← Alle dagbøker
diarist.Alias

Mammatil3

55 år178 cm23 innlegg 2002 0 følgere

Start86,3 kg
Sist81,5 kg
Endring−4,8 kg
BMI nå25,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. april 200228. august 2002
🙂81,5 kg

Fristende kveldsmat...

Det er for godt med mat om kvelden. Før sommeren var jeg flink til å kutte ut mat etter middag (ca kl. 17), men nå går jeg og snoker i skap og fryser og MÅ ha noe å putte i munnen. Is eller bolle eller det jeg kan finne. Burde jo tatt et eple, men det er liksom ikke det som frister mest. Svake meg!!!

Ikke er det så lett å legge ut på lange trilleturer heller. Tvillingene har fylt 2 år og skal ikke sitte stille lenger, de skal gå selv. Og da blir det lite trimming på turene våre...

Nå kommer de og skal hjelpe meg å skrive i dagboka mi, så da er det vel på tide å avslutte.

Fortsatt riktig fin uke til alle og meg selv!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃2. september 2002
Hei på deg!

Er bare innom for å takke deg for en kjempekoselig kommentar i db. mi. Jeg setter virkelig pris på alle de hyggelige kommentarene som kom inn etterhvert.
Jeg er kommet ovenpå igjen, men føler at jeg vil vente litt til før jeg vender tilbake til dagboka igjen.
Som deg, så synes jeg at det kan bli litt for mye tid som går til denne dagboka. Ikke for det, det er veldig inspirerende, men når man er 3-barnsmor så sier det seg selv at det går utrolig masse tid (og penger) til denne hobbyen.
Jeg er av og til innom slankere.com og da er det morsomt å følge med de få gamle som er igjen her. Utrolig masse nye mennesker som har kommet til siden jeg begynte. Og mange som har hatt en laaaang sommerferie, som deg.:-)
Som sagt har jeg det bra nå på alle måter. Sliter vel litt med vekta etter ferien, men det går seg nok til. Skal til kiropraktoren i morgen med den berømte ryggen min. Synd, egentlig at det kom nå igjen, for i dag har jeg en time på treningssenteret hvor en fysioterapeut skal hjelpe meg å sette opp et treningsprogram som går på å styrke rygg og bekken.
Men jeg får bare utsette timen og få ny når jeg er blitt god igjen.
Jeg håper det går bra med deg nå på alle måter, og du, ha IKKE dårlig samvittighet for at du ikke var der for meg da jeg slet. Jeg liker forsåvidt å ordne opp i problemene mine selv. Fikk tilbud om støtte fra både den ene og den andre, men jeg synes det blir feil å utlevere seg til folk en ikke kjenner. Det er liksom ikke meg. Men jeg satte veldig stor pris på at folk bryr seg. Jeg savnet forresten deg også i hele sommer etter at vi kom hjem fra ferien. Trodde du hadde bakket helt ut, slik en del gjør etter ferien... Men nå er du her, og det er FLOTT! Lykke til med videre nedgang!

Bamseklem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias anka🙂29. august 2002
Takk for helsinga i dagboka mi. I gårkveld tok eg meg ein tur på ca. 1,5 km på skogsvegen. Først er det berre motbakke, på returen er det berre unnabakke. Kanskje kan eg klare å få begynnt på aerobic i år, for treningane er på ein anna kveld enn gubben er på sang. Har litt problem med kveldar sidan han er vekke på jobb annakvar veke.

Vi får motivere kvarandre framover slik at vi når våre mål.
Ha det riktig bra.
😊81,9 kg

Tilbake etter en laaaang ferie!

Hei.
Nå er jeg endelig tilbake etter en lang ferie fra både slanking og Internett og alt sammen.
Og som vekta viser, så har jeg slett ikke hatt det ille i ferien min. Har spist godt og trimma mindre... Skulle gjerne sett at vekta var litt lavere, men nå er den i alle fall fremdeles over 80-tallet og jeg må vel bare innse at slik er situasjonen - og den må jeg gjøre noe med. Derfor trenger jeg slankedagboka for å få litt motivasjon til å holde meg unna godsaker i høst. Vet det blir vanskelig, men jeg er ikke fornøyd med kroppen min og må bare stå på.

Kan nok ikke følge opp dagboka mi hver dag, men skal prøve å komme innom et par ganger i uka, og også prøve å fått hilse på litt i andre sine dagbøker også. Men med 3 barn i huset, en på 6 1/2 år og to på 2 år, krever familien sitt.

Det er flott å være tilbake. Ønsker meg selv lykke til med slanking i høst!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊27. august 2002
Heisann!

Kjekt å se deg her etter en lang ferie.
Håper du har kost deg masse. Vil tro
du har hektisk med 3 barn i huset. Selv
har jeg bare en, men det kan være hektisk
nok det til tider. ;o)
Ellers ønsker jeg deg lykke til med vekt
reduksjon. Ha en fin dag.

Klem!
😌80,7 kg

Fornøyd med meg selv....

Må jo kunne være litt fornøyd med meg selv nå når jeg er under 1 kilo fra å se 79-tallet!!!Det bør være realistisk å klare det innen 1. juli. Et lite problem er imidlertid at jeg skal ha en uke ferie... Gleder meg veldig til det, men jeg er redd det blir en del besøk og grilling og turer ute på byn. Skal til Vestlandet der vi har all familien vår, og da må vi jo rundt og hilse på alle venner og slektninger. Og følger det gjerne med litt god mat og drikke. Men det er jo egentlig bare kos. Må bare være måteholden, det er det som er det vanskelige. Men det er verdt det.
Har tenkt å kjøpe meg forbrenningste, det høres så lurt og sunnt ut.

