← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lise Lotte

44 år162 cm3 innlegg 2001 0 følgere

Start71,1 kg
Sist69,8 kg
Endring−1,3 kg
BMI nå26,6
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. november 200130. november 2001
69,8 kg

Overaskende....

Jeg ble sååå glad når jeg veide meg i dag til morgenen. Har vært veldig flink i det siste og trent mye. Kunne det bare gått like knirkefritt resten av tida også da...men det vil det nok ikke gjøre. Men jeg gleder meg over det jeg har klart til nå. Må kanskje også si at vekta som står oppført som startvekten min er litt feil. Startvekten min nå var 71,1 Kg, men 72,5 er det tyngste jeg har vært så derfor skrev jeg opp det. Litt mer motiverende...

I dag har jeg spist:
Frokost: 2 dl skummet melk, 2 knekkebrød (hver 27 kv\cal) med 1 skive brunost og gulost på.
Lunsj: 2 klibrød med ei gulostskive, 1/2 eple og 1/2 banan.
Middag: 2 pizza stykker
Hm, kanskje jeg klarer å holde meg unna mer mat i kveld?? Får se hvor sterk jeg klarer å være:) Ellers har jeg trent håndball i dag,men ikke mye siden jeg er helt utslitt om dagen. Har jo hatt tre kamper på to dager nå og det merkes...men det er gøy! I helgen skal jeg bare slappe av, men det skal bli tungt å se alle de andre spise snop, mens jeg ikke kan ta noe. Jaja, har begynt å ta krom så det skal visst hjelpe på godtesuget, men poenget er ikke det at jeg har godtesug hele tiden, men godteri har et psykisk overtak over meg tror jeg..høres kanskje dumt ut, men saken er den at det ofte er bedre i tankene enn det er når man først spiseer det: og i tillegg føler man seg jo ikke så bra etter at man har spist det da. For når jeg begynner å spise snop, holder det vanligvis ikke bare med en liten sjokolade nei...uff.

Ellers så har jeg vært sammen med venner i dag og sett på julegrantenninga. Det var jo litt kos da, fikk litt julestemning da ja. Og jul gleder jeg meg kjempemasse til!!!

Jaja, må gå nå. Ha det bra så lenge:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette1. desember 2001
Hei!
Gratulerer så masse med vekta di...det er jo kjempe bra!!Men det skulle jo bare mangle også da,slik som du har jobbet og stått på..er virkelig stolt av deg!!
vekta mi sto også på 69 i dag..er jo nesten likt nå...første man i mål??:) Hvis du har satt deg mål om å nå 65 til jul,kan vi jo jobbe mot samme mål??
Jeg gleder meg også masse til jul!!
Sitter å hører på julemusikk nå...også gleder jeg meg til å kjøpe juleklær som passe til den nye vekta mi..:)
Jeg har fortsatt de samme følelsene når det gjelder gutter og sånt..men jeg tillater meg liksom ikke å tenke på hvor tjukk og fet jeg er og sånt..for jeg driver å gjør noe med det,og da kan jeg ikke få gjort noe mer.og jeg er virkelig på vei mot målet nå..og det er jo du også..
Så hvis du vil så er jeg skikkelig klar for å jobbe "sammen" med deg..dette skal vi klare vetu.:)
Også var det dette med noen godt råd da..det ser ut som om du klarer dette like godt som meg..så jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd jeg..hmm..
Jeg vil råde deg til å bruke den boka mye..skriv ned alt du føler for,...det hjelper masse..
Og som du kanskje har merket allerede,så går jo motivasjonen opp og ned..vi må bare regne med det..noen dager holder man på å gi opp,mens andre ganger svever man i lykkeskyer...den beste motivasjonen er som oftest å gå ned i vekt..det hjelper masse..syns i alle fall jeg...
Men det er viktig ikke å gi opp når man føler seg langt nede..og det som da kan hjelpe deg masse,er å ta en turinn her,og les noen av de innleggene til de menneskene som har gått ned masse...les hvordan de har klart det..det pleier i alle fall å hjelpe for meg..
Og det at du skriver opp hva du spiser,og tell kalorier.det er lurt!
I tillegg burde du ta kroppsmål av deg selv..det er ofte man går ned i cm i steden for kilo..jeg har tatt kroppsmål,og skal ta nye når jeg er nede i 67kg...
Nå har jeg ikke tid tilå skrive mer i dag..litt synd..men vi snakkes jo!!!
Ønsker deg lykke til igjennom helga,og håper vi begge får en fin helg..husk! Det er lov å kose seg en gang i blant..:) det skal ikke være et mareritt å slanke seg..:)
Lykke til!
Vi snakkes!
Klemmer fra Anette
c.AuthorAlias Fettlasset1. desember 2001
Hei!
Ville bare takke for den hyggelige kommentaren din. Jeg har det akkuratt på samme måte som deg. Føler også at godteriet har et psykisk overtak på meg, og når jeg først begynner spiser jeg godteri for opp til 250 kr. Orker heller ikke tanken på å gå inn i en klesbutikk, langt mindre ett prøverom. Deilig å høre at jeg ikke er alene om å tenke og føle slik. Det var et kjempeflott råd om å gå turer. Det skal jeg forsøke å følge. Selv om det er litt nederlag. Før, for litt over ett år siden, veide jeg 50 kg og var supersporty, med skikkelig stålkondis. Nå blir jeg anpusten bare jeg går opp en trapp. Men nå skal jeg gjøre noe med det.
Jeg skal følge med på hvordan det går med deg!!!
Stå på videre,jeg synes du er kjempeflink.
71,0 kg

