← Alle dagbøker
Lonelyboy
60 år175 cm16 innlegg
2002
0 følgere
Start105,5 kg
Sist93,8 kg
Endring−11,7 kg
BMI nå30,6
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Kort innom
Jeg har vært på sykehus i 14 dager og fått noen skikkelige øyeåpnere. Sliter litt fremdeles merker jeg, men nå får jeg hjelp og jeg må jobbe med meg selv. Det er ikke lett for jeg tenker veldig på eksen. Jeg har veldig lyst til at vi finner tilbake til hverandre, men det virker som hun har et behov for å "rase" ifra seg. Det tar fokus fra det jeg skal jobbe med og jeg blir vel for masete. Jeg er veldig redd for å støte henne lengre vekk fra meg og jeg er veldig usikker og redd for hvordan dette vil gå. Jeg er veldig glad i henne.
Det går veldig fint med kosten, trimmen og vekta nå som jeg har vært på sykehuset så lenge. Gruer litt for hvordan det blir når jeg kommer hjem igjen for godt.
Dårlig periode
Siden sist har livet bestått av
1. nederlag
2. nederlag
3. nederlag
4. nederlag
5. nederlag
Lista fortsetter egentlig i det uendelige. Jeg hadde aldri forestilt meg at jeg kunne deppe og slite så mye.
Det er en positiv ting. Vekta har ikke gått opp, men litt ned siden sist.
Hjelp
Jeg har ikke noe særlig pågangsmot lenger. Det har skjedd noe i det siste, jeg er så fysen på godteri og går og småspiser på noe hele tida.
Send meg noen gode vibber folkens.
Igang igjen
Ikke stort å fortelle egentlig. Jeg er igang igjen og det går i en etterhvert "vanlig" tralt. Jeg spiser den vanlige maten min, trimmer litt mindre enn det jeg egentlig har planlagt. Litt trim er bedre enn ingen trim.
i dag skal vi, den "gamle" turkameraten min og jeg, prøve en kveldstur. Jeg håper at det går bra. Det er så kjedelig å gå alene, og det er ok med litt avveksling fra ergometersykkel og tredemølle.
Jeg har fått prøvd pulsklokka en liten stund nå og det er en artig liten sak. Det er fint å følge litt med og jeg føler på en måte at kvaliteten på treningen blir bedre.
I ukedagene går det veldig greit å følge opplegget mitt med å spise ca hver tredje time, men i helgene er ikke det like enkelt. I helgene har det blitt sjeldnere og større måltider + noen ganger litt snop. Jeg må jobbe litt med dette.
Ha en god slankehelg alle sammen.
På stedet hvil
Siden forrige gang jeg registrerte vekta har det ikke skjedd stort, eller det er vel ikke helt sant. Jeg har tatt meg en liten pause og ikke tenkt så mye på slanking. Jeg har ikke veid meg hver dag, men siden forrige registrering gikk vekta litt opp. Var et lite øyeblikk med i tresifferklubben igjen, så gikk det nedover og jeg har sett 98 ogetellerannet tallet. og nå i dag var det helt likt som forrige registring. Synes det er greit jeg at det står på stedet hvil når man tar en liten pause. Viser vel at energiinntaket er likt som forbruket og det er vel det ideelle. Det har ikke vært en pause i den forstand at jeg har hivd innpå alt mulig, neinei. Prøver å holde på den nye livstilen hvis ikke er veien til gamle høyder kort. Det er jeg sikker på.
Vel vel, satser i hvertfall for fullt igjen mot neste delmål, (96 kg) og skal begynne å oppdatere dagboka oftere igjen.
JIPPI, Et delmål er nådd
Første delmål på under 100 er nådd. Egentlig viste vekta i går morges 99,9, men jeg ville ha litt mer å gå på. Jeg er klar over at vekten svinger så det kan hende at dette ikke er et permanent medlemskap i tosifferklubben, men jeg vet at oppmelding til tresiffer vil være veldig kortvarig.
