← Alle dagbøker
Kris
53 år170 cm52 innlegg
2000–2002
0 følgere
Start104,4 kg
Sist76,6 kg
Endring−27,8 kg
BMI nå26,5
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Huff og huff
Heisann!
Det er jammen ikke mye som skal til før vekta fyker i været! Mer enn 2 kg opp...fysj..de skal fort av!
Jeg har ikke vært hjemme på en stund, så jeg har ikke fått oppdatert dagboka mi eller lest deres. Gleder meg til å se hvordan det går med dere etterpå...
Daten ja...den var slett ikke værst...
Vi møttes i stua kl 19.00..hehe...iført pentøy...det var jo det som sto på kortet. Så ble vi hentet av en kamerat...og det var ikke i en hvilken som helst bil - men en hvit limmo! (Han jobber på limmoutleie da :)) På vei til byen drakk vi et glass hvitvin...det var kanske romantisk til tross for at vi har vært sammen i mange, mange år.. Vi kjørte rundt i byen en liten stund før bilen stoppet utenfor BigHorn - mannen min elsker nemlig biff! (Jeg er glad i det jeg også forresten). Der spiste vi en nydelig middag og drakk rødvin til - jeg stusset litt over at han stadig sjenket opp vann til meg, og ikke så mye rødvin...men - det er sikkert fordi jeg er på slanker''n tenkte jeg.. Vi satt ganske lenge ved bordet, og ved 23 tiden ble vi hentet av kameraten vår igjen. Så bar det av gårde på en laaang biltur - til Gardermoen! Jeg tulla og sa at nå kan vi jo bare sette oss på et fly og reise til syden...og tro det eller ei - det var det vi skulle! Jeg fikk lettere hetta...ingen klær..ingen ting - og ikke datteren vår! Men da bilen stoppet utenfor flyplassen så jeg svigermor og svigerfar med 2 store kofferter - og bak dem satt jenta vår og gjemte seg.. De hadde vært hjemme hos oss og pakket det vi trengte mens vi spiste middag. Jeg ble helt målløs! Så bar det avsted til Rhodos...2 herlige uker bare vi tre. Det var helt fantastisk!
Puh...det ble en lang avhandling det..
Ellers i sommer har vi campet - spist og drukket..nå er det fram med havrelefsa og vannflaska...Spist er spist og drukket er drukket. Ferien er over...
Ha en strålende fin dag alle sammen!
Klemmer fra Kristin.
oppdatering
Hei!
Er en liten tur innom har for å oppdatere vekta, og jammen var ble jeg glad da jeg veide meg i dag tidlig, for jeg har jo gått ned! Riktignok ikke så fryktelig mye, men 200 gram ned i en ferieuke er jeg kjemprfornøyd med!
Vi har kommet hjem en liten tur fra campingen - det er ikke akkurat strålende det ferieværet vi har fått...men, men. Vi koser oss alikevel. Nå skal datteren vår være hos mormor og morfar fram til søndag, og det å ha 4 dager helt alen sammen med mannen min - DET er ferie det! Gjett om vi skal kose oss!!
I dag fikk jeg forresten en herlig overraskelse. Det ringte på døra, og der sto det et blomsterbud. Ikke skjønte jeg noe, for ingen av oss har bursdag eller noe som burde feires. Det var 30 røde roser og et kort hvor det sto:
"Til verdens vakreste jente".
Kan jeg få be deg på en date på
lørdag? Vi møtes i stua kl. 19.00.
Antrekk: Pent.
Elsker deg!
Hilsen kjærsten din."
Var det vakkert eller? Trodde ikke han kunne være så romantisk jeg...og vi som har vært sammen og gift i så mange år da :) Gleder meg gjør jeg i alle fall!
Nå skal jeg lese dagbøkene deres, gleder meg til å se hvordan det går med dere.
Ha en fin kveld!
Klemmer fra Kristin.
FERIE!
Heisann!
Nå er ferien her for alvor! Jeg har jo hatt ferie en uke allerede - sånn har vi lærere det..men denne uken har jeg brukt til å avslutte skoleåret. Jeg har vært endel på jobben og klargjort klasserommet for neste år, bestilt bøker osv. I morgen starter mann og barn med ferien sin også, så nå er det skikkelig ferie! JIPPI!! Det skal bli så godt!
