← Alle dagbøker
diarist.Alias

Lakki

61 år171 cm60 innlegg 2002 0 følgere

Start106,0 kg
Sist78,6 kg
Endring−27,4 kg
BMI nå26,9
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
22. mars 200229. august 2002
😄78,6 kg

Oj - her går det unna!

Har kanskje noe med at jeg har kommet i gang med trening og sykling.

Ha en fin dag!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. oktober 2002
Tilbake til utgangspunktet....

....MENTALT altså ! Jeg ser at Nite har nevnt dette i sin dagbok også. Det har seg nemlig sånn at NasseNøff satte seg ned her en dag og tenkte at NÅ er det på tide å finne ut hva som gikk galt... For NOE har gått galt. Alt gikk så bra i begynnelsen - ikke at jeg RASTE ned i vekt eller noe, men jeg gikk litt ned i vekt, litt ned i cm, og ble i mye bedre fysisk form. Men på et eller annet tidspunkt så skar det seg fullstendig, og jeg fant meg selv stadig oftere falle tilbake til gamle uvaner og at vekten stoppet opp. Jeg skjønte ikke hva som gikk galt, ble bare utrolig fortvilet og forbannet, og da gikk det så som så med slankingen. Derfor satte jeg meg ned - analyserte meg selv og situasjonen - og det var da jeg fant tilbake til utgangspunktet og skjønte hvor det gikk galt.

Det har seg nemlig sånn at da jeg begynte hele denne prosessen, så var mitt fokus at jeg ønsket å legge om livsstilen min.Jeg ønsket rett og slett å leve et sunnere liv og være i bedre form; og hvis det igjen ville resultere vektnedgang så ville det være en flott bonus !! Slik begynte jeg også, og det fungerte utrolig bra. Men så, på et eller annet tidspunkt, så endret fokuset seg gradvis fra å tenke livsstilsendring til å tenke SLANKING. Jeg skjønner ikke at jeg ikke så faresignalene med en gang. Når man har prøvd å slanke seg x antall ganger i sitt liv, og alltid endt opp med at det skjærer seg, så blir slanking - sånn rent mentalt - en utrolig negativ tanke, og noe man forbinder med nederlag og mye sorg og "smerte"... Så når hjernen min begynte å fokusere på SLANKING isteden for LIVSSTILSENDRING, så endret den samtidig holdningen min til det hele, fra å være noe positivt og noe jeg faktisk ØNSKET, til å bli noe negativt og noe jeg følte at jeg MÅTTE. Dette ble så fullstendig feil for meg, at dere vil ikke tro det....

Så nå prøver jeg så godt jeg kan å få fokuset vekk fra slankingen igjen og tilbake til dette med livsstilsendring, fordi det er DET som fungerer for MEG ! Jeg har enorm respekt for alle de her inne som fokuserer på slankingen og får det til å fungere utrolig bra, og jeg skulle ønske jeg hadde samme evne. Men det har jeg ikke, og da må jeg også ta konsekvensen av det.

Til slutt bare en STOR takk til deg kjære slankevenn, for hjelp, støtte og omtanke. For det vil jeg alltid være takknemlig ! En stor, langvarig, varm og god klem kommer til deg fra en NasseNøff som har funnet tilbake til stien sin og vet at for å lykkes må hun følge den. Heldigvis blir ikke NasseNøff HELT alene på denne stien, for Nite er også der, og jammen tror jeg at ivalodia også er der ;o)

Ønsker deg lykke til videre med målene du har satt deg, både for vektnedgang og alt annet i livet !

c.AuthorAlias iset2. september 2002
heisann:)

takk for innlegg i dagboken min:) setter stor pris på det!!
JA tunfisk på boks er GENIALT!! jeg elsker det, spiser det ofte rett fra boksen, bruker det i pasta sauser og på pizzaen. tunfisk er faktisk utrolig deilig på pizza!

ha en strålende dag, Lakki:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias TUVAS❤️30. august 2002
slenger meg på for å gratulere med ny vektkategori.
**S** Megetbra arbeide du har klart LAKKI. Går du også på lav GI dietten? Je blir så motivert av å se at det går, så bra med andre.

Lykke til videre

natthilsen fr TUVAS

God helg
c.AuthorAlias nite😊30. august 2002
Hei du. Gratulerer med ny vektkatogori. Dette har du helt klart fortjent. Trening virker. Stå på jente, det er så gøy å se at folk er her inne ennå, og at de lykkes.

Helgen står for døren, men du er så godt i farta med reduksjon, at helger er vel ikke til noe hinder for deg!!!!

Klem Nite
😊79,0 kg

Rart å veie 70-og-noe...

Inni hodet mitt tenker jeg at jeg veier 89 og ikke 79. Hva kommer dette av? Tror det har noe med at det er lenge siden jeg veide 70-og-noe, og at det er uvant.

Har begynt så smått å sykle litt en gang i uka, og i kveld begynner jeg å trene sammen med svigerinna mi. Det blir ballsport, har ikke drevet med ballsport siden 4. klasse! Men hun sier det bare er gøy, så da prøver vi...

Ellers vil jeg si meg enig med Nasse Nøff: Det har blitt litt for mye krøll og ubehageligheter i diskusjonen her inne i det siste. Håper vi kan holde oss unna sånt i framtida! Det blir ikke spesielt interessant å være her inne for meg i alle fall, når folk krangler med hverandre istedenfor å støtte og gi råd!

Ha en fin dag alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄28. august 2002
Hei, og takk for kommentaren i DB min. Ja, jeg er helt enig med deg i at det ikke er spesielt gøy å lese kritikk istedet for oppmuntring her inne. Men tror da ihvertfall at den diskusjonen du hentyder til er død nå. Det som er det merkelige, er at alle er egentlig enig i at diskusjonen er død, men likevel må man dra den fram igjen hele tiden. Det er jo litt selvmotsigende mener nå jeg. Men slike ting gidder jeg egentlig ikke å bry meg om lenger, da er det bare å begynne å skrive om noe annet, eller ikke å blande seg inn i diskusjonen igjen. Dette krever jo en god del tålmodighet, men det er verdt det! For jeg vil ihvertfall ikke miste muligheten til å skrive her inne!

