← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lillian

72 år172 cm11 innlegg 2002 0 følgere

Start116,0 kg
Sist108,8 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå36,8
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
22. juli 200216. august 2002
😃108,8 kg

Veiedag!

I dag hoppet jeg på vekta. Tror fredag morgen kan være et greit tidspunkt.

Hadde håpet det hadde vært litt mer, men pytt, pytt ned er ned.

Fikk egentlig spist alt for lite i går. Rakk bare å spise 2 ganger og det er fy, fy. Noen dager er bare helt håpløst, med tett program fra morgen til langt på kveld. Pluss alle de tingene som skjer innimellom akkurat når jeg har planlagt et måltid. Håper dagen i dag blir mer strukturert.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️17. august 2002
Enig, ned er ned!!!
Fortsatt god slanking!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias boggi-😉16. august 2002
Oj dette var bra. Greier du virkelig å la være å gå på vekta di andre dagene? Jeg er håpløs, jeg har til og med begynt å veie meg før jeg legger meg i tillegg til at jeg veier meg når jeg står opp(tror vel på mirakler da...). Men jeg har seriøst tenkt å ta tilbake fredag som veiedag - men da må jeg skjerpe meg..
Flott innsats
Boggi
😌109,6 kg

I gang med trening

Nå har jeg kommet igang med treningen. Tungt nå i begynnelsen, det blir ekstra tungt på grunn av at det er så varmt om dagen.

Med maten har det gått stort sett greit, jeg er spent på å veie meg på lørdag morgen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😉15. august 2002
Hei.
Tror det er smart med medlemskap i helsestudio. Det forplikter liksom litt, og så hadde i hvert fall jeg fått dårlig samvittighet hvis jeg vet at jeg betaler x antall kroner i måneden for å være med uten å trene der. Enig i at det er fryktelig varmt, men høsten kommer sikkert tidlig nok , så vi får bare nyte det som er igjen av sommeren.

Skal følge med på lørdag. Vi er ikke så langt unna hverandre vi, så det blir spennende.

Lykke til.
Hilsner fra Mah
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Så fint da at du har kommet igang med treningen. Det er det som er det værste synes jeg. Når jeg først kommer i gang går det da på et vis. Men denne dør-stokk-mila er lang.... Lykke til videre.
🙂109,6 kg

I gang med trening

Klarte å motstå fristelsen til å veie meg i dag også.

Dagen i går gikk greit med hensysn til mat.

Jeg fikk vært på helsestudio og kjøpt meg 1 års medlemskap, så nå er jeg i gang. I tillegg har jeg begynnt å gå trapper på jobben i stedet for å ta heisen. Jeg jobber i 4. etg. så det blir endel trinn i løpet av dagen.

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️13. august 2002
Jøss, så flott, et helt års medlemskap!
Jeg er imponert, har egentlig tenkt å gjøre noe lignende, men det blir stadig utsatt. For meg som ikke har trent på mange år, er det litt av en barriere å starte.
Lykke til fortsatt både med kostholdet og treningen!!
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
Så flott da at du har kommet igang med treninga! Det er viktig med trening når man slanker seg. Lykke til videre.
c.AuthorAlias Madonna😉13. august 2002
Hei Lillian.

Å gå i trapper er flott mosjon! Og at du nå har kjøpt medlemsskap i helsestudio betyr at du er motivert for oppgaven.
Dette låter bra, da er det bare å sette opp dietten som gjenstår.
Lykke til :-))
Klem, Madonna
☹️109,6 kg

På jobb igjen

Nå er ferien over og hverdagen igang igjen. Regner med at det skal gå greiere nå. Har klart å holde meg unna vekta, skal forsøke å ikke veie meg så ofte som før.

I dag starter jeg opp med trening. Skal ha prøvetime på helsestudio i kveld. Håper dette også kommer til å gjøre sitt til at vekta skal gå riktige veien. Skal bli godt å komme igang med trening igjen, føler meg i elendig form, både på grunn av vekta og stillesittende jobb de siste par årene.


1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️12. august 2002
Ser du er ferdig med ferien, jeg starter idag og mine gode fortsett er iferd med å smuldre hen, hadde litt uflaks, ble alt for mye iskrem idag, men hverdager er så mye enklere å håndtere. Men får forsøke å skjerpe meg!!

Somoftes er det lettere å få av ferske kilo, så lykke til med slankingen nå fremover!
Slankehilsenfra Sussi
Bilde
😢109,6 kg

Etter den søte kløe ...........

