← Alle dagbøker
Krimmi
50 år178 cm30 innlegg
2002
0 følgere
Start85,6 kg
Sist83,8 kg
Endring−1,8 kg
BMI nå26,4
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Jippi.
Endelig er jeg tilbake på 83-tallet, det er lenge siden sist. Så det ser endelig ut til å ha løsnet litt for meg. I går var den første dagen på lenge uten hverken sjokolade, kaker eller is. Men nå er det jo helg igjen, så vi får se hvordan det går. Prøve å kopiere litt fra Mio sine nye prinsipper, med lite karbohydrater. Har begynt å spise egg til kvelds, og i går tok jeg bare litt ris til middagen, og mest kjøtt og grønnsaker. Har bare spist en brødskive per dag denne uka, har spedd på med rugsprø, som er sunnere.
Har ikke gått tur på flere dager, regnet øser jo ned, og det blåser. Og så er jeg ikke i toppform om dagen, tror en forkjølelse er i gjære :-(
Forkost i dag var havregrøt, ikke særlig godt, men det var det eneste vi hadde i huset.
I''m back..!
Endelig har vekta rikket seg litt nedover, holdt på å bli sprø da jeg har ligget på 85 siden sist jeg skrev her inne. Ikke særlig godt for motivasjonen. Og så har det vært bursdager og fristelser i fleng den siste uka. Men nå er det lenge til neste gang.
Håper at jeg nå er på rett spor. Skal prøve å bli flinkere til å skrive her inne.
Dette er tragisk
Har vært tilbake fra ferie i en uke nå, men har ikke turt å skrive noe her. Føler meg som en super-taper. Tenk at jeg har gått opp over en kilo i ferien (var 85 da jeg kom hjem), jeg som skulle satse på å holde vekta... Sånn går det når man ikke trimmer, og koser seg med god mat og kaker og is og... sukk.
Det verste er at jeg ikke klarer å kvitte meg med fråtse-manien nå som jeg er hjemme igjen. Nå er det helg, men fra mandag av skal det bli andre boller! Har begynt å gå tur igjen, så jeg er i hvertfall delvis i gang igjen.
Nå skal jeg slutte å veie meg hver dag, satser på et par dager i uka, tirsdag og fredag, med fredag som hoveddag. Håper at neste uke kan jeg skrive litt i minus.
Ikke helt fornøyd
Denne uka har jeg gått ned 200 gram. (har egentlig veiedag på fredager, men klarer jo ikke å holde meg unna vekta hver dag... Men det er liksom vekta på fredager som teller mest.) Er vel ikke superfornøyd med det, men får vel si at enhver nedgang er bedre enn ingen...?
Egentlig har jeg 5-kilos jubileum i dag, for jeg hadde gått ned 2 kilo før jeg fant denne siden. Så at jeg er 5 kilo lettere siden etter påske er jeg veldig stolt over. Men jeg synes ikke det vises noe særlig, har heller ikke fått noen kommentarer om at jeg ser noe mindre ut...
Gårdagen ble ikke noen stor dag slankemessig, fikk først besøk og spiste kake. Så på ettermiddagen var jeg på grilling med sønnen min i barnehagen han skal begynne i til høsten, så det ble litt pølse og burger der. For ikke å snakke om brus... Må begynne å bli litt flinkere til å finne sunne alternativ til situasjoner jeg vet jeg kommer til å skeie ut.
Puh...
Var alvorlig bekymret for at vekta skulle vise enda mer i dag, men heldigvis ikke. Jeg var endelig ute og gikk tur i går, over en uke siden sist. Kjente at formen hadde dabbet litt av, ja, men så har jeg jo vært syk også, er ikke 100% frisk ennå heller (at det skal ta så lang tid!?).
Nå skal jeg være flink resten av uka. Tur hver dag.
opp opp opp
Vekta kryper oppover, og det er tydelig at jeg må ta meg selv i nakken, både når det gjelder trim og småspising. Men så var det motivasjonen da...
Ny uke.
Dette er den siste hele uka før vi reiser på ferie, så jeg bør vel gjøre en liten innspurt disse dagene...
Helga har gått med til oppussing av kjøkkenet, vi har ikke så mye igjen nå. Har spist litt sjokolade, men måltidene mine har vært ganske bra. Vi hadde middager med mye salat til begge dagene.
Har ikke gått en eneste tur i uka som gikk, men jeg satser på å begynne igjen i dag.
Opp og ned
For en jojo-effekt det er på vekta... Men jeg tar det ikke så tungt, synes jo vekta i går var litt unaturlig lav. Spiste en veldig sein kvelds i går, klokka 12, så den har kanskje skylden i at det har gått opp i dag. Men men..
