← Alle dagbøker
diarist.Alias

Møyfrid

56 år174 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start84,0 kg
Sist81,1 kg
Endring−2,9 kg
BMI nå26,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
22. februar 200213. mars 2002
81,1 kg

Tilbake fra ferie

Trodde kanskje det stod verre til med vekta etter en uke i SPania med MYE god mat og god vin..... :-) Har skeiet skikkelig ut og tenkt svært lite på hva jeg har puttet i munnen, men allikevel har det gått i null. Ganske fornøyd med det! Nå er det tilbake til hverdagen med trening og "slankemat"....Håper på å miste 2 kg til denne måneden. - Er det et realistisk mål? Nå har jeg stått mer eller mindre Stand-by på 84kg i en hel måned, det er absolutt påtide med litt endring her!
Gode råd mottas med takk!
Ha en fortsatt fin dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"16. mars 2002
Gratulere med "Lett overvekt"!
Ja, 2 kilo til er realistisk, men det kommer jo an på hva slags mat man putter i munnen, selvsagt.
Selv drikker jeg mye vann. 2-3liter pr. dag. Det hjelper på min sultfølelse.
Jeg spiser også grønnsaker/frukt som mellommåltid.

Lykke til videre, du har vært flink!

A_P
83,9 kg

Sakte men sikkert...

Hei igjen - i dag var det deilig å se at jeg var kommet under 84.....Mon tro om det holder seg der? I morgen er det ny måned og nye muligheter! Er litt spent på hvordan det går nå når jeg skal på ferie.....skal prøve å være flink, men ferie er ferie :) Kostholdet i Spania er vel kjent for å være ganske sundt så jeg får prøve å ta de rette valgene på menyen. Litt rødvin skal jeg ihvertfall unne meg! Jeg har ikke vært så opptatt av å telle kalorier i løpet av denne slankeprosessen min, men ser at mange andre her gjør det og det er sikkert nyttig. Kan noen gi meg tips om hvor jeg kan finne tabeller som viser hvor mye og hva?
Dagens meny består av:
frokost:1 grov skive med fiskepudding + vann
lunsj: 1 grov skive + 1 bolle med salat + vann
mellom: 1 eple
middag: kyllingfilèt i sur-søt saus m/1dl ris + vann
kvelds: 2 kavli rug knekkebrød (tynne) m/ kalkunpålegg,agurk og paprika + vann
I tillegg til dette går det 2-3kopper kaffe + 2 kopper te og MYE vann! Jeg drikker kun vann og te/kaffe mens jeg slanker meg - har kuttet brus, saft, juice og melk. Bruker sk.melk i matlagingen og på kornblandingen en gang iblandt. Dessuten har jeg tatt meg et par fester :-) Da er det rødvin og GT det går i.
Ønsker dere alle sammen en fin helg og lykke til neste uke - jeg er tilbake, forhåpentligvis litt lettere:-), 13.mars.
Heidå!
84,1 kg

Tøff helg........ :-(

Denne helgen har jeg virkelig kost meg - med de konsekvensene det medfører...... Men nå er det hverdag og slutt på sjokolade og saus! Håper og gå ned litt denne uka, for neste uke er det ferie i Spania og da kan det jo være greit å ha "litt å gå på" :-) Gode råd mottas med takk! Er det noen som har noen "spennende", magre middagsoppskrifter? Noe med MYE smak:-)
Har ellers ikke så mye å tilføre - er litt deppa pga endring i feil retning på vekta! Fysj og fy!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille26. februar 2002
Hei Møyfrid!

Må først få gratulere med den gode innsatsen så langt. -over 10 kilo er jo kjempebra, spesielt siden det har vært jul.
Synes ikke du skal deppe pga. 100 g oppgang i helga. Det kunne vært mye verre. Jeg gikk opp 1 kilo, men nå er det ny uke og nye muligheter. Grete Roede har mange gode middagsoppskrifter. Disse kan du hente på nett når du trenger de, eller abonnere på nye middagstips hver dag. Annbefaler spesiellt gresk lammegryte. Nam nam.

Håper du finner tilbake motivasjonen og at du følger oss videre. Lykke til!

Hilsen Lille Trille
84,0 kg

Godt i gang!

Nå har jeg slanket meg siden 4.desember og så langt er jeg veldig fornøyd med min egen innsats! -10,4kg på 11 uker er vel bra? :-) Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg har lyst på all mulig slags "digg" - jeg holder på å sprekke....Hjelp!
Håper på videre motivasjon og hjelp fra dere!
Ha en fin helg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pæreformen22. februar 2002
Hei Møyfrid !
Ønsker deg velkommen til disse sidene.
Det er litt av en jobb du har gjort, slanket deg både gjennom jul og nyttår. En standhaftig dame !
Hvis man regner på at det er ikke fornuftig å gå ned mer enn en kilo i uka, så ligger du veldig bra ann med 10.4 kilo på 11 uker.
Kroppen din vil gjøre veldig mye for å komme tilbake til der du begynnte, og sender ut signaler om at den vil ha mer kalorier. Noen vil da prøve å lure kroppen litt. Mener Lonelyboy hadde noen utklipp om dette, og om hvordan vi skulle løse det.
Ang. Søtbehov:Jeg sørger for ikke å gå å være sulten, men hvis det allikevel blir ille spiser jeg rosiner eller frukt, andre sverger til nutrilett bar, andre mener crom tabeletter hjelper. Hva som funker for deg, er det bare du som kan finne ut. Du kan også bestemme deg for å ha en sprekk. feks. lørdag skal jeg spise en liten melkesjokolade. Da er det jo planlagt og ikke sprekk ! Noe må en jo unne seg, men ikke hver dag.

Nå skriver jeg mye da, men, men. Lykke til videre :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.