← Alle dagbøker
diarist.Alias

Linda

47 år174 cm23 innlegg 2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist86,8 kg
Endring−4,2 kg
BMI nå28,7
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. juli 200229. august 2002
😄86,8 kg

Masse energi idag!!

Begynner å komme inn i en god rytme nå tror jeg.
Har trent før jobben idag også og det føles utrolig deilig!
Blir skikkelig gira og motivert og tråkker på så svetten renner! :o)
Blir kun kondisjonstrening og sit-ups, men det får holde i første omgang. Får jo litt styrketrening av ridningen ved siden av.
Har iallefall klart målet mitt med trening 3 ganger denne uka.
Vekten går jo heller opp enn ned om dagen og det skjønner jeg ikke helt. Er jo ikke snakk om mye heldigvis, men skulle jo gjerne sett at den gikk riktig vei!
Uansett føler jeg meg frisk og rask, og ikke minst sunn og det er det viktigste for meg. Vekten kommer seg nok etterhvert den også:)

Håper alle får en riktig fin dag!!

Klem Linda
😐86,5 kg

Hmmm....

Har vært litt slapp de siste dagene, og da går det fort litt feil vei på vekta...
Har ikke skeiet ut så mye, men spist noen sene måltider + brød med smør på....
Idag er det full fart igjen! Har vært på sats nå før jobben og trent ca 45 min. Litt sykling, stepping, roing og sit-ups.
Veldig trøtt nå men det kommer seg nok utover dagen:-)

Er nødt til å jobbe litt, men skal prøve å få tatt en tur innom her ikveld.

Ha en fin dag alle sammen!

Klem Linda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias DrBabe🙂28. august 2002
Hei Linda,
Så utrolig flink du er såm trener på morgenen for jobben! Det står det respekt av! Go girl!
Klem fra DrBabe
😃86,3 kg

Opp og ned og opp igjen......

Var så deilig når jeg først så 85 på vekta at jeg så gjerne skulle blitt der litt til!
Er ikke så demotiverende uansett for jeg vet jo hvorfor det blir som det blir, men allikevel - dere skjønner sikkert hva jeg mener:) Grunnen til at jeg har gått litt opp igjen til idag er nok en litt sen middag igår.
Er så vanskelig å spsise til riktige tider så lenge jeg er i stallen hver ettermiddag. Rekker aldri å spise middag før jeg drar og er alltid skrubbsulten når jeg kommer hjem... må finne en løsning på det!
I dag er jeg trøtt som en dupp! Tok på å trene tidlig igår - var helt skutt på kvelden så jeg sovna på sofa''n. Sto såvidt opp og karret meg til senga og glemte alt som heter vekkerklokker. Endte selvfølgelig med at jeg forsov meg bigtime idag. Begynner på jobb klokken 08.00 og jeg våkna først kvart på 09.... usjda..

Rekker ikke skrive så mye nå, er på jobben så jeg må nesten gjøre noe fornuftig.... Skal se om jeg ikke rekker å surfe litt etter stallen ikveld. Hvis ikke vil jeg si tusen takk for hyggelig kommentarer i boka mi, og ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Klem Linda
😄86,0 kg

Åhh for en herlig dag!!!

Er i så utrolig godt humør idag!!
Startet dagen grytidlig og ble med samboern på jobb på sats.
Han har tidligvakt og begynner 06.15 og da rekker jeg akkurat å trene 1 times tid før jeg skal på jobb selv.
Var kjempedeilig å trene igjen!!!! Har ikke vært på sats på mange måneder, så det var på tide. Målet mitt nå er å komme meg på sats 2-3 dager i uka før jobben, og det skal jeg klare.
Har blitt to frokoster idag da, men det går vel....
Startet med en noka-shake og tok to knekkebrød med baconost nå.
Meny for resten av dagen er salat til lunsj, noka til middag og knekkebrød eller noka til kvelds.

Motivasjonen er på topp idag, håper det fortsetter lenge!!

