← Alle dagbøker
Lakki
61 år171 cm60 innlegg
2002
0 følgere
Start106,0 kg
Sist78,6 kg
Endring−27,4 kg
BMI nå26,9
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Oj - her går det unna!
Har kanskje noe med at jeg har kommet i gang med trening og sykling.
Ha en fin dag!
Rart å veie 70-og-noe...
Inni hodet mitt tenker jeg at jeg veier 89 og ikke 79. Hva kommer dette av? Tror det har noe med at det er lenge siden jeg veide 70-og-noe, og at det er uvant.
Har begynt så smått å sykle litt en gang i uka, og i kveld begynner jeg å trene sammen med svigerinna mi. Det blir ballsport, har ikke drevet med ballsport siden 4. klasse! Men hun sier det bare er gøy, så da prøver vi...
Ellers vil jeg si meg enig med Nasse Nøff: Det har blitt litt for mye krøll og ubehageligheter i diskusjonen her inne i det siste. Håper vi kan holde oss unna sånt i framtida! Det blir ikke spesielt interessant å være her inne for meg i alle fall, når folk krangler med hverandre istedenfor å støtte og gi råd!
Ha en fin dag alle sammen!
Endelig 70-og-noe!
Det var godt å endelig komme under 80! Det har vært ei hard kneik å komme over.
Ellers begynner jeg å føle at innspurten nærmer seg. Jeg har vel ikke mer enn rundt 10 kilo igjen å gå ned nå. Har lite å skrive om i dagboka nå for tiden, ting går av seg sjøl liksom. Jeg har nok kanskje gått litt lei av dagboka... Dette vil nok føre til at jeg blir midre aktiv her inne framover, kommer til å registrere vekt etpar ganger i uka, men veit tikke om det blir så mye mer... Kanskje får jeg ånden over meg når jeg slutter å tenke så sterkt på at jeg MÅ inn på dagboka. Vi får bare vente og se...
En ting er imidlertid sikkert: Æren for at jeg nå nærmer meg -30 kilo tilfaller delvis dere andre herinne! Hadde trolig ikke klart det hvis jeg ikke hadde hatt all den støtte og oppmuntring, og alle de gode rådene fra dere! Takk til dere alle!
Ha en kjempefin dag alle sammen!
Arrrgh! Det var da fælt så sakte det gikk da!
Arme, utålmodige meg! Vekta er seig for tia, lurer på om det faktisk har noe med det varme været å gjøre? Ser at noen andre her inne antyder det...
Fikk forresten lyst til å skrive noe om den diskusjonen som har oppstått i dagboka til Nite, den om lettvektere og tungvektere vet dere. Jeg har også alltid før blitt provosert av mennesker som kaller seg overvektige når de ønsker å gå ned kanskje 5 kilo. Det har imidlertid snudd seg etter at jeg begynte her inne. Her inne er vi likeverdige uansett hvor mye vi veier, og man skal huske på at mange lettvektere, eller pynteslankere som de ble kalt, også sliter med et vanskelig forhold til kropp og mat. Så vi har mye til felles de fleste av oss, uavhengig av vekta akkurat nå. Så hvis noen av dere har gode råd, oppmuntringer eller andre kommentarer til meg, så er dere velkommen inn i dagboka mi, uansett vekt og BMI!
Det var min mening. Syns forresten det er synd at det har blitt så stor diskusjon rundt det Nite skrev, husk: Hun skrev det i sin egen dagbok, og jeg tror ikke hun mente noe vondt med det... Det er faktisk av og til litt sårt å se at andre har det man ser på som luksusproblemer, når det en sjøl sliter med er så vanskelig. Men, man vet aldri - bak et såkalt luksusproblem kan det skjule seg noe mye mer alvorlig for den det gjelder. Så: La oss alle ha litt takhøyde for hverandre og hverandres individuelle vanskeligheter!
Stooor klem fra Lakki!
Ikke helt fornøyd, men gikk da ned...
Den drøye halvannen kiloen jeg gikk opp sitter jammenmeg hardt fast! Jeg har spist mindre, jeg har gått lange turer, OG jeg har til og med tatt en drøy times sykkeltur! Deilig sykkeltur forresten, kan hende det kan bli en vane...
