← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lissi

43 år159 cm12 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start59,0 kg
Sist64,0 kg
Endring+5,0 kg
BMI nå25,3
📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. januar 200120. mai 2002
😟64,0 kg

LItt lenge siden sist, kanskje???|

Ja, nå har jeg hvert skikkelig slapp og ikke skrevet i denne dagboka på lenge. Det er som en vanlig dagbok, jeg har perioder jeg ikke gidder å skrive... Men nok om d... Vel, vel som dere ser så har jeg ikke akkurat slanka meg det siste året.... Jeg blir så oppgitt, for jeg trener egentlig en del, og den siste måneden har jeg også klart å redusere matspisinga betraktelig. Det er bare nå når jeg er hjemme og får mors mat at alt går på skeis.
HEr er en oversikt over hvor mye jeg ca. trener per uke:
Mandag: Fotballtrening
Tirsdag: Gymnastikk i ca. 1 time på skolen
Annen hver tirsdag går jeg tur med en liten gutt...
Onsdag: Fotballtrening, av og til når jeg orker står jeg opp tidlig og går en tur på 30 min.
Torsdag: Skal egentlig jogge i 30 min.. (Blir ikke alltid noe av...)
I helga har jeg ikke noe spesielt jeg gjør, men jeg gjør alltid NOE!!!!

Har noen noen tips??? Har fremdeles litt problemer med middagen... Forsyner meg alltid en gang, men når jeg tar for mye, gjør det meg liksom ikke noe å presse det inn...

Gi meg råd! Jeg vil være litt tilfreds i bikini...
62,5 kg

Er ikke streng nok.

Hei! Jeg vet jeg har vært ENORMT dårlig, og jeg vet ikke om jeg trenger fortsette med dette en gang! Det er like vanskelig å begrense maten! (og godteret...)
Trimme er ikke noe problem. Jeg spiller fotball, går tur, og har litt styrketrening for meg selv. Nå om sommeren svømmer jeg jo litt også.... (selv om jeg er utilfreds i badetøy)
Er det noen som har noen gode råd til meg?? Vennligst gi beskjed!
Ønsk meg lykke til igjen!
Klem fra Lissi!

P.S
Målet mitt var 55 kg til August. Det kan jeg selfølgelig glemme, men klarer jeg 57 kg til midten av August da??? (ca. 15.August??!) Si meg hvordan det kan bli mulig!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
62,0 kg

dette går ikke...

Hei igjen!
Nå er det VELDIG lenge siden sist, jeg vet det..., men hvorfor skal jeg fortsette å skrive her når ingenting skjer?
Jeg klarer bare ikke la være å spise mye. Jeg tror jeg har et problem... Men nå skal jeg virkelig prøve å skjerpe meg, for nå er sommeren her, å jeg MÅ gå i lite klær...
Mitt nye mål er å bli 55 kg til August... Dette skal jeg jobbe på spreng for å få til! I August skal jeg nemlig begynne på ny skole, og da vil jeg ikke ha det på meg at jeg er for tykk!!! DERMED basta!!!
Ønsk meg lykke til! Håper dere vil følge med på hvordan det går! Jeg kan desverre ikke love noenting!
Snakkes!
Hadet, klem fra Lissi!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marie30. juni 2001
Hei! Veit akkurat hvordan du har det...
Går kun en vei for meg også, pussig at vi har samme idealvekt... Er det ikke like irriterende hver sommer å se supertynne folk sprade rundt i bikini!! En bekjent av meg som er TYNN, går stadig rundt og klager over ekstra kilo.. grr..
Uansett...Stå på!! Lykke til =)
KLem, Marie
61,5 kg

ja, vekta står stille den......

Hei igjen folkens!
Ja, vekta den vil ikke flytte på seg den..., men jeg tror jeg skal begynne å gjøre det samme som mi, måle meg i tillegg...., får se om det hjelper på motet!
Har spillt fotball i dag i ca en time....(litt mer...) Det er herlig, å få springe seg litt ut! Den trimmen jeg gjør, er at jeg spiller både fotball og volleyball, går tur med bikkja, og så har jeg 1 time gymnastikk og 1 time svømming på skolen i uken...

Matinntak i dag:
Frokost: en og en halv (ynnskyld) porsjon med frokostblanding og melk...
Lunsj: en skive, en appelsin og litt lett melk.
Midddag: en kokt pølse og litt spaghetti. et glass saft.
Kvelds: en (litt stor desverre...) porsjon med risengrynsgrøt.

Har noen noe å kommentere så vær snill å si fra!

Lykke til til dere andre!
Hilsen Lissi.......
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne17. mai 2001
jeg synes du er flink jeg. vi har akkurat det samme problemet. vekten min står oxo stille. spiser sunt og trener mye, men det fungerer hvist ikke. lykke til videre med slankina di. klem fra susanne
61,5 kg

Hei igjen!

