← Alle dagbøker
diarist.Alias

Litjpia

43 år157 cm13 innlegg 2002 0 følgere

Start73,0 kg
Sist72,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå29,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. juni 20023. juli 2002
72,0 kg

Lenge siden jeg har vært her nå...

Og det er på grunn av at jeg har fått meg jobb i sommer. En datajobb, tror det blir moro jeg. Morsomt å komme seg ut av huset og snakke med personer utenom familien, gjør jo ikke noe at det er kjekke gutter rundt meg heller da *s*

Slankinga? Joda, noen dager går den rett vest, og andre dager ganske bra ;/ Jeg prøver å holde meg i skinnet, men enkelte dager blir det veldig vanskelig, jeg har i hvertfall ikke kommet over 73 kg igjen. Veide meg ikke i dag, så jeg har ikke registrert ny vekt.

Håper det går bra med alle dere:) Keyz: Blir ikke no ferie på meg i sommer, kanskje en eller to dager i Østersund, men ellers er det jobbing! Money money money... :D
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Caroline4. juli 2002
Hei!

Har leste litt i dagboken din (tenkt å faktisk kunne si det uten å bli ned kjeftet...hehe..) Så bra at du ikke har gått over 73 kilo da:)

Hva er forresten slankebrød? Noe du har funnet på, eller er det noe reelt?

Kos Caroline:)
c.AuthorAlias Keyz4. juli 2002
Hehe, greit å jobbe om sommeren, I know. Jeg kjeder meg til døde om jeg har helt helt fri. Så jeg jobber vettet av meg på jobb nr 2 i sommer. Men jeg skal ha nesten to uker helt fri tilsammen.
Skal du på Østersunddagene eller hva det heter? Vi har vært 'masse' (jeg har i alle fall vært der mer enn to ganger! *ler*) i Østersund da jeg var liten, men aldri på de dagene. Da jeg kom i passende alder og bodde i trøndelag hadde jeg ikke bil, og nå som jeg har bil bor jeg i Oslo.. Det er litt langt å kjøre.. :p
Kos deg masse!

Klem fra Keyz
😌72,0 kg

72 BLANK!!!

Endelig ser jeg tallet 72 blank igjen! Sist jeg så det var på 1. nyttårsdag, siden da har det bare jevnt gått oppover, men ikke nå nei!

Dagen i går gikk jo veldig bra den, men... det ble ikke no skikkelig middag, no som gjorde meg veldig sulten da jeg la meg, men jeg holdt ut. Drakk litt vann i steden, og sovnet :-)

Dagen i går:

Frokost: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe og en halvliter vann.

Lunsj: En nutrilettbar, 220 kcal.

- En kopp kaffe

Middag: En skive slankebrød med appelsinmarmelade, en rett-i-koppen (lapskaus) og en liten osteloff (dårlig middag, jeg vet, men ikke så ille med kcal).

- En kopp kaffe.

Kvelds: Vannmelon.

Trening: Ingenting

Det spørs hvordan det går med spisingen i dag, skal være barnevakt, og ta med ungen på bursdag til søskenbarnet mitt. Der blir det sikkert litt kaker og sånt... Får vel bare smake moderat, og så har jeg tenkt å ta med den andre Nutrilettbaren bortover til der jeg skal være barnevakt, slik at jeg spiser den som kveldsmat, og ikke godterier :-)

Ha en fin dag, her er det solskinn og varmt i dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz1. juli 2002
Hei :o)
Lenge siden du var her sist da.. Du er muligens på ferie, så kos deg!

Klem fra Keyz
😌72,4 kg

JIPPI!

Oi!!! Fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta i dag morges jeg. Hadde aldri trodd at jeg skulle gå ned i vekt i dag =)

Ellers så gikk dagen i går veldig bra, bortsett fra isen helt på slutten av dagen da ;) Men jeg måtte ha noe, og den isen er laget av skummet melk, og jeg innbiller meg at den er bedre enn en sjokolade eller fløteis ;) Her er oversikt over dagen i går:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe og en halvliter vann.

Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe og en halvliter vann.

- En halvliter Pepsi Max.

Middag: Pasta med litt ost, vannmelon og 2 glass appelsinsaft.

Kvelds: McFlurry med Nonstop og en kaffe.

