← Alle dagbøker
Lisabeth
56 år165 cm11 innlegg
2001
0 følgere
Start96,0 kg
Sist89,5 kg
Endring−6,5 kg
BMI nå32,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Sakte, men sikkert!
Nå har jeg spist vanlig mat hele uken, i går var det vafler og kake, men jeg har i alle fall kommet meg under 90! Helt herlig!!!
I går gikk jeg tur i nesten fire timer. Stiv og støl og tre vannblemmer er resultatet... Men det var deilig, særlig når det var overstått!
I morgen blir det
Jeg kjenner jeg er lei av pulver, så i morgen skal jeg spise vanlig mat. Skal prøve å holde meg til mat som har lav GI, men jeg kommer vel til å telle kalorier også, sånn for sikkerhets skyld.
Hva gjør dere andre når dere går ut og spiser? Går det for eksempel an å spise pizza dersom man ber om lite ost, eller er restaurantpizza alltid så fet? Da tenker jeg på sauser. Vi har en pizzarestaurant i nærheten, og det hadde vært hyggelig å gå innom en gang i ny og ne. Men de har vel biff der også, tenker jeg.
Håper jeg klarer å unngå å spise så mye i morgen. Kanskje magen har trukket seg litt sammen etter en uke med flytende føde.
Kylling til middag i dag.
Vi var i besøk i dag. Skulle egentlig ikke være så lenge, men så ble det 7 timer. Jeg hadde ikke med meg pulver, så jeg gikk på butikken og kjøpte kyllingfilet, og så spiste jeg salat. Håper at jeg ikke har forstyrret hele greia på grunn av det.
Det store vannfallet har tydeligvis avtatt. Jeg gikk ned fire kilo på fire dager, men så har det stått i ro.
På fredag skal jeg til lege igjen, på grunn av ødemene mine. Regner med at jeg får vanndrivende da. Jeg skal i alle fall slutte å amme i løpet av uken, hun er nesten avvendt nå.
Ha en fortsatt god helg!
Anklene atskillig bedre!
Dette er min femte dag i Cambridge-kuren. Jeg er egenlig ingen tilhenger av denne typen slanking, men jeg trengte noe "strengt" for å komme i gang.
På vekten går det rette veien, men det er nok i all hovedsak noe av alt vannet som henger igjen etter svangerskapet som har forsvunnet. Og det er jeg kjempeglad for!!!
Anklene mine er blitt bedre, selv om de fremdeles er hovne.
Jeg har ikke falt for noen fristelser, heller ikke blitt fristet av de tingene som gjør det vanskelig å "bare" spise litt sunnere. Får se hvor lenge jeg fortsetter denne kuren, men noen dager til blir det i alle fall.
Dagene er litt travle, så det har ikke blitt noe trim på meg - men jeg er i relativt mye bevegelse på jobben. Får håpe det hjelper litt :-)
Tredje dag, og det går fortsatt bra!
Jeg har ikke så mye å si, bortsett fra at også denne dagen har gått lekende lett. Jeg synes anklene mine er mindre, men det kan være i øynene mine det ligger...
Har i alle fall mistet litt vann :-)
Det har gått bra i dag også. Men jeg gikk uten mat på jobben. Drakk litt vann. Jeg var ikke sulten, og hadde det litt travelt. Men jeg kommer sikkert til å ta et måltid på jobben ellers.
Jeg har nok mistet litt vann allerede, vekten var i alle fall gått ned med en kilo.
Og jeg har sett på sko. Fant to par jeg har lyst på, vi får se når beina mine ikke er så hovne lenger!
Vel, så ble det Cambridge
I dag er det enkelt å skrive hva jeg har spist:
1 pose cambridge
1 pose cambridge
1 pose cambridge
Og en god del vann. Men sikkert ikke nok. Jeg får drikke iherdig før jeg legger meg!
Jeg synes det var vanskelig å komme "skikkelig" i gang, og dermed tar jeg denne nødløsningen. Det har gått veldig bra i dag, men i morgen er det arbeidsdag, og jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Har ikke så lyst til å stå og blande pulver foran alle kollegaene mine....
Men det blir vel litt lenge å gå uten mat fra halv åtte til fire også, vil jeg tro. Jeg får ta med meg en pose og et ristebeger, så får jeg se hvordan jeg kan løse det. Har ikke så lyst å innta lusjen min i garderoben heller....
Vel, det blir nok en ordning på det! Så skal jeg lese mer i boken om glykemisk index mens jeg drikker pulveret mitt.
