← Alle dagbøker
Lillian
72 år172 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start116,0 kg
Sist108,8 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå36,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 16. august 2002
😃108,8 kgVeiedag!
I dag hoppet jeg på vekta. Tror fredag morgen kan være et greit tidspunkt.
Hadde håpet det hadde vært litt mer, men pytt, pytt ned er ned.
Fikk egentlig spist alt for lite i går. Rakk bare å spise 2 ganger og det er fy, fy. Noen dager er bare helt håpløst, med tett program fra morgen til langt på kveld. Pluss alle de tingene som skjer innimellom akkurat når jeg har planlagt et måltid. Håper dagen i dag blir mer strukturert.
15. august 2002
😌109,6 kgI gang med trening
Nå har jeg kommet igang med treningen. Tungt nå i begynnelsen, det blir ekstra tungt på grunn av at det er så varmt om dagen.
Med maten har det gått stort sett greit, jeg er spent på å veie meg på lørdag morgen.
13. august 2002
🙂109,6 kgI gang med trening
Klarte å motstå fristelsen til å veie meg i dag også.
Dagen i går gikk greit med hensysn til mat.
Jeg fikk vært på helsestudio og kjøpt meg 1 års medlemskap, så nå er jeg i gang. I tillegg har jeg begynnt å gå trapper på jobben i stedet for å ta heisen. Jeg jobber i 4. etg. så det blir endel trinn i løpet av dagen.
12. august 2002
☹️109,6 kgPå jobb igjen
Nå er ferien over og hverdagen igang igjen. Regner med at det skal gå greiere nå. Har klart å holde meg unna vekta, skal forsøke å ikke veie meg så ofte som før.
I dag starter jeg opp med trening. Skal ha prøvetime på helsestudio i kveld. Håper dette også kommer til å gjøre sitt til at vekta skal gå riktige veien. Skal bli godt å komme igang med trening igjen, føler meg i elendig form, både på grunn av vekta og stillesittende jobb de siste par årene.
Etter den søte kløe ...........
Så er ferien over, og det synes godt på vekta. De gode forsettene hold ca. en dag. Så var det i gang med masse besøk på hytta, alle hadde selfølgelig med seg masse god mat og godt drikke. Det var grilling og kos over en lav sko. Nå er det imidlertid på''n igjen ikke f.... om disse kiloen skal få lov å bli der. Nå som jeg var så godt igang. Så nå bretter jeg opp armene nok en gang og er igang igjen.
Her går det unna!
Kjempemorro så lenge det varer. Som dere skjønner gikk det greit i går også. Veide meg 3 timer seinere i dag, så det er mulig det er det som er åsaken, men pytt hvem er det som bryr seg om slike detaljer så lenge det går nedover.
Starter på ferien i dag og har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta med meg vekta. Tror nok jeg gjør det, tør nok ikke å la vær nå som jeg er så godt igang. Skal på hytta og det burde ikke by på problemer å fortsette i det samme sporet, men vet av erfaring at så enkelt er det ikke. Har tatt med meg sykkel pluss at det er fint terreng for å gå turer så jeg får bruke tiden til trim istedenfor uvettig spising. Har lett for å bli litt alkohol, så kanskje det er det som blir det største problemet.
Kommer hjem en tur neste lørdag og skal oppdatere dagboka da. Får prøve å ha det litt i bakhodet når fristelsene melder seg.
Dumt å veie seg hver dag!
Jeg vet det er dumt å veie seg hver dag. Klarer i perioder å la det være, men nå har jeg kjøpt meg ny digital vekt så akkurat nå føles det vanskeligere enn ellers å la være å hoppe på vekta om morgenen. Depper ikke over at vekta ikke går nedover hver eneste dag. Hopte kanskje opp litt mer væske i går. Spiste det samme og i de samme mengdene som jeg pleier, så det er bare å stå på.
Fin start på dagen
Fikk belønningen for at jeg klarte å styre meg i går. Har nok lett for å være for opptatt av slanking når jeg holder på. Har lett for å tenke på det omtrent hele tiden. Har inntrykk av at det er mange andre som også er slik.
I dag skal det også gå greit, det har JEG bestemmt. Skal spise litt ca hver 3 time. Holder meg til Ryvita eller en tynn skive brød med lett pålegg til alle måltider unntatt middag. Fyller på med salat hvis det er behov for mer å tygge på.
