← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lula

55 år174 cm28 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start103,0 kg
Sist86,1 kg
Endring−16,9 kg
BMI nå28,4
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. juli 20017. juni 2002
😊86,1 kg

Den kuren her funker ihvertfall.

Det går jo nedover det her. Samtidig som jeg spiser og koser meg.. Nå har vi grillet to kvelder på rad. Har t.o.m hatt litt dressing på salaten samt en cognac til kaffen.
Når jeg kan leve et slik godt liv, og samtidig går nedover - er livet herlig!

Selvfølgelig har jeg lyst på brødskive, soft-is, poteter. Men, det er på en måte ikke verdt det. Når jeg ser hvor raskt resultatene kommer, foretrekker jeg å være dyktig til jeg skal til syden. Håper kanskje at 75 er tallet i slutten av august? Det er ihvertfall ikke uoppnåelig, hvis jeg er flink!

Ha en fin dag alle sammen!

Klem
fra
Lula
😟87,6 kg

Vi start på`n igjen!

Heisann!

Ja nå er det forferdelig lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Av den enkle grunn at jeg har ikke holdt på med slanking på mange måneder.. Jeg har dyrket kjærligheten og livet!:)
Men, nå var det en god stund siden jeg hadde vært på vekta. Og fant ut at jeg måtte ta en kontroll, da jeg hadde mine mistanker om at jeg hadde gått opp endel kg. Det stemte faktisk!!:( Hehe...
Så da var det ikke annet å gjøre enn å ta skjea i en annen hånd, og skippe karbohydratene igjen.
Heldigvis vet jeg hvordan det skal gjøres, så jeg går på med godt mot! Har bestemt meg for å være dyktig, og ta av 10 kg innen utgangen av juli... Da skal jeg igjen være fornøyd!

Selvfølgelig drømmer jeg om å kunne veie 64-65 kg, men jeg er faktisk ganske fornøyd med meg selv når jeg veier rundt 75-79 kg. Og kjærsten min elsker kroppen min t.o.m slik den er i dag, så da skal jeg ikke bli hysterisk. Jeg tar en dag av gangen, så får jeg se hvor det bærer!

Gleder meg til neste veiing!

Klem
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille😄5. juni 2002
Hallo!

Kjærligheten og livet, høres jo deilig ut. Synd at livet må være en evig slankekur, men det er jo deilig også. Kutte ut karbohydrater? Jeg har prøvd, men fikset det ikke. Hvordan gjør du det?

Lykke til!

Hilsen Lille Trille
c.AuthorAlias MTE5. juni 2002
Heisann!

Takk for chatten i går. :o)
Nå er det bare en vei og
det er ned over. Stå på så
forsvinner kiloene skal du
se. Her kan du få mye inspira-
sjon. Lykke til! Ha en fortsatt
fin dag!

Klem!
82,2 kg

Jeg lever fortsatt..

Jeg tenkte at selv om jeg ikke har slanket meg i det siste. Så har jeg faktisk vært veldig flink til å holde meg stabil.
Det krever faktisk sitt det også!

Men, nå er det ikke lenge før jeg skal prøve å slite av meg de siste 10 kg jeg lyster på å kvitte meg med.

Skal til syden med kjæresten min i august. Og da vil jeg gjerne ha en kropp jeg kan være stolt av.

Ikke det, for jeg er faktisk ganske fornøyd om dagen. Opplever at slik kroppen min er i dag, er levelig. Kjæresten min synes jeg er fin og klærne passer bra. Så de siste kg er vel egentlig bare en liten egotripp jeg har for meg. Uansett, så vet jeg hva som skal til, og regner med å komme igang i løpet av mars engang.

Hilsen
Lula
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
c.AuthorAlias Elisabeth26. februar 2002
Hei Lula :) Så bra at du har klart å holde vekta! Det er jo nesten enda vanskeligere enn å gå ned det vet du. Jeg holder på med det akkurat nå og får det nok ikke helt til. Det er liksom så enten eller med meg..Men det gir masse motivasjon å være her inne,lese om hvor flinke dere er :) Flott at motivasjonen er på vei tilbake. Dette skal vi klare sammen,sant? :) Klem fra Elisabeth :)
81,9 kg

Ikke opp i julen ihvertfall..