Deilig å komme i gang!!!

Vekta som er satt opp vet jeg ikke om stemmer...veide meg nemlig ikke i dag....

Det her er andre dagen jeg holder på, og det har gått veldig bra! I går spilte jeg en håndballkamp og i dag har jeg spilt to så det er blitt masse trening. I tillegg har jeg begynt å minsere matinntaket mitt. Det her er hva jeg spiser:
Frokost: 2 knekkebrød (27 kcal i hver)
Lunsj: 2 klibrød
Middag: Ikke så mye som jeg spiste før, og det er jo positivt :)
I tillegg spiser jeg noe frukt.
Tror det høres greit ut, hvis jeg klarer å spise såpass lite vil jeg forhåpentligvis gå ned i vekt ganske kjapt hvis jeg tenker på den treningsmengden jeg har. Trener nemlig håndball 4 ganger i uka. Men det som er problemet er å holde ut over tid! Det er vel også det de fleste av oss sliter med...men denne gangen skal VI klare det sammen! Motivere hverandre så vi ikke gir opp!!
Som sagt har det gått veldig bra disse to små dagene, gruer meg til den dagen da jeg blir skikkelig sugen fordi den dagen VIL komme...jaja.

Men jeg må kanskje skrive ned et mål jeg har satt meg...hm, til slutt vil jeg veie 55 kilo. Siden jeg trener en del så har jeg jo muskler, og de veier jo mer enn fett da, og jeg vil jo ikke se mager ut. Men målet mitt til 23. desember er å vege 65 kilo. Det er kanskje alt for stort mål å sette seg, men jeg har 3 uker på meg og jeg VIL prøve å klare det. Må være flink.
Er det noen som har noen gode erfaringer å gi meg? Hadde blitt kjempetakknmelig:)
Må gå nå, rekker ikke å skrive mer...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette29. november 2001
Hei!
Det er ikke lange innlegget jeg rekker skrive i dag,men et lite ett blir det..:)
Tusen takk for innlegget forresten..KJEMPE koselig..får ta det med råd osv. en annen dag...
65 kilo til jul er en del kilo,men står du på tror jeg nok du kan klare det..siden du trener så mye er det jo lettere..forresten så spillte jeg håndball før jeg også,før jeg ødela meg..men det tar vi en annen gang..i morra kanskje??
I alle fall..en kilo i uka er det ideelle mål..jeg satser på det,og hittil har det gått bra..mitt mål er jo også 65 til jul..:) Men,som sagt,siden du trener så mye,er det mye mulig du klarer det..hadde vært litt morro for da har vi samme mål til jul..og da kan vi jobbe oss nedover sammen..eller hva sier du?? Jeg lover å skrive et laaaaaaangt innlegg til deg i morra..for jeg føler vi har så mye til felles,og det er jeg KJEMPE glad for..dette skal vi klare sammen vetu.:) Gleder meg!! Nå blir det trening,ikke usunne ting,og masse gutter på oss her..eller hva sier du??:)
Men nå må jeg faktisk gå å legge meg..er så utrolig trøtt..:) og klokka er mye..vi snakkes i morra! Har mye å fortelle deg..:)
Klemmer fra Anette(som er mitt ordentlige navn..men det skjønte du kanskje??)
71,1 kg

