← Alle dagbøker
diarist.Alias

Mah

55 år170 cm22 innlegg 2002 0 følgere

Start114,9 kg
Sist108,0 kg
Endring−6,9 kg
BMI nå37,4
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. juli 200229. august 2002
😌108,0 kg

Spinning må da være effektivt!

Ja, overraskelsen var stor da vekta i morges viste 108.0 Betyr vel at treningsøkten igår tok kverken på en del kalorier. Instruktøren var ei lita snelle med energi i bøtter og spann, og hun syklet omtrent dobbelt så fort som meg på spurtøvelsene. I tillegg la hun inn noen laaaaange seige motbakker, så det gikk så svetten silte. Etter 40 minutter på sykkel var det klart for styrketrening, og da fant jeg ut at mine stakkars armer definitivt treninger litt mere styrke. Det må da nødvendigvis være tøffere for meg på 108kg å ta armhevinger i forhold til ei lita snelle på 50kg? Må innrømme at kroppen er litt stiv og støl idag, men det betyr vel at jeg har gjort noe riktig? Trente med vekter for første gang i går, og det tok i hvert fall godt på armene.

Så mor trenger mens far er barnevakt. Far hadde tenkt til å overraske med biffmiddag igår siden vi hadde 3 års bryllupsdag, men jeg fikk overtalt han til å ta den på lørdag i stedet. Kanskje vi skulle prøve å få barnevakt til dattern vår så kunne vi ha en romantisk middag.......

Idag har jeg lovt dattern min at vi skal kose oss sammen. Nå har jeg vært borte 3 kvelder på rappen, så idag skal vi tilbringe litt kvalitetstid. Ellers pleier vi å sitte å se på barnetv sammen. Det er koselig. Men hvis disse kiloene skal av, må det vel til en gåtur med bikkja idag også.

Ellers har jeg som tidligere nevnt begynt på Grete Roede kurs. Skal i første omgang ta et kurs for å se hvordan det er. Ideen er å fremdeles forsøke å unngå poteter, pasta etc. så jeg får se hva jeg har lov til å spise. Kanskje noen kan fortelle meg hvordan brun ris (dvs. upolert ris) er i GI sammenheng?
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😄31. august 2002
Takk for hilsen i dagboka mi!

7- min regelen hørtes riktig så fornuftig ut. Jeg tror jeg kan klare meg uten mange fristelser dersom jeg begynner å praktisere denne: så takk skal du ha!

Spinning: Ja, jeg har også den tro at dersom jeg er stiv og støl etter trening, så har jeg virkelig jobbet. Skuffelsen er derfor stor drsom jeg følr jeg har lagt meg i selen- men ikke kjenner det dagen etter. Trolig er det jo fordi jeg har strukket bedre ut og ikke fordi jeg har brukt kroppen mindre!

Hvis det dukker opp gode oppskrifter på kurset ditt må du jo bare legge dem ut her- vi er jo flere som gjerne kunne tenkt oss å spise noe annet en bare kylling Tortillas når vi skal kose oss!

Klem jannicke!
c.AuthorAlias Ninni30. august 2002
Hei Mah, og takk for hilsen i dagboka mi!!
Så flink du er til å trene. Det er ganske mye tyngre å tråkke i vei for oss som har noen ekstra kilo, en for en slank liten dame på 50 kg. Men gevinsten er jo at vi forbrenner ennå mer!:-)
Selv går jeg litt og sykler litt (ikke spinning), samtidig som jeg variere med å trene vekter. Har såvidt kommet i gang, og denne uken har jeg ikke fått trent ennå. Bare holdt burdsdagsselskap for sønnen min, og det ble en alt annet enn sunn opplevelse.. Men nå er det skjerpings.
Lykke til med GR-kurs. Har gått der selv, og det funket fint. Gikk den gangen ned ganske mye, men så kom kiloene gradvis tilbake igjen da. Og slik kan det vel ofte gå dersom man kutter ut alt under en slankekur, for så å gå tilbake til gamle uvaner igjen nå man er lei og ikke orker mer slanking. Denne gange prøver jeg derfor å ikke kalle det slanking, men en gradvis omlegging av kosthold og livsstil. Går kanskje ikke så fort ned, men har tenkt å holde meg nede når jeg kommer dit. For det er vel en felles målsetting, og et indelig ønske som vi alle har...
Klem fra Ninni
c.AuthorAlias Morgengry😌30. august 2002
Hei Mah.
Takk for innlegget i dagboka mi. Koselig å høre fra deg.

Den "konkuransen" jeg har med Nite er veldig fin å ha. Da passer vi på hverandre. Og selvfølgelig er vi begge vinnere, uansett hvem som når frem til 95 først. Denne konkuransen er mere en pådriver, slik at vi ikke skal falle fra.

Så fint at du har begynt på GR-kurs. Det hjelper å ha noe som forplikter. Er ikke så lett å skeie ut da. Vet at det er flere som vil legge merke til utskeielsen.

Du spør om ris, men ser at du allerede har fått noen svar på det. Jeg har lest at jo mere klebrig risen er jo høyere GI har den. Men brun, upolert ris kan du spise, men sats på den med lengst koketid (helst 40 min). Var på Meny for å kjøpe basmatiris men der var koketiden bare 20-30 min så jeg gikk på helsekostforetningen og kjøpte.

Lykke til på GR-kursen og ha en fin helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias lealea😊29. august 2002
Hei
Det høres jo veldig koselig med en romantisk middag uten barn(det er veldig deilig å bare være "kjærster" en kveld innimellom) Når det gjelder brun ris i GI sammenheng vet jeg ikke. Men det jeg vet er at det gjelder å kutte ut alle stivelses rike matvarer og matvarer med sukker. Jeg spiser ikke poteter, pasta,ingensorter ris, brød og heller ikke mye søte frukter eller stivelses-holdige grønnsaker. Til nå har dette funket veldig bra. Spiser reint kjøtt(uten fett),knekkebrød,oster(ikke de søte som gudbr.dal...osv) masse isbergsalat, avokado,broccoli, kikkerter, linser, bønner,fisk(både magre og fete),skalldyr.
Jeg drikker kun sukkerfrisaft, te med sukketter, kaffe,farris og vann( i bøtter og spann...masse væske)
At du trener spinning er jo kjempe bra. Det er skikkelig slitsomt, men det hjelper virkelig(gjorde det før, men har en kne-skade,så det gikk ikke mer)
Og snella på 50kilo, som trår dobbelt så fort som deg, skal du bare blåse i. Tenk på at du også skal bli slank og deilig.Hiss deg opp litt over det, så får du kanskje litt ekstra energi neste gang!!! lykketil
Lealea
c.AuthorAlias Blubba😃29. august 2002
Hei på deg!

Må tørke svetten bare av å lese innlegget ditt, du er jammen flink! Gikk på spinning selv for et par år siden, og det er flott trim. Forbrenner masse fett og får bra kondis.

Brun ris har høy GI (55). Naturris eller Basmatiris har middels GI = 50. Tror ikke det betyr all verdens hvilken type du velger. Men spis risen til slutt er mitt tips. Hvis vi feks. har kylling med ris og salat forsyner jeg meg med litt ris også. Men jeg spiser kyllingen og salaten først. Og da er det ikke alltid jeg har lyst på risen. Du kan jo også øke kjøttrasjonen med tilsvarende antall kalorier som brød eller potetrasjonen utgjør... I GR opplegget står du jo helt fritt til hva du vil spise, og du vil sikkert få en effektiv vektnedgang hvis du kombinerer de to metodene.