Du gav meg rådet om å gå til innkjøp av noe fint undertøy. Det absolutt værste jeg vet er å kjøpe det! Jeg finner jo ingenting som passer! Hvis ikke er det så dyrt, at jeg velger å droppe det likevel. Nå har heldigvis H&M begynt med litt større størrelser på noe av undertøyet sitt, men det er fremdeles litt lite synes jeg. Jeg bruker egentlig str 70E, men klarer som regel å presse meg inn i 75D. Jeg jobbet en stund i en klesbutikk (les Popin) som bare hadde str A og B!!! De har sluttet å selge undertøy nå, og det synes jeg ikke er det minste rart, for salget gikk nok ikke noe særlig godt! Jeg blir så irritert over små størrelser, og forstår veldig godt at andre også gjør det. ...huff... nå må jeg roe ned nærva litt her.. *hihi*

Stå på videre, og lykke til med ballspillet!

Hei og hå!
Aasalill! =)
😄79,8 kg

Endelig 70-og-noe!

Det var godt å endelig komme under 80! Det har vært ei hard kneik å komme over.

Ellers begynner jeg å føle at innspurten nærmer seg. Jeg har vel ikke mer enn rundt 10 kilo igjen å gå ned nå. Har lite å skrive om i dagboka nå for tiden, ting går av seg sjøl liksom. Jeg har nok kanskje gått litt lei av dagboka... Dette vil nok føre til at jeg blir midre aktiv her inne framover, kommer til å registrere vekt etpar ganger i uka, men veit tikke om det blir så mye mer... Kanskje får jeg ånden over meg når jeg slutter å tenke så sterkt på at jeg MÅ inn på dagboka. Vi får bare vente og se...

En ting er imidlertid sikkert: Æren for at jeg nå nærmer meg -30 kilo tilfaller delvis dere andre herinne! Hadde trolig ikke klart det hvis jeg ikke hadde hatt all den støtte og oppmuntring, og alle de gode rådene fra dere! Takk til dere alle!

Ha en kjempefin dag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias Aasalill❤️27. august 2002
Hei! Ikke forlat oss! Husk at du er en motivasjonsfaktoir for oss andre her inne også, bare ved din tilstedeværelse!!!

Gratulerer med 70-tallet! Og ti kg til går nok greit nå som du er så godt igang! Du er en riktig suuuperslanker!!!

Stor slankeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias lilje😉26. august 2002
Så flott, Lakki! Gratulerer! :)

😈80,6 kg

Arrrgh! Det var da fælt så sakte det gikk da!

Arme, utålmodige meg! Vekta er seig for tia, lurer på om det faktisk har noe med det varme været å gjøre? Ser at noen andre her inne antyder det...

Fikk forresten lyst til å skrive noe om den diskusjonen som har oppstått i dagboka til Nite, den om lettvektere og tungvektere vet dere. Jeg har også alltid før blitt provosert av mennesker som kaller seg overvektige når de ønsker å gå ned kanskje 5 kilo. Det har imidlertid snudd seg etter at jeg begynte her inne. Her inne er vi likeverdige uansett hvor mye vi veier, og man skal huske på at mange lettvektere, eller pynteslankere som de ble kalt, også sliter med et vanskelig forhold til kropp og mat. Så vi har mye til felles de fleste av oss, uavhengig av vekta akkurat nå. Så hvis noen av dere har gode råd, oppmuntringer eller andre kommentarer til meg, så er dere velkommen inn i dagboka mi, uansett vekt og BMI!

Det var min mening. Syns forresten det er synd at det har blitt så stor diskusjon rundt det Nite skrev, husk: Hun skrev det i sin egen dagbok, og jeg tror ikke hun mente noe vondt med det... Det er faktisk av og til litt sårt å se at andre har det man ser på som luksusproblemer, når det en sjøl sliter med er så vanskelig. Men, man vet aldri - bak et såkalt luksusproblem kan det skjule seg noe mye mer alvorlig for den det gjelder. Så: La oss alle ha litt takhøyde for hverandre og hverandres individuelle vanskeligheter!

Stooor klem fra Lakki!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje😉22. august 2002
Hei! Tålmodighet er en dyd, er det ikke det det heter ? :) Du snuser på 70 tallet, og jeg har en følelse av at det ikke er lenge igjen før du når det! Jeg er veldig imponert over både din og andre her inne sin utholdenhet nå i sommer varmen. Faller for fristelsene jeg... Men ikke nå lenger! Nå skal jeg pløye gjennom maaaange dagbøker og få masse motivasjon :)

Du er flink!
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Om vekta er seig, er det bra om du er seigere enn den, for da vinner du til slutt!! Ikke gi deg, snart går du ned igjen skal du se. Og hvis du "spiser riktig" og ikke har de alt for store utskeielsene, skulle det vel ikke være noen grunn til at vekta ikke kan slippe taket snart?
c.AuthorAlias svime😉21. august 2002
Hei Lakki!!
Ville bare si meg hjertens enig med deg. Selv er jeg vel litt i gråsonen, men har hatt 10-15 kilo for mye i flere år. Da jeg har en liten hofteskade er det viktig for meg å ta tak i vekten før det blir et skikkelig problem!!!
Her inne er det alle typer mennesker, og heldigvis for det!!! Det er mye inspirasjon og hente, og mange som har funnet ut saker og ting som man ikke har klart å finne ut av selv, dette kan vi alle dra nytte av!!!

Ja, ja dette ble litt lang og kanskje ikke sirekte kommentar til deg, men slik er det :) Håper du har rett med tanke på vekten og varmen, det står litt stille både her og der ser jeg, men snart løsner det vet du!!!

Ha en stålende dag :-)

Klem fra Svime
😃80,8 kg

Ikke helt fornøyd, men gikk da ned...

Den drøye halvannen kiloen jeg gikk opp sitter jammenmeg hardt fast! Jeg har spist mindre, jeg har gått lange turer, OG jeg har til og med tatt en drøy times sykkeltur! Deilig sykkeltur forresten, kan hende det kan bli en vane...

