← Alle dagbøker
diarist.Alias

Maiken

48 år160 cm33 innlegg 2002 0 følgere

Start77,0 kg
Sist69,0 kg
Endring−8,0 kg
BMI nå27,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. april 200228. august 2002
😛69,0 kg

Opp igjen

I dag har jeg hatt en fin dag. Har vært ute i skogen og plukket ni liter med tyttebær, så nå har vi i vinter.
Jeg har vært så veldig lite hypp på å slanke meg i det siste, men nå er det på tide igjen. Varmen som har vært i sommer har gjort at jeg ikke har orket noe omtrent, så jeg gir den litt av skylda(dårlig med selvtillit??? og vilje??????) Men, nå er det ingen vei tilbake. Skal ned til 60 innen jul, dvs 9 kg på 4 mnd, det burde gå med litt mer vilje skulle man tro.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️30. august 2002
Hei og velkommen tilbake etter en lang og deilig sommer!!

Du er ikke alene om å ha tatt det med ro i sommer. Det er ikke hvert år vi er velsignet med så mye godt vær. Og så flink du er som har plukket så mye bær. Jeg skulle gjerne ha visst om et fint tyttebærsted selv. Vi fikk plukket ti liter med blåbær tidligere i sommer og de ligger nå i frysa og venter på is og andre desserter. Ungene er veldig glade i is med blåbær.

Sikkert veldig moro med motorsykkel, men jeg har nok blitt for gammel for jeg synes de bråker alt for mye. Må stikke fingrene i ørene når de kjører forbi på veien. Særlig Harleyene bråker fælt. Tatovering er veldig fint synes jeg. Vel og merke på de rette stedene. Kunne også tenkt med en liten en bak på skuldra feks. Det er vel dyrt å få en tatovering så jeg får klare meg med de smykkene jeg har.

Du klarer helt sikkert å gå ned ni kilo til jul. Jeg har de samme målene, ca. 10 kilo (men er fornøyd med ni også) Jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre dersom kostomleggingen min ikke lenger har den bivirkning at vekta går ned. Jeg blir nemlig veldig dårlig hvis jeg må sulte meg. Har du tips så tar jeg gjerne i mot. (har tenkt å intensivere treningen da)

Ha en riktig hyggelig helg. Ser deg vel her inne til uka? Klem fra Eterna
c.AuthorAlias lealea😉29. august 2002
Jepp..dette klarer du.
Lang tur i skogen hjelper jo. Deilig både på humøret og kroppen. Lykketil
Lealea
😃68,3 kg

Here I am!

ENDELIG! Grunnen til mitt fravær er at da det var så forferdelig tordenvær her på østlandet, slo lynet ut det stakkars modemet. så nå har vi endelig fått nytt!
Jeg har ikke prøvd så voldsomt å gå ned. Nå har jeg funnet ei vekt som jeg trives ganske godt med egentlig. Akkurat nå om dagen skjer det så mye at jeg går i spinn.. Kort sagt: vi har i alle år hatt en drøm om førerkort på sykkel- nå har vi fått ny nabo med det og harley. Så nå er det sparing på høyt nivå! Fått et lite spark i ræva av naboen.. Og i slutten av denne mnd blir det kanskje tatovering. Sa jeg skulle ha det til 20 årsdagen.Nå blir jeg snart 24 og har enda ikke fått det...
😛70,4 kg

Mensen igjen...

Og da går jeg alltid opp...Nå har vi drevet oss fælt denne uka. Nå er det ny trapp på plass og den gamle er revet. Deilig å realisere noen drømmer.
I helga skal vi feire bursdagen til vesla vår. Blir to år. Så i morgen er det kakepynting til den store gullmedaljen. Jeg er kjempegla i å pynte, så ei kake tar to timer å pynte. Sånn ca...
Det har blitt mye trimming og heller dårlig med mat, så når mensen er borte igjen håper jeg at det kan gå litt nedover.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️10. juli 2002
Så koselig med planer om familieforøkelse. Jeg er selv mor til tre barn og det holder akkurat og det har vært en glede å få dem alle sammen. Det er bare ett problem og det er vekta. Leste at et svangerskap var en tilstand av insulinresistens slik at det var særdeles viktig å holde et jevnt blodsukker for ikke å legge på seg. Har aldri tenkt på svangerskap på denne måten, men det vil jo være verdt å prøve. Da gjelder det å holde seg unna hvetemel, poteter, sukker og salt og ellers spise så sunt man kan. Det vil si mye frukt og grønnsaker, riktig mengde proteiner og nok umettet fett. Det blir spennende å se hvordan det går framover med deg. Det hadde vært veldig artig dersom du fortsatte her på siden selv om du ble gravid. Da kunne vi følge med på vektoppgangen uke for uke. For du SKAL gå opp i vekt når du er gravid. Jeg er ferdig med fødsler og har nå tenkt å slanke meg en gang for alle. Jeg skal bare ikke gå opp i vekt igjen. Det er veldig vanskelig, men tror jeg har funnet oppskriften på hvordan det skal gjøres. Ønsker både deg og din familie en god sommerferie og håper alt godt for de framtidige planene. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias SINDY😀9. juli 2002
HEI MAIKEN!

