← Alle dagbøker
diarist.Alias

LenaM

58 år170 cm37 innlegg 2002 0 følgere

Start81,9 kg
Sist80,5 kg
Endring−1,4 kg
BMI nå27,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. mars 200231. juli 2002
😑80,5 kg

I''m back!

Vel, vel...så var jeg tilbake etter laaang tids fravær. Det har vært sommerferie, sykdom, sommer...you name it, og det vises på vekta, gitt. Jaja...regner med at dette er easy come - easy go-kiloer *optimist på grensen til dum*

Uansett er jeg ikke tilbake der jeg startet i februar en gang (84.4 kilo) og starter på ny frisk nå!

Begynte sånn smått i dag...selvom det er midt i uka og i slutten av måneden, men en gang skal man jo begynne. Planlegger å starte helt rolig med litt korte spaserturer og med å innføre 4-5 måltider om dagen igjen. Dvs bl.a. frokost! (på det området er jeg ytterst sløøøøv).

Setter ingen bestemte delmål ennå, annet enn at jeg neste sommer ønsker å være tilbake på midten av 60-tallet en plass. Da har jeg vel ikke tatt meg vann over hodet vel?

Ser at alle mine bekjente her inne ramlet av omtrent samtidig med meg, men håper at det skyldes sommeren der også. Og nå skal jeg ta meg en runde i andres dagbøker og glane litt *S*

Ha en fortsatt fin sommerdag alle!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😀1. august 2002
heya..

koselig at du kommer tilbake da...

rundt 60 tallet klarer du nok ! du har jo tross alt nesten et helt år på deg.

4-5 måltider, ja.. det har jeg også litt prob. med.. bllir så altfor ofte få store måltider (FYYYYYY)

men men, hver dag en ny mulighet

stå på
😑77,9 kg

Kort innpå

Jeg er visst inne i et slankevakum for tiden. Egentlig er ikke slankemotivasjonen borte, men jeg fortsetter å være dårlig. Ekstremspredningen av bjerkepollen i kombinasjon med en infeksjon i kroppen gjør at jeg ikke har ork til noe som helst. Var hos bedriftslegen for 4 uker siden og fikk beskjed først i helgen om infeksjonen og om at jeg må tilbake. Har ikke hatt tid ennå, men regner med at jeg får en antibiotikakur som tar knekken på dette rimelig kjapt. Men vekta holder seg overraskende stabil uten trening og uten det helt store slankekostholdet. Skeier dog ikke helt ut (men det skyldes vel mest manglende matlyst....).

Satser på at over pinsehelgen er jeg i gang med kur og at det verste pollenhelvete er over. Og DA skal jeg i gang igjen med trening og sunn spising. Tro meg....jeg er møkk lei av å sitte på rævva i sofaen og av å være stuptrøtt med null energi!

I''ll be back! *Swarzenegger-stemme*

Og beklager min manglende oppfølging av dere andre. Skal se hva jeg får gjort i løpet av uka *S*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele😄14. mai 2002
Hei LenaM,
Så du er syk du da stakkar? Høres ikke morsomt ut med pollenallergi og infeksjon. Får håpe du får noe som hjelper deg til å bli frisk, fort!

Fint at vekta holder seg da, selv med rompa godt planta i sofan :-)

God bedring!

Nef
😈78,1 kg

Fortsatt sjuk

Hfmr. Nå holder det snart, synes jeg. Har jo ikke ork og overskudd til å konse på trening og kosthold sånn som formen er nå. Måtte holde meg hjemme fra jobb i går også pga den fordømte halsen. På tide å gå til legen snart kanskje? *vegrer* Jaja. Tror kanskje pollensesongen gjør sitt også *host, hark, snyt* Men jeg er bare SÅÅÅÅ inderlig lei. Vil bli frisk NÅ!

Tror neppe jeg har overspist de siste dagene, men det blir uregelmessige måltider og mye tull, dessverre. Og trening er lik nada, null, niks, rien!

I morgen tror jeg jaggu jeg skal jogge i ren trass. Blir vel neppe verre, selvom jeg er redd det kommer til å bli en helvetes opplevelse.

Jaja...sola skinner og sommeren har jaggu kommet til Oslobygda. Får vel være glad for det *smiler stivt*

Ha en fortsatt god dag, folkens!
😑78,1 kg

Offisiell veiedag....