Uansett, jeg jobber meg nedover. Sommerheten fører til at det ikke er så forlokkende å bevege på seg, men jeg holder stort sett koken *he he* - koken - helt kokt faktisk!

De vanndrivende pillene jeg har tatt heler Aqua-min hvis noen lurer på det. Har tidligere prøvd Uvalette, og de inneholder stort sett det samme, men er noe dyrere. Akkurat nå var prisen avgjørende, har sinnsykt lite penger fram til lønning.

Merker at hjernen påvirkes av varmen - har ikke så mye å skrive om. Bortsett fra at jeg og min kjære nå endelig ser ut til å klare å få litt fart på forholdet vårt igjen! *sssssss*

Forresten merker jeg fortsatt at jeg ikke er blitt slankere i hodet enda. Kan ikke helt fatte at jeg er mye tynnere nå, det er ganske skummelt. Jeg ser det jo, men fatte det er noe helt annet... Skummelt det der...

Klem til dere alle fra Lakki

PS! Flott med det nye designet på siden - det frisket opp!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Hei!
Så flink du har vært til å slanke deg!!! Dem rundt deg har sikkert sett det for lenge siden hvor slank og vakker du har blitt! Dette med hodet tar nok lengre tid. Jeg har gått ned 10 kg, og fått kommentarer om at det synes, men inni hodet mitt er jeg ikke et gram lettere heller... Jobber med saken.
😄81,0 kg

Nå løsner det! JIPPI!!!

Jada, jeg kjøpte urtepiller for å bli kvitt alt vannet, og de mange doturene i går var IKKE korte - det rant og det rant... Magen er fortsatt ikke i funksjon, men regner med at den også kommer seg iløpet av dagen.

Nå er målet 70-tallet over helga, så det blir en lang gåtur i dag også. Var ute og gikk i over to timer på tirsdag - varmt, men deilig allikevel!

Ha en riktig kjempefin dag alle sammen - det nytter!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002
Hei kjære Lakki, og tusen takk for hilsen ! Ja, jeg er glad jeg er oppe av den depressive hengemyra, for der likte jeg meg absolutt ikke !! *ss* Når det gjelder vekta, så lever den helt tydelig sitt eget liv, og jeg kan ikke la den styre mitt. Så lenge jeg vet at jeg gjør ting riktig, så får vekt være vekt. Et eller annet sted må man sette grensen tror jeg, og min grense er nådd. Jeg kan ikke la vekta og overvekta styre livet mitt. Jeg får heller fokusere på at jeg faktisk prøver å gjøre noe med det, og være stolt av det. Så får det ta den tiden det tar.

Synd at mannen din jobbet overtid på tirsdag så du ikke kunne være med Nite og meg rundt Sognsvann – du gikk virkelig glipp av noe !! (For å få vite hva, må du lese dagboka mi *ler*) Så jeg håper du kan overtale denne mannen din til å ofre en tirsdagskveld i ny og ne, sånn at du kan være med Fjellgeitene på tur ! *ss*

Hm...urtetabletter ?? Hva slags urtetabletter ? Fortell ! *ss* Jeg hørte om noe som heter BioDrain som visstnok skal være veldig bra - er det det du har begynt med ?

Ha det bra så lenge vennen min !

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias prestige😌16. august 2002
jeg er også plaga av vann i kroppen, hvor fikk du kjøpt de urtetablettene og hvor mye kosta de? Ha en fin helg!
c.AuthorAlias elisacat15. august 2002
Så utrolig flink du er!
Du leder med et par kilo på meg, så nå skal jeg bruke deg som ledestjerne og drahjelp. Jeg skal jammen klare det jeg også! Sees på 80!

elisacat
c.AuthorAlias svime😌15. august 2002
Takk for tipset, det skal jeg prøve!!!
Har finregnet litt på hva jeg får i meg, og ser at det ligger mellom 900 og 1000 pr. dag det er jo for lite, så jeg får prøve å få i meg litt mer. Passer fint med en dag hvor litt mer kommer inn i systemet i dag, da det er noe ettermiddags-aktiviteter på jobb, med mat og drikke!!!

Fortsatt god dag ønskes fra Svime
c.AuthorAlias svime😌15. august 2002
Heisann og gratulerer med nedgangen!!! godt å se at det nytter.
Er veldig interessert i urtene du snakker om, jeg har ikke helt styr på magen min, og tror det er ganska hemmende på nedgangen i tillegg til at det ikke er noe behagelig!!!!
Klem fra Svime
😉81,6 kg

Nå er jeg på rett kjøl igjen!

Har vært så utrolig sugen på mat den siste uka - har nesten blitt desperat! Har imidlertid klart å holde sånn noenlunde igjen, og ikke spist godteri i alle fall. Noen slankekur har jeg ikke vært på de siste dagene, men jeg har bare økt porsjonene, og ikke gått tilbake til gamle, usunne vaner.

Og det har tydeligvis hjulpet å lytte til kroppen - nå er jeg tilbake på rett kjøl igjen. Har gitt kroppen det den ønsket noen dager, og nå vil den høre på meg igjen: Du skal bli enda mindre kjære kropp! Kjenner at jeg fortsatt holder på mye vann, og må ta det i betraktning når jeg ser på dagens vekt, som ikke er veldig oppmuntrende...

Leste noe Augusta skrev, om at vi blir redde ved visse vektgrenser under slanking, og dermed liksom nøler med å komme videre. Kanskje 70-tallet er en sånn grense for meg? Selv om det er sånn at min idealvekt befinner seg et sted på 70-tallet, så er det også sånn at 70-tallet er forbundet med mye nedelag og mislykkethet. Jeg har jo aldri klart å holde meg der! Men nå kroppen min, skal du få lov til å falle pent til ro på 70-tallet, og jeg lover at jeg ikke skal svikte deg denne gangen. Så kom igjen, la oss fortsette nedover et lite stykke til!

Mannen min jobber forresten overtid i kveld, så det blir ingen kveldstur rundt Sognsvann på meg. Må ta gåturen min nå mens minstejenta er i barnehagen.

