← Alle dagbøker
Maiken
48 år160 cm33 innlegg
2002
0 følgere
Start77,0 kg
Sist69,0 kg
Endring−8,0 kg
BMI nå27,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Opp igjen
I dag har jeg hatt en fin dag. Har vært ute i skogen og plukket ni liter med tyttebær, så nå har vi i vinter.
Jeg har vært så veldig lite hypp på å slanke meg i det siste, men nå er det på tide igjen. Varmen som har vært i sommer har gjort at jeg ikke har orket noe omtrent, så jeg gir den litt av skylda(dårlig med selvtillit??? og vilje??????) Men, nå er det ingen vei tilbake. Skal ned til 60 innen jul, dvs 9 kg på 4 mnd, det burde gå med litt mer vilje skulle man tro.
Here I am!
ENDELIG! Grunnen til mitt fravær er at da det var så forferdelig tordenvær her på østlandet, slo lynet ut det stakkars modemet. så nå har vi endelig fått nytt!
Jeg har ikke prøvd så voldsomt å gå ned. Nå har jeg funnet ei vekt som jeg trives ganske godt med egentlig. Akkurat nå om dagen skjer det så mye at jeg går i spinn.. Kort sagt: vi har i alle år hatt en drøm om førerkort på sykkel- nå har vi fått ny nabo med det og harley. Så nå er det sparing på høyt nivå! Fått et lite spark i ræva av naboen.. Og i slutten av denne mnd blir det kanskje tatovering. Sa jeg skulle ha det til 20 årsdagen.Nå blir jeg snart 24 og har enda ikke fått det...
Mensen igjen...
Og da går jeg alltid opp...Nå har vi drevet oss fælt denne uka. Nå er det ny trapp på plass og den gamle er revet. Deilig å realisere noen drømmer.
I helga skal vi feire bursdagen til vesla vår. Blir to år. Så i morgen er det kakepynting til den store gullmedaljen. Jeg er kjempegla i å pynte, så ei kake tar to timer å pynte. Sånn ca...
Det har blitt mye trimming og heller dårlig med mat, så når mensen er borte igjen håper jeg at det kan gå litt nedover.
Sliten
Uff, jeg er så sliten om dagen. Stresser med bursdagskaker, jobb og alt som skal gjøres ute og inne av vasking og maling. Tiden strekker ikke helt til. Stressa rundt før jobb i dag for å få vaska stuevinduer og henge opp rene gardiner. Fått lønn for det strevet-regnvær.......
Digitalvektas knusende dom.......
Nå har jeg fått kjøpt meg digitalvekt. Og den viste endel mer enn den gamle badevekta jeg har lånt. Men, på den annen side, nå er det lettere å se når man går ned. Uten tvil, jeg har mistet endel kilo. Da jeg lånte vekta, sto den på 74. I følge digitalvekta skulle jeg da ha veid 76/77. Hadde på meg ei skjorte i dag som jeg ikke har brukt siden oktober fordi knappene spratt. Altfor trang. Nå henger den....God plass i den.
Har shoppet i dag. To bukser. Ei i 40 og ei i 42. Jeg har brukt 44. Deilig. Pluss litt sexy undertøy...
Litt opp
Jeg er litt gla for det jeg...På jobb tirsdag satt jeg på kantina og snakket med ei gammel venninne fra fotballen og langrenn vi en gang drev med..Hun vet ikke at jeg slanker meg, men jeg ble kjempegla da hun sa: hvor mye har du gått ned? Det SYNES. Det var deilige ord. Og i går kom min svigerinne hjem fra sykehuset med babyen, og hun sa: du har ivertfall gått ned siden sist jeg så deg! (14 dager siden) Slike ting varmer...
I går gikk jeg og vesla tur i en og en halv time. Pluss at jeg klippet plenen i går kveld. Det tar 1 1/5 time. 2 mål og vanlig motorklipper... Så det ble mye trim i går egentlig.
Helga er over
I går var en deilig dag. Gubben tok seg fri fra absolutt alt for å være sammen med oss en hel dag. Og gjett om den dagen gikk fort! Vi koste oss sammen og dro med visittgave til forloveren min. Avslutningen på dagen ble kanskje litt i strid med opplegget mitt. Vi kjøpte oss en porsjon hver med biffsnadder. Har ikke spist det på år og dag. Det var deilig! Og så så vi på Den sjette sansen på dvd. Herlig dag!
Så, i dag hadde jeg ikke regnet med at vekta kom til å vise noe mindre, og det stemte. Tenkte jeg skulle ta med vesla å gå en tur, men hun sovna i bilen etter at vi var på butikken. Og så skal jeg på jobb om et par timer så det blir ikke tur i dag.
Yes yes yes!
Nå er det på gang. Dette er deilig! Gubben lurte på om han kom til å få se litt mer sexy klær, og med denne nedgangen som er på tur- helt klart!!!!!!11
endelig!
Nå har jeg ikke gått på vekta på flere dager, men nå går det endelig nedover! Måtte gå av vekta og på igjen for å se at det stemte. Har vært med gubben flere kvelder på rad og dratt frem ved og kappet. Det har nok hjulpet.
Har funnet frem endel gensere som satt helt etter i vinter, og nå henger de uten å klistre seg! Deilig.
Venter
Nå har jeg fullført første boksen med cla, og jeg merker at det virker. Nå venter jeg bare på ny forsyning.
