← Alle dagbøker
diarist.Alias

Litago

66 år175 cm16 innlegg 2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist91,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå29,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. april 200225. juni 2002
😀91,0 kg

Har snart kontroll igjen!

Har nå virkelig gått igjennom spisemønsteret mitt med lupe. Jeg er "farligst" ved 1600 tiden, - da forsvinner alt som er i nærheten ned i maven!! Løsningen må være å ha baby-gulrøtter tilgjengelig på den tiden. *kikker på klokka; snart 1600, knasker litt gulrøtter*

Er nå i godt gjenge med å spise 4 ganger om dagen igjen. Jeg er nemlig ram til å kun spise 2 ganger om dagen og da fyker vekta oppover.
Men har syndet vet å falle for fristelsen å spise noen left overs fra et party vi hadde på søndag, men nå skal alt kastes. Nemlig!

I dag har jeg spist:
Frokost: 1 kopp cerials (som vanlig)
Lunsj: 1 kopp yoghurt og ett eple
Fristelse: En håndfull peanøtter (FY skam meg, klask på lanken!!)
Mellommåltid: Gulerøtter
Til middag har jeg planlagt stekt laks med hjemmelaged guacamole. Nam, nam! Skal prøve å holde lav profil på guacamolen......

Kos dere folkens!
Klem fra Litago

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃29. juni 2002
Hei igjen Litago!

Og selv takk for kommentaren.
Jeg har dessverre hatt havari på datamaskinen min, så derfor har jeg vært ufrivillig borte i over ei uke.
Det har nå blitt litt nedgang selv om jeg har vært borte, men jeg er jo fortsatt på 8-tallet, da.
Nå skal jeg i utdrikkingslag for ei venninne i morgen, overnatte på hytte til søndag. Det blir nok ikke mye slankemat/drikke, nei, men jeg har det jo i bakhodet... hvis ikke bakhodet blir helt bedøvd, da. *ler*

Den middagen din hørtes god ut! Får stadig nye tips til nytt i matveien. Man har jo lett for å gro fast i et spisemønster med lite fornyelser.
Vi kommer nok sterkere tilbake på mandag, ikke sant?

Ha ei kjempefin helg!

klem fra NameIt
😵91,0 kg

Spisemønster og is til ettertanke..

I går kveld fant jeg Ben & Jerry is i fryseren. Den har faktiskt ligget der i snart to måneder, men nå virkelig ropte den på meg med lengsel i stemmen. Som det svake mennesket jeg er så klarte jeg selvsagt ikke å stå i mot, - og vips så var iskremen borte!

Jeg klarer ikke å ha noe godt i huset! Er det andre der ute som har det på samme måte???
Noen ganger kan jeg ha ting liggende i en periode, slik som med isen, men som regel stapper jeg i meg alle godsaker jeg finner. Spesielt hvis vi har hatt gjester og det er plenty med rester igjen. Den eneste løsningen for meg er å kaste rester med en eneste gang.

Hvorfor i all verden klarer jeg ikke å stå i mot fristelser som finnes i huset?
Hvorfor forteller jeg meg selv at jeg har "lov" til å spise alt jeg finner i skapene?
Har jeg ikke bedre impulskontroll enn et barn som MÅ ha det de ønsker seg med en gang???

Uff, uff og dobbelt uff! Her må jeg nok ta meg selv i nakken!

Litago
(som virkelig prøver å forstå sitt eget spisemønster)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️22. juni 2002
Du har vært kjempeflink i ferien!!!
Underlig at det ikke går an å ha noe godt liggende....
Ungene mine er så store at de er flyttet hjemmefra, så jeg slipper fristelsene med ungenes lørdagsgodt. Nå når jeg startet slankingen, tømte jeg alle skap for alle fristelser (må innrømme at noe ble spist siste dagen før jeg startet!)
Egentlig en smule pinlig at jeg som er en gammal kjerring ikke kan har lært meg å styre unna. Føler det å beherske meg i matfatet når anledningen byr seg, er min største utfordring.
Så lenge det kun finnes fornuftig mat i huset går det bra, men...
Jaja, synes i alle fall at du har klart ferien utrolig bra!!
Fortsatt god slanking!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Ana20. juni 2002
Heisann Litago,

Haha, jeg har det på akkurat samme måten.. Kan ikke oppbevare noe som helst godt her hjemme, jeg klarer rett og slett ikke holde meg unna. Har forsøkt mange ganger men da går jeg bare og tenker på at det ligger der.. Håpløst :-) Jeg har tilogmed spist opp lørdagsgodtet vi hadde kjøpt inn til en gutt vi skulle passe (skammer meg.. haha)

Ben & Jerry is har jeg aldri smakt forresten..
Klem fra Ana
c.AuthorAlias nameit😃20. juni 2002
Hei igjen Litago!

Velkommen tilbake fra ferie! Godt at du er her igjen, har savnet deg! Det tok sin tid før jeg fikk tid til litt kommentarskriving her, men nå sitter jeg og jobber for fullt.
Har hatt et par travle dager denne uka, men nå letter det forhåpentligvis litt. Det går i ett sett, bursdager i vår store familie er som perler på ei snor fra nyår og ut året.
Det er ikke en mnd. at vi ikke har en eller annen som har bursdag. Hmm, blir mye kakespising av slikt.
I dag hoppet jeg over middagen, spiste en lett salat til lunsj siden jeg visste det ville bli kakespising senere.

Jeg synes du har vært kjempeflink selv, jeg, som har klart deg såpass bra i ferien. Det håper jeg også å få til når vi tar ferie i begynnelsen av juli. Gleder meg, men "gruer" meg litt for vekta. Det er vel egentlig ingen grunn til bekymring, får ta det som det kommer. Har lovd meg selv å være flink og gå mye (iallfall i butikker).
Vel, jeg kjenner til det der med å ha noe godt i huset. Jeg er vel den eneste som vet hvor alt søtt og godt er, selv om det kan tilhøre ungene, så er jeg fullstendig klar over hvor de "gjemmer" det. Nå prøver vi å begrense det til kun lørdager for dem, men det hender jo at det kan bli andre ganger også.
Derfor prøver jeg å "glemme" at vi har noe liggende som kan friste. Det er ikke lett, men har jeg mye å gjøre, så har jeg ikke tid til å snoke i skapene. *ler*.
Det viktigste tror jeg, er å la være å ha slikt liggende hvis det er mulig. Selv har jeg kuttet ut alt av kjeks, kaffekaker i hytt og pine, is kjøper jeg kun til ungene. Liker jo selv også saftis, men jeg har heldigvis ikke hatt særlig lyst på det denne våren/sommeren. Synes i grunnen at jeg er flink, jeg.
Må jo "skryte" litt av meg selv. *ler*

Ha en kjempefin dag, du! så "snakkes" vi etterhvert.