Ha en kjempefin dag!
81,4 kg

Hva skjer?

Koste meg virkelig i går, kafe hele dagen med svigerinna mi, og kino aleine om kvelden. Gikk til byen begge gangene - ikke forferdelig langt, men en halvtime hvar vei omtrent. Var full av optimisme da jeg kom hjem. Så Djevelens ryggrad - kjempebra film, spøkelseshistorie til ettertanke...

Men da jeg våkna i dag og gikk på vekta, ble optimismen raskt borte. Jeg har gått opp! Føler meg fremdeles oppblåst og ekkel selv om mensen snart er over. Har spist 6 fiberrik til frokost i motsetning til de 2 jeg vanligvis spiser. Ikke mye, man skal da ikke gå opp i vekt av at man spiser tilnærmelsesvis normalt en stund?

Innerst inne veit jeg vel hva årsaken er. Lakki er stressa! Da får jeg kroppen full av vann sånn som nå, og blir også veldig sulten. Ikke hjelper det at jeg igjen har "lurt" meg sjøl og spist frukt uten biola etpar dager. Blir forferdelig sulten utover dagen når jeg spiser sånne raske karbohydrater uten å kompensere med proteiner.

Det som må til er litt vanndrivende og nedstressing - jeg veit jo at denne kiloen bare er vann og ikke fett! Selv om jeg har spist litt mer i det siste har jeg vært flink og ikke spist søtt eller usunt fett! Det blir fiskefett og olivenolje når jeg slår til med litt ekstra. Så jeg tror rett og slett jeg bare må slå meg til tåls med at jeg trenger å spise normalt en stund, og vente på at slankelysten kommer tilbake. I mellomtiden skal jeg prøve å slenge meg på noen gåturer med Nite og Nassenøff...

God helg, og takk for at dere er til!

Klem fra Lakki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️12. august 2002
Enormt så du har tatt av, ikke bry deg om det går litt opp når deet sikkert bare er vann! Må bare si jeg bøyer meg i støvet for deg som har klart å ta av så enormt mange kilo så raskt!!
Fortsatt god slanking!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002

Ja, nå er jeg tilbake, og i godt gammelt slag *ss* Takk for oppmuntring og støtte – dere her inne skal ha en stor del av æren for at NasseNøff ikke gikk seg vill på feil side av humørlinja ! (Og der var det skikkelig skummelt, så jeg er glad jeg kom meg vekk derfra !!)

Åjada – jobbleteogsøkeprosessen er absolutt i gang ! Og jeg håper det ikke er lenge til jeg kan slenge oppsigelsen min i fjeset på sjefen min – det skal bli meg en FORNØYELSE… *ler*
Og jeg krever ikke mye av en ny arbeidsgiver, men jeg krever å bli respektert. Enkelt og greit *s* For det fortjener alle mennesker nemlig !

Kjære Lakki vennen min - du har helt rett i at dette bare er vann, så ikke fortvil jenta mi !! Se bare på ABBA - hun hadde også fått en oppsamling av vann, og etter å ha 'bodd' på toalettet i går (unnskyld ABBA - erter deg litt jeg også *ler*) så hadde hun gått ned 800 gram til i dag !! Og så må du huske på at kroppen din har vært gjennom en ganske spesiell prosess med denne operasjonen og alt. Den trenger nok litt tid på seg til å finne igjen 'rytmen' sin.

Åja - bli med meg og Nite på spasertur rundt Sognsvann – da blir jeg KJEMPEGLAD !! *ssssssssss* Du kan si ifra til mannen i ditt liv at vi har planer om å gå tur førstkommende tirsdag kl 19.00 ! Så får han holde seg hjemme mens du er ute på tur med oss ’gale’ damene *ler* Åå – så koselig det skal bli å treffe dere !!!

KJEMPEklem fra NasseNøff
Bilde
🐷80,2 kg

Nytt fra frustrasjonsfronten!

Hei alle dere som har ventet i spenning siden siste innlegg! Jeg fikk "mensen" på tirsdag - er temmelig sikker på at jeg var gravid, men at det "datt ut"... Ikke at nå hadde vært den perfekte tid for et barn til, men vi planlegger det jo, så helt ugreit hadde det ikke vært. Allikevel - det er greit også at det gikk som det gikk.

Det som IKKE er så greit, er at jeg har så INNMARI mensen!!! Har ikke veid meg i dag - føler ikke det er noen vits i så lenge kroppen kjennes som om jeg har ligget i vann og trukket til meg et helt badekar med fuktighet! Fingrene føles som de berømte "pølsefingra" i reklamen til Hildegunn Moltubakk! Jeg er sliten etter tre dager på rad på jobb, og ingen tid til meg sjøl. OG JEG ER SULTEN!!! Jeg kjenner den gode gamle slappe-av-med-mat-djevelen komme snikende utover kvelden. Kroppen min skriker etter mye og god, feit og usunn mat som kan gjøre at jeg kollapser i sofaen, tung, dorsk og utmattet.... Og full av dårlig samvittighet!!! Men - jeg har ikke sprukket - ikke ordentlig! Jeg har bare resignert bittelitte grann. Jeg har funnet ut at nå kanskje ikke er tiden til å gå sulten, jeg spiser meg sånn noenlunde mett i alle fall. Jeg veit at om noen dager er mensen over, og livet ser annerledes ut. Jeg vil komme til å angre så j**lig om jeg gir etter nå - bedre å legge håpet om vektnedgang på hylla noen dager, istedenfor å lage nederlag på nederlag for meg sjøl tenker nå jeg!

I morgen skal jeg slappe av, uten hverken jobb eller barn for første gang siden slutten av juli. Det trenger jeg. Skal til og med unne meg en tur på kino i morgen kveld aleine, mannen blir hjemme og passer barn. Det har rett og slett blitt for mye i det siste - har passet barn de dagene jeg skulle vært "syk", har jobba de andre dagene, og holder i tillegg på med salg av leiligheten. Venter spent på taksten, så blir det vel visning i slutten av måneden.