Trening: Ingenting

I dag skal jeg til homeopaten, og da blir spiserytmen min helt endret... Håper bare jeg klarer å holde meg unna noe på veien hjem, kanskje jeg skal kjøpe meg en Nutrilettbar i 14-tiden? Tror jeg kanskje slår til på det :)

Ha en fin dag dere alle, og takk for kommentarene, de hjelper så mye!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃19. juni 2002
Så bra at du hadde gått ned! Du er flink til å drikke. Skulle ønske jeg fikk i meg såpass mye væske hver dag... :-)
Håper du fiksa den endra spiserytmen i dag!
🙂72,6 kg

En litt dum dag...

Dagen i går startet så bra, men sprakk totalt i løpet av dagen.... Derfor bestemte jeg meg for å ikke veie meg i dag, for jeg vet at jeg ville ha vært tyngre enn i går. Men uansett, er er gårsdagen:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, en stor kopp te.

- Ett glass Champagnebrus

- 6-7 marshmallows

Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, en stor kopp te.

- Ett glass Champagnebrus

- En neve saltstenger

Middag: Pizza på Egon, salat og et glass vann (mamma inviterte med meg ut)

- En boks Cola Light

Kvelds: 4 kapteinkjeks og en stor kopp te

- 2 never med saltstenger

Trening: Stepmaskin i en halvtime = 305 kcal, styrkeøvelser for rygg og mage, og uttøyning.

Nå må jeg få opp motivasjonen, den har ikke helt kommet enda, men men...

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️18. juni 2002
Det er litt dumt at en går på med styrke, og er kjempe flink nesten hele dagen, så "sprekker " man liksom på tampen av dagen. Jeg lurer på hvorfor det er sånn?
Sånn som jeg f.eks.: i dag måtte jeg sykle på jobben, og det er tilsammen ca.3,5 mil. kjempebra! men hva gjør jeg? Jo, jeg går rett ned på butikken og kjøper en pose potetgull, og gafler den i meg. Det er ca.1250 kcal det vil si en dagsrasjon i et jafs, uten å nøle engang. Synes du ikke du ser meg med målbevisste skritt rett inn i butikken, forbi frukt og grønnsaksdisken, og rett bort til potetgullavdelinge, rett hjem uten å se meg om, og rett i sofakroken for å "kose meg " skikkelig!?? Galskap spør du meg, heldigvis er det en ny dag i morgen. Da skal jeg bare spise frukt! Iallefall til jeg får et kikk igjen, sånn ca. kl.17,00 i morgen. (SUKK) jaja, vi klarer oss vel? Lykke til! ANNE
😌72,6 kg

Mandag, og se på vekta!!!

Jippi, jeg har holdt samme vekt gjennom helga!!! Jeg er bare så glad i dag, og motivasjonen for en ny uke er på TOPP!

Ellers så har det vært ei topp helg, har kost meg med familien, god mat og litt flørting ;)

Og i går var jeg på Rosenborgkamp, var moro det, masse liv og masse mennesker å se på :-)

Dagen i går:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, et lite sjokoladekakestykke og en stor kopp te.


Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe.


Middag: 2 slankebrødskiver med omelett, ett glass appelsinsaft.

- Litt popcorn, 1 kaffe og en Ifaeske (Rosenborgkamp *s*)

Kvelds: En kopp kaffe og 4 kapteinkjeks.

Trening: Ingenting.

Dett var dett, dere får ha en fin dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😉17. juni 2002
Bra at du har holdt vekta! Flørting? Misunnelig!! ;-)
😌72,6 kg

En helt annen start på helga enn forrige helg

Tjoho! 72.6 kg igjen, og det er lørdag! Forrige lørdag var jeg over 73 kg, så jeg har helt klart et annet utgangspunkt denne helg. Ble så glad da jeg sto opp i dag, for etter bursdag og kaker, så trodde jeg at det kom til å ta en stund før jeg kom ned hit igjen!

Det er lørdag i dag, og jeg kommer til å kose meg litt, men det har jeg lov til på lørdagene!

Dagen i går:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, en stor kopp te.

- Litt saltsnaks og noen Nonstop

Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe.

- En kopp kaffe

Middag: 2 toast med ost og paprika, to armeriddere (aldri mer *gulp*)

- En kopp kaffe

Kvelds: En minibolle, en kopp med saltsnacks.