Klem fra NameIt (som hadde en del på hjertet. Lenge siden sist, vet du)
Bilde
😄91,0 kg

Litt opp etter en deeiiiiiilig ferie!

Nå er jeg tilbake fra en lang og deilig ferie. Må innrømme at jeg ikke har telt kaorier mens jeg var borte og stor var derfor overraskelsen da jeg bare hadde lagt på meg i underkant av to kilo. Det er ikke verst vel, etter mer enn 4 ukers ferie?????
Må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv.... :-)

Nåvel, på tide å gå tilbake sunt kosthold igjen. Så langt i dag har jeg kost med med ceriels til frokost og lunsjen besto av en banan og en yoghurt.
Middagen idag tror jeg blir fiskeboller. Eeeeelsker fiskeboller!

Ha en fin dag alle venner!!


Litago
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😉18. juni 2002
Hei, og velkommen tilbake etter ferien.
Jeg har tatt meg den frihet å lese litt i dagboken din når du har vært borte. Føler meg som en "kikker", men det er jo likt for alle her på disse sidene, alle går fra dagbøkene sine ulåste.
Syns du har vært flink som ikke har gått opp mer i ferien din, når en har fri er det så lett å unne seg litt ekstra. Nå har jeg snart ferie jeg også, så da er det bare å prøve å ikke la alt skli ut...
Helt enig: fiskeboller er godt.
Ha en riktig fin uke. Klem fra M.
c.AuthorAlias Bamse😄18. juni 2002
Hei Litago!
Velkommen tilbake etter velfortjent ferie. Jeg syns du har vært flink, jeg. Joda, jeg har blitt mindre siden sist - og det var også meningen :-) Jeg strever litt mer nå enn i begynnelsen, men det går stort sett nedover med vekta. Har deltatt i et par vennskapelige konkurranser her inne, og det har vært til stor inspirasjon! Skal bli hyggelig å følge din videre utvikling! Lykke til, Litago!
Hilsen og slankeklem fra Bamse
Bilde
89,7 kg

FERIE!!

Jippi, - jeg reiser på ferie!

Blir borte en måneds tid, og regner ikke med å få oppdatert sidene mine.
MEN, jeg har en plan om ikke å gå tilbake til gamle synder i ferien. Ingen mumsing døgnet rundt! Målet er å ikke veie over 90 når jeg er tilbake. Det hadde vært deilig å ha gått ned noen kilo, men det er nok mer utopisk....

Ha det godt kjære venner! Jeg lover å være sterkt tilbake fra midten av juni.
Klemz fra Litago
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀6. mai 2002
Hei Litago!
Så du reiser på ferie 1 mnd. tid? Heldig er du!
Hold deg på den "smale sti" selv om det er ferie, så skal du se at vekta er snill med deg når du kommer tilbake.

Ha en kjempefin ferie, da! OG KOS DEG MASSE med SUNN mat.:-)

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Jojoen😃6. mai 2002
*vinker* og ønsker deg en riktig deilig ferie.
Ferie er ferie, hygg deg og kos deg, jeg følger med og stiller opp med klapp, trøst eller hva du måtte trenge etterpå :-)

Jojo-klem

🐷89,7 kg

Råd for fete pølse-fingre!

Jeg har oppdaget den beste øvelsen for fete fingre; nemlig chatten her på slankere.com! Veldig koselig å møte så mange "live". Sender en spesiell hilsen i dag til hmp, Lille Meg, måne og aha.

Dagen i dag har gått sånn noenlunde.
Til frokost: en litt for stor porsjon cerials
Mellommåltig: en gulerot
Lunsj: 1/4 grillet kylling. Spiste litt av skinnet: FY!!!
Mellommåltid: 1 banan og 1 is (isen har bare 50 cal.)
Middag: Ennå ikke spist, men det blir nybakt brød og suppe!!
Brødet står til heving nå: Nam, nam!

I morgen er det veiedag. Tror ikke det blir veldig suksessfult. Har spist altfor mye denne uken. Uff, når skal jeg lære????? Men har vært skikkelig sulten den siste uken....
Har heldigvis stort sett "overspist" på gule-røtter.

Litago
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀6. mai 2002
Hei Litago!

Kan du ikke sende over et av dine nybakte brød? Jeg formelig kjenner den herlige nystekt-lukta over eteren.
Forresten, tusen takk for brødoppskrifta. Skal prøve den så snart jeg får tid til å bake. I det siste har det nemlig gått i kjøpbrød, og det blir man jo rimelig fort lei av. Iallfall jeg. Ser at du har vært og chattet. Har dere spesielt kl.slett dere møtes? eller er det bare tilfeldig? Nysgjerrig, jeg.
Ikke vær så pessimistisk for morgendagens veiing. Her er det dagens høydepunkt *ler*. Har du gått opp litt, så er det bare en ting å gjøre, nemlig være mere obs på hva du spiser videre.
Det går nok bra, skal du se!

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Måne😉2. mai 2002
Takk for hyggelig prat i går!!!

Jeg tror det går bra med viinga jeg, når det er gulerøtter du har overspist på!!!

Håper vi treffes inn på chaten en annen gang!!

Klem Måne
c.AuthorAlias aha😄2. mai 2002
Heisann
Takk for en hyggelig chat.
Ser det ble suppe og brød til middag. Nybakt brød er jo bare sååååå godt. "sitter her med vann i munnen"

Kjenner igjen en "sultenuke", ikke noe gøy. Men det virker som du har klart deg fint. Overspist gulrøtter framfor sjokolade og annet graps. "klapper i hendene"

Ønsker deg en fortsatt fin dag.
Klem fra aha
c.AuthorAlias tøysa😀2. mai 2002
Heisann!
Det er litt merkelig å lese matrasjonene dine hittil om dagen.
Ikke for det at det er noe å sette fingeren på,langt i fra.
Men fordi at tiden er så forskjellig.Du er jo nesten på middagen når en annen så vidt har fått i seg frokost.

Du har vært flink til å ikke spise annet yumyum når du har hatt sulteperioden din ser jeg.Det er bra!
er ikke disse periodene pyton??
Skjønner ikke hvorfor det er sånn jeg.Men,men.
Ha en fin dag Litago.....
Mø fra meg...
😵89,7 kg

Mandag morra blues...