Jeg har vært hos kostholdseksperten igjen for litt oppfølging. Hun kjeftet litt på meg, synes jeg spiste for lite brød og for mye frukt. Jeg fikk i meg for mye fruktsukker og for lite fiber. Jeg kjøpte meg en slik matvaretabell og ved å bytte ut 10.00 og 13.00 måltidet fra frukt til brødskive med salat og magert pålegg + en ekstra potet til middag har jeg regnet meg til at jeg kommer over 1200 Kcal pr dag. Jeg har også fått trent de siste dagene etter at jeg fikk lånt ergometersykkelen. Jeg tar tre 20 minutters økter pr dag. En på morgenen før frokost og 2 på ettermiddagen/kvelden. Det må da hjelpe veldig. Jeg har også begynt å gå oftere til jobben. Det er ikke så langt ca 10 minutter hver vei, men det er hvertfall ikke bil. I dag skal jeg kjøpe meg en slik pulsklokke som belønning. Alle "belønninger" før har bestandig vært å unne seg noe mat/godteri. Det blir litt merkelig å ikke gjøre det nå, men skitt au, jeg tror jeg "flesker" til med en ekstra gulrot til kvelden.
I dag er det akkurat 1 måned siden jeg begynte og skrive dagbok her, ganske nøyaktig 4 uker. Startvekten var 105,5 i dag 99,5. Det blir 6 kg på 4 uker - 1,5 kg pr uke. Det er vel egentlig i overkant av hva som er anbefalt, men det er veldig deilig at det går litt fort i begynnelsen. I begynnelsen av enhver slankekur er det bestandig mye vann som forsvinner før fettforbrenningen begynner. Jeg vet at jeg gikk ned 3-4-5 kg fra eksen bestemte seg for å flytte i midten av desember fram til jeg var hos legen 4 januar. Jeg veide meg hos legen og da veide jeg 109 kg (med klær). 21 februar var jeg på nytt hos legen og veide 102 (med klær). Det tyder på at min vekt stemmer rimelig greit med legen sin vekt. I alle fall, jeg tror hvertfall at jeg er over den vanngreia som skjer i begynnelsen av slankekuren og det som går av nå er fett (og litt muskler).
Jeg må bare si dere at det er utrolig hva et medlemskap i tosifferklubben gjør med humøret. Nå skal jeg tenke litt litt rart her, men hvis man legger godviljen til her kan jeg også regne med at jeg har nådd delmålet. Hvis man i tillegg tar med at jeg skal kjøpe pulsklokke blir jo dette tre ting på en gang. Det blir jo rene kinderegget. Ja ja, hvilke rare tanker man kan gjøre seg for at gleden over noe slikt skal bli maksimal.
Jeg merker vektnedgangen veldig godt nå. Bukser som var veldig trange, henger og slenger. Jeg må stadig løfte dem opp for de sklir ned over rompa hele tida. Skjorter som jeg ikke har brukt på lenge (har vært redd for å skade andre med potensielle knapper som spretter av gårde) har faktisk blittt ganske romslige. Og sist men ikke minst noe som jeg synes er veldig fint (jeg er kanskje ikke helt normal) er at jeg slippr å bøye meg så langt frem for å se til min kjære lille venn som henger der nede med en stadig minkende mave til tak.
Ha en fortreffelig slankehelg alle sammen, jeg vet at det skal hvertfall jeg.
Hilsen meget lykkelig Lonelyboy.
27. februar 2002
100,1 kgKort innom
Jeg er bare kort innom for å oppdatere vekta. Den har gått litt opp og ned og stått på stedet hvil. Det ser ut som den har begynt å bevege seg den riktige veien igjen, sakte men sikkert.
Jeg har lånt meg en ergometersykkel som jeg kan bruke den uka når jeg har barna. Jeg håper at får trent litt mer enn det jeg har gjort de siste ukene. Jeg har også kjøpt en slik matvaretabell slik at jeg litt lettere kan justere meg inn med riktig antall Kcal pr dag. Tror jeg skal prøve å ligge på ca 1200 Kcal pr dag.
Når jeg når første delmål skal jeg kjøpe meg en slik pulsklokke.
25. februar 2002
100,7 kgLitt opp og litt ned
Onsdag viste vekten 100.6 Torsdag og fredag gikk det bare oppover og så gikk det nedover igjen på lørdag og søndag. Jeg ser jo i andre dagbøker at dette skjer med flere og det ser ut som jenter har dette problemet i forbindelse med menstruasjon. Av åpenbare årsaker har jo ikke jeg det problemet, men vekta spretter opp og ned for det. Jeg har ikke spist noe annerledes så det er litt deprimerende når slikt skjer, og man mister litt motet av det. Får innimellom litt lyst til å gi opp hele greia, men jeg tror det hadde vært veldig dumt psykisk (evig taper på en måte). Nei, jeg får bare krumme ryggen og gå på med friskt mot. Det må da være mulig å vinne over alle de SA#"!#%"*ns ekstra kiloene med ufyslig fett!!
