← Alle dagbøker
Mammatil3
55 år178 cm23 innlegg
2002
0 følgere
Start86,3 kg
Sist81,5 kg
Endring−4,8 kg
BMI nå25,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Fristende kveldsmat...
Det er for godt med mat om kvelden. Før sommeren var jeg flink til å kutte ut mat etter middag (ca kl. 17), men nå går jeg og snoker i skap og fryser og MÅ ha noe å putte i munnen. Is eller bolle eller det jeg kan finne. Burde jo tatt et eple, men det er liksom ikke det som frister mest. Svake meg!!!
Ikke er det så lett å legge ut på lange trilleturer heller. Tvillingene har fylt 2 år og skal ikke sitte stille lenger, de skal gå selv. Og da blir det lite trimming på turene våre...
Nå kommer de og skal hjelpe meg å skrive i dagboka mi, så da er det vel på tide å avslutte.
Fortsatt riktig fin uke til alle og meg selv!
Tilbake etter en laaaang ferie!
Hei.
Nå er jeg endelig tilbake etter en lang ferie fra både slanking og Internett og alt sammen.
Og som vekta viser, så har jeg slett ikke hatt det ille i ferien min. Har spist godt og trimma mindre... Skulle gjerne sett at vekta var litt lavere, men nå er den i alle fall fremdeles over 80-tallet og jeg må vel bare innse at slik er situasjonen - og den må jeg gjøre noe med. Derfor trenger jeg slankedagboka for å få litt motivasjon til å holde meg unna godsaker i høst. Vet det blir vanskelig, men jeg er ikke fornøyd med kroppen min og må bare stå på.
Kan nok ikke følge opp dagboka mi hver dag, men skal prøve å komme innom et par ganger i uka, og også prøve å fått hilse på litt i andre sine dagbøker også. Men med 3 barn i huset, en på 6 1/2 år og to på 2 år, krever familien sitt.
Det er flott å være tilbake. Ønsker meg selv lykke til med slanking i høst!
Fornøyd med meg selv....
Må jo kunne være litt fornøyd med meg selv nå når jeg er under 1 kilo fra å se 79-tallet!!!Det bør være realistisk å klare det innen 1. juli. Et lite problem er imidlertid at jeg skal ha en uke ferie... Gleder meg veldig til det, men jeg er redd det blir en del besøk og grilling og turer ute på byn. Skal til Vestlandet der vi har all familien vår, og da må vi jo rundt og hilse på alle venner og slektninger. Og følger det gjerne med litt god mat og drikke. Men det er jo egentlig bare kos. Må bare være måteholden, det er det som er det vanskelige. Men det er verdt det.
Har tenkt å kjøpe meg forbrenningste, det høres så lurt og sunnt ut.
Ei på jobben mener at jeg ikke bør ta av mer nå (jeg er blitt ganske smal i ansiktet), og det er jo kjempekoselig å høre at hun syns jeg er tynn nok. Men jeg er ikke fornøyd selv, skal ned i 75 kilo. Så det så.
En riktig god dag til alle dere kjære venner som er innom dagboka mi. Er veldig glad for alle kommentarer, det varmer skikkelig godt.
Klem fra M. (som har ferie om 2 1/2 time!!!)
JIPPPPPIIII MINUS 10 KILO!!!
Har endelig klart minus 10 kilo fra jeg startet på slankingen ca. 1. mars!!!
Det er tøfft når det står på, og jeg har utrolig mange ganger følt at jeg bare vil gi opp. Og så har jeg gitt opp en dag, og så har jeg kjempet meg videre nedover igjen. For nå ville det jo være skikkelig nederlag å gi opp. Det er så mange som kommenterer at jeg har tatt av, så om jeg skulle opp igjen 10 kilo ville jo det være grusomt.
Men lørdag spiste vi MYE pizza, chips og sjokolade. Trodde nesten jeg skulle sprekke, og den dårlige samvittigheten min var nesten uutholdelig! Så dermed ble det mye vann og frukt og lange turer søndag. Og familien fikk ingen middag....
Turde nesten ikke gå på vekta i dag, men jeg ser jo at utskeielsen ikke var så synlig allikevel. Så målet mitt om å være under 80 kilo til 1. juli er ikke helt urealistisk. Og 78,8 kilo og NORMALVEKT i løpet av sommeren... Det hadde vært flott. Men jeg vet at høsten blir vanskelig, så da har jeg tenkt å begynne å trene step. Må ut og gjøre noe fysisk og stramme opp musklene litt.
Men nå skal jeg ut og grave i hagen.
Ha en fin uke alle sammen!
Klem fra M.
Jojoen - det KUNNE vært meg...