Vi reiser nok bort etterhvert. Vi har campingvogn på et flott sted hvor vi har muligheter til å bade på en fin strand, være sammen med gode venner og virkelig kose oss. Men - i Norge vet man aldri med været, og det å sitte i en campingvogn i regnvær betyrn bare en ting - spise, spise, spise! Derfor har jeg gitt klar beskjed hjemme om at vi flytter ikke ut før godværet kommer... Heldigvis er de enige her. Skulle værgudene svikte helt får vi finne på andre ting..
Jeg har endelig kommet meg ned der jeg var for en ukes tid siden. Det er helt utrolig at jeg legger på meg så lett som bare det, men bruker så lang tid på å få det vekk igjen! Urettferdig :(
Men, men...motivasjonen er på topp igjen..vi får bare se hvor lenge den varer. Som kjent svinger den voldsomt..hehe..
Ha en super helg alle sammen, jeg stikker innom dagbøkene deres så ofte jeg klarer. Dere er kjempeflinke!!
Klemmer fra Kristin.
og så litt opp igjen....
Hei!
Takk for alle støttende kommentarer! Det hjelper en stakkar som virkelig har skeiet ut :)
Ja...det var 400 gram opp det - men de skal fort av igjen. Satser på at de borte før uken er over...
I dag skal jeg bare kose meg. Nå skal jeg først følge datteren min i barnehagen. så skal jeg ut og shoppe litt. 11.30 har jeg time hos hudpleieren! Rens og massasje..Jeg gleder meg til å bli skjemt litt bort. Så skal jeg treffe en venninne og spise lunsj (sen lunsj i dag). Dette blir en fin-fin dag.
Skal trene dobbeltime i dag - en time aerobic, og en time styrke.
Ha en strålende dag alle sammen.
Klemmer fra Kristin.
feig..
Hei hei!
Jeg turte ikke å gå på vekta i dag tidlig jeg...følte meg så tung og mett. I morgen skal jeg på da...
Har vært flink igjen i dag - spist det jeg skal spise, og snart skal jeg ned og trene - en time styrke i dag. Må jo stramme opp litt :)
Ha en fin kveld alle sammen.
Klem fra Kristin.
Jeg er mett!
Hei!
Jeg er mett! Nå har jeg sittet og lest i dagbøkene deres, og dere er jo så flinke alle sammen. Sultne der dere også! Det er i allefall ikke jeg. I helgen har det gått unna med både vin og godterier. Det var godt, men jeg føler meg småstappa nå. Jeg får se om jeg tør å gå på vekta i morgen tidlig, eller om jeg venter til tirsdag :) Pila har nok gått litt opp..(jeg har ikke veid meg i dag, så jeg har skrevet inn vekta fra sist)
Ha en fin-fin St.hansaften alle sammen!
Klemmer fra Kristin
snart ferie :)
Hei og hopp!
Takk for alle oppmuntrende kommentarer - dere er til uvurderlig støtte og motivasjon!
Nå har jeg snart ferie jeg! Bare en dag igjen, og i morgen skal jeg bare ha 2 timer med klassen - 2 kosetimer. Det blir deilig...gleder meg kjempe mye til en lang og deilig sommerferie :)
Det blir jo noen avslutninger da...og i dag var det avslutning for lærerene. Vi fikk rundstykker og kringle. Jeg spiste 2 halve rundstykker, men klarte heldigvis å la kringla være. Det ble på en måte dobel lunsj ettersom jeg allerede hadde spist matpakka mi, men, men. Jeg orket ikke å skille meg ut og forklare alle at jeg slanker meg osv. Valgte den enkleste utvien og spiste litt i stedet. Jeg tok en lett middag i stedet :)
I dag har jeg spist:
Frokost: 1 brødskive med skinke
Lunsj: 2 brødskiver med mager gulost
2 halve rundstykker
Middag: 3 halve rundstykker med roastbeef
Mye brødmat i dag også ser jeg...uff...må skjerpe meg.
Dere får ha en fin-fin kveld og helg alle sammen. Jeg skal en tur på byen i morgen kveld, også reiser jeg bort fra lørdag til søndag. Kos dere på St.Hansaften!
Mange klemmer fra Kristin.
litt ned
Heisann!
Jeg føler meg så super motivert om dagen....det er bare så synd at jeg ikke vet hvor lenge jeg har det sånn. I morgen - eller om en time kan motivasjonen være som blåst bort. Jaja - jeg får nyte den mens den er her.
Vekta viste 400 gram ned i dag, og det er lenge siden jeg var på 74.4 kg. Snart ser jeg 73-tallet...gleder meg jeg :)
I dag har jeg spist:
Frokost: En brødskive med skinkeost.
