← Alle dagbøker
diarist.Alias

LINA!

46 år160 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start54,0 kg
Sist54,2 kg
Endring+0,2 kg
BMI nå21,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. februar 20024. mars 2002
54,2 kg

ny start i morgen


skal ut å ri snart,...kanskje jogge etterpå.

har spist:

-litt havregryn
-2 kneip skiver m banos
-1 banan
-1 stratos,1 troika

den sjokoladen,..nå er det ikke mer igjen, kjøper ikke ny heller.
får heller trene litt mer.

54,8 kg

litt lei

i dag har jeg spist:'

halv melke sjokolade
2 kneip skiver m ost
banan, kiwi
middag: 3poteter3gulerøtter litt oksekjøtt

litt dårlig med sjokolade,....:-(
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias jeanette3. mars 2002
Hei
dette gikk jo kjempebra
klem
54,4 kg

hmmmmmmm

ikke noe bra,....går ikke noe ned ....

i helgene prøver jeg å spise litt mindre for på jobb er jeg altid så sulten.

i dag har jeg spist:

2 bananer
1/2 pakke søt havrekjeks
2 kneip skiver med ost og smør

masse kiwi og druer

skal ha middag snart, grøt.

synes dette ikke var så verst, nedtur med masse kjeks.

har ridd halv time i dag, skal prøve å danse i 1 time.

kjæresten min kommer om 5 dager fra england ,...

klarer jeg å nå 51 kg til da .....

er det mulig ???????


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jeanette3. mars 2002
Hei Lina
Hvis du dropper kjeksene vil du merke at kiloene renner av..
Klem fra Jeanette :0)
c.AuthorAlias :(maria:(2. mars 2002
hei!!
det er mitt mål også *smil*
koz og klem fra Maria
54,2 kg

skal trene

jeg har spist havregryn, 4 skiver, 1 banan, gryterett

minuset er en haug med seigmen, men jeg bryr meg ikke så veldig fordi jeg skal på oppfordring av andre bare trene mere, jeg liker ikke å være så fanatisk heller da ender det ikke bra viss man aldri kan unne seg noen ting,...

skal ut å jogge snart ,,,nydelig dag.. i morgen tidlig skal jeg ut å ri, så det er vel litt bra det etter snopet

tusen takk for komentarer sist gang :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Katrine1. mars 2002
heisann...du skal ikke bry deg om de seigmennene, det vikstigste er ikke å gi opp når man skeier litt ut. bare begynne pån igjen dagen etter!!!!ser att du rir,rei og en del når jeg var mindre, men nå har jeg ikke så mye tid lenger(har og flyttet til Oslo,for å studere og ikke så lett å ha hest der) Riding er å bra trening det!!Har du egen hest eller?

men stå på,ikke gi opp!!
klemmer fra meg!!
c.AuthorAlias Mary1. mars 2002
Hei Lina

Takk for kommentaren i dagboka mi. Jeg håper du når målet ditt og at du fortsetter å kose deg med rideturer, jogging og dans.

Hilsen Mary
54,0 kg

er havregryn usunt

jeg trenger råd,

jeg ønsker bare å gå ned 3kg.
jeg har de siste dagene spist havregryn m/melk og rosiner til frokost,
2 yoghurt som mellommåltid og 2 skiver til lunch.
normal middag, kylling og ris

jeg har hest så jeg rir mye, og jogger 15min. flere ganger i uka så jeg tror jeg får grei nok trening,...

likevel går jeg ikke ned i vekt ,...
jeg synes ikke jeg spiser for mye så hva er det som gjør at jeg ikke ser endring

er det havregrynene som er fett kilden her.....

veldig takknemli for råd fra dere,...................

tusen takk
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete1. mars 2002
Hei!
Enig med Masti- grunnen til at kroppen holder på den vekten du har til tross for iherdig innsats, er nok at du ligger på kroppens idealvekt pr idag.
Mulig du bør prøve å respektere det.
Heller trene mer for å fa en fastere figur.
Det er ikke alltid det er vektreduksjon som skaper drømmekroppen for å si det sånn.

Ellers innholder havregryn masse kalorier. Hele 350 pr 100 gram.
Men sunt er det lell.Masse fiber, og karbohydrater som holder kroppen i gang lenge- såkalt trege karbohydrater.
En porsjon på 50 gram er egentlig nok.

Ellers er vann slankekilde nr 1.
Det holder forbrenningen jevn, og gjør også at fordøyelsen fungerer optimalt.
Drikker du vann også etter trening, får du maksimalt utbytte forbrenningsmessig.