- 6 risbrød (Sånne småe som man kjøper i pose på dagligvarebutikk), en stor kopp te

Trening: Ingenting.

Håper dere alle får en superfin lørdag og helg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃17. juni 2002
Gratulerer med dagen som var!
Takk for koselig kommentar, sånt hjelper! Skal prøve brødet når jeg får tatt meg i nakken og bakt, er ikke den mest huslige!
stå på videre!
😄72,6 kg

Gratulerer med dagen Litjpia!

Hei hurra! I dag har jeg bursdag, og vekta var veldig positiv :)

Selv om vekta var veldig bra i dag, så har jeg unnet meg selv en kosedag på bursdagen min. Har bursdag bare en dag i året, så jeg har ikke dårlig samvittighet.

Har heller ikke tenkt å veie meg i morgen, for jeg VET at vekta vil være høyere enn i dag ;)

Håper dere alle har hatt en fin dag!

Dagen i går:

Frokost: 1 skive kneippbrød med appelsinmarmelade, en kopp kaffe og en halvliter vann.

- En neve solsikkekjerner

Lunsj: 2 skiver kneippbrød med hjemmelaget solbærgelé, en kopp kaffe og et glass iste.

Middag: Jasminris med grillkrydder, litt dressing og en spiseskje med potetsalat til, og et glass appelsinsaft.

Kvelds: En skive slankebrød med mager fløtemysost, et glass iste, og en kopp te.

- Dietorelledrops til filmkosen

Trening: Ingenting.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz13. juni 2002
Gratulerer med dagen!
Kos deg du - det er jo som du sier bare ens egen bursdag en gang i året. På andres bursdager kan jeg gi faen, men på sin egen er det litt stusselig å skulle si neitakk til alt som står og frister. Det kan jo forkvakle et stakkars menneskesinn :P

Klrm fra Keyz
😊73,0 kg

Back on track!

Hey hey hey! Jeg er tilbake på startpunktet igjen *jippi*

Dagen i går var veldig bra den, fikk tatt sprøyta og det ble ikke så dyrt som jeg hadde fryktet. Det var jo virkelig synd da *s*

Ellers så var jeg bare ute og koste meg i finværet i går, deilig det også!

Maten i går:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, en kopp kaffe og en halvliter vann.

Lunsj: 2 skiver kneippbrød med hjemmelaget solbærgelé, en kopp kaffe og en halvliter med vann.

- Et glass iste
- to kapteinkjeks

Middag: To hjemmelagde hamburgere, vann.

Kvelds: 3 kapteinkjeks, og en kopp med iste.

Trening: Ingenting.

Ellers så skal jeg bake i dag, en ny runde med slankebrød og noen kaker til i morgen. Men jeg skal være flink i dag også jeg, har vært det i to dager nå så!

Kos dere i dag, her regner det, så jeg skal ta med søster på butikken og shoppe litt ;)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃13. juni 2002
Du er flink, fortsett sånn! Bra at du har fått kortison slik at du får nytt det fine (? styrtregn i går!) været. Hvordan lager du slankebrødet?
🙂73,2 kg

Litt bedre i dag

Hei :)

Vekta var litt bedre i dag, så det ser ikke alt for mørkt ut.

I går var jeg virkelig flink både med mat og trening:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, et glass iste og en kopp te med suketter.

Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, halvliter med vann.

- Et glass Pepsi Max

Middag: Lasagne, vannmelon og saft.

- Et glass saft
- En kopp te

Kvelds: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, en liten jordbæryoghurt og en halvliter vann.

Trening: Stepmaskin i 30 min (314 kcal), styrkeøvelser for rygg og mage, uttøying.

Ellers så skal jeg til legen i dag, skal få en kortisonsprøyte. Jeg vet at det kanskje ikke er det beste å få i seg, men jeg vet at allergien og astmaen min blir bedre, og jeg kan få være litt ute i finværet. Andre astmatikere får jo i seg kortison hver dag, så jeg overlever vel :)

Dere får ha en flott dag, det skal jeg ha!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz12. juni 2002
Hei :o)
Jeg misunner deg virkelig ikke allergien din! Er allergisk selv, men ikke så hardt angrepet som deg ser det ut som. Håper du ble bedre av sprøyta da.
Ha en kjempeuke!

