← Alle dagbøker
Litago
66 år175 cm16 innlegg
2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist91,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå29,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Har snart kontroll igjen!
Har nå virkelig gått igjennom spisemønsteret mitt med lupe. Jeg er "farligst" ved 1600 tiden, - da forsvinner alt som er i nærheten ned i maven!! Løsningen må være å ha baby-gulrøtter tilgjengelig på den tiden. *kikker på klokka; snart 1600, knasker litt gulrøtter*
Er nå i godt gjenge med å spise 4 ganger om dagen igjen. Jeg er nemlig ram til å kun spise 2 ganger om dagen og da fyker vekta oppover.
Men har syndet vet å falle for fristelsen å spise noen left overs fra et party vi hadde på søndag, men nå skal alt kastes. Nemlig!
I dag har jeg spist:
Frokost: 1 kopp cerials (som vanlig)
Lunsj: 1 kopp yoghurt og ett eple
Fristelse: En håndfull peanøtter (FY skam meg, klask på lanken!!)
Mellommåltid: Gulerøtter
Til middag har jeg planlagt stekt laks med hjemmelaged guacamole. Nam, nam! Skal prøve å holde lav profil på guacamolen......
Kos dere folkens!
Klem fra Litago
Spisemønster og is til ettertanke..
I går kveld fant jeg Ben & Jerry is i fryseren. Den har faktiskt ligget der i snart to måneder, men nå virkelig ropte den på meg med lengsel i stemmen. Som det svake mennesket jeg er så klarte jeg selvsagt ikke å stå i mot, - og vips så var iskremen borte!
Jeg klarer ikke å ha noe godt i huset! Er det andre der ute som har det på samme måte???
Noen ganger kan jeg ha ting liggende i en periode, slik som med isen, men som regel stapper jeg i meg alle godsaker jeg finner. Spesielt hvis vi har hatt gjester og det er plenty med rester igjen. Den eneste løsningen for meg er å kaste rester med en eneste gang.
Hvorfor i all verden klarer jeg ikke å stå i mot fristelser som finnes i huset?
Hvorfor forteller jeg meg selv at jeg har "lov" til å spise alt jeg finner i skapene?
Har jeg ikke bedre impulskontroll enn et barn som MÅ ha det de ønsker seg med en gang???
Uff, uff og dobbelt uff! Her må jeg nok ta meg selv i nakken!
Litago
(som virkelig prøver å forstå sitt eget spisemønster)
Litt opp etter en deeiiiiiilig ferie!
Nå er jeg tilbake fra en lang og deilig ferie. Må innrømme at jeg ikke har telt kaorier mens jeg var borte og stor var derfor overraskelsen da jeg bare hadde lagt på meg i underkant av to kilo. Det er ikke verst vel, etter mer enn 4 ukers ferie?????
Må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv.... :-)
Nåvel, på tide å gå tilbake sunt kosthold igjen. Så langt i dag har jeg kost med med ceriels til frokost og lunsjen besto av en banan og en yoghurt.
Middagen idag tror jeg blir fiskeboller. Eeeeelsker fiskeboller!
Ha en fin dag alle venner!!
Litago
FERIE!!
Jippi, - jeg reiser på ferie!
Blir borte en måneds tid, og regner ikke med å få oppdatert sidene mine.
MEN, jeg har en plan om ikke å gå tilbake til gamle synder i ferien. Ingen mumsing døgnet rundt! Målet er å ikke veie over 90 når jeg er tilbake. Det hadde vært deilig å ha gått ned noen kilo, men det er nok mer utopisk....
Ha det godt kjære venner! Jeg lover å være sterkt tilbake fra midten av juni.
Klemz fra Litago
Råd for fete pølse-fingre!
Jeg har oppdaget den beste øvelsen for fete fingre; nemlig chatten her på slankere.com! Veldig koselig å møte så mange "live". Sender en spesiell hilsen i dag til hmp, Lille Meg, måne og aha.