20. februar 2002
100,6 kgNye delmål og milepeler
Nå har jeg snart nådd mitt første delmål som er medlemskap i tosifferklubben.
Jeg har satt opp ny delmål som baserer seg på min BMI verdi.
Viktige delmål kaller jeg milepeler og er der hvor BMI verdiene skifter fra fedme til overvekt, fra overvekt til lett overvekt og fra lett overvekt til normalvekt. Siden dette blir store sprang har jeg også satt opp delmål som er når jeg er ca halvveis mellom milepelene. Jeg håper dette var forståelig. Listen blir da som følger.
96 kg. Delmål
91,5 kg. Milepel fra fedme til overvekt
87 kg. Delmål
82,5 kg. Milepel fra overvekt til lett overvekt
79 kg. Delmål
76 kg. Milepel fra lett overvekt til normalvekt
Jeg ser det er mange som mener jeg spiser for lite og det stemmer nok det, men jeg er ganske komfortabel med den mengden mat og er aldri sulten når jeg spiser så ofte. Jeg kommer til å justere opp matmengden etter hvert, men jeg må få tak i en tabell slik at jeg kan regne meg til riktig mengde. Jeg tror det er lettere å justere seg opp enn ned. I forrige uke når vekta stoppet opp litt merket jeg at jeg var veldig kald og jeg klarte ikke å få varmen selv om jeg satt foran ovnen med pledd. Kan det bety at forbrenningen stoppet opp i en periode der?
Jeg er fremdeles for dårlig til å trene så mye som jeg har bestemt meg for, så der har jeg en jobb å gjøre.
Utenom det har jeg fått en del tankevekkere fra dere angående barna og eksen. Det er veldig lett å miste fokus på det som er viktig og heller gå med "hevntanker" og krangle om alt mulig. Det er veldig fint å bli penset inn på riktig spor igjen. Takk for det alle sammen. Forøvrig er det veldig greit egentlig å slanke seg når slikt skjer for da har jeg noe annet å tenke på, og det er veldig viktig for ellers tror jeg at jeg hadde blitt gal.
Jeg må også få skryte litt av meg selv. Helgen gikk bra uten utskeielser og på jobben kjøper de bløtkake med marsipanlokk (det er godt det) hver gang Norge tar gull i OL. Jeg har takket nei hver eneste gang og det blir lettere og lettere. Husk at Norge har 9 gull nå.
Det var alt for nå, jeg skal skrive i andre sine dagbøker senere i dag.
15. februar 2002
101,5 kgen liten depp her
Vekten viste 101.5 idag. Det har gått tregt noen dager, og så gjør den et kjempehopp nedover. Jeg har spist litt mindre porsjoner med middag de siste 2 dager og ikke saltet maten (litt unaturlig å ha salt på suppa). Vektapet er derfor kanskje mest vann? I noen dager nå blir det kjøtt eller fisk til middag (litt fastere føde). Jeg liker å ha litt salt på maten, gir jo bedre smak da. Vekten vil kanskje stoppe opp og kanskje gå litt oppover?
Eksen og jeg har endelig blitt enige omm hvordan vi skal fordele tingene våre. Det har vært en veldig slitsom periode for vi har stått ganske langt fra hverandre. Vi måtte få hjelp av en tredje person for å komme til enighet, deilig å være ferdig med det. Jeg blir ganske forbannet når jeg tenker på hele greia. Jeg klarer meg bra, men jeg synes veldig synd på barna. vi har 3 små barn. Det er forkastelig at man går til dette skrittet p.g.a filleting og kanskje en såret stolthet. Små barn forplikter ganske mye. Det er alt for lett å løpe fra annsvaret her. Vi må være 2 superegoister.
13. februar 2002
102,7 kgEn typisk dag
Her er hva jeg typisk skuffer i meg i løpet av en dag
07.00 1 grov brødskive med et tynt lag smør, et salatblad og fiskepudding eller noe magert kjøttpålegg.
