Ferie
Har bestemt meg for en slankeferie i tillegg til ferie. Føler at jeg har slanket meg for lenge, og piffen er helt forsvunnet. Vet jo at jeg ikke har vært flink, men nå føler jeg for å kunne tenke at jeg ikke slanker meg. Tror ikke jeg kommer til å spise noe mer, men jeg trenger å tenke på noe annet. Jeg skal være tilbake til beg. av oktober med nytt pågangsmot. Da har vi hatt ferie, og ladet batteriene. Skal prøve å få gubben med på en litt sunn høst, med mye turer, så får vi se.
Vil bare ønske lykke til til dere andre. Vet ikke om det er noen som leser dagboka mi enda, men jeg håper dere er her når jeg kommer tilbake.
Lille Trille
Ikke +3
Ok, hadde ikke lagt på meg 3 kilo, så nå er jeg litt lysere til sinns. Skal gå på med friskt mot, tror jeg. I dag er det faktisk sol, så nå må vi ut.
Ha en god dag!
Spøkelse er meg som skammer meg
Føler meg feit, feit og feit. Vet ikke om jeg er 78, men det kan fort være mer. Har meldt meg på konkurranse hos Pernilla igjen, men har ikke veid meg. Må veie meg i morgen. Har hatt dårlig rygg i en uke nå, og det kjennes ut som om jeg har lagt på meg 3 kilo. Har ligget på sofaen og spist. Trasig.
Har vært inne og lest i dagboka til Augusta og det gjorde meg skammfull. Skamfull fordi jeg har så dårlig selvdisiplin og fordi jeg ikke klarer å være positiv til slankingen lenger. Dvs at jeg ikke slanker meg lenger. Skulle gjerne klart å ta et skippertak nå de tre ukene til ferien, men hvor skal jeg finne motivasjonen. Hadde jeg bare hatt en tredjedel av positiviteten, viljestyrken og gnisten til Augusta hadde dette gått bra. SUKK, men i morgen skal jeg være et et nytt slankemenneske, med viljestyrke og motivsjon.
Lille Trille
Føler meg feit igjen
Ok, nå har jeg mistet den igjen. Har noen sett viljestyrken min? Den ene bursdagen avløser den andre, og viljestyrken til å ikke spise kake er borte. Tror aldri jeg har hatt den. Vet at et lite skippertak hadde fikset litt, men jeg kjenner ikke at jeg klarer. Noen som har et kjempetips? Kanskje det ikke er noen som leser dette, siden jeg har vært så sløv. Hvordan skal jeg klare å skjerpe meg?
Lei Trille
Føler meg feit
Vi hadde barneselskap på fredag, og restene kan man jo ikke bare kaste heller. Burde jo egentlig gjort det. Nå føler jeg meg feit, så jeg har ikke vært på vekta i dag. Reiser bort i dag, så jeg er ikke tilbake før til helga, og da håper jeg på nedgang.
Ha en fin slankeuke alle sammen!
Konkurranseoppdatering
Hei alle medkonkurrenter.
Denne gangen er det min tur til å oppdatere konkurransen, så fortsetter Augusta som planlagt neste uke.
Jeg har vært bortreist i noen dager nå, og det er virkelig ikke like enkelt å slanke seg borte som hjemme.
Det er ikke så mange som har oppdatert i dag, men jeg kommer innom senere også.
Anne--------72,2--71,8--73,5=<+1,3>
Augusta-----79,0--78,1--78,1=<-0,9>
Bitten------76,8--75,4--74,0=<-2,8>
B-Jones-----73,0--72,0--72,0=<-1,0>
Gunn--------73,3--73,3--73,3=<-0,0>
Kris--------74,2--74,2--74,2=<-0,0>
LilleTrille-77,2--76,2--76,2=<-1,0>
Marikken----74,4--73,6--73,0=<-1,4>
Monica123--- --73,9--72,9=<-1,0>
Nika29------78,2--78,0--77,8=<-0,4>
Pink--------75,5--74,9--74,8=<-0,7>
Pernilla----78,6--78,0--78,1=<-0,5>
Ragnhild----79,0--79,5--79,5=<+0,5>
Skalned-----72,2--72,0--70,8=<-1,4>
Svime-------74,9--73,8--73,0=<-1,9>
Tarangai----71,8--71,5--71,5=<-0,3>
Bitten, du er slankedronninga.
