← Alle dagbøker
diarist.Alias

Madonna

64 år171 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start106,3 kg
Sist105,4 kg
Endring−0,9 kg
BMI nå36,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. august 200223. august 2002
😐105,4 kg

Argusøyne...

Når jeg er ferdig med mensen nå, så skal jeg være superflink, og ikke spise sjokolade...for det gjorde jeg idag. Fy fy
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias lealea😌29. august 2002
Ja det finnes en ulempe med slanking og mensen....(blæ..) Man får bare så sinnsykt lyst på noe godt. Men men vi får hjelpe hverandre. Det går jo fint dette! Synes du er veldig flink(ikke noen grunn til å ha dårlig samvittiget pga en liten sjokolade.
Lealea
c.AuthorAlias Molla😌23. august 2002
Heipådeg!
Ikke alltid lett å slippe unna sjokoladefristelsene... :(
Men det blir heldigvis bedre når månedens plage forsvinner, så da får vi satse for fullt igjen!
Ha ei herlig helg!
Slankeklem fra Molla
😀105,6 kg

Vel, vel...

Hei igjen!

Idag hadde jeg gått opp littegrann, men det er ikke så rart, fordi jeg fikk mensen idag, og da går man gjerne opp litt.
Merker at jeg er oppblåst i magen. Er ikke i særlig god form ellers heller..
I går spiste jeg en sjokolade. På lørdag ble det litt snacks...Fysjamei...

I dag har jeg vært veldig flink. Tror Xenical holder meg litt i tømmene, for jeg har kuttet ut bl.a. smør i redsel for å bli sittende på do etter maten..:-)
Jeg har bestemt meg for å greie dette. Skal slite meg igjennom dette helt til jeg har oppnådd "normal-vekt"!

P.S. Jeg mosjonerer mer enn før også...;-)
😃105,4 kg

Oj, Uventet nedgang etter gårsdagens etergilde!

Jeg grudde meg litt til å gå på vekta i morges, for jeg hadde noen skikkelige sprekker i går!
Jeg startet så flott på morgenen med de vanlige skivene uten smør. Ei skive til lunsj ble det også.

Til middag var jeg flink. Kokt ris, et par salatblader, en tomat og kylling. Soyasaus over risen. Drakk vann til.

Så kom mine foreldre på besøk til kaffe på ettermiddagen og gjett hva de hadde med? Joda, ferske wienerbrød, enelsk konfekt, muffins, smultringer og lumper!!!
Og ikke nok med det...Jeg hadde allerede satt fram vaniljeisboksen og påsmurte lefser!

Himmel og hav - Hvordan dette gikk? Jeg sklei ut som bare det..

Først spiste jeg to runder med vaniljeis, så et wienerbrød og et til, for de var bare herlige...
Muffinsene kunne jeg ikke bare sitte og se på, og deretter fulgte to påsmurte lefser...
Og liksom for å runde av det hele, så gikk det ned noen engelske konfekter på høykant også!

Og det er da jeg spør meg selv dagen derpå:
Hvordan har jeg klart å gå ned 600 gram siden i går??

For jeg tok ingen Xenical-pille før jeg heiv i meg alt dette, for jeg var redd for å bli dårlig....

Foreløpig vet jeg ikke om Xenical har virket på meg! Har ikke observert noe "fett" i doen. Kanskje jeg spiser for lite fet mat før jeg tar pillen?
Ei venninne som har gått på den, fortalte at hun ble "romlete og dårlig" i magen når hun spiste for feit mat, og hun satt nærmest sammenhengende på do en stund etterpå...

VIRKEMÅTEN TIL XENICAL:

I tarmen finnes enzymet Lipase, som hjelper til med nedbrytingen av fettet i maten vi spiser. Zenical nedsetter effekten av Lipase, og derved nedsettes opptaket av fett i tarmen slik at det ikke tas opp i kroppen.
Når en Xenical-kapsel tas til et måltid, vil en tredjedel av fettet fra maten bli med avføringen ut.

Prisen er ca. 800 kr for en måneds bruk (beregnet 3 piller om dagen).

I dag skal jeg være flink og ikke ha noen utskeielser!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️15. august 2002
Kan det være denpillen??
Plutselig synes jeg det ble spennende, for kan man ta av selv om man spiser ganske mye med de pillene, ja så må de jo være verd pengene!! Jeg følger med for å se hvordan det går videre med deg.
Uansett hva grunnen nå måtte være, såer det hyggelig å ta av, fortsatt god slanking.
Slankehilsen fra Sussi
c.AuthorAlias Blubba15. august 2002
Hei på deg!