Stor klem fra Linda :o)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias liselotte😃26. august 2002
Hei Linda!!
Takker for kommentar i dagboken min. Ser at du allerede har gått ned mange kilo du også. Deilig følelse ikke sant?
Jeg hadde en sprekk i helga som du så, men etter å ha lest kommentarer og hvor flinke dere andre er, er jeg ikke så deppa lenger, nå er det full sats igjen!!Så får jeg heller bare legge helga bak meg, og slutte med den dårlige samvittigheten, for hva hjelper vel det??
Lykke til videre i kampen mot kiloene!!
Klem fra meg.
c.AuthorAlias iset26. august 2002
heisann:)

så flink du er med Noka, jeg orket bare til frokost idag, for mamma hadde bakt brød og det luktet så gooodt. men jeg har da spist sunt idag da:)
ha en strålende kveld, Linda:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
så koselig at du stakk innom meg. Så fint at du er topp motivert! HOld fast på den følelsen. Lykke til med treninga!
c.AuthorAlias lealea😃26. august 2002
Jøss...så flink du er.
Opp å trene tidlig om morgen(det må jeg si at jeg beundrer)Dårlig med trening her, men jeg vasker jo huset da(det er vel noe) Får gå meg en lang tur senere.
Lykketil videre med dagen.
Fortsatt i topp humør...jippi
85,6 kg

Wow!!!!

Holdt på å få sjokk da jeg gikk på vekten idag morges.
Måtte prøve flere ganger og den viste det samme så da må jeg jo stole på at det er riktig. Nesten 2 kilo forskjell fra igår var jo litt voldsomt synes jeg....
Spurte samboeren min som har litt mer greie på dette her og han sa at mesteparten som var borte var vann, og at det antakeligvis er tilbake igjen dagen etter. Blir spennende å se imorgen da! Uansett så hadde jeg forventet noe nedgang etter gårsdagen. Var på utstilling med hesten min igår så jeg holdt på som en jojo frem og tilbake fra klokken 10.00 og helt til 23.00. Var full fart hele dagen, så jeg trimma og svetta masse:)
Har blitt litt trim idag også. Har akkurat hatt besøk av familien min for å feire bursdagen min, så jeg har holdt på i hele dag med rydding og vasking. Har to katter som legger fra seg hår overalt (!) så det tar på å få alt rent og pent.
Klarte å holde meg unna kakene når de sto på bordet, men grunnen til det var egentlig at jeg allerede var mett etter masse smaking på deigen:) Synes det er så vanvittig godt, så jeg klarer ikke å styre meg....
Litt godt må man jo unne seg, så jeg får ikke dårlig samvittighet av det. Er fornøyd så lenge jeg klarer meg uten utskeielser i ukedagene. Helg får være helg og da koser jeg meg med noe godt å drikke og spise hvis jeg føler for det. Trives med denne måten å gå ned på, og så lenge jeg trives er sjansen for å sprekke totalt mye mindre.
Imorgen er det mandag og sambo''n begynner på jobb igjen. Han jobber tidligvakt på sats så målet mitt nå er å stå opp samtidig med han og bli med å trene før jeg begynner på jobb selv. Har lyst til å få til dette ca 2-3 dager i uka. Må bare komme igang så går det nok!

Håper alle har hatt en fin helg!

Klem Linda

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz26. august 2002
Hei :o)
Jeg opplever også stor vektforskjell på helgedagsmorgenene i forhold til på ukedagene. Rett og slett en slags bonus fordi vi sover lenger. Lite søvn kan være årsak til fedme faktisk. Greit å huske å legge seg litt tidligere da.. *ler*
Ha en fin uke! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias lealea😃26. august 2002
Hei
Kjempe koselig med hilsen....
Ja, vi må jo holde humøret oppe. Men jeg synes det faktisk er litt gøy også. Hørtes utrolig digg ut å kunne trene tidlig om morgenen. Har planer om å melde meg inn i på et trenings-senter...men akkurat nå har jeg ikke rå..ja ja jeg koker snart over av energi, så kanskje jeg klarer å finne på noe annet så lenge.
Du har jo vært kjempe flink, håper jeg klarer å være like flink...see ya....
klem Lealea
😃87,3 kg

Vektregistrering

Rekker ikke skrive noe idag, men må jo innom å registrere vekten!

Ønsker alle en strålende lørdag!

Klem Linda
😉87,7 kg

Endelig fredag:)

Hei, hei!

Huffameg - er trøtt som en dupp idag.
Hadde første skoledag igår så jeg var først på jobben frem til 14.00 og så på skolebenken resten av dagen og kvelden. Hjemme kl 21.30 og da sovna jeg nærmest med en gang jeg satt meg i sofan.
Blir ikke mye slapping i helgen heller for jeg skal på utstilling med hesten min imorgen og det er masse som må gjøres klart. Er så nervøs at jeg flyr på do hele tiden - og det allerede nå! Hvordan skal det gå i morgen da tro??
På søndag kommer hele familien på besøk hjem til oss siden jeg hadde bursdag igår. Må derfor rydde og vaske hele leiligheten og bake litt og sånn:) Jeg er heldigvis ikke noe særlig glad i kaker så det skal jeg nok holde meg unna (Verre med deigen synes jeg... nammenam!!) Thihii:)
Men, men... blir jo litt trim ut av alt dette også. Tar på å vaske og rydde hele leiligheten, og på utstillingen imorgen kommer jeg nok til å fly frem og tilbake som en jojo:)

Håper alle har en flott dag og at helgen blir like fin!