Lykke til med trening og GR!

Slankeklem fra Blubba
😊109,0 kg

Morgentur

Hei alle sammen.
Idag startet jeg morgenen med å få en times tur med bikkja i tåkehavet. Bikkja har løpetid, så hun skal snuse på ethvert gresstrå hun finner, så jeg brukte faktisk lenger tid på turen idag enn jeg har gjort før. Deretter var det rett på jobb.

Igår begynte jeg på Grete Roede kurs. Det er første gang jeg har meldt meg på slankekurs så jeg var jo litt spent. Fant ut at i opplegget der, så er all mat lovlig å spise, men noe i mindre mengder. Kursboken inneholdt en masse om brødporsjoner, potetrasjoner og påleggsrasjoner, samt melkekvoter og grønne merker. Det tar nok litt tid å sette seg inn i dette tror jeg, men det skal nok gå. Har som mål å fremdeles holde meg mest mulig til mat med lavt glykemisk innhold, slik at det fremdeles vil bli knekkebrød og rugbrød til frokost for meg.

Igår ble det smaking på plommer. En hyggelig kollega hadde med seg masse gule plommer, og gjett om de var gode (og søte).
Det forsvant likevel 200g fra igår til idag, men dette var kanskje vann. Ikveld skal jeg på sirkelspinn, det håper jeg blir morsomt.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken😊28. august 2002
Takk for kommentaren i boka mi !

Det er klart du også kommer til å se 60 tallet ! Det er bare å stå på. Har gått på GR kurs tidligere (før jeg fikk barn). Gikk da ned fra 89 kg til 57,5 kg. Så det virker !
Du kommer fort inn i hvordan du gjør det, og det kommer til å gå så bra !

Lykke til !

Klem, Marikken
😌109,2 kg

Litt spinning gjør susen

Hei alle sammen.

Ser at det henger plakater på veggen i treningsstudio som sier at spinning er "the calorie killer". Det ser jo unektelig ut som om det virker. Igår ble dattern plassert hos barnevakten mens jeg var å trente. Det kjennes utrolig deilig ut etterpå.
Dette var altså min andre tur på spinning, og jeg synes det var tyngere igår enn første gangen. Tror jeg trodde jeg var litt tøffere enn jeg var. Uansett, her gjøres alt for å forbrenne noen kalorier. Hvis jeg skal nå målet mitt må jeg henge i stroppen utover høsten og avstå fra de store utskeielsene.

Har tenkt til å finne frem et gammelt bilde av meg den gang vekten var adskillig mindre, og henge på kjøleskapsdøren til skrekk og advarsel neste gang søthungen kommer over meg. Det bør jo virke. Eller har jeg tenkt hardt på 7 minutters regelen, og den fungerer av og til den altså.

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😌27. august 2002
Hei Mah!

Ville bare innom en tur og se hvordan det går med deg- og det går jo strålende. Men si meg- hva er 7 min. regelen? Og er det ikke vondt i baken å drive på med spinning. Jeg har bare prøvd en gang- og kunne ikke gå ordentlig i dager etterpå!

LYKKE TIL resten av uken!
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Hmm....unnskyld.. Tror dette var siste duplikatet...
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Kom inn flere ganger...beklager...
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
😐109,0 kg

Tilbake fra en rask ferieuke

Hei.
Fant plutselig ut at jeg måtte benytte det fine været til en ferieuke (har ennå to uker igjen), så jeg pakket sakene, tok med min mor og min datter og dro avgårde. Det var deilig, været var fint, og jeg var til og med på stranden. Det hører liksom med når man har små barn. Stort sett hadde vi stranden for oss selv (bortsett fra vepsene som det krydde av), så det var helt greit å gå i badedrakt (bikini er tabu).

Som seg hør og bør i ferietidene, så blir det litt ustabile matvaner, så jeg var veldig spent på hva vekten ville vise i morges. Ble glad da jeg så at den hadde gått noe ned. Har en viss følelse av at den vil gå opp igjen, etter å ha syndet litt med både sjokolade og potetgull i går kveld. Da bare måtte jeg ha noe! Etterpå synes jeg ikke at det var noe godt, men gjort er gjort og spist er spist!

Ikveld skal jeg på min andre spinningtime. Egentlig synes jeg det er leit å sitte inne på et helsestudio og trene når det er så fint vær, men sykkelen min har godt i stykker, og min venninne ville gjerne ha meg med, så hva gjør man ikke for gode venner? Skal prøve å komme meg i treningsstudio 2 til 3 dager i uka - tenk at man må bli over 30 år for å våge å sette sine ben der. Idag er det spinning som står på programmet, og da forsvinner forhåpentligvis alle de kaloriene jeg fikk i meg igår. Hvordan kroppen fungerer ellers i morgen, kommer det senere referat om.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite26. august 2002
Hei. Hadde jeg lest ditt innlegg for dagen, hadde jeg jo sett hva du har gjort i ferien din, men men, skriver først og leser etterpå.....(du forstår hva jeg mener?)

Så du har startet på helsestudio, er det Sats, eller?

Ned i vekt etter ferie...... SER DU,JEG STÅR OPP OG GJØR HONNØR TIL LUA. Grattis...

Klem fra Nite
c.AuthorAlias boggi-😌26. august 2002
Å så herlig med ferie da..Ikke værst nei at du har gått ned i ferien din - bra jobba. (du har det kanskje i tankene litt med slanking alikevell..). Kos deg videre med ferien din.
kos fra BOggi
c.AuthorAlias Jojoen😃26. august 2002
Hei Mah :-)

Gratulerer med nedgangen, tross ferie og alt.
Så fint at du har begynt på helsestudio :-) Jeg slår deg med mange år, haha, jeg har ennå ikke turt å begynne. Men jeg må si at det frister mer og mer når jeg ser at dere andre driver på og virker som dere faktisk trives med det, liker det!!?!!

Klem fra Jojoen
😊109,8 kg

Fremdeles er alt bra

Hei alle sammen.

Ja, det er gledelige meldinger hver morgen nå, men jeg regner med at det stopper opp litt snart.
Vi har en kjempesnill dagmamma som i går inviterte foreldre og barn til kaffe og kake på kvelden. Der var mye godt, men jeg stod over alt ....... unntatt Daim iskake, for det er noe av det beste jeg vet. Så det ble to små kakestykker, men det får være greit. Det ble ikke tid til noe trim heller, så idag må jeg til pers.

Begynner også å bli litt lei av å knaske grønn salat til lunch, så siden det er fredag slo jeg til med baguette med ost og skinke. Var så flink at jeg stod over vaffelen, så det må jo være bra. MEN, så skal det være bursdagsfeiring på jobben, og her har heldigvis sekretæren tenkt positivt og kjøpt gulrotkake. (det virker i hvert fall mye mere sunt, men inneholder sikkert nok kalorier - særlig i glasuren).
I morgen er det 60 års lag med nye fristelser. Tror at jeg står over vekten fram til mandag.........

Ønsker alle medslankere en hyggelig helg.