Så er ferien over, og det synes godt på vekta. De gode forsettene hold ca. en dag. Så var det i gang med masse besøk på hytta, alle hadde selfølgelig med seg masse god mat og godt drikke. Det var grilling og kos over en lav sko. Nå er det imidlertid på''n igjen ikke f.... om disse kiloen skal få lov å bli der. Nå som jeg var så godt igang. Så nå bretter jeg opp armene nok en gang og er igang igjen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite9. august 2002
Hei igjen. Ja du var jo så godt igang før ferien, at du må ikke slutte nå. Det er lov til å "tryne" litt i ferier, så lenge man tar opp tråden igjen når hverdagen kommer.
Du vet det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det du spiser mellom nyttår og jul..

Takk for din hilsen til meg. Ja jeg ser jo nå at dette var startvekten din i 2001. Ble liksom så imponert over at du var gått så raskt ned at jeg glemte helt å lese skikkelig.


Du skriver til meg at jeg virker målbevisst og bestemt. Tja.... det er faktisk mange år siden jeg var så bestemt som jeg er nå. Men det er litt depresivt at ikke vekta rører seg i den retning jeg kunne tenke meg. Men har jo ikke vært så lenge her inne da, så jeg får vel belønning for strevet etter hvert, tror du ikke. Jeg hadde hvertfall aldri klart det uten disse siden, som forresten tar så mye tid at jeg får jo ikke tid til å spise på kvelden lenger. Bra er det.

Vil følge med deg og, og vi får dra lasset sammen.

God helg fra Nite

😉106,7 kg

Her går det unna!

Kjempemorro så lenge det varer. Som dere skjønner gikk det greit i går også. Veide meg 3 timer seinere i dag, så det er mulig det er det som er åsaken, men pytt hvem er det som bryr seg om slike detaljer så lenge det går nedover.

Starter på ferien i dag og har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta med meg vekta. Tror nok jeg gjør det, tør nok ikke å la vær nå som jeg er så godt igang. Skal på hytta og det burde ikke by på problemer å fortsette i det samme sporet, men vet av erfaring at så enkelt er det ikke. Har tatt med meg sykkel pluss at det er fint terreng for å gå turer så jeg får bruke tiden til trim istedenfor uvettig spising. Har lett for å bli litt alkohol, så kanskje det er det som blir det største problemet.
Kommer hjem en tur neste lørdag og skal oppdatere dagboka da. Får prøve å ha det litt i bakhodet når fristelsene melder seg.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😊29. juli 2002
Hei og velkommen hit.

Jeg er selv ganske ny, men her er det bare inspirasjon å hente.
Opplegget ditt høres fint ut - gratulerer med fremganen så langt. Ønsker god ferie, er spent på å følge deg videre.

Klem fra Mah
c.AuthorAlias augustina29. juli 2002
Håper du får en fin ferie! Skulle du gå litt opp i ferien forsvinner sikkert grammene fort med et ekstra skippertak!
Rødvin (og en ostebit) går greit å kombinere med slanking, iallefall GI-dietter. Øl (og chips) derimot.........
c.AuthorAlias Sussi❤️27. juli 2002
Her går det virkelig unna! Jøss!
Ikke lenge før du passerer meg, jeg bruker så lang tid, beklageligvis, men håper å få farten opp en gang...
Ønsker deg fortsatt nedgang.
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias nite🙂27. juli 2002
Jeg måper lett, og må gratulere deg med vekttapet. Men må få lov til å spørre deg hva i all hverden gjør du, når du taper rundt 10 kg. på 5 dager, eller er det jeg som leser feil?
Jeg ble så nyskjerrig, skjønner du?
c.AuthorAlias augusta❤️27. juli 2002
Kjære Lillian!

Så flott det går! Gratulerer med nedgangen!

Kan helt tilslutte meg det, som Molla skrev om det å veie seg hver dag. Om det går litt opp fra den ene dag til den annen, så kan vi velge å ikke la oss slå ut av det.

Selv husker jeg en gang, da jeg virkelig gjennomførte i en periode å bare gå på vekten en gang per uke, og jeg skal aldri glemme den mega-nedtur det var etter en HEL uke å ha gått ned bare noen få hekto - når forventningene var godt over 1 kilo - så jeg tar heller de små tilbakeslag :-)

Ønsker deg en riktig god ferie nå - og gleder meg til du er tilbake!

Varme tanker fra
Augusta
😛107,8 kg

Dumt å veie seg hver dag!

