← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lisabeth

56 år165 cm11 innlegg 2001 0 følgere

Start96,0 kg
Sist89,5 kg
Endring−6,5 kg
BMI nå32,9
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. august 200130. august 2001
89,5 kg

Sakte, men sikkert!

Nå har jeg spist vanlig mat hele uken, i går var det vafler og kake, men jeg har i alle fall kommet meg under 90! Helt herlig!!!
I går gikk jeg tur i nesten fire timer. Stiv og støl og tre vannblemmer er resultatet... Men det var deilig, særlig når det var overstått!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli31. august 2001
Hei Lisabeth!

vELKOMMEN INN I ALDRI-MER-90-KLUBBEN, for dit vil du vel ikke igjen??? Unnskyld, litt problem med caps lock-tasten!

Så herlig å gå tur i 4 timer da, jeg er så utålmodig, så jeg klarer sjelden mer enn to! Et lite tips i den forbindelse; Teip gjerne hælene og andre utsatte steder med sportstape før du legger ut på tur, da får du ikke gnagsår!

God helg!

Hilsen Minelli
90,0 kg

I morgen blir det

Jeg kjenner jeg er lei av pulver, så i morgen skal jeg spise vanlig mat. Skal prøve å holde meg til mat som har lav GI, men jeg kommer vel til å telle kalorier også, sånn for sikkerhets skyld.
Hva gjør dere andre når dere går ut og spiser? Går det for eksempel an å spise pizza dersom man ber om lite ost, eller er restaurantpizza alltid så fet? Da tenker jeg på sauser. Vi har en pizzarestaurant i nærheten, og det hadde vært hyggelig å gå innom en gang i ny og ne. Men de har vel biff der også, tenker jeg.
Håper jeg klarer å unngå å spise så mye i morgen. Kanskje magen har trukket seg litt sammen etter en uke med flytende føde.
90,0 kg

Kylling til middag i dag.

Vi var i besøk i dag. Skulle egentlig ikke være så lenge, men så ble det 7 timer. Jeg hadde ikke med meg pulver, så jeg gikk på butikken og kjøpte kyllingfilet, og så spiste jeg salat. Håper at jeg ikke har forstyrret hele greia på grunn av det.
Det store vannfallet har tydeligvis avtatt. Jeg gikk ned fire kilo på fire dager, men så har det stått i ro.

På fredag skal jeg til lege igjen, på grunn av ødemene mine. Regner med at jeg får vanndrivende da. Jeg skal i alle fall slutte å amme i løpet av uken, hun er nesten avvendt nå.

Ha en fortsatt god helg!
90,0 kg

Anklene atskillig bedre!

Dette er min femte dag i Cambridge-kuren. Jeg er egenlig ingen tilhenger av denne typen slanking, men jeg trengte noe "strengt" for å komme i gang.
På vekten går det rette veien, men det er nok i all hovedsak noe av alt vannet som henger igjen etter svangerskapet som har forsvunnet. Og det er jeg kjempeglad for!!!
Anklene mine er blitt bedre, selv om de fremdeles er hovne.

Jeg har ikke falt for noen fristelser, heller ikke blitt fristet av de tingene som gjør det vanskelig å "bare" spise litt sunnere. Får se hvor lenge jeg fortsetter denne kuren, men noen dager til blir det i alle fall.
Dagene er litt travle, så det har ikke blitt noe trim på meg - men jeg er i relativt mye bevegelse på jobben. Får håpe det hjelper litt :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda23. august 2001
Dette er jo kjempe bra Lisabeth! Er skikkelig glad for å lese at du klarer deg så bra, så morsomt at vekten har gått nedover såpassmye også, det er nok en del vann, men etter 5 dager er det også en god del fett så fortsatt masse lykke til!!!!
92,5 kg

Tredje dag, og det går fortsatt bra!