Ojojojoj for et innlegg! Bærer vel sterkt preg av en sliten kropp med mensen, og et utmattet og frustrert sinn. Dere får bære over med meg kjære venner. Kommer innom i morra tror jeg. So long!

Klem fra Lakki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. august 2002
Kjære Lakkivennen min - takk for koselig hilsen. Tenk at du savner meg, selv når jeg er deppa !!?? *ss* Jeg har savnet dere også, men takler dårlig å være deppa, så jeg følte det var best å 'holde seg borte'... Men NÅ er jeg tilbake *s*
Takk for trøst og gode ord vennen, det varmet mer enn du aner.

I dag er det min tur til å trøste deg da *s* Se her, lukk øynene dine, så skal jeg stryke deg litt på ryggen og over håret og være god mot deg jeg. *stryke, trøste, stryke, trøste*
Når bare mensmonsteret forsvinner, så blir alt så mye bedre igjen. Og er du sulten, så spis vennen min. Ingen skal gå behøve å gå rundt og være sultne hele tiden, og spesielt ikke når man har mensen ! *ss*

Uff, så trist at du antakelig var gravid men spontanaborterte da vennen min. Men da var det nok til det beste, for da var det noe som var galt. Og det er helt sikkert sunnere både for deg og for et foster om graviditeten skjer noe senere enn akkurat rett etter den operasjonen din. Det kommer nok nye sjanser skal du se.

Åh - kino høres deilig ut... *tenke-tenke* Kanskje jeg skal unne meg en tur på kino i løpet av helgen også ? Takk for tipset ! *ler* Kos deg masse på kino vennen min, og stell pent med deg selv. Det har blitt for mye for deg siste tiden, og nå er det på tide at Lakki kun tenker på Lakkis beste ! Det er en ordre fra NasseNøff ! *ler*

HEY - nå har du akkurat fortalt meg at det er lov å være deppa her inne på dagboka, så det er KLART at vi bærer over med deg vennen min ! Som du sa til meg - vi vil ha deg her inne uansett humør vi !!

Ha en toppers helg Lakki !

STOOOOOOOOOOOOOR klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias nite😊9. august 2002
Hei hei. Synd du så dagboka mi for sent. Hvordan det gikk med turen, vel satte jo inn denne i går, så det har nok vært litt knapp tid for at noen så, observerte og kunne komme. Men hvordan turen gikk, og når neste går, ja det kan jeg lokke deg inn på siden min for å lese.

Det er så enormt mange her inne, og selv om jeg er ferskis her, sier jeg som nassenøff, "det er utrolig hvor "glad" man blir i folk man ikke engang kjenner". Du har jo vært her en stund, og ser at vi har noen likhetstrekk, men bare noen. Du går fort ned i vekt, jeg gjør ikke. Nå er vel frustrasjonen til å ta og føle på.
Det er klart at når man sier man er flink, så kan man jo juge, og overvektige er veldig flinke til å lure seg selv. Men svarte, jeg vet at jeg er flink. Prøver å spise lav GI, men spiser 2 skiver brød til lunsj. Det er eneste brødmat. Er nå så flink at jeg har byttet ut all leskedrikk, t.o.m cola light. Kjøper heller imsdal. Så har jeg jo begynt å røre på meg, men den hæ..... vekta rører seg ikke.
Har tatt målene mine, og de har minket, men vil vel ikke helt stole på dette når vi måler oss og diferansen er 1 cm. Det kan være feil-måling fra gang til gang.

SÅ ÅPENBARER DU DEG HER FOR MEG OG DET VISER SEG AT DU ER JO SÅ FLINK
Har lest igjennom en del av dagboka di, for å finne tips på hvordan du har gått ned, så raskt. Må jo inrømme da at jeg har ikke lest alle dagene, da det jo er noen *S*.
Kan du være så snill å si meg helt i korte trekk hvilken linje du har lagt deg på?

Ser du skrev den 7/4
"Dessuten vet jeg også at jeg mesteparten av mitt voksne liv har befunnet meg på 80-tallet, og at når jeg ligger nederst der føler jeg meg i grunn ganske lekker!"
Grattis, du er der nå, du er faktisk snart under 80 også. Dette får du en stor gulro(se)t av meg for, jeg er imponert, og dere som går ned mye er så enormt til inspirasjon.

Ser også at du rundt midten av juli var å fjernet venstre "side". Jeg måtte fjerne min høyre for noen år siden. Min mann (ikke min sønns far) ble bekymret i tilfelle vi to skulle ønske oss et felles barn, og hvilke odds vi hadde når den ene delen var borte.
Vet ikke om det var dette eller den søte søster Solfrid som gjorde at min mann var på enerom med henne lenge for å snakke om akkurat dette, var hvertfall det han sa til meg (ha ha). Vel jeg var vel sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn, så jeg lot gubben kose seg der inne med Solfrid jeg. Flere barn har det heller ikke blitt, men denne Solfrid hadde fortalt at det overhodet ikke var noen problemer for meg å bli gravid, da jeg fremdeles hadde eggløsning annen hver md.

Puh. Mitt problem er at når jeg starter å skrive, blir jeg jo aldri ferdig. Skal slutte av her, for jeg skal skrive litt i dagboka mi før jeg kryper til køys.
Kikk innom meg da, og se etter neste gang.......

Stor beundringsklem fra Nite
😐80,2 kg

Kan det være mulig?

Jaja kjære venner, her sitter jeg og undres. Vel 3 uker etter å ha klagd og bært meg fordi de røska ut en eggleder fra magen min, sitter jeg nå og venter på mensen - forgjeves? Ikke har vi hatt noe sex den siste tiden heller - bare den ene gangen - er det mulig? P-pillene slang jeg i søpla, vel overbevist om at jeg kom til å få STORE problemer med noen gang å bli gravid igjen... Uvissheten er utålelig - må enda vente noen dager før jeg tar en graviditetstest, i alle fall til to uker etter den eventuelle befruktningen.

Vel, sånn står det til! I dag har jeg gjort husarbeid i fire timer, får megler og takstmann på besøk. Håper takstmannen er snill mot oss!

