← Alle dagbøker
LilleMeg
45 år171 cm290 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start83,0 kg
Sist67,3 kg
Endring−15,7 kg
BMI nå23,0
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg🔥 100 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka vel.... har gått ned litt siden sist veiing! + MÅL
hehe... burde gå ned mer nå som jeg trener mer aktivt, håper jeg... ihvertfall få en strammere kropp! følte plutselig for å måle meg igjen, har ikke gjort det siden rett etter eksamen i sommer, så mål kommer vel her før jeg går til skolen i dag...
ellers har jeg godtelov med Deprinette til 1.november :) regner med det burde gå bra...
Meny
1 skive grovt brød med lettere norvegia + 1 kopp kaffe
1 stykke vegetarpai
1 eple
stekt hamburger, egg, 1 osteskive, 1 skive brød og litt grønnsaker
Trening - blir nok spinning1, skriver med om det etter trening!
gikk til skolen i tillegg, så 4km spasertur først!
grrrr... var selfølgelig fullt på spinning når vi kom ned, og siden jeg ikke fikk med meg venninna mi på noe av det andre som gikk ble det "bare" 30 min crosswalk (intervall) samt 15 min romaskin
Bryst:99-97-95-94,5-94-93-93-92,5-91,5-89 = -10
Rygg (under bryst?): 85-84-83,5-83,5-83-82-80-78-78-78 = -7
Mage (på det største): 94-92-91,5-91-90-87-85-83-82-81 = -13
Hofter: 100-97-96-95,5-95,5-90-90-90-89,5-89 = -11
Rompe: 110-110-107-107-106-105,5-104-103,5-103-102 = -8
Samlede lår: 109-108-108-107-105,5-104,5-103,5-102-101-99.5= -9,5
Venstre lår: 65-65-64-63-62-62-62-60-60-59 = -6
Venstre kne: 43-42-41,5-41-42-40-39-39-38-38 = -5
Venstre overarm:33-33-32,5-32-31,5-31,5-31-31-30-30 = -3
I alt: -72,5cm siden 18.09.2001 (hvis hoderegninga stemmer her!)
var flink i går...
trente meg stiv og støl selv om vi tøyde skikkelig etterpå... i dag er det treningsfri pga 12 timers skoledag *grøss* snakk om langdag når resten av uka er så fin! menmen... overlever vel, skal ha 2 timer fysikk kurs og 4 timer elektronikk lab nå så kan jeg dra hjem og lage meg en enkel middag... (sitter på skolen nå) får se om jeg oppdaterer mer her senere i kveld!
Meny:
2 knekkebrød med philadelfia light, 1 kopp STERK kaffe
1 eple
1 0,1% youghurt
pastasalat med 1/2 tebriks og litt smør
1 kopp kaffe
1 banan
speilegg, hamburger, brødskive, stekt champingjong.... namnam!
ca 0,5l eplejuice
Trening - nei... lab i stedet for, usj!
holder meg fortsatt unna vekta...
vurderer å veie meg til fredag :P får se hva det blir...burde vel se no resultater etter ei uke med intensiv trening da ? lov å håpe ihvertfall!
I kveld skal vi (jeg og ei venninne) på noe som jeg tror kan minne om MRL-trening.... får se hvordan det blir :) gleder meg til å prøve no nytt... og dersom det ikkje får meg god og svett blir det nok ei runde med crosswalk etterpå :P er totalt hekta på den maskinen! hehe...
Meny
2 knekkebrød med phialdelfia light, 1 kopp kaffe
1 eple
1 0,1% youghurt
pastasalat med litt karridressing, 1 mini baguett
1 bittelite stykke lasagne (rester) + 1/2 rundstykke
1 friskis
masse mat detta... huff... blir vel kanskje litt mer etter trening også, får se hvordan jeg føler meg... hvis jeg bare MÅ ha noe (som i går) får det bli nok en 0,1% youghurt, MAKS! oppdaterer senere, etter trening!
det ble ingen mat etter trening, bare vann! :) fornøyd med meg selv... 2 liter vann etter trening kan è'kkje nekte meg sjøl en gang, eneste er vel at jeg kommer til å fly på do i hele natt :P overlever vel det... i morra blir det ingen trening, har en 12 timers skole dag så det får være måte på!
Trening:
15min crosswalk
45min div styrke\oppstramming\balanse med stoooor ball!
trening er deilig! :)
kom nettopp hjem fra ei mindre treningsøkt, har som mål å skrive inn her hva jeg gjør og hva jeg spiser om dagene ei lita stund fremover... får se om jeg til og med tør å ta en tur på vekta til uka :) har holdt meg unna utysket lenge nå!
dagens meny
2 knekkebrød med philadelfia light og chilli
1 lite stykke lasagne
1 0,1% youghurt med musli
2 knekkebrød med brunost + 1 glass melk
1l te til lesing av diverse fag (selvfølgelig uten søtstoff!)
trening
30min crosswalk
10min step (var ikke tingen for mine knær!)