Men det er det ikke. Men hadde det ikke vært for at aliasnavnet "jojoen" allerede var i bruk, så kunne jo jeg godt hatt det. For her har det virkelig gått opp og ned i det siste. Det var voldsomt så vanskelig det skulle være å komme seg videre nedover vekttabellen, men så har jeg jo heller ikke vært så flink i det siste.
Har siden slutten av februar gått ned 9,1 kilo, og det merkes. Har fått mange positive kommentarer og har vel "svevd" på dem og ikke jobba for å komme enda lenger ned. For jeg er ikke fornøyd ennå. Ser på BMI-testen at jeg oppnår "normalvekt" ved 78,7 kilo. Men målet er å komme ned i 75 (helst litt under). Så det er vel bare å legge seg i selen og skjerpe seg!!!
Har nok blitt litt slapp og daff i det siste. Kan det skyldes torden og regn eller kan jeg bare skylde på meg selv??? Lenge siden jeg har vært på trilletur, så i helga skal jeg ut og gå.
Ellers, så er det snart ferietid og det skal bli deilig. Bare så synd at mesteparten av feriepengene allerede er blitt brukt til å betale div. regninger og "resten" skal brukes til oppussing av badet... Men ferie skal det nå bli allikevel.
Riktig god helg til alle.
FOR EN PYYYTON UKE!!!
Denne uka har vært pyton. Jobb og eksamen og møter på kveldstid. Dessuten er jeg DRITTLEI jobben og ser bare frem til ferien. Og etter ferien skal jeg HELDIGVIS ikke tilbake til denne jobben!!!
Det har visst blitt litt trøstespising innimellom. Smånasking på kjeks og sjokolade....fy,fy!!!! Og middagsrester til kveldsmat. Altså: ALLE GODE FORSETTER ER KNUSTE NED I SANDEN!!!
Vet ikke om jeg klarer det, men jeg MÅ bare skjerpe meg. Nå hadde det jo gått så bra, nesten -9 kilo på 12 uker (ikke så kjempebra kanskje, men greit nok). Og så var det de siste 6-7-8 kiloene.......... ÆSJ!!!!!!!!!!
Ja,ja, vi skulle kose oss med grillmat i helga.......... Det får bli kylling og salat (det er jo godt det òg) og så blir det INGEN chips eller sjokolade!!! Men LAAAANGE trilleturer!
Mål: 79,5 kilo innen 1. juli!!!!
Jada, dette går så bra...
Kvelden med biff m/bernè og pommes frites til tross, -100 gram fra mandag til i dag! Det er absolutt akseptabelt!!!
Men målet om 79,9 kilo til 1. juni har jeg skutt en hvit pil etter. I helga skal jeg være "alene hjemme", dvs MED tvillingene og UTEN mann og storebror. Men det skal bli fredelig, i hvert fall etter kl. 7 om kvelden... Da skal jeg kjøpe meg noe godt til lørdagskvelden. Og så får jeg heller gå en lang trilletur om dagen.
Her regner vi bort om dagen, men jeg ser at ugresset koser seg og vokser som bare det i blomsterbedet.... der må det en opprensking til i helga.
En riktig fin dag og god helg til alle.
Klem fra M.
Riktig vei igjen!
Så flott å se 81-tallet igjen. Det vippa mellom 81,9 og 82 i dag, men det stod lengst på 81,9 så derfor er det det som gjelder.
Helga har gått uten de store utskeielsene, men det har likevel blitt LITT sjokolade, LITT is, LITT chips og LITT MER biff m/bernè og pommes frites..... Lange spaserturer har tydeligvis gjort sitt til at vekta ikke steg i taket. Takk og pris for det.
Jeg har fått spørsmål om målet mitt, og det er 75 kilo. Regner med at det skal bli vanskelig å nå, men hvis jeg tar tiden til hjelp hadde det vært flott å nå målet i løpet av høsten og før julebordsesongen setter inn.
Nå har jeg i snart ett år gått på et videreutdanningskurs to kvelder i uka, men er endelig snart ferdig med det (eksamen 3. juni). Etter eksamen har jeg tenkt å bli flinkere til å trene og prioritere litt andre ting enn skolearbeid. Det skal bli deilig. Kanskje jeg skal begynne med step? Liker ikke for mye hopping...
Ellers, så er det regnvær her i dag, så nå er det å ta fatt på husarbeid. Lego ligger strødd rundtomkring, så det skal ryddes og settes bort. For nå er mor i huset lei av små legodeler overalt!!!
Fanta og sjokolade til kveldsmat...fy,fy
Tenkte jeg skulle prøve en ny slankemetode: Fanta og Center-sjokolade til kveldsmat.... Det viste seg å ikke være særlig smart, så da er det tilbake til grovt brød med brunost.
Skulle jo egentlig ikke på vekta i dag allerede siden jeg var det i går, men så er det denne konkurransen til Pernilla, da. Så da var det ingen bønn. Målet mitt er ikke å vinne konkurransen, men å kanskje skifte vektklasse innen den er ferdig. Så kan jeg være med på konkurranse i 70-kilosklassen neste gang.... det hadde vært noe det.