Ei på jobben mener at jeg ikke bør ta av mer nå (jeg er blitt ganske smal i ansiktet), og det er jo kjempekoselig å høre at hun syns jeg er tynn nok. Men jeg er ikke fornøyd selv, skal ned i 75 kilo. Så det så.

En riktig god dag til alle dere kjære venner som er innom dagboka mi. Er veldig glad for alle kommentarer, det varmer skikkelig godt.
Klem fra M. (som har ferie om 2 1/2 time!!!)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉29. juni 2002
Hei M!

Ser at du har tatt ferie nå. Heldiggrisen!
Kanskje er du innom her og titter hvis du har tilgang til pc.

Ønsker deg iallfall en fortsatt kjempefin ferie!

Vi "snakkes" om noen uker da.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias B-Jones😃21. juni 2002
Takk for gratulasjonen *S*..Og gratulerer til deg med minus 10 kg, d er kjempebra!! Snart er du nok nede på 70 tallet så kan vil stille til konkurranse sammen igjen..:-)
God helg..MVH B-Jones
c.AuthorAlias MTE😊20. juni 2002
Heisann!

Høres kjempe deilig ut med ferie.
Håper dere får masse fint vær og
koser dere mye når dere er bort
reist. Fin nedgang i vekten. Det
er kjekt og ikke minst når folk
kommentere ned gangen. Ha en fin
dag og kjempe fin ferie!

Klem!
😃81,0 kg

JIPPPPPIIII MINUS 10 KILO!!!

Har endelig klart minus 10 kilo fra jeg startet på slankingen ca. 1. mars!!!
Det er tøfft når det står på, og jeg har utrolig mange ganger følt at jeg bare vil gi opp. Og så har jeg gitt opp en dag, og så har jeg kjempet meg videre nedover igjen. For nå ville det jo være skikkelig nederlag å gi opp. Det er så mange som kommenterer at jeg har tatt av, så om jeg skulle opp igjen 10 kilo ville jo det være grusomt.
Men lørdag spiste vi MYE pizza, chips og sjokolade. Trodde nesten jeg skulle sprekke, og den dårlige samvittigheten min var nesten uutholdelig! Så dermed ble det mye vann og frukt og lange turer søndag. Og familien fikk ingen middag....
Turde nesten ikke gå på vekta i dag, men jeg ser jo at utskeielsen ikke var så synlig allikevel. Så målet mitt om å være under 80 kilo til 1. juli er ikke helt urealistisk. Og 78,8 kilo og NORMALVEKT i løpet av sommeren... Det hadde vært flott. Men jeg vet at høsten blir vanskelig, så da har jeg tenkt å begynne å trene step. Må ut og gjøre noe fysisk og stramme opp musklene litt.
Men nå skal jeg ut og grave i hagen.
Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra M.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀19. juni 2002
Hei M!

Takk for hyggelig hilsen og støtte i dagboka mi.
Du spurte om forbrenningsteen her en dag, og grunnen til at jeg ikke svarte på det i forrige kommentar var rett og slett fordi jeg først var innom din dagbok og skrev før jeg leste min egen.
Den heter bare Forbrenningste, er fra Bio-Form i Nord-Norge faktisk, og inneholder løvetann, artisjokk, rosmarin, pulveraroma og maltodextrine, hva nå enn det er ...
Den fås med fruktsmak og nøytral. Liker best den med fruktsmak. Synes den er veldig grei å drikke.
Det anbefales 3 kopper ifm måltid og 2 kopper utenom.
Som regel ligger jeg på 4 kopper. Når jeg ser på matinntaket mitt i løpet av en dag, ei uke, og vekta allikevel går ned, så har jeg virkelig tro på at noe fungerer, enten det er teen eller CLA'en. Jeg fråtser jo ikke, men i de siste ukene har det blitt veldig lite gåing og annen trim. Allikevel så har jeg gått ned om ikke så vanvittig mye.
Jeg er jo selvfølgelig bare glad til, for ingenting er bedre enn akkurat det. Men, jeg lurer jo på hvor god hjelp det er i de to "preparatene" jeg tar.
Teen skal jo øke forbrenningen, så det kan godt være at min er blitt bedre enn før, hvem vet?
Det var vel det jeg hadde å si om denne teen.
Herregud, jeg ser jo nå at det står "lett overvekt" hos deg.
Det er sannelig ikke lenge til du er "normal" igjen, *ler*.
Kjempegreier!

Er spent på vekta vår i morgen.
Det kan vel spøke for noen nedgang hos meg i dag, med marsipankake, sjokoladekake og rundstykker på menyen...

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Litago😄19. juni 2002
10 kilo siden 1. mars???? Det er jo bare helt fantastisk!
Tusen takk for hilsenen forresten, koselig at du kikker innom.
Men jeg skjønner at det er din dagbok man kan lære noe av!
Nå skal jeg lese igjennom mange av dagene dine for å se om jeg kan lære dine triks.
Du er bare kjempe-flink!!!

Litago
c.AuthorAlias MTE😊18. juni 2002
Heisann!

Ville bare innom og gratulere deg
med -10 kilo. Kjempe bra jobbet!
Stå på videre så ser du normal
vekt snart! Ha en fin dag!

Klem!
c.AuthorAlias nameit😃17. juni 2002
Hei!