Ha en flott slankedag!
Klemmer fra Lille Trille
Kun vekt, sol ute
Jippi
Hvor er solen?
Ganske bra sig på slankinga nå. Vet ikke hva jeg gjør anneledes, utenom mye vann og litt mer fokus på å ikke spise etter kl. 20.00.
Gårdagens mat:
1 brødskive m/leverpostei
2 knekkebrød m/leverpostei
grillet fisk i folie m/ris
litt polarbrød m/kjøtt
1 eple
Trim ble to trilleturer.
Ellers er det grått og trist vær. Til å bli sprø av.
Ha en fin slankedag!
Trøtt av regn
I dag kom nedgangen som jeg trodde. Ser nå at jeg bare har klart halvparten av det som jeg hadde som målsetning da jeg begynte i februar, men jeg trøster meg med at jeg nå er i siget.Denne slankekuren har egentlig bestått av en del skippertak og så stabilisering, så jeg kan ikke si at jeg har slanket meg hver dag siden februar. Hadde jo også en høyst ufortjent pause rundt påske. Men 7 kilo er jo bedre enn ingenting, og jeg skal videre ned.
I går var jeg ganske flink. Eneste utskeielsen var at jeg delte en liten softis med lille gullet når vi var på trilletur.
Gårdagens mat:
litt polarbrød m/syltetøy
1/2 NB
wok m/svinekjøtt
2 små brødskiver m/kjøtt
Gårdagens trim ble en trilletur.
Ellers er jeg kjempetrøtt. Blir det av dette gråe regnværet, så nå skal vi ta en liten morralur håper jeg. Må vel bare nyte dagene nå før jeg begynner på jobb igjen. Nå er det ikke mange dager igjen. Gruer og gleder meg. Må se og skrive litt i andres dagbøker senere.
Ha en strålende slankedag!
Regnfulle klemmer fra Lille Trille
Tilståelse
Ville bare inn her å innrømme hva jeg er i ferd med å gjøre. Vi er nettopp kommet hjem etter en helg hos svigermor, og nå er gubben å henter pizza. Vi var sultne etter en lang biltur, så viljestyrken er ingenting å skryte av. Ellers har jeg vært ganske flink i helga. Veier meg nok ikke i morgen tidlig, men etter en flink dag i morgen, er nok ikke vekta så ille. Håper på nedgang.
Morgenstund er gull
I går fikk jeg skjerpet meg litt. Ikke helt, men litt, så da er jeg på igang. I helga skal vi på helgetur, og det er litt forbundet med snop, og pølse med brød på turen. Men denne gangen har Lille Trille noen NB i veska, så dette må gå bra. Håper å se 76 og noe etter helga.
Gårdagens mat:
1 brødskive m/lettsyltetøy
1 NB m/skogsbær og musli (gode)
1 youghurt
lammegryte m/potetstappe
2 knekkebrød m salami ( burde unngått dette)
Gårdagens trim:
1 1/2 times trilletur med kraftig motvind
Ellers er jeg glad og fornøyd. Ha en riktig fin og slank helg!
Full skjerpings
Opp 200 g. Da er det vel bare å innrømme at trimmen i går kveld ikke ble trim, men to lange telefonsamtaler, to knekkebrød og to kjeks.I dag er det konkurransestart hos Pernilla, så nå må jeg skjerpe meg. Kanskje det er på tide å sette seg noen delmål igjen, og det har vært dårlig med trilleturer i det siste. Jeg har planlagt en lengre tur i formiddag. Tror den tar 1 1/2 time, så det er jo bra.