Jeg har et problem med spising om natten. Er det flere som har dette problemet?
Jeg kan våkne midt på natten og bare MÅ spise noe. Hva jeg spiser kan variere ettersom hva jeg har for hånden og hvor sulten jeg er. I natt spiste jeg en 0,1% yoghurt, men ønsker inderlig at jeg kan klare å kutte ut denne nattespisingen. Jeg spiser ikke hver natt når jeg er på slanking, men ellers er det nok ikke mange netter jeg ikke putter noe i munnen og det er som regel ikke kalorifattige saker.
Innbiller meg at det kan ha noe med blodsukker å gjøre, for hvis jeg sover på dagtid er jeg også helt på styr for å få puttet noe i munnen når jeg våkner. Kan ha rukket å spise kalorier nok for en hel dag før jeg egentlig har skjønt hva jeg holder på med. Sover heldigvis skjelden på dagen, og nå i begynnelsen av slankinga tør jeg ihverfall ikke å gjøre det.
Hadde vært OK å høre om det er noen andre som sliter med spising om natta. Kanskje vi kunne prøve å hjelpe hverandre til å kutte det ut. Og hvis det er noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å ta kontrollen over det, blir jeg kjempeglad.
Godt igang
Så er første døgnet unnagjort. Minus 1.1 kg, jeg er kjempefornøyd. Nå vil sikkert noen si at det er jo bare vann. Ja vel så er det det, men borte er de ihvertfall og en flying start.
Skrev i går at jeg trodde det skulle gå greit med maten, det virket kanske litt bråkjekkt, det er jo maten som er årsaken til alle de ekstra kiloene som har samlet seg på kroppen min. Det jeg mente var at jeg tror jeg skal klare meg forholdsvis greit de første dagene. Synes det er mye lettere å kontrollere inntaket i en slankeperiode (ihvertfall i begynnellsen) enn når jeg skal forsøke å stabilisere vekten. Har gått ned mye mange ganger og håper jeg skal få det til også denne gangen. Forresten jeg ikke bare håper, men jeg har bestemt meg. Kan ikke fordra den kroppen jeg har nå, føler at det egentlig ikke er meg.
Tror kanskje dagboka og inspirasjonen fra dere andre som slanker dere kan bli minst like viktig når jeg kommer i mål.
---
Må føye til litt nå når dagen er blitt til kveld. Gjorde noe dumt i dag :-( GLEMTE Å SPISE. Jeg skal spise et mellommåltid ,mellom lunchen kl 11.00 og middag som ikke blir før ca. kl 17. Dette er jo altfor lenge nå når måltidene er små. Resultatet var at jeg var så sulten at det skreik i tarmene. Jeg klarte heldigvis å styre meg. Heiv i meg en 1/2 kylling uten skinn, en salat og litt gulrot + masse vann. Nå kjenner jeg at blodsukkeret har stabilisert seg igjen og suget er over for denne gang. Farlige greier, er fort gjort å putte i seg en sjokolade eller noe annet digg når en blir så sulten. Har heldigvis kveldmaten igjen, skal kose meg med 3 Ryvita, 3% ost pluss paprika. Tror jeg tar meg en kopp grønn te mens jeg venter på neste måltid. Er fortsatt litt sulten, men det går greit.
Denne gangen SKAL jeg lykkes
Så er jeg i gang igjen, men denne gangen er det en forskjell. Nå SKAL det være siste gangen. Det var en stund siden jeg hadde veid meg sist, men nå er det slutt. Mange kilo skal av. Første delmål er å komme under 100. Maten tror jeg skal gå greit. Spise lite og ofte. Minst mulig fett og sukker, men mye fiber og vann. Vanskeligere tror jeg det blir å få til å trimme den første tiden. Skal starte med trening på helsestudio etter ferien, dvs. i midten av august, men fram til da blir det nok så som så. Håper det at jeg skal legge inn vekten min her hver morgen skal bli en hjelp når det begynner å butte i mot.
Startvekt 01.08.2001
Dette er min startvekt som jeg hadde når jeg startet opp på Libra-kurs. Det har gått litt opp og ned med meg. Den siste tiden mest opp. Ønsker nå å ta fatt i det på alvor og håper denne dagboka kan hjelpe meg å gå den lange veien fram mot normalvekt. Fortsetter og følge Libra-dietten og fortsetter på kurs etter ferien.
Fortsatt god slanking!
Sussi
Flott innsats
Boggi