Klem fra Mah
😃110,0 kg

Tra la la - Mah er glad

Noen må ha krysset mange fingrer, for idag var det 1 1 0 blank!
Å så deilig. Mange av dere vet sikkert godt hva jeg snakker om nå. Det har vært ca 5 kg på en måned, og det må jeg si meg fornøyd med. Har vært relativt flink til å bevege meg, og det viser tydeligvis resultater.

Igår dro jeg ut på sykkeltur rett etter jobb. Det var steike varmt, og jeg må jo ha mistet en del kalorier slik som jeg svettet. Middagen besto av kyllingfilet med grønnsaker. Ingen ris (selv om jeg hadde lyst på).

Nå skal jeg sette fokus på de neste 10kg.
Regnestykket blir da som følger:

Med 1kg i uka - 100kg innen uke 43 (31.10.02)
Med 1,5 kg i uka - 100kg innen 40 (01.10.02).

Målet må være alternativ 2, men jeg vet ikk eom jeg klarer det. Det vil jo naturligvis stoppe litt underveis, det er jeg oppmerksom på, så jeg skal prøve å ikke være alt for skuffet når det skjer.

Ønsker alle en hyggelig dag.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba16. august 2002
Hei du!

Du er jammen flink. Og det er moro når målene nås! Ønsker deg lykke til videre, du er på rett vei!

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Flink jente! 5 kg på en måned er BRA!
Jeg er også sikker på at trim er alfa og omega for en vellykket slankekur. Jeg trimmer ikke så hardt, men det blir noen spaserturer og trening til video, samt styrketrening på treningssenteret. Og det gjør underverker! Kjenner at formen øker for hver gang, og det gir ekstra inspirasjon til å passe kostholdet.
10 små kg til du er tosifret - det klarer du lett som bare det! Og enda er det lenge til jul! I år blir det nok ny julekjole på Mah...! ;)

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias boggi-❤️15. august 2002
Så flink du er/har vært. Bare fortsett..
BOGGI
😊110,4 kg

Snart over en terskel

Hallo alle sammen.
Ja, jeg er veldig positiv om dagen, for jeg følger nå at ting går veldig bra. Ned 200g til fra igår, enda det ikke ble noe gåtur eller sykkeltur på kvelden. Synes selv at kroppen har forbedret seg litt i fasong, og mine positive øyne kan se at magen er blitt mindre. I morgen er det "offisiell" veiedag, og da skal jeg samtidig ta målene mine. Ser at mange er flinke til dette.

Takket være disse sidene føler jeg at slankekuren går som en lek. Jeg vet at andre følger med meg, og det synes jeg er en inspirasjon. Hvis ting butter litt i mot, er det straks oppmuntrende ord å finne. Det er også en trøst å lese andres dagbøker, og se at det innimellom går tregere. Det hadde vært kjempegøy å se 110 kg lyse mot meg i morgen, men jeg kommer ikke til å bli skuffet hvis det ikke skjer. For skjer det ikke i morgen, så vil det kanskje dukke opp på fredag.

Igår gikk kvelden med til maling av lister etc. Når man har hus, hjem, mann og barn, så er det ikke alltid mulighet til å ta disse trimturene som kanskje kan kalles egotripp. Til vanlig er det husvask, gulvvask, og klesvask, tilberedning av middag og legging av barn. Igår ble det lettvint middag i form av to små hamburgere i brød. Ikke det verste å spise kanskje, men jeg har også vært litt bevisst på dette med ikke å spise poteter, pasta og hvetemel. Har derfor som så mange andre her gått over til Ryvita knekkebrød til frokost, salat med brødskive til lunch, og to knekkebrød før jeg drar fra jobben. Det er nemlig lettere å trimme etter jobb hvis middagen ikke ligger tungt i magen. Derfor blir det middag på kvelden sånn ca kl. 1900. Dette ser ut til å fungere.

Jeg blir litt deprimert når jeg tenker på at jeg har lagt på meg 20 kg på snaue 2 år. Det er mer enn 10 kg i året, og omtrent 1 kg i måneden. Skremmende! Og hvor kommer så disse kiloene fra, og hvordan har jeg kunnet gå så langt? Det har jeg spurt meg selv om mange ganger. En av årsakene er nok at det har blitt litt mye potetgull- og sjokoladespising. Synes at sjokolade er veldig godt. Men dette har stort sett begrenset seg til helgene. I tillegg har jeg innimellom vært ute på raske turer med bikkja. Gubben spiser sikkert dobbel så mye slikkerier som meg, og selv om han ikke akkurat er slank han heller, så legger han i hvert fall ikke på seg. Urettferdig spør du meg. Nei, nå er tiden inne for å ta et oppgjør med dette. 110,4 kg idag - 110,0 i morgen?
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😉15. august 2002
Takk for hyggelig hilsen i boka mi :o) Nå har jeg lest gjennom din, og jeg synes du er kjempeflink! Jeg sitter her nå i malinglukt og kaos, så jeg må ha en pause og lese litt dagbøker! Fint å høre at du vet hva oppusnings-tilværelsen har å by på av utfordringer på den kulinariske fronten... ;)...blir en del "rar" mat ut av sånt! Når det gjelder menn og matinntak, så ser det ut til at det er et (bittert...) faktum at de tydelighvis kan spise MYE mer enn oss uten å legge på seg. Sikkert noe genetisk-hormonelle saker det der, men uansett urettferdig! Min kjære er slank som et siv, og kan selvfølgelig proppe i seg hva han vil når han vil. Siden dette gjør meg bitter, tvinger jeg han til å spise sunt også ;) ! Vel, du får ha en fin dag, lykke til med veiing! Dette går jo riktig så bra, så bare stå på ! sef :o)
c.AuthorAlias Trulte15. august 2002
Det er herlig med slike grenser SOM NÆRMER SEG !!!
0,5 kilo..så er du under 110*ss*
Huff ja, når en ser hva en spiser nå for å gå ned...så ser en jo grunnen til at en har gått opp. Det er ikek alltid fordi en spiser mer enn andre...men en har en kropp som ikke trenger like mye som andres. For min del så er det å slanke meg nå like mye en måte å finen ut hva kroppen skal ha. Jeg vet ganske nøyaktig hvor mye jeg kan tillate meg før vekta går "gal" vei...og det er jo også viktig lærdom.
Krysser fingrene for torsdagsvekta...

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nataja14. august 2002
Heisan:-)
Fint å høre at du er positiv og har det bra om dagen, det hjelper godt når man slanker seg.

Sant det at det ikke er lett å få til noen fast trimming når man har familie og hus. Men egentlig er det jo en trim i seg selv det også. Har jo aldri tid til å ligge på sofa'n å slappe av, eller å sette seg ned å gjøre ingenting. Alltid er det et gulv som må vaskes, klær som må henges opp og legges sammen, leker som må ryddes bort o.s.v. Så trim får du, selv om det ikke er i form av gåturer eller treningstudio.