Jeg har ikke så mye å si, bortsett fra at også denne dagen har gått lekende lett. Jeg synes anklene mine er mindre, men det kan være i øynene mine det ligger...
92,5 kg

Har i alle fall mistet litt vann :-)

Det har gått bra i dag også. Men jeg gikk uten mat på jobben. Drakk litt vann. Jeg var ikke sulten, og hadde det litt travelt. Men jeg kommer sikkert til å ta et måltid på jobben ellers.
Jeg har nok mistet litt vann allerede, vekten var i alle fall gått ned med en kilo.

Og jeg har sett på sko. Fant to par jeg har lyst på, vi får se når beina mine ikke er så hovne lenger!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone20. august 2001
Hei og hopp!!!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
Ser ut som om du er kommet godt i gang, og det er nok ikke bare vann du har gått ned. Det er helt sikkert litt fett også!!!

Abelone
c.AuthorAlias knotten20. august 2001
Lykketil ! Jeg prøvde Cambridge-kuren selv for noen år tilbake - men jeg synes det var lett å gi opp når jeg følte meg svimmel og rar. Men noen klarer seg igjennom dagene uten å føle seg sulten. Ikke for å være negativ - men jeg synes du skal gå veien om en kostholdsending og gå sakte ned i vekt i stedet for å ta slike hurtigkurer. Dersom det er "naturlig slank med kost i balanse" du leser om lav glykemisk indeks så står det noen ord om denne slanke kuren du tar nå i boken. Jeg har slanket meg så mange ganger - og bare blitt fler og fler kilo. Denne gangen har jeg alliert meg med legen min - og jeg synes ikke det er så lett å gi opp nå.

Lykketil ! Du er på god vei.
93,5 kg

Vel, så ble det Cambridge

I dag er det enkelt å skrive hva jeg har spist:

1 pose cambridge
1 pose cambridge
1 pose cambridge

Og en god del vann. Men sikkert ikke nok. Jeg får drikke iherdig før jeg legger meg!

Jeg synes det var vanskelig å komme "skikkelig" i gang, og dermed tar jeg denne nødløsningen. Det har gått veldig bra i dag, men i morgen er det arbeidsdag, og jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Har ikke så lyst til å stå og blande pulver foran alle kollegaene mine....
Men det blir vel litt lenge å gå uten mat fra halv åtte til fire også, vil jeg tro. Jeg får ta med meg en pose og et ristebeger, så får jeg se hvordan jeg kan løse det. Har ikke så lyst å innta lusjen min i garderoben heller....

Vel, det blir nok en ordning på det! Så skal jeg lese mer i boken om glykemisk index mens jeg drikker pulveret mitt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda20. august 2001
SÅ FLINK DU ER!!! Jippi! Er kjempe glad for at du har kommet i gang. Våknet med en sinnsyk hodepine så jeg har tilbrakt dagen i sengen og byttet ut en av posene med middag, men i morgen skal jeg klare meg like bra som deg altså, allikevel er det da bedre enn om jeg ikke hadde begynt, nå skal vi ta dem kiloene ja!!! PS: Har tilogmed gått på do og drukket min Cambridge før slik at jeg ikke skulle få så mye oppmerksomhet eller "støte" noen, haha... men det er ikke særlig appetittvekkende. Igjen: er kjempe stolt av deg, du er tøff altså!
93,5 kg

Nå er sommeren definitivt over

Jeg har ikke vært spesielt flink i dag. Jeg er i grunnen ikke så flink i det hele tatt for tiden. Flinkere enn jeg pleide, da. Jeg har ikke spist sjokolade, men litt chips. I går kveld også. Og øl.
Dette har vært en travel uke, og jeg har ikke fått trimmet. I bevegelse har jeg nok vært, men :-|
Håper å få litt struktur på spisingen nå som jeg har begynt å jobbe igjen, men det er vel naturlig at det tar litt tid før alt kommer på plass.

I dag har jeg spist:

Toro frokostgrøt
En porsjon risengrynsgrøt med sukker/kanel/smørøye
To plater med vafler
Noen potetskruer (ikke så veldig mange, jeg fikk litt av ungene)

Etterpå skal jeg spise:
Marinert kylling med salat og ris og en øl.