Jeg visste vel at det var noe å flagge for i går da jeg skrev kommentaren til deg. *ler*
Gratulerer så masse med -10 kilo. Det føles helt sikkert helt herlig. Og så får man mange kommentarer fra andre, og da svever man jo formelig i dagevis etterpå. Omsider har jeg lært meg å holde hodet opp og TAKKE de som gir meg slike kommentarer. Tidligere unngikk jeg med øynene de som sa noe og prøvde bare å prate det bort. Men det er jo så artig at folk kommenterer slikt og ser at man har gjort en god jobb med seg selv. Vi skal være skikkelig stolte av oss.

Ha en fin dag!

klem fra NameIt
😃81,9 kg

Jojoen - det KUNNE vært meg...

Men det er det ikke. Men hadde det ikke vært for at aliasnavnet "jojoen" allerede var i bruk, så kunne jo jeg godt hatt det. For her har det virkelig gått opp og ned i det siste. Det var voldsomt så vanskelig det skulle være å komme seg videre nedover vekttabellen, men så har jeg jo heller ikke vært så flink i det siste.
Har siden slutten av februar gått ned 9,1 kilo, og det merkes. Har fått mange positive kommentarer og har vel "svevd" på dem og ikke jobba for å komme enda lenger ned. For jeg er ikke fornøyd ennå. Ser på BMI-testen at jeg oppnår "normalvekt" ved 78,7 kilo. Men målet er å komme ned i 75 (helst litt under). Så det er vel bare å legge seg i selen og skjerpe seg!!!

Har nok blitt litt slapp og daff i det siste. Kan det skyldes torden og regn eller kan jeg bare skylde på meg selv??? Lenge siden jeg har vært på trilletur, så i helga skal jeg ut og gå.

Ellers, så er det snart ferietid og det skal bli deilig. Bare så synd at mesteparten av feriepengene allerede er blitt brukt til å betale div. regninger og "resten" skal brukes til oppussing av badet... Men ferie skal det nå bli allikevel.

Riktig god helg til alle.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit☹️16. juni 2002
Vel, sånn går det når man ikke vet hva man gjør.
Hva flagger vi så for i dag da?
At du er tilbake om ikke så lenge?
Håper det. Det skulle vært et annet bilde, men men.
c.AuthorAlias nameit😃16. juni 2002
Hei M!

Har du begynt å være her inne bare torsdager nå?
Savner deg her inne. Må jo ha noen å kjempe mot.
Syntes jeg hørte en som sa hun skulle "knuse" meg.
Er skikkelig spent på neste gang du er innom for å se hvordan du ligger an. Det har vel ikke vært det store spranget for mitt vedkommende, men så har det blitt minimalt med trening de siste 3-4 ukene. Altfor lite, men nå har jeg hatt 4 behandlinger hos kiropraktor og skal ha en kontrolltime før vi drar på ferie i beg. av juli. Jeg ble anbefalt å begynne forsiktig med trening, men nå er jo selvfølgelig gubben mer enn opptatt med jobb, jobb og atter jobb.
Det eneste jeg kan da er å gå laaange turer med lillegutt.
Får gjøre det. Har vært ute 1 t i dag, så jeg får fortsette slik.
Er som sagt VELDIG spent på å høre hvordan det går med deg.

Ha en fin slankeuke!

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias Pernilla😉13. juni 2002
Du er nok ikke den eneste som sliter som en jojo her inne, det skal jeg love deg. Kjenner meg igjen som deg at du tar kommentarene til deg og lever på de en stund og ikke gjør så mye mer for å gå videre ned. Har det sånn jeg også. Merker jo selv på klærne at jeg har gått ned så da kan jeg "unne" meg litt ekstra tror jeg, og vips er jeg fanget i min egen felle.

men jeg tror en inspirasjon kan være å nekte deg disse fristelsene for en uke og se hva du oppnår med det. Du kommer helt sikkertil å merke noe med vekta, og det gir jo ny inspirajon til å prøve enda en uke og enda en og,,,,

Ha en fin dag da.

Klem, Pernilla
😛82,5 kg

FOR EN PYYYTON UKE!!!

Denne uka har vært pyton. Jobb og eksamen og møter på kveldstid. Dessuten er jeg DRITTLEI jobben og ser bare frem til ferien. Og etter ferien skal jeg HELDIGVIS ikke tilbake til denne jobben!!!
Det har visst blitt litt trøstespising innimellom. Smånasking på kjeks og sjokolade....fy,fy!!!! Og middagsrester til kveldsmat. Altså: ALLE GODE FORSETTER ER KNUSTE NED I SANDEN!!!
Vet ikke om jeg klarer det, men jeg MÅ bare skjerpe meg. Nå hadde det jo gått så bra, nesten -9 kilo på 12 uker (ikke så kjempebra kanskje, men greit nok). Og så var det de siste 6-7-8 kiloene.......... ÆSJ!!!!!!!!!!
Ja,ja, vi skulle kose oss med grillmat i helga.......... Det får bli kylling og salat (det er jo godt det òg) og så blir det INGEN chips eller sjokolade!!! Men LAAAANGE trilleturer!
Mål: 79,5 kilo innen 1. juli!!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀6. juni 2002
Hei!