Hei!
Ville bare spørre om et par råd.
Det er først og fremst magen jeg skal prøve å slanke..., har noen et par råd til fysiske aktiviteter som tærer på "magefettet"? (Utenom sit-ups som jeg vet da...)
Vekta mi står i hvertfall stille nå, ikke oppover igjen..., det er jo et pluss i seg selv!
Til nå har jeg spist:
Frokost 09.55: et rundstykke med gul ost. En kopp med te.
Middag 12.30: en porsjon med lasagne. Et glass med saft. (Skulle drukket vann, men....)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa26. mars 2001
Har ikke noen råd til "magefettet", bortsett fra de fancy apparatene på TV-shop.!!

Lykke til !

Isa
61,5 kg

Det går nedover igjen!

Hei venner!
Nå er jeg ganske fornøyd! Det går i alle fall fremover! Denne uken har jeg vært veldig aktiv, har hatt en form for trim hver dag, og begrenset spisingen. Men jeg kan nok ikke rekne med å få tid til så mye trim fremover... Men så behøver jo ikke vekta gå så fort nedover heller da.....Håper bare jeg i det minste klarer å holde meg på den vekta jeg har, og ikke legge på meg igjen...
Vil igjen takke for kommentarer! Kjempekoselig!

I dag har jeg spist:
Frokost 08.00: et halvt rundstykke med ost, og en pære. Vann.
Lunsj 11.45: et lite horn og en pære. Lettmelk.
Middag 16.15: et stort stykke pizza. (Unnskyld...)
Kvelds ??.??: får vente å se...., har ikke kommet så lagt!
Jeg drikker en del inni mellom, vann og av og til saft...

Vet nok at jeg kan forbedre meg, men er ikke særlig flink...
62,5 kg

takk for kommentarer!

Hei igjen! Dagene går, vekta står stille. Takk for kommentarer. Jeg er så glad over at noen følger med meg! Nå skal jeg virkelig skjerpe meg, og følge alle rådene jeg har fått! Jeg trener en del, men skal begynne å mosjonere litt mer..., det skal visst være god trim. Snakkefart, er det ikke noe som heter det?
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 brødskiver og 1 glass skumma melk.
Middag: en porsjon med grøt og et glass saft.
drikker vann inni mellom
dagen er langt i fra ferdig, men hvor mye mer synes dere jeg skal spise??

Snakkes da! Hilsen lissi!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa18. mars 2001
Trim og vann er bra ! Lykke til !

Isa
c.AuthorAlias kitt17. mars 2001
selv spiser jeg ikke stort mer enn du gjør, og jeg vet at det ikke er helt rett. det er nok ofte og lite som er tingen.
jeg spiser mye frukt og grønnsaker om kvelden!
ha en fin kveld!
klem fra kitt
c.AuthorAlias trille17. mars 2001
hei hei:)
flink er du men du kan godt spise litt mer iallefall 4 måltider om dagen ,lite og ofte det er sundt.ha en fortsatt fin helg og klem fra trille
c.AuthorAlias Ronja17. mars 2001
heisann:)
spis lite og ofte gjennom hele dagen, ikke la det gå mer enn tre,fire timer mellom hvert måltid. Spis en skive til hvert måltid:) jeg følger Libra sitt opplegg vet ikke om du har hørt om det?? det er ihvertfall enkelt og effektivt:)
Ønsker deg lykke til videre denne uken:)
Klem fra Ronja
62,5 kg

Hjelp meg!

Hei!
Jeg har vært så skuffet og så skamfull i det siste at jeg ikke har logget meg innpå. Jeg føler det slik at jo mere jeg konsentrerer meg om å bli tynn, jo tjukkere blir jeg! Det er fælt! Jeg klarer ikke å begrense meg. Jeg blir hele tiden enig med meg selv om å spise lite og sundt, men når situasjonen er der, klarer jeg det ikke! I dag har jeg og en venninnde blitt enige om et par ting som kanskje vil hjelpe meg. Det er lettere når vi er to om det samme målet!
Jeg SKAL klare dette! Må begynne å være strengere mot meg selv. Dette SKAL gå! Jeg gir ikke opp. Å være tynn er et av mine største mål her på jorden! Gi meg råd, og vis at dere følger med. DEt hadde jeg satt stor pris på.
På forhånd, takk!