Kan tenke meg at du hadde forventet andre tall på vekta enn du opplevde. Er ikke det deilig å bli overrasket på den måten av og til. Bare vent, det blir sikkert flere ganger.
Jeg opplevde at det tok flere dager før med feil kost før Xenical tablettene gav de omtalte bivirkningene, men da de kom var det nokså ubehagelig, og etter det måtte man passe på!

Men så flink som du er, behøver du jo ikke å merke noe til ubehagelighetene.

Mange klemmer fra Blubba
c.AuthorAlias lillian15. august 2002
Hei på deg!

Takk for kommentaren din i dagboka mi og velkommen inn hit til slankedagboka. Ser at du er enusiastisk og har kommet i gang.

Dietten min den er på plass. Jeg følger Libra-dietten med mange små måltider fordelt utover dagen pluss masse vann og fiber. Vet at dette fungerer greit for meg hvis jeg bare klarer å stå imot fristelsene som dukker opp.
c.AuthorAlias Jannicke😄14. august 2002
Hei!

Ville bare ønske deg velkommen og lykke til! Du må fortsette å skrive om hvordan det går med disse pillene. Jeg er iallfall ganske så interessert. Jeg vil jo helst gå ned ved å skifte vaner- med et lite puff i riktig retning kan jo hjelpe. Er dette piller du må få foreskrevet av lege? Virker de egentlig? Jeg gleder meg til å få lese om videre resultater! Lykke til!
😊106,0 kg

Fornøyd med litt nedgang allerede :-))

I morges ble jeg fornøyd da jeg hadde gått ned 300 gram :-)
Ikke det at jeg tror pillene har hjulpet noe særlig (foreløpig ihvertfall), men jeg spiste magrere i går enn jeg pleier.

Jeg har forstått det sånn at dersom jeg spiser "mager" mat, har ikke pillene særlig effekt (bare på lommeboka, for de er dyre!), men spiser jeg fet mat, så vil det fort romle i magen og synes i doen..

Til frokost i dag har jeg i hvertfall spist 3 grove brødskiver med brunost uten smør, et glass melk og kaffe. Vet ikke om dette er "fett nok" men dersom jeg klarer å legge om matvanene så glir nok fettet av selg selv...hehe...

Hadde tenkt å bli flinkere til å bruke sykkelen og kroppen generelt. Alle vet jo at det er i kombinasjon med mosjon som er nøkkelen til et slankt liv..
Nå skinner sola her - oj, dette blir en fin dag!
Jeg ønsker alle det samme :-))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi13. august 2002
Hei,
Tror også du kan ha nytte av å lese kosthold på disse sidene:
www.ibalanse.no
her kan du også lese ganske mye om pillene som du har startet med. Det er en annen side som også er veldig ok å lese;
www.jentemat.no

Dessuten har Jojoen lagt inn sin diettliste på Oppskrifter, se også dr. Bassøe sin dagsplan på Oppskrifter.

Lykke til, det er spesielt viktig for oss over hundre å kvitte oss med noen kilo, ønsker deg lykke til!!
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Betty😃13. august 2002
Hei!

Først og fremst velkommen til disse sidene! De hjelper veldig på motivasjon og inspirasjon!! Gratulerer også med allerede vektnedgang!

Jeg fikk i går forskrevet resept på Xenical av legen min. Jeg starter om to og en halv uke når jeg er tilbake fra ferie. Jeg er veldig spent på om pillene virker! Så jeg er spent på å følge med på deg og om pillene virker. Legen min sa ingenting om at for sunt kosthold (hvis det går an!) fører til at pillen ikke virker. Hun sa at jeg må spise sunt og mosjonere hvis ikke kan jeg flytte inn på do! For da får man vist veldig diare! Så jeg håper du kan fortelle om hvordan det virker for deg. Skal jeg spise supersunt eller "vanlig"???

Vel, jeg håper vi gjennom disse sidene kan holde kontakten og følge hverandre på veien ned med Xenical!

Lykke til videre!

Stor klem Betty!
c.AuthorAlias Blubba😃13. august 2002
He på deg!