Ja, da er vi på akkurat samme vekt, vi to. Vi får ha som mål å være under 80 kilo til 1.7. Det bør vi absolutt greie, eller hva?
Vel overstått eksamen, og snart har du ferie, da blir alt så mye bedre. Tid til å roe seg litt ned, men så lenge man har små barn så tar de en god del av tiden vår. Sånn er det bare, og sånn skal det være. Vi får se det positive i det, og ta med ungene ut på tur hvis det er mulig.
At du har hatt en del småspising skyldes vel mye stress i forbindelse med eksamen, men nå er det over, så da er det tilbake til gulrota igjen. Du må for all del IKKE gi opp nå.
Jeg synes du har vært utrolig flink som har klart å gå ned såpass som du har. Du skal være fornøyd med deg selv! All grunn til det, ja.
Dette takler du. Vi har enda en måned på oss til ferietida tar oss, så vi får være ekstra utholdende nå.
Har selv fortsatt problemer, ikke med rygg, men med bekkenet. Har vært hos legen i dag og han sa jeg var veldig skjev i ryggen. Det må være p.g.a. smertene. Jeg skal til kiropraktor i morgen, så da blir det forhåpentligvis bedre etterhvert.
Gleder meg til å ta opp treningen igjen. Har virkelig savnet det i det siste.
Men du, nå tar vi et skippertak og får av oss noen flere kilo før ferien starter. OK?

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Pernilla😀6. juni 2002
hei hei!

Kjenner igjen fustrasjonen din, men så har du jaggu meg hatt mye å gjøre, og hvis aliaset ditt itilleg viser at du er trebarnsmor på toppen av det hele, så skjønner jeg godt fristelsen for trøstespisingen.
Men for all del ikke gi opp. Det går opp og ned med oss alle, og konkurransen er med for å motivere oss, ikke nødvendigvis stå høyest på pallen. (den ambisjonen har jallfall jeg lagt fra meg)

Nyt den deilige dagen, og gå deg en lang tur med vogna.

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias cat746. juni 2002
... men hvis du sier 9 kg på 12 uker så sier jeg 750g/uke... Og det er litt under det som du forventer å gå ned om du skal ned til 79,5 på tre uker... Så det går nok bra når du finner formen igjen. Og jeg vil bare si at du har vært kjempeflink. At det går litt fram og tilbake må man vel ta med - selv om det kan være vanskelig å holde motet oppe når det butter på alle kanter.
Klem og lykke til.
😊81,8 kg

Jada, dette går så bra...

Kvelden med biff m/bernè og pommes frites til tross, -100 gram fra mandag til i dag! Det er absolutt akseptabelt!!!
Men målet om 79,9 kilo til 1. juni har jeg skutt en hvit pil etter. I helga skal jeg være "alene hjemme", dvs MED tvillingene og UTEN mann og storebror. Men det skal bli fredelig, i hvert fall etter kl. 7 om kvelden... Da skal jeg kjøpe meg noe godt til lørdagskvelden. Og så får jeg heller gå en lang trilletur om dagen.

Her regner vi bort om dagen, men jeg ser at ugresset koser seg og vokser som bare det i blomsterbedet.... der må det en opprensking til i helga.

En riktig fin dag og god helg til alle.
Klem fra M.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit31. mai 2002
Hei igjen!

Og takk for hyggelige kommentarer!

Nå er det fredagskveld, og jeg har tatt frem helgegodtet mitt.
Er som en unge. Godtesuget ble så stort at det endte med at jeg og barna dro til en kiosk og handlet inn litt smågodt.
Det var helt støvsugd i skapet for alt som er godt.
Dermed holder jeg på å bruke opp helgens kvote for det som smaker godt. Jeg hadde sånn lyst på en liiten pose potetgull (40 gr) men det hadde de heldigvis ikke. Vil ikke kjøpe noen svær pose og ha liggende å friste meg.

Dessverre har det ikke blitt noen form for trim på hele denne uka p.g.a. ryggen, men jeg kjenner at den er atskillig bedre, så kanskje det blir en trilletur allerede i morgen.
Neste uke skal jeg iallfall være i gang igjen.
Men at trening gjør underverker med kroppen det skal jeg skrive under på. Vanligvis har jeg måttet få time hos kiropraktor for å få bukt med problemet. Denne gangen gikk det seg til med litt ro og forsiktig bruk av ryggen.
Jeg har lært meg (omsider) å bøye knærne når jeg henter noe opp fra gulvet.
Men nok om mine problemer.

Ja, vi har vært like flinke til å gå ned denne uka.
Neste uke raser jeg fra deg .... (vel, det er jo lov til å håpe, iallfall). Nei, for å være litt alvorlig, så er det på tide å komme i gang igjen. Føler at det har stoppet litt opp denne uka med all innesittinga. Det er egentlig godt å se at jeg savner treninga. Har jo ikke vært noen tilhenger av det tidligere, men når man ser hva det gjør med kroppen, så er det et "must" nå. (og det sier jeg her jeg sitter med litt smågodt en fredagskveld ...)

Vel, det begynner å bli sent, har vært alene et par dager uten gubbe. Ungene krever sitt, skal på skole, barnehage, og jeg er lenge oppe om kveldene og tidlig oppe om morgenen.
Har jo ikke vett til å komme meg i seng i disse lyse vårnettene. Det er så fint her oppe nå med det godværet vi har hatt. Det har skikkelig gjort underverker med skogen, plenen, ja alt som vokser og gror.

Du får ha ei kjempekoselig helg, og kanskje har dere godvær dere også? Hvor i verden bor du?

klem fra NameIt

😊81,9 kg

Riktig vei igjen!