Må vel slutte å slanke meg hvis jeg er gravid forresten. Men jeg kommer nok fremdeles til å trenge dere mens jeg prøver å finne ut hva slags matinntak og aktivitetsnivå jeg skal ligge på for at ikke vekta skal rase rett opp igjen. Dere får oppdatering når jeg vet mer.

Ha en fin dag alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️6. august 2002
Kjære Lakki vennen vår - kan det være mulig ? Dette er jo bare SÅ spennende da. Uvissheten er jo alltid verst, man vil jo helst bare ha et svar. Nå vet jeg ikke hvilket svar du aller helst vil ha akkurat nå, men uansett er det jo spennende. Hm... Én gang holder det vet du vennen, det trengs ikke mer *ler* Så nå har du noen spennende dager foran deg. Håper du kommer og forteller oss hvordan det går - vi er spente vi også *ss*

Hvordan gikk det da takstmannen og megleren var innom da ? Håper det også gikk bra !

Ja, er du gravid må du slutte å slanke deg. Graviditet og slanking hører IKKE sammen. Men et sunt kosthold derimot henger tett sammen med graviditet, så det trenger jo ikke å bety at du raser oppover igjen i vekt.

Ønsker deg lykke til vennen min, uansett hvilket resultat du håper på. Tenker på deg !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Helena😉6. august 2002
Så spennende, du må komme gi beskjed til oss så fort du vet noe!
Klem Helena
c.AuthorAlias nameit😃5. august 2002
Hei Lakki!

Dette hørtes jo spennende ut, da. "Undere" kan skje, vet du.
Det vil vel være morsomt med en liten til? Dere har vel bare en fra før såvidt jeg har fått med meg.
Nå har du jaggu meg rast fra meg i kampen mot kiloene. Synes du har vært kjempeflink hele sommeren, jeg. Vant konkurransen gjorde du også. Grattis! Selv "misforsto" jeg visst litt av hensikten med den, men håper nå å være på rett kjøl igjen.

Lykke til, er spent på testen når du får tatt den.:-)

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen👻5. august 2002
Næmmen i alle dager.. rene spøkelseshistorien dette her. Løøøp og kjøp en slik test da vel. Oi.. er det ønsketenkning eller mareritt med en eventuell graviditet?

Spennende dette.. Lykke til uansett hva det blir til!

Klem fra Jojoen
🌙80,6 kg

Komme!!!

Ja det var ropet jeg våknet av klokka 4.45 i natt. Det kom fra minstejenta, som stod i nabosenga og strakte ut armene og forlangte å få "komme"! Hun sovnet på magen min, men jeg fikk selvfølgelig ikke sove igjen... GJESP! Til uka begynner hun i barnehagen igjen - det skal bli deilig å ha sykemeldingsdagene mine for meg selv igjen!

Ha en kjempefin dag alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️5. august 2002
Deilig med små barn, men det blir bedre jo eldre de blir. Noen ganger er det slitsomt, husker det godt, men savner det nesten, håper på bli bestemor jeg! Forsøker å godsnakke med ungene mine, men virker ikke som de har det så travelt.
Jaja, bra du kvikner til, utrolig flink er du også, vekten går stadig nedover ser jeg.
Ha det bra!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😉1. august 2002
Hehehe - det er nesten så man revurderer tanken om å prøve å lage barn vet du *ler* Neida, det er ikke så ille. Men det er ikke alltid like morsomt når barna får sånne raptuser midt i natta nei... Har nok lyst på barn allikevel jeg da, føler at det begynner å bli tiden for det. Nå nærmer jeg meg 30 med stormskritt, og jeg tror nok helst jeg vil bli mamma før fylte 30, og da snakker jeg ikke om måneden før liksom *ler* Mannen i mitt liv er jo også klar for barn, så det er jo bare dette med å bli gravid som gjenstår da *s* Øvelse gjør mester sies det så... *ler*

Får håpe minstejenta sovner litt på dagtid i dag da, sånn at mamman kanskje også kan få seg en liten blund på sofaen eller noe *s*

Håper helsa di bare blir bedre og bedre !

Ha en flott dag du også, jeg kikker nok innom i løpet av helga tenker jeg *s*

Varm klem fra NasseNøff
Bilde
😃81,2 kg

Det har skjedd ting med kroppen min!

Jeg har kommet dit at jeg av og til må stoppe opp og se på kroppen min, for liksom å venne meg til den. Den er jo så mye mindre enn den var, og det har gått fort. Når jeg da ser meg i speilet, er det akkurat som om hodet mitt ikke har fulgt med i vektnedgangen - jeg blir liksom litt overrasket når jeg ser kroppen min... Jeg vet at dette må jeg jobbe med, hvis ikke risikerer jeg å slanke meg for mye fordi jeg ikke tror inni hodet mitt at jeg er blitt slank.

Regner nå med at jeg har ca. 10 kilo til å ta av før jeg bør begynne å bli fornøyd. Altså blir neste mål under 80, deretter 75 og så kanskje 70. Forholdet mitt til mat ser ut til å holde seg stabilt. Nå når jeg venter på mensen er det ikke til å komme i fra at jeg blir litt sugen innimellom, men jeg klarer å styre det. Det blir dobbel frokost istedenfor fråtsing seinere på dagen - tror det kan være et bra tips til flere. Leste forresten på jentemat.no at når en slanker seg bør en spise ca. 700 kcal (tror jeg det var) mer en dag i uka. Dette tror jeg stemmer, det er utrolig hvordan en kan få igang ei vekt som har "hengt seg opp" ved å spise litt mer en dag eller to. Hvis en i tillegg legger inn litt ekstra bevegelse - går en ekstra time eller så - er vekta somregel igang igjen.

Så til helsa mi. Jeg har nå bare venlig mensenvondt. I og med at jeg ikke begynte på p-piller igjen etter operasjonen er det umulig å si når mensen kommer, men det kjennes like rundt hjørnet. Håper alt er i orden snart, at sårene har grodd skikkelig og sånt, for jeg har tenkt å prøve meg på vannaerobics i høst. Ellers er jeg i bra form, tar trappene opp i 6.når jeg ikke har barnevogn med meg, og går ellers mye både med og uten vogn. Begynner å jobbe 3 dager i uka i august, og håper det blir 4 fra september.

