I''m back!
Vel, vel...så var jeg tilbake etter laaang tids fravær. Det har vært sommerferie, sykdom, sommer...you name it, og det vises på vekta, gitt. Jaja...regner med at dette er easy come - easy go-kiloer *optimist på grensen til dum*
Uansett er jeg ikke tilbake der jeg startet i februar en gang (84.4 kilo) og starter på ny frisk nå!
Begynte sånn smått i dag...selvom det er midt i uka og i slutten av måneden, men en gang skal man jo begynne. Planlegger å starte helt rolig med litt korte spaserturer og med å innføre 4-5 måltider om dagen igjen. Dvs bl.a. frokost! (på det området er jeg ytterst sløøøøv).
Setter ingen bestemte delmål ennå, annet enn at jeg neste sommer ønsker å være tilbake på midten av 60-tallet en plass. Da har jeg vel ikke tatt meg vann over hodet vel?
Ser at alle mine bekjente her inne ramlet av omtrent samtidig med meg, men håper at det skyldes sommeren der også. Og nå skal jeg ta meg en runde i andres dagbøker og glane litt *S*
Ha en fortsatt fin sommerdag alle!
Kort innpå
Jeg er visst inne i et slankevakum for tiden. Egentlig er ikke slankemotivasjonen borte, men jeg fortsetter å være dårlig. Ekstremspredningen av bjerkepollen i kombinasjon med en infeksjon i kroppen gjør at jeg ikke har ork til noe som helst. Var hos bedriftslegen for 4 uker siden og fikk beskjed først i helgen om infeksjonen og om at jeg må tilbake. Har ikke hatt tid ennå, men regner med at jeg får en antibiotikakur som tar knekken på dette rimelig kjapt. Men vekta holder seg overraskende stabil uten trening og uten det helt store slankekostholdet. Skeier dog ikke helt ut (men det skyldes vel mest manglende matlyst....).
Satser på at over pinsehelgen er jeg i gang med kur og at det verste pollenhelvete er over. Og DA skal jeg i gang igjen med trening og sunn spising. Tro meg....jeg er møkk lei av å sitte på rævva i sofaen og av å være stuptrøtt med null energi!
I''ll be back! *Swarzenegger-stemme*
Og beklager min manglende oppfølging av dere andre. Skal se hva jeg får gjort i løpet av uka *S*
Fortsatt sjuk
Hfmr. Nå holder det snart, synes jeg. Har jo ikke ork og overskudd til å konse på trening og kosthold sånn som formen er nå. Måtte holde meg hjemme fra jobb i går også pga den fordømte halsen. På tide å gå til legen snart kanskje? *vegrer* Jaja. Tror kanskje pollensesongen gjør sitt også *host, hark, snyt* Men jeg er bare SÅÅÅÅ inderlig lei. Vil bli frisk NÅ!
Tror neppe jeg har overspist de siste dagene, men det blir uregelmessige måltider og mye tull, dessverre. Og trening er lik nada, null, niks, rien!
I morgen tror jeg jaggu jeg skal jogge i ren trass. Blir vel neppe verre, selvom jeg er redd det kommer til å bli en helvetes opplevelse.
Jaja...sola skinner og sommeren har jaggu kommet til Oslobygda. Får vel være glad for det *smiler stivt*
Ha en fortsatt god dag, folkens!
Offisiell veiedag....
Jaja....frem og tilbake er like langt sånn circa. Skjønner meg ikke helt på kroppen min om dagen, men det er noe voldsomt til svinging. Nesten en kilo opp siden tirsdag. Vet jo at det ikke er reelt fett! Men vet sannelig ikke hvilken vekt jeg skal stole på. Tirsdagsveiinga var etter en dag med helt normalt matinntak, men null bevegelse (var syk). I går måtte jeg bare ha noe mat med smak og spiste fem pizzabiter (tynn, italiensk pizza)....og uansett hva noen tror og ikke tror, så tror ikke jeg det kan gjøre sånne utslag på vekta. Mye salt i pizza = mye vann i kroppen??