Jaja....frem og tilbake er like langt sånn circa. Skjønner meg ikke helt på kroppen min om dagen, men det er noe voldsomt til svinging. Nesten en kilo opp siden tirsdag. Vet jo at det ikke er reelt fett! Men vet sannelig ikke hvilken vekt jeg skal stole på. Tirsdagsveiinga var etter en dag med helt normalt matinntak, men null bevegelse (var syk). I går måtte jeg bare ha noe mat med smak og spiste fem pizzabiter (tynn, italiensk pizza)....og uansett hva noen tror og ikke tror, så tror ikke jeg det kan gjøre sånne utslag på vekta. Mye salt i pizza = mye vann i kroppen??

Orker ikke deppe for mye, jeg. Håper og tror at over helgen er jeg kvitt forkjølelsen sånn nogenlunde slik at jeg får rutine på treninga igjen. Har også lekt med tanken på å sette opp en ukesmeny slik at jeg har noe fast å forholde meg til. En meny som jeg forhåndsregner kalorier på slik at jeg vet at jeg får passe med kalorier (ikke for mye, ikke for lite). I lengden er den slags sikkert slitsomt, men jeg tenkte jeg skulle prøve noen uker. Har seks uker igjen til ferien (1. delmål) og vilvilvilvilvilvilvilvilvil ha klart i hvert fall minus ti kilo til den tiden. Til sammen, altså. Begynte på 84.4. Dvs at jeg har 3.7 kilo to go. Med mitt tempo kan det bli snaut med tid...men jeg prøver nå lell. Og går det ikke, så går det ikke *skriver kontrakt med meg selv om ikke å bli hysterisk, deppa, sur og demotivert pga "manglende" suksess* Pokker heller, jeg har jo begynt på noe som gjør godt for helsa. Er da suksess i seg selv!

Gårsdagens inntak:
Frokost: Lettyoghurt m/müsli
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: "slanke"-sjokoladekake (slanke fordi jeg fikk i meg tre biter før hele kaka gikk i gulvet....etter å ha tatt en sving innom kneet på mitt lyse skjørt)
Middag: 5 stk pizza m/rømmedressing (mmm...godt!)

God helg alle *S*
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Rinemor3. mai 2002
Synes du har vært flink, jeg! Sikkert bare litt vann som gjør at det økte littegranne. Sannelig ikke lett å forstå seg på disse kroppene våre, nei!
Stå på! Du når målet ditt før sommeren!
c.AuthorAlias cat743. mai 2002
Ikke depp... Kroppen blir alltid merkelig når du gjør noe den ikke er vant med - og for mitt vedkommende innebærer ofte det å suge til seg vann som et trekkpapier. ;)
Og... dersom du ikke er helt sylta vil jeg - i nyfunnen treningsiver - anbefale deg å starte litt pent med én gang. Man føler seg iallfall som regel _mye_ bedre etterpå. Bare ikke ta deg helt ut.
Klem, lykke til og god helg!
c.AuthorAlias Nefele😉3. mai 2002
Huff da, ikke noe morsomt å være syk nei. Håper du føler deg bedre nå.

Synes ikke du skal deppe over den vekta nei. Sånn er vekta mi også, så det blir bare tull å veie seg for ofte. Du har vel hatt bra nedgang siden forrige offisielle veiedag, så du kan trygt være fornøyd.

Åh, pizza med rømmedressing hørtes bare helt nydelig ut.... *sikle*

Ha en fin og frisk helg!

Nef
Bilde
☹️77,2 kg

Urk

Hei, hei. Har ikke vært her inne på noen dager grunnet en helvetes forkjølelse som ikke vil gi slipp. Skulle egentlig ikke på vekta før på fredag, men snek meg på den i går, og det ser ut til at stagnasjonen er over. Og det er jo bra. Men jeg merker at jeg blir i litt dårlig humør av ikke å få trena. Har mer eller mindre bodd i sofaen siden fredag ettermiddag, og gikk på jobb i dag fordi jeg kjedet meg. Burde nok heller ha gått til legen og fått en sykemelding...men men *atsjoooo*

Ser ingen vits i å ramse opp hva jeg har spist siden sist. Det har ikke vært noen utskeielser. Snarere tvert i mot. Har nok heller spist for lite og for sjelden de siste dagene.

Regner ikke med noe trim før over helgen. Ny frisk!

😐78,8 kg

Beslutning

Jeg beslutter herved at siste halvdel av forrige uke og første halvdel av denne uken er som ikke-uke å regne! *setter strek* Fy søren, for et rævvahumør jeg har vært i. Ikke har jeg vært spesielt flink heller.

Jeg har også besluttet å utsette neste veiing til neste fredag, og ikke førstkommende. Jeg må komme meg ut av hysteriet rundt noen gram hit og dit. Ergo skal jeg kun konsentrere meg om å være flink og få rutine på treninga igjen fram til da. Det viktigste er jo helsa, for faen!

