← Alle dagbøker
Kosebamsen
67 år180 cm17 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start135,0 kg
Sist135,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå41,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka på nytt
sukk....livet er som en kommode: skuff på skuff!
Neida- idag har æ det bra, er på opptreningsenter og nå er det kun to ting som teller; bedre form og ned i vekt! så får vi se
19. februar 2002
127,5 kgsakte
Merker at det har vært mye og gjøre, må nok skjerpe meg kraftig no og få følelsen av å komme i gang igjen!
Alikevel fornøyd med og gå ned og ikke opp!
11. februar 2002
128,0 kg:(((((
men dette visste æ. Men tross alt ikke noe opp. life goes on!
rett vei
Synes fortsatt at ting går rett vei, skjønt denne uka vel sakte. Men no hadde æ også ett kjempehopp i forrige uka da.
Prøve på ny konkurranse!
for seint men rett vei!
fillern! - grunnet reise fikk æ ikke oppdatert mæ i konkuranssen i går. Men ting går alikevel rett vei, oppskriften virker! men det tar tid og det e ett slit og komme inn i rutinan!!
rutiner, rutiner,rutiner
1 viktig ting har æ virkelig erkjent i disse årene; når man først har bestemt seg skikkelig for å gjøre noe med vekta, bare det kan jo virkelig ta tid,så er det 2 ting som må til;
Rutine og tidsperspektiv. Ruitne på hva man spiser og rutiner på trim.Tross alt så handler det jo om å ende sine vaner og det tar tid. Så må man erkjenne at ting tar tid: tross alt så har man som oftest brukt mange år på å legge på seg så det og har ett tidsperspktiv fra no av og frem til eks. jula 2002 er jo egentlig ikke så veldig lenge: innen ett år!!! men det er klart man er utålmodig. Konkuansen vi har tenner meg, men æ klare alikevel og spise mye; frukt, grønnsaker, fisk, mmm- myye godt!!!
Fortsatt rett vei!
Forsøker og komme inn i fast rytme, spise riktig til noenlunde riktige tider. Fremfor alt drikke mye vann, det er nesten det vanskeligeste! Denne uke skal jeg ha eget fokus på trim, minst en halv time spasertur hver dag i uka er målet!!!!
resept??
132.2 og minus 2.8 kg!!!! det syns æ sjøl e kjempeoveraskende.
Etter ei bedrøvelig førjulstid og ditto bedrøvelig juletid fant æ ut at æ måtte ta mæ sjøl i nakken; NO SKL DU TIL PERS sa æ til mæ sjøl. Men 1 krav satte æ ; ingen sulting. men endring av kosthold og mere mosjon. Det å endre på fast innarbeidede vaner tar tid. En forsker har regnet ut at du må gjøre en ting 30 ganger før du har opparbeid deg aktiviteten som en vane. Høres kanskje ikke så mye ut sier du???Hør her, skal du gå en tur tre ganger i uka så tar det ti uker før du har fått det som en vane; tenk to og en halv måned!!! Dette er ting som man må tenke alvorlig på, Det har tatt mange år for mæ og komme i den vektklassen som æ no e i og da tar det tid før æ kommer ned. Holde på og sette meg delmål og sysler med tanken på - 32,2 før 1. juni. Det kan holde hardt men før 1.juli burde det gå.
Endelig mål er ihvertfall - 45 før 1.desember.
psykisk verden
Denne uka har æ brukt veldig mye energi til og tenke;- tenke på ka æ spis og ka æ gjør. Det virke veldig bra. Har lagt om kostholdet og føle at det e lenge sia at æ har spist så mye som æ har gjort denne uka, fiber, grønnsaker, frukt og fisk har i varierede grad vært hovedinnholdet. Samt trim. Må røre på mæ mere og mere. Hjalp fantastisk med støtte fra dere andre!
sukk!!!!!!!!!!
livet er ikke som det var, er det mange som sier, oxo æ. Må nok se i øynene at æ har vært for ambesiøs. Særlig i forhoold til høsten som æ hadde, ikke en frihelg i november og desember, job til og med i jula. Blir ikke mye overskudd til og ta seg av seg sjøl for og få mere overskudd. Nyttårsforsett nr 1; sette av tid til og få overskudd, dvs trimme, tenke kosthold , venner osv. meldt meg på i -5 konkurannsen, spent på oppfølgninga som vi selv må klare og skape på disse sidene.