20min rolig gange (6,0km/h tror jeg) på tredemølle
forelska i crosswalk maskin! :P
meldte meg inn i treningsstudio på onsdag, ble 35 min crosswalk og ca 10min trimsykkel da... skal trene i dag å, yoga ihvertfall og kanskje en liten runde styrke etterpå? får se... lurte på å prøve Spinning1 på lørdag, noen som kan fortelle hva som skjer der? han jeg snakka med der nede sa noe om at vi lærte å stille inn sykkelen osv... aldri vært med på før jeg så.... ja... :) nå skal det trenes!
målet er ca annenhverdag = mandag, onsdag, fredag, søndag! :) så får vi se hvordan det går i sammenheng med skole osv fremover! :) når det gjelder vekt så overser jeg den for tida, er ikke pakka ordentlig fram etter sommerferien og det skal den heller ikke på ei stund! :P
og hvis noen trenger litt ekstra slankevibber så har jeg en del til overs for tida! :) bare å forsyne seg
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LilleMeg-
Fredags trening:
15min crosswalk (oppvarming)
10min romaskin (oppvarming)
30min yoga time
frokost = kos!
sitter her med frokost, dvs ett egg, to knekkebrød med ost og ett glass melk... så ekstremt deilig å begynne sent i dag, mandager og tirsdager blir bare stress, men så onsdag og torsdag er avslappende dager! DEILIG!
hvis jeg rekker det i kveld skal jeg på prøvetime i treningsstudio! Combat aerobic... er markert som en hard time så tar vel knekken på meg men får heller gi meg dersom det ikke går... er det og yoga som frister per i dag... :P
skal også hente typen\ex'n i dag, alt ettersom hvordan man ser det... han kommer ihvertfall på besøk, så ser vi hvordan det går... tror nemlig ikke jeg orker mer... han er så klengete og skal liksom overvåke meg hele tida, og så skjønner han ikke hvorfor jeg blir forbanna... kan jo ikke fortelle han absolutt alt jeg gjør HELE tida ??????
*slankeklemmer* fra LilleMeg
ps: la inn et bilde jeg laga på mvm.com, er vist sånn jeg skal se ut (hvis jeg konverterte vekt og høyde riktig)... syns ikke det så så steingalt ut egentlig, lurer på hvordan jeg kan bli seende ut som bildet!

ikke veid meg....
har ikke veid meg i det siste, men er ihvertfall tilbake i trondheim til trimsykkel og det hele... fikk sykla en del hjemme, 1-3 mil hver dag i 4 dager, ikke galt det ? + masse svømming! :) ganske fornøyd med meg selv faktisk!
i morgen er det "skolestart" igjen... har ikkje lyst, men må vel nesten... dermed er det sovetid nå, selv for b-mennesker som meg! god natt folkens! jeg skal prøve å komme sterkere tilbake nå fremover!
12. august 2002
☹️68,0 kggreit nok kanskje?
vet ikke helt hva jeg skal si, håper det går fort nedover... orker ikke skrive opp hva jeg har spist de siste dagene men sykla mellom 2 og 3 mil i dag så snart det holdt opp å regne... har i tillegg møtt ex''n i dag, og kom da til at jeg ikke liker han lengre, positivt det? ;)
FERDIG!!!!!!!!!!
da har jeg fra i dag en uke sommerferie før jeg må tilbake til leiligheten min for å begynne på et nytt semester... :) er så lykkelig! hehe... :P nå skal jeg bare vaske over leiligheten og pakke i kveld!
Meny
2 ryvita med philadelphia light (krydder versjon) + 1 stoooort krus kaffe
1 eple
4 kjeks med sjokolade og karamell trekk (var IKKE godt, eksamenssynder!)
1 eple
1/4 vannmelon
1 is
potetmos og stekte grønnsaker
sikkert en øl eller to i kveld, skal ut med no folk fra skolen! feire :P
eksamen i morra
så i dag skal det leses og regnes... :P derfor velger jeg å ikke skrive så mye her inne akkurat nå, får heller ta det seinere!
*klem* fra LilleMeg
MAT
2 ryvita knekkebrød med philadelphia light
1 aprikos
1 friskis
pasta, pastasaus og minipølser
1 friskis
1 aprikos
1l te
trening - hjernetrim! masse lesing!!!!!
fortsatt vaaaaaaaaaaaaaaarmt!
har en følelse av at det blir nok en dag med mye is på meg... menmen... ikke SÅ usunnt da... spiser jo bare en saftis innimellom for å kjøle meg ned, og drikker MYE funsaft med isbiter... vannet smaker metallaktig og ekkelt her nå, vet ikke hva det kan være...