10.00 et eple
13.00 en banan
15.00 et eple
16.00 en potet, laksefilet, mager saus? (lages av vann, buljongterning, krydder og jevnes med litt mel), mye grønsaker (Broccoli, erter, gulerøtter og blomkål)
Det er ikke laksefilet hver dag selvfølgelig, men det er fiskemiddag 4 dager pr uke. 2 av dem er lofoten fiskesuppe hvor jeg køler på med ekstra blomkål, brokkoli, fiskepudding og reker.
3 dager pr uke blir det noe magert kjøtt f.eks kyllingfilet uten skinn.
19.00 samme som 07.00
ellers hender det at det blir noe gulerot videre ut over kvelden.
Som dere ser prøver jeg at det ikke går lenger enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser, samt at jeg spiser noe litt før middagen.
Noen ganger bytter jeg ut 10.00 og 13.00 måltidet med en brødskive som beskrevet som i 07.00 måltidet.
Er det noen som har noe ide om hvor mye kalorier det er i denne dietten? Er det for mye eller for lite?
Forøvrig har jeg som mål og trene hvertfall 3 ganger pr. uke. (fysioterapaut, spaserturer og squash).
Dette har ikke gått så bra i det siste, desverre.
10. februar 2002
103,4 kgEn dårlig helg
Det ble en dårlig helg. Jeg hadde planlagt en bittebittebitteliten sprekk på lørdagskvelden for å kose meg. Skulle lage bakt potet med skinke og bittelittegrann bacon. Plutstelig så var det potetgull og sjokolade og annet snacks også, klarte ikke å la være (sukk).
I dag har jeg bakt med sammen med barna, og det gikk fint. Tok med meg det jeg bakte ut til mora mi så hun, barna og søskenene mine kunne spise det. Hadde bestemt meg for å ikke ta noe, men tror dere det funket da. Neida, langet innpå med diverse kaker og brus. FAEN TA.
Dette er vanskelig, virkelig vanskelig. Jeg tror jeg må planlegge en liten "sprekk" f.eks. hver 14 dag? Skal jo leve også da. Føler på meg at dette kan bli en forferdelig uke. Dragen har akkurat hentet barna og skal ha dem en uke. De andre ukene barna ikke har vært her har jeg slitt forferdelig, og vært skikkelig på bunn. I tillegg har turkameraten min sviktet, han har i det siste bestandig hatt en unnskyldning for ikke å gå tur. Kanskje det finnes et sted på internet hvor folk som søker turkamerater kan søke etter hverandre? Det er så fint å ha noen å gå sammen med, det forplikter en del synes jeg. Jeg er ikke interessert i noe annet, bare en turkamerat.
************************************************************
Oppdatering
************************************************************
Er det noen her som trenger en forpliktende turkamerat som kan gi, og trenger til tider et spark bak for å komme seg ut.
Raske spaserturer på kvelden ca. 3 ganger pr uke.
Jeg bor i verdens navle, d.v.s Sandefjord.
Tilbakemelding for interesserte kan legges igjen her eller ta kontakt via ICQ nr. 103322022
Ting fra kostholdseksperten
Vekta mi på morgenen var 103 kg. Jeg fikk ikke gått tur her forrige dagen for jeg måtte jobbe til over kl 22.00 Da orket jeg ikke å gå tur etterpå. I går fikk jeg heller ikke gått ute, (kan ikke gå fra barna) men jeg tok fram den gamle tredemølla. Jeg hater den mølla, for den er så forferdelig tung å gå på. Den er ikke elektrisk men står litt i "oppoverbakke" og bandet drives rundt med egen vekt. Det er ganske tungt og jeg orker ikke mer enn en 20 minutter, da går blodpumpa for fullt. Men jeg setter den opp foran TV og ser litt på TV samtidig som jeg går.
Jeg ser at mange skriver om sine opplegg og det tror jeg at jeg også skal gjøre og begynner med noen tips som jeg har fått av kostholdseksperten. Det er sakset fra sunhetsbladet nr 1 2002.
Jeg kan ikke gå god for det som står her, men det virker fornuftig. Mine egne kommentarer i parentes
lur deg selv ned
Hvem lurer hvem?