Så flott å se 81-tallet igjen. Det vippa mellom 81,9 og 82 i dag, men det stod lengst på 81,9 så derfor er det det som gjelder.
Helga har gått uten de store utskeielsene, men det har likevel blitt LITT sjokolade, LITT is, LITT chips og LITT MER biff m/bernè og pommes frites..... Lange spaserturer har tydeligvis gjort sitt til at vekta ikke steg i taket. Takk og pris for det.
Jeg har fått spørsmål om målet mitt, og det er 75 kilo. Regner med at det skal bli vanskelig å nå, men hvis jeg tar tiden til hjelp hadde det vært flott å nå målet i løpet av høsten og før julebordsesongen setter inn.
Nå har jeg i snart ett år gått på et videreutdanningskurs to kvelder i uka, men er endelig snart ferdig med det (eksamen 3. juni). Etter eksamen har jeg tenkt å bli flinkere til å trene og prioritere litt andre ting enn skolearbeid. Det skal bli deilig. Kanskje jeg skal begynne med step? Liker ikke for mye hopping...
Ellers, så er det regnvær her i dag, så nå er det å ta fatt på husarbeid. Lego ligger strødd rundtomkring, så det skal ryddes og settes bort. For nå er mor i huset lei av små legodeler overalt!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit❤️28. mai 2002
Hei igjen!

Skulle legge inn et annet bilde, men så kom jeg over fløtepusen min. Håper du ikke har noe imot det.
c.AuthorAlias nameit😀28. mai 2002
Hei!

Åhh, det hørtes fristende ut med biff og bearnaise, og fløtegratinerte poteter til... Mmmmmmm.
Flott at du er blitt flink til å gå turer. Det må til skal man erstatte fettet med muskler.
Du leser vel bare verre til eksamen nå. Men det må nå bli godt å bli ferdig med det, for nå får du tid til andre ting som ble satt i 2. rekke mens du holdt på med lesing osv.

Step er utrolig fin mosjon med høy intensitet. Jeg kan virkelig anbefale det. Spinning også. Du får få deg prøvetime, så får du se hva du synes best om. Det viktigste er at man GJØR noe godt for kroppen.

Nei, nå MÅ jeg ut i godværet. Har en lei tendens til ikke å nyte det mens vi har det. (Så kan jeg heller klage etterpå for et dårlig vær vi har ... *ler*)

Lykke til med lesing og eksamen.

Bilde
☹️82,1 kg

Fanta og sjokolade til kveldsmat...fy,fy

Tenkte jeg skulle prøve en ny slankemetode: Fanta og Center-sjokolade til kveldsmat.... Det viste seg å ikke være særlig smart, så da er det tilbake til grovt brød med brunost.
Skulle jo egentlig ikke på vekta i dag allerede siden jeg var det i går, men så er det denne konkurransen til Pernilla, da. Så da var det ingen bønn. Målet mitt er ikke å vinne konkurransen, men å kanskje skifte vektklasse innen den er ferdig. Så kan jeg være med på konkurranse i 70-kilosklassen neste gang.... det hadde vært noe det.

Frokosten har jeg hoppa over i dag igjen, men nå nærmer klokka seg 11 og det er snart tid for lunch. 1 grov skive med brunost og 1 grov skive med trønderfår. Uten smør. Og så te (med litt sukker).

Ha en riktig fin dag og helg, jeg er ikke tilbake her før mandag.
Klem fra M.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀24. mai 2002
Hei og hå!

Vel, den slankemetoden du beskriver med fanta og center har jeg prøvd tidligere, kanskje med en annen type brus og sjokolade, men som du også har funnet ut; den virker ikke noe særlig... Selv har jeg klart å få i meg et wienerbrød i dag. Det sto ikke på menyen min heller, men jeg ble sittende på kafe for å vente på at bilen skulle bli ferdig på stasjonen, og plutselig sto jeg der med et wienerbrød og en kaffe i hendene. Vel, spist er spist, som jeg sier. Får skrenke inn på noe annet. I dag skal vi jo feire bryllup, så det blir gryterett på middagsmenyen.
Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å gå i flere timer etter at du har stått opp uten å spise noe.
Jeg synes jo absolutt at vi bør sørge for å få være med i 70-kg konkurransen når denne hos Pernilla er over. Det burde vi vel klare, hva? Det er 1 kilo som skiller oss nå, men så er jo du 8 cm høyere enn meg. Det er nå ikke lenge før du er slank, med den høyden din. Hva er forresten målet ditt?

Ha et kjempefint prinsessebryllup, så kan vi jo bare drømme om når vi kan iføre oss DE lekre kjolene.

God helg, så "snakkes" vi over helgen!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias RH😉23. mai 2002
Vel vel da fant du iallefall du at slik kveldsmat ikke var noe for deg! Pytt pytt sånn skjer innimellom!

Vil også ønske deg lykke til i konkurransen! Det viktigste er jo ikke og vinne men og delta og ikke minst få litt motivasjon ut av det! Lykke til!

Ha en super slankedag i dag!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
😃81,8 kg

Oi, dette var uventa etter mange helgedager

Så flott å gå på vekta i dag og se 81-tallet! Håpte jeg ikke hadde gått opp siden sist, og det viste seg jo at jeg hadde gått ned over 1 kilo. Og det til tross for at jeg kosa meg med både grillmat og kake i pinsehelga. Riktignok blir det til at jeg hele tiden har i bakhodet at jeg ikke skal spise mye, så noen utskeielse har det ikke blitt.

Syns det blir lettere og lettere å slanke seg. Har etterhvert funnet en metode det går an å leve med. Være i aktivitet, spise vanlig mat i moderate mengder, forsyne seg først med det sunneste til middagen (ta først oppå salat, ris o.l.), gå raskt forbi godtehyllene i butikken og ikke spise rester etter middagen sent på kveld...... Dette viser seg å fungere for meg, og etter hvert har jeg innsett at slik vil jeg ha det fremover også. Så da får vi se om jeg kommer enda lenger nedover vektskalaen etterhvert.