Frokosten har jeg hoppa over i dag igjen, men nå nærmer klokka seg 11 og det er snart tid for lunch. 1 grov skive med brunost og 1 grov skive med trønderfår. Uten smør. Og så te (med litt sukker).
Ha en riktig fin dag og helg, jeg er ikke tilbake her før mandag.
Klem fra M.
Oi, dette var uventa etter mange helgedager
Så flott å gå på vekta i dag og se 81-tallet! Håpte jeg ikke hadde gått opp siden sist, og det viste seg jo at jeg hadde gått ned over 1 kilo. Og det til tross for at jeg kosa meg med både grillmat og kake i pinsehelga. Riktignok blir det til at jeg hele tiden har i bakhodet at jeg ikke skal spise mye, så noen utskeielse har det ikke blitt.
Syns det blir lettere og lettere å slanke seg. Har etterhvert funnet en metode det går an å leve med. Være i aktivitet, spise vanlig mat i moderate mengder, forsyne seg først med det sunneste til middagen (ta først oppå salat, ris o.l.), gå raskt forbi godtehyllene i butikken og ikke spise rester etter middagen sent på kveld...... Dette viser seg å fungere for meg, og etter hvert har jeg innsett at slik vil jeg ha det fremover også. Så da får vi se om jeg kommer enda lenger nedover vektskalaen etterhvert.
Målet mitt var egentlig 80 kilo til 1.juni, men jeg ser jo at det er ganske urealistisk selv om det er mulig. Nå har jeg snart gått ned 10 kilo siden slutten av februar, så 5-6 kilo til i løpet av sommeren hadde vært hærlig. Med mine 178 cm er jeg i normalvekt ved ca. 75 kilo, og det hadde jo vært greitt. 75 kilo var jeg før jeg ble gravid med eldstemann for 7 år siden, og da var jeg ganske fornøyd. Kroppen forandrer seg etter 2 svangerskap og 3 fødsler, men det er jo det som er så vanskelig å akseptere. Så da får jeg prøve å gjøre det beste ut av det.
Har fremdeles problemer med å få i meg frokost, så der må jeg skjerpe meg!!!! Og så må jeg skjerpe meg og bli flinkere til å skrive i dagbøkene til andre!!!! Det er jo så morro å få kommentarer tilbake!!!
Ønsker alle en riktig fin dag!
M.
Det går sakte men (u)sikkert nedover...
Litt lenger nedover på vektskalaen i dag. Det nærmer seg 17. mai og bunaden er klar til bruk! Har hatt den siden konfirmasjonen for over 15 år siden, så den er sydd ut noen ganger. Men den passer og er fullt mulig å bruke, noe jeg ikke turde tenke på for noen måneder siden. -8 kilo merkes.
Det blir dessverre ikke så ofte jeg får tid til å skrive hverken i min eller andre sine dagbøker, men jeg skal prøve å henge med fremover i hvert fall noen ganger i uka.
Svigermor er på besøk for tiden så det blir litt god mat, gjerne is eller vafler eller noe annet godt til kaffen. Men det må bare være slik, jeg må bare prøve å ikke spise for mye. Når vi har besøk på overnatting noen dager har jeg litt problemer, for da syns jeg jo at jeg må diske opp med noe godt av og til, i hvert fall.
Ønsker alle en riktig fin 17. mai og god pinse.
Klem fra M.
Uff, alt er så VANSKELIG!
Det er så vanskelig å slanke seg!!!
Det er så mange fristelser over alt. Ser mange her er flinke til å skrive opp alt de spiser hver dag, men jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gjøre det. Litt flaut er det jo at andre skal få innblikk i mine svakheter...
I går var en grei dag, for da fikk jeg vite at jeg fikk jobben som jeg hadde søkt på. Og det måtte jo feires med litt ekstra god middag, og det angra jeg på når jeg gikk på vekta i dag tidlig. Men jeg vet jo at jeg kan unne meg litt godt iblant, bare det at det blir for ofte.
Dessuten elsker jeg is, og i dag ble det SOFT-IS mens vi var på trilletur. Riktignok var vi ute og gikk, men jeg tror neppe at jeg svidde av meg kalorier tilsvarende en SOFT-IS! FY!!!
Og så går det mot helg, og fristelsene det fører med seg......skjerp deg, frue. Innen 1. juni skal jeg være helst UNDER 80 kilo.
Litt positivt til slutt: Dongerishortsen som ikke har passet de siste somrene satt som støpt!
Ha en riktig god helg alle sammen, ingen unødvendige kalorier på meg denne helga, nei!!!
M.