Nok en helg er over. Og hvilken helg! Vi har vært bortreist hele helgen og spist det vi er blitt tilbudt. Ikke alt var like sunt...... MEN jeg var flink og spiste litt av alt i stedet for mye av det fete. Dessuten drakk jeg lite alkohol.

Idag er jeg virkelig sulten!
Til frokost spiste jeg som vanlig cerials. Ble fort sulten og tok meg en banan.
Til lunsj ble det to tynne skiver av mitt nydelige grøvbrød, ett stykke med gulost (tynn skive) og ett med agurk.

Er allerede sulten igjen og vurderer å knaske litt gulerøtter før jeg tar på meg treningstøyet.
En to-timers tur i rask gange venter!

Vil forresten takke alle som var med i kampen mot robotene! Har dere lagt merke til at alle er forsvunnet?? JIPPI!


Klem fra Litago


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃1. mai 2002
Heisann!
Ta et par turer opp og ned bakken ved Sjømannskirken, så vises det nok på vekta!! :-) Nei, jeg bare tøyser - men det er jo unektelig skrekkelig mange OPPOVERBAKKER i byen du bor i...

Opplever du litt stillstand, Litago? Vi er for utålmodige kanskje... man sier jo at det er sunnest å gå ned litt saktere. Det får være trøsten når kampen mot hektoene går som tregest.
Ellers håper jeg du fortsatt henger med oss! Lykke til videre, og hils din kjære Ferdinand.
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Mammatil3😉30. april 2002
Hei.
Ååå, jeg syns alle her er så flinke til å trimme!!!!!!!!!! Først gulrøtter og så på med treningstøyet... du høres ut som DEN sporty og sunne typen.
God tur, håper været er bedre der du er enn her som jeg er.

(ja, jeg observerer med glede at vi ikke lenger blir overvåket av mystiske roboter!!!!!!!!!!!!!)

Ha en fin dag. M.
c.AuthorAlias nameit😀30. april 2002
Hei Litago!

Du holder koken, ser jeg. Du ser at det går an å kose seg uten de altfor store utskeielsene. Det gjelder å være bevisst på hva vi bør unngå, hva vi kan tillate oss litt av og hva vi kan fråtse i.
Den oppskrifta på grovbrød skulle jeg likt å ha.
Prøvde nemlig å bake noen fiberbrød som jeg syntes smakte pyton. Men de fikk magen til å fungere om ikke annet.
Så hvis det ikke er disse fiberbrødene du baker, kanskje jeg kan få oppskrifta da?

By the way, disse robotene som er forsvunnet, hva var det i grunnen? Fikk du peiling på det? Fremmede vesener fra andre planeter kanskje?

Nei, nå kaller sola på oss. Vi må ut i godværet!

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
👻89,7 kg

294 besøkende roboter?


Akkurat når dette skrives så er det 113 aktive brukere, 0 på chat og 294 besøkende roboter. OG NÅR BEGYNTE ROBOTER Å FÅ VEKTPROBLEMER???? Jeg bare spør! Jeg vet ikke om jeg føler meg helt trygg omgitt av 294 besøkende roboter.... Hvor er de fra alle sammen? Hvorfor besøker de slankere.com? Er de vennligsinnede???

Fra den ene panikken til den andre: Denne uken gikk jeg ned 100 gram. Er det ikke fantastisk??? Forrige uke gikk jeg opp og denne uken gikk jeg ned. Hele 100 gram. Jeg er sååååååå stolt over meg selv...... NOT!

Fra nå av der det andre boller, - bokstavelig talt ingen boller!! Skal bare legge igjen noen hilsninger i dagbøkene og så er det UT Å TRENE!!!

Litago

**************
Det er nå fire timer siden jeg skrev dette. Og 2,5 av dem er brukt til trening! Gått kjempelangtur og er veldig sliten. Deilig! Neste uke SKAL vekten vise lavere tall! YES!

Det eneste problemet nå er de besøkende robotene. De formerer seg..... Nå er det 298 av dem her. Tror jeg tar frem en skrutrekker jeg... I tilfelle de går til angrep. Jeg skal vise dem jeg!!! IHAAAAAAA!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Webmaster2. mai 2002
Hei Litago,

"Roboter" betyr søkemotorer og deres indekseringstjeneste. Det vil si de maskinene (robotene) som skanner bl.a. Slankere.com for at de som søker etter for eksempel "slanking" skal kunne komme hit.

Vi har nå fjernet telling av robotene, så nå er det stort sett bare ekte mennesker (aktive brukere) som telles.

Ikke noe skummelt i det hele tatt... :-)

-Webmaster-
c.AuthorAlias Sussi👻28. april 2002
Nå er det kun 103 besøkende roboter!

Håper påfortsatt slanking for oss alle, også robotene?
Bilde
c.AuthorAlias tøysa🙂26. april 2002
ooowwææææ......de er raske i formeringen sin disse robotene....318 nå.HM!
Jeg har også lurt litt på hva ken og barbie...nei baby var det-har funnet på nå,òg spurt,men ikke fått noe tilbakemelding.
Det er nok greit å være forbredt på det verste her inne ja.(tihi)

Jada gitt 3 stykk små pøbler har jeg bragt til verden gitt.???
En kan lure noen ganger(!).Neida 2 av de er blitt så store at det går npk ikke fælt mange år før de er ute av redet og kommer hjem for å ha barnevakt og da er det min tur til å bare sende de hjem når det er nok.AAAAHHHH...Dèt skal bli deilig det!!!hahaha
Minstemann er en skikkelig etterpåknert...11 års forskjell.
Alderen er altså 3-14-16.+ 2 leasingunger noen helger og i ferier på 12 og 15.Her er det folksomt skal jeg si.
Det er ikke barebare bernt å reise på besøk når alle er til stede nei.
Sånn er livet da.Uforutsigbart,Heldigvis i visse tilfeller får`n si.
Ha en knallert helg "over there"
^~~~ciaooo~~~¨
c.AuthorAlias Bitten😉26. april 2002
Hei Litago. Sitter her å ler av deg og robotene. Kanskje de sjekker oss. akkurat nå er det iallefall 297 stk. av dem her.....grøss. Stå på så ser du nok snart at 100g. blir 1000g. :) Tenk på sommeren, det hjelper. Eg her hengt opp et bilde av meg selv til skrekk og advarsel på kjøleskapsdøra, det hjelper :) Ønsker det en god slankeuke videre og god og mager helg :)
Masse klemmer fra Bitten :)
c.AuthorAlias Nefele😄25. april 2002
Hei Litago,
Takk for hilsen. Nå er ergometersykkelen utprøvd ja. Tok en liten økt i kveld. Fant ut at jeg må ta det litt rolig til å begynne med, så det ble bare 20 minutter. Formen er nemlig veldig dårlig og jeg liker ikke blodsmak i munnen... :-)

De derre robotene lurer jeg også på. Tror de er vennligsinnede ja *S*. De har ikke gjort noe enda ihvertfall. Så får vi håpe at de ikke bare observerer oss før de slår til... *S*

Nef
c.AuthorAlias nameit😉25. april 2002
Hei Litago!