Dagen i dag har gått sånn noenlunde.
Til frokost: en litt for stor porsjon cerials
Mellommåltig: en gulerot
Lunsj: 1/4 grillet kylling. Spiste litt av skinnet: FY!!!
Mellommåltid: 1 banan og 1 is (isen har bare 50 cal.)
Middag: Ennå ikke spist, men det blir nybakt brød og suppe!!
Brødet står til heving nå: Nam, nam!
I morgen er det veiedag. Tror ikke det blir veldig suksessfult. Har spist altfor mye denne uken. Uff, når skal jeg lære????? Men har vært skikkelig sulten den siste uken....
Har heldigvis stort sett "overspist" på gule-røtter.
Litago
Mandag morra blues...
Nok en helg er over. Og hvilken helg! Vi har vært bortreist hele helgen og spist det vi er blitt tilbudt. Ikke alt var like sunt...... MEN jeg var flink og spiste litt av alt i stedet for mye av det fete. Dessuten drakk jeg lite alkohol.
Idag er jeg virkelig sulten!
Til frokost spiste jeg som vanlig cerials. Ble fort sulten og tok meg en banan.
Til lunsj ble det to tynne skiver av mitt nydelige grøvbrød, ett stykke med gulost (tynn skive) og ett med agurk.
Er allerede sulten igjen og vurderer å knaske litt gulerøtter før jeg tar på meg treningstøyet.
En to-timers tur i rask gange venter!
Vil forresten takke alle som var med i kampen mot robotene! Har dere lagt merke til at alle er forsvunnet?? JIPPI!
Klem fra Litago
294 besøkende roboter?
Akkurat når dette skrives så er det 113 aktive brukere, 0 på chat og 294 besøkende roboter. OG NÅR BEGYNTE ROBOTER Å FÅ VEKTPROBLEMER???? Jeg bare spør! Jeg vet ikke om jeg føler meg helt trygg omgitt av 294 besøkende roboter.... Hvor er de fra alle sammen? Hvorfor besøker de slankere.com? Er de vennligsinnede???
Fra den ene panikken til den andre: Denne uken gikk jeg ned 100 gram. Er det ikke fantastisk??? Forrige uke gikk jeg opp og denne uken gikk jeg ned. Hele 100 gram. Jeg er sååååååå stolt over meg selv...... NOT!
Fra nå av der det andre boller, - bokstavelig talt ingen boller!! Skal bare legge igjen noen hilsninger i dagbøkene og så er det UT Å TRENE!!!
Litago
**************
Det er nå fire timer siden jeg skrev dette. Og 2,5 av dem er brukt til trening! Gått kjempelangtur og er veldig sliten. Deilig! Neste uke SKAL vekten vise lavere tall! YES!
Det eneste problemet nå er de besøkende robotene. De formerer seg..... Nå er det 298 av dem her. Tror jeg tar frem en skrutrekker jeg... I tilfelle de går til angrep. Jeg skal vise dem jeg!!! IHAAAAAAA!
Å lakkere tå-negler!
Hvis du er slank så tenk deg følende:
Legg en 15 kilos pute på fanget. Ta frem neglefil, neglebørste og neglelakk og prøv å stell føttene dine. Ikke lett??
Tidligere slapp jeg ned en dråpe neglelakk og håpet at den traff (!). Nå kan jeg børste, file stelle neglebånd og legge pent på neglelakken! JIPPI!!! Det er det SMÅ gleder som gjør livet deilig!
Når det gjelder mat så har jeg et par synder å tilstå....
Fredag drakk jeg vin og spiste guacomole med begge henda! Det ble for mye av alt og jeg snublet til sengs for deretter å våkne med DET kuppelhodet på lørdag. Tror poenget må være at man ikke tåler like mye alkohol når man har gått ned i vekt.
Guacomoloen var hjemmelaget så den var ikke sååååå ille med hensyn til caliroer. Men man kommer liksom ikke bort fra at hovedingrediensen er avocado......