Jeg vet det er dumt å veie seg hver dag. Klarer i perioder å la det være, men nå har jeg kjøpt meg ny digital vekt så akkurat nå føles det vanskeligere enn ellers å la være å hoppe på vekta om morgenen. Depper ikke over at vekta ikke går nedover hver eneste dag. Hopte kanskje opp litt mer væske i går. Spiste det samme og i de samme mengdene som jeg pleier, så det er bare å stå på.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌26. juli 2002
Heipådeg!
Jepp, det er dumt å veie seg hver dag. Men klarer vi å la være? Nei! Derfor er det viktig, som du sier, ikke å bry seg om det hvis vekta går opp eller blir stående i lengre tid. Derfor er jeg så glad i målebåndet mitt. Det viser meg at jeg tross alt er på riktig vei likevel, uansett hva vekta sier.
Ser ut som du har et fint opplegg på gang, håper du får ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Morgengry😌26. juli 2002
Hei, og velkommen hit til disse sidene. Skal bli spennende å følge med deg. Jeg er selv ny her på sidene.

Ser du har kommet godt i gang, og det er jo kjempebra. Ser i dagboken din at du sliter med spising om natten, og at du fikk tips om å se på internettsider som går på lav GI-mat. Jeg tror nok det kan hjelpe. Det virker som du har problemer med blodsukkeret ditt. Hvordan er du når du vokner om natten? Er du så sulten at du er sjelven? Hvis du er det så kanskje du bør få sjekket blodsukkeret ditt hos legen. Kanskje du er insulinresident.

Lykke til!

Ha en god helt.

Klem fra Morgengry
😃107,3 kg

Fin start på dagen

Fikk belønningen for at jeg klarte å styre meg i går. Har nok lett for å være for opptatt av slanking når jeg holder på. Har lett for å tenke på det omtrent hele tiden. Har inntrykk av at det er mange andre som også er slik.

I dag skal det også gå greit, det har JEG bestemmt. Skal spise litt ca hver 3 time. Holder meg til Ryvita eller en tynn skive brød med lett pålegg til alle måltider unntatt middag. Fyller på med salat hvis det er behov for mer å tygge på.

Jeg har et problem med spising om natten. Er det flere som har dette problemet?

Jeg kan våkne midt på natten og bare MÅ spise noe. Hva jeg spiser kan variere ettersom hva jeg har for hånden og hvor sulten jeg er. I natt spiste jeg en 0,1% yoghurt, men ønsker inderlig at jeg kan klare å kutte ut denne nattespisingen. Jeg spiser ikke hver natt når jeg er på slanking, men ellers er det nok ikke mange netter jeg ikke putter noe i munnen og det er som regel ikke kalorifattige saker.

Innbiller meg at det kan ha noe med blodsukker å gjøre, for hvis jeg sover på dagtid er jeg også helt på styr for å få puttet noe i munnen når jeg våkner. Kan ha rukket å spise kalorier nok for en hel dag før jeg egentlig har skjønt hva jeg holder på med. Sover heldigvis skjelden på dagen, og nå i begynnelsen av slankinga tør jeg ihverfall ikke å gjøre det.

Hadde vært OK å høre om det er noen andre som sliter med spising om natta. Kanskje vi kunne prøve å hjelpe hverandre til å kutte det ut. Og hvis det er noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å ta kontrollen over det, blir jeg kjempeglad.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️25. juli 2002
Hei Lillian! Gratulerer med fin oppstart!

Vil bare på det varmeste anbefale de linkene Sussi ga deg her. Hun gjorde det samme for meg - og det har hjulpet meg med å få stabilt blodsukker.

Jeg tror det er sant som du selv sier at nattespisningen er en del av det samme problemet med ustabilt blodsukker.

Når vi får blodsukkeret under kontroll, så får vi en ny følelse av selv å bestemme når og hvor mye vi spiser neste gang.

Så beste ønsker og hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias Sussi❤️25. juli 2002
Hei og velkommen hit!!
Ser du sliter med kiloene, men du har i alle fall fått en flying start.
Vet ikke om du kjenner disse sidene:
www.ibalanse.no
www.jentemat.no
Synes de er verd å ta en titt på!!

Fortsatt lykke til nedover vektskalaen!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Lakki😉25. juli 2002
Hei, og velkommen hit!

Høres slitsomt ut å våkne og være så sulten om natta! Priser meg lykkelig for at jeg i alle fall ikke har DET problemet - jeg har nok av andre... Håper du finner noen som kan gi deg noen råd om det, sånn at du kan bli kvitt problemet!

Ellers er jeg helt sikker på at denne gangen klarer du det! Vi er mange her inne som har prøvd oss på slanking før, men her inne klarer vi det! Stå på!

Klem fra Lakki
😊107,9 kg

Godt igang

Så er første døgnet unnagjort. Minus 1.1 kg, jeg er kjempefornøyd. Nå vil sikkert noen si at det er jo bare vann. Ja vel så er det det, men borte er de ihvertfall og en flying start.