Takk for koselig oppmuntring. Jeg regner med at det er noen cm mindre av meg i morgen, ja. Hvis ikke blir jeg utrolig skuffet.
Det er bedre å gå NED 100 gr enn å gå OPP! Man må se det positive i hvert lille gram som forsvinner.
Har selv nettopp vært på step og det var bare såå deilig etterpå. Tungt som FY, men det er det som må til.

Ha en strålende dag!

Klem fra NameIt
❤️89,8 kg

Å lakkere tå-negler!

Hvis du er slank så tenk deg følende:
Legg en 15 kilos pute på fanget. Ta frem neglefil, neglebørste og neglelakk og prøv å stell føttene dine. Ikke lett??

Tidligere slapp jeg ned en dråpe neglelakk og håpet at den traff (!). Nå kan jeg børste, file stelle neglebånd og legge pent på neglelakken! JIPPI!!! Det er det SMÅ gleder som gjør livet deilig!

Når det gjelder mat så har jeg et par synder å tilstå....
Fredag drakk jeg vin og spiste guacomole med begge henda! Det ble for mye av alt og jeg snublet til sengs for deretter å våkne med DET kuppelhodet på lørdag. Tror poenget må være at man ikke tåler like mye alkohol når man har gått ned i vekt.
Guacomoloen var hjemmelaget så den var ikke sååååå ille med hensyn til caliroer. Men man kommer liksom ikke bort fra at hovedingrediensen er avocado......

Håper jeg gikk av meg de fleste caloriene på søndag. Gikk tre timers tur i skogen her. Blomster overalt. Nyyyyydelig!
I dag har jeg spist fornuftig + syklet en tur.

Det blir spennende å gå på vekten til torsdag....

Hilsen Litago som vifter med perlemorfargede tånegler!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😄25. april 2002
Hei Litago!
Takk for chat! Den historien om lakkering av tånegler har jeg tenkt å stjele og "bake" inn i en revytekst en gang *ler*. Jeg synes liksom jeg kan se det for meg, nemlig... :-) Du er en kløpper til å trene - det må jeg si! Nå har jo våren kommet hit også. Idag var det 18 grader her hvor jeg bor. Så nå er det ingen unnskyldning lenger - jeg må begynne å gå og sykle litt ved siden av den andre treninga. Har meldt meg på en -5 kiloskonkurrranse og har ikke lyst til å bli helt sist... :-)
Spennende med vekta for deg i morgen da - jeg får gå inn og kikke i morgen kveld og se hvordan det har gått med deg. Lykke til !
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃23. april 2002
Gratulerer med nylakkede tånegler :-)
Jeg har alvorlige planer om å finne frem balje og utstyr + neglelakk her også, sånn før sandalsesongen.. men jeg må altså fremdeles ta sikt og la tilfeldighetene råde.

Hvis du først måtte skeie ut så er vel ikke avocado det verste du kan finne på. Det er kalorier og fett omtrent som i kjøtt, ikke halvparten så farlig som pizza og andre ting. Enig med det i at det er deilig, jeg pleier å bruke det til dip for parabolchips :-)

Hva skal jeg forresten med parabol? Håret mitt står rett til værs og jeg burde få inn det meste på egne antenner.
Gleder meg forresten til jeg får den på torsdag, da blir det tv-surf i stedet for nettsurf. Lenge siden jeg har vært noen tv-slave forresten.

Krysser fingrene for deg til torsdag ang. vekta.

Jojo-klem
c.AuthorAlias Eterna😃23. april 2002
Treffende historie om tå neglene. Som å være gravid i niende måned hele tiden. Phuuu!! For ikke å snakke om å rekke fram når man skal tørke seg etter toalettbesøk. Hjelp!! Gleder meg å se hvordan det går med deg til torsdagen. Takker for trøstende ord etter helgens veiing som ikke var særlig oppløftende. Jeg synger ikke i kor, men spiller flygelhorn i et brassband. Trives kjempe godt med å spille der og prøver å få øvd hver kveld. Ha en fabelaktig uke fram til veiing!! Lykke til.
c.AuthorAlias trixi😉23. april 2002
hihi...jeg måtte le litt jeg..av tålakkeringshistorien din...hihi
Ja, det er deilig når man merker at ting blir lettere jo flere kilo som forsvinner!
Stå på!
c.AuthorAlias tøysa😄23. april 2002
Hei Litago.
fine tottelotter du vifter med!
Det må da være deilig å ikke slippe ned lakken helt uvilkårlig.

Avacado er fint fett for kroppen vår,så det er da ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Vekta mi har nok ikke rustet fast på 76.1(hadde den enda det)Det ser ut som den vil vekk fra det tallet mest mulig på gal side.Heelt umulig å få den på 76 igjen(jeg vipper mer mot 79 igjen og dèt er f o r t v i l e n d e )

Takk for chat forresten,jeg misunner deg litt bo-omgivelsene dine.

Ha en flott dag når du står opp(?)
89,8 kg

Veiedag: Det går opp og ned her i livet.

Akkurat nå har det gått opp. Hele 300 gram!
Synes det er litt rart, jeg har vært flink jente hele uken. Spist mine 1200 kalorier fordelt på 4 - 5 måltider pr. dag.
Likevel går jeg opp???? Jaja, kroppen min har alltid vært litt rar. Plutselig går jeg ned mange kilo nesten uten grunn og så står jeg stille i en lengre periode.
Noen andre der ute som har det sånn?

I dag har jeg spist kylling uten skinn til lunsj. Til middag blir det burritos. Lager det med kalorifattig kalkun-kjøttdeig + tortillas med masse fiber og færre kalier. Personlig liker jeg masse grønt i burritoen min, så det er egentlig et sunt måltid for meg.