Jeg hadde jo en drøm om å nå et mål før julaften. Det
klarte jeg ikke, men jeg synes faktisk at all nedgang
er god nedgang. Ihvertfall når det har skjedd i løpet
av julen.
Jeg har storkost meg i julen, og nyttårsaften var en
kjemperomantisk affære.. Så livet viser seg fra sin beste
side om dagen. Jeg bare nyter jeg...

Kos
fra
Lula
82,3 kg

Endelig helg!

Idag er det endelig helg.. Noe jeg har ventet på lenge!

Ikveld skal jeg i bursdag, og gleder meg til å pynte meg og gjøre meg fiiin.
Skal bare kose meg hele helgen, og smaske masse på godgutten min!;)

Ønsker dere alle en fin helg!


Klem
fra
Lula
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim14. desember 2001
Hei Lula.
Jeg vil bare si at du er kjempeflink!
Du har jo gått ned masse :)
Kos deg i helga
Koz Kim
c.AuthorAlias Blomsten14. desember 2001
Hei Lula *S*

Høres ut som en helt perfekt helg :o)).,.Skulle ønske gubben også var like amorøs, men neida, han ligger på sofaen og hoster, harker og klager *ler*
Huttemgtu, menn som er syke er ikke gode å hanskes med......

Nok om det. Ser at du har gått ned enda mere. Det må være utrolig-deilig-fantastisk-flott-og-vidunderlig!!!

Ja, tenker det var god start før fredagen er over jeg og det kun er 10 dager igjen til julaften :))))

Hilsen meg
Blomsten...som ønsker deg en fortreffelig dag, kveld og helg :))))
82,6 kg

Yippi!!

Her går det unna - Gunnar!!;)

Jeg kan ikke annet enn å være fornøyd jeg nå... Ser ut som jeg skulle kunne klare 79 tallet før jul?!?

Vel, det er kanskje å være litt optimist. Men, jeg er jo det uansett om dagen, så jeg velger å tro det er mulig.

Livet er herlig - og jeg nyyyyyter det i fulle drag!


Klem
fra
Lula
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2914. desember 2001
Heisann!
Gratulere så mye! Du har vært enormt flink! Lykke til videre med kjærligheta!

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Blomsten13. desember 2001
Hei Lula..*S*

Er det noe annet å si enn :

<<<HIPP HIPP HURRA>>> for deg. OVer 20 kg. Tenk det da!!

Ser på listen her at det begynner å bli mange som har gått ned over 20 kg, som er en kjempebragd! Og ja..skjønner godt at du er superfornøyd og har selvtillitt til tusen...og du.....er vekten snill, så kan det jo hende at kroppen akkurat er innstilt på å gå ned og ikke møter et vektplatå..og da..da kan hende...så ser du 79 tallet før jul.
Det er enda 11 dager igjen :))))

Hilsen meg
Blomsten..som heier fra sidelinjen ...
83,6 kg

Åh...det er så deilig.

Når du står på vekta, og føler deg skikkelig tung... Du er redd du faktisk har gått opp i vekt.
Men så har du gått ned...!

Deilig!

Første gang jeg ser 83 tallet på noen år, og det er en
deilig følelse. Bare jeg kommer til 81 nå, da er det lettere overvekt. Og 75 da er det normal vekt.

Har en venninde som er like høy som meg, og veier 68 kg. Hun er kjempefin i kroppen. Men hun har litt smalere benbygning, så jeg legger på to kg. Jeg regner dermed med at 69-70 kg er passe for meg.

Klem
fra
en fornøyd
Lula
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April12. desember 2001
Du er kjempeflink og så virker du veldig motivert så jeg er sikker på at du kommer til å nå målene dine. Stå på videre og ha det bra, hilsen April
84,0 kg

Nedover fortsatt...