Klem fra Keyz
😵73,4 kg

*Hrmf*

Jeg var nødt til å bite i det sure eplet, og gå opp på vekta i dag... Dere ser jo resultatet... Den eneste lille positive tingen med dette er at motivasjonen min fløy til topps! Dessuten kom mensen i dag, så da går vel kanskje vekta ned også *håper*

Dagen i går gikk sånn rimelig bra... Skeide ut litt, men ikke alt for mye:

Frokost: 1 skive slankebrød med mager fløtemysost, kaffe og vann.
Lunsj: 2 skiver slankebrød med mager fløtemysost, kaffe og vann.
Middag: Spagetti og bønner.
-1 saftis
Kvelds: Vannmelon og .... 3 boller (fy meg!)
-1 Pinup-is (FY FY FY!)

Men nå er det en nyyyy uke! Og det skal jeg benytte meg av, utenom på torsdagen :D Da har jeg bursdag, og skal være en liten prinsesse *s*

Ha en fin dag alle sammen!
😟73,0 kg

Så sitter jeg her da...

og er nødt til å virkelig ta meg sammen... Har ikke turt å veie meg i dag heller, kjenner at jeg er blitt tyngre... Hjelper jo ikke at mensen er i vente heller :(

Skal spise normalt i dag, og prøve så godt jeg kan for å ikke skeie ut. Er så lett å gjøre det når det er så varmt.

Er potta tett i dag, nyser, hoster og øynene renner. Allergi er en morsom sak når graderstokken viser 26 grader, og sola skinner :)

Ellers så er foten bedre i dag, har tenkt å trene i morgen. Etter at jeg har vært til legen og tatt en kortisonsprøyte, da blir allergien bedre, kanskje allmenntilstanden blir piggere også?

Men nå skal jeg prøve meg på solsenga en liten stund, ha en fin solskinnsdag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃10. juni 2002
Hei

Takk for koselig kommentar. Du lurer på hva jeg spiser gjennom en dag? Har ikke vært flink nok til å sette maten i system, men en gjennomsnittsdag kan kanskje se slik ut:

Frokost: 1/2 brødskiver (ala fjellbrød) med magert pålegg
Lunsj: som frokost
Middag: fjordland middag og salat (lite fett, lettvint! :)
Kveldsmat: 1 brødskive med magert pålegg

I tillegg kommer frukt som mellommåltider og ved søtsug. En sjelden gang husker jeg å kjøpe lett yoghurt. Det hender at middagen består av brød. I tillegg hender det at jeg spiser litt godteri. Sikkert ikke bra, men har funnet ut at da er det lettere å unngå de helt store sprekkene. Unngår man de hel store sprekkene tror jeg at det er lettere å unngå å legge hele slankinga på hylla. En annen ting som er viktig for å unngå en helsprekk (i hvert fall for meg) er å spise seg mett uten å være overmett. Hvis jeg går en lang dag og spiser noe, men ikke nok, er det så mye lettere å spise mye og usunt rett før jeg legger meg, og da er jo vitsen ved å spise lite borte. Husk forresten på at det er om kvelden man skal spise minst og lettest, ikke til frokost. (Er ikke alltd like flink til å spise frokost selv, men gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør ;)

Når det gjelder drikke går det mye i pepsi max. Burde drikke mer vann enn jeg gjør, men det kommer seg vel :) Har også planer om å begynne å drikke grønn te, da koffeinet sies å øke forbrenningen. Det er jo koffein i pepsi også, men har en følelse av at det er sunnere å drikke te. (vet du noe om det?)I tillegg drikker jeg noe skummet melk og fun light. Har ikke helt kontrollen på hvor mye jeg drikker i løpet av en dag, men ca 1,5-2 l.

Har lest gjennom dagboka di og ser at du sier at du ikke kan spise mindre enn du gjør nå. Det er bra at du tenker sånn, for noe du skal passe deg for, er å spise så lite at kroppen din setter seg over på sparebluss. Når du spiser svært lite skjønner ikke kroppen at du gjør det for å slanke deg, men tror at du rett og slett ikke har tilgang på mer mat. Da vil forbrenningen gå ned, og du er inne i en ond sirkel.