Kunne bare mensen komme nå, så *ler*

I går ble det heller ingen trening, da min treningsvenninne forsov (!) seg til en time kvart over fem! Vet utmerket godt at jeg kunne ha gått alene, men jeg er rett og slett ikke tøff nok i trynet til det ennå. Kunne i hvert fall ha gått en tur, men gadd rett og slett ikke *sukk* Etter å ha ringt venninna ørten ganger (skjønte at hun sov!), så kjempet meg gjennom snørrogførti fjortiser på Oslo City, for deretter å måtte stå på en forsinket og overfylt t-bane hjem, var det nok! Man kunne ha skjært seg på meg.....så jeg gikk og la meg i ren trass kl 21.30, jeg. Våknet litt blidere i dag og planen er (igjen) å få trent i dag *krysser fingre for at ikke noe uforutsett skjer atter en gang*

I går spiste jeg:
Frokost: Lettyoughurt m/ müsli og en banan
Lunsj: Salat med bønner, skinke og pasta
Mellom: En appelsin og en mandarin
Middag: Svinefilet med ris og tomatsaus

Ha en fin dag folkens *S*
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😉25. april 2002
Hei.
Ja, av og til må en virkelig lete lenge og vel etter motivasjonen, den har en merkelig tendens til å gjemme seg bort. Støtter det fullt og helt når det gjelder dette med veiing. Ut og gå og utsett veiinga ei uke så skal du se du får resultater etter hvert!! Har ikke skjønt poenget med å veie seg hver dag, blir så deppa hvis jeg har hatt "en dårlig dag" og ser at "HJELP 100 GRAM OPP". Da er det bedre å ikke veie seg før noen dager etter og kunne si "JIPPI 1 KILO NED"!!! For eksempel. (Har en tendens til å skrive slik jeg tenker, og det kan være ganske surrete iblant. Håper du forstår hva jeg mener allikevel...)

Lykke til med en sunn og sporty uke!!????????????
M.
c.AuthorAlias fett nok.24. april 2002
Hei og takk for kommentar i boka mi.

Dagen var ikke så lett ser jeg, men er det ikke gjerne slik da?
Begynner dagen/uka på skeive, går gjerne mer på skeife (spes humøret).
Trøsten er jo at da kan det bare bli bedre, ikke sant?

Stå på!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Nefele😵24. april 2002
"Godt" å se at fler enn jeg sliter..... Ser lett kun de superflinke her inne. Og alle kan vel ikke være superflinke hele tiden vel? Jeg blir med på å utsette veiing til neste uke. Det har funket før....

Ha en bedre dag *S*

Siv
Bilde
😛78,8 kg

Kjeeeder meg.....

Og der var vi tatt av den store, stygge vårrastløsheten, ja. Man skal liksom bli så kåt og yr og vill når det er vår, men ikke denne dama, nei. Blir bare sur, rastløs og slapp, jeg. Klarer ikke å konsentrere meg fullt om noe som helst. Ei heller slanking, merker jeg.

Jeg vil hele tiden at det skal skje et_eller_annet. Uten at jeg helt vet hva. Men å sitte på stussen på åffissen hele dagen er i hvert fall ikke det jeg vil! Erfaringsmessig pleier det å gå over i mai en gang *venter utålmodig*

Nuvel...gårsdagens inntak:
Frokost: lettyoughurt m/müsli og appelsin
Lunsj: To skiver brød, kalkun-steaklet m/ost og remulade, fiskepudding m/majones (ikke lett nei) og en skive ost
Mellom: Go''morgen youghurt og banan
Middag: To stk pizza

Ikke helt etter Grete Roede, nei....Men det var ikke dagen for mager mat og dårlig samvittighet i går. Enkelt og greit!

Null trim. Men i dag SKAL jeg på Friskis&Svettis. Riktignok ikke på noe høy-tempo-greier, men på Stretch/avspenning. Er stiv fra sånn ca issen til sånn ca ytterste leddet på stortåa, så dette tror jeg blir en ren helseinvestering!