Hvordan har resten av gjengen det? Koselig å se at slankere.com fortsetter, men jeg er spent på hvor lenge de vil overleve hvis den andre nettsiden har gratis slankedagbok.

Koz dere i helgen folkens!
Klem fra Litago
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit20. april 2002
Hei Litago!

Yes, vi kan fortsette. Har ikke fått lest forsiden annet enn at slankere.com blir opprettholdt.
Det er så koselig her med all den støtte og oppmuntring vi får.
Virkelig motiverende.
Ja, du har rett MRL er rett og slett MAGE, RUMPE, LÅR. Oppvarming med aerobic, deretter styrke for ovennevnte. Skikkelig god trening. Yes, I am superwoman, *ler*.
Tror nok ikke "gubben" er helt enig i det.
Det handler rett og slett om prioritering. Jeg er hjemmeværende med 3 barn i fra 1 - snart 9 år. Om ettermiddagene bruker jeg enten å trille tur, eller å dra på trening. Når jeg er så mye hjemme på dagtid, så synes jeg at jeg fortjener å få litt tid for meg selv hvor jeg kan være egoistisk og tenke kun på meg. Det må bare til i en ellers travel hverdag. Ellers mister man "gutsen".
Jeg er kanskje priviligert som kan være hjemme utover vanlig fødselspermisjon. Det er iallfall minst stressende for hele familien at en av oss er hjemme om dagene. Vi koser oss, selv om det til tider er hektisk med aktiviteter for de 2 største. Nå begynner det heldigvis å roe seg på den fronten. Så nå er det bare mellomste som har 3-4 ganger turn igjen før de slutter for denne sesongen. Da er det fritt fram for mor til å trene 3 g. på helsestudio. Heldig? YES!

PS: Jeg veide meg i kveld etter å ha vært på besøk hos min søster hvor jeg fikk servert dipp m/gulrøtter og annet. Vekta viste "bare" 86,1, altså 200 gr lettere enn i morges. Hurra.
Kanskje har jeg allerede nådd mitt første delmål.

Så over til deg. Det er nok ofte at man står i ro ei stund, kanskje går opp litt, til tross for trening og sunt kosthold. Men spiser du nok? For mye og for lite er like "farlig".
Et annet tips er at du tar og måler deg på strategiske steder. Når vekta stopper, så mål deg og sammenlign med tidl. målinger. Rart skulle det være om du ikke hadde krympet iallfall noen cm. Prøv det hvis du ikke allerede gjør det.

Det er langt på natt, rettere sagt snart morgen, nå bør jeg vel se å komme meg i seng.

ha ei kjempefin helg, og kos deg du også

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias tøysa19. april 2002
Jatakk...her er det opp og ned hele tiden.Sum a summarum er det minimalt bevegelse selv om det en uke er ned 2!?
Heelt utrolig hvordan hormonene erter.Ikke sant?
Vi får bite tenna sammen og smile pent.så går det seg sikkert til.....på en eller annen måte på et vis.....

god helg..
89,5 kg

NEEEEIIIII! Hva gjør vi nå???????

Det er så kort tid til 30. april!
Selv om jeg er ny her så er jeg virkelig skuffet. Disse sidene er unike på den måten at alle vi som er her er seriøse slankere og vi virkelig unner alle andre å gå ned i vekt! Motivasjonen og kommentarene brukerne gir hverandre er bare gull verdt!!

Jeg håper inderlig at noen kjøper nettstedet "as is" slik at vi kan fortsette uforandret. Å bytte nettsted er så vidt jeg vet uaktuelt da ingen andre har slankedagbøker.

Jaja, så var det spisingen da:
Jeg har vært flink jente.
Frokosten er vanligvis 1 kopp ceriels med melk.
Lunsj i dag var et kyllinglår uten skinn.
Mellommåltid var gulerøtter (som vanlig)
Til middag er det sopp-suppe med bønner + rundstykker. Deilig!

Har egentlig veiedag i morgen, men har ikke tid. Veier meg derfor fredag morgen i stedet.
Tror kanskje jeg bør kjøpe min egen vekt snart????

Litago
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit18. april 2002
Hei Litago!

Enig med ovennevnte at vi bør følge med på slankenett.no og kanskje flytte over dit. Det ville jo være trasig om vi skulle miste kontakten og motivasjonsfaktoren her inne.

Nå skal jeg snart på MRL. Gleder meg skikkelig. Hodet er helt i orden og jeg er bare SÅ GLAD for akkurat det.

Ha en fin kveld!

Klem fra NameIt

c.AuthorAlias Pernilla18. april 2002
Hei hei! Stor fortvilelse på Slankere.no i dag, og det har vi all grunn til nå!
Men jeg har blitt tipset av at slankenett.no snart skal åpne ny slankedagbok, så det hadde jo vært kjempefint om alle ville flytte bort dit etter 30.april og beholdt nicket sitt, så vi kan holde kontakten!

Uansett, vi får bare holde det gående på beste måte. Konkuransen varer fram til den 30. så det er bare å gjøre det beste ut av våre siste dager her på denne supre nettsiden!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias vendy18. april 2002
Hei Litago!
Du kom meg i forkjøpet på kvinneguiden :-) Det beste er hvis noen kan ta over siden som den er ja! Håpet egentlig at Kvinneguiden kunne det men det spørs vel.. Vi får prøve det vi kan!
Klem, Vendy
c.AuthorAlias Eterna18. april 2002
Jeg fikk nermest sjokk da jeg så at de skal legge ned denne siden. Håper også at noen kjøper opp siden og fortsetter, kanskje en av slankefirmaene kunne kjøpe denne siden.

Tusen takk for hilsen. Det blir rart å ikke ha kontakt med andre slankere etter 30.april. Synes du er veldig flink med spisingen. Det gir resultater. Vet du forresten at stress skal være fetende? Leste at Midjefett legger seg på dersom vi stresser. Kroppen produserer vist kortisol som øker utskillelsen av insulin som igjen fører til fedme og sultfølelse. Så stress ned og nyt livet med god samvittighet!!!!
89,5 kg

God fiskemiddag!

Heisan venner.