Vi to veier omtrent likt jeg veier 70.6, å det med mensen, ja det er bare slik, vi jenter må bare tåle det,men jeg vet det at vekta går litt opp,men ikke tenk på det for om 2-4 dager er vekta nede igjen.
Men hvor lenge har du holt på å slanka deg ?
Jeg har holdt på 1 1/2 år, men jeg tok av til sammen 12 kilo og de to kiloenne jeg har lagt på meg stresser jeg med å få ta av..

Kos deg så lenge kle fra Sindy.
😵69,6 kg

Sliten

Uff, jeg er så sliten om dagen. Stresser med bursdagskaker, jobb og alt som skal gjøres ute og inne av vasking og maling. Tiden strekker ikke helt til. Stressa rundt før jobb i dag for å få vaska stuevinduer og henge opp rene gardiner. Fått lønn for det strevet-regnvær.......
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna😉27. juni 2002
Nå vet jeg ikke helt hva du holder på med å forberede. En fødselsdag høres det ut som. Du må ikke tro så dårlig om gjestene dine at de kommer på besøk hos deg for å sjekke hvor rent du har det. Men jeg kjenner meg godt igjen særlig når jeg var så ung som du er nå. Har slakket litt på kravene med full jobb tre unger og til tider hund i huset. Det stopper seg selv og det er ingen som takker deg spesielt mye fordi de ikke legger merke til hva du gjør. Som du ser blir du bare sliten og en sliten vertinne er i alle fall ingen god vertinne. Håper alt ordner seg og sørg for å få hjelp dersom det noe store greier du skal arrangere. Lykke til med kakebakst og gjester, det går nok helt greit skal du se. Klem fra Eterna
💔70,4 kg

Digitalvektas knusende dom.......

Nå har jeg fått kjøpt meg digitalvekt. Og den viste endel mer enn den gamle badevekta jeg har lånt. Men, på den annen side, nå er det lettere å se når man går ned. Uten tvil, jeg har mistet endel kilo. Da jeg lånte vekta, sto den på 74. I følge digitalvekta skulle jeg da ha veid 76/77. Hadde på meg ei skjorte i dag som jeg ikke har brukt siden oktober fordi knappene spratt. Altfor trang. Nå henger den....God plass i den.
Har shoppet i dag. To bukser. Ei i 40 og ei i 42. Jeg har brukt 44. Deilig. Pluss litt sexy undertøy...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna😉24. juni 2002
Digitalvekter er uforskammet ærlige, men de jukser ikke. Sverger til det digitale. Jeg takker for koselig ilsen i min dagbok før helgen. Godt å se at noen følger med. Du får henge i selv så skal jeg hjelpe med å dra deg nedover (hi,hi) Sammen er vi sterke og digitalvekter er intet hinder for oss. Lykke til med ny slankeuke. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Ragnhild23. juni 2002
Heisann, og takk for koselig kommentar i dagboka mi :-)

Jeg har kuttet ut cla'en - da vi dro på ferie gadd jeg ikke dra med meg boksen, og jeg har ikke startet igjen, så nå har jeg vært 3 uker uten. Tror ikke jeg begynner igjen heller, siden jeg er veldig usikker på effekten. Vi har vel mere nytte av en halvtime eller så med trening enn et par piller...

ha en fin dag
Ragnhild
😉67,0 kg

Litt opp

Jeg er litt gla for det jeg...På jobb tirsdag satt jeg på kantina og snakket med ei gammel venninne fra fotballen og langrenn vi en gang drev med..Hun vet ikke at jeg slanker meg, men jeg ble kjempegla da hun sa: hvor mye har du gått ned? Det SYNES. Det var deilige ord. Og i går kom min svigerinne hjem fra sykehuset med babyen, og hun sa: du har ivertfall gått ned siden sist jeg så deg! (14 dager siden) Slike ting varmer...
I går gikk jeg og vesla tur i en og en halv time. Pluss at jeg klippet plenen i går kveld. Det tar 1 1/5 time. 2 mål og vanlig motorklipper... Så det ble mye trim i går egentlig.
😐66,5 kg