Lunsj: 2 brødskiver med lett gulost, en lollipop. (Bursdagsfeiring i klassen min)
Middag: En stor fiskekake og 2 brødskiver. En banan.
Hmm...ser at det har blitt litt mye brød i dag, men sånn blir det bare noen dager.
Nå skal jeg ned og trene - 75 minutter step/styrke.
Ha en fin kveld alle sammen.
Klemmer fra Kristin.
Hei!
Heisann!
Her er jeg, Trude...har ikke gjemt meg :)
Det er en stund siden jeg har vært her...har hatt så alt for mye å gjøre. Sommeravslutning med 5 klasser, så det har blitt mange slitsomme kvelder (men hyggelige selvfølgelig). Sånn er det å være musikklærer! Nå er det bare 3 dager igjen før ferien og jeg gleder meg stort!
Det har gått greit med spisingen. har holdt vekta til tross for mange gode kaker på avslutningene...Noe av tiden har jeg jo brukt på trening også.
Håper alt er bra med dere også - jeg skal lese dagbøkene deres nå, også kommer jeg sterkere tilbake i morgen igjen.
Klemmer fra Kristin.
Sulten...
Heisann!
I dag var ikke vekta mi god å ha med å gjøre. Første gang jeg gikk på den viste den 74.8 kg. Det syntes jeg var litt rart, så jeg gikk på igjen. Da viste den 74.4. Det gjorde den tredje gang også, så jeg skriver opp 74.6 jeg - midt i mellom. (Hmmm....tenk at 400 gram er så viktig da *s* )
Jeg er ganske sulten om dagen, og går og har lyst på det meste. Det kommer sikkert av at jeg er fryktelig striks med det jeg spiser og ligger på et minimum av hva dietten tillater når det gjelder kaloriinntak. Men jeg skal slite meg gjennom to dager til, for på lørdag vet jeg at det blir enliten sprekk - en planlagt en. Det er egentlig ikke en sprekk heller *beroliger meg selv*, for det er faktisk innbakt noen kosemerker i dietten min, og de skal jeg bruke på potetgull denne uken - 70 deilige gram. Vanligvis går de til en halv flaske rødvin, men nå er suget etter potetgull så stort at jeg velger det i stedet.
Nå skal jeg dra og trene - har faktisk trent hver dag siden søndag denne uken, så jeg er litt stolt av meg selv :)
Jeg stikker innom dagbøkene deres senere i kveld.
Klemmer fra Kristin.
der stod jeg stille....
Heisann!
Tusen, tusen takk for alle de hyggelige kommentarene jeg har fått i dagboka mi i dag! Dere er motivasjonskilden min, og betyr mye for meg!
I dag sto vekta stille. Det er kanskje ikke så rart, jeg har liksom gått ned litt hver dag denne uka. Nesten for godt til å være sant.
Jeg er utrolig nøye med deg jeg spiser nå, og ligger på et minimum av det GR-dietten tillater. Derfor vet jeg at hvis jeg slakker bitte litte grann på tøylene, vil jeg nok bli stående litt stille.
I går kjøpte jeg meg gulrøtter som jeg skar opp og la i en bolle med vann i kjøleskapet. Det smakte fortreffelig :), og anbefales til de av dere som går rundt og har lyst på noe. I dag har jeg lagt noen små blomkålbuketter i skålen også. Det er jo ganske godt.
I dag har jeg spist:
Frokost: 1 brødskive med egg, 1 eple
Lunsj: 1 rundstykke med roastbeef med rå løk (ikke remulade
*stolt*)
Til middag skal jeg spise en halv kylling uten skinn, ris og salat. I tillegg skal jeg ha 2 rugsprø med skinkeost, og 2 lett-yoghurt.
Trening: 1 time aerobic.
Ha en strålende dag, alle sammen!
Klemmer fra Kristin.
Regn, regn, regn....
Heisann!
Det bare regner og regner og regner her. Tror snart jeg får flytte nordover - der er det visst strålende vær i dag :)
Vektnåla gikk et lite skritt nedover i dag også den. Det er bare så deilig, men jeg vet at nå stopper det opp snart. Sånn er kroppen min. Den kan gå ned masse i en periode, også blir det "stillstand" i en periode. Jeg får bare nyte det mens den er i siget. *s*.
Nå har jeg akkurat kost meg med frokosten min - en brødskive med egg og grssløk. Det er såååå godt - bra jeg må komme meg av gårde nå, for jeg har virkelig lyst på en skive til...