Håper jeg gikk av meg de fleste caloriene på søndag. Gikk tre timers tur i skogen her. Blomster overalt. Nyyyyydelig!
I dag har jeg spist fornuftig + syklet en tur.
Det blir spennende å gå på vekten til torsdag....
Hilsen Litago som vifter med perlemorfargede tånegler!
Veiedag: Det går opp og ned her i livet.
Akkurat nå har det gått opp. Hele 300 gram!
Synes det er litt rart, jeg har vært flink jente hele uken. Spist mine 1200 kalorier fordelt på 4 - 5 måltider pr. dag.
Likevel går jeg opp???? Jaja, kroppen min har alltid vært litt rar. Plutselig går jeg ned mange kilo nesten uten grunn og så står jeg stille i en lengre periode.
Noen andre der ute som har det sånn?
I dag har jeg spist kylling uten skinn til lunsj. Til middag blir det burritos. Lager det med kalorifattig kalkun-kjøttdeig + tortillas med masse fiber og færre kalier. Personlig liker jeg masse grønt i burritoen min, så det er egentlig et sunt måltid for meg.
Hvordan har resten av gjengen det? Koselig å se at slankere.com fortsetter, men jeg er spent på hvor lenge de vil overleve hvis den andre nettsiden har gratis slankedagbok.
Koz dere i helgen folkens!
Klem fra Litago
NEEEEIIIII! Hva gjør vi nå???????
Det er så kort tid til 30. april!
Selv om jeg er ny her så er jeg virkelig skuffet. Disse sidene er unike på den måten at alle vi som er her er seriøse slankere og vi virkelig unner alle andre å gå ned i vekt! Motivasjonen og kommentarene brukerne gir hverandre er bare gull verdt!!
Jeg håper inderlig at noen kjøper nettstedet "as is" slik at vi kan fortsette uforandret. Å bytte nettsted er så vidt jeg vet uaktuelt da ingen andre har slankedagbøker.
Jaja, så var det spisingen da:
Jeg har vært flink jente.
Frokosten er vanligvis 1 kopp ceriels med melk.
Lunsj i dag var et kyllinglår uten skinn.
Mellommåltid var gulerøtter (som vanlig)
Til middag er det sopp-suppe med bønner + rundstykker. Deilig!
Har egentlig veiedag i morgen, men har ikke tid. Veier meg derfor fredag morgen i stedet.
Tror kanskje jeg bør kjøpe min egen vekt snart????
Litago
God fiskemiddag!
Heisan venner.
Ny uke, ny giv!
I dag har jeg spist følgende:
Frokost: 1 kopp ceriels med melk.
Lunsj: Kyllingsalat med agurk og bønnespirer.
Mellommat: 1 kopp baby-gulerøtter
+ en skje Ben & Jerry is ( fant en bøtte i fryseren, - farlig, farlig!)
Middag: Fisk i ovn (oppskrift følger)
Ser at jeg at har spist for lite i dag. Det blir derfor sikkert et kveldsmåltid med knekkebrød og syltetøy litt senere.
Dessuten må jeg overtale Ferdinand til å spise opp resten av Ben & Jerry isen. Kan ikke ha den stående. Jeg kjenner meg selv, - isen kommer til å rope på meg i morgen! Hvem Ferdidand er? Mannen til Litago vel! Han er forresten tynn som en strek uansett hva han spiser. Heldiggrisen! Har forresten fått spørsmål om vi har små-kalver, men det har vi altså ikke.
OPPSKRIFT PÅ FISKEMIDDAG:
Stek sopp sammen med litt hvitløk i ca 5 minutter. (bruk teflonpanne og steke-spray)
Ta pannen av platen og legg til ganske mye spinat og 2 teskjeer dill. Rør sammen.
Legg dette i porsjoner på ark av aluminiumsfolie.
Legg en frossen torskefilet på spinat og sopp-sengen.
På toppen av torsken legger du litt opphakket charlottløk, en skive tomat og en skive sitron.
