← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lela

48 år167 cm8 innlegg 2002 0 følgere

Start86,3 kg
Sist83,7 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå30,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. januar 200222. januar 2002
83,7 kg

Ikke vært på kurs

Fikk ikke dratt på kurs dessverre, har veid meg hjemme men skriver ikke noe før jeg har vært på kurslederens vekt neste mandag.. Det ser ikke ille ut på vekten her i allefall. :-) hurra! Synes det er lett å spise riktig nå, er så glad jeg har klart å ta meg inn etter helgekosen. Nå skal jeg se litt på tv. ha det bra :-)
83,7 kg

For mye mat i går

I går ble det for mye taco, brus, rødvin og sjokolade. Riktignok ikke i enorme mengder, bare en tre-fire, ok fem da sjokoladebiter, og jeg rørte ikke potetgullet som var satt frem. Det dumme var at da jeg kom bort hadde ikke samboeren ryddet bort restene sine, så da hev jeg i meg en god del popcorn, og 2 brødskiver med brunost. Uffda :-( Men men, det er bare å fortsette. I dag har jeg spist riktig så langt og vi skal ha kjøttpudding (3 % fett) og stekte grønnsaker og potetmos til middag. Ikke noe godis i dag nei !!! I morgen skal jeg i bursdag også, med sikkert masse kaker. men jeg skal klare meg :-) Gruer meg til mandagsveiingen allerede, denne gangen kommer jeg nok ikke til å ha gått ned, kanskje opp.. Uffa, ha en bra lørdag.
83,7 kg

Det går bra !

Dette går flott enda ! Jeg føler meg ikke noe tynnere enda, men jeg har jo ikke holdt på så lenge heller da.. Føler meg heller tykkere, men det er sikkert fordi man blir så fokusert på vekt og utseende. I morgen skal jeg på vennekveld, med taco og vin.. Men jeg skal spise og drikke moderat. Skal ha salat til frokost og lunsj i morgen, så sparer jeg litt der. Håper jeg har gått ned minst 1 kilo neste gang. Skal være superflink i helgen !

Klem fra Lela
83,7 kg

Kjempefornøyd !

Var utrolig glad da det viste seg at jeg hadde gått ned 2.6 kilo den første uken, helt utrolig etter helgen med fråtsing. var superflink de andre dagene da, pluss har gått masse og drukket masse vann. :-) Skal prøve å være flink denne uken også, fikk et motivasjons boost ja! Kurslederen snakket om det at vi er så enten - eller som grunnen til at mange mislykkes med å slanke seg, eller slutte og røyke osv.. Hvis vi først skeier ut litt er det lett og tenke at da er denne dagen ødelagt likevel så da kan man like gjerne fortsette å spise for mye og feil.. Kjenner meg godt igjen i det så det skal jeg jobbe med ! Nå vet jeg i hvertfall at jeg skal få sett 70 - tallet i løpet av dette kurset, det er jeg ganske overbevist om! herlig! Med hilsen en lettet Lela
86,3 kg

Dårlig helg.

Jeg har skeiet ut i helgen.. uff uff.. Var i selskap hos foreldrene til kjæresten min, og de hadde så mye god mat.. Pluss at man ikke fikk forsyne seg selv.. Dessverre ble det for mye både lørdag og søndag. Gruer meg til veiing hos Gr i morgen. Jeg var flink de første 4 dagene da. Skriver i morgen hvordan det gikk. Tusen takk for gode tips om lettere god mat! Jeg låner bare maskin hos min venninne så jeg får ikke skrevet så mye meldinger til dere. Skal prøve fra skolen en dag. God uke! Hilsen Lela
86,3 kg

Har så lyst på noe godt.

I dag er det vanskelig synes jeg.. Er så sulten hele tiden, og lyst på noe søtt.. Tre dager uten sjokolade, potetgull og cola er lenge for meg. Har drukket confecta kakao, men det hjalp ikke mot lysten på noe søtt. jaja, jeg skal holde ut, heldigvis har jeg rensket hele kjøkkenet for snop. Hvordan skal jeg holde ut i mange uker.. uff!! I helgen skal jeg i bursdag også, jeg håper viljestyrken har vokst litt frem til det.. Kommer tilbake med bedre mot! :-) (skriver bare inn Grete Roede vekten inn her.)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mille11. januar 2002
Hei!

Jeg tror det er viktig å tenke at en skal legge om livsstilen og finne andre alternativer til god mat enn den en hittil har spist. Det er ikke sånn at en må forsake alt som er godt selv om en har tenkt å gå ned i vekt!

For det første: det finnes noen gode alternativer til søtt og godt som faktisk er magert: prøv f.eks. cottage cheese tilsatt flytende, kunstig søtstoff (smak deg fram), evt. med Fun Light-saft som ikke er for tynt blandet. Det smaker nesten som riskrem med rød saus!

For det andre, dersom du har VELDIG lyst på et kakestykke eller en sjokolade (ikek bare litt lyst på, av gammel vane nærmest) syns jeg du skal tenke: "OK, jeg har så fryktelig lyst på dette at jeg skal unne meg ett lite kakestykke eller denne ene sjokoladen, den skal jeg virkelig nyte, men jeg skal ikke kaste alle forsetter over bord og spise hele kaken eller 5 sjokolader. Etterpå skal jeg gå videre med det sunne magre kostholdet og ikke ha dårlig samvittighet"

En liten veloverveid, planlagt utskeielse ødelegger ikke slankingen, det skjer først dersom du tenker "alt eller ingenting" og hiver deg over alt det usunne.

Det går an å kjøpe den aller minste melkesjokoladen ("Eventyr"), den gir ca 125 kcal, og det går an som en mini-utskeielse, eller som kosemerker.

Stå på, når resultatene begynner å kommer vil du også bli mer motivert! Spør kurslederen din etter flere tips om alternativer til sjokolade og potetgull, hun har sikkert noen på lur.

Klem fra Mille
86,3 kg

Første dag har gått bra :-)

Har klart meg fint gjennom dagen.. Har spist etter planen, og drukket massevis av vann! Jeg har vært litt sulten, men håper det tar vel noen dager å venne seg til mindre mat. En utskeielse har jeg hatt da, en Cafe Latte på kafe. Men har regnet den inn i "kaloribudsjettet" i dag. Ble tilbudt kaker og bolle, og sjokolade også, så jeg synes jeg var ganske flink egentlig. Kanskje blir det en spinningstime på meg i dag også, hvis jeg bare finner sats kortet mitt :-)

Klem
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April9. januar 2002
Flott å se deg på disse sidene!! Nå er du igang vet du, og jeg synes du er flink til å motstå fristelser!! Det er kjempemotiverende å være på disse sidene fordi det er så mange hyggelige medslankere, det forplikter litt og så er det motiverende!! Stå på og klem fra April
86,3 kg

Begynte på Grete Roede - kurs i dag !

Jeg klarte meg ikke så godt på egen hånd med denne slankingen, så i dag har jeg begynt på Grete Roede kurs. Det skal bli spennende å se om jeg får det til nå! Det SKAL jeg ! :-)

Fikk helt sjokk av vekten på kurset, uff uff uff.. Må huske på at det var med klær og både mat og drikke innebords. Jeg skal skrive litt her i tillegg for å holde enda bedre øye med meg selv.

klem fra Lela :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.