Målet mitt var egentlig 80 kilo til 1.juni, men jeg ser jo at det er ganske urealistisk selv om det er mulig. Nå har jeg snart gått ned 10 kilo siden slutten av februar, så 5-6 kilo til i løpet av sommeren hadde vært hærlig. Med mine 178 cm er jeg i normalvekt ved ca. 75 kilo, og det hadde jo vært greitt. 75 kilo var jeg før jeg ble gravid med eldstemann for 7 år siden, og da var jeg ganske fornøyd. Kroppen forandrer seg etter 2 svangerskap og 3 fødsler, men det er jo det som er så vanskelig å akseptere. Så da får jeg prøve å gjøre det beste ut av det.

Har fremdeles problemer med å få i meg frokost, så der må jeg skjerpe meg!!!! Og så må jeg skjerpe meg og bli flinkere til å skrive i dagbøkene til andre!!!! Det er jo så morro å få kommentarer tilbake!!!

Ønsker alle en riktig fin dag!
M.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias marihøne22. mai 2002
Hei Mammatil3,
Jeg blir imponert over hvordan du klarer å holde igjen når du står ovenfor så mange fristelser. Pannekaker, is og godsaker til kaffen - og så raser vekten ned til 81,8. Gratulerer!
Jeg har blitt nødt til å renske ut alt søtt og fett av skuffer og skap for å komme i gang. En liten fristelse og det er ikke nei i min munn. Nå går jeg på pulverkur for å kvitte meg med uvanene før jeg går over på normalt kosthold igjen. Det har virket for meg før, så nå krysser jeg fingrene på nytt. Jeg tror det er viktig å finne sin egen oppskrift på en lettere hverdag. Så hyggelig at du få god drahjelp av barna. Jeg løper selv etter en våryr toåring om dagen, så jeg vet hvordan det kan føles på kroppen:)

Lykke til med sommerformen!!! Jeg ser at vi har nesten samme alder, høyde, vekt og BMI - det blir derfor ekstra spennende å følge med på hvordan det går med deg.

Slankeklem fra Marihøne
c.AuthorAlias nameit😉22. mai 2002
Hei!

Tusen takk for kommentar i boka mi!
Jeg ser at vi har samme filosofi når det gjelder vekta, spise vanlig mat, være i aktivitet, osv. Det er slik det funker for meg også. Tross alt skal man kunne leve slik etter at de ønskede kiloene er borte. Jeg har hatt en liten nedtur i pinsa, gikk først ned til 83,3 for så å gå opp til 83,9 nå. Men det er ikke noen sovepute, for nå skal jeg videre!!!
Du skal være kjempefornøyd med deg selv som har gått ned over 10 kg. Det er litt av en prestasjon.
Vi får hive oss på i -5 konkurransen hos Pernilla, så får vi pushe på hverandre.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Pernilla😉22. mai 2002
Heisann!
Nå er vi igang igjen med ny -5kg konkurranse for oss i 80kg-klassen!!
Vil du være med, så er det bare å melde seg på hos meg, så starter vi i morgen, torsdag!

Pernilla
😉83,4 kg

Det går sakte men (u)sikkert nedover...

Litt lenger nedover på vektskalaen i dag. Det nærmer seg 17. mai og bunaden er klar til bruk! Har hatt den siden konfirmasjonen for over 15 år siden, så den er sydd ut noen ganger. Men den passer og er fullt mulig å bruke, noe jeg ikke turde tenke på for noen måneder siden. -8 kilo merkes.

Det blir dessverre ikke så ofte jeg får tid til å skrive hverken i min eller andre sine dagbøker, men jeg skal prøve å henge med fremover i hvert fall noen ganger i uka.

Svigermor er på besøk for tiden så det blir litt god mat, gjerne is eller vafler eller noe annet godt til kaffen. Men det må bare være slik, jeg må bare prøve å ikke spise for mye. Når vi har besøk på overnatting noen dager har jeg litt problemer, for da syns jeg jo at jeg må diske opp med noe godt av og til, i hvert fall.

Ønsker alle en riktig fin 17. mai og god pinse.
Klem fra M.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aprilia😌16. mai 2002
Hei !
Ja både og få besøk og dra på besøk synes jeg kan være en prøvelse, men man må jo henge med i det virkelige livet. Hele slankekuren hadde vært mye lettere (tror jeg) dersom jeg kunne vært helt alene, men dette handler jo om så mye mer. Jeg håper at de nye vanene skal vare, og da må man jo trenes opp i sosialt samvær. (Jeg har slitt med barneselskap de to siste dagene) Selv om jeg forsyner meg av kaffekosen så prøver jeg og passe på slik at jeg ikke spiser meg mett, og at mengden er veldig moderat i forhold til tidligere. Alle monner drar selv om man kanskje blir litt forsinka?? Fruktsalat til kaffen er jo også godt, eller jordbær.

Lykke til!
Hilsen fra Aprilia
c.AuthorAlias nameit😀15. mai 2002
Hei!

Så flott at bunaden passer til den store dagen! Du ser at det nytter, fristelser til tross.
Det er vanskelig å ha besøk som skal ha oppvartning i tide og utide. Man blir utsatt for fristelser hele tiden...
Du får prøve å finne på noe som er mindre fetende, enten du lager noe selv, eller kjøper noe. Dermed kan du ha litt bedre samvittighet for dagens kaffekos.