Ikke så fort kanskje, men så absolutt den rette veien.

Passer meg for karbohydratene, og spiser stort sett kjøtt,
fisk og grønnsaker. Unner meg saus, og det funker jo rimelig
bra.

Har tatt meg et par øl og irish når jeg har vært ute, så uten de hadde jeg kanskje hatt raskere resultat?! Men, jeg er fornøyd med at det er nedgang.

Kjærligheten blomstrer...og jeg er fortsatt i syvende himmel!
Han er bare sååå nyyydelig!

Klem
fra
Lula
84,4 kg

Vel...

Ikke så gæli vel? Jeg er fortsatt i syvende himmel..
Og derfor er jeg kun kjapt og greit innom å registrerer
vekta mi.
Dette tyder til å bli en fantastisk førjuls tid. Har fått
nissen på besøk allerede jeg.

Klem
fra
en
LYKKELIG
Lula
85,1 kg

Bedre og bedre dag for dag.

Joda...livet er vidunderlig.

I am in love - og vekta går nedover.

Kan jeg ha det bedre enn jeg har det nå?? Nope!!

Ønsker dere alle en vidunderlig helg og kos
dere alle sammen!

Klem
fra
Lula
86,3 kg

Jepp..det hjelper å være forelska!!

Joda..det har gått nedover igjen, og jeg
er storfornøyd.
Samtidig som jeg lurer på om jeg har møtt
mannen i mitt liv, for jeg er sååå forelska.
Det verste er at han er forelska i meg også.
Kjekk som et uvær, og med en personlighet som
får meg totalt mo i knærne! Er det virkelig
mulig, lurer nå jeg på.
Håper jeg får endel kg gratis med dette, matlysta
er ihvertfall vekk som dugg for solen!:)

Klem til dere alle!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias M.arthe27. november 2001
Hei !!!
Gratulerer med forelskelsen, det må føles herlig. Du får bare nyte det da. Slippe unna matlysta, selv om du må spise litt. Du får nok en god del kilo gratis i minus da + at det hjelper å ha noen som man vil bli fin til. Det har jeg også, en som jeg så gjerne vil si til meg at jeg har blitt tynnere. Men jeg har erfart at det skal en del kilo til før gutter oppdager det...
Syntes du er flink jeg!!

Slankeklem fra marthe
87,7 kg

Back on track

Ja...her er det lenge siden jeg har vært.
I mellom tiden har jeg hatt en periode hvor jeg
har levd livets glade dager.. Følte tilslutt at
jeg hadde lagt på meg 10 kg, og turde ikke gå på
vekta.
Idag manna jeg meg opp, og ble positivt overrasket! Det
var ikke så ille som jeg hadde trodd. Og ved å bli flink
igjen nå - finne igjen spiriten - er jeg raskt nede på
der jeg var før utskeielsene...
Det er rart hvor psykisk ting er, jeg følte at klærne ikke
passet og at fettet hang igjen... Men så hadde jeg ikke
gått opp mer.
Selvbildet mitt går hånd i hånd med bevissthet rundt vekta!!

Vel, ny dag nye muligheter!!

Klem
fra
Lula
85,0 kg

En trøtt Lula idag..

Hei!

Idag måtte jeg på jobb kl 0900, og holdt på å forsove meg. En kjapp tur på vekta viste ingen nedgang. Men jeg hadde ikkke vært på do på noen dager, så det har vel sin grunn?!
Ellers er jeg slapp og trøtt idag... Ble kjempedårlig i magen når jeg kom på jobb, så det ligger vel noe der?! Vel, jeg skal spise litt cottage cheese med kokt skinke og agurk nå. Så kanskje magen stabiliserer seg litt igjen.

Prøvde meg på chatten fra jobben igår, men da jeg måtte ta telefonen skar det seg fullstendig. Så jeg får heller prøve meg igjen ikveld, hjemmefra!:)

Ellers har jeg min 42-str bukse på idag, så jeg føler meg fin og fjong!