Klem Linda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😊23. august 2002
Heisann Linda:)
tusen takk for koselig hilsen i dagboken min:)
ja det er ikke lett å være barn av alkoholikere eler narkomane. det gjør noe med en. heldigvis har mamma vært flink med å sende meg i terapi og snakke åpent om det. jeg og mamma var for øvrig i Stavanger Aftenblad for mange år siden, tror det var i 1994 eller 1995. da snakket vi om oppveksten. jeg har verdens beste mamma idag:) men jeg savner pappa da...

lykke til med hesteutstillingen, det er flotte dyr altså:)
håper du får en deilig helg:)

klemmer fra Iset
😄87,7 kg

Trippel bursdag idag!!!

Hei

Dette er virkelig en gledens dag for meg:)
For det første har jeg faktisk bursdag så idag blir jeg 23 år.
Hadde en så hyggelig dag igår at jeg følte det burde feires litt:) Igår kunne jeg gå inn ett hakk til på beltet mitt, yippiiii!! Dessuten spurte samboeren min meg om jeg hadde gått ned mye. Han syntes jeg så mye tynnere ut:) Har ikke fortalt han om denne siden eller at jeg prøver å gå ned, så det var virkelig morsomt å høre!!
Enda jeg har skeiet ut endel denne uka også. Hadde litt problem med å la helg være helg. Ble litt godis og mc donalds på mandag og tirsdag også... men så lenge vekten fortsetter å gå riktig vei så er jeg bare fornøyd:)

Håper alle har en riktig finfin dag!!

Klem fra Linda
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aislin22. august 2002
Hei Linda!
Har sett i mange dagbøker her inne, og er enig i at det er artig å se så mange lykkes. Og så er det alltid noen som kan gi råd hvis man er litt usikker.

Gratulerer med dagen kjempemasse!!

Bursdagsklem Aislin
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
GRATTIS!!!
Er det ikke deilig når man får kommentarer for vektnedgang?! Synes allfall jeg. Og beltereima lyver ikke vet du! Nei dette var gode nyheter! Stå på videre!
c.AuthorAlias Keyz22. august 2002
Gratulerer med dagen! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias elisacat❤️22. august 2002
Gratulerer med alle dagene! Du er virkelig flink som tross alt greier å starte hverdagene igjen, selv om det blir på onsdag i stedet for mandag...;-)
Før i tiden kunne kanskje helgen ha vart hele uken?!? Ta dine små fremskritt for det de er, så kommer det flere etter hvert...

elisacat
😃88,2 kg

Bare vektregistrering idag

Masse å gjøre på jobben så jeg rekker desverre ikke annet idag.

Linda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😀21. august 2002
Hei på deg!

Ville bare innom og ønske deg en riktig god slankedag! Lykke til i konkurransen i morgen!

Stå på og ha en super duper slankedag!

Klem Rikke
😑88,3 kg

Som forventet egentlig.....

Etter helgens MANGE utskeielser ventet jeg med å gå på vekta til idag. Har vært på stand-up festivalen både fredag og lørdag, og skeiet ut med både øl, vin, godis, Mc Donalds, Kebab, osv. Hadde gitt meg selv "lov" på forhånd til å sprekke, ellers ville jeg nok vært ganske deprimert.
Trodde jeg skulle ha gått opp mer, så egentlig er jeg ikke så verst fornøyd:)
Nå er jeg tilbake igjen med Noka-shake og fiberrik. Skal prøve å begynne å trene igjen snart også. Samboeren min jobber på sats og har tidligvakt, dvs fra 06.00 4 dager i uka. (Gosjameg så tidlig!) Da tenkte jeg som så, at siden han står opp så kan han dra meg ut av senga også og så blir jeg med han og trener før jobben. Gjorde det i en periode før og det gikk egentlig ganske greit. Er naturlig nok fryktelig trøtt i begynnelsen, men etterhvert får man så mye overskudd og deilig energi, må bare kommer over kneika liksom. Elers trener jeg litt fra før altså, sitter ikke bare på rompa etter jobb:) Har egen hest som jeg rir 5-6 dager i uka. Blir jo sliten og svett, men føler ikke at det er nok trening. Må jobbe litt selv også, ikke bare "sitte på".
Samboeren har feire ut denne uka også, så neste uke tenkte jeg at jeg skulle sette igang!
Motivasjonene er iallefall på topp nå, får håpe det fortsetter sånn!