Dere får ha en flott slankedag alle sammen!
Klemmer fra Kristin.
Første delmål nådd!
Hei hei!
Der var første delmål nådd! Jeg kan ikke huske når jeg var under 75 kg sist. Det må ha vært på ungdomsskolen eller noe tror jeg...
Neste delmål er 71.8 kg - da er jeg i vektkategorien - NORMALVEKT. Har ikke satt noen "tidsfrist", men det hadde jo vært deilig å nå det i løpet av juni/juli. Det er alltid litt vanskeligere å gå ned i sommerferien, men jeg skal gjøre et tappert forsøk!
Ellers bøtter det ned her...liker det dårlig - vil ha sommer og sol jeg! Dere i nord har det vel litt bedre :)
I dag har jeg spist:
Frokost: 1 brødskive med skinkeost og agurk.
Lunsj: 2 brødskiver med skinke og agurk
1 eple.
MIddag: 125 gram spaghetti, 150 gram karbonadeig.
Har igjen: 2 lettyoghurt, 2 rugsprø med leverpostei, ev .1 banan etter trening.
Trening: 1 time step, og en halv time styrke etterpå.
Ha en flott kveld, alle sammen! Jeg skal lese og skrive i dagbøkene deres i kveld.
Klemmer fra Kristin
Jippi, jippi, jippi!
O du deilige søndag!
Jeg kan nesten ikke tror det! Det var jammen verdt å beherske seg på seminaret da :)
I dag har mannen min og jeg sovet lenge, klokka er snart 11, og det er luxus når man har barn. Føler meg skikkelig uthvilt nå. Nå skal vi spise frokost, også skal vi ut og trene sammen.
Ble et kort innlegg det her...jeg måtte bare inn og skrive ned vekta *s*. Kommer tilbake senere i kveld.
Ha en super dag, alle sammen.
Klemmer fra Kris.
Inne en liten tur for å oppdatere dagen:
Vi hadde en super treningsøkt i dag. Nesten 2 timer styrketrening - det er godt å få strammet opp litt :)
Dette har jeg spist i dag:
Frokost: 1 brødskive med skinkeost og agurk.
Lunsj : 2 brødskiver med skinkeost tomat (ja - det er visst litt tomt i kjøleskapet om dagen...)
Middag : I stor tallerken blomkålsuppe med 1/2 blomkålhode og ca 10 kjøttboller - fantastisk godt forresten!
Kveldsmat: 1 brødskive med skinke og tomat.
Tillegg: 1 pinneis....jeg husker ikke hva den heter, men det var vaniljeis med appelsingele utenpå. Den er ny, og jeg anbefaler den på det varmeste! Helt nydelig. Den inneholdt under 100 kalorier så det var ikke så ille synes jeg.
hei, hei
Hei!
Øynene er røde, føttene er slitne og hodet er fullt av ny informasjon....men magen er heldigvis ikke stappa!
Seminaret var spennende og lærerikt - kjempebra. Og dere skulle bare sett de lunsjbordene! De var bare helt utrolig. Det bugnet av all tenkelig mat...helt utrolig.
Jeg er ganske stolt av meg selv, for jeg spiste slett ikke så alt for mye, og det jeg valgte var magert. Roastbeef, eggerøre, salat og skinke er det jeg valgte. Av alkohol drakk jeg en halv flaske vin og 2 vodka/battery...det er vel kanskje det som var det værste, men pytt, pytt - litt må man unne seg da...
Nå skal jeg gå og legge meg litt på soffaen og hvile litt. Mannen min har lovet å lage middag i kveld - burritos med salat - jeg gleder meg...han er ekspert på å lage det!
Jeg har ikke veid meg i dag, så jeg legger inn samme vekt som på torsdag. Det blir spennende å se i morgen.
Ha en fortsatt fin helg, alle sammen! Kos dere!
Klemmer fra Kris
....MENTALT altså ! Jeg ser at Nite har nevnt dette i sin dagbok også. Det har seg nemlig sånn at NasseNøff satte seg ned her en dag og tenkte at NÅ er det på tide å finne ut hva som gikk galt... For NOE har gått galt. Alt gikk så bra i begynnelsen - ikke at jeg RASTE ned i vekt eller noe, men jeg gikk litt ned i vekt, litt ned i cm, og ble i mye bedre fysisk form. Men på et eller annet tidspunkt så skar det seg fullstendig, og jeg fant meg selv stadig oftere falle tilbake til gamle uvaner og at vekten stoppet opp. Jeg skjønte ikke hva som gikk galt, ble bare utrolig fortvilet og forbannet, og da gikk det så som så med slankingen. Derfor satte jeg meg ned - analyserte meg selv og situasjonen - og det var da jeg fant tilbake til utgangspunktet og skjønte hvor det gikk galt.