Ha en kjempefin 17. mai og pinsehelg!

Klem fra NameIt
😟83,8 kg

Uff, alt er så VANSKELIG!

Det er så vanskelig å slanke seg!!!
Det er så mange fristelser over alt. Ser mange her er flinke til å skrive opp alt de spiser hver dag, men jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gjøre det. Litt flaut er det jo at andre skal få innblikk i mine svakheter...
I går var en grei dag, for da fikk jeg vite at jeg fikk jobben som jeg hadde søkt på. Og det måtte jo feires med litt ekstra god middag, og det angra jeg på når jeg gikk på vekta i dag tidlig. Men jeg vet jo at jeg kan unne meg litt godt iblant, bare det at det blir for ofte.
Dessuten elsker jeg is, og i dag ble det SOFT-IS mens vi var på trilletur. Riktignok var vi ute og gikk, men jeg tror neppe at jeg svidde av meg kalorier tilsvarende en SOFT-IS! FY!!!
Og så går det mot helg, og fristelsene det fører med seg......skjerp deg, frue. Innen 1. juni skal jeg være helst UNDER 80 kilo.
Litt positivt til slutt: Dongerishortsen som ikke har passet de siste somrene satt som støpt!
Ha en riktig god helg alle sammen, ingen unødvendige kalorier på meg denne helga, nei!!!
M.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀13. mai 2002
Hei!

Gratulerer med ny jobb! Klart det måtte feires! Det gjorde du rett i. Selv har jeg visst feiret vel mye, så jeg tør nesten ikke gå på vekta i morgen... To dagers bursdagsfeiring skulle ikke vært lov, det blir for mye, men sånn er det bare når man har stor familie.
Det ER mulig å komme under 80 kilo til 1. juni. Man må bare være beinhard mot seg selv. Kanskje vi skal ha en liten konkurranse oss i mellom? Jeg trenger litt spirit nå, har vært borte fra dagboka i flere dager, og jeg trenger noen å støtte meg til, som kan gi meg oppmuntring og ris/ros.

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
☹️83,7 kg

Bihulebetennelse er PYTON

Har slitt lenge med denne bihulebetennelsen. Legen min vil ikke gi penicillin så lenge jeg ikke er syk (d.v.s. har feber), for han sier penicillinen ikke har dokumentert effekt mot bihulebetennelse. Men det dunker og kjennes ut som tannverk. Og så har jeg ikke fått trimma noe særlig i det siste, så når jeg skulle ut og gå tur med tvillingene i dag ble jeg skikkelig sliten når jeg skulle opp bakkene. Verre enn sist jeg gikk den turen. Så jeg føler at jeg har gått et par skritt tilbake når det gjelder fysikk, men vekta har heldigvis ikke gått opp.

Jeg merker at jeg har problem med å finne tid til å gå innom sidene her nå når vi er ute hele dagen. Men jeg skal nok klare det 2 ganger i uka, i alle fall. Og så vidt litt de dagene jeg er på jobb, da....
Det har vært strålende sommervær her i helga, så vi har funnet fram sommerklærne. Og jeg har funnet ut at sommergarderoben må fornyes, t-skjortene fra ifjor føles som svære sekker. Merker kiloene som har forsvunnet, ifjor var jeg over 90 kilo.

Ønsker alle en sunn og fin uke. Jeg skal nyte "sommeren" nå når den er her.....
M.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😊6. mai 2002
Hei.
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi !
huff, bihulebetennelse høres vondt ut. Jeg har aldri hatt det, så jeg har ingen gode råd å bistå med, men en ting kan jeg gjøre, nemlig å ønske deg god bedring og fortsatt lykke til med slankingen !
~Ella~
c.AuthorAlias nameit☹️6. mai 2002
Hei!

Hmm. Bihuelbetennelse er VONDT!! Har hatt det flere ganger. Det er som om hodet skal sprenges hvis du bøyer deg, og tennene verker som bare fy. Jeg slutter meg til ovennevnte som anbefaler akupunktur. Det er verdt å prøve det. Å trimme når man sliter med noe som dette, er ikke verdt å prøve på. Det gjør bare vondt verre. Kroppen trenger hvile og ro.
Du får heller ta det igjen når du er ovenpå igjen.
Da jeg sto i kø på apoteket her en dag, kom jeg over et "neshorn" som er for at du skal kunne skylle med saltvann f.eks. Det skal jo hjelpe på. Det kan være greit å få skylt ut litt ulumskheter. Ønsker deg god bedring. Og du, hvis du føler at penicillin hjelper deg, så be om å få det allikevel, du er jo voksen og må kunne bestemme slik selv også. Spesielt hvis du ikke er storforbruker av sorten. Det ville iallfall jeg ha gjort.
Du spurte hvor gammel minstemann er, han har sin første bursdag f.k. torsdag, så det er jo en viktig dag.
Vi er såpass stor familie på begge sider at vi deler det opp i to dagers party. Har igjen å lage et par tre kaker, og rydde hus selvfølgelig, men det må man gjøre samme dagen.

Du får som sagt ha god bedring, og ikke tenk så mye på at du ikke får trimmet. Det kommer dager senere også. :-)

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias cat746. mai 2002
Hei!
Må bare råde deg til å prøve akupunktur mot bihulebetennelse. For meg hjelper det hver gang. (Har veldig lett for å få det - 1-3ggr pr år er standard. Heldigvis virker akupunktur bra på meg.) Og virkningen varer lengre dersom du tar en serie på omtrent 5 behandlinger.
Klem, god bedring og lykke til.
😑83,8 kg

Så gikk det nedover igjen.........

