Vekt om morgonen kontra vekt om kvelden
Fyrst vil eg gjerne takke for hyggelege og konstruktive kommentarar til mitt aller fyrste innlegg. Eg føler meg liksom velkommen, og motivert til å dele min historie.
Det var heilt tilfeldig at eg fann denne sida, eg leste i ei diskusjonsgruppe i VG, og då var det ein henvisning hit. Bestemte meg sporenstreks for at dette var bra. Trur at ved å vere aktiv her, eller i kva for ein som helst samanheng så lenge ein opplever fellesskapet, vil ein kunne halde motivasjonen og kunne backe kvarandre opp!
Eg har inga vekt, så det kjem til å komme sjeldne vektoppdateringar. Eg får heller vere flittigare med målebandet. Dessutan kjenner eg det gjerne på kleda mine. Det er ganske deilig å ta på seg ei bukse og kjenne - wow.. den strammar ikkje over magen..
Men ein veg jo mindre om morgonen. For då er magen tom. Dessutan har ein ingen klede på seg. Og så er det sikkert noko med luftfuktigheita og :)
Det var heilt tilfeldig at eg fann denne sida, eg leste i ei diskusjonsgruppe i VG, og då var det ein henvisning hit. Bestemte meg sporenstreks for at dette var bra. Trur at ved å vere aktiv her, eller i kva for ein som helst samanheng så lenge ein opplever fellesskapet, vil ein kunne halde motivasjonen og kunne backe kvarandre opp!
Eg har inga vekt, så det kjem til å komme sjeldne vektoppdateringar. Eg får heller vere flittigare med målebandet. Dessutan kjenner eg det gjerne på kleda mine. Det er ganske deilig å ta på seg ei bukse og kjenne - wow.. den strammar ikkje over magen..
Men ein veg jo mindre om morgonen. For då er magen tom. Dessutan har ein ingen klede på seg. Og så er det sikkert noko med luftfuktigheita og :)
En blir helt stum av slike kommentarer. Jeg tror ikke at den prosenten din er så aller verst. Jeg fikk den målt tidligere, men var da rundt 75 kilo og min lå da på 25%. Jeg er litt usikker selv, men det virker som du er i gang med treningen slik at da vil den bli redusert uansett.
Jeg er noe tyngre enn deg, men begynte selv denne uken. Jeg kommer til å følge deg og gi deg oppmuntringer videre. Det er godt med disse sidene - en slipper slike kommentarer.
Stå på jente.
Klem fra Elli
Enkelte damer fornekter seg ingen ting. Kvinner ER kvinner verst!
Det var en annen her som var borti noe lignende (hadde problemer med støvlettskaft som ikke passet), og fikk en skikkelig "drittkommentar" fra ei sylfide som prøvde de samme støvlettene: "Disse støvlettene er da ALT for romslige?" Det er så utrolig dårlig gjort!
Men vi kan vise dem at de tar skammelig feil. Vi kan gjøre noe med vår situasjon hvis vi er misfornøyde! Hovedsaken er at du føler deg vel med deg selv og din egen vekt, og vi vet alle her hva det betyr å ha komplekser pga. kroppen sin.
Det er jo allikevel betryggende for deg at du ikke har altfor høy fettprosent.
Ref NettDoktor :Generelt skal friske mennesker ha en fettprosent på gjennomsnittlig 15 prosent hos menn og 23 prosent hos kvinner. Da har du et ca. tall å gå ut fra. BMI kan også være en indikasjon på vekt i forhold til høyde, men den er ikke så nøyaktig.
Jeg ønsker deg lykke til med slankinga, og du er jo kjempeflink som trener så mye; da blir det sikkert ikke så vanskelig for deg!!!
Klem, aas
Ja, her var det mange kjente tanker, om selvtillit og selvbilde... Jeg er en god del større enn deg, og folk pleier ikke spørre om jeg er gravid heldigvis - de ser vel at jeg er tjukk og er redde for å bemerke det! ;-)
Så flott at du har begynt å trene, når du er i god form og er så høy som du er, så er det neppe helseproblemer forbundet med vekten din i hvert fall. Og det er jo noe det også! Men hvem vil ikke ha en flat, sprek mage... sukk...
Jeg går på Grete Roede-kurs for tiden, og der får man også målt fettprosenten. Jeg ble målt da jeg veide 109 kg, og hadde da fettprosent på 36.3%. For damer ble det oppgitt at fettprosent under 26.4% er bra, mellom 26.4% og 30.5% er "mindre bra", og over 30.5% "kan medføre helserisiko". Så din er _litt_ høy iflg. dette, men hvis du fortsetter å trene, så burde du jo raskt være nede i akseptabel-klassen. :-)
Hva trener du forresten? Jeg svømmer nå to ganger i uken og går på SATS litt sånn sporadisk, men har planer om å få til å gå der en eller to ganger i uken i tillegg til svømmingen. Da er det sykling og styrketrening jeg driver med.
Lykke til videre i hvert fall! Blir spennende å se hvordan dette går! (Og når du er sprek og muskuløs nok, så kan du snu den dumme tynne damen opp ned og dunke henne i gulvet...;> )