser i går, det er rart at 4,5 kilo utgjør en sånn forskjell i om buksene passer eller ikke. Men det er vel ca. en størrelse da.
Målet er jo å komme ned minst to-tre størrelser.
Nå gleder jeg meg mest til å se 6-tallet på vekta, det er lenge siden jeg har veid under 70 kilo, minst 9 år, så det er på tide.
Har allerede begynt å se etter lekre klær på nettet og i kataloger, det er så godt å drømme seg bort. Tror ikke jeg får de store problemene med løst skinn på magen eller andre steder, er heldig sånn sett, ikke noe løst skinn til tross for at jeg har bært frem tvillinger for fire år siden. Og ingen strekkmerker heller, annet enn på lårene.
Puppene er jo et kapittel for seg selv, de blir jo mindre og mer slapp for hver kilo jeg går ned, men jeg tenker som så at det vises ikke gjennom klærne! En kan jo ikke gå rundt og se ut som en modell etter å ha ammet fire barn!
Det har ikke vært mye tid til å sitte ned og late seg i helga, jeg har alltid mange prosjekter som må gjøres, akkurat denne helga er det loftet som har fått en nødvendig opprydding, det blir mye klær og leker etter hvert med småbarn i huset, noe vokser de fra, noe har de arvet osv. Og lekene er et kapittel for seg selv, her kastes det med hard hånd, det som aldri blir brukt til annet enn å rote med setter jeg bort eller kaster.

Vel - det var en liten søndagsrapport.
70,5 kg

Sakte men sikkert

Har ikke skrevet i dagboka på lenge, heller ikke veid meg. Har vært ganske flink og brukt Noka-dietten eller Nutrilett bar på morgenen og på jobben, vanskelighetene begynner når jeg kommer hjem og skal gi middag til ungene. Da er det ikke så lett å holde seg unna middagen, og jeg merker også at jeg har en tendens til å overspise. Litt kake (!) har det også blitt de to siste dagene, men nå er det jevnt slutt. Lørdag og søndag skal jeg bare bruke Noka-dietten og spise frukt. Ungene er ikke hjemme i helga, så det er ikke noen unnskylding at jeg må lage mat til dem.
Det har blitt lite trim også den siste uka, har jo pleid å trimme før jeg drar på jobben, men denne uka har det vært så mye styr hver morgen, enten en eller annen unge som skal til helsesøster, tannlege osv. eller møter på jobben som jeg har vært til å rekke kl. 0800. Så da nytter det ikke å få tid til å gå tur. Ungene er jo ikke avlevert i barnehagen før halv åtte, og det blir ikke tid lenger da, det tar jo litt tid å kjøre til jobben også! Ettermiddagene hvor jeg er alene med tre trøtte småbarn er uaktuell til turgåing, de vil gjerne legge seg allerede før 6 mange ganger. Og når en ikke har barnevakt må en finne på noe innendørs.

I dag tidlig tenkte jeg at NÅ skal jeg se det sørgelige resultatet på vekta, også var jeg gått ned 1,5 kilo!! Slett ikke verst, selv om jeg har brukt lenger tid på det enn jeg hadde forutsett. Så nå har jeg fått ny inspirasjon til å stå på.
Har også bestilt meg en trampoline (2 meter) som jeg tenker å bruke her hjemme spesiellt de dagene når jeg ikke har fått tid til å gå turer ute. Det er flott trim å hoppe på trampoline, leste en gang at 10 minutter på trampoline tilsvarer halv times jogging, men vet ikke akkurat om jeg tror på det da! Men det er jo morsomt også, sette på litt frisk musikk og hoppe seg svett, gleder meg til den kommer.

Til alle dere andre slankere på siden, jeg synes dere er kjempeflink, noen har jo gått ned en hel masse kilo og holdt på lenge med det. Det er beundringsverdig! Jeg får desverre ikke så mye tid til å skrive i dagbøkene men jeg forsøker å lese i noen av dem.
72,0 kg