Det er deprimerende å tenke på hvor mye en har tillatt seg å legge på seg, ja. Jeg var som deg, at jeg spiste mye potetgull og sjokolade og slikt. Egentlig masse potetgull og det var ikke bare i helgene. + at jeg spiste gjerne 4-5 brødskiver med masse smør og servelat både til frokost, mellommåltid, lunsj, nok et mellommåltid o.s.v. Spiste masse mat. Men vi får se tilbake på den tid som et skrekkens eksempel, og heller tenke fremover. Nå har vi bestemt oss for å forandre livet vårt, for å legge bort de dumme uvanene som gjør at vi legger på oss!:-)

Er enig med deg i at disse sidene her er skikkelig inspirerende. Vet også at jeg ikke hadde gått ned de kiloene jeg hittil er gått ned hvis det ikke hadde vært for støtten jeg har fått fra dere her inne. Leser dagbøker og skriver litt så fort jeg har andledning til å sitte her ved pc'n.

*klem*
c.AuthorAlias vår14. august 2002
Hei, Mah
Surt å gå opp 20 kilo på to år? Jeg gikk opp 19 kilo på ETT år, jeg!!! Ja, fytti rakkern! Men desto bedre å bli kvitt det igjen, da, og det blir vi jo nå.

Klem fra Vår
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei Mah!
Takk for kommentar i dagboka mi. Du har jo helt rett, det går jo egentlig ganske bra. Og neste gang det ikke går bra, skal jeg ikke la det knekke meg så til de grader som det har gjort før. Jeg jobber stanhaftig videre mot mitt mål.
Lykke til i morgen!!
😌110,6 kg

Jeg er så fornøyd!

Hei og god morgen alle sammen.
Ja idag er jeg veldig fornøyd, for idag viste et svært positivt tall. Det var vel omtrent dette jeg veide i fjor sommer, men den gang klarte jeg ikke å sette igang noen slankekur. Nå føler jeg at jeg har funnet en fin måte å gjøre dette på.

Igår hadde vi besøk igjen, og siden det var et fryktelig vær, og vi hadde arbeidsfolk som holdt på på kjøkkenet, så ble det pizza. Jeg tok to sykker (måtte jo ha noe jeg også), og hadde faktisk litt dårlig samvittighet for det, men så sa jeg til meg selv, at jeg må ikke blir helt tullete.

Det ufyselige været satte stopper for en hver aktivitet utendørs. Dessuten kjente jeg igår at tre dagers nattevåk var nok, så når klokken var 22 15 la jeg meg i sengen og fant frem en god bok. Det var deilig.

I morges var jeg oppe kl. 0540 (da kom noen små barneføtter tassende opp i sengen), så siden jeg først var oppe tenkte jeg at nå kan jeg gå morgentur. Og det gjorde jeg. 40 minutters rask gåtur med bikkja ble det, og når tåka letta ble det ganske fint. Idag får jeg ta frem sykkelen og tråkke runden min.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry14. august 2002
Hei på deg.
Så fint at du har funnet en slankekur som passer for deg. Det har jo alt å si. Og du strutter jo at posetiv energi. Så gøy!!

Lykke til videre nedover.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nataja14. august 2002
Takk for at du skrev i min dagbok:-)
Det med å bade er bare kjempedeilig. Vi finner et sted hvor det ikke er andre folk som bader, også bader jeg i t-skjort og truse. Så la ikke redselen for å måtte bade i bikini eller badedrakt hindre deg fra å stupe uti det deilige vannet, - en t-skjorte er helt greit å bade i:-)

Gratulerer med nedgangen, dette går jo fint. Du har all grunn til å være kjempefornøyd med vekta i dag:-)

Flott at du ikke tar det som verdens undergang det at du spiste 2 stykker pizza. Tenkt på det at før du begynte å slanke deg, hadde du kanskje spist det dobbelte. Du greide å stoppe ved 2, og det er flott gjort at du greide det når maten sto der foran deg.

Flink til å trimme er du også, er ikke det deilig? Syntes jeg har det mye bedre med meg selv de dagene jeg har svømt og syklet.

Ønsker deg lykke til videre.
*klem*
c.AuthorAlias nite13. august 2002
Gratulerer så mye. Du er skikkelig flink og det må være så herlig når det går slik det gjør med oss her nå. Jeg har pr. i dag gode resultater, men velger å vente til fredag med å offentliggjøre dem.
Stå på MAH, og jeg følger med deg.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias Jannicke😉13. august 2002
Så deilig at du har funnet resepten din! Og så flink du er som står opp SÅÅÅ tidlig og går på tur. Jeg regner med at dagen din har fortsatt like fint som den begynte. Det blir vel ofte slik hvis en begynner dagen godt med god samvittiget?! Bare 0,7 kg til- og du er under 110! LYKKE TIL!
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
Hei og takk for kommentar!
Så fint at du har det fint da! Også morgen trim da gitt! Bra.. Dette går riktige veien vet du, stå på videre.
😌111,2 kg

Kanskje jeg har funnet resepten?

Hei.
Det å gå på vekten er blitt en hyggelig beskjeftigelse. All nedgang mottas med takk, og når det går så bra selv etter en helg med litt diverse spising, så er dette morsomt.
Lørdag var jeg i sildelag, men det er ikke noe problem, for sild liker jeg ikke. I stedet hadde min snille mor laget røkt svinekam, og dette kombinert med masse grønnsaker (og en liten potet, så det ble ganske bra likevel. MEN, selvfølgelig ble det smaking av kaker, men bare to små skiver. Trimmen uteble denne dagen.

Søndag klarte jeg å starte med en gåtur med både barn og hund. Det var fryktelig lummert, så svetten rant. Det forsvant vel noen kalorier der tror jeg. På ettermiddagen var vi på åpen gård, så der ble det i hvert fall gått en del. Kvelden sluttet med besøk (og et lite kakestykke, men det har forhåpentligvis ikke satt seg fast ennå. Har derfor som mål å trimme det vekk idag, men vi skal få hjelp til å ordne en del på kjøkkenet (vi blir aldri ferdig med den kjøkkenbyggingen!), så jeg får se om jeg kommer meg ut. Dette med å gå tur er nå blitt en livstil, og jeg føler at jeg må ut å gå særlig for min egen del.
Med litt innsats idag kanskje jeg kan se 110 i morgen?

Jeg skal i hvert fall stå på. Det er så mange andre som er flinke her inne, at jeg kan jo ikke være noe dårligere.

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉13. august 2002
Hei på deg.
Så gøy å se at du har funnet et slankeopplegg som passer for deg. Eller skal jeg kalle det en livsstil? Går du på lav GI-kosthold? Og masse gratulasjoner for vektnedgangen. Det er jo kjempeflott!! Fortsett sånn så ser du nok snart 110-tallet! Lykke til!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite12. august 2002
Hei og velkommen tilbake. Du vet, når det er noen dager man er borte, så blir man savnet.

Sildelag ja, godt din mor hadde svinekam. Helt enig med deg, sild smaker py....

Du..... klart du er nede på 110 i morgen. Det blir spennende å se. Du er skikkelig flink, og du gåtur i morgen vettu. Men skjønner at det kan bli lang å kjøre fra...... til Sognsvann for bare en rundtur. Men vel, du vet hvor det er. Derimot hvis været er som det nå var i ettermiddag så blir det nok ikke noe av.

Treffet i oktober blir lagt ut på nettet forhåpentligvis denne uken. Ringer dit du foreslo.

Følger deg opp og ser 110 tallet, dette klarer du.