Nå er sommeren definitivt over
Jeg har ikke vært spesielt flink i dag. Jeg er i grunnen ikke så flink i det hele tatt for tiden. Flinkere enn jeg pleide, da. Jeg har ikke spist sjokolade, men litt chips. I går kveld også. Og øl.
Dette har vært en travel uke, og jeg har ikke fått trimmet. I bevegelse har jeg nok vært, men :-|
Håper å få litt struktur på spisingen nå som jeg har begynt å jobbe igjen, men det er vel naturlig at det tar litt tid før alt kommer på plass.
I dag har jeg spist:
Toro frokostgrøt
En porsjon risengrynsgrøt med sukker/kanel/smørøye
To plater med vafler
Noen potetskruer (ikke så veldig mange, jeg fikk litt av ungene)
Etterpå skal jeg spise:
Marinert kylling med salat og ris og en øl.
Kanskje jeg skulle prøve Cambridge-kuren? Sånn for å komme igang? Jeg har en venninne som holder på nå. Hun er forøyd. Men hun har ikke så mye å ta av.
Jeg får vel drøye det litt og se om jeg klarer å slanke meg uten. Jeg føler liksom at jeg er flink som ikke spiser sjokolade, og ikke spiser hele tiden, men det duger vel ikke som slankekur det kostholdet mitt nå.....
Jeg håper å komme igang med trening til uken. I alle fall to dager på treningsstudio. Og litt turgåing i tillegg.
Nå er jeg i alle fall i gang.
Jeg har hatt en litt treig start, men nå er jeg i gang. Jeg har nok ikke spist mat med så lav GI som jeg burde, men det skal jo læres også!
Jeg har bakt grovt brød, og spist det med kalkunpålegg på. Til middag har jeg spist spaghetti med kjøttsaus. Har ikke gitt etter for noen fristelser.
I forrige uke var jeg hos legen og tok en del prøver, jeg har nemlig en del vann i kroppen etter sist svangerskap. I morgen skal jeg ringe og sjekke resultatene. Jeg får vanndrivende dersom prøvene var normale, og nyrefunksjonen fin. Det kan bli spennende å se hvor mye som er vann. Anklene mine er ganske "firkantete".
Hadde omgangssyke i forrige uke, og da ble de mye bedre! Men det er vel ikke så bra å gå rundt dehydrert heller...
Kanskje jeg i alle fall kommer under 90 når vannet forsvinner! Et sånt puff hadde vært bra!
Jeg har vært slapp i det siste, og lav blodprosent kan ha noe av skylden. Nå har jeg begynt å spise jerntabletter, og så håper jeg at jeg er i form til å gå på SATS snarest!
Utålmodig etter å sette igang!
Jeg har spist altfor mye disse dagene siden sist, men nå har jeg i alle fall bestemt meg for å "bytte ut" kostholdet mitt fra mandag av, istedet for å vente til neste onsdag.
Kanskje jeg klarer 21 kilo til nyttår da...? :-)
Jeg driver og samler motivasjon!
Hei!
Etter to svangerskap er min tidligere Bridget Jones look alike kropp blitt "forvandlet" til noe mer Roseann Barr - aktig :-(
Motivasjonen har vært på bånn lenge, noe av grunnen tror jeg er at jeg har en del vann i kroppen etter sist svangerskap. I ett irriterende år har jeg drasset rundt på dette vannet, og det vil ikke bort...
Jeg har planer om å legge om kosten fra skoleåret starter, da skal jeg spise mat med lav glykemisk indeks. Håper jeg kan gå ned ett kilo i uken, da er jeg nådd langt til nyttår! Om jeg klarer ytterligere 10 kilo til 17. mai, så kommer jeg fint i bunaden min, tror jeg :-)
Jeg har både store pupper og hengende mage, men hvordan det kommer til å bli seende ut, gidder jeg ikke å tenke på enda! Nå har jeg to uker igjen til jeg skal begynne for fullt! Foreløpig "øver" jeg meg litt, men stort sett sunn mat, dog litt utskeielser. Håper jeg kommer sterkere tilbake om to uker!
Kjempeflott å ha oppdaget dette stedet!
vELKOMMEN INN I ALDRI-MER-90-KLUBBEN, for dit vil du vel ikke igjen??? Unnskyld, litt problem med caps lock-tasten!
Så herlig å gå tur i 4 timer da, jeg er så utålmodig, så jeg klarer sjelden mer enn to! Et lite tips i den forbindelse; Teip gjerne hælene og andre utsatte steder med sportstape før du legger ut på tur, da får du ikke gnagsår!
God helg!
Hilsen Minelli