27. november 2001
130,5 kg4.5/47 langt igjen!!!
De ti første kiloan er som oftest de verste. Det tar tid og innarbeide vaner, eksempelvis det og gå en liten tur hver dag.
Men no e æ n igang, spiser moderat har til og med vært på julebord og hos min gamle mor til en super middag! og enda går jeg ned! det er supert!! Trur nok at æ skal klare det, vi får se nærmere påske!
20. november 2001
132,0 kgYEPIIIEEEEE!
Første "store" måle nådd. Nemelig og ikke gå opp mens æ va i England. Tross i at æ følte at æ spiste masse hver dag så holdt æ vekta. Må nok være fordi æ gikk mye hver dag. DET skal æ fortsette med.Har tenkt over dette med store og små mål og har bestemt mæ for att mitt store mål skal være normalvekt dvs. 83-85 kg. Kortsiktig skal æ til påske veie unde 100 kg. Det er 32 kg på omlag 20 uke og bude være realistisk selv om jula kommer i mellom,skal jobbe i selve jula så det burde jo hjelpe på. Forøvrig er det jo greit og følge med på målene mine og de er følgende:
Bryst: 135
Magen: 131
Midje: 114
Rompa: 121
Lår : 70
Arm : 38
Så no e æ i gang for alvor.
13. november 2001
132,0 kggaar bedre,men engelsk mat kan vaere bra!!!!
Engelsk mat er kejmpegodt!! her gjelder det og ta det rolig, bor paa hotell denne uka saa no kan man bestemme mer hva som skal ned, forrige uka bodde jeg privat og da va det mye go mat. Roer kroppen ned no den her uke, maa ikke drikke pils hele dagen osv. neste uka blir det cambrigde-kur det er sikkert!!!! tor ikke veie meg nar jeg kommer hjem paa sondag, det far vente en uke
7. november 2001
132,0 kgSteinhaardt i England
Allegode drommer til tross. Det er steinhardt ohvaere paa kurs i England: -folge ett fast opplegg med frokost lunsj og middag samt paafolgende pub etterpaa. Eneste trosta er at vi gaar ganske mye saa jeg haper at jeg er paa samme vakta naar jeg kommer hjem 18 november!
2. november 2001
131,0 kgOpplegg
Har nå vært og lest i en del slankebøker og må si at det er en del som imponerer meg.Spesielt jentaXs har gjort en fantastisk innsats. Bruker og si at jeg har slanka meg sammenhengende i 20 år. Vært innom de fleste kurer som finnes. Alt virker er min erfaring. Det som teller er at man VIL sjøl. Man må prioritere opp i hodet hva man vil. Jeg har nå bestemt meg.Jeg skal ned til 85 kilo før 1.juli 2002!! Et knallhårdt mål ned 45 kilo! Men når jeg ser hva andre kan så må også jeg kunne klare dette. Hovedsakelig skal jeg klare det ufra to enkle grunnprinsipper; trimme og spise riktig. Men for å få skikkelig startmotivasjon så skal jeg starte med ren cambridgde-cur i tre uker. I morgen reiser jeg til England for og gå to uker på språkkurs. en uke skal jeg bo privat og en uke på hotell. Det passer derfor bra og starte med en ny hverdag. Jeg skal prøve og spasere mellom en halv og en helt time hver dag samt kontrollere matinntaket. Satser på at vekta viser under 130 den 20 november når jeg kommer tilbake fra England. Regner med å få tilgang til internett der borte så jeg skal oppdatere dagboka. Er veldig glad for de som har kommet med kommentarer til meg. Det vil hjelpe meg enormt!
Godt at det er aktivitet i klubbens 'herreavdeling'. Er selv rett så ny her, men har allerede forstått at denne klubben er alle tiders. Veldig godt å være med.
Her har jeg lært om insulinresistens og forstått, at det er dette jeg har kjempet mot i mange år. Så nu passer jeg på de hurtige karbohydrater og spiser proteiner først og brødet eller potetene etterpå. Det virker for meg.
Håper du også finner ut hva som virker for deg, og at du skriver i dagboka di snart igjen og deler erfaringer og annet med oss.
Beste hilsener fra
Augusta