Ha en fin helg alle sammen!


Klem
fra
Lula
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli12. oktober 2001
Hei, hei Lula!

Er ikke så imponerende å trene om morgenen når jeg likevel er vant til å stå opp tidlig, da! Faktisk synes jeg at det er deilig å trene om morgenen, eller å trene i det hele tatt om dagen! Trodde aldri at jeg skulle si det noen gang, men etter at jeg har trent, så føler jeg meg så ren og frisk i kroppen! En slags berusende følelse...

Litt vanskelig på chatten i går ja...Faktisk så har jeg tenkt å kjøpe ny bukse i dag jeg også. Kjøpte en i str 44 for bare noen få uker siden, og den er nå på vei til å bli for stor. Kjekt at den ikke er så dyr, da, så kan jeg stadig kjøpe den i mindre størrelser.

Håper du får orden på magen, da. Jeg sliter også litt med det om dagen. Kan ofte gå 3-4 dager mellom hver gang faktisk, men det gjør ikke noe så lenge jeg ikke har vondt. men, innbiller meg jo at jeg veier litt ekstra med all "dritten" i kroppen"!

Kanskje jeg rekker en tur innom chatten i kveld. Avhenger litt av når jeg er hjemme fra søsterbesøket!

Uansett, ha en strålende helg!

Klem fra Minelli
85,0 kg

Trimmen er igang!

Hei og hå!

Idag har Lula vært på SATS og trent! Pust og pes!

Hehe...trente ben, rumpe og rygg! Her heldigvis ganske fast i fisken. Da vektøkningen og nedgangen har vært veldig jevnt fordelt på kroppen. Og siden jeg ikke har født noen barn, er magen ganske fast. Men, synes det henger litt for mye på ryggen, så den skal trenes fast og fin nå!:)

Egentlig var det ganske moro! Og siden det ligger rett ved siden av jobben, håper jeg det skal bli enkelt å gå enten før eller etter jobb.
Jeg har heldigvis mulighet til å trene på formiddagen, hvor det er lite folk. Og da føles det bedre å svette seg rød i toppen! Føles lettere å "ta den helt ut" da!

Ellers spiser jeg for lite!! Det er faktisk et problem jeg må begynne å ta tak i. Jeg vet at jeg bør spise mer, enda så utsetter jeg spisinga hele tiden. I dag f.eks. har jeg kun spist knaskegulerøtter.....
Dette er jeg litt bekymret over....! Men, når man ikke er sulten er det faktisk et ork å styre med mat! Kuren jeg følger tillater å spise så mye jeg vil, av den maten jeg kan spise. Så det har ingenting å si for vekttapet hvor mye/lite jeg spiser. Derfor er dette tåpelig av meg!!

Lover å jobbe med det fra i morgen, samt at jeg skal lage meg middag når jeg kommer hjem ikveld!!

Ellers var det hyggelig å se noen kommentarer i dagboka mi igjen, takk for at jeg får en ny sjanse.

Ha en vidunderlig dag, alle sammen!

Klem
fra
Lula
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli11. oktober 2001
Hei Lula!

Ny sjanse? Så klart du ikke blir glemt da vet du! Jeg pleier bare å vise lista med de som har lagt inn innlegg i dag eller i går, så da blir nok de som ikke er på lista litt ekskludert fra min side. Men det er jo ikke personlig ment da! Men er helt enig, det er kommentarene som holder meg oppe i slankingen!

Så fint at du har begynt å trene da! Det er jo viktig å få fine muskler også og en fast kropp, ikke bare å se slank ut!

Men vær snill og spis litt mer da. Det er jo ikke bra å spise for lite uansett hvilken kur man går på. Man klarer nemlig ikke å lure forbrenningen over lengre tid. Kan du ikke forberede noen enkle måltider da, som du kan ta med deg overalt, på jobben, etter trening osv? Jeg har masse mat på jobben, så klarer jeg å spise ca hver 3-4 time...utrolig nok siden jeg før klarte meg fint med bare 2 måltider om dagen! Du klarer det du også, Lula! Husk hvor deilig jeg sa det var å komme under 80-tallet. Du har jo ikke langt igjen du heller, vet du!