Ha en fortsatt god dag, alle.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil3😄23. april 2002
Hei.
Ha, ha, du har nå humoren i behold, da, og det er bra.
Syns du er fantastisk flink til å spise lettyoghurt. Kjøpte en 4-pakning en gang, spiste 1/2 og kastet resten. Syns det smakte pyton, klistret seg til både tenner og gane...
Lykke til, skal se motivasjonen snart kommer tilbake.
M.
c.AuthorAlias cat74😉23. april 2002
Hei!
Har du prøvd å gjøre noe annet som trim? Det kan være gøy å prøve rollerblades/sykkel/gå tur innimellom når den store "har ikke lyst til å trene" stikker innom. Jeg synes iallfall det letter både kropp og sjel å røre litt på meg - selv om det ikke er det store orket i studio. ;)
Det du skriver om størrelser forundrer meg ikke. Bryr meg ikke så veldig mye heller. Om fjortispenger er bedre enn mine - ja så PILUTTA dem. Da bruker jeg dem heller et annet sted. ;)
Klem.
☹️78,8 kg

Trøtt i trynet

Uff, jeg er visst en omvendt Kong Midas i dag. Alt jeg tar i blir til kaos. Snubler i egne ben, mister alt jeg prøver å gripe, venstre pupp er vakkert kaffefarget (genseren assa) og datasystemet vil ikke noe av det jeg vil! Nå er det tredje gangen jeg prøver meg her i dag også *urk*

Det er mandag, det regner og jeg er fortsatt like premenstruell *dobbelturk* Men det er vel forbigående som alltid ;-)

Og i det minste så kan jeg glede meg over at disse sidene består! *S* Så har jeg det minste et sted å sutre når verden og vekta er litt vanskelige ;-) Kjempebra!!

Helgen har vært rotete i matveien som vanlig. Jeg strever ikke med overspising i helgen, men det motsatte. Underlig i grunnen. Her er i hvert fall helgens skriftemål:

Fredag:
Frokost: banan og lettyoughurt
Lunsj: salat med crab-sticks, bønner og pasta
Mellom: banan og lettyoughurt m/müsli
Middag: to skiver med tre speilegg og en tomat

Lørdag:
Frokost: 2 skiver med gulost og kokt skinke
Middag: Biff med løk, sopp, kokte poteter og peppersaus (måtte plutselig bare ha rødt kjøtt!)
Kvelds: X antall pils

Søndag:
Sen frokost: Tre skiver med gulost (først fyser'n på rødt kjøtt, så på gulost, gitt)
"Middag": To skiver med gulost (har man fått dilla, så har man fått dilla)
Kvelds: Banan og lettyoughurt med müsli

Det ble null trim dessuten! Orka bare ikke, jeg, selvom jeg vet at det hjelper på humøret og psyken. Men det er da forskjell på liv og lære, for pokker! ;-)

I dag skal det venninneskravles på kafe, men ikke noe annet enn Farris og kaffe skal passere forbi denne drøvelen!

I morgen håper jeg å finne tilbake til trimrutinene igjen, da vi skal på Friskis&Svettis.

Ha en fortsatt fin (?) mandag, folkens *S*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen👻22. april 2002
Hei Lena !
Tror det kløne greiene er noe som går. Sliter med det samme om dagen. Misunner deg at du er så flink i matveien da. Hvordan reagerer du på x ant. øl når du er på slankern. Jeg tåler jo ikke lenger å lukte på korken ;-)
78,8 kg

Full stopp......

Noen som har litt pent brukt motivasjon å selge meg? *sukk* Det ser ut til at kroppen har gått i dvale og tviholder på spekklaget :-( Håpet i det lengste at vekta forrige fredag var vann i kroppen, men grammene er der fortsatt..... Og jeg som har trena SÅ fordømt mye til og med!

Og nå som jeg trenger dere mer enn noensinne, så er det nedlegging på gang :-(

Jaja, man kan jo alltids håpe (er da naiv på grensen til dum) at det fortsatt er vann i kroppen. Det kjennes nemlig ut som om mensen er på vei. Har såre bryster, magen står som en ballong og jeg har fryktelig lyst til å bite hodet av noen! *knurrrrr*

Hvis ikke vekta viser fremgang av noe slag neste fredag, så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Må i hvert fall overbevise meg selv om at det jeg gjør er sunt for helsa...blæh!

Gårsdagens inntak:
Frokost: Go''morgen youghurt og banan
Lunsj: Salat m/kylling, bønner og pasta
Mellom: lettyoughurt og 2-3 knaskegulrøtter (og appelsin? Husker pokker''n meg ikke!)
Middag: En-manns-pizza (droppet steppen grunnet ømme muskler og dro på kafe i stedet for)
Også ble det 1 pils og to kaffe....flink, vel? Hm? Bare EN pils, liksom. Likner ikke meg.

Siden det ikke ble step i går, blir det aerobic eller spin i dag. Har jeg lyst? Not! Men vet jo at trim hjelper på humøret. Også den usakelige pms-driten...

Jaja....man får vel bare prøve å holde ut litt til.