Neste delmål er herved 74.8 til 18 juli. Det må jeg klare, så får vi ta det videre derfra. Ellers håper jeg å være under 70 til ferien i september. Kanskje litt hardt, men jeg får prøve.
I går spiste jeg norske jordbær for første gang i år, og det var nydelig. Nå begynner jeg å skrive opp hva jeg spiser igjen.
Håper dere andre har det bra. Lykke til til alle medkonkurrenter.
Litt bedre i dag
Ok, i dag går det litt bedre. Hadde en feit dag i går, men i dag føler jeg meg ikke riktig så feit. Skal trene senere i kveld, så kanskje jeg ser 76 og noe i morgen. I morgen er det konkurransestart, så da er det full skjerpings. Denne gangen skal det gå bedre med meg. Skal vinne......tror jeg. Ellers har det vært en deilig dag i dag. Jeg og lille gullet har koset oss i varmen, så da gjorde det ikke noe at det ikke var sol. Nå er gubben dratt på jobb, så da er utfordringen å ikke spise. Vet at jeg trøstespiser når jeg er alene, så det er den store fallgruven.
Håper dere andre har mer viljestyrke enn meg, og at noen kan sende over noe. I går trente jeg forresten 42 min på trimmaskinen. Det var jeg fornøyd med, men matinntaket var også stort.
Ha en god slankedag! I morgen er det konkurransestart.
Føler meg feit
I dag har jeg heller ikke vært flink. Det er så vanskelig nå når det er sommer. Bakte skillingsboller og ciabatta i går, og det var ikke noe sjakktrekk. Baksten lå som en stein i magen i går kveld. Veide litt opp med å trene bra til den nye serien, 24 som går på tv2, men i dag skulle jeg være flink. Vi har hatt nydelig sommer i dag, så alle intensjoner om en sunn fiskemiddag ble borte. Har spist is, loff, reker m/majones, 1 skillingsbolle osv. Hvor ble det av motivasjonen??? Er det noen som har sett den?
Pokkers maskin
ÅÅÅÅÅ, nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, men dato var feil, så da forsvant det bare. Hvorfor går det ikke ann å bare forandre dato. Nå må jeg skrive alt på nytt, og det har jeg ikke tid til. Kort fortalt; har vært bortreist og forventet nedgang i dag, men den uteble. Har vært flink. Spist en del NB. Må være superflink de neste to ukene. Uniformskjørt enda litt trangt. Baker skillingsboller i dag. FARE,FARE, Trenger motivasjon. Noen input? Må skynde meg.
God slankedag!
Det varmet veldig.
Synes det er helt greit å være uenige,og har også kommentert dette i et lengre innelgg i dagboka mi idag.
Men skal ikke kjede deg med det, bare si at jeg er glad for at det finnes mennesker utover megselv som også bifaller et mer mangesidig fellesskap her inne.
Og som tåler det.
Så tusen takk for din kommentar.
Jeg liker jo også best når folk er enige, gjør vi ikke alle det?, men jeg har veldig respekt for de som er uenige.
Mitt livsmotto er å akseptere.
Det innebærer en hel masse for meg, som jeg heller ikke skal gå i detalj med, bare si at jeg ikke kjenner meg igjen i karakteristikker som respektløs og aggresiv, fordi jeg utrykker et syn.
Men dem om det.
Jeg synes du har fortjent din ferie, så flink som du har vært nå.
Det er ofte veldig smart å innimellom ta en liten pause både fra hverdag og slanking.
Merker bare hvor deilig det er å ta helg .
Ikke overspise eller ta den helt ut, men bare nippe og nyte alt det som ellers er forbudt.
Det er liksom livet det da.
Så nyt det, og vær veldig velkommen tilbake i oktober.
klem, Ragnhild