Helga er over

I går var en deilig dag. Gubben tok seg fri fra absolutt alt for å være sammen med oss en hel dag. Og gjett om den dagen gikk fort! Vi koste oss sammen og dro med visittgave til forloveren min. Avslutningen på dagen ble kanskje litt i strid med opplegget mitt. Vi kjøpte oss en porsjon hver med biffsnadder. Har ikke spist det på år og dag. Det var deilig! Og så så vi på Den sjette sansen på dvd. Herlig dag!

Så, i dag hadde jeg ikke regnet med at vekta kom til å vise noe mindre, og det stemte. Tenkte jeg skulle ta med vesla å gå en tur, men hun sovna i bilen etter at vi var på butikken. Og så skal jeg på jobb om et par timer så det blir ikke tur i dag.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️19. juni 2002
Tusen takk for din kommentar i min dagbok. Jeg skammer meg nesten over det jeg skrev. Tenk å være så misfornøyd, jeg som har klart å gå ned ti kilo. Det er ikke lov til å være misfornøyd da. Men forventningene er nok litt for store og jeg har tenk å komme inn i bunaden min til 17. august så jeg føler et visst press.

Gratulerer med flott nedgang! Du har snart tatt igjen meg. Vi er jo like høye og hadde nesten samme utgangsvekt(du tok til vettet før meg) Det blir veldig spennende å følge med deg videre. Jeg har vært innom deg med jamne mellomrom hele tiden. Fortsatt lykke til, jeg gir deg litt drahjelp for å komme ned til meg. Ta i mot!! Klem fra Eterna
66,5 kg

Yes yes yes!

Nå er det på gang. Dette er deilig! Gubben lurte på om han kom til å få se litt mer sexy klær, og med denne nedgangen som er på tur- helt klart!!!!!!11
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla😊17. juni 2002
Så flink du har vært ! Dette er jo supert! Du..jeg lurer på en ting, skulle ikke du og gubben din konkurrere om -10kg. Jeg lurer fælt hvordan det går med mannen din jeg. Hvem leder?
Ikke lenge før du er i mål nå, lykke til videre..

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Saule😃16. juni 2002
Heisann!!!
Så flott da!!! Nermer deg 65 kilo nå!!! Er det ikke kjekt med nye klær!!! vi var ute i går, hadde på meg mitt nye antrekk. Det var kjempegøy å pynte seg igjenn!!!
Kos deg da!!

Masse klemmer fra Saule!!
😃67,0 kg

endelig!

Nå har jeg ikke gått på vekta på flere dager, men nå går det endelig nedover! Måtte gå av vekta og på igjen for å se at det stemte. Har vært med gubben flere kvelder på rad og dratt frem ved og kappet. Det har nok hjulpet.
Har funnet frem endel gensere som satt helt etter i vinter, og nå henger de uten å klistre seg! Deilig.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊15. juni 2002
Jeg ville bare si; så flott du får nedgang.
Ikke sant det er deilig?
Du spurte om typen min ikke merket at jeg hadde tatt av.. klart han merker det..( er vel temmelig rart om folk ikke merker at 17 kilo faller av en..),og hhan vet at jeg slanker meg, men jeg har aldri fortalt ham hva jeg veier før.. det var det som var poenget...hihi
Du må ha en flottings dag!
Klemmer
c.AuthorAlias Eterna❤️14. juni 2002
Jeg gleder meg med deg og håper jeg snart får samme følelse for her står det stille. Takk for trøst i min dagbok. En måned var da veldig lenge, men jeg får bare holde ut. Det med veden var en god ide. Vi har et helt billass liggende som skal løes opp i stabler. Kjedelig, men sikkert bra for kroppen. Ha en riktig fin helg da og håper på videre framgang for deg. Klem fra Eterna
😀68,0 kg

Venter

Nå har jeg fullført første boksen med cla, og jeg merker at det virker. Nå venter jeg bare på ny forsyning.

Frokost: 2 skiver med bringebærsyltetøy/birkebeinerskinke

Vekta står fremdeles bom fast, selv etter mange harde tak i det siste. Men jeg går inn på cm, og det teller det også.
❤️68,0 kg

Blandede følelser

Uff, nå har mensen satt inn som verst. Har ventet leeenge med smerter men nå er den altså her...
Det bra med dagen var at vekta igjen er nede på 68 etter konfirmasjon i helga med god mat og kaker. Spiste forresten bare et lite stykke vannbakels, så jef var litt flink.