Nok en gang vil jeg gjøre et tappert forsøk

Til nå har jeg prøvd alt. Jeg har prøvd en rekke kurer og å minsere på matinntaket, men hver eneste gang etter at ejg ahr gått ned noen kilo, så gir jeg opp. Resultatet uteblir og jeg har sånn utrolig lyst på snop så jeg begynner å trøstespise. Hver gang jeg sprekker blir jeg så depprimert og føler meg mislykket.
Tenkte jeg skulle prøve dette som en siste utvei. Det er nemlig helt forferdelig å føle seg tykk og jeg har fått problemer i forhold til det. Jeg gjør nemlig alt jeg kan for ikke å gå ut og ikke kjøper jeg meg nye klær fordi jeg føler meg for stygg. I tillegg holder jeg meg borte fra gutter og slikt fordi jeg føler at de synes jeg er kvalm å se på, selv om mange av dem prøver å nærme seg meg, så skyver jeg dem likevel bort fordi jeg ikke kan akseptere min egen kropp. Føler jeg kaster bort ungdomsstiden min og dette er jo noe jeg i tillegge kan gjøre noe med! Jeg skjønner ikke hva det går av meg. På mange andre områder så er jeg sterk og har kontroll. Men jeg gir alltid opp når det gjelder slanking. Men nå skal jeg klare det! Jeg er fast bestemt på å klare det!!!!

Håper at det er noen som kan gi meg litt oppmuntring og tips! Det hadde jeg blitt så glad for. Kanskje det også er noen som har det på samme måten?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias snirkeline28. november 2001
Hei og velkommen hit!

Her får du masse gode råd og tips gjennom veien inn til den kroppen du vil ha!!!

Du har allerede fått gode og kloke ord fra noen av jentene her inne - og jeg hiver meg på de samme rådene - bare et lite tips fra meg.

Skriv inn alt du spiser, og alt du trener - så får du gode tilbakemeldinger herfra - en annen ting - jeg skjønner at du er en godtemums - det er jeg også. Jeg sier IKKE at det er lett å kutte ut godteri, men det å begynne med Krom hjelper godt på! Krom stilner søthungeret kraftig, men den gjør ikke hele jobben. Du må selv gjøre MYE av jobben selv. Tenk over hvorfor du spiser godteri, og når du gjør det - og prøv å legg om tidene og årsakene - så går det mye enklere!

Jeg vet nøyktig hvordan du føler det, at å handle klær er bortkastet tid - handle bukser inne på Hennes & Mauritz inne i et bitte bitte bitte lite prøverom med FLASHlys - du ser alle feilene på kroppen og alt.... Jeg begynte å handle en annen plass. Nå har jeg gått ned nesten 5 kg siden jeg begynte (skal være sagt at motivasjonen har vært så som så til tider, og jeg har ofte gått like mye opp som ned en periode) men nå går det nedover, og jeg skal snart driste meg inn på H&M igjen...

Kom igjen jente!! Dette klarer vi!!!!
Sammen er vi tøff og tynn!!!