Klem fra nite
c.AuthorAlias Madonna😊12. august 2002
Hei Mah!
I dag er min første dag her som dagbok-skribent. Jeg har slitt i flere år nå med denne forbaskede vekta. Tilslutt tok jeg motet til meg og dro til legen og ba om hjelp! Han har satt med på Xenical.
Det er en pille som man tar før hvert måltid og som drar 1/3 del av fettet i maten rett ut i tarmene (man skiter ut med en gang). Kanskje dette kan være noe for deg også?

Jeg vil følge med i dagboka di fremover. Lykke til med din slanke-måte uansett ;-)
Madonna :-D
c.AuthorAlias Madonna😊12. august 2002
Hei Mah!
I dag er min første dag her som dagbok-skribent. Jeg har slitt i flere år nå med denne forbaskede vekta. Tilslutt tok jeg motet til meg og dro til legen og ba om hjelp! Han har satt med på Xenical.
Det er en pille som man tar før hvert måltid og som drar 1/3 del av fettet i maten rett ut i tarmene (man skiter ut med en gang). Kanskje dette kan være noe for deg også?

Jeg vil følge med i dagboka di fremover. Lykke til med din slanke-måte uansett ;-)
Madonna :-D
c.AuthorAlias Madonna😊12. august 2002
Hei Mah!
I dag er min første dag her som dagbok-skribent. Jeg har slitt i flere år nå med denne forbaskede vekta. Tilslutt tok jeg motet til meg og dro til legen og ba om hjelp! Han har satt med på Xenical.
Det er en pille som man tar før hvert måltid og som drar 1/3 del av fettet i maten rett ut i tarmene (man skiter ut med en gang). Kanskje dette kan være noe for deg også?

Jeg vil følge med i dagboka di fremover. Lykke til med din slanke-måte uansett ;-)
Madonna :-D
😄111,8 kg

Yes! Yes! Yes!

Etter en forferdelig natt (resyme kommer senere) krabbet jeg meg søvning opp på vekta i morges og hva viste den? Jo, Det var ned nesten en kg fra igår. Er det mulig?

Grunnen er kanskje at det både har blitt sykkelturer og raske gåturer hver dag. Mulig at det hjelper på forbrenningen. Ellers har jeg også kjøpt forbrennings te, men jeg vet ikke om dette er tull eller ikke. Uansett, det ble ikke noen tur for å mate ender igår (kom for sent hjem), men jeg og datteren min syklet til lekeplassen, og jeg ble faktisk svett av det også. Så lekte hun en time, mens jeg slappet av og husket litt. På kvelden gikk jeg en times gåtur med bikkja, og siden jeg var litt sint og amper, så gikk det ganske fort. Vi har som tidligere nevnt bygget kjøkken, og nå er jeg utålmodig fordi vi aldri blir helt ferdig. Det gjenstår noe listverk etc. og det får vi aldri gjort.

Eller har datteren holdt oss våkne fra kl. 0020 til kl. 0510 i natt, så jeg er fremdeles ikke helt våken. Sitter her å har problemer med å se forskjell på bokstaver og tall, samt at jeg er trøtt, kvalm og svimmel. Tror det blir en tidlig slutt på arbeidsdagen idag. Skal prøve å så sove noen timer før krapylet kommer hjem fra dagmamma. Lyspunketet var som sagt vekta, håper det ikka bare var et bløff idag.

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vår11. august 2002
Hei, Mah

Takk for kommentar i dagboka mi. Fint at du følger med meg litt, da må jeg skjerpe meg, kjennes det ut som.

Flott at du er på vei nedover. Det ser ut til at det kommer til å gå bra!

Klem fra Vår
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002

Kjære Mah, takk for hilsen og oppmuntringsklem. Og gratulerer med ganske ny jobb ! Selv tar jeg ikke sjansen på å si opp den jeg har nå før jeg er sikker på at jeg har en ny… Sitter alene med boliglån på bortimot en million, så jeg er HELT avhengig av inntekten min…
Leit å høre at mannen din ikke hadde like flaks som deg, jeg håper at det ordner seg raskt !

Åh, kjære Mah. Takk for gode ord om å være verdifull. Det betyr så mye, og varmer så inderlig. Takk skal du ha. Du skal vite at du og de andre her inne har vært til stor hjelp for meg i disse dagene, og at dere er mye av årsaken til at jeg nå er oppe igjen fra kjelleretasjen og er glad og munter igjen ! Og du verden så godt det er *ler*

Gratulerer med flott nedgang vennen - her går det jo unna så det suser. Det er sikkert en kombinasjon av alle de mulige årsakene du nevner - du er råflink !! *ss*

*gjeeesp* Hm... noe å tenke over dette du skriver om datteren... Jeg og kjærsten planlegger barn... Hm.... Jeg vil ha barn allikevel jeg gitt *ler* Men det er sikkert litt pyton innimellom når de holder leven hele natta...

Ha en fin helg Mah, og så håper jeg at ting ordner seg for mannen din også, så fort som overhodet mulig !

Stor og takknemlig klem fra NasseNøff


Bilde
c.AuthorAlias nite9. august 2002
Hei, og stakkars deg....... som har småbarn. Ja ja, noen ganger er det pyton, andre ganger (de fleste) er det masse kos. Jeg lover deg at når lille gullet er blitt like voksen som mitt barn (16-17 år) savner du småbarnstiden (vel kanskje ikke akkurat våken-nettene) men da lillen kommer krabbene opp på fanget og bare mamma er den beste i hele verden. Og når lillen har det vondt er det så godt å komme til mamma, og bare få trøst, bare være hos mamma, den aller beste mamman i verden....... tiden går så altfor fort mah, så altfor fort.... åååååå jeg savner den tiden..
Dette var ikke en slanke tekst, men heller en liten vemodig mimring over den gang jeg var den beste mamman i hele verden. Nå er jeg redusert til en minibank....

Klem Nite
c.AuthorAlias boggi-😊9. august 2002
Nesten som jeg skulle skrevet dette selv.. Ja disse små krapylene er virkelig ikke like koselig bestandig - i alle fall ikke når vi vil sove og de vil leke.. Jeg har en gutt på snart 2 år - og det er nok litt varmt om natta - så han er litt urolig for tiden.

Håper du får en god natte søvn i natt ZZZZZZZZZZZZ
Kos boggi
c.AuthorAlias Molla😌9. august 2002
Heipådeg!
Jøss, den natten hørtes ikke særlig ut! Men du har ihvertfall en flott vektnedgang å kose deg med i helga! Det gir alltid litt ekstra inspirasjon til å motstå helgens fristelser... ;)
Håper du har fått deg litt søvn i ettermiddag, da, slik at kvelden blir frisk og sprek!
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
😌112,8 kg

Yes, endelig litt utslag på vekten

Idag tippet endelig vekten ned på 112,8, og det var en god følelse. Det kommer ikke av at jeg trente spesielt mye igår, men det ble en koselig sykkeltur sammen med datteren min på snart 2 år. Siden vi bor i landlige omgivelser, tok vi turen innover skogen for å se på kuer og traktorer. Lille frøken var i hvert fall fornøyd, hun satt og sang og pratet hele veien.

