← Alle dagbøker
Lynx
50 år187 cm31 innlegg
2001
0 følgere
Start120,0 kg
Sist112,3 kg
Endring−7,7 kg
BMI nå32,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 30. oktober 2001
112,3 kgJjjaaadah!
Måtte jo gå litt OPP når jeg kom HJEM av alle dumme ting. Kanskje norsk mat er litt for energi rik i forhold til Amerikanske burgere og feite pom fries..
Jeg vet jeg veide meg korrekt også.. Who knows. Antagligvis med vannmengden å gjøre. Uansett. 1 KG gjør ingen utslag hverken den ene eller andre veien så nok med det.
Slankehumøret er som vanlig på bunn. Har ikke ork eller lyst men lyst til å være slank har jeg. He he. Men.. man må vel svi litt før man får belønning for det.. Sånn er det med alt i livet ser det ut til. Hvilken luring fant ut at det skulle være slik? :)
Vel vel. nytt pågangsmot ( liksom ) og ny uke neste uke..
27. oktober 2001
111,5 kgSå rart!!
Nå har jeg hatt en 3 måneders pause fra alt som heter slanking egentlig. Spist uten å ta mye hensyn til kalorier eller mengder. Kost meg egentlig. Først på ferie. Så en kvikk slanking en månede for å ta av en to tre kilo. Så en ferie i 3 uker igjen. Nå er jeg hjemme og gjett om jeg var redd for å hoppe på vekten etter en månde med burgere og cola. MEN!!! SUPRISE! jeg veide det samme som da jeg dro! 111.5 kg. Slikt hjelper jo faktisk på den ikke eksisterende motivasjonen da. :)
Nå skal jeg komme over jetlaggen og så begynner jeg på den igjen en eller annen mandag. Skal også se om jeg får økt treningsdosen littegrann. Trenger å bygge noen muskler under nå slapp hud. *sukk*.
28. september 2001
111,5 kgJepp - Suspition is correct
Grunnen til at det er få poster og skjeldent noe nytt er rett og slett fordi det ikke skjer noe på slankefronten. September skulle være en 5 kg ned månede. Det ble den ikke. Årsak? Mange. Andre ting og tanker tok over og det ble rett og slett ikke noe fokus på slankingen. Dette betyr ikke at jeg har gitt opp, men jeg er på "hold" akkurat nå. Kommende månde skal jeg på 3 ukers ferie til USA. Tror neppe jeg gidder å telle kalorier da heller. Mao så kommer det nok til blir bra kjedelig å lese dagboken min :) MEN! Mere kommer i November håper jeg :)Da er jeg nok igang igjen!.
Utover det vil jeg henge rundt litt av og til. Man får jo venner her inne også over tid og stunder. Så tvi tvi alle sammen og stå på :)
- Lynx
(lodjur.. ) :)
19. september 2001
111,9 kgFa**** å da...
Skulle jo ikke gå OPP med nesten en kilo da!!! Hva er det som har skjedd nå da?? ( Sorry jenter - Jeg kan ikke skylde på den der månedsgreia :) Ikke spiste jeg en hel masse rart i går og jeg trente, drakk masse vann etc etc etc.. Buu huuu! Nå ligger jeg jommen meg dårlig an :-|
18. september 2001
111,1 kg- 0.4 i konkuransen!!
Hvordan ligger jeg an da tro?.. Hm.
Uansett. Neste mål må jo være 99.9.. Og deretter 88.8. Gøy med sånne tall
17. september 2001
111,5 kg-5 kg?
Okei.. Ser ut som om alle damene har tatt utfordringen fra hvem-det-nå-en-er med å gå ned 5 kg først.. Så jeg henger meg på for å vise at vi gubbene ikke er noe dårligere. Skal slå dere alle sammen!!! SÅ DET SÅ! :)
Gjett om jeg ikke kommer til å måtte svelge de ordene om en par ukers tid da. :P
Men uansett.. Dagens vekt pekte på 111.5. For å gå ned 5 kg må jeg med andre ord nå 106.5.... Det høres mye ut dere.. :| *gulp*. uansett. Håper du ser den og at det er godkjent startpunkt. Håper jeg ikke er for sent ute! :)
Lykke til alle sammen!
15. september 2001
111,5 kgRolling rolling...