Ja dette er jo riktig flott, 300 g på en dag. Tror du spiser riktig selv om du tar Xenical. For uansett hvor magert du spiser inneholder maten noe fett, og det skal den gjøre. Husk på de fettløselige vitaminene. Men du kan jo glede deg over at 30% av kaloriene fra fettet forsvinner ut igjen uten å ha vært innom dine hofter. Fortsett som du har begynnt, er sikker på at det er en bra vei å gå. Så kan du jo ta pillene opp til vurdering om en måned eller to. Kan jo anbefale deg å studere GI kostens hemmeligheter litt også- dagboka til bla. Augusta er informativ. Tror det er denne maten som berger meg både fra godtesug og tilbakefall!

Klem fra Blubba
😛106,3 kg

1. dag med Xenical...

Hei.

I dag starter jeg på en "ny" slankemetode. I likhet med så mange, har jeg prøvd alt som finnes av slankekurer og flydd opp og ned som en jojo på vekta.

Jeg har nå nådd et punkt som jeg ikke orker å være ved lenger, og derfor tok jeg motet til meg og oppsøkte legen min med problemet.

Legen veide meg, og nåla ble stående på 112 kg!!!??!
Herregud, tenkte jeg. Har det virkelig blitt så galt?
(På vekten her hjemme veier jeg idag 106.3 kg, og det er denne vekten jeg registrerer.)
Høyden min er 171 cm (trodde jeg var høyere..)*s*
Da legen regnet ut min BMI, sa han: Den er 38, og din overvekt er i faregruppe 2!
Han tok også en rekke blodprøver (fylte opp 5 glass).
Jeg har fra før lavt stoffskifte, men nå ville han også måle saltbalansen, nyre og leverfunksjonen m.m.
Legen har regnet ut at jeg skal gå på Xenical i 1 1/2år...og jeg får ikke gå ned mer enn 2 kg i uka!

Nå føler jeg at jeg får hjelp, og jeg skal bruke denne dagboka flittig :-)
Jeg er så glad jeg kom over disse sidene!!!!!:-)))
Jeg er så spent på hva jeg kan forvente av Xenical-kuren.
Hører gjerne fra andre om deres erfaringer med denne!!:-)

Jeg har startet dagen med 2 skiver grovbrød med ost uten smør, 2 druer, vann og kaffe.(og denne pilla,da)

Ha en flott dag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😉12. august 2002
Hei og takk for hilsen !
Ja jeg har prøvd xenical i 2 omganger til og med..... funket ikke på meg. Jeg spiste visst for sunn mat til at det virket. Men selvfølgelig ble jeg sittende en bra stund på det lille rommet hvis jeg spiste noe ekstremt fett(f.eks potetgull). Men i alle fall så ønsker jeg deg lykke til - håper det virker på deg.
Velkommen hit forresten - som du ser så er vi mange i samme båt..
Stor klem boggi
c.AuthorAlias Blubba😊12. august 2002
Hei Madonna!
ja nå er du kommet til rett plass for motivasjon, oppmuntring og noen spark i baken. Du har jo skaffet deg en drahjelp til med Xenical. Har selv forsøkt dem, men bare 1 1/2 mnd, da ble jeg gravid. Pillene virket bra, gikk ned noen kilo. Men personlig synes jeg det ble litt vanskelig i lengden, for jeg fikk ganske kraftig diate hvis jeg var uforsiktig med fett-inntaket. Men, er du påpasselig med det du spiser, er dette en bra hjelp. ( Og prisen er jo motiverende i seg selv-over 800,- i måneden!) Skal selv begynne på en annen type piller i morgen, de heter Reductil og virker på apetitten og forbrenningen. De er ikke registrerte i Norge enda, men legen søkte registreringsfritak for meg, og det er innvilget. Men herer bivirkningene forstoppelse, høyt blodtrykk etc. Vi får se om det er verdt det, er villig til å prøve mye for å få det bedre med meg selv og kroppen. Prisen er forresten omtrent som Xenical. Kanskje vi skal oppdatere hverandreom hvordan det går?

Du må ha lykke til, er sikker på at det kommer til å gå bra med deg!

Klem fra Blubba!
c.AuthorAlias Line M😌12. august 2002
Hei, og velkommen skal du være.
Her i denne dagboken finner du mye støtte og godt tips.
Jeg har ikke gått på kuren du har begynt på, men er litt nyskjerrig på hva det går ut på !! (selvfølgelig utenom å gå ned i vekt, da)
Får hvem som helst kjøpt det ?? er det tabletter ??
alle gode ønsker fra meg, Line M
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.