Idag er planen klar. Tenkte at jeg skulle plukke opp lille frøken hos dagmamma, og ta en tur for å mate endene. Det er vel en sykkeltur på ca 12km, så det gjør seg vel godt. Forsøkte å kommem tidlig opp idag også, men er så forferdelig trøtt for tiden. Igår var jeg i seng kl. 22.45, og det må være ny rekord i sommer. Det er kanskje varmen kombinert med slanking som gjør at trøttheten kommer sigende.
Får vel avslutte dagen med å gå en tur med bikkja. Problemet er bare at hun skal snuse på hver bittelille gresstust hun finner, så det blir til at jeg drar henne med rundt. Dessuten er hun ikke i best form hun heller stakkar, så i denne varmen peser hun fælt. Men, i morgen vil jeg se 112,6, basta bom.

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃9. august 2002
Kjære Mah - tusen takk for oppmuntrende innlegg i dagboka mi ! Er ikke så deppa lenger, og ikke er det fullt så varmt lenger heller *s* Jeg tror nok at jeg skal gå til innkjøp av en vifte før neste sommer jeg også.

Du har rett i at det hjelper å lese andres dagbøker her inne når man er deppa. Det er mange her inne som skriver med masse humor, så det er god 'medisin' det *s* Og det er jo virkelig oppmuntrende å lese din om dagen - jeg ser det har løsnet hos deg *ss* Det må være en fantastisk deilig følelse. Jeg ligger litt over 2 kg etter deg, så her gjelder det å stå på ! *ler*

Stå på videre Mah - jeg kikker innom igjen jeg vet du, og jeg skal komme heseblesende etter deg nedover vektskalaen *ler*

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias Jannicke😌8. august 2002
Det er deilig når vekta vipper RIKTIG vei for en gangs skyld! Gratulerer med nok litt nedgang! Klart man blir tøtt når det er så varmt, og kanskje litt sliten av å spise mindre. Personlig har jeg noen dager der jeg ma ligge HELE tiden- mens andre dager bruser jeg over med energi. Og hunden din- jeg kjenner problemet. Hanhunden min MÅ lukte på alt. Det kan være veldig irriterende, men hunden min er i god form- og det gjør meg i bedre form. Tren opp hunden samtidig som du trener selv. Det er alltid hyggeligere å gå tur sammen med noen andre enn alene (Selv om det bare er en hund)
c.AuthorAlias Solsikken8. august 2002
Heisann Mah!!

Det er nok en deilig følelse hver gang vekta viser et nytt MINDRE tall!! Må bare si at du er flink til å holde et bra aktivitetsnivå, det vises nok ikke bare på vekta -men du vil nok også bli mer muskuløs og fastere i figuren, noe som ikke akkurat er å forakte!!
Ha en fin sykkeltur idag!!!

Klem fra Solsikken
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Det er en god følelse når man ser utslag på vekten:-)
Flott at du sykler, det setter nok dattern din stor pris på også. En tur på 12 km vil nok gi utslag på vekten i morgen:-)

Så du er trøtt for tiden ja, det kan nok komme av varmen. Selv blir jeg motsatt, får skikkelig problemer med å sove. Har måttet ta en sovetablett om kveldene nå for å få sove.

Dyrene har det nok ikke godt i denne varmen nei. Når du går tur med hunden, så ta med deg en boks med vann...et tomt syltetøyglass eller noe annet med lokk på. Dyra tørster inmari i denne varmen..
Hund har jeg lyst på også, men kan desverre ikke ha fordi en av gutta mine er allergisk.

Ønsker deg en fin dag sammen med dattern, ender og hund:-)
*klem*
😉113,2 kg

Ja endelig litt ned........

Hei alle medslankere.

Ja forhåpentligvis har jeg nå gått ned 200g (eller har jeg bare vært ekstra mye på toalettet?. Siden været forsatt er fint, tror jeg nok at det blir en sykkeltur idag også. Det lureste er nok å finne frem sykkelen med en gan jeg kommer hjem fra jobb, for hvis jeg skal vente til etter middag, så kommer dorskheten sigende.

Synes disse kiloene begynner å sitte litt fast nå. Føler selv at jeg er flink med maten, tillater ikke å drikke brus eller spise andre godterier, men likevel virker det som om lørdagens kaker og rødvin virkelig klamrer seg fast. Tålmodighet er heller ikke min fremste egenskap, så det er klart at jeg gjerne skulle ha funnet vidunderkuren som hadde gjort meg slank over natten. Når jeg sitter å blar i diverse kleskataloger fra Ellos og H&M så ser jeg bare bilder av søte modeller som går inn i str. 36/38. (Gjelder spesielt H&M). Slikt kan man bli deprimert av.

Har sett litt på BMI kategoriene og funnet ut følgende:
Idag:
113,2 kg tilsvarer fedme (for et ekkelt ord)
86 kg da byttes kategori over til overvekt
78 kg da byttes kategori til lett overvekt
72 kg da bytte kategori til normal

Dette betyr at jeg har en lang vei å gå, men nå har jeg i hvert fall startet. Har ikke veid 72 kg på 12 år, men kanskje det nå er muligheter. La på meg masse kilo under graviditeten min, og som så mange andre jenter/damer sliter jeg med å få de av igjen. Det er bare tull at kiloene raser av når man ammer. Jeg ammet i ett år, men kom ikke å fortell meg at alle kiloene da forsvant!

Første mål er å komme ned under 100 kg - da kan også jeg skryte av å veie et to-sifret tall. Innen 1. November skal definitivt 99 tallet vises, og det betyr at jeg har 12 uker på meg. Å miste en kilo i uka bør jo være et realistisk mål. Ser jo at det er flere her som har rast ned en hel masse, men jeg tror ikke at forbrenningen min er spesielt god. Er ellers ikke noen godtesnop til vanlig, så jeg er litt usikker på hva det er jeg legger på meg av. Mannen min spiser daglig sjokolade og drikker masse brus, men han holder vekten stabil enda han sitter på rompa hele dagen (og kvelden). Det er egentlig ganske urettferdig. Hadde jeg spist det samme, hadde jeg definitivt trillet. Nå skal det også sies at jeg tror genene mine også er overvektige. Både mor og bestemødre har veid (og veier) godt over 100, så jeg har vel noe å slektes på.

Innser at det å slanke seg er en omlegging av kostholdet, og det følger jeg at jeg er i gang med. Kommer dog ikke til å forsake is, pasta og pizza i all fremdtid, men jeg kommer nok til å la være å stappe i meg så mye som før.

Vil ellers takke for hyggelige hilser. Jeg prøver å være inne å lese litt hver dag, men det er ikke lett å følge med alle.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃8. august 2002
Hei igjen :-)

Det er så flott å se at du brøyter deg nedover på vekta. Selv om det er så som så med tålmodigheta så vil det nok åpenbare seg noen tosifra tall litt senere i høst. Det er jeg helt sikker på :-)

Gøy med slike BMI-oversikter.. det er ikke så store forskjeller mellom de lette kategoriene, men det er bare så lang vei ned dit. Vi skulle hatt flere slike BMI "gulrøtter" lenger oppe i vekt også.. f.eks. lett fedme, litt mer... osv.. så hadde det blitt mye gøyere.

Fortsatt lykke til.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Marikken😉8. august 2002
Hei Mah !

Tusen takk for kommentaren i dagboka mi !

Gratulerer med vel overstått bursdag, håper du hadde en fin dag !