Mål innen mai: 55 kg! Klarer jeg mer?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja13. mars 2001
Heisann:)
ned til 55 innen mai er et bra mål, jeg ville ikke ha satset på mer, spis lite og ofte og drikk mye vann. Jeg har kjøpt meg grete rodhe sin lavkaloridrikk confectia med sjokolade den hjelper meg vist jeg blir veldi søt syk:)
Ønsker deg lykke til:)
Klem fra Ronja
c.AuthorAlias ninni13. mars 2001
Hei. Det høres ut som du har gått på en ordentlig smell, men ikke gi opp, dette kan du snu. Det er vanskelig å snu matvanene sine, det er ikke gjort over natta. Pass på at du ikke sulter deg, for da vil du bare kaste deg over matfatet og spise dobbelt så mye. Spis 5-6 ganger om dagen, la et par av måltidene bestå av frukt. Dette har gitt gode resultater hos meg. Og NB! Drikk masse vann.
Men du bør være ærlig ovenfor deg selv og tenke alvorlig igjennom om du virkelig trenger å slanke deg. Jeg synes vekten din ikke virker avskrekkende i forhold til høyden. Dette ser du selvfølgelig best selv, men kanskje det du trenger ikke er vekttap men trening og oppstramming?
Lykke til.
Ninni
60,0 kg

Ja, ja, ja............

Ja, her er jeg igjen!
Det går ingenvei for meg...... Det gikk faktisk litt feil vei en stund, og da tårte jeg ikke engang logge meg inn her...... I dag spiste jeg en del til frokost, har hørt at det ikke gjør noe... Spiste mindre utpå dagen. Ikke lite, men heller ikke mye middag. Jeg har spilt fotball i dag, og det var godt. Skal prøva å få en eller annen fysisk aktivitet per dag. Kommer til å variere da... Vi får se hvordan dette går. Har begynt å notere meg på en lapp jeg har hva jeg spiser, og hvilken aktivitet jeg foretar meg hver dag. Håper noen av dere følger med hvordan det går med meg, og ikke minst hvordan/om jeg skal klare dette...... Får håpe på det beste om ikke lenge! Jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å begynne å slanke meg skikkelig, vil jeg se hvordan kroppen ser ut når jeg er 55 kg, så ser jeg om jeg kanskje vil nå et rundt tall nedover.......(50 kg...) Hørtes herlig ut, men det må mye vilje om innsats til!
Ønsk meg lykke til, kryss fingrene for meg da venner!
-meg-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sorciere1. februar 2001
Ta en kg av gangen du:) Men det er selvsagt lurt å sette seg mål. Men 50 kg høres for drøyt ut for din vekt, særlig siden du allerede har normal bmi. Tror vi setter grensa ved 55 kg jeg;) Huska t jo tynnere du blir, jo vanskeligere blir det å holde den nye vekta! Høres ikke ut som om du spiser for mye, men du spiser kanskje feil? Lite mat tidlig på dagen og så en stor middagsporsjon er ikke å anbefale. Snakk med moren din, finn velsmakende, sunne oppskrifter på nettet som hele familien kan spise, men forsyn deg bare én gang, og vær forsiktig med pasta/ris/poteter/brød. (Litt er bra) Prøv å unngå småspising på kveldene. Mosjonerer du? Det kan være til uvurderlig hjelp, både når man går ned i vekt og prøver å holde seg der!:)
60,0 kg

Ja, ja......hva skal jeg gjøre?

Hei igjen!
Jeg håper inderlig det er noen som følger med på min dagbok.
Uansett, så må jeg føle at jeg gjør det. da kan jeg for skamsskyld slanke meg... Den egentlige grunnen er jo at jeg vil se bedre ut, å få noen heller bedre sommerbilder av meg selv dette året!
Jeg har da ikke fått endret et eneste tall på denne vekta, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Jeg tror jeg må være veldig mye strengere. Dette skal jeg klare! I dag har jeg spist 1 skive, liten porsjon med frokostblanding, 1 rundstykke, og et eple. Klokken er bare 15.30, så jeg ser nå at jeg har spist for mye. Snart er det middag, og min mamma er den beste av alle til å lage noe velsmakende. Dette er svært vanskelig. jeg tror nok det hadde vært lettere om jeg hadde bodd for meg selv. Mamma følger jo hele veien med :( men det er jo egentlig bra :)!
Vel, jeg får prøve litt videre på min lille slankekur!
Skal begynne for alvor nå!
Skriver hvordan det har gått neste uke en gang!

60,0 kg

Første dag....prøven

I dag har det vært en grei dag. Jeg har ikke spist særlig mye, bare 2 brødskiver til nå. Klokka er bare 15.45, så jeg har enda ikke kommet til den store prøven da. MIDDAGEN. Mitt størte problem er nemlig at jeg er altfor glad i middag, og spiser FOR mye av det. Det er ikke sikkert jeg får så stort problem med det i dag, fordi vi skal ha laks til middag, å det liker jeg ikke særlig godt...
Mitt mål er å komme ned til omtrent 55 kg, samme hvor hardt dette blir!!!!!!!!! Stopp meg hvis jeg kommer under 50 kg, ok? Vil IKKE få spiseforstyrrelser....
Ønsk meg lykke til da....
Hilsen Lissi!
59,0 kg

Ny bruker

Hei! Jeg er en ung tenåringsjente. Jeg føler meg litt kraftige enn de fleste andre, å er ikke tilfreds med det. Jeg begynner min dagbok her i dag, håper at jeg får noe ut av dette...
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.