Orker ikke deppe for mye, jeg. Håper og tror at over helgen er jeg kvitt forkjølelsen sånn nogenlunde slik at jeg får rutine på treninga igjen. Har også lekt med tanken på å sette opp en ukesmeny slik at jeg har noe fast å forholde meg til. En meny som jeg forhåndsregner kalorier på slik at jeg vet at jeg får passe med kalorier (ikke for mye, ikke for lite). I lengden er den slags sikkert slitsomt, men jeg tenkte jeg skulle prøve noen uker. Har seks uker igjen til ferien (1. delmål) og vilvilvilvilvilvilvilvilvil ha klart i hvert fall minus ti kilo til den tiden. Til sammen, altså. Begynte på 84.4. Dvs at jeg har 3.7 kilo to go. Med mitt tempo kan det bli snaut med tid...men jeg prøver nå lell. Og går det ikke, så går det ikke *skriver kontrakt med meg selv om ikke å bli hysterisk, deppa, sur og demotivert pga "manglende" suksess* Pokker heller, jeg har jo begynt på noe som gjør godt for helsa. Er da suksess i seg selv!
Gårsdagens inntak:
Frokost: Lettyoghurt m/müsli
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: "slanke"-sjokoladekake (slanke fordi jeg fikk i meg tre biter før hele kaka gikk i gulvet....etter å ha tatt en sving innom kneet på mitt lyse skjørt)
Middag: 5 stk pizza m/rømmedressing (mmm...godt!)
God helg alle *S*
Urk
Hei, hei. Har ikke vært her inne på noen dager grunnet en helvetes forkjølelse som ikke vil gi slipp. Skulle egentlig ikke på vekta før på fredag, men snek meg på den i går, og det ser ut til at stagnasjonen er over. Og det er jo bra. Men jeg merker at jeg blir i litt dårlig humør av ikke å få trena. Har mer eller mindre bodd i sofaen siden fredag ettermiddag, og gikk på jobb i dag fordi jeg kjedet meg. Burde nok heller ha gått til legen og fått en sykemelding...men men *atsjoooo*
Ser ingen vits i å ramse opp hva jeg har spist siden sist. Det har ikke vært noen utskeielser. Snarere tvert i mot. Har nok heller spist for lite og for sjelden de siste dagene.
Regner ikke med noe trim før over helgen. Ny frisk!
Beslutning
Jeg beslutter herved at siste halvdel av forrige uke og første halvdel av denne uken er som ikke-uke å regne! *setter strek* Fy søren, for et rævvahumør jeg har vært i. Ikke har jeg vært spesielt flink heller.
Jeg har også besluttet å utsette neste veiing til neste fredag, og ikke førstkommende. Jeg må komme meg ut av hysteriet rundt noen gram hit og dit. Ergo skal jeg kun konsentrere meg om å være flink og få rutine på treninga igjen fram til da. Det viktigste er jo helsa, for faen!
Kunne bare mensen komme nå, så *ler*
I går ble det heller ingen trening, da min treningsvenninne forsov (!) seg til en time kvart over fem! Vet utmerket godt at jeg kunne ha gått alene, men jeg er rett og slett ikke tøff nok i trynet til det ennå. Kunne i hvert fall ha gått en tur, men gadd rett og slett ikke *sukk* Etter å ha ringt venninna ørten ganger (skjønte at hun sov!), så kjempet meg gjennom snørrogførti fjortiser på Oslo City, for deretter å måtte stå på en forsinket og overfylt t-bane hjem, var det nok! Man kunne ha skjært seg på meg.....så jeg gikk og la meg i ren trass kl 21.30, jeg. Våknet litt blidere i dag og planen er (igjen) å få trent i dag *krysser fingre for at ikke noe uforutsett skjer atter en gang*
I går spiste jeg:
Frokost: Lettyoughurt m/ müsli og en banan
Lunsj: Salat med bønner, skinke og pasta
Mellom: En appelsin og en mandarin
Middag: Svinefilet med ris og tomatsaus
Ha en fin dag folkens *S*
Kjeeeder meg.....
Og der var vi tatt av den store, stygge vårrastløsheten, ja. Man skal liksom bli så kåt og yr og vill når det er vår, men ikke denne dama, nei. Blir bare sur, rastløs og slapp, jeg. Klarer ikke å konsentrere meg fullt om noe som helst. Ei heller slanking, merker jeg.
Jeg vil hele tiden at det skal skje et_eller_annet. Uten at jeg helt vet hva. Men å sitte på stussen på åffissen hele dagen er i hvert fall ikke det jeg vil! Erfaringsmessig pleier det å gå over i mai en gang *venter utålmodig*
Nuvel...gårsdagens inntak:
Frokost: lettyoughurt m/müsli og appelsin
Lunsj: To skiver brød, kalkun-steaklet m/ost og remulade, fiskepudding m/majones (ikke lett nei) og en skive ost
Mellom: Go''morgen youghurt og banan
Middag: To stk pizza
Ikke helt etter Grete Roede, nei....Men det var ikke dagen for mager mat og dårlig samvittighet i går. Enkelt og greit!