MAT:
1 toast (2 skiver loff, litt ost, litt ketschup)
1 rett i koppen blomkål og brokkoli suppe
1 friskis
1 molteyoughurt
1 friskis
spaghetti, litt pasasaus med 1 skive ost, en håndfull minipølser + 1 glass øl ;)
Trening: 15km på trimsykkel! (det lyna og tordna her så satt på sykkelen og så på været! ;))
*lei*
har så lyst til å trene, men føler bare det er for varmt... det eneste er at jeg har gått en liten tur i dag... svetten renner og det er fælt, lurer på om jeg kanskje får noe influensaopplegg i tillegg, men håper ikke det!
er lei av lesing også... menmen...går nå på et vis... håper jeg kan gjøre det bra på denne eksamenen!
FOR:
2 skiver loff med peppermakrell og litt majones
1 friskis
1 skive loff med peppermakrell og litt majones
fiskegrateng og wokgrønnsaker
1l te
trening: 30min spasertur i varmen
det er vaaaaaaaaaaaaaaaarmt!
sitter inn her og leser! usj... lei!
er fryktelig varmt også i denne byen, hehe... menmen... klarer meg vel! EN eksamen til nå og så hjem til ei uke ordentlig ferie før skolen begynner!gleder meg!
får se om jeg kommer tilbake til å skrive mer her, og evt noen kommentarer litt senere... må nesten lese litt mer!
Dagens meny
1 friskis
2 skiver loff med pepperrøkt makrell, litt majones
1 friskis
1 skrive loff med pepperrøkt makrell, litt majones
kyllingfilet, wokgrønnsaker og potetstappe
1 friskis
1l te
huff... mye is i dag! var godt i varmen! får prøve å trappe ned LITT ihvertfall... maks 2 i morra? får se
første (forbanna) kont overstått!
en eksamen overstått og en igjen... skal nilese et par dager nå, eksamen på lørdag! hehe... greit å ha litt tid da!
ellers håper jeg jeg snart kommer meg når det gjelder mat... skal tilbake til gamle vaner nå! begynner i dag! (igjen)
men nå skal jeg ut i sola og SOLE MEG en liten time før middag... har nemlig blitt lite av det i år siden jeg jobba hele juli! hehe
FOR:
1,5mini baguett med litt brelett og 2 osterskiver
1 mini kinder sjokolade
1 Bisc& med Snickers (ikke gode!)
2 epler fordelt over et par timer
1 kyllingfilet, potetstappe og litt wokblanding
1 glass vin! :) feirer!
TRIM (JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA)!
1 times gåtur etter eksamen, ned til byen, rundt i byen... handla osv... kjøpte meg knebukse i str 40... på B-Young!!!!! hehe
? hehe...
fant ut at 80kg kan jeg uansett ikke veie... men 70? kanskje... vet ikke... hvor mye klarer jeg å gå opp på den tida jeg var borte og bare "levde livet" ? sitter her nå og knasker på et eple! fant ut at denne uka skal jeg skrive opp hva jeg spiser igjen, og så se hva vekta viser til neste mandag!
oppdaterer her etterhvert som dagen går!
*klem* fra LilleMeg
Meny:
2 grove minibaguetter med litt brelett, 2 skiver ost
1 stort krus Fun Light saft med isbiter
1l te
1 grov minibaguett med litt brelett, 1 skive ost
1 eple
ca 1,5dl kokt ris + 1/2 boks med lapskaus
1l te
1 muffins :(
3 grove kjeks (kan minne om små, myke knekkebrød) <--- fant desverre ei pakke i skapet! er heldigvis ikke så mye å fråtse i her for tida!
Trening: har en følelse av at det blir det heller lite av i dag, får holde med hjernetrim, men i morra... DA skal jeg\MÅ jeg en tur på trimsykkelen! :P lenge siden sist nå!
Gratulerer med nedgang idag,og med nye delmål...72,5cm er MYE!!! Nå blir du virkelig "Lille meg"...:)
Joda, for meg var det oppover på vekta,men det kom jo ikke som så store sjokket,for jeg har jo ikke veid meg fra før sommeren..
men,men...får bare ta tak idet..skal klare det..har ikke veid meg siden mandagen nå,så det kan jo bli spennende å se på fredag om jeg har gått ned noe..det hadde jo ikke vært å forakte det..:)
Men i hvert fall så syns jeg du er kjempe flink..hva er egentlig hovedmålet ditt..idealvekta di liksom...
Du er kjempe flink!!!
Og det går bra med godteloven?Greit at vi tar det fram til 1.november??
Klem Anette
Ikke gale det; -72,5 cm. Ganske langt det visst en strekker ut et målband.
Du er flink!
Klem fra Trude
Ikke gale det; -72,5 cm. Ganske langt det visst en strekker ut et målband.
Du er flink!
Klem fra Trude