Kroppen din har ikke lyst til å gå ned i vekt, og den gjør alt den kan for å forhindre at det skjer. Den lurer deg på mange forskjellige måter, for å få de kaloriene den er vant til og helst litt til. De gode nyhetene er imidlertid at du er enda
smartere enn kroppen din, og kroppen kan også lures.
1.
Slik lurer kroppen deg:
Sultsenteret lar være å registrere kaloriene du drikker. Du kan helle i deg 500 til 1000 kalorier og fremdeles være like
sulten.
Slik lurer du kroppen:
Unngå å drikke kalorier. Drikk mye vann i stedet. Du kan redusere ditt daglige energiinntak med opptil 30% ved å kutte ut brusen, uten å bli mer sulten av den grunn. Kaloriene du drikker slår nemlig ikke ut sult-senteret.
2.
Slik lurer kroppen deg.
Sultsenteret venter med å reagere på maten til du har spist i ca. 20 minutter. Du kan spise 1000 kalorier på et kvarter uten å bli mett.
Slik lurer du kroppen.
Spis en frukt 15-20 minutter før måltidet, begynn middagen med en deilig, fettfattig suppe. Bestem deg for å nyte maten og spis sakte.
3.
Slik lurer kroppen deg:
Kroppen sier ikke fra når du spiser mer kalorier enn du trenger. Sulten er du støtt og det er plagsomt. Men kroppen har ikke noe tilsvarende måte å si ifra om at du burde spise mindre en stund.
Slik lurer du kroppen.
Det er tre ting du kan gjøre for å lure kroppen din her:
For det første kan du lure kroppen til å tro at den får like mye mat som den er vant til. Kroppen er nemlig litt dum her. Du kan spise ganske store porsjoner av kalorifattig mat, og kroppen tror da at den har fått like mye mat som den pleier. Kutt ut fet mat og og mat med mye sukker i, og spis i stedet mye fersk frukt og grønnsaker og grove kornkornprodukter. Da kan du spise "like mye" som du pleier og likevel redusere kaloriinntaket dramatisk. Og du slipper å sulte så veldig.
For det andre kan du venne magen til å spise mindre porsjoner. Det tar bare noen dager - kanskje en uke. Bestem deg for hvor mye du skal spise til hvert måltid, før du setter deg til bordet. Spiser du alene, kan du smøre brødskivene, og så rydde bort resten av maten, før du setter deg til å nyte måltidet sakte. Spiser du middag alene, kan du til og med vaske opp og rydde bort før du setter deg til å nyte måltidet. Da er det viktig å spise sakte siden du ikke får mer mat enn det du har satt fram.
For det tredje må du lære deg å nyte sultfølelsen. Det er nemlig følelsen av fett som forbrenner. Tenk på hvordan kroppen pleier å lure deg, og gled deg over at du nå er herre over den. Gi den vann og eple, heller enn brus, potetgull og sjokolade, og fryd deg over hvor lett kroppen er å lure.
(Litt uenig. Har hørt at forbrenningen avtar etter ca 3-4 timer)
4.
Slik lurer kroppen deg:
Sultsenteret sender signaler om sult når du egentlig bare er tørst. Tørste-mekanismen er i det hele tatt dårlig hos oss mennesker. Vi burde drikke mye mer enn vi egentlig har lyst på. Noen ganger når kropen sier at vi er sulten, er vi egentlig bare tørste.
Slik lurer du kroppen.
Drikk mye hele tiden. Bli kjent som "hun med vannflaska". Drikk så mye du orker. Ikke bare demper det sulten. Mye vann senker saltkonsentrasjonen i kroppen. Mer vann mellom magen - mindre vann i kroppen. Og du ser slankere og penere ut.
5.
Slik lurer kroppen deg:
Når du spiser mindre skrur kroppen ned forbrenningen for å spare på fettet. Dette er virkelig irriterende. Du har lagt om dietten og funnet ut at du nå spiser 1000 kalorier mindre pr. dag enn du pleier. Og siden du hadde en stabil vekt før du begynte og slanke deg, burde kroppen nå ta de 1000 manglende kaloriene fra fettet. Desverre gjør den ikke det. Den merker nemlig at du prøver å slanke deg, og går over på sparebluss. Den sparer på energien så godt den kan og forbrenner derfor mindre kalorier enn den gjorde før slankekuren begynte.