Stor motivasjonsklem fra snirkeline

(oi - beklager at det ble litt langt...)
c.AuthorAlias Savanna28. november 2001
HEisann!
Ønsker deg hjertlig velkommen hit! Skjønner veldig godt hvordan du føler det...
Heldigvis har jeg en samboer som jeg vet at virkelig elsker meg... vi har vært sammen siden jeg veide 70-75 kg.... man går gjerne opp når man koser seg sammen med masse god mat og slikt... Men jeg vet at han er sammen med meg gpa den personen jeg er og at han ikke ser på vekten min som et problem, men at han selvfølgelig ikke har noe imot at jeg går ned i vekt, hovedsaklig slik at jeg selv er fornøyd med kroppen min og føler meg vel med meg selv..
For det er det som er vitkigst vet du.... Det finnes dessuten mange gutter i vår alder som bare vil ha skjeletter av jenter.... Men i lengden er det ikke det de vil ha.. Stort sett alle gutter jeg har pratet med, også de som virker tøffest og mest kresne, vil ha ei jente med former og heller med 10kg for mye enn 10kg for lite... De vil faktisk ha litt i ta i.. husk på dette.

Men det er ikke slik at jeg skal få deg fra å gå ned i vekt.... Ser jo ut fra vekt og høyde at du sikkert kan gå ned litt... Men.... ikke gå ned for mye! *s*
Jeg vil være her for deg dersom det skulle være noe og det er bare å spørre deg dersom du lurer på noe...
Jeg har det kanskje trått med vektnedgang nå, men jeg vet egentlig hva som nytter og hva som ikke nytter! Så dette skal gå kjempebra!

Klem fra Savanna
c.AuthorAlias deprinette27. november 2001
Hei!
Vet akkurat hvordan du føler deg,og jeg vil si at du har kommet på rett sted..
Jeg har også følt meg slik som deg,og jeg gjør det til tider ennå..men dette er virkelig noe som hjelper..tro det eller ei,men nå har jeg faktisk gått ned 5kilo i løpet av fem uker..trodde aldri jeg skulle klare noe slikt..
Men disse sidene er fantastiske..her får du motivasjon så det holder,og masse god oppmuntring å gode råd fra de supre jentene her inne..og resten må du selvfølgelig klare selv..:) Men dette hjelper deg virkelig på vei..og det er så motiverende å se resultater..:)
Jeg har også samme følelsen av at jeg kaster bort ungdomstiden..har hele tiden gått å ventet på,og drømt om å bli tynn..men nå er jeg på vei,og jeg skal ikke gi meg før jeg har nådd målet... Det samme gjelder også gutter..slik du skrev..føler at de bare snakker til meg fordi de syns synd på meg...har hatt masse problemer med dette selv..slitt endel psykiskt med det..skal ikke begynne å ramse opp for deg her,men det har faktisk hjulpet en del etter at jeg begynnte her...
Har ikke holdt på så lenge her inne selv,men hvis du er interesert,så har jeg kanskje noen gode råd og tips å komme med til deg..det er bare til å skrive til meg,så skal jeg svare deg..:) Jeg kunne gjort det her nå,men jeg har dessverre ikke tid akkurat nå..
Men jeg føler at du og jeg kan motivere hverandre framover,hvis du er interessert,nettopp fordi vi sliter med de samme problemene..og jeg lover deg,at selv om det kanskje hørs urimelig ut nå,så vil du kunne nå det målet du setter deg...
Vi skal klare dette vetu..!! Vi vil vel ikke kaste bort tiden som skal være så fin???Nei,kom igjen...dette SKAL vi klare! Eller hva sier du??
Ønsker deg velkommen hit,og masse lykke til..håper vi kan motivere hverandre framover..er du interessert,så skriver jeg litt mer til deg i morgen om mine erfaringer,og noen gode råd..håper jeg hører fra deg..
Det hjelper nemlig meg også veldig å ha noen som kan trenge litt trøst,oppmuntring,ros,og råd i blant,samt at de kan gi noe tilbake...:)
Lykke til!
Klemmer fra deprinette
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.