Var jo fornøyd når jeg gikk på vekta i dag og den hadde gått ned igjen til 83-tallet. Det til tross for at jeg ikke har trimma denne uka. Ha hatt bihulebetennelse, så det har jo blitt minimalt med mat også, og det er jo ikke så bra.

Er forresten ikke flink til å spise frokost, syns mat smaker dårlig tidlig på dagen. Og det viktigste måltidet er det jo litt dumt å hoppe over, jeg er klar over det. Og klokka 11 er det vel såpass seint at det ikke kan kalles frokost lenger. Skal skjerpe meg der.

Har ellers søkt på ny jobb i dag. Men søknadsfristen har gått ut, så jeg er jo spent på om jeg blir vurdert. Derfor har jeg en uggen følelse i magen og kan ikke koste på meg et strålende smil i dag selv om vekta var velvillig.

Ha en fin dag og en fin helg alle sammen.
M.





3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉3. mai 2002
Hei M!

Takk for koselig kommentar i boka mi.
Ser at du strir med å få i deg frokost.
Da jeg var i arbeid tidligere, hadde jeg sjelden tid til å spise om morgenen. Er litt sen av meg når det gjelder spising, må ha god tid, og det hadde jeg definitivt ikke med 2 unger som skulle på skole/barnehage. Jeg valgte derfor å smøre en eller to ekstra skiver som jeg la i matpakken, så når jeg var godt i gang på jobben og kaffen var kokt, var det å spise mer eller mindre i smug den frokosten jeg ikke hadde tid til tidligere på morgenen. Det fungerte veldig greit for meg.
Syntes det var lettere å få i seg noe da. Har jo ellers INGEN problemer med å få i meg nok mat, *ler*.
Kan jeg spørre om hva du jobber med, søker på?
Jeg krysser fingrene for at du blir tatt med i bunken i lag med de andre søkerne selv om du kanskje var litt sent ute.
Lykke til og ha ei flott helg. Du har jo noe å være glad for allikevel. Jeg tenker da på vektnedgangen din.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias ella😊3. mai 2002
Hei.
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi !
Jeg har lett meg frem til "lovlig" snop, og har funnet flere is - sorter som fungerer bra. Har du eks. prøvd Lollipop is(Saftis), den tror jeg inneholder ca 75 kcal. Yoghurt is er også greit, en Dream is inneholder vel ca 145 kcal, de vanlige 2 liters Dream isene er også bra, bare man ikke spiser hele boksen... !

Jeg spiste heller ikke frokost før, men fra og med 1.februar har jeg spist det HVER DAG ! Fra å synes at mat er kvalmt om morgenen, så er det blitt helt uunværlig. Jeg spiser stort sett Weetabix eller All Bran, godt og "rask" mat.

Lykke til videre, med slanking, frokost og jobbsøknaden !

~Ella~
c.AuthorAlias LenaM3. mai 2002
Heisann *S* Svinser innom for å gratulere med vektnedgang, ønske deg god bedring og lykke til med jobbsøknaden! Selvom du har en uggen følelse. Skjønner at du ikke koster på deg et strålende smil, men det er da nesten godt å se at det ikke er kun vekta som er bestemmende for humøret. Det hadde gjort oss vel overfladiske og patetiske (som om jeg ikke er nok av det allerede, liksom ;-)

Er heller ingen stor frokostfan, og truer noe nedpå hver morgen. Så du har min fulle forståelse, selvom man bør spise frokost osv.

Lykke til i hvert fall! Og god helg *S*
☹️84,2 kg

Uff og uff

Ikke morro å gå på vekta i dag, nei. Visste jeg hadde gått opp, for vi hadde besøk i helga og da ble det litt for mye godsaker....

Jeg og en av de minste har vært skikkelig forkjøla, så dette har vært en innehelg med god mat og drikke. Uff og uff. Ikke har jeg god samvittighet heller. Heldigvis er forkjølelsen på retur, så i kveld skal jeg ut i regnet og gå meg en lang tur.

Full skjerpings nå framover og ikke besøk på en stund, så håper jeg inderlig at vekta er snill mot meg neste gang.

Ha en fin uke.
M.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias anka2. mai 2002
Hei!
Nei eg er ikkje ferdig med Libra kurset (brevkurs). Siste brev skal innsendast måndag 13. mai, så etter den tid har eg berre slankedagboka å passe på meg. Det skal nok gå bra.
c.AuthorAlias Litago😑2. mai 2002
Vi får skjerpe oss sammen vi Mammatil3.
Jeg er nemlig ikke så sporty som det kan virke som. Og dessuten har jeg spist for mye denne uken... Jaja, det viktigste er at vi holder ut! Går vi tilbake til gamle synder kommer bare vekta tilbake og DET VIL VI IKKE! Nemlig!

Klemz fra Litago
c.AuthorAlias nameit😉29. april 2002
Hei!

Fortvil ikke over noen gram opp. Så snart du er blitt frisk igjen og kan fortsette som før, så er de borte.
Apropos den boka, ja. Du har nok glede i å kjøpe deg ei sånn selv, for der sto det masse nyttige ting i forbindelse med forbrenning. Jeg leser hulter til bulter i boka. Et kapittel her og et der, alt ettersom jeg har noen minutter til overs.

Her skinner sola og heldigvis er det godt og varmt (ikke noe regn i lufta).

Ha en strålende dag! og god tur i regnet.

Klem fra NameIt


Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.