Bare et liten oppsummering

Det blir ikke til at jeg får tid å skrive hver dag i denne dagboken, nå skal jeg forsøke en liten oppsummering. Det har gått stort sett greit med Noka-dietten, men i helga var det store utskeielser, stelte i stand til barnedåp og det var nok av godsaker å spise både underveis og på selve festen. Vekta gikk nok opp, hvor mye vet jeg ikke, siden jeg bare veier meg på mandager.
Men - likevel, mandag var vekta på 72 kilo og det er jeg fornøyd med, 1/2 kilo ned.
Jeg ser allerede i speilet at jeg har gått ned noen kilo, og det inspirerer til videre innsats. Nå har jeg også smakt jordbærvarianten av Noka-dietten, og med noen frosne jordbær som knuses i med stavmikser, ble det kjempegodt. Jeg gleder meg allerede til neste måltid.
Jeg har spist middag så og si hver dag, synes ikke jeg bare kan drikke milkshake, skal jo være et forbilde for ungene mine også da. Men heretter tenker jeg å spise salat og slikt til middag, og heller se på at ungene spiser sine yndlingsretter, pølser og pizza og sånne usunne ting. Selvfølgelig spiser vi annet også, det blir nok mer fisk og grønnsakssuppe på menyen heretter.
Har også vært ute og reist og traff tilfeldig på en gammel flamme fra den gang jeg var ung og slank. Vet ikke helt om han fikk sjokk når han så meg i en 20 kilo tyngere utgave, men han har nå lyst til å ha videre kontakt med meg, og det har jeg også. De gamle sommerfuglene i magen våknet til live igjen så dette kan bli spennende. (Hmmm, trenger vel ikke bare å skrive om slanking i dagboka.....)
Vel-dette møtet inspirerte meg i alle fall tid å stå på enda litt hardere, neste gang vi treffes skal jeg være litt tynnere enn nå. Selv om det sies at ikke utseendet har så mye å si så er det nå en ekstra inspirasjon å bli forelsket midt i en slankeprosess. Lenge siden sist jeg hadde den følelsen som jeg har nå! Kjempeinspirasjon!!

72,5 kg

Er det så enkelt?

Dette går jo så det suser, motivasjonen er på topp og jeg kjenner at klærne sitter litt løsere for hver dag som går. Deilig. Nå begynner jeg for alvor å tro at jeg skal klare det denne gangen. Har trimmet hver dag, har til og med pådratt meg gnagsår!!
Vekta skal jeg kontrollere på mandag, blir jo spennende siden jeg skal i barnedåp på lørdag med masse fristelser går jeg ut fra. Ja, ja, det er bare å prøve å være standhaftig og ikke overdrive.
Gårdagen gikk jeg kun på pulver, middagsrasjonen blandet jeg med stavmikser og hadde en banan oppi. Mettende og veldig godt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias marihøna16. september 2001
Ja, du får det jammen til, stå på!!:)
Skal du fortsatt gå på pulverkur eller er det bare for å få en pang start?????
Jeg har så vidt prøvd pulverkur en gang, men jeg synest det er vanskelig med barn og familie (3 barn,11,13,14 år) Så nå prøver jeg å gå ned med sunn mat, lite søtt og mye trim....og det går veldig sakte, men jeg er ved godt mot.....En hobby må man jo ha. Det blir spennende i mårra.....men du er i alle fall på rett vei, lykke til!!!!!!
72,5 kg

En god start eller?

2,5 kilo ned på en uke, det kan vel ikke være så aller verst? Har levd på pulver og frukt, men middag har jeg ikke klart å styre unna. Det er ikke så enkelt med barn i huset som skal ha middag hver dag, og det er ikke alltid den er så sunn og kalorifattig heller. Så jeg er godt fornøyd med 2 kilo den første uka.
Forige uke ble det lite trimming, fikk rett og slett ikke tid slik jeg hadde planlagt siden det ble så hektisk på jobbfronten. Men denne uka startet bra, var ute og gikk en lang tur i dag tidlig, og har tenkt å fortsette med det utover uka. Starter med en halv time daglig, og øker tiden etter hvert som jeg kjenner at formen kommer. Det kjennes veldig godt i bena at jeg ikke har vært flittig å gå de siste månedene.
Jeg er ved godt mot, veldig optimistisk og tror at denne gangen skal jeg faktisk klare å nå målet mitt, som er 58 kilo.
Og den Noka-dietten er veldig bra synes jeg, det smaker veldig godt og metter veldig godt. Forsøkte meg med en Nutrilett bar på jobben en dag, for å slippe å dra med pulver og melk og rystebeger, men jeg ble fortere sulten igjen etter en Nutrilett bar, så dagen etter var det tilbake til pulveret igjen.
74,0 kg