Uansett, jeg jobber meg nedover. Sommerheten fører til at det ikke er så forlokkende å bevege på seg, men jeg holder stort sett koken *he he* - koken - helt kokt faktisk!
De vanndrivende pillene jeg har tatt heler Aqua-min hvis noen lurer på det. Har tidligere prøvd Uvalette, og de inneholder stort sett det samme, men er noe dyrere. Akkurat nå var prisen avgjørende, har sinnsykt lite penger fram til lønning.
Merker at hjernen påvirkes av varmen - har ikke så mye å skrive om. Bortsett fra at jeg og min kjære nå endelig ser ut til å klare å få litt fart på forholdet vårt igjen! *sssssss*
Forresten merker jeg fortsatt at jeg ikke er blitt slankere i hodet enda. Kan ikke helt fatte at jeg er mye tynnere nå, det er ganske skummelt. Jeg ser det jo, men fatte det er noe helt annet... Skummelt det der...
Klem til dere alle fra Lakki
PS! Flott med det nye designet på siden - det frisket opp!
Nå løsner det! JIPPI!!!
Jada, jeg kjøpte urtepiller for å bli kvitt alt vannet, og de mange doturene i går var IKKE korte - det rant og det rant... Magen er fortsatt ikke i funksjon, men regner med at den også kommer seg iløpet av dagen.
Nå er målet 70-tallet over helga, så det blir en lang gåtur i dag også. Var ute og gikk i over to timer på tirsdag - varmt, men deilig allikevel!
Ha en riktig kjempefin dag alle sammen - det nytter!
Nå er jeg på rett kjøl igjen!
Har vært så utrolig sugen på mat den siste uka - har nesten blitt desperat! Har imidlertid klart å holde sånn noenlunde igjen, og ikke spist godteri i alle fall. Noen slankekur har jeg ikke vært på de siste dagene, men jeg har bare økt porsjonene, og ikke gått tilbake til gamle, usunne vaner.
Og det har tydeligvis hjulpet å lytte til kroppen - nå er jeg tilbake på rett kjøl igjen. Har gitt kroppen det den ønsket noen dager, og nå vil den høre på meg igjen: Du skal bli enda mindre kjære kropp! Kjenner at jeg fortsatt holder på mye vann, og må ta det i betraktning når jeg ser på dagens vekt, som ikke er veldig oppmuntrende...
Leste noe Augusta skrev, om at vi blir redde ved visse vektgrenser under slanking, og dermed liksom nøler med å komme videre. Kanskje 70-tallet er en sånn grense for meg? Selv om det er sånn at min idealvekt befinner seg et sted på 70-tallet, så er det også sånn at 70-tallet er forbundet med mye nedelag og mislykkethet. Jeg har jo aldri klart å holde meg der! Men nå kroppen min, skal du få lov til å falle pent til ro på 70-tallet, og jeg lover at jeg ikke skal svikte deg denne gangen. Så kom igjen, la oss fortsette nedover et lite stykke til!
Mannen min jobber forresten overtid i kveld, så det blir ingen kveldstur rundt Sognsvann på meg. Må ta gåturen min nå mens minstejenta er i barnehagen.
Ha en kjempefin dag!
Hva skjer?
Koste meg virkelig i går, kafe hele dagen med svigerinna mi, og kino aleine om kvelden. Gikk til byen begge gangene - ikke forferdelig langt, men en halvtime hvar vei omtrent. Var full av optimisme da jeg kom hjem. Så Djevelens ryggrad - kjempebra film, spøkelseshistorie til ettertanke...
Men da jeg våkna i dag og gikk på vekta, ble optimismen raskt borte. Jeg har gått opp! Føler meg fremdeles oppblåst og ekkel selv om mensen snart er over. Har spist 6 fiberrik til frokost i motsetning til de 2 jeg vanligvis spiser. Ikke mye, man skal da ikke gå opp i vekt av at man spiser tilnærmelsesvis normalt en stund?
Innerst inne veit jeg vel hva årsaken er. Lakki er stressa! Da får jeg kroppen full av vann sånn som nå, og blir også veldig sulten. Ikke hjelper det at jeg igjen har "lurt" meg sjøl og spist frukt uten biola etpar dager. Blir forferdelig sulten utover dagen når jeg spiser sånne raske karbohydrater uten å kompensere med proteiner.