Det har seg nemlig sånn at da jeg begynte hele denne prosessen, så var mitt fokus at jeg ønsket å legge om livsstilen min.Jeg ønsket rett og slett å leve et sunnere liv og være i bedre form; og hvis det igjen ville resultere vektnedgang så ville det være en flott bonus !! Slik begynte jeg også, og det fungerte utrolig bra. Men så, på et eller annet tidspunkt, så endret fokuset seg gradvis fra å tenke livsstilsendring til å tenke SLANKING. Jeg skjønner ikke at jeg ikke så faresignalene med en gang. Når man har prøvd å slanke seg x antall ganger i sitt liv, og alltid endt opp med at det skjærer seg, så blir slanking - sånn rent mentalt - en utrolig negativ tanke, og noe man forbinder med nederlag og mye sorg og "smerte"... Så når hjernen min begynte å fokusere på SLANKING isteden for LIVSSTILSENDRING, så endret den samtidig holdningen min til det hele, fra å være noe positivt og noe jeg faktisk ØNSKET, til å bli noe negativt og noe jeg følte at jeg MÅTTE. Dette ble så fullstendig feil for meg, at dere vil ikke tro det....
Så nå prøver jeg så godt jeg kan å få fokuset vekk fra slankingen igjen og tilbake til dette med livsstilsendring, fordi det er DET som fungerer for MEG ! Jeg har enorm respekt for alle de her inne som fokuserer på slankingen og får det til å fungere utrolig bra, og jeg skulle ønske jeg hadde samme evne. Men det har jeg ikke, og da må jeg også ta konsekvensen av det.
Til slutt bare en STOR takk til deg kjære slankevenn, for hjelp, støtte og omtanke. For det vil jeg alltid være takknemlig ! En stor, langvarig, varm og god klem kommer til deg fra en NasseNøff som har funnet tilbake til stien sin og vet at for å lykkes må hun følge den. Heldigvis blir ikke NasseNøff HELT alene på denne stien, for Nite er også der, og jammen tror jeg at ivalodia også er der ;o)
Ønsker deg lykke til videre med målene du har satt deg, både for vektnedgang og alt annet i livet !
Min kjære trofaste følgesvenn !
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
2 kg er ikke all verdens, og du har helt riktig innstilling: spist er spist, du blir fort kvitt det igjen! Stå på!
Jeg og skal begynne på fullt igjen, foe her er det mer enn to kilo opp...
Håper du kan holde meg litt i ørene. For det trenger jeg.
Ellers så må jeg si at det var litt av en date. Ikke ofte du hører om slike.
Håper du koser deg i varmen, og nå er det full fres, kiloene skal av!!!!
Klem fra Trude
Makan til mann ! Noe så vidunderlig - det er vel ikke så veldig mange mannfolk som ville funnet på noe sånt !!?? Jeg er helt imponert, og fikk faktisk gåsehud da jeg leste om din fantastisk romantiske mann og hans overraskelse til deg *s* Dette fortjente du garantert, og du må jo være litt av en kone for ham også når han gjør noe sånt for deg !!! *ss* (skal jo ha skryt du også, ikke bare han *ler*)
Og så 2 flotte uker på Rhodos da - da er vel ikke litt mer enn 2 kg noe å bry seg om ! Det kommer til å renne av deg igjen fort som bare det nå som du er tilbake igjen *s* Jeg hadde nesten ønsket det lille ekstra der velkommen jeg hvis noen gjorde noe så romantisk og flott for meg !! *ler*
Ha en strålende dag du også. Kikker innom igjen en annen dag og da er jeg helt sikker på at 'ferietillegget' er borte igjen *s*
Kjempeklem fra NasseNøff
Jøss, så spennende.. ha ha
Det høres ut til at du har hatt en herlig ferie, vel fortjent :-)
2 kg den gale veien er jo ikke så galt siden du har kosa deg og hatt en slik ferie. En tur til syden kunne fort kostet både 10 og 12 kilo...
Nå er det hverdag igjen og du er garantert tilbake på rett spor. Lykke til.
Klem fra Jojoen