Frokost: to skiver med makrell i tomat
Middag: Egg og bacon(!!)(orker ikke å kokkelere når det er så varmt og fint vær)

Det aller beste med denne dagen er at jeg har blitt tante! Simen ble tatt med keisersnitt pga hjertefeilen, og alt står bra til! til tross for en lunge puster han selv.(3544 gr og 50 lang) Jeg er så gla for at alt er bra, men det kan jo oppstå komplikasjoner. Men de er i trygge hender på Rikshospitalet... Gleder meg til å være fadder. Det blir spesielt å være det til et hjertebarn.

Det har ikke blitt så mye trim i det siste. Har beiset uthus og klippet plen og jobbet og...lurer på hvordan tiden har strukket til egentlig.
😉69,0 kg

Nye kroppsmål

Knallvær i dag!
Nå har jeg brukt cla noen dager, og selv om jeg ikke har gått ned i vekt har jeg gått ned i kroppsmål. Gledelig overraskelse det.
10,05 03,06
Bryst: 103 100
Liv: 92 88
Hofter: 105 104
Venstre lår: 62 59,5
Høyre lår: 63 60

Jeg tror jammen de cla pillene er til hjelp for meg. Ikke har jeg fått bivirkninger gudselov.
❤️69,0 kg

Jeg er så gla i dag!

Noen ganger blir man så gla...fra før er jeg fadder til ei jente på 5 år. Torsdag neste uke blir jeg tante til en gutt, Simen. Grunnen til at vi vet alt er at han har en sjelden hjertefeil og det er bestemt keisersnitt for å hjelpe han til verden. Det er usikkert om han kommer til å overleve, 50% for begge deler. Trist, men verden kan være brutal.
Men, i dag fikk jeg tlf om spørsmål om jeg og min mann vil være faddere. Da ble jeg så gla! Alt må ordnes nå før fødselen pga omstendighetene, og jeg krysser alt av fingre og tær for at dette skal gå bra!

Frokost: tallerken med fitness
Middag: to skiver brød med roastbeef

nå skal vi ¨på kino og se star wars. I huga fan....
Og da blir det vel litt smågodt vil jeg tro...Og i morgen skal vi grille. blir masse nedgang på kilosiden av sånt.He he. Svake menneske...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias pernilla😌3. juni 2002
Gratulerer med æra som fadder! Håper det beste for gutten. Det er så grusomt når slikt rammer små barn, men det er bare å krysse fingrene for det beste, men instille seg på det motsatte så en ikke blir for skuffa/lei seg.

Håper du hadde det fint i helga. Ha en fortsatt fin dag.

Pernilla
c.AuthorAlias Eterna💔31. mai 2002
Det var da veldig trist med gutten som har hjertefeil. Håper det går bra. Legene tør vel ikke gi noe forhåpninger, men de er jo veldig flinke. Dere må bety noe helt spesielt for foreldrene til denne gutten. Det er jo litt av en ære å bli spurt og spesielt i et slik tilfelle. Synes du skal kose deg i helgen og nyte våren. Til uka blir det sikkert nok å tenke på for dere alle. Lykke til alle sammen. Klem fra Eterna
😊69,0 kg

Endelig joggesko

så i dag var det bare å ta på seg skoene og ut å traske en time. Deilig å kunne gå uten å få gnagsår eller vannblemmer...

har kjøpt meg noen nye klær, tenkte det kanskje kunne inspirere min labre innsats om dagen. Alt er så tungt om dagen. Bare krangling med foreldrene mine og jeg orker ikke mer. hater krangling. Sukk.
😑69,0 kg

Kjempesprekk i helga

På jobben fredag kjøpte jeg med ei kasse cola pga kassesalg, og det ante meg at jeg ikke kunne motstå... Så kom naboen med smågodt dagen etter+ at vi begge jobbet hele lørdag og orket ikke tanken på å lage mat etter jobb, så vi bestilte pizza hjem på døra. Så lørdag var gigantsprekk så det holdt, men forunderlig nok har ikke vekta rikket seg. Jeg bruker nå cla om dagen 3-6 stk om dagen, men jeg regner med at jeg ikke kommer til å merke så mye på en stund enda.
Så oppdatering ang lørdag må da bli to rundstk på jobb med egg, pizza på kvelden, smågodt + at vi var to om å tømme en 1 1/5 liter.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.