God helg alle *S*

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄22. april 2002
Ikke depp! Det kommer gladere dager! Og nå har det jo vært helg, så jeg regner med at du er i bedre humør allerede, ihvertfall ettersom sidene her faktisk fortsetter!

Mandagsklem fra Aasalill! =)
c.AuthorAlias Prestige19. april 2002
Kjenner til PMS perioden jah..har lyst å drepe alt du ser me øyene :P Hehe..min kommer nok neste uke..hørte typen min sa "gruer meg allerede" Så derfor tenkte jeg at til helgen skal jeg nok ut en tur, hjelper alltid ¨på humøre !! *smile lurt* Syns du har vært utrolig flink som har gått ned såååå masse, går vannvittig tregt meg meg :(( STÅ PÅ !!
c.AuthorAlias Nefele19. april 2002
Hei Knurrrr *S*
Sinna altså? Da hjelper det sikkert med trening i dag. Synd det med vekta di da. Sikkert noen som tuklet med den! Så flink som du har vært så må det være eneste forklaring. Det er irriterende når vekta ikke vil det vi vil. Grrrrr.... Men, jeg er sikker på at du blir gledelig overrasket neste fredag. Keep up the good work, så blir sikkert du belønnet for det.

Fikk akkurat melding fra Baby i boka mi. Hun er en av de to som driver disse sidene. De jobber med å finne en løsning for oss. De legger ut mer info i løpet av helga. Det er lys i tunnellen!

God helg!

Nefele
c.AuthorAlias cat7419. april 2002
Så lurt å måle leggene!
Vanligvis kjenner jeg det på fingrene (ringer) om det er væske i kroppen, men siden den er til gravering nå så har jeg ikke det holdenpunktet heller. Er også i slutten av mensperioden så dette er (dessverre) den tiden i mnd hvor jeg vanligvis har minst vann i kroppen. Men hvem vet.
Likevel er jeg i bedre humør nå takket oppmuntringene. Jeg skal iallfall fortsette fram til slankere.com ev. forsvinner... så får jeg gjøre opp status da.
Håper du får en opptur humørmessig iallfall. For meg hjelper treningen veldig på deppe-/sinnadager. Men jeg kjenner meg sååå godt igjen i det du sier at du ikke har lyst til å trene. Klarer du å gå likevel så kommer du nok tilbake lettere til sinns. Dersom du trener på SATS så anbefaler jeg flyt (om de har det hos deg, da). Det er en time hvor du selv kan justere belastningen nokså mye. Ellers er den inspirert av aikido, qigong ol. Du slår mye luft med karateliknende håndkantslag (ikke spark). Og er man sinna kan man gjøre som meg - se for seg iritasjonsmomentet der hvor håndkanten treffer... Etter å ha slått løs i 30-45 min er man svett, sliten og ikke så sint lenger, men derimot fornøyd. Er du vant med aerobic så er ikke kombinasjonene særlig utfordrende.
Klem og lykke til.
78,8 kg

Æsj....

Triste nyheter *sukk* Kjente at jeg allerede hadde "meldt meg ut" mentalt, og tenkte at det var null vits å skrive noe som helst mer her inne. Hva var vitsen, liksom. Men så svinset Aasalill innom og tipset om at det kanskje kom en ny slankedagbok. Så da skal jeg holde ut til det kommer noe nytt, eller til det ikke lenger er noe håp om en slankedagbok *dobbeltsukk*

Jaja, vi får holde skansen enn så lenge og late som om det er normaltilstander. Så her følger gårsdagens skriftemål:

Frokost: Go''morgen youghurt og banan
Lunsj: Salat med kylling, bønner og pasta
Mellom: Appelsin, lettyoughurt og 2 knaskegulrøtter
Middag: Restemiddag av karbonadedeig, ris og pastasaus på glass (de er faktisk magre disse ferdiglagde sausene basert på tomater og løk osv)

Også jogget jeg i 45 min i går. Ny rekord! Kjenner at jeg har tatt meg for mye ut, faktisk. Og jeg som skal på Step i dag. Tror kanskje jeg må bli flinkere til å tenke meg litt om. Muskler trenger hvile for å bygges også, og jeg er tross alt ingen veltrent person (i hvert fall ikke ennå). I morgen skal det i hvert fall hviles! Da skal jeg innta sofahorisontalen m/fjernkontrollen innen rekkevidde. Og der skal det "grøftes" til sengetid! Gleder meg.....