Så også at du har time hos legen. Håper det går bra! og at foten blir bedre.
Det er bra at du har planer om å trene. Tror det er treningen som har gjort mest for meg. Finn deg en treningsform som du synes er morsom. Et alternativ til å være ute midt i pollensesongen kan være å ta en tur i svømmehallen - eller stepmaskinen. Men ikke la det bli et ork å komme seg på trening. Det er ikke om å gjøre å trene ørten timer i uka ved høyest mulig intensitet. Det er nok med en halvtime om gangen, med en viss intensitet, men prøv å få gjort det så ofte som mulig. 2-3 ganger i uka høres bra ut. Etterhvert som du begynner å gå ned og føler at du kommer i bedre form kan det hende du får lyst til å øke treningsmengden!

Ser også at du ikke har turt å veie deg de siste par dagene fordi du er redd for å ha gått opp. Husk at vekta svinger litt uansett om du slanker deg eller ikke, og det at det peker litt opp ved en veiing er ikke nødvendigvis det samme som krise. Har lett for å tenke sånn selv, men husk at du blir kvitt den ekstra vekta etterhvert!

Uansett tror jeg at det viktigste er å ha et kosthold og en trenigsmengde som du kan fortsette med også etter at du har nådd din vekt.

Håper du finner noe nyttig her! Lykke til videre, jeg kommer til å kikke innom igjen!

:) skalned
c.AuthorAlias Keyz9. juni 2002
Hei :o)
Klart det er godt med en is i varmen, men jeg vet noe som er enda bedre! Vannmelon! Det er masse vann i den, slik at du kan erstatte noe av vannet du drikker i varmen med den, samt at den er søøøt! Det dempa i alle fall godtehungeret mitt i går. Jeg slår et slag for melonen! :o)

Klem fra Keyz
🙂73,0 kg

Veide meg ikke i dag

Orket ikke å gå på vekta i dag jeg... Venter mensen, og derfor så er nok vekta litt tyngre enn det jeg egentlig ligger på. Krysser i hvertfall fingrene for det.

En ny dag er her, men det er lørdag. Jeg gir meg selv lov til å kose meg litt ekstra på lørdagene, ikke at jeg propper i meg mat, neida... Jeg unner meg litt lørdagsgodt, som er for det meste skumgodterier og drops. Holder meg unna de feteste tingene. Må vel nevne at jeg kun spiser godterier på lørdagene.

Jeg har også en stepmaskin her hjemme som jeg prøver å bruke. Men nå har jeg fått to insektstikk på foten, og jeg er kjempeallergisk, så den foten går ikke ned i en sko :) Får vel prøve en treningsøkt på mandag igjen. Bedre med 1 gang i uken enn ingenting? Helst vil jeg prøve å få til 2-3 ganger i uka, men i allergisesongen kan det være vanskelig noen ganger...

Ha en fin dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz8. juni 2002
Hei :o)
Å slanke seg handler ikke om å spise mindre for å gå ned i vekt. Så spis ikke mindre, for all del! Tvert imot skal man spise oftere enn man tror. Gjerne 5-6 ganger om dagen. Men man skal spise lite. Ofte, men lite altså. Og sundt selvfølgelig. Da får du opp forbrenningen og sammen med mosjon vil kiloene forsvinne etterhvert. Lykke til! :o)

Klem fra Keyz
😑73,0 kg

Jeg er tilbake, med nytt nick

Hei!

Har vært her tidligere, men med et annet nick. Jeg har valgt å bruke et annet nick denne gangen pga. at det andre nicket er veldig kjent.

Slankingen sliter jeg fortsatt med, har mistanke om at jeg har insulinresistens, og skal ta opp dette med legen. Dessuten så er forbrenningen min bare møkk! Jeg spiser egentlig veldig lite, og jeg kan ikke spise mindre rett og slett. Det jeg er nødt til å gjøre, er å finne et kosthold som får opp forbrenningen, og så kommer kanskje slankingen automatisk???

Jaja, jeg får prøve meg her nok en gang. Kryss fingrene for meg!

Frokost: Nutrilettbar, vann og kaffe
Lunsj: 2 stk. cm-tykke slankebrødskiver med lett fløtemysost, kaffe og vann.
Mellom: 2 pizzastykker, vann.
Middag: Litt grillmat, to glass Pepsi Max og 2 glass hvitvin.

Planen min over maten ble ødelagt i dag, mamma og pappa sa at vi ikke skulle ha middag, så jeg måtte ordne meg noe eget. Men plutselig ble det grillmat likevel, var ikke sååå usunt da.

God natt :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.