Frokost: 2 skiver med bringebærsyltetøy/birkebeinerskinke
Vekta står fremdeles bom fast, selv etter mange harde tak i det siste. Men jeg går inn på cm, og det teller det også.
Blandede følelser
Uff, nå har mensen satt inn som verst. Har ventet leeenge med smerter men nå er den altså her...
Det bra med dagen var at vekta igjen er nede på 68 etter konfirmasjon i helga med god mat og kaker. Spiste forresten bare et lite stykke vannbakels, så jef var litt flink.
Frokost: to skiver med makrell i tomat
Middag: Egg og bacon(!!)(orker ikke å kokkelere når det er så varmt og fint vær)
Det aller beste med denne dagen er at jeg har blitt tante! Simen ble tatt med keisersnitt pga hjertefeilen, og alt står bra til! til tross for en lunge puster han selv.(3544 gr og 50 lang) Jeg er så gla for at alt er bra, men det kan jo oppstå komplikasjoner. Men de er i trygge hender på Rikshospitalet... Gleder meg til å være fadder. Det blir spesielt å være det til et hjertebarn.
Det har ikke blitt så mye trim i det siste. Har beiset uthus og klippet plen og jobbet og...lurer på hvordan tiden har strukket til egentlig.
Nye kroppsmål
Knallvær i dag!
Nå har jeg brukt cla noen dager, og selv om jeg ikke har gått ned i vekt har jeg gått ned i kroppsmål. Gledelig overraskelse det.
10,05 03,06
Bryst: 103 100
Liv: 92 88
Hofter: 105 104
Venstre lår: 62 59,5
Høyre lår: 63 60
Jeg tror jammen de cla pillene er til hjelp for meg. Ikke har jeg fått bivirkninger gudselov.
Jeg er så gla i dag!
Noen ganger blir man så gla...fra før er jeg fadder til ei jente på 5 år. Torsdag neste uke blir jeg tante til en gutt, Simen. Grunnen til at vi vet alt er at han har en sjelden hjertefeil og det er bestemt keisersnitt for å hjelpe han til verden. Det er usikkert om han kommer til å overleve, 50% for begge deler. Trist, men verden kan være brutal.
Men, i dag fikk jeg tlf om spørsmål om jeg og min mann vil være faddere. Da ble jeg så gla! Alt må ordnes nå før fødselen pga omstendighetene, og jeg krysser alt av fingre og tær for at dette skal gå bra!
Frokost: tallerken med fitness
Middag: to skiver brød med roastbeef
nå skal vi ¨på kino og se star wars. I huga fan....
Og da blir det vel litt smågodt vil jeg tro...Og i morgen skal vi grille. blir masse nedgang på kilosiden av sånt.He he. Svake menneske...
Endelig joggesko
så i dag var det bare å ta på seg skoene og ut å traske en time. Deilig å kunne gå uten å få gnagsår eller vannblemmer...
har kjøpt meg noen nye klær, tenkte det kanskje kunne inspirere min labre innsats om dagen. Alt er så tungt om dagen. Bare krangling med foreldrene mine og jeg orker ikke mer. hater krangling. Sukk.
Kjempesprekk i helga
På jobben fredag kjøpte jeg med ei kasse cola pga kassesalg, og det ante meg at jeg ikke kunne motstå... Så kom naboen med smågodt dagen etter+ at vi begge jobbet hele lørdag og orket ikke tanken på å lage mat etter jobb, så vi bestilte pizza hjem på døra. Så lørdag var gigantsprekk så det holdt, men forunderlig nok har ikke vekta rikket seg. Jeg bruker nå cla om dagen 3-6 stk om dagen, men jeg regner med at jeg ikke kommer til å merke så mye på en stund enda.
Så oppdatering ang lørdag må da bli to rundstk på jobb med egg, pizza på kvelden, smågodt + at vi var to om å tømme en 1 1/5 liter.
Du er ikke alene om å ha tatt det med ro i sommer. Det er ikke hvert år vi er velsignet med så mye godt vær. Og så flink du er som har plukket så mye bær. Jeg skulle gjerne ha visst om et fint tyttebærsted selv. Vi fikk plukket ti liter med blåbær tidligere i sommer og de ligger nå i frysa og venter på is og andre desserter. Ungene er veldig glade i is med blåbær.
Sikkert veldig moro med motorsykkel, men jeg har nok blitt for gammel for jeg synes de bråker alt for mye. Må stikke fingrene i ørene når de kjører forbi på veien. Særlig Harleyene bråker fælt. Tatovering er veldig fint synes jeg. Vel og merke på de rette stedene. Kunne også tenkt med en liten en bak på skuldra feks. Det er vel dyrt å få en tatovering så jeg får klare meg med de smykkene jeg har.
Du klarer helt sikkert å gå ned ni kilo til jul. Jeg har de samme målene, ca. 10 kilo (men er fornøyd med ni også) Jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre dersom kostomleggingen min ikke lenger har den bivirkning at vekta går ned. Jeg blir nemlig veldig dårlig hvis jeg må sulte meg. Har du tips så tar jeg gjerne i mot. (har tenkt å intensivere treningen da)
Ha en riktig hyggelig helg. Ser deg vel her inne til uka? Klem fra Eterna
Lang tur i skogen hjelper jo. Deilig både på humøret og kroppen. Lykketil
Lealea