Det som må til er litt vanndrivende og nedstressing - jeg veit jo at denne kiloen bare er vann og ikke fett! Selv om jeg har spist litt mer i det siste har jeg vært flink og ikke spist søtt eller usunt fett! Det blir fiskefett og olivenolje når jeg slår til med litt ekstra. Så jeg tror rett og slett jeg bare må slå meg til tåls med at jeg trenger å spise normalt en stund, og vente på at slankelysten kommer tilbake. I mellomtiden skal jeg prøve å slenge meg på noen gåturer med Nite og Nassenøff...
God helg, og takk for at dere er til!
Klem fra Lakki
Nytt fra frustrasjonsfronten!
Hei alle dere som har ventet i spenning siden siste innlegg! Jeg fikk "mensen" på tirsdag - er temmelig sikker på at jeg var gravid, men at det "datt ut"... Ikke at nå hadde vært den perfekte tid for et barn til, men vi planlegger det jo, så helt ugreit hadde det ikke vært. Allikevel - det er greit også at det gikk som det gikk.
Det som IKKE er så greit, er at jeg har så INNMARI mensen!!! Har ikke veid meg i dag - føler ikke det er noen vits i så lenge kroppen kjennes som om jeg har ligget i vann og trukket til meg et helt badekar med fuktighet! Fingrene føles som de berømte "pølsefingra" i reklamen til Hildegunn Moltubakk! Jeg er sliten etter tre dager på rad på jobb, og ingen tid til meg sjøl. OG JEG ER SULTEN!!! Jeg kjenner den gode gamle slappe-av-med-mat-djevelen komme snikende utover kvelden. Kroppen min skriker etter mye og god, feit og usunn mat som kan gjøre at jeg kollapser i sofaen, tung, dorsk og utmattet.... Og full av dårlig samvittighet!!! Men - jeg har ikke sprukket - ikke ordentlig! Jeg har bare resignert bittelitte grann. Jeg har funnet ut at nå kanskje ikke er tiden til å gå sulten, jeg spiser meg sånn noenlunde mett i alle fall. Jeg veit at om noen dager er mensen over, og livet ser annerledes ut. Jeg vil komme til å angre så j**lig om jeg gir etter nå - bedre å legge håpet om vektnedgang på hylla noen dager, istedenfor å lage nederlag på nederlag for meg sjøl tenker nå jeg!
I morgen skal jeg slappe av, uten hverken jobb eller barn for første gang siden slutten av juli. Det trenger jeg. Skal til og med unne meg en tur på kino i morgen kveld aleine, mannen blir hjemme og passer barn. Det har rett og slett blitt for mye i det siste - har passet barn de dagene jeg skulle vært "syk", har jobba de andre dagene, og holder i tillegg på med salg av leiligheten. Venter spent på taksten, så blir det vel visning i slutten av måneden.
Ojojojoj for et innlegg! Bærer vel sterkt preg av en sliten kropp med mensen, og et utmattet og frustrert sinn. Dere får bære over med meg kjære venner. Kommer innom i morra tror jeg. So long!
Klem fra Lakki
Kan det være mulig?
Jaja kjære venner, her sitter jeg og undres. Vel 3 uker etter å ha klagd og bært meg fordi de røska ut en eggleder fra magen min, sitter jeg nå og venter på mensen - forgjeves? Ikke har vi hatt noe sex den siste tiden heller - bare den ene gangen - er det mulig? P-pillene slang jeg i søpla, vel overbevist om at jeg kom til å få STORE problemer med noen gang å bli gravid igjen... Uvissheten er utålelig - må enda vente noen dager før jeg tar en graviditetstest, i alle fall til to uker etter den eventuelle befruktningen.
Vel, sånn står det til! I dag har jeg gjort husarbeid i fire timer, får megler og takstmann på besøk. Håper takstmannen er snill mot oss!
Må vel slutte å slanke meg hvis jeg er gravid forresten. Men jeg kommer nok fremdeles til å trenge dere mens jeg prøver å finne ut hva slags matinntak og aktivitetsnivå jeg skal ligge på for at ikke vekta skal rase rett opp igjen. Dere får oppdatering når jeg vet mer.