Ny uke, ny giv!
I dag har jeg spist følgende:

Frokost: 1 kopp ceriels med melk.
Lunsj: Kyllingsalat med agurk og bønnespirer.
Mellommat: 1 kopp baby-gulerøtter
+ en skje Ben & Jerry is ( fant en bøtte i fryseren, - farlig, farlig!)
Middag: Fisk i ovn (oppskrift følger)

Ser at jeg at har spist for lite i dag. Det blir derfor sikkert et kveldsmåltid med knekkebrød og syltetøy litt senere.
Dessuten må jeg overtale Ferdinand til å spise opp resten av Ben & Jerry isen. Kan ikke ha den stående. Jeg kjenner meg selv, - isen kommer til å rope på meg i morgen! Hvem Ferdidand er? Mannen til Litago vel! Han er forresten tynn som en strek uansett hva han spiser. Heldiggrisen! Har forresten fått spørsmål om vi har små-kalver, men det har vi altså ikke.


OPPSKRIFT PÅ FISKEMIDDAG:

Stek sopp sammen med litt hvitløk i ca 5 minutter. (bruk teflonpanne og steke-spray)
Ta pannen av platen og legg til ganske mye spinat og 2 teskjeer dill. Rør sammen.

Legg dette i porsjoner på ark av aluminiumsfolie.
Legg en frossen torskefilet på spinat og sopp-sengen.
På toppen av torsken legger du litt opphakket charlottløk, en skive tomat og en skive sitron.
Pakk porsjonene inn i aluminiumsfolie-arkene og stek i ovnen i 18 - 20 minutter.
Voila! Du har en smakfull, fargerik og kalorifattig middag!

Hvis du har barn, eller er veldig barnslig (det er jeg!), så kan du forme tomaten og sitronen som et ansikt. To små tomatskiver og en halv sitron blir et fantastisk ansikt!!!!

Hvis du har lite spinat i pakkene så bør du kanskje koke litt potet i tillegg.



Koz dere folkens!
Klem fra Litago

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse17. april 2002
Den fiskemiddagen skal jeg prøve!! Det blir vel noe av helgekosen førstkommende helg, tenker jeg...Lykke til videre, Litago!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias tjukka16. april 2002
hei Litago! Tusen takk for koselig og oppmuntrende kommentar i dagboka mi. Jeg går på Libra-kurs, ja. Det er vel mye likt Grete Roede, men jeg har inntrykk av at Libra legger mer vekt på bruk av fiber som selve "slankemiddelet". Filosofien er vel mye den samme, nemlig å gå ned i vekt uten sult og med inntak av god, sunn, dog kalorifattig mat. Selv er jeg nesten aldri sulten. Eksempel på min "dagsrasjon" i dag er; Frokost: 2 stk. Fiberrik med magerost og en brødskive med skinke.

Lunsj: Omtrent det samme. Mellommåltid: Samme som lunsj og frokost (varierer pålegget, men forsøker å finne noe så magert som mulig).
Middag: 150 gr. kylling (helst bryst uten skinn), masse salat
og 3-4 ts. hjemmelaget dressing av et beger yoghurt naturell, en stor spiseskje lettmajones og krydder etter smak (jeg bruker noe lignende grillkrydder og hvitløkspepper).
Kveldsmat: 2 Fiberrik med magerprim, en brødskive med mager spekeskinke.
Det var denne dagens meny, men som sagt....i helga ble det både en masse rødvin, fete oster osv. Likevel har jeg gått ned. Men det er vel slik at det er alle de andre dagene som teller, ikke den ene lørdagen så mye. Har heldigvis fått litt mer tålmodighet etter hvert som ukene går, nå er jeg fornøyd med å gå ned ca. en kg i uka. På 12 uker blir det faktisk 12 kg.!! Håper jeg må kjøpe ny badedrakt....
Vel, vel - fortsatt god slankeuke til deg.
Vennlig hilsen Birgit
c.AuthorAlias nameit16. april 2002
Hei Litago!

Det hørtes godt ut, den fiskeretten du ga oss oppskrift på. Mmmm. Tror jeg må prøve den en dag.
I dag er det svinefilet som står på menyen her, med masse grønnsaker og pottit til. Gleder meg. Dagens høydepunkt, så langt, *ler*.

Ha en kjempefin dag, og kos deg!

Klem fra NameIt
89,5 kg

Solbrente skuldre, is og karbo!

Hei dagbok

I går ble jeg ferdig med protein-kuren min. Du verden det var deilig! I dag spiste jeg deilig nybakt brød til frokost (bare ett stykke) og en veggie-sandwitch til lunsj. Til middag skal vi bare ha en gresk salat OG LITT VIN!! Karbo er godt....

Til dere som lurer på protein-dietten min. Dere finner den på slankeguiden.no. Jeg byttet ut morgen-egget med et tynt stykke brød og et lunsj-egg med brokkoli. Vet ikke hvor mye jeg har gått ned totalt da jeg ikke har vekt og veier meg bare hver torsdag. Men sist torsdag viste vekten minus 4,5 kilo. Kanskje jeg har gått ned 5?

Forøvrig følger jeg Weight Watchers som er nesten likt Grete Roede, rent bortsett fra at det ikke finnes "nei-mat". Det er opp til meg hva jeg spiser så lenge jeg ikke spiser over et visst antall poeng (som er ca. 1200 kalorier). Deilig å kunne velge mat selv og å bli behandlet som et voksent menneske!

Terrasen vår ble utrolig fin. Det er overflod av blomstrer overalt!
Ettersom dagboken nå ikke lenger sier at jeg er FET, men overvektig (JIPPI!!!!), så gikk jeg rundt med trøye uten ermer i går. Pleier alltid å dekke til overarmene da de er av elefant-typen, men i går feiret jeg. Resultatet er skikkelig solbrente skuldre. De lyser i mørket!!

Nå skal jeg kose meg med en is. Har nemlig en nydelig sandwitch is i skapet som bare er 2 poeng (100 kalorier). Den har ligget og ventet på meg i fjorten dager!!!!

Kos dere medsammensvorne!
Klem fra Litago

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse16. april 2002
Hei Litago!
Du har jo vært kjempeflink!! Kjære vene - her går det unna! Får visst flytte på alt rotet i garasjen og finne sykkelen min, slik at jeg kan klare å holde følge. Blir spennende å følge utvikingen din. Lykke til!
Slankehilsen fra Bamse
c.AuthorAlias nameit15. april 2002
Hei Litago!

Det hørtes utrolig koselig ut med overflod av blomster på terrassen. Og så is da. Heldiggrisen!
Du har fortjent den. Nyt den så lenge den varer!

Forresten, gratulerer med at du "bare" er overvektig.
Du er ikke lenger FET, det må være en god følelese.
Gleder meg til jeg er der.

Ha en kjempefin kveld/dag alt etter som der i Junaiten.