Kanskje snøballen skyter fart igjen? :) 200 ned igjen. Det føles jo så seint men... disse 100 grammene blir fot en halv kilo.. Og halve kiloer er jo en del det også :) Jeg tror jeg har kommet inn i den fasen som er litt vanskligere. I stede for å spise lite og være flink, så ligger jeg heller og vaker på "nullpunktet".. Dvs lever livet og spiser godt i den viten at jeg ikke går opp ( ellers ville jeg sett det på vekta.. ).. Men jeg går ikke ned heller. Bare litt. Kanskje jeg skulle ta et kraft tak og dra til litt igjen. Hadde vært deilig å kunne si at jeg hadde nådd ti kilo merket... Veldig artig. 10 kg er en del.. Ja søren heller. Bare så synd at jeg har vært meeeega slem i dag og storspist!! Lørdagskos av dimmensjoner. Spiste en masse kylling og fries. 2 sjokolader og en liten pose chips. 2 rundstykker etc etc. Heldigvis drakk jeg bare vann.. Hvor mange kalorier er det da tro?.. Fries sa 170 pr 100 gram.. Det var ca 400 gram jeg spiste.. det blir jo fort noe. En halv kylling... Ikke sååå ille.. Sjokolade. Hvor mange cal har en king size Japp?... Heh.. *nervøs*. Huff nei jeg må ta meg sammen. Vann og brød! Vann og brød!
Ja nå driver jeg å kakler i alle fall. Vi snakkes vel senere dere. :) God helg og masse slankehilsener!
14. september 2001
111,7 kg100 gram. Oi oi oi
Ja nå raaaaaaser det nedover igjen ja!! hehe :) Neida.. Det gjør nok ikke det. Men kanskje jeg kan henge meg på denne 5 kg konkuransen noen av dere har kastet dere på. Seff så vil jeg jo ende som taper der, for motivasjonen min er på bunn. Men jeg skal *prøøøøve* å komme i gang igjen. Har endå alt for mye mage her, selv om den har endret utseende den også. Vi menn får jo alt rundt livet.. :)
Uansett.. Stå på alle sammen. Flott å lese at alle klarer seg så bra. Jeg får prøve å komme i gang igjen nå snart. :)
13. september 2001
111,8 kgBlææææææ
''Nuff said...
Dumme vekt *sparker den* som ikke vil vise mindre...
12. september 2001
111,8 kg100 gram.... woo woo ( falsk entusiasme )
Ser ut til at det går trått.. Ikke rart. Jeg er dritlei av slanking også. Motivasjonen sjangler, og jeg har begynt med unskyldninger igjen. "Bare i dag". "En til gjør ikke noe". "Ja nå kan jeg jo likegodt spise mye da jeg allerede har ødelagt dagen".. Sånt funker ikke..
Og for en happening i går da! Så tragisk å se de to World trade center tårnene falle. Huff det var et sjokk. Trodde ikke det jeg så med en gang - Det gikk liksom ikke opp for meg på en stund. Sitter enda å gaper litt. Man tror terror bare er noe som skjer alle andre steder, men der kan man være på ferie eller jobb eller hvem vet.. Og vips.. Ferdig. :(
10. september 2001
111,9 kgJeg så deg nok mr 111!!!!! Du slipper ikke unna!
Jepp! I dag hoppet jeg på vekten og etter å ha lurt litt på hva den skulle vise i dag ( de er utspekulerte med å holde deg på pinebenken ikke sant?), så bestemte den seg for å peke på 111.8 i dag.
*mild jubel*
Endelig borte med 112. Så hoppet jeg i dusjen og tenkte.. Hm.. la meg prøve igjen. Og da viste den 112.0. GRRRR. Men i alle fall skallet av noen hundre gram over natten. Mål er 111.0 før uka er omme. Da skal jeg klare 110 før månden er slutt. Gud det har vært en lang vei men det skal bli deeeeeeeeilig!
Ellers så er det plagsomt med noen gamle og nye bukser. Funnet ut at det er bedre å kjøpe seg nye belter fremfor nye bukser. Noen slarker. Andre sitter fint. pussig.. :-7
Ellers håper jeg alle har det bra, og takk for evnt. Hilsner i boka mi :) Alltid så hyggelig å få en beskjed eller 3 :)
(p.s - Var så lei av å se 112, så jeg satt 111.9 som vekt i dag.. he he he.. :)
9. september 2001
112,1 kgGrrr....
Nå SKAL jeg under dumme 112 snart!!! Jeg har ligget der i en evighet nå. Min skyld. I know. Jeg har vært slapp og lat og ikke fulgt en streng diett. Men kommende uke så skal den bort. jeg er driiiiit lei av å se to tallet. 111 here i come!
Ellers skjer det ikke så mye. Skriver ikke så ofte fordi det rett og slett ikke går nedover noe særlig :( Men sjerpings igjen nå. Lover!
4. september 2001
112,2 kgNedover igjen!