Kanskje jeg skulle prøve Cambridge-kuren? Sånn for å komme igang? Jeg har en venninne som holder på nå. Hun er forøyd. Men hun har ikke så mye å ta av.
Jeg får vel drøye det litt og se om jeg klarer å slanke meg uten. Jeg føler liksom at jeg er flink som ikke spiser sjokolade, og ikke spiser hele tiden, men det duger vel ikke som slankekur det kostholdet mitt nå.....

Jeg håper å komme igang med trening til uken. I alle fall to dager på treningsstudio. Og litt turgåing i tillegg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris19. august 2001
Hei!

Måtte bare innom for å se om du og Tavannda hadde kommet i gang med kuren deres :) Ser innom senere.

Ha en strålende fin søndag.

Klem fra Kris
94,0 kg

Nå er jeg i alle fall i gang.

Jeg har hatt en litt treig start, men nå er jeg i gang. Jeg har nok ikke spist mat med så lav GI som jeg burde, men det skal jo læres også!
Jeg har bakt grovt brød, og spist det med kalkunpålegg på. Til middag har jeg spist spaghetti med kjøttsaus. Har ikke gitt etter for noen fristelser.
I forrige uke var jeg hos legen og tok en del prøver, jeg har nemlig en del vann i kroppen etter sist svangerskap. I morgen skal jeg ringe og sjekke resultatene. Jeg får vanndrivende dersom prøvene var normale, og nyrefunksjonen fin. Det kan bli spennende å se hvor mye som er vann. Anklene mine er ganske "firkantete".
Hadde omgangssyke i forrige uke, og da ble de mye bedre! Men det er vel ikke så bra å gå rundt dehydrert heller...
Kanskje jeg i alle fall kommer under 90 når vannet forsvinner! Et sånt puff hadde vært bra!
Jeg har vært slapp i det siste, og lav blodprosent kan ha noe av skylden. Nå har jeg begynt å spise jerntabletter, og så håper jeg at jeg er i form til å gå på SATS snarest!
96,0 kg

Utålmodig etter å sette igang!

Jeg har spist altfor mye disse dagene siden sist, men nå har jeg i alle fall bestemt meg for å "bytte ut" kostholdet mitt fra mandag av, istedet for å vente til neste onsdag.
Kanskje jeg klarer 21 kilo til nyttår da...? :-)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Tusta7. august 2001
Hei Lisbeth, og velkommen i klubben.
Jeg kjenner ikke spesielt til dette med mat med lavt GI-innhold, men jeg kjenner etter hvert en del til disse sidene her. De har hjulpet meg til å gå ned 9 kilo. Kiloer som jeg ikke hadde klart å ta av meg alene. Det har jeg prøvd mange ganger, og det har alltid resultert i at jeg tar av meg 2-3 kilo, for så å legge på meg 4-5 kiloer.
Jeg startet med samme vekt som du har nå, og selvfølgelig så er jo veien du skal gå et stykke. Men 21 kilo fram til nyttår er ingen umulighet hvis du går inn for oppgaven. Sett deg mange delmål underveis, og bruk dagboka her flittig. Da er jeg overbevist om at dette klarer du som "ingenting". Her får du hjelp og støtte, og her finner du igjen motivasjon hvis den skulle avta en gang i blant. Bruker du sidene her, så er du halvveis i mål alt, mener jeg.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias Jenta*S*5. august 2001
Hei Lisabeth!
Jeg ønsker deg masse lykke til på mandag!!:0)!
Dette klarer du vet du!
Noen råd jeg kan gi deg er:
* Bruk dagboka her hver dag hvis du kan. Det er masse god hjelp og motivasjon å finne her.Pluss at det gjør deg mer fokusert på hva du driver med.