Null trim. Men i dag SKAL jeg på Friskis&Svettis. Riktignok ikke på noe høy-tempo-greier, men på Stretch/avspenning. Er stiv fra sånn ca issen til sånn ca ytterste leddet på stortåa, så dette tror jeg blir en ren helseinvestering!
Ha en fortsatt god dag, alle.
Trøtt i trynet
Uff, jeg er visst en omvendt Kong Midas i dag. Alt jeg tar i blir til kaos. Snubler i egne ben, mister alt jeg prøver å gripe, venstre pupp er vakkert kaffefarget (genseren assa) og datasystemet vil ikke noe av det jeg vil! Nå er det tredje gangen jeg prøver meg her i dag også *urk*
Det er mandag, det regner og jeg er fortsatt like premenstruell *dobbelturk* Men det er vel forbigående som alltid ;-)
Og i det minste så kan jeg glede meg over at disse sidene består! *S* Så har jeg det minste et sted å sutre når verden og vekta er litt vanskelige ;-) Kjempebra!!
Helgen har vært rotete i matveien som vanlig. Jeg strever ikke med overspising i helgen, men det motsatte. Underlig i grunnen. Her er i hvert fall helgens skriftemål:
Fredag:
Frokost: banan og lettyoughurt
Lunsj: salat med crab-sticks, bønner og pasta
Mellom: banan og lettyoughurt m/müsli
Middag: to skiver med tre speilegg og en tomat
Lørdag:
Frokost: 2 skiver med gulost og kokt skinke
Middag: Biff med løk, sopp, kokte poteter og peppersaus (måtte plutselig bare ha rødt kjøtt!)
Kvelds: X antall pils
Søndag:
Sen frokost: Tre skiver med gulost (først fyser'n på rødt kjøtt, så på gulost, gitt)
"Middag": To skiver med gulost (har man fått dilla, så har man fått dilla)
Kvelds: Banan og lettyoughurt med müsli
Det ble null trim dessuten! Orka bare ikke, jeg, selvom jeg vet at det hjelper på humøret og psyken. Men det er da forskjell på liv og lære, for pokker! ;-)
I dag skal det venninneskravles på kafe, men ikke noe annet enn Farris og kaffe skal passere forbi denne drøvelen!
I morgen håper jeg å finne tilbake til trimrutinene igjen, da vi skal på Friskis&Svettis.
Ha en fortsatt fin (?) mandag, folkens *S*
Full stopp......
Noen som har litt pent brukt motivasjon å selge meg? *sukk* Det ser ut til at kroppen har gått i dvale og tviholder på spekklaget :-( Håpet i det lengste at vekta forrige fredag var vann i kroppen, men grammene er der fortsatt..... Og jeg som har trena SÅ fordømt mye til og med!
Og nå som jeg trenger dere mer enn noensinne, så er det nedlegging på gang :-(
Jaja, man kan jo alltids håpe (er da naiv på grensen til dum) at det fortsatt er vann i kroppen. Det kjennes nemlig ut som om mensen er på vei. Har såre bryster, magen står som en ballong og jeg har fryktelig lyst til å bite hodet av noen! *knurrrrr*
Hvis ikke vekta viser fremgang av noe slag neste fredag, så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Må i hvert fall overbevise meg selv om at det jeg gjør er sunt for helsa...blæh!
Gårsdagens inntak:
Frokost: Go''morgen youghurt og banan
Lunsj: Salat m/kylling, bønner og pasta
Mellom: lettyoughurt og 2-3 knaskegulrøtter (og appelsin? Husker pokker''n meg ikke!)
Middag: En-manns-pizza (droppet steppen grunnet ømme muskler og dro på kafe i stedet for)
Også ble det 1 pils og to kaffe....flink, vel? Hm? Bare EN pils, liksom. Likner ikke meg.
Siden det ikke ble step i går, blir det aerobic eller spin i dag. Har jeg lyst? Not! Men vet jo at trim hjelper på humøret. Også den usakelige pms-driten...
Jaja....man får vel bare prøve å holde ut litt til.
God helg alle *S*
Æsj....