Klem fra NameIt
89,5 kg

Blomster, vekt og mat

Hei alle venner!

Nå er det endelig fredag. Jeg har akkurat kommet hjem fra butikken fullastet med nye potter, pottejord og masse blomster!
Nå skal det pyntes opp på verandane våre! Gleder meg til å stå ute i solen og plante blomster.
Men først bør kanskje verandaen gjøres ren? Tror det blir dagens trening i dag jeg. Nei forresten. Unner meg en sykletur også i det flotte været. :-)

Vurderer å kjøpe meg egen vekt. Veier meg som regel en gang i uken, men det hadde vært greit å fulgt med litt mer. Har bestemt å kjøpe en hvis jeg finner en kul vekt. Og som har både pund og kilo. (Jeg bor i et pund land, - utrolig upraktisk ettersom jeg fremdeles er metrisk i hodet.)

Har meldt meg på 5 kilo''s konkurransen til Pernilla. Tror neppe jeg vinner ettersom jeg akkurat har rast ned noen kilo. Kroppen min er nemlig av den typen som holder vekten i flere uker for så plutselig å droppe noen kilo. Trodde først det hadde sammenheng med for mye salt-spising, men det er det ikke. Jaja, man får være fornøyd med den kroppen man har så lenge man går ned i vekt!
Uansett, det blir kjempeartig å konkurrere med andre!

Har holdt meg strengt til dietten min også idag. I morgen er siste dag, - gjett om jeg gleder meg til søndag! Da skal jeg kooooooose meg med karbohydrater!

Ha en deilig weekend alle sammen!

Klem fra Litago
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias Sussi14. april 2002
Hei Litago!

Du har vært utrolig flink.
Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig nyskjerrig på den proteinkuren, kan du si litt mer om den en gang.

Gratulerer også med å ha blitt kvitt "fedme" som velkomst på siden. Håper å komme etter, men mitt foreløpige mål er under 100 til sommeren.

Ha en god dag!!
Klem fra Sussi
c.AuthorAlias Eterna13. april 2002
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboken min!!! Ser du er ny her, men det virker som om du har masse erfaring med slanking og kosthold. Hvordan klarer du å gå ned så fort? Litt av en bragd spør du meg. Jeg må sjekke ut 5 kilo's konkurransen til Pernilla og hva den går ut på. Kanskje jeg er kvalifisert til å delta. Nærmer meg -5kg, men det skal bli adskillig flere kiloer.

Så koselig det er å plante ut på våren. Den kommer sikkert tidligere der du bor enn der jeg bor. Hos meg er det litt tidlig ennå. Våren er i anmarsj det merkes og gleder meg til hver dag som blir lysere. Håper det smaker med karbohydrater til helga. Jeg lurer på om jeg skal unne meg noen selv. Har ikke spist ris, potet eller pasta på over en måned nå. Det går i grunnen greit, men litt frisende er det jo når de andre i familien sitter å koser seg. Så sta som jeg er skal jeg klare det. Vil heller sprekke med et glass vin i stedet.
God helg og lykke til videre!
c.AuthorAlias nameit13. april 2002
Hei Litago!

Du har jo nesten tatt meg igjen nå. Kanskje veier du mindre enn meg neste gang du går på vekta. Her må jeg vel skjerpe meg, så vi kan konkurrere litt. Jeg har også meldt meg på -5 kg. hos Pernilla.

Forresten takk for hyggelig kommentar her om dagen. Jeg er nok ingen supermor, men har et års permisjon nå uten lønn. Vi valgte det fordi det ikke ble noe igjen økonomisk med 2 i barnehage og 1 på sfo. Hverdagen er rimelig hektisk selv med meg hjemme. Det er stor forskjell på å ha 2 og 3 unger. Men vi har jo bleieunge nå, og det merkes jo godt.
Tiden flyr avgårde og jeg setter stor pris på å få være hjemme med minstemann enda ett år.
Hvordan er det med deg, har du barn?

Hvilket "opplegg" skal du fortsette med nå etter at proteinkuren er ferdig?

Vi får bare henge i og være flinke så får vi nok resultater deretter.

Ha ei koselig helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias trixi13. april 2002
Hei hei!
Jeg ville bare si tusen takk for hyggelig kommentar i går. Jeg var helt overveldet over hvor mange som ga meg kjekke kommentarer i dagboka mi i går! :)

Jepp, riktig som du sier..jeg har gått ned ved hjelp av bare sunn mat, og masse aktivitet.

Håper du hadde en flott dag med skuring av veranda..hihihihi
Det er jo så deilig å gjøre alt sommerklart, har akkurat fått satt ut potter og blomster jeg også. Det blir nesten sommer med en gang. :)

Fortsett som du gjør, og kroppen din kommer nsart til å kvitte seg med enda mer kilo!
Ha en fortreffelig helg, og kos deg med karbisene på lørdag..
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Jojoen13. april 2002
Hei Litago.
Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi. Det er jo slike hilsninger som gjør dette stedet så spesielt. En får føle tilhørighet og får masse "pepp" fra dere andre, supert :-) Bare kom igjen og igjen og igjen :-) Jeg skal nok holde et øye med deg også.

Du skrev om at du gikk på en fjorten dagers proteinkur... hva mener du da? Er det en bestemt kur, f.eks. eggekur? Jeg gikk på en slik kur en gang for mange år siden og spiste 33 egg på 1 uke. Det tok litt tid før jeg fikk lyst på egg igjen :-)

Det er jo egentlig en proteinkur jeg har begynt med denne uka ved å starte med Herbalife. Det er jo en proteindrikk, selv om det altså er en pulverkur.

Neste uke skal jeg igang med en 4 ukers kur på vanlig mat, nei ikke helt, den inneholder en god del proteiner, da det er en del egg, kjøtt og fet fisk, samt svært lite karbohydrater i form av brød. Ikke poteter, pasta eller ris heller, men en del grønnsaker og litt frukt.
Jeg har lest mye om sammensetninger av protein, karbohydrat og fett i kostholdet og de fleste som har peiling mener at proteininntaket bør økes for å klare å gå ned i vekt.

Jeg har også lest et sted at dårlig samvittighet er det verste man kan ha, så...
Kos deg riktig godt i helga og lykke til!
Klem fra Karianne
89,5 kg

Veiedag: Minus 4,5 JIPPIIIIIIIII!

Tro det eller ei. Jeg har gått ned 4,5 kilo!!!!!
Fantastastisk. Jeg jubler og hopper og gråter og ler!!!
Jeg har nå gått ned totalt 14,5 siden jeg begynte å slanke meg for et halvt år siden! Deilig! Nå er jeg halveis!!!