Pakk porsjonene inn i aluminiumsfolie-arkene og stek i ovnen i 18 - 20 minutter.
Voila! Du har en smakfull, fargerik og kalorifattig middag!
Hvis du har barn, eller er veldig barnslig (det er jeg!), så kan du forme tomaten og sitronen som et ansikt. To små tomatskiver og en halv sitron blir et fantastisk ansikt!!!!
Hvis du har lite spinat i pakkene så bør du kanskje koke litt potet i tillegg.
Koz dere folkens!
Klem fra Litago
Solbrente skuldre, is og karbo!
Hei dagbok
I går ble jeg ferdig med protein-kuren min. Du verden det var deilig! I dag spiste jeg deilig nybakt brød til frokost (bare ett stykke) og en veggie-sandwitch til lunsj. Til middag skal vi bare ha en gresk salat OG LITT VIN!! Karbo er godt....
Til dere som lurer på protein-dietten min. Dere finner den på slankeguiden.no. Jeg byttet ut morgen-egget med et tynt stykke brød og et lunsj-egg med brokkoli. Vet ikke hvor mye jeg har gått ned totalt da jeg ikke har vekt og veier meg bare hver torsdag. Men sist torsdag viste vekten minus 4,5 kilo. Kanskje jeg har gått ned 5?
Forøvrig følger jeg Weight Watchers som er nesten likt Grete Roede, rent bortsett fra at det ikke finnes "nei-mat". Det er opp til meg hva jeg spiser så lenge jeg ikke spiser over et visst antall poeng (som er ca. 1200 kalorier). Deilig å kunne velge mat selv og å bli behandlet som et voksent menneske!
Terrasen vår ble utrolig fin. Det er overflod av blomstrer overalt!
Ettersom dagboken nå ikke lenger sier at jeg er FET, men overvektig (JIPPI!!!!), så gikk jeg rundt med trøye uten ermer i går. Pleier alltid å dekke til overarmene da de er av elefant-typen, men i går feiret jeg. Resultatet er skikkelig solbrente skuldre. De lyser i mørket!!
Nå skal jeg kose meg med en is. Har nemlig en nydelig sandwitch is i skapet som bare er 2 poeng (100 kalorier). Den har ligget og ventet på meg i fjorten dager!!!!
Kos dere medsammensvorne!
Klem fra Litago
Blomster, vekt og mat
Hei alle venner!
Nå er det endelig fredag. Jeg har akkurat kommet hjem fra butikken fullastet med nye potter, pottejord og masse blomster!
Nå skal det pyntes opp på verandane våre! Gleder meg til å stå ute i solen og plante blomster.
Men først bør kanskje verandaen gjøres ren? Tror det blir dagens trening i dag jeg. Nei forresten. Unner meg en sykletur også i det flotte været. :-)
Vurderer å kjøpe meg egen vekt. Veier meg som regel en gang i uken, men det hadde vært greit å fulgt med litt mer. Har bestemt å kjøpe en hvis jeg finner en kul vekt. Og som har både pund og kilo. (Jeg bor i et pund land, - utrolig upraktisk ettersom jeg fremdeles er metrisk i hodet.)
Har meldt meg på 5 kilo''s konkurransen til Pernilla. Tror neppe jeg vinner ettersom jeg akkurat har rast ned noen kilo. Kroppen min er nemlig av den typen som holder vekten i flere uker for så plutselig å droppe noen kilo. Trodde først det hadde sammenheng med for mye salt-spising, men det er det ikke. Jaja, man får være fornøyd med den kroppen man har så lenge man går ned i vekt!
Uansett, det blir kjempeartig å konkurrere med andre!
Har holdt meg strengt til dietten min også idag. I morgen er siste dag, - gjett om jeg gleder meg til søndag! Da skal jeg kooooooose meg med karbohydrater!
Ha en deilig weekend alle sammen!
Klem fra Litago
Veiedag: Minus 4,5 JIPPIIIIIIIII!