Stor klem til dere alle - ha en fin sommerdag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃31. juli 2002
Hei igjen Lakki :-)

Så godt å høre at det går bedre med deg, flott!

Jeg er enig i det du sier om at hodet må følge med.. mye av forandringen med kroppen tar tid å venne seg til. Jeg opplever det som deilig å se mer "normal" ut etterhvert, slik at ikke folk peker og slenger ekle kommentarer.. for slik er mange folk. Så de første store gledene er å bli anonym i mengden, de neste gledene blir jo om man kan være så heldig å få beundrende blikk, haha... rart, men.. Det får du sikkert en del av nå.

Vi får gjøre så godt vi kan og la ting falle på plass. Snart skal det bli helt naturlig for oss å være slanke og .. ja, det som hører med.

Lykke til.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias nameit😉30. juli 2002
Hei Lakki!

Sitter her alene en kveldsstubbe med kun internett som selskap. Slett ikke dumt, det. Masse morsomt og interessant å lese i dagbøkene til alle her inne.
Forresten, tusen takk for koselig oppmuntring. Trenger alt jeg kan få for å komme på rett kjøl igjen.:-)
Ble faktisk en laang trilletur på meg og lillegutt nå i kveld, med ei god venninne. Det var til og med opphold i været, så vi nøt turen alle 3. Jeg får nok bli flinkere til å røre på meg, ja.
Du er inne på noe der, når det gjelder å se seg selv i speilet etter vekttap. Man innbiller seg at man er større enn man i realiteten er. Det viser seg jo også når man en sjelden gang stikker innom en klesbutikk. Da rasker man med seg alt av XXL str. for man tror jo ikke selv at man kanskje har nok med Large. Jeg er glad for at du er dette bevisst, det er viktig, for å unngå spiseforstyrrelser. Flott at det går bra med deg etter operasjonen.
Jeg tar med meg tipset ditt om ekstra frokost i stedet for fråtsing senere. Er faktisk glad i mat om morran. Spesielt når jeg har god tid. Da kan jeg sitte leenge ved frokostbordet.

Forøvrig ønsker jeg deg fortsatt lykke til. Synes du har vært helt rå med vektnedgangen, enten det nå kommer av det ene eller det andre. Kjempeflink er du!

Ha en fin dag!

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😃30. juli 2002
Kjære Lakki, det er forfriskende godt å lese at du er såpass observant, og er våken for faresignalene om at hjernen kanskje ikke alltid henger like godt med som reten av kroppen. For det er jo det som er så skummelt, når man egentlig er slank, men hjernen signaliserer noe helt annet når man ser i speilet... *frysninger nedover ryggen* Glad for at du er såpass obs på dette som innlegget ditt antyder at du er *s*

Godt å høre at det går bedre med helsa di. Mensvondt er ikke noe ålreit det heller (jeg har det selv akkurat nå), men det er iallfall ikke "farlig" *s* Vannaerobics høres gøy og effektivt ut ! Det sies jo at trening i vann er den beste treningen pga motstanden vannet gir. Må si jeg er imponert over at du tar trappene istedenfor heisen når du kan - det er det jammen ikke mange som gjør !!

Kikker innom igjen en annen dag. Ha det fint så lenge !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
82,0 kg

Den røde fare er på vei! Æsj!!!

Ja så ble det en liten oppgang da - skylder på at mensen snart kommer jeg. Jeg har forresten ringt sykehuset om magen min, og de mente det ikke var noe å bekymre seg for. Det kan jo være enten eggløsnings- eller menssmerter. Jeg ser det an til etter mensen, har jeg fortsatt plager fra magen da, ringer jeg sykehuset igjen. Det erjo ikke særlig vondt heller, ikke behov for smertestillende i alle fall.

Takk til alle dere som bryr dere om meg! Det er godt å høre fra dere, selv om jeg ikke får tid til å skrive tilbake akkurat nå. Det kommer i august!

Klem til dere alle - og ha en kjempefin dag!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😀29. juli 2002
Hei.

Glad for å høre at ting går litt bedre nå. Det ser ut som om du har fått din dose med problemer for en laaang stund fremover. Å slite med helsa er heller ikke morsomt, men jeg ser at vekten har gått nedover. Du har jo gjort en kjempejobb siden du startet opp. Av og til må man bare regne med at det går litt saktere, og i visse tilfeller stopper helt opp.

Ta en dag av gangen, og stå på videre...

Stor hilsen fra Mah
c.AuthorAlias augusta❤️27. juli 2002
Kjære Lakki!

Tror ikke vi har hilst på hverandre før. Vil gratulere deg med nedgangen og 25 kg. Så flott du har klart det! Hurra for deg!

Håper det går bra med helsen igjen.
Med mange vennlige hilsener fra
Augusta
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😵26. juli 2002
Siste forsøk....


*JIIIPPIIII* - det gikk !! *ler*
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️26. juli 2002
FY - jeg hadde jo lagt til et bilde, men det ble ikke med...!!! Jeg prøver igjen !

*arrrrrggghhhhhh* det gikk ikke.... Blir sur jeg da.... Prøver igjen en gang til...
c.AuthorAlias NasseNøff❤️26. juli 2002
Kjære Lakki - takk for kjempekoselig hilsen ! Hu derre tante, den røde fare og hva ellers vi nå kaller henne, er rimelig plagsom gitt !! Min tante har også drevet og lusket på hjørnene de siste dagene, så jeg venter bare på at hun skal hoppe frem og gjøre seg "synlig"... :o( Men, men - vi slipper nå ikke unna, så da...

Uffda jenta mi, det er jo ikke noe morsomt at du har vondt på andre siden nå.... Og det er jo ikke så rart om du blir nervøs heller, med tanke på hva du nettopp har vært igjennom. Men det er nok sannsynligvis eggløsning eller menssmerter, i og med at den røde fare er på vei. Du får se det an, men ta kontakt med sykehuset igjen hvis det ikke gir seg. Bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite i sånne tilfeller.