Det går fremover

Har ikke vært på vekta de siste dagene, men jeg kjenner jo på klærne at de ikke er fullt så stram mere. En delig følelse og en inspirasjon til fortsatt slanking. Målet er å komme ned på 58 kilo.
Går på Noka-dietten, bruker den 3 ganger daglig, spiser middag hver dag. Har nok ikke vært SÅ flink, men flink nok til å gå ned.
Trimmen har det blitt mindre av enn planlagt, pleier å ta en trimtur før jeg går på jobben ,men denne uka har jeg vært nødt til å dra tidlig på jobb hver dag, så det har ikke blitt trimming hver dag. Om ettermiddagene og kveldene kommer jeg meg ikke ut på trimtur, da har jeg evig nok med sure og trøtte unger, de slokner allerede i 6-tiden og da kan jeg ikke gå ut noe mere. Kunne jo selvsagt trimmet innendørs men har ikke helt klart å motivere meg til det. Det er for øvrig ganske mye å gjøre om kveldene også, så jeg sitter ikke mye i ro og ser på tv, er vel i bevegelse stort sett hele tida.
Vurderer faktisk å bestille meg en liten trampoline, den jeg så på koster nesten 2000 kroner, så hvis jeg bestiller den så bør jeg jo bruke den også. Trampoline er jo kjempegod trim!

Vel - det går rette veien i alle fall, kan nesten ikke vente med å nå målet mitt, denne gangen skal jeg klare det. Underveis skal jeg gi meg selv noen små belønninger, sånn som time hos hudpleier, stelle litt ekstra pent med utseendet mitt. Og den store belønninga er jo selvsagt når jeg har nådd målet mitt og kan kjøpe meg lekre klær uten tanke på at klærne må skjule flesket!
74,0 kg

Liten rapport

Dagen i går gikk jo kjempefint, brukte pulver 3 ganger, om kvelden spiste jeg 2 gulrøtter, hadde ikke så veldig lyst på pulver da. Det er kveldene som er verst for meg, liker å ha noe å tygge på. Men gulrøtter er jo en fin erstatning for peanøtter og annet snacks. Vekta i dag viste en kilo mindre, det er nok mest vann for jeg sprang mye på do i går. Har planlagt å ikke veie meg hver dag, det blir litt mer spennende hvis jeg veier meg en gang i uka, så jeg tror mandagene blir min veiedag.
I går trimmet jeg først før jobben, og på ettermiddagen var jeg en liten rusletur sammen med ungene, alle monner drar regner jeg med, selv om jeg ikke akkurat ble så veldig svett på den turen. Gnagsår har jeg også klart å få, må stupe inni skapet nå og se om ikke jeg har noen bedre sko der. Tenker å gå meg en tur i lunchen på jobben i dag, vi har anledning til det hvis vi vil. Kjempeflott for en som er bundet til unger om ettermiddagen/kvelden og ikke bare kan stikke ut en liten tur.
Jeg er full av optimisme og tror dette skal gå bra. Har også lest en del dagbøker her nå, og er kjempeimponert over alle sammen som har klart å kvitte seg med så mye overvekt. Jeg vil også bli en av dem!!
Ha en fin dag alle sammen, flott å ha så mange å slanke seg sammen med.
75,0 kg

Starter i dag med Noka-dietten

Etter å ha sloss med vekta i noen år nå, og stadig begynt på ny frisk med nye matvaner har jeg bestemt meg for å forsøke en pulverkur denne gangen. Dette har aldri vært prøvd før, har vel egentlig aldri vært helt for pulverkurer. Slik ting har utviklet seg nå med stadig stigende vekt har jeg kommet til at jeg vil forsøke en pulverkur. Jeg vet at den største utfordringen er å beholde vekta etter kuren, men jeg tror at hvis jeg først finner igjen idealvekta mi så vil det i seg selv inspirere meg til å beholde den.
Jeg vet også hvilken mat jeg må holde meg unna for å unngå å gå opp i vekt.
Startvekta er 75 kilo, målet mitt er å gå ned til 58 kilo som er den vekta jeg hadde for snart 9 år siden, før jeg ble gravid og begynte å legge på meg.
I tillegg til å bruke Noka-dietten skal jeg selvfølgelig trimme. Har allerede kommet godt i gang faktisk, kom akkurat inn fra en times tur ute, en halv time i rolig tempo hvor jeg fulgte ungene til barnehagen, og en halv time med rask gange slik at pulsen steg og jeg ble ganske svett.
Jeg er ved godt mot og håper via denne dagboka å komme i kontakt med andre som slanker seg ved hjelp av pulver eller andre metoder. At det nytter skjønner en jo når en leser alle dagbøkene her!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mandrine4. september 2001
feil
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.