* Spis 4-5 små måltider med max 3-4-timers mellomrom hver dag.
*Spis deg aldri helt mett.
*Kutt helt ut loff.
*Drikk masse vann.(Det hadde du vel ALDRI hørt før? he he)
* Gå tur,trimsykkel minimum 3 ganger i uka.
*Spis masse grønnsaker og frukt.
*Sist,men ikke minst: TENK POSITIVT!!
Se for deg,deg selv som slank,at du har nådd målet ditt.

Fordi det skal du jo klare ikke sant??!
Nå er det NOK!:0)
Dette klarer vi SAMMEN!

21 kilo innen nyttår: NO PROBLEM! Helt ærlig nå!
Hvis du er flink med kosthold og trening så klarer du det.Det er jeg sikker på!

Uansett,lykke til!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Blomsten5. august 2001
Hei Lisabeth
Jeg kjenner meg igjen i
det med at kiloene rant på under graviditet. Hadde aldri trodd at jeg også skulle bli den som la på meg kilo på kilo uten å "merke" det.

Uansett..det er et godt og sunt kosthold du skal begynne med. Hvis du starter med lav GI, som jo innehar alle de kvaliteter som Jenta *S* nevner, så er du på rett vei.

En venninne av meg satte seg som mål å endre kostholdet sitt i januar. Nå i begynnelse av august er hun nærmere 22 kg. lettere. Hun er ikke sulten i det hele tatt. Hun koser seg med maten. Og det fine er jo at resten av familien fint kan spise den samme maten. Dessuten er bunaden hennes nå passe :)))

Ingen spesiell mat, ingen spesiell grunn til å skulle stikke seg ut i selskaper. Mere grønnsaker, mindre poteter, brød, masse vann etc..

Lykke til. Dette klarer du. Vet at det er lett å skeie ut i ferien som du sier.
Det er derfor jeg og mange med oss, ikke tar det så tungt at vi ikke går ned nå i den verste grill/sause/dessertsesongen. Jeg, og vi, ønsker bare ikke å gå oppover, slik at august/september starter som den skal gjøre. :)))

Hilsen meg
Hege...som ønsker deg lykke til. Motivasjonen er der, og da er du halvveis til målet. Det meste sitter jo der oppe, i hodet altså..*ler*::
96,0 kg

Jeg driver og samler motivasjon!

Hei!
Etter to svangerskap er min tidligere Bridget Jones look alike kropp blitt "forvandlet" til noe mer Roseann Barr - aktig :-(
Motivasjonen har vært på bånn lenge, noe av grunnen tror jeg er at jeg har en del vann i kroppen etter sist svangerskap. I ett irriterende år har jeg drasset rundt på dette vannet, og det vil ikke bort...
Jeg har planer om å legge om kosten fra skoleåret starter, da skal jeg spise mat med lav glykemisk indeks. Håper jeg kan gå ned ett kilo i uken, da er jeg nådd langt til nyttår! Om jeg klarer ytterligere 10 kilo til 17. mai, så kommer jeg fint i bunaden min, tror jeg :-)
Jeg har både store pupper og hengende mage, men hvordan det kommer til å bli seende ut, gidder jeg ikke å tenke på enda! Nå har jeg to uker igjen til jeg skal begynne for fullt! Foreløpig "øver" jeg meg litt, men stort sett sunn mat, dog litt utskeielser. Håper jeg kommer sterkere tilbake om to uker!

Kjempeflott å ha oppdaget dette stedet!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sissi4. august 2001
Hei og velkommen. Dette skal gå greit, bare fortsett og skriv her for det er veldig inspirerende, og her får du masse kommentarer og gode råd! Fortsett og øv deg du, det er et skritt på vei, men husk ikke gjør som jeg alltid gjorde tidligere, og det var å spise dobbelt så mye dagene før jeg hadde bestemt meg for å begynne slankekuren, det er bare å lure seg selv!! Da er det bedre å "unne" seg noe i ny og ne mens du slanker deg!!
Lykke til.
Hilsen Sissi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.