Håper alle har en riktig fin dag!

Klem Linda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Den vektøkningen var vel ikke all verden? Om noen dager er du på godt tur nedover igjen vet du! Så kjekt med hest...skulle gjerne prøvd det.
Så flott at motivasjonen er på topp. Hold fast på den følelsen, så går det straka vegen ned!
Lykke til.
😄87,6 kg

Jippi :)

Var sikker på at vekten skulle gå opp litt idag for jeg skeiet ut big time igår! Det er stand up festival i oslo denne helgen og vi hadde billetter igår og skal idag også. Igår ble det en meny på Mc Donalds før showet og masse pils hele kvelden.
Skal ikveld også så det blir nok like mye idag.
Har ikke dårlig samvittighet allikevel, for jeg tenker som så at dette er en kontrollert utskeielse. Jeg vil ikke være så opphengt i slankingen at jeg ikke tillater meg selv å å gå ut og ha det hyggelig sammen med venner, noe som ofte innebærer god mat og alkohol. Jeg er ellers flink til å spise sundt, og har ikke drukket brus eller spist godis siden ferien, og da mener jeg det er lov til å skeie ut litt en gang i blandt:)

Ikveld blir det ihvertfall hjemmelaget pizza *namnam* og litt vin og øl tenker jeg. Spent på å se vekten over helgen.

Håper alle har en finfin helg!
Klem Linda
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😊18. august 2002
Hallo Linda

Jeg sier meg enig i Monica 123, man skal leve mens man slanker seg..
Å skeie ut, eller å unne seg litt ekstra i blandt synes jeg man skal gjøre, og da kan man heller spe på med litt ekstra mosjon.

Nyt helgen videre :-)
c.AuthorAlias Monica12317. august 2002
Man må jo leve mens man slanker seg også. Det går ikke an å se på hvert eneste vaffelhjerte (ment som en metafor) som en utskeielse. Det gjelder bare å ha flere dager hvor man ikke skeier ut, enn dager hvor man gjør det. Lykke til videre.
😃87,6 kg

Fornøyd:)

Kun vektregistrering idag...

Klem Linda
😃88,8 kg

Litt ned igjen :)

Dagens Meny!

Frokost: 3 fiberrik med Philadelphia light
Lunsj: Kyllingsalat
Mellom: eple
Middag: Noka shake
Mellom: eple
Kvelds: 1-2 fiberrik med philadelphia

Sånn ser egentlig menyen ut nesten hver dag, hender bare jeg bytter ut noka shaken med fiberrik. Ser det greit ut eller er det kanskje litt for ensidig?
Har problem med å finne ting som er sundt, som går raskt å lage, og som smaker godt så da blir det ofte fiberrik.
Noen som har tips?


Klem Linda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Betty😉15. august 2002
Hei hei og velkommen tilbake fra ferie! Og takk for hyggelig innlegg i dagboka mi!

Nå er du flink i de to ukene jeg er på ferie så regner jeg med at du er under 85 når jeg kommer tilbake ikke sant??? Jeg heier på deg og tenker på deg! Skal sende deg slankevibber fra flytemadrassen min jeg!

Stor klem Betty
☹️89,1 kg

Hvorfor det da..?

Hei :)

Er bare innom en rask tur idag for å registrere vekten. (ikke noe morro egentlig siden jeg har gått opp fra igår. Skjønner ikke det siden jeg har spist fornuftig de siste to dagene.?)
Var så greit i fellesferien for da var så stille på jobben så jeg kunne bruke masse tid på sidene og surfe gjennom alles dagbøker. Nå er det blitt litt mer å gjøre så da rekker jeg ikke å være innom så mye. Pc''en hjemme er gåen nå så jeg gleder meg til den blir frisk:)

Ha en fin fin dag alle sammen!

Klem Linda
😃88,9 kg

På''n igjen!

Hei!

Nå er jeg hjemme igjen etter nesten to uker på ferie.
Reiste sammen med samboeren min og var først en uke på kreta og så i sverige og besøkte familien min. Vi har storkosa oss hele tiden :)
Har ikke tenkt slanking i det hele tatt så jeg er fornøyd med at vekten ikke har gått opp mer. Har blitt mye is og brus og god mat, og vin og øl da selvfølgelig:)
Har vært hos mormor i noen dager og hun elsker å lage mat med masse fløte og godsaker i så jeg har spist masse!!
Nå setter jeg igang igjen med friskt mot og satser på å nå det første delmålet mitt på 85 kg innen 25 august.

Håper alle har hatt det fint i sommer og fortsatt god ferie til de som har det :)

Klem Linda
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.