Kjære jenta mi - det er klart vi bryr oss om deg !! Skal tenke på deg i helgen jeg, og håper at du blir bedre fort ! Hehehe - like sikkert som banken du *ler* Jeg vet nå ikke hvor sikkert det er, for banken er neimen ikke mye sikker *ler*

Kjempeklem til deg fra NasseNøff
c.AuthorAlias nameit😀26. juli 2002
Hei Lakki!

Lenge siden sist jeg har vært innom dagboka di nå.
Har vært borte i nesten 3 uker på ferie, men nå er jeg endelig tilbake igjen.
Ser at du har hatt litt av hvert å stri med i det siste. Stakkars deg, da, men heldigvis har det vel gått bra så langt?
Kjempefin vektnedgang har du også hatt.
Ønsker deg lykke til, så håper jeg at du slipper å måtte under operasjonskniven enda en gang. :-)

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias Sussi❤️25. juli 2002
Måtte bare titte innom som snarest. Det går jo egentlig utrolig bra med vektnedgangen din. Virkelig imponert jeg.
Men du må se å bli frisk og rask igjen!!! God bedring!
Slankeklem fra Sussi
Bilde
😐81,8 kg

Det var da voldsom, da!

Som dere ser går jeg fortsatt nedover, men det er så mye annet å bry hodet sitt med for tiden, at jeg ikke helt klarer å engasjere meg i slanking. Jeg spiser det jeg har blitt vant til å spise, og går små turer nesten hver dag.

Min store bekymring er at jeg nå har fått noen mystiske smerter i den andre siden av magen, altså ikke den siden jeg ble operert. Det er ikke særlig vondt, men det er der. Jeg vet jeg må ringe sykehuset og høre med dem hva jeg skal gjøre, men jeg gruer meg! Er redd det kan ha blitt noe galt med den andre egglederen min også...

Ellers går det bra. Jeg skal på byen til helga, og det gleder jeg meg til! Kommer innom på torsdag for å oppdatere vekta mi til konkurransen.

Ha en fin dag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lillian😃23. juli 2002
Har lest i gjennom dagboka di og er mektig imponert. Starter opp med omtrent det samme utgangspunktet som deg i dag. Måtte bare fortelle deg at du har vært kjempeflink og at det gjør godt å se at det er noen som får det til. Det gjør at jeg nå er ennå mer bestemt på at dette skal lykkes.
c.AuthorAlias NasseNøff❤️23. juli 2002
Men jenta mi da, det er liksom ikke måte på til problemer du skal ha... Riktignok går vekta ned, men du sliter med helsen. Hm... Jeg får si som Jojoen at det er antakelig bedre å kontakte lege med en gang, selv om det er skremmende. Uansett hva det er, så er det alltid bedre å komme seg til lege så tidlig som mulig. ER det noe galt, så kan de gjøre noe med det på et tidlig stadie, og er det IKKE noe galt, så kan du iallfall bli beroliget ikke sant ?

Ønsker deg god bedring vennen.

Stor og god klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen❤️23. juli 2002
Hei Lakki :-)

Det går jo fint med vekta og det er supert at du har vent deg til å spise riktig slik at det går litt av seg selv.

Men stakkars deg da.. plagene dine bare fortsetter... det er sikkert lurt å få det undersøkt og ikke risikere noe. Kanskje bedre å spørre legen før det blir veldig vondt.

God bedring, vennen. Og lykke til.

Klem fra Jojoen
Bilde
😑83,2 kg

Beklager alle sammen!

Vekta ggår fortsatt nedover, men jeg har en dårlig samvittighet: Jeg klarer ikke følge noe særlig med dere andre for tiden. Vil gjerne, men tiden strekker ikke til - ikke orken heller forresten... Håper å bli tilgitt, kommer tilbake når minstejenta begynner i barnehage igjen, og når helsa er på min side igjen!

Konkurranseoppdatering i dag, syns jeg har gjort det ganske bra jeg!

Ha en fortreffelig dag alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️22. juli 2002
Men jenta mi da - du får ikke lov til å ha dårlig samvittighet !! Jeg siterer Trulte (nok en gang - begynner å bli en vane *s*) på noe hun skrev til meg da jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke rekker over så ofte som jeg vil, at det er det vi IKKE skal ha her inne. Vi skal ikke ha dårlig samvittighet verken for sprekker eller at vi ikke alltid klarer å være like aktive her inne *s* Og det har hun aldeles rett i !! *s* Så ikke tenk på det vennen min - vi er her når du har mer tid og energi igjen også vi *s*

Takk for kjempekoselig hilsen ! *ler* Ja, jeg går vel i 'spinning' snart hvis ikke kjæresten min snart kommer over en tur, det er helt riktig *s* Kanskje om et par-tre uker !?

Ser det går strålende med vektnedgangen din - kjempeflott ! *s* Hvordan går det med helsa di da vennen ?? Tenker en del på deg da vet du. Det tar tid å komme seg etter noe sånt... Godt at mor og mann tok seg av vaskingen da ! Jeg skjønner hva du mener med at det er frustrerende når man ikke KAN hjelpe til, selv om det er helt pyton kjedelig å vaske. Men den følelsen man har når man IKKE kan hjelpe til er ennå mer pyton den faktisk. Selv om det er jo ingen grunn til å føle det sånn - det skulle jo tatt seg ut om du skulle begynt å fly rundt og rydde og vaske i den tilstanden du var... Det er jammen godt at mannen i huset og moren din passet på at du ikke gjorde noe så 'dumt' *s* Er det ikke deilig å ha en mann som hjelper til ??

Gleder meg til du er i bedre form, vennen. Hvis du vil, må du gjerne sende meg en mail på lilletater@hotmail.com

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Helena😉19. juli 2002
Jeg synes du er utrolig flink!! Du leder stort på konkurransen, ingen andre i nærheten engang!!! Gratulerer med det, jeg er veldig misunnelig!! Koser og klemmer fra Helena
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.