Triste nyheter *sukk* Kjente at jeg allerede hadde "meldt meg ut" mentalt, og tenkte at det var null vits å skrive noe som helst mer her inne. Hva var vitsen, liksom. Men så svinset Aasalill innom og tipset om at det kanskje kom en ny slankedagbok. Så da skal jeg holde ut til det kommer noe nytt, eller til det ikke lenger er noe håp om en slankedagbok *dobbeltsukk*
Jaja, vi får holde skansen enn så lenge og late som om det er normaltilstander. Så her følger gårsdagens skriftemål:
Frokost: Go''morgen youghurt og banan
Lunsj: Salat med kylling, bønner og pasta
Mellom: Appelsin, lettyoughurt og 2 knaskegulrøtter
Middag: Restemiddag av karbonadedeig, ris og pastasaus på glass (de er faktisk magre disse ferdiglagde sausene basert på tomater og løk osv)
Også jogget jeg i 45 min i går. Ny rekord! Kjenner at jeg har tatt meg for mye ut, faktisk. Og jeg som skal på Step i dag. Tror kanskje jeg må bli flinkere til å tenke meg litt om. Muskler trenger hvile for å bygges også, og jeg er tross alt ingen veltrent person (i hvert fall ikke ennå). I morgen skal det i hvert fall hviles! Da skal jeg innta sofahorisontalen m/fjernkontrollen innen rekkevidde. Og der skal det "grøftes" til sengetid! Gleder meg.....
Lykke til videre, alle medslankere....la oss håpe at dette får en happy ending *S*
Stiiiiiv
Var på aerobics i går for første gang på...tja....6-7 år? Det var en enkel basistime, men fytte så stiv og tung jeg er i lemmene i dag. Og jeg som har ubrytbar joggeavtale i dag også *stønn* Tror jeg skal passe meg pittelitte grann for ikke å bli treningslei. Skal jo tross alt på Step i morra også. Jaja....vi får ta det som det kommer.
Gårsdagens skriftemål:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: Lettyoughurt og 3-4 knaskegulrøtter
Middag: Salat av tzatziki, ris, poteter, tomater, bønner, marinerte oliven (yummi!) Var nemlig på kafe etter treninga, men tror ikke dette var den verste middagen.
Etter middag: Cappucino m/én sukkerbit (Mot norrrrmalt 3 - tror jaggu jeg tar tre neste gang! Det får være måte på til fanatisme også)
Vel, det var det hele for i dag. Motivasjonen er jevnt stabil enn så lenge *S*
Ha en fin dag!
I rute igjen
Heia *S* Gårsdagen gikk en smule bedre enn helgen, takk og pris. Vet sannelig ikke hva som skjedde med apetitten min, jeg.
Klarte til og med å gå på pub og drikke Farris og kaffe *småstolt*
Dette spiste jeg:
Frokost: Banan og lettyoughurt (kjedelig, men lettvint og greit)
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: Appelsin
Middag: (pubmat) Ciabatta med kylling, kokos og chili - merket lite til chilien, men desto mere til kokosen. Det ble nesten for mye av det gode! Det aner meg dessuten at det er mye fett i kokos...men pøtt, pøtt.
Gikk også en 35 minutters tur og tok "kun" 140 sit-ups.
I dag skal jeg prøve aerobic for første gang på lenge. Step''en sist torsdag gikk bra, så det blir nok ikke så ille dette heller. Skal i det minste klare å organisere ben og armer bedre denne gangen *ler*
Ha en fortsatt fin slankedag alle *S*
Rotete helg
Dette har vært en usedvanlig rotete helg i matveien. Ble akutt møkk matlei på fredag, og spiste kun for å holde sultfølelsen unna. Hadde det likedan på lørdag, og det gikk i lettvint mat a la bananer, lettyoughurter og pumpernickelbrød uten pålegg. Merkelige greier. Matlysten var tilbake søndag, så da ble det pitabrød med karbonadedeig ++ til frokost!
Helgens skriftemål:
Fredag:
Frokost: banan og lettyoughurt
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Middag (?) Det ble altså 3 skiver pumpernickel og en lettyoughurt sånn ca hver time utover kvelden + en flaske tørr hvitvin
Lørdag:
Frokost: 2 kneipskiver med fiskepudding (og pittelitte granne majones)
Mellom/middag/kvelds: 3 pumpernickelskiver, 2 lettyoughurt og 2 bananer
Søndag:
Frokost: 3 (!) pitabrød med tacokrydret karbonadedeig, youghurtdressing, salsa og grønnsaker
Lunsj: banan og lettyoughurt
Middag: 2 stk pitabrød med samme innhold som over
Jaja...altså ikke et helt sunt kosthold. Men, men. Fikk i hvert fall trimmet i helga. Takk og pris så striregnet det på fredag, så den avtalte joggeturen ble avlyst. Har sjeldent vært så glad for regn *fnis*
Lørdag gikk jeg halvannen times tur i skogen og søndag jogget jeg i ca 40 minutter.
Ha en fortsatt god mandag, folkens *S*
Et skritt fram og to tilbake?