Bihulebetennelse er PYTON
Har slitt lenge med denne bihulebetennelsen. Legen min vil ikke gi penicillin så lenge jeg ikke er syk (d.v.s. har feber), for han sier penicillinen ikke har dokumentert effekt mot bihulebetennelse. Men det dunker og kjennes ut som tannverk. Og så har jeg ikke fått trimma noe særlig i det siste, så når jeg skulle ut og gå tur med tvillingene i dag ble jeg skikkelig sliten når jeg skulle opp bakkene. Verre enn sist jeg gikk den turen. Så jeg føler at jeg har gått et par skritt tilbake når det gjelder fysikk, men vekta har heldigvis ikke gått opp.
Jeg merker at jeg har problem med å finne tid til å gå innom sidene her nå når vi er ute hele dagen. Men jeg skal nok klare det 2 ganger i uka, i alle fall. Og så vidt litt de dagene jeg er på jobb, da....
Det har vært strålende sommervær her i helga, så vi har funnet fram sommerklærne. Og jeg har funnet ut at sommergarderoben må fornyes, t-skjortene fra ifjor føles som svære sekker. Merker kiloene som har forsvunnet, ifjor var jeg over 90 kilo.
Ønsker alle en sunn og fin uke. Jeg skal nyte "sommeren" nå når den er her.....
M.
Så gikk det nedover igjen.........
Var jo fornøyd når jeg gikk på vekta i dag og den hadde gått ned igjen til 83-tallet. Det til tross for at jeg ikke har trimma denne uka. Ha hatt bihulebetennelse, så det har jo blitt minimalt med mat også, og det er jo ikke så bra.
Er forresten ikke flink til å spise frokost, syns mat smaker dårlig tidlig på dagen. Og det viktigste måltidet er det jo litt dumt å hoppe over, jeg er klar over det. Og klokka 11 er det vel såpass seint at det ikke kan kalles frokost lenger. Skal skjerpe meg der.
Har ellers søkt på ny jobb i dag. Men søknadsfristen har gått ut, så jeg er jo spent på om jeg blir vurdert. Derfor har jeg en uggen følelse i magen og kan ikke koste på meg et strålende smil i dag selv om vekta var velvillig.
Ha en fin dag og en fin helg alle sammen.
M.
Uff og uff
Ikke morro å gå på vekta i dag, nei. Visste jeg hadde gått opp, for vi hadde besøk i helga og da ble det litt for mye godsaker....
Jeg og en av de minste har vært skikkelig forkjøla, så dette har vært en innehelg med god mat og drikke. Uff og uff. Ikke har jeg god samvittighet heller. Heldigvis er forkjølelsen på retur, så i kveld skal jeg ut i regnet og gå meg en lang tur.
Full skjerpings nå framover og ikke besøk på en stund, så håper jeg inderlig at vekta er snill mot meg neste gang.
Ha en fin uke.
M.
Er bare innom for å takke deg for en kjempekoselig kommentar i db. mi. Jeg setter virkelig pris på alle de hyggelige kommentarene som kom inn etterhvert.
Jeg er kommet ovenpå igjen, men føler at jeg vil vente litt til før jeg vender tilbake til dagboka igjen.
Som deg, så synes jeg at det kan bli litt for mye tid som går til denne dagboka. Ikke for det, det er veldig inspirerende, men når man er 3-barnsmor så sier det seg selv at det går utrolig masse tid (og penger) til denne hobbyen.
Jeg er av og til innom slankere.com og da er det morsomt å følge med de få gamle som er igjen her. Utrolig masse nye mennesker som har kommet til siden jeg begynte. Og mange som har hatt en laaaang sommerferie, som deg.:-)
Som sagt har jeg det bra nå på alle måter. Sliter vel litt med vekta etter ferien, men det går seg nok til. Skal til kiropraktoren i morgen med den berømte ryggen min. Synd, egentlig at det kom nå igjen, for i dag har jeg en time på treningssenteret hvor en fysioterapeut skal hjelpe meg å sette opp et treningsprogram som går på å styrke rygg og bekken.
Men jeg får bare utsette timen og få ny når jeg er blitt god igjen.
Jeg håper det går bra med deg nå på alle måter, og du, ha IKKE dårlig samvittighet for at du ikke var der for meg da jeg slet. Jeg liker forsåvidt å ordne opp i problemene mine selv. Fikk tilbud om støtte fra både den ene og den andre, men jeg synes det blir feil å utlevere seg til folk en ikke kjenner. Det er liksom ikke meg. Men jeg satte veldig stor pris på at folk bryr seg. Jeg savnet forresten deg også i hele sommer etter at vi kom hjem fra ferien. Trodde du hadde bakket helt ut, slik en del gjør etter ferien... Men nå er du her, og det er FLOTT! Lykke til med videre nedgang!
Bamseklem fra NameIt
Vi får motivere kvarandre framover slik at vi når våre mål.
Ha det riktig bra.