Ha en fin dag alle sammen!
Komme!!!
Ja det var ropet jeg våknet av klokka 4.45 i natt. Det kom fra minstejenta, som stod i nabosenga og strakte ut armene og forlangte å få "komme"! Hun sovnet på magen min, men jeg fikk selvfølgelig ikke sove igjen... GJESP! Til uka begynner hun i barnehagen igjen - det skal bli deilig å ha sykemeldingsdagene mine for meg selv igjen!
Ha en kjempefin dag alle sammen!
Det har skjedd ting med kroppen min!
Jeg har kommet dit at jeg av og til må stoppe opp og se på kroppen min, for liksom å venne meg til den. Den er jo så mye mindre enn den var, og det har gått fort. Når jeg da ser meg i speilet, er det akkurat som om hodet mitt ikke har fulgt med i vektnedgangen - jeg blir liksom litt overrasket når jeg ser kroppen min... Jeg vet at dette må jeg jobbe med, hvis ikke risikerer jeg å slanke meg for mye fordi jeg ikke tror inni hodet mitt at jeg er blitt slank.
Regner nå med at jeg har ca. 10 kilo til å ta av før jeg bør begynne å bli fornøyd. Altså blir neste mål under 80, deretter 75 og så kanskje 70. Forholdet mitt til mat ser ut til å holde seg stabilt. Nå når jeg venter på mensen er det ikke til å komme i fra at jeg blir litt sugen innimellom, men jeg klarer å styre det. Det blir dobbel frokost istedenfor fråtsing seinere på dagen - tror det kan være et bra tips til flere. Leste forresten på jentemat.no at når en slanker seg bør en spise ca. 700 kcal (tror jeg det var) mer en dag i uka. Dette tror jeg stemmer, det er utrolig hvordan en kan få igang ei vekt som har "hengt seg opp" ved å spise litt mer en dag eller to. Hvis en i tillegg legger inn litt ekstra bevegelse - går en ekstra time eller så - er vekta somregel igang igjen.
Så til helsa mi. Jeg har nå bare venlig mensenvondt. I og med at jeg ikke begynte på p-piller igjen etter operasjonen er det umulig å si når mensen kommer, men det kjennes like rundt hjørnet. Håper alt er i orden snart, at sårene har grodd skikkelig og sånt, for jeg har tenkt å prøve meg på vannaerobics i høst. Ellers er jeg i bra form, tar trappene opp i 6.når jeg ikke har barnevogn med meg, og går ellers mye både med og uten vogn. Begynner å jobbe 3 dager i uka i august, og håper det blir 4 fra september.
Stor klem til dere alle - ha en fin sommerdag!
Den røde fare er på vei! Æsj!!!
Ja så ble det en liten oppgang da - skylder på at mensen snart kommer jeg. Jeg har forresten ringt sykehuset om magen min, og de mente det ikke var noe å bekymre seg for. Det kan jo være enten eggløsnings- eller menssmerter. Jeg ser det an til etter mensen, har jeg fortsatt plager fra magen da, ringer jeg sykehuset igjen. Det erjo ikke særlig vondt heller, ikke behov for smertestillende i alle fall.
Takk til alle dere som bryr dere om meg! Det er godt å høre fra dere, selv om jeg ikke får tid til å skrive tilbake akkurat nå. Det kommer i august!
Klem til dere alle - og ha en kjempefin dag!
Det var da voldsom, da!
Som dere ser går jeg fortsatt nedover, men det er så mye annet å bry hodet sitt med for tiden, at jeg ikke helt klarer å engasjere meg i slanking. Jeg spiser det jeg har blitt vant til å spise, og går små turer nesten hver dag.
Min store bekymring er at jeg nå har fått noen mystiske smerter i den andre siden av magen, altså ikke den siden jeg ble operert. Det er ikke særlig vondt, men det er der. Jeg vet jeg må ringe sykehuset og høre med dem hva jeg skal gjøre, men jeg gruer meg! Er redd det kan ha blitt noe galt med den andre egglederen min også...
Ellers går det bra. Jeg skal på byen til helga, og det gleder jeg meg til! Kommer innom på torsdag for å oppdatere vekta mi til konkurransen.
Ha en fin dag alle sammen!
Beklager alle sammen!