Lykke til videre, alle medslankere....la oss håpe at dette får en happy ending *S*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi19. april 2002
Det er på
slankenett dot no
at det kommer ny slankedagbok i neste uke. Men vet ikke om den er gratis, forresten blir vel det i starten til vi er avhengige.....*sss*
Slankehilsen Sussi
78,8 kg

Stiiiiiv

Var på aerobics i går for første gang på...tja....6-7 år? Det var en enkel basistime, men fytte så stiv og tung jeg er i lemmene i dag. Og jeg som har ubrytbar joggeavtale i dag også *stønn* Tror jeg skal passe meg pittelitte grann for ikke å bli treningslei. Skal jo tross alt på Step i morra også. Jaja....vi får ta det som det kommer.

Gårsdagens skriftemål:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: Lettyoughurt og 3-4 knaskegulrøtter
Middag: Salat av tzatziki, ris, poteter, tomater, bønner, marinerte oliven (yummi!) Var nemlig på kafe etter treninga, men tror ikke dette var den verste middagen.
Etter middag: Cappucino m/én sukkerbit (Mot norrrrmalt 3 - tror jaggu jeg tar tre neste gang! Det får være måte på til fanatisme også)

Vel, det var det hele for i dag. Motivasjonen er jevnt stabil enn så lenge *S*

Ha en fin dag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill18. april 2002
Du hadde nok rett, og JA, det ER flaut i dag at jeg droppet joggeturen! Men jeg skal trene dans både i dag og i morgen, og det er noe jeg aldri dropper (med mindre jeg ligger for døden da..)!

Og du står på som det jernet du er videre! Jeg lar meg imponere gang på gang!

Og ikke gi deg, Selv om det er utrolig trist at denne siden legges ned, finnes det jo håp... Håper du sjekker ut på slankenett.no, om de får slankedagbok etterhvert... Det har de ihvertfall lovt...

Stor klem fra Aasalill! =)
c.AuthorAlias Nefele17. april 2002
Wow, imponerende treningsmengde... Det er litt deilig å være stiv også, er det ikke? Kjenne at kroppen har fått "brukt seg"?

Så fint med stabil motivasjon. Håper den varer lenge lenge lenge!

Jeg har veiedag igjen i morgen. Alltid spennende....

Nefele
78,8 kg

I rute igjen

Heia *S* Gårsdagen gikk en smule bedre enn helgen, takk og pris. Vet sannelig ikke hva som skjedde med apetitten min, jeg.

Klarte til og med å gå på pub og drikke Farris og kaffe *småstolt*

Dette spiste jeg:
Frokost: Banan og lettyoughurt (kjedelig, men lettvint og greit)
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Mellom: Appelsin
Middag: (pubmat) Ciabatta med kylling, kokos og chili - merket lite til chilien, men desto mere til kokosen. Det ble nesten for mye av det gode! Det aner meg dessuten at det er mye fett i kokos...men pøtt, pøtt.

Gikk også en 35 minutters tur og tok "kun" 140 sit-ups.

I dag skal jeg prøve aerobic for første gang på lenge. Step''en sist torsdag gikk bra, så det blir nok ikke så ille dette heller. Skal i det minste klare å organisere ben og armer bedre denne gangen *ler*

Ha en fortsatt fin slankedag alle *S*
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M17. april 2002
Sitte på pub med farris og kaffe, er jo helt utrolig. Kjempe bra, stolt av deg...!!! Aerobic er tingen, gøy og morro er det også. Koordinasjonen kommer etterhvert, vet du, tenker tilbake på min "debut", ikke akkurat noe å skryte av nei. Ønsker deg en fortsatt fin slanke dag. Klem Line
c.AuthorAlias Mammatil316. april 2002
Hei LenaM.
Tusen takk for oppmuntrende ord på min første dag her. Må virkelig si du imponerer: 140 sit-ups? Er det mulig? Aerobic har jeg dessverre dårlig erfaring med. Sist jeg prøvde det fløy ammeinnleggene veggimellom (eldste sønn var baby). Nå hadde det muligens gått bedre. Lykke til.
c.AuthorAlias Nefele16. april 2002
Hei,
Jo da, det er mulig å gå på pub uten å ta en øl. Har gjort det mange ganger jeg, men da har det alltid vært fordi jeg har kjørt bil..... *S*

Lykke til på aerobic i kveld. Jeg har prøvd det én gang. Det var sikkert morsomt for evt. tilskuere.... Totalt ukoordinert på armer og ben *S*.
78,8 kg

Rotete helg

Dette har vært en usedvanlig rotete helg i matveien. Ble akutt møkk matlei på fredag, og spiste kun for å holde sultfølelsen unna. Hadde det likedan på lørdag, og det gikk i lettvint mat a la bananer, lettyoughurter og pumpernickelbrød uten pålegg. Merkelige greier. Matlysten var tilbake søndag, så da ble det pitabrød med karbonadedeig ++ til frokost!