Ser at du er ganske realistisk i forhold til hvordan du skal gå ned i vekt. Det er bra ! Det vi må være flinke til her inne er til å hjelpe hverandre med motivasjonen !

Lykke til videre, snakkes !

Klem, Marikken
c.AuthorAlias nite7. august 2002
Takk for din hilsen til nta62. Svarer deg litt der også.

Det er informativt med BMI og den pekepinn man får på hvor mye man skal gå ned for å gå over i ny BMI vektklasse.
Jeg har også testet ut dette og funnet ut at rundt 22 kg. ned vil gi meg en ny klasse. Men det går ikke fort, og det kan virke uendelig lenge til vi er der. Men vil vi sterkt nok, klarer vi det. Ennå er vi unge (hmmmmmm 40 år, ungt?) og det er vel bare dette med egen bevisstgjøring av problemet som kan gi resultater.
Hvis man klarer en vektreduksjon på en kg. pr. uke, vil det si at rundt nyttår skulle man være nede i denne gruppen. Vel om det går eller ikke, så er bevisstgjøringen viktisk, og dette med kostholdsendring slik at vi ikke i alderdommen vil være av katogorien som får vekt-relaterte sykdommer. Man vil være lettere i kropp og sinn til å orke mere i hverdagen.

Legger du merke til at Nite ikke er så morsom lenger men derimot litt mere alvorlig..... Dette kommer ikke av at nite har lagt bort humorsiden, men at hun også har alvorlige reflekterte sider.

Klem Nite
c.AuthorAlias Jenta*S*😉7. august 2002
Heisann!
Ok,veien er kanskje lang å gå for deg...men hva skjer hvis du ikke begynner da?:0)...Husk at veien blir til mens du går! Og bit tenna sammen for dette kan du absolutt klare! Og jeg LOVER at det er verd det!! Gleder meg til å se at du kan skrive tosiffret i november!!
Tenk positivt! Heia deg!!
Klem fra Jenta*S*
😵113,4 kg

Idag har jeg vært sprek!

Har nå fått et lite treningskick, og det gjelder det å utnytte.
Igår fant jeg frem ergometersykkelen min (har vært ubrukt de siste 4 år) og syklet 4 km. Det var beintøft, og svetten silte. Det skal dog sies at det var godt over 20 grader ute også. Idag har jeg vært flink. Spist 3 Finn Crisp med mager pålegg til frokost, 1 brødskive med egg + liten salat til lunch og kyllingsuppe til middag. Nå i kveld har jeg spist 2 knekkebrød med lettere brunost (som forøvrig er håpløs å skjære). Da jeg kom hjem fra jobb skinte solen så fint, så jeg bestemte meg for å ta en liten sykkeltur - and so I did.
Syklet 14 km, og det kjentes veldig deilig ut. Måtte bare stoppe to ganger underveis, og da var bena ganske skjelvende.
Nå i kveld har jeg tatt med bikkja på tur og gått i en time.
Dette må da gjøre utslag på vekta i morgen?

Det er forøvrig torsdag som er hovedveiedag, men jeg må innrømme at jeg smugveier meg nå hver dag etter at jeg fikk den nye digitale vekten. Imidlertid har ikke vekten vært særlig samarbeidsvillig, men nå krysser jeg fingrene og håper på nedgang.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja7. august 2002
Heisan:-) Det gjelder å utnytte treningslysten ja, den er gull verdt når man slanker seg. Og du var kjempeflink i går:-)
Siden du har ergometersykkel, anbefaler jeg deg å gjøre det til en regel at du aldri spiser frokost før du har sykla en viss tid på sykkelen. Har lest et sted at trim før frokost øker forbrenninga. Og når hjernen er innstilt på at du skal tråkke rundt før du spiser, så blir syklinga ikke fullt så slitsom. Selv sitter jeg å tråkker rundt hver morgen i 20 min. For å få tiden til å gå, drikker jeg litt kaffe, leser avisa, røyker og spiller på mobilen mens jeg sykler. Da går tiden så fort atte:-))

Har lyst til å ha en hoveveiedag jeg også, tror kanskje det hadde vært bedre. For når jeg går på vekta hver dag blir jeg såå skuffa når jeg ikke har gått ned. Og enda værre er det når jeg har gått litt opp..
Samtidig så er jeg redd for at hvis jeg veier meg bare en dag i uka, så kan skuffelsen bli så stor at jeg kutter ut hele slankinga hvis jeg er gått opp.. Så jeg vet ikke helt hva det blir til, kanskje jeg skriver vekta i dagboka bare en gang i uka, men at jeg smugveier meg litt annenhver dag. Vi får se:-)

..Ønsker deg en fin dag:-)
c.AuthorAlias nite😊6. august 2002
Stå på med den treningsånden du nå har over deg. Det er viktig å holde tak i den, før den forsvinner like lett som den kom. Du har i allefall bikkja som du må ut med, og bare det er jo noe. Jeg har katt, og det er liksom ikke helt det samme å gå rundt Songsvann med en perser i bånd.
Stå på jente, så skal du se at vekta har rørt på seg til torsdag. Apropos vekt, jeg smugveier meg også ofte utenom veiedagen på den elektroniske nye fra OBS. Liker vel ikke helt det jeg ser og lurer på hvorfor jeg legger på meg 100 gram etter 2 slurker vann, men når jeg er så teit at jeg går på vekta så ofte, får jeg bare godta at dette blir en frustrasjon. Men tror jeg nå skal sette vekten i kjelleren, slik at det ikke er så enkelt å bare gå på den.

Klem Nite
☹️113,4 kg

Jippi - ny uke

Ja jeg er egentlig glad for at det nå er en ny uke, og denne har jeg planer om at skal bli bra......
Har vært borte i hele helgen og bl.a. feiret 50 dagen til min manns onkel. Det sier seg selv at der var det mye godt, men jeg prøvde å tenkte litt smart, og begrenset meg til loff med karbonade og roastbiff samt to små kakestykker.I tillegg ble det nok en god del rødvin...... Stakkar''s kona til onkel hadde holdt på i flere dager med å gjøre istand, og det smakte virkelig godt. På søndag morgen var det frokost sammen med hele familien. Etterpå satte vi kursen til Svinesund (man er ikke i Halden uten å ha vært på harry tur til Svinesund). Der ble det handlet sunn kyllingfilet og annet rent kjøtt. Mens min mann satte kursen for godtebutikken, satt jeg og solte meg i bilen. Dama kan være stå når hun går inn for det. Idag har jeg fremdeles ikke smakt en eneste sjokoladebit!

Hadde vekkingen på kl. 0530 idag i den hensikt å komme seg opp for å gå en times rask tur med bikkja. Men hva skjedde? Jo, datter''n våknet kl. 0415 og holdt det gående til 0510. Da hadde mor definitivt ikke lyst til å stå opp om 20 minutter, så hun satte vekkingen på kl. 0700 i stedet. Tar nok turen med bikkja i kveld i stedet - så får far legge krapylet......