Frokost: to brødskiver med baconost.
Dette går jo strålende, hehe
Skjønner ikke helt hvorfor jeg har gått ned i vekt, det er jo helt utrolig. Kanskje det er den dårlige apetitten min mens jeg var syk som har gitt utslag?
Tok frem målebandet i dag, og fant ut følgende skrump siden påsketider:
bryst: -4 cm
mage: -4 cm
hofte: -6 cm
lår: ca -3 cm på hver
Er spesielt fornøyd med de to siste, siden det er rumpa som er mitt største problemområde. Lurer på om jeg snart går inn i en ny kles-størelse? Håper det, så jeg kan kjøpe meg litt nye klær i ferien.
jaja..
Vekten står bom stille, lurer på om vekta har slått seg vrang, for vanligvis vipper jeg jo opp og ned i ett sett. Men kan vel ikke forvente å gå ned uten å trimme. Det ser mørkt ut med målet mitt om å nå 82 kilo før ferien. Reiser om 2 uker.
Er egentlig ikke særlig motivert lenger, det eneste jeg ennå er nøye på er å holde meg unna godter og brus. Når det gjelder maten er jeg lei av å tenke på posjoner og at det skal være lite kalorier. Har bestemt med for å ta en pause i "slankingen" i ferien, og heller satse på å holde vekten. Så da må jeg bare holde ut to uker til.
Litt bedre i dag
Er fremdeles forkjølet, men tror jeg er på bedringens vei. Føler meg ikke like slapp lenger, men er ennå et stykke fra toppform. Tror ikke det blir noen trim i dag heller, muligens en liten tur... vi får se i kveld.
Fremdeles syk
Har blitt harst rammet av forkjølelse og hele helga har gått med til å tørke nesen, æsj.... Har ikke gjort noe annet enn å holde meg inne, og helst foran tven. Tror ikke det blir noe trim på meg i dag heller, det er best å vente til jeg er i bedre form.
Rart at vekten ikke har gått opp, så slapp som jeg har vært, og spist masse kose/trøste mat, f.eks sjokolade. Har ikke de helt store forventningene til slanking denne uka, så lenge jeg ikke får trimmet. Men jeg skal holde meg til mine vanlige ukes-matvaner, så får vi bare se.
jippi?
Tror jeg gikk på vekta ca 10 ganger i dag, jeg flytta litt på den og rista den mellom hver gang. Trodde det var noe feil med den... Dette er jo helt utrolig, jeg har gått ned et helt kilo siden forrige fredag! Så fornøyd!
Kanskje jeg har fått forbrenningen opp, for jeg spiser absolutt ikke helt sunt. Men jeg har gått tur hver dag, og begynt å gå litt lengre og "brattere" enn før.
I dag har jeg blitt invitert på salat-lunsj hos ei venninne, kanskje hun har oppfattet at jeg prøver å gå ned i vekt, for vanligvis serverer vi bare kaker, hehe. Jeg har ikke sagt noe til noen her om at jeg prøver å gå ned, synes det blir pinlig hvis jeg ikke klarer det. Men har ennå ikke fått noen kommentarer om at jeg har krympet, det vises kjanskje ikke ennå?
Er ennå sår i halsen, men har ikke blitt noe værre, heldigvis.
Litt småsyk i dag
Er ikke helt i toppform, nesen renner litt og jeg er sår i halsen. Håper det ikke utvikler seg til det værre.
Tydeligvis gjør jeg visst noe riktig (kanskje gåturene?), for vekta har sneglet seg litt ned denne uka. Selv om jeg har vært sløv med utskeielsene, så har jeg kanskje ikke skeiet ut nok til å begynne å legge på meg igjen...
Jeg glemte å ta situps i går, får prøve å gjøre det i formiddag.
Frokost: 2 skiver med baconost.
....
Jeg må tilstå at det ble en is i går kveld etter kveldsmaten, og en til kokosbolle. Jeg merker at jeg har blitt veldig slapp med hva jeg putter i meg, er ikke så nøye på det lenger, og det er jo ikke bra. Men jeg har ihvertfall sluttet å kjøpe sjokolade midt i uka, og det er jo en stor forbedring for meg, pluss at jeg sjelden drikker brus i uka.
Frokost : 1 brødskive med prim.
Så det hjal å mase?
Du må bare passe på å ikke få i deg for mye karbohydrater, helst ikke mer enn 55 gram for dag, det er bare å begynne å lese på pakkene.
Klemmer fra Mio