Skrev i går at jeg trodde det skulle gå greit med maten, det virket kanske litt bråkjekkt, det er jo maten som er årsaken til alle de ekstra kiloene som har samlet seg på kroppen min. Det jeg mente var at jeg tror jeg skal klare meg forholdsvis greit de første dagene. Synes det er mye lettere å kontrollere inntaket i en slankeperiode (ihvertfall i begynnellsen) enn når jeg skal forsøke å stabilisere vekten. Har gått ned mye mange ganger og håper jeg skal få det til også denne gangen. Forresten jeg ikke bare håper, men jeg har bestemt meg. Kan ikke fordra den kroppen jeg har nå, føler at det egentlig ikke er meg.

Tror kanskje dagboka og inspirasjonen fra dere andre som slanker dere kan bli minst like viktig når jeg kommer i mål.

---

Må føye til litt nå når dagen er blitt til kveld. Gjorde noe dumt i dag :-( GLEMTE Å SPISE. Jeg skal spise et mellommåltid ,mellom lunchen kl 11.00 og middag som ikke blir før ca. kl 17. Dette er jo altfor lenge nå når måltidene er små. Resultatet var at jeg var så sulten at det skreik i tarmene. Jeg klarte heldigvis å styre meg. Heiv i meg en 1/2 kylling uten skinn, en salat og litt gulrot + masse vann. Nå kjenner jeg at blodsukkeret har stabilisert seg igjen og suget er over for denne gang. Farlige greier, er fort gjort å putte i seg en sjokolade eller noe annet digg når en blir så sulten. Har heldigvis kveldmaten igjen, skal kose meg med 3 Ryvita, 3% ost pluss paprika. Tror jeg tar meg en kopp grønn te mens jeg venter på neste måltid. Er fortsatt litt sulten, men det går greit.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️24. juli 2002
Hei Lillian! Og velkommen til slankeklubben!

Liker stilen din - fast og bestemt. Og jeg forstår så godt hva du mener med å ikke riktig kjenne deg selv igjen med denne polstringen, og ikke like oss selv, som det er. Selv har jeg 30 kg fett under klærne - og 20 kg må bort.

Denne gang tror jeg på, at vi lykkes! Nettopp fordi vi følges til det siste grammet. Og deretter må vi gjennom en laaang stabilisering - men også det tror jeg på skal gå greit på denne måte. Bare vi fortsetter med å skrive vekten inn i dagboka her.

Så snart 1 kilo har lusket seg tilbake - så kan vi kommentere hverandre straks - og ikke først innse faren etter 5 kilo, når knappene holde på å ryke:-)

Nå, men dette er jo fremtidssnakk - det er dagen i dag vi har! hverken fortidens fadæser eller fremtidens småproblemer - godt du kom - vi har bruk for følgeskapet ditt også!

Med mange vennlige hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias Molla24. juli 2002
Heipådeg!
Velkommen på sidene! Ser du er godt i gang, ja det er herlig i starten når kiloene bare forsvinner. Det er en skikkelig motivasjonsinnsprøytning! Opplegget ditt ser flott ut, ta en runde i dagbøkene her så får du masse ekstra tips om kosthold. Nå som du er i "startfasen": husk å ta fram målebåndet og mål omkretsen på "strategiske punkter". Det er veldig motiverende å se hvordan kroppen krymper, selv i perioder der vekta kanskje står stille eller går litt opp.
Lykke til, denne gangen vil du klare å nå målet ditt! Husk å sette deg små delmål underveis, og unn deg en belønning når du når et mål (f.eks. soltime, massasje, klesplagg el.l.)
Ha en deilig dag!
Slankeklem fra Molla
😟109,0 kg

Denne gangen SKAL jeg lykkes

Så er jeg i gang igjen, men denne gangen er det en forskjell. Nå SKAL det være siste gangen. Det var en stund siden jeg hadde veid meg sist, men nå er det slutt. Mange kilo skal av. Første delmål er å komme under 100. Maten tror jeg skal gå greit. Spise lite og ofte. Minst mulig fett og sukker, men mye fiber og vann. Vanskeligere tror jeg det blir å få til å trimme den første tiden. Skal starte med trening på helsestudio etter ferien, dvs. i midten av august, men fram til da blir det nok så som så. Håper det at jeg skal legge inn vekten min her hver morgen skal bli en hjelp når det begynner å butte i mot.
116,0 kg

Startvekt 01.08.2001

Dette er min startvekt som jeg hadde når jeg startet opp på Libra-kurs. Det har gått litt opp og ned med meg. Den siste tiden mest opp. Ønsker nå å ta fatt i det på alvor og håper denne dagboka kan hjelpe meg å gå den lange veien fram mot normalvekt. Fortsetter og følge Libra-dietten og fortsetter på kurs etter ferien.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.