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃6. august 2002
Hei du Mah ! Syns du har vært flink i helgen jeg - skikkelig viljestyrke har du ! Vet ikke om jeg hadde klart å være flink hvis jeg ble utsatt for de samme fristelsene... *s* Spesielt ikke den med godtebutikken på Svinesund. Selv om det er mye e-godterier som Nite kaller det, så har de en del som ER godt også. Godt og akk så skummelt...! *ler* Tror jeg skal låne litt av viljestyrken din neste gang jeg drar på Harrytur. For jada, jeg er også på Harrytur innimellom *ss*

Huff - vekking midt i natten - om det er av barna eller vekkerklokka er helt pyton *ler* Jeg hadde jo mine kjappe spaserturer på morgenen en periode, og det var deilig når jeg først hadde fått dratt kroppen ut av senga og ut i naturen, men det ga seg fort *ler* Altfor deilig å ligge i senga *ss*

Ha en fin uke Mah !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias nite5. august 2002
Heisann.
Tusen takk for dine oppmuntrene ord i dagboka mi. Vel jeg tror jeg nok er ei jente som stort sett er blid, men det er klart Nite har også sine alvorlige stunder.

Om Fendon har noen gode tips. Vel, lå på senga i Stockholm med Fendon i min favn (mine hender) men å forstå en mann skal man aldri prøve å gjøre. Vi snakker helt klart 2 forskjellige språk
menn og kvinner, og jeg strakk meg langt for å forstå insulinresistens og andre fremmedord. Noe forsto jeg, men annet var helt gresk.
Så når det gjelder kokeboka. Vel det er jo oppskrifter beregnet på en stor husholding, og lage dette betyr mye rester, og hva skjer med rester? Jo det spiser man, og da kan det være så magert det bare vil, mye blir det. Men dere får høre det når jeg har forstått mannen.

Vær stolt at du ikke ble med far i hektogodtbutikken. Jeg har ofte styrt unna de butikkene på Svinesund. Synes ærlig talt det lukter og smaker mye E'er. Når man så kjøper, kjøper man gjerne 1 1/2 - 2 kg. og noe blir fortært i bilen hjem.
"Den likte jeg ikke, kast..... ut av vinduet"
"Den likte jeg ikke, kast..... ut av vinduet"
"Den likte jeg ikke, kast..... ut av vinduet"
"Hmmmmm den var god, den spiser jeg"

Tror nok det ligger mye "ikke liker" digg på E6 fra Svinesund over Norske grensa.

Når jeg er i Sv.sund. kjøper jeg ofte de 2 kg. posene med svinefilèt. Disse synes jeg er vanvittig gode, og så er det så sundt da.... *S*

Nå er det en ny uke, og nye blanke ark. Vi går på med ryggen rett og et positivt syn på hver vår nye digitalvekt.

Klem Nite (som også er harry flere g. i året)
😟113,4 kg

Møte med en ærlig digitalvekt!

Ja, slik ble det altså. Jeg tok en tur innom OBS! for å kjøpe meg en digital vekt, men der fikk jeg jo prissjokk! Jeg nektet å betale kr. 698 for en vekt, så jeg dro innom Elkjøp i stedet, og der fant jeg en som var litt billigere. Så i morges testet jeg altså ut dette nye vidunderet - og ble som jeg egentlig ventet - skuffet. Jeg måtte sjekke med den gamle vekten min og den viste ca 110,5, så dette er altså status.

Jeg trøster meg med at kiloene som er borte, i hvert fall er reelle, så jeg får vel gå inn og oppdatere resten av dagboken her med riktig vekt. Bortsett fra å irritere meg over den digitale vekten er alt bra. Idag SKAL jeg ta med bikkja ut og gå en rask, lang tur. Dermed basta!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😛3. august 2002
*rekker tunge til den dumme digitalvekta di*...*ler*
Men som du sier,kiloene er like reelle for det da!
Lurt av deg å anskaffe deg digitalvekt da,de "gamle" vektene er gjerne altfor snille og det er jo ikke så bra! Nei,stå på videre du og bit tenna sammen,snart går du ned igjen vettu!
Tenk på hvert gram ned som en bitteliten seier,for det er jo det det er! ALT som er nedover er bra uansett hvor lite det er!!
HEIA DEG! Skal følge med deg videre!
Stor klem fra Jenta*S*

c.AuthorAlias Jojoen😃2. august 2002
Hei igjen :-)
Takk for koselig hilsen.
Det er deilig når vekta går nedover, du har jo også blitt en god del lettere, så fortvil ikke over dumme vekter :-) Etterhvert så kommer du nok til å like den nye digitalsaken bedre, for den er jo veldig avslørende, hver eneste hekto kan måles.. Jeg har hatt en slik i flere år, så heldigvis at jeg har unngått dette sjokket som jeg ser at flere andre har fått.

Lykke til nedover digitalt :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias nite1. august 2002
Hei og hå, og takk for hilsenen i dagboka mi.
Du damen, det med vekten, ja du kan være glad du ikke kjøpte den på OBS. Hvis du har lest mitt møte med den nye digitale sist fredag og lørdag, vet du hva slags vekt jeg kjøpte, ja akkurat ja PÅ OBS, her i Oslo. 470.- kosta faenskapet, og den viste myyyyyyyyyyyyyye mere enn den siste vekten jeg smugveide meg på sist fredag.
Men, det er bare å bite tennene sammen, og gå på. Vi holder sammen vi over 100, og bare for å ta dette kort og greit. DETTE ER FADER IKKE NOE FOR AMATØRER, OG DET ER INGEN SOM HAR SAGT AT DETTE SKAL VÆRE LETT, men jeg har forbannet meg på at jeg skal klare dette, koste hva det koste vil.
Vi følger hverandre, så stå på. Klarer jeg det, så klarer søren meg andre det også. Men bruk dagboka veldig flittig, det er bare denne motivasjonen som gjelder.
Hilsen Nite
c.AuthorAlias NasseNøff❤️1. august 2002
Hei du - ja, jeg kjenner meg også igjen i dette. Fryktelig nedtur var det å gå opp på den hersens digitalvekta. Men surmulingen gikk fort over - det jeg skulle ned skulle jeg jo ned uansett ikke sant ? *ler* Men jeg er glad jeg fulgte rådene om å oppdatere vekta helt fra begynnelsen, sånn at det ikke så fullt så ille ut på grafen *s*

Jeg gjør også som Trulte, lurer meg oppå den gamle vekta innimellom som en sånn liten gulrot. Og så tenker jeg at neste mål kan være at digitalvekta skal vise det samme som den gamle vekta viser akkurat da *s* Det gjelder å snu det som føles som negativt til noe positivt isteden, selv om det ikke alltid er så enkelt.

Ja, det du allerede har gått ned er jo reellt selv om utgangspunktet har blitt litt forandret. Ingen kan ta fra deg det iallfall *s*

Får håpe bikkja er like innstilt på en rask og lang tur som du er da - bestemt dame skjønner jeg *ler*

Kos deg på tur med bikkja !

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Trulte1. august 2002
Been there....done that
Men det er som regel litt nedtur å stige opp på det digitale vidunderet...og skrekk og gru..veie MYYYYE mer enn en tror.
Jeg hadde digital vekt og investere i en som gikk på 100 grams intervaller, men etter den første skuffelsen går det greit.
Nå stiger jeg opp på min gamle vekt innimellom for å se og venne meg til å veie mindre *ler*
Det er liksom så oppløftende. Dessuten har du helt rett...kiloene som er slanket bort er reelle...det er bare utgangspunktet som er forskjøvet *ss*

Lykke til videre !!!!!

Klem fra
Trulte
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.