Høh! Var mentalt forberedt på stagnasjon, men ikke på vektOPPgang! Hfmr! Hadde jeg enda skjønt hvorfor, men jeg har jo for fa...vært flink siste uke. Har til og med trent mer enn noensinne (6 dager med minst en times trening siden forrige veiing). Høhø, det er vel neppe muskler som er årsaken til vektoppgangen heller *mumle, mumle*
Jeg som nesten var sikker på å klare å komme ned til 77.5 og ny vektklasse i dag! (lettere overvekt). Nå må jeg vel vente et par-tre uker før jeg ser den, tenker jeg *mumler mer*
Ikke skal jeg ha mensen heller *grynt*
Dette er hva jeg døtta i trynet i går:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Lunsj: Den vanlige, forbannade kjedelige salaten med kylling og pasta
Mellom: Stor gulrot og Go''morgen youghurt
Middag: 2 kneipskiver m/fiskepudding
Kvelds: En prøvepakning med sånne brødpinner og ostedip (50 gram - 110 kalorier...altså ikke så verst til snacks å være)
Det ble også step-debut i går. Svetta som en gris i en time, gitt. Gøy varre også. Selvom jeg helst ikke vil innrømme at noe som helst er gøy i dag :-\
Det underlige (og motvillig positive) er at jeg målte meg sist jeg veide 78.8. Dro seffers fram målebåndet i dag etter den begredelige veiinga (med det resulatet at jeg kom for sent på jobb). Høh...snakk om å være opphengt *må flire* Uansett...noe må jo ha skjedd, for 10 cm har forsvunnet selvom jeg nå har samme vekt som ved forrige måling. Her kommer de tre målingene så langt:
Høyre lår: 68 - 66 - 64
Venstre lår: 67 - 66 - 65
Lår samlet: 108 - 105 - 104
Hofte: 109 - 109 - 108
Mage: 108 - 104 - 101
Midje: 93 - 90 - 88
Overarm: 34 - 33 - 33
Jaja....what goes around, comes around.
God helg alle *S*
Svake menneske....
Hm...gjett hvem som ikke motsto utepilsfristelsene i går, da. Har en nyansatt kollega som tre ganger har prøvd å være sosial og få oss ut på pils. Alle tre gangene har jeg sagt "nei, skal hjem og jogge" og begynte å føle meg litt dum. Dessuten hadde jeg jo grusomt lyst på pils da *flirer*
Så det ble ikke jogging i går, men derimot 4 pils og en restaurantmiddag som kanskje ikke var den sunneste. Spiste blåskjellsuppe m/et berg av ferske blåskjell...(mmm, sunt og godt), men fløten i suppa og brødet med hvitløkssmør var nok ikke helt etter boka.
Jaja, i dag skal det i hvert fall steppes! Det ble ikke noe første gangen pga syke venninner, men i dag er de friske og raske. Etterpå skal vi på kino. Eventuelt legevakta...*flirer*
Jeg har lest mange dagbøker her inne og sett at det store problemet til folk flest er å holde seg unna sjokolade og kaker. Jeg har liksom ikke helt klart å sette meg inn i det der, jeg. Har nemlig ikke hatt det behovet. Men nå ser jeg jo tydelig at MIN svøpe er denne fordømte pilsen! Rent helsemessig er sikkert det inntaket jeg har nærmest sunt (for det har legen min sagt...hihi), men slankemessig er det helvete!
Leste forresten en artikkel om sjokoladeavhengighet i går. Der sto det at det er et stoff i sjokolade som også finnes i heroin. Problemet er altså IKKE sukkeret og fettet, men dette stoffet som gjør at man ved daglig inntak blir avhengig. Og at man kan bli svimmel og kvalm hvis man ikke får sjokolade. Det eneste botemiddelet var visst å være streng med seg selv noen dager. Det går nemlig temmelig fort over. Skjønner jo nå at folk virkelig sliter!
Så var det gårsdagens skriftemål:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Mellom: Håndfull druer (bombe...)
Lunsj: Salat med kylling, crabsticks og pasta (bombe...)
Mellom: Håndfull druer (bombe....fnis)
Middag: 4 pils og blåskjellsuppe
Null trening.
Ha en fortsatt god dag, alle *S*
koselig at du kommer tilbake da...
rundt 60 tallet klarer du nok ! du har jo tross alt nesten et helt år på deg.
4-5 måltider, ja.. det har jeg også litt prob. med.. bllir så altfor ofte få store måltider (FYYYYYY)
men men, hver dag en ny mulighet
stå på