Hui å det går! Synes jeg spiser alt for mye og ikke passe godt nok på jeg, men vekta går ned den :) Kiloene som var der når jeg kom hjem fra syden er nå borte igjen. OG JEG HAR SPIST EN KING KONG TOMBLERONE !!! MUHAHAHA ( den var jaggu knask den etter månder uten snop :)
Målet er som sagt 110. Det må jeg da klare. Men hovmod står for fall. Må ikke glemme å jobbe jevt å trutt og holde seg til programmet. Jeg har blitt slappere i det siste. Spist "En ekstra brødskive" og slikt.. Når man gjør det hver dag skal man passe litt på, men vekta gikk nå ned i alle fall uansett.
Utover det ønsker jeg alle en flott slankeuke! Stå på!
Hilsen en lettere Lynx!
3. september 2001
112,8 kgTilbake til hverdagen
Jepp. Nå er ferien over og hverdagen er tilbake. Det betyr at det blir litt lettere å holde styr på måltider, rutiner etc. Frokosten består som vanelig av en dyp skål med havregryn og lett melk. Lunch er 1 - 1.5 skiver med grovt brød og salami. Middagen varierer litt men består som oftest av et rundstykke med pålegg eller en ny skål med havregryn. Jeg har også begynt å trene regelmessig med vektene jeg kjøpte. Vet ikke hvor mye som skal til for å få en god work out men noe er bedre en ingenting. Gjør mest øvelser for bryst og armer foreløpig, og følger noen programmer jeg har funnet fra proffe råd på nettet. Får håpe at det virker da :) Jeg er enda litt usikker på kalori inntak vs vekt tap og om tap av muskelmasse i forhold til "fleske" så de som har masse innsikt på dette må gjerne ta kontakt. Ikke at jeg er bekymret men skal man gå ned kan man gjøre det ordentlig med en gang!
Vet ikke hvor mye jeg ligger på. Setter meg grenser på ca 2000 - 2500 kcal pr dag, som er ca halvparten av hva en mann på min størrelse forbruker pr dag. ( Hadde jeg vært aktiv hadde jeg brent av nærmerer 6000 kcal pr dag i følge en artikkel jeg leste... )
2. september 2001
112,8 kgSeptember.. Nye mål og nye dager.
Så var september her da. Man starter på en ny månede og skal trå til igjen. Når jeg tenker tilbake på starten av denne kuren så føles det veldig lenge siden. Mange mange dager og uker siden jeg startet den "lange veien" nedover i vekt. Det har vel gått sånn "passe bra" antar jeg. Jeg har tatt av ca 7-8 kg i løpet av de måndene. Det kunne gått fortere - Det er jeg klar over, men jeg driver ikke å piner meg selv. I tillegg så prøver jeg også å endre hele livsstilen fremfor bare å ta hurtigtoget ned i vekt og *så* begynne med endringene. Det går i alle fall rett vei, selv om jeg har slitt mye nå i det siste med å nå 110. De siste kiloene vil liksom ikke av, og kanskje det er fordi jeg er så nærme det målet at jeg ikke gir 100 %. "Det er jo så nærme liksom". Men det blir jo en skummel tanke da. Kiloene fra ferien er også for det meste tatt av allerede. Men jeg må ha noen flere dager før jeg stoler på den målingen. Vekt hopper litt opp og ned av og til.
Målet for September setter jeg til realistisk å komme under 110. *DET* skulle jeg da helt klart klare. Det er et utrolig lavmål, men det er et greit punkt synes jeg. Blir glad om jeg krabber ned mot 108 - 106. Men regner ikke med det.
Nå er det tilbake på jobb igjen en månedes tid, før det igjen er ferie. Huff.. blir fælt å begynne å jobbe igjen. *rister på hodet*. Men det må jo til. Ja ja :) Ellers prøver jeg å aktivisere meg selv på andre måter nå med å finne nye hobbyer og ting å finne på i fritiden. Noen som har noen forslag? ( ikke si trenings studio da ;)
Takk for en koselig prat i går! Kjempe koselig! Godt og se deg tilbake her igjen! Det er jo ikke alt for mange gutter her så det er veldig kos at du er her!
Kjempe fint at ikke vekten har rikket på seg noe nå mens du har vært borte! Håper du finner igjen motivasjonen!
Masse klemmer fra RH
Velkommen i gang igjen! Selvfølgelig skal du ikke starte en hvilken som helst mandag. Hopp i det med en gang og start i løpet av den første uka nå! Ingen vits i å starte akkurat på en mandag, vel?
Kom igjen nå! 10 kilo ned før jul???
Klem fra Minelli