Tro det eller ei. Jeg har gått ned 4,5 kilo!!!!!
Fantastastisk. Jeg jubler og hopper og gråter og ler!!!
Jeg har nå gått ned totalt 14,5 siden jeg begynte å slanke meg for et halvt år siden! Deilig! Nå er jeg halveis!!!
Hmmm, kanskje jeg burde legge inn som startvekt den vekten jeg hadde før jeg begynte å slanke meg? Nei, etter nærmere ettertanke gjør jeg ikke det. Slankedagboka er for meg en ny motivasjons-innsprøyting og jeg synes det er riktig at jeg skrev opp den vekten jeg hadde da jeg begynte her.
Det var en god følelse å tørre å gå opp på vekten igjen. Har faktisk ikke veid meg på tre uker...... Nå skal jeg være flink jente og veie meg hver uke. Og spise ofte og lite.
Etter veiingen bestemte jeg meg for å feire. Tok på meg joggeutstyr og gikk i raskt gange i 1,5 time. Nå har en verdens deiligste følelse i kroppen!
Klem til alle fra en lykkelig Litago
Takk til alle som skriver kommentarer!
Jeg er helt rørt jeg. Da jeg gikk inn på dagboka mi (man må jo alltid kikke på sin egen...) så jeg mange velkomsthilsner og lykkeønskninger. Det varmet noe helt utrolig!! Tusen takk til dere alle sammen :-)
Forøvrig så skuler jeg opp på kommentaren som automatisk kommer opp som sier FEDME. Du verden så frekt! Men skal si den satte fart i de små grå. Når det står svart på hvitt at vekten ikke er sunn for helsen, - ja da MÅ noe gjøres.
Jeg er nemlig av den typen som ikke synes at jeg nødvendigvis ser så tykk ut når jeg ser meg selv i speilet. OK at jeg er litt lubben, men jeg er ikke stor. Men sjokket kommer når jeg ser bilder av meg selv; - hvem er den feite dama der???
Og når jeg går forbi butikkvinduer og ser en ganske røslig dame kikke tilbake på meg, - og oppdager at det er meg selv.
Det er grusomt det...
Som jeg fortalte i går så går jeg akkurat nå på en 14 dagers proteinkur. Jeg har allerede kommet til uke nr. 2, så den verste omstillingen er over. Til søndag er jeg ferdig med kuren og jeg gleder meg til å kose meg med en (liten) bakt potet + litt vin kanskje??
Vet ennå ikke hvor mye jeg har gått ned sålangt på denne kuren. Jeg har nemlig ikke vekt (kastet den ut da jeg ble for tykk, - litt dumt egentlig..). Men jeg veier meg hver torsdag på noe ala Grete Rode som jeg også følger. Jeg kommer derfor ikke til å se den totale effekten av kuren, men det viktigste er hvordan det føles.
Og tro det eller ei, maven min som vanligvis ligger der som et ekstra sett med pupper, har trukket seg litt tilbake! Fantastisk!
Jeg lover å fortelle min nye vekt på torsdag!
Ha det godt så lenge og kos dere når dere spiser!
Klem fra Litago
Og selv takk for kommentaren.
Jeg har dessverre hatt havari på datamaskinen min, så derfor har jeg vært ufrivillig borte i over ei uke.
Det har nå blitt litt nedgang selv om jeg har vært borte, men jeg er jo fortsatt på 8-tallet, da.
Nå skal jeg i utdrikkingslag for ei venninne i morgen, overnatte på hytte til søndag. Det blir nok ikke mye slankemat/drikke, nei, men jeg har det jo i bakhodet... hvis ikke bakhodet blir helt bedøvd, da. *ler*
Den middagen din hørtes god ut! Får stadig nye tips til nytt i matveien. Man har jo lett for å gro fast i et spisemønster med lite fornyelser.
Vi kommer nok sterkere tilbake på mandag, ikke sant?
Ha ei kjempefin helg!
klem fra NameIt