Helgens skriftemål:
Fredag:
Frokost: banan og lettyoughurt
Lunsj: Salat med skinke og pasta
Middag (?) Det ble altså 3 skiver pumpernickel og en lettyoughurt sånn ca hver time utover kvelden + en flaske tørr hvitvin

Lørdag:
Frokost: 2 kneipskiver med fiskepudding (og pittelitte granne majones)
Mellom/middag/kvelds: 3 pumpernickelskiver, 2 lettyoughurt og 2 bananer

Søndag:
Frokost: 3 (!) pitabrød med tacokrydret karbonadedeig, youghurtdressing, salsa og grønnsaker
Lunsj: banan og lettyoughurt
Middag: 2 stk pitabrød med samme innhold som over

Jaja...altså ikke et helt sunt kosthold. Men, men. Fikk i hvert fall trimmet i helga. Takk og pris så striregnet det på fredag, så den avtalte joggeturen ble avlyst. Har sjeldent vært så glad for regn *fnis*

Lørdag gikk jeg halvannen times tur i skogen og søndag jogget jeg i ca 40 minutter.

Ha en fortsatt god mandag, folkens *S*
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele16. april 2002
Hei,
Interessant kosthold *S*. Blir lett sånn når man er matlei. Er det selv i perioder, og spiser bare et eller annet fordi jeg vet at jeg må.

Bra med trimming da. Der er ikke jeg så flink....

Nefele
c.AuthorAlias Ally16. april 2002
Haha, pita med tacokjøtt til frokost, den vakke verst! Men du er jo så flink til å trene, ser jeg, så det går nok bra. Begynner du å føle deg litt strammere, eller? Er matlei jeg også, det er sikkert fordi jeg ikke kan å lage mat. Yack.
Ally
c.AuthorAlias pæreformen15. april 2002
Hei Lena !
Takk for kommentar i dagboka mi. Er bare så godt å høre at det kan være en grunn til at man blir så fyllesyk *S* Ingen trøst å få hos gubben her nei.
Jeg er førøvrig litt på tur når det gjelder slanking, skal prøve å ta meg litt sammen snart. Er jo så nær målet mitt på 65 kilo.
78,8 kg

Et skritt fram og to tilbake?

Høh! Var mentalt forberedt på stagnasjon, men ikke på vektOPPgang! Hfmr! Hadde jeg enda skjønt hvorfor, men jeg har jo for fa...vært flink siste uke. Har til og med trent mer enn noensinne (6 dager med minst en times trening siden forrige veiing). Høhø, det er vel neppe muskler som er årsaken til vektoppgangen heller *mumle, mumle*

Jeg som nesten var sikker på å klare å komme ned til 77.5 og ny vektklasse i dag! (lettere overvekt). Nå må jeg vel vente et par-tre uker før jeg ser den, tenker jeg *mumler mer*

Ikke skal jeg ha mensen heller *grynt*

Dette er hva jeg døtta i trynet i går:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Lunsj: Den vanlige, forbannade kjedelige salaten med kylling og pasta
Mellom: Stor gulrot og Go''morgen youghurt
Middag: 2 kneipskiver m/fiskepudding
Kvelds: En prøvepakning med sånne brødpinner og ostedip (50 gram - 110 kalorier...altså ikke så verst til snacks å være)

Det ble også step-debut i går. Svetta som en gris i en time, gitt. Gøy varre også. Selvom jeg helst ikke vil innrømme at noe som helst er gøy i dag :-\

Det underlige (og motvillig positive) er at jeg målte meg sist jeg veide 78.8. Dro seffers fram målebåndet i dag etter den begredelige veiinga (med det resulatet at jeg kom for sent på jobb). Høh...snakk om å være opphengt *må flire* Uansett...noe må jo ha skjedd, for 10 cm har forsvunnet selvom jeg nå har samme vekt som ved forrige måling. Her kommer de tre målingene så langt:

Høyre lår: 68 - 66 - 64
Venstre lår: 67 - 66 - 65
Lår samlet: 108 - 105 - 104
Hofte: 109 - 109 - 108
Mage: 108 - 104 - 101
Midje: 93 - 90 - 88
Overarm: 34 - 33 - 33

Jaja....what goes around, comes around.

God helg alle *S*
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill12. april 2002
Jeg sverger på at jeg krysser alt som kan krysses for deg også!

Og tusen takk for oppmuntringen!