Slik lurer du kroppen:
Beveg deg. Trening vil i seg selv ikke føre til at du går ned i vekt, med mindre du trener flere timer hver dag. Men 1/2 til 1 times frisk bevegelse hver dag vil hindre kroppen å skru ned energiforbruket, og til og med bidra til at det går litt opp. Dessuten motvirker det slapphetsfølelsen som ofte rammer de som slanker seg.
6.
Slik lurer kroppen deg:
Kroppen husker hvor mye du veide før du begynte og slanke deg og vil i mange år prøve å komme tilbake dit. Det er som kroppen har en egen hukommelse uavhengig av hjernen. Og snart du har nådd vekten dit du ville, og slapper litt mer av, begynner kroppen sakte men sikkert å lure seg tilbake mot den vekten du hadde før du begynte å slanke deg. (motstand mot forandring, også kalt "ting sine iboende faenskap")
Slik lurer du kroppen:
Dette er det verste med slankingen, og også det beste. Dette betyr nemlig at du må lage deg et slankeprogram du kan leve med. Du må lære deg å lage energifattig mat som virkelig er god. Du må finne en måte og bevege deg på som du virkelig koser deg med. Lærer du deg dette kan du glede deg over at du ikke bare vil kunne holde deg slank. Du vil også holde deg sunn og frisk mye lenger. Bestem deg for at du vil begynne et nytt liv. Nyt den nye vekten din. Kjøp nye klær, Kast eller gi bort de gamle. Hold øye med vekten din hver uke. Fortsett å lure kroppen din med mye frukt, grønnsaker og mye vann.
Kort innom
I dag (morgen) viste vekta 103,4. Jeg har kikket litt i de andre dagbøkene og ser at hvis man veier seg hver dag så spretter vekta litt opp og ned. Kanskje en gang i uka er nok? Veldig mange som er flinke her, Det er veldig inspirerende.
Jeg var hos fysioterapauten og trente i går (ca 45 min.) og skal prøve å få gått en tur i dag.
På rett vei
Min første veiing her var på kvelden og i dag var den på morgenen så jeg tror ikke vekttapet er helt reelt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om det vektapet. Kostholdseskerten sier at 0,5 til 1 kg pr uke er det beste og mest varige.
Jeg har ikke fått gjort noe av det jeg hadde planlagt denne helgen. Men det er den første helgen på lenge uten potetgull og sjokolade. Jeg har hatt noen gjester og da har jeg satt fram julekakene. Har spist noen selv (gjestene blir mistenksomme og lurer på hvilken jul de er i fra hvis ikke jeg smaker). Jeg hentet barna på søndag kveld og nå skal de være her en uke. Det kan bli vanskelig å få gått turer med små barn i huset. Det høres ut som en dårlig unnskyldning for ikke å trimme. Vel det er jo egentlig det! Jeg får få tak i barnevakt. Det er jo bare 1-2 timer 3 kvelder i uka.
Jeg så noen hadde skrevet kommentarer og oppmuntringer til meg. Jeg ble helt rørt. Trodde ikke at vilt fremmede skulle bry seg om og med meg. Tusen tusen takk til dere. Det gjorde underverker med humøret mitt når jeg så det på lørdag. Fredag derimot var jeg skikkelig deppa og det gikk med, desverre, større mengder alkohol. Jeg ble lettere tilslasket av forfriskningene. Det er mye kalorier i det, er det ikke? Vel vel, gjort er gjort, spist er spist og drukket er drukket. Jeg må skrive i andres dagbøker, en genial måte og bry seg om totalt fremmede på.
Jeg ser det er mange som har delmål. Det er nok ikke dumt. Hvis jeg skal ned slik at jeg får en BMI på under 25 må jeg ned til 76 kg. Det er 28 kg ned det, mye å ta i en jafs det der. Mitt første delmål er å melde meg ut av tresifferklubben og inn i tosifferklubben.
Fint du er tilbake, og med så fin vektnedgang også da! Huff, det er ikke så lett med den kjærligheten. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver der, heldigvis er jeg kommet helskinnet gjennom det (dog mange kilo tyngre).
Håper og tror det går mot bedre tider for deg også - kommer til å følge med deg framover!
Klem fra Lakki
Håper det ikke er noe alvorlig !
God bedring - sender mange gode tanker din vei. Håper det ordner seg mellom dere.