Mulig du spiser litt for lite.
Det er missoppfatning nr 1 når man skal slanke seg at man skal spise minst mulig. Med et inntak på under 1000 kcal pr dag, setter kroppen ned forbrenninga til det minimale- såkalt sparebluss. Hvis du siden går tilbake til normalt inntak, henger forbrenninga igjen og du vil øke i vekt .
Så å spise nok er alfa og omega.
Ca 1200-1400 kcal pr dag fordelt på i alle fall 4 måltider,+ litt frukt evt yoghurt som mellommåltider.
Og frokosten er viktigst, men der er du jo allerede flink.
Et jevnt inntak av kalorier gjør også at kroppen holder et mer stabilt blodsukker, slik at du ikke blir innhentet av godtehunger fordi kroppens blodsukker synker når den ikke får mat.

Det var noen få tips.
Men som sagt- kroppen din er nok fornøyd som den er, og faktisk så burde vi stole mye mer enn vi gjør på at kroppen faktisk vet best.
Pynt heller figuren med noen fler muskler.
Hvis du bygger muskelmasse vil du automatsik også forbrenne mer, så da er du nok i boks bare ved det tror jeg.
Lykke til!
c.AuthorAlias ann-merete1. mars 2002
Hei!
Enig med Masti- grunnen til at kroppen holder på den vekten du har til tross for iherdig innsats, er nok at du ligger på kroppens idealvekt pr idag.
Mulig du bør prøve å respektere det.
Heller trene mer for å fa en fastere figur.
Det er ikke alltid det er vektreduksjon som skaper drømmekroppen for å si det sånn.

Ellers innholder havregryn masse kalorier. Hele 350 pr 100 gram.
Men sunt er det lell.Masse fiber, og karbohydrater som holder kroppen i gang lenge- såkalt trege karbohydrater.
En porsjon på 50 gram er egentlig nok.

Ellers er vann slankekilde nr 1.
Det holder forbrenningen jevn, og gjør også at fordøyelsen fungerer optimalt.
Drikker du vann også etter trening, får du maksimalt utbytte forbrenningsmessig.

Mulig du spiser litt for lite.
Det er missoppfatning nr 1 når man skal slanke seg at man skal spise minst mulig. Med et inntak på under 1000 kcal pr dag, setter kroppen ned forbrenninga til det minimale- såkalt sparebluss. Hvis du siden går tilbake til normalt inntak, henger forbrenninga igjen og du vil øke i vekt .
Så å spise nok er alfa og omega.
Ca 1200-1400 kcal pr dag fordelt på i alle fall 4 måltider,+ litt frukt evt yoghurt som mellommåltider.
Og frokosten er viktigst, men der er du jo allerede flink.
Et jevnt inntak av kalorier gjør også at kroppen holder et mer stabilt blodsukker, slik at du ikke blir innhentet av godtehunger fordi kroppens blodsukker synker når den ikke får mat.

Det var noen få tips.
Men som sagt- kroppen din er nok fornøyd som den er, og faktisk så burde vi stole mye mer enn vi gjør på at kroppen faktisk vet best.
Pynt heller figuren med noen fler muskler.
Hvis du bygger muskelmasse vil du automatsik også forbrenne mer, så da er du nok i boks bare ved det tror jeg.
Lykke til!
c.AuthorAlias Masti1. mars 2002
Hei Lina!

Jeg tror kroppen din har funnet sin idealvekt, og da er det svært vanskelig å gå ned noe mer. Helt ærlig så trenger du det vel heller ikke? Den gang jeg var ganske tynn veide jeg 74 kilo, og uasett om jeg sultet meg i 14 dager kom jeg ikke lenger ned enn til 73,5. I ettertid (les: når jeg var blitt mye større) har målinger hos en som skal ha greie på det vist at min idealvekt ligger akkurat der (har ganske kraftig beinbyggning).

Høres ut til at maten du spiser er ganske så sunn, kanskje litt lite når du er så aktiv? Kan hende forbrenningen din ville gått opp om du spiser litt mer? Tror jeg ville prøve å spise en skive ekstra til luch, og kanskje et knekkebrød til kvelds. Hvis du synes det blit mye i forhold til aktivitetsnivået ditt, så kan du jo utvide joggeturene dine til 1/2 time 2-3 ganger i uka? Har forresten hørt at det er først når du har trent i minst 30 minutter at du virkelig begynner å forbrenne fett, men jeg vet ikke om det er noe i det. Lykke til, uansett!

Masti
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.