Vekta ggår fortsatt nedover, men jeg har en dårlig samvittighet: Jeg klarer ikke følge noe særlig med dere andre for tiden. Vil gjerne, men tiden strekker ikke til - ikke orken heller forresten... Håper å bli tilgitt, kommer tilbake når minstejenta begynner i barnehage igjen, og når helsa er på min side igjen!
Konkurranseoppdatering i dag, syns jeg har gjort det ganske bra jeg!
Ha en fortreffelig dag alle sammen!
....MENTALT altså ! Jeg ser at Nite har nevnt dette i sin dagbok også. Det har seg nemlig sånn at NasseNøff satte seg ned her en dag og tenkte at NÅ er det på tide å finne ut hva som gikk galt... For NOE har gått galt. Alt gikk så bra i begynnelsen - ikke at jeg RASTE ned i vekt eller noe, men jeg gikk litt ned i vekt, litt ned i cm, og ble i mye bedre fysisk form. Men på et eller annet tidspunkt så skar det seg fullstendig, og jeg fant meg selv stadig oftere falle tilbake til gamle uvaner og at vekten stoppet opp. Jeg skjønte ikke hva som gikk galt, ble bare utrolig fortvilet og forbannet, og da gikk det så som så med slankingen. Derfor satte jeg meg ned - analyserte meg selv og situasjonen - og det var da jeg fant tilbake til utgangspunktet og skjønte hvor det gikk galt.
Det har seg nemlig sånn at da jeg begynte hele denne prosessen, så var mitt fokus at jeg ønsket å legge om livsstilen min.Jeg ønsket rett og slett å leve et sunnere liv og være i bedre form; og hvis det igjen ville resultere vektnedgang så ville det være en flott bonus !! Slik begynte jeg også, og det fungerte utrolig bra. Men så, på et eller annet tidspunkt, så endret fokuset seg gradvis fra å tenke livsstilsendring til å tenke SLANKING. Jeg skjønner ikke at jeg ikke så faresignalene med en gang. Når man har prøvd å slanke seg x antall ganger i sitt liv, og alltid endt opp med at det skjærer seg, så blir slanking - sånn rent mentalt - en utrolig negativ tanke, og noe man forbinder med nederlag og mye sorg og "smerte"... Så når hjernen min begynte å fokusere på SLANKING isteden for LIVSSTILSENDRING, så endret den samtidig holdningen min til det hele, fra å være noe positivt og noe jeg faktisk ØNSKET, til å bli noe negativt og noe jeg følte at jeg MÅTTE. Dette ble så fullstendig feil for meg, at dere vil ikke tro det....
Så nå prøver jeg så godt jeg kan å få fokuset vekk fra slankingen igjen og tilbake til dette med livsstilsendring, fordi det er DET som fungerer for MEG ! Jeg har enorm respekt for alle de her inne som fokuserer på slankingen og får det til å fungere utrolig bra, og jeg skulle ønske jeg hadde samme evne. Men det har jeg ikke, og da må jeg også ta konsekvensen av det.
Til slutt bare en STOR takk til deg kjære slankevenn, for hjelp, støtte og omtanke. For det vil jeg alltid være takknemlig ! En stor, langvarig, varm og god klem kommer til deg fra en NasseNøff som har funnet tilbake til stien sin og vet at for å lykkes må hun følge den. Heldigvis blir ikke NasseNøff HELT alene på denne stien, for Nite er også der, og jammen tror jeg at ivalodia også er der ;o)
Ønsker deg lykke til videre med målene du har satt deg, både for vektnedgang og alt annet i livet !
takk for innlegg i dagboken min:) setter stor pris på det!!
JA tunfisk på boks er GENIALT!! jeg elsker det, spiser det ofte rett fra boksen, bruker det i pasta sauser og på pizzaen. tunfisk er faktisk utrolig deilig på pizza!
ha en strålende dag, Lakki:)
klemmer fra Iset
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
**S** Megetbra arbeide du har klart LAKKI. Går du også på lav GI dietten? Je blir så motivert av å se at det går, så bra med andre.
Lykke til videre
natthilsen fr TUVAS
God helg
Helgen står for døren, men du er så godt i farta med reduksjon, at helger er vel ikke til noe hinder for deg!!!!
Klem Nite