Ønsker deg en fin-fin kveld og en slankende morgendag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*11. oktober 2001
Heiii*S*

Takk for kommentar og i like måte!Kos å følge litt med hverandre da,ikke sant vel?*S*...Jeg vil gjerne vite litt mer om alt hva du kan spise på det opplegget du følger.Jeg skal jo stabilisere den vekta jeg oppnår om 17 dager!*S* Og da vil jeg ikke begynne med brød osv med en gang.
Håper at du får spist litt mer etterhvert da...viktig det for forbrenningen vet du, men det trenger jeg jo ikke si deg heller da,så flink som du er!!!*S*
Mitt mål?...jeg skal ikke bli mager nei! Målet mitt er 65 kilo og ikke et gram under det...*S*...men jeg ser litt etterhvert-Føler jeg meg som en babe(fniiis*S*) på 69 så stopper jeg der!! hi hi....
Ha en FLOTT kveld!!
Stooor klem
Jenta*S*

PS...vi SKAL klare målene våre!! 100% sikkert det!
85,2 kg

En stor dag!

Hei og hopp!

I dag er Lula veldig glad!!

Jeg fikk det for meg å prøve klær i skapet, som jeg har hatt som gulerot. Min LOGG-bukse fra Hennes & Mauritz i str 42.
Når jeg var på mitt tyngste fikk jeg ikke ene låret inn i benet på den, og i dag satt den som ett skudd!!!
Jeg bøyde og tøyde, satt meg ned på huk og den satt perfekt!!!

Da har jeg kommet langt!!

Så nå må jeg nok begynne å snuse på en ny garderobe. For det andre jeg har begynner å bli litt for løst i strikken... Et luksusproblem vil jeg kalle det!:)

Det er ubegripelig deilig når resultatene blir så håndfaste, og jeg ser det selv så tydelig.

Tenk når jeg har gått ned 10kg til?! Da bruker jeg vel str 38/40 da? Vel, den er kanskje litt stor i størrelsen den buksa, men hvem vet. Har en benbygning som er grov, men har lange ben som er slankere enn overkroppen. Så jeg bruker gjerne en størrelse på overkroppen.

Vel, en liten gladmelding fra meg i dag!

Klem
fra
Lula
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli11. oktober 2001
WOW Lula!

Det er jo strålende! Da jeg veide 85 kilo begynte jeg såvidt å passe str 44, altså i normale str 44, ikke Bik Bok-44. Først nå passer jeg inn i 42, om det er stretch, så størrelser er så ymse. Kan ikke akkurat skryte på meg lange, slanke ben, jeg da, så det er du heldig!

Helt enig i at det er luksusproblem når vi slanker oss ut av klærne. Men så er det jo god belønning å kunne kjøpe oss nye klær i stadig mindre størrelser da! Kan shoppe med god samvittighet!

Det er bare å fortsette å være flinke videre, så blir vi sylfider til slutt!

Ha en fin-fin dag, Lula!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*10. oktober 2001
Oi oi oi oi!!
Så gøy da!! Og str 42 da?! WOW! Da er du jo DEN babe'n allerede du da!*S*..*misunnelig*...he he...men samtidig stooor inspirasjon for meg fordi siden vi er ca like høye så regner jeg med at jeg også! vil passe str 42 når jeg veier 85!..he he..og DET skal skje før jul det!! JIIIIIPPPPIIII!!!
Vær stolt av deg selv,lov meg det!
Hva er målet ditt da?..Hovedmålet?...mitt er å veie 65 innen mai/juni en gang:0)...og det kommer til å gå som bare det!! Vi kommer begge to til å klare målene våre! Det er helt sikkert det! Er det ikke gøøøøy!?*S*
Jeg ble glad av å lese dette! Takk!
Stor klem
Jenta*S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.