Hmmm, kanskje jeg burde legge inn som startvekt den vekten jeg hadde før jeg begynte å slanke meg? Nei, etter nærmere ettertanke gjør jeg ikke det. Slankedagboka er for meg en ny motivasjons-innsprøyting og jeg synes det er riktig at jeg skrev opp den vekten jeg hadde da jeg begynte her.

Det var en god følelse å tørre å gå opp på vekten igjen. Har faktisk ikke veid meg på tre uker...... Nå skal jeg være flink jente og veie meg hver uke. Og spise ofte og lite.

Etter veiingen bestemte jeg meg for å feire. Tok på meg joggeutstyr og gikk i raskt gange i 1,5 time. Nå har en verdens deiligste følelse i kroppen!

Klem til alle fra en lykkelig Litago
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten12. april 2002
Hei Litago :) Dette var jo helt fantastisk, eg jubler med deg :) Føler bare hvordan du spruter over av motivasjon nå, og godt er det, for da kan vi andre suge til oss litt :) Eg ønsker deg lykke til på videre slanking :)
Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias trixi12. april 2002
For en flott nedgang da! Nå skal du være skikkelig stolt av deg seg altså! :) :)
Så bra at du kom deg opp på vekten igjen!
Det er nok en god ide å veie seg jevnlig ja!
Selv veier jeg meg hver bidige dag, og hver dag mister jeg et par hundre gram eller så, og det er jo motivasjon i seg selv.
Stå på, til nå har du jo vært megaflink!
Klem fra trixi, med øsnke om en god helg!
94,0 kg

Takk til alle som skriver kommentarer!

Jeg er helt rørt jeg. Da jeg gikk inn på dagboka mi (man må jo alltid kikke på sin egen...) så jeg mange velkomsthilsner og lykkeønskninger. Det varmet noe helt utrolig!! Tusen takk til dere alle sammen :-)

Forøvrig så skuler jeg opp på kommentaren som automatisk kommer opp som sier FEDME. Du verden så frekt! Men skal si den satte fart i de små grå. Når det står svart på hvitt at vekten ikke er sunn for helsen, - ja da MÅ noe gjøres.

Jeg er nemlig av den typen som ikke synes at jeg nødvendigvis ser så tykk ut når jeg ser meg selv i speilet. OK at jeg er litt lubben, men jeg er ikke stor. Men sjokket kommer når jeg ser bilder av meg selv; - hvem er den feite dama der???
Og når jeg går forbi butikkvinduer og ser en ganske røslig dame kikke tilbake på meg, - og oppdager at det er meg selv.
Det er grusomt det...

Som jeg fortalte i går så går jeg akkurat nå på en 14 dagers proteinkur. Jeg har allerede kommet til uke nr. 2, så den verste omstillingen er over. Til søndag er jeg ferdig med kuren og jeg gleder meg til å kose meg med en (liten) bakt potet + litt vin kanskje??

Vet ennå ikke hvor mye jeg har gått ned sålangt på denne kuren. Jeg har nemlig ikke vekt (kastet den ut da jeg ble for tykk, - litt dumt egentlig..). Men jeg veier meg hver torsdag på noe ala Grete Rode som jeg også følger. Jeg kommer derfor ikke til å se den totale effekten av kuren, men det viktigste er hvordan det føles.
Og tro det eller ei, maven min som vanligvis ligger der som et ekstra sett med pupper, har trukket seg litt tilbake! Fantastisk!

Jeg lover å fortelle min nye vekt på torsdag!

Ha det godt så lenge og kos dere når dere spiser!

Klem fra Litago

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit10. april 2002
Hei igjen!

Det kan sikkert være litt greit å ikke veie seg hver dag.
Selv er jeg en kontrollfrik som veier meg både morgen og kveld... Vel, jeg liker det sånn. Vi er forskjellige.
Det er spennende det vi har kastet oss uti.
Selv har jeg hatt besøk i formiddag, og spiste eplekake med litt vaniljeis til lunsj... Ikke slankemat nei, men så skal jeg leve også. Ikke pine meg hele tiden. Bare det ikke blir hver dag så skal det nok gå greit.

Ha en strålende dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Oriane10. april 2002
Heisann Litago

Vi har omtrent samme BMI, og jeg er enig med deg, ikke noe ok å bli betegna som "fedme" men...jeg har vært det!
Som deg har jeg heller ikke følt meg så stor ( selv om jeg virkelig var det) Det er herlig å oppdage etterhvert at det bildet du har av kroppen din oppe i ditt egent hode stemmer mer overens med slik andre folk ser deg. Men nedover nedover..det skal vi! Slik at når vi ser på bilder og video kan vi tenke " Hvem er den lekre slanke dama der?"!!!

Stå på videre!

hilsen fra Oriane
c.AuthorAlias Pernilla10. april 2002
Hei!
Jeg er heeelt enig i det du skriver i dag. Først om det med Fedme! Er det ikke neslåendes å få den slengt i tryne hver gang du noterer vekta? ( Har tilslutt vent meg til stempelet, og kommer til å juble når "overvekt"-klassen titter fram. Er det ikke rart?)

Det andre du skriver om at når man ser seg selv i speilet, ja så er man kanskje litt lubben med noen ekstra kg, men ser man seg selv på bilder eller video, og fyttikatta for en blubbe man blir til da. Og å se sin helhet reflektere i butikkvinduene mens man går ned Karl Johan. Det er ikke den kroppen jeg hadde på meg da jeg gikk ut døra...

jaja, det lureste er at man innser dette. Noen velger å leve med det, andre velger å gjøre noe med det, og det er vel det vi alle her inne har valgt.

Lover deg at dette en en helt utrolig inspirerende side, som garantert kan få deg til å nå målet ditt, så lenge du gir deg selv god tid.

Lykke til!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias April10. april 2002
Enig at det er litt frekt når "Fedme" lyser mot deg på tittellinjen, men bare vent til de neste vektklassene kommer, da er du plutselig lykkelig for å være "overvektig" for ikke snakke om hvor lykkelig du blir når du får beskjed om at du har "lett overvekt, du trenger kanskje ikke slanke deg mer..."

Ja, ja du er jo godt igang nå så dette kommer til å gå bra.
Og som du ser, vi er mange til å støtte hverandre.

Flott at du er flink til å sykle og så blir det spennende å se effekten av proteinkuren din!
Stå På hilsen April
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.