Stor ny helgeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Nefele12. april 2002
Hei Lena,
Nei, det er ikke noe gøy når vekta ikke vil som vi vil! Tipper det enten er vann i kroppen, eller så er det vel muskler da? Du har jo gått ned i kroppsmål, og det er det som teller!

Men du lar deg vel ikke knekke av dette? Fortsett som du stevner så går det din vei snart (og du får leve lenge i landet... Amen.)

God helg!

Nefele
c.AuthorAlias Aasalill12. april 2002
Endelig en med samme erfaring som meg i dag! Det er noe herk å merke at vekta har gått opp, spesielt når man har vært sjikkelig flink! Det spiller liksom ikke så stor rolle om man har laget muskler eller hva det er, vi jenter bare er og blir opphengt i kilo!

Men du store min, som du har gått ned i cm!!!! Det der gjør at jeg løper i butikken i ettermiddag og kjøper målebånd! Det MÅ jo være utrolig oppløftene når vekta deiser litt! Jeg ble utrolig glad på dine vegne, og samtidig veldig oppmuntret til å stå på selv! Holdt jo på å gå riktig galt for meg i morges, men jeg klarte meg!

Nå er jeg motivert til å stå på videre!

Stor takknemlig klem fra Aasalill! =)
c.AuthorAlias ANNE12. april 2002
Hei, ikke fortvil,selv om selvtilliten får en skikkelig knekk når vekten går opp. Du vet jo at du har vært flink, og mer enn det kan du ikke gjøre. Selv om det føles urettferdig!
Det er sant at en kan gå opp i vekt når en lager muskler, og dette binder samtidig opp en del vann i kroppen. Når du måler kroppen din, burde du samtidig måle leggene dine. Går målet der plutselig opp, kan det tyde på at du har samlet vann i kroppen.Hjalp det litt?ANNE
78,1 kg

Svake menneske....

Hm...gjett hvem som ikke motsto utepilsfristelsene i går, da. Har en nyansatt kollega som tre ganger har prøvd å være sosial og få oss ut på pils. Alle tre gangene har jeg sagt "nei, skal hjem og jogge" og begynte å føle meg litt dum. Dessuten hadde jeg jo grusomt lyst på pils da *flirer*

Så det ble ikke jogging i går, men derimot 4 pils og en restaurantmiddag som kanskje ikke var den sunneste. Spiste blåskjellsuppe m/et berg av ferske blåskjell...(mmm, sunt og godt), men fløten i suppa og brødet med hvitløkssmør var nok ikke helt etter boka.

Jaja, i dag skal det i hvert fall steppes! Det ble ikke noe første gangen pga syke venninner, men i dag er de friske og raske. Etterpå skal vi på kino. Eventuelt legevakta...*flirer*

Jeg har lest mange dagbøker her inne og sett at det store problemet til folk flest er å holde seg unna sjokolade og kaker. Jeg har liksom ikke helt klart å sette meg inn i det der, jeg. Har nemlig ikke hatt det behovet. Men nå ser jeg jo tydelig at MIN svøpe er denne fordømte pilsen! Rent helsemessig er sikkert det inntaket jeg har nærmest sunt (for det har legen min sagt...hihi), men slankemessig er det helvete!

Leste forresten en artikkel om sjokoladeavhengighet i går. Der sto det at det er et stoff i sjokolade som også finnes i heroin. Problemet er altså IKKE sukkeret og fettet, men dette stoffet som gjør at man ved daglig inntak blir avhengig. Og at man kan bli svimmel og kvalm hvis man ikke får sjokolade. Det eneste botemiddelet var visst å være streng med seg selv noen dager. Det går nemlig temmelig fort over. Skjønner jo nå at folk virkelig sliter!

Så var det gårsdagens skriftemål:
Frokost: Banan og lettyoughurt
Mellom: Håndfull druer (bombe...)
Lunsj: Salat med kylling, crabsticks og pasta (bombe...)
Mellom: Håndfull druer (bombe....fnis)
Middag: 4 pils og blåskjellsuppe

Null trening.

Ha en fortsatt god dag, alle *S*
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor11. april 2002
Hehe, du liker øl du også ser jeg..
Jeg har ikke planer om å slutte å feste. Derimot skal jeg drikke MASSE øl på lørdag... det bør du også gjøre ;)
c.AuthorAlias LenaM11. april 2002
Oups...glemte visst å skrifte om sjokoladekakestykket jeg spiste i går. Ærlighet varer lengst osv ;-) Vi har kakesamling på jobben ca annenhver uke, og det stykket unner jeg meg. Dessuten gidder jeg ikke ta "belastningen" med å forklare for alle hvorfor jeg ikke vil ha.

Sånn! Ferdigskrifta *S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.