← Alle dagbøker
diarist.Alias

Kosebamsen

67 år180 cm17 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start135,0 kg
Sist135,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå41,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. oktober 200114. juli 2002
😌135,0 kg

på nytt

sukk....livet er som en kommode: skuff på skuff!
Neida- idag har æ det bra, er på opptreningsenter og nå er det kun to ting som teller; bedre form og ned i vekt! så får vi se
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️19. juli 2002
Kjære Kosebamsen!

Godt at det er aktivitet i klubbens 'herreavdeling'. Er selv rett så ny her, men har allerede forstått at denne klubben er alle tiders. Veldig godt å være med.

Her har jeg lært om insulinresistens og forstått, at det er dette jeg har kjempet mot i mange år. Så nu passer jeg på de hurtige karbohydrater og spiser proteiner først og brødet eller potetene etterpå. Det virker for meg.

Håper du også finner ut hva som virker for deg, og at du skriver i dagboka di snart igjen og deler erfaringer og annet med oss.

Beste hilsener fra
Augusta
127,5 kg

sakte

Merker at det har vært mye og gjøre, må nok skjerpe meg kraftig no og få følelsen av å komme i gang igjen!
Alikevel fornøyd med og gå ned og ikke opp!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen for de på 90 kg og over? Den starter på førstkommende onsdag. Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias skilpadda19. februar 2002
Hei Kosebamsen! Klart det er flott at du går ned og ikke opp! Særlig når du føler at det er mye å gjøre og du ikke får spist slik du burde, så er det jo godt å se at det går nedover likevel. Det tyder på at du gjør noe riktig! Og da skal det sikkert ikke så stor skjerping og så store endringer til før det begynner å hjelpe kraftig. Så bare stå på! :-)

Jeg skriver opp vekten din fra i dag på konkurransen - det er en halv kilo ned, det er flott det! En halv kilo i uken sånn jevnt er en veldig fin og stabil vektnedgang som gjør det lett å stabilisere vekten etterpå. Og det blir jo 26 kilo på et år, det er ikke småtteri det!

Ha en riktig fin dag da!

klem fra skilpadda
128,0 kg

:(((((

men dette visste æ. Men tross alt ikke noe opp. life goes on!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda17. februar 2002
Heisan Kosebamsen! Jeg håper du ikke har forsvunnet for oss? Det må du ikke, vet du! Hvis det ikke har gått så bra denne uken, så bare skriv om det her, så blir du ferdig med det og kan gå videre. Som du sa selv: life goes on! Og du har jo gått ned en hel del kilo allerede, så du må ikke gi opp nå. Håper det ikke er derfor du ikke har vært her denne uken, i alle fall.

I morgen er det konkurranseoppdatering igjen. Håper du blir med på det! Jeg er spent på hvordan det går med deg, og det er det mange andre her som også er.

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias fett nok.12. februar 2002
Hei på deg!

Jeg gjør slik i stedet for til deg :o)))))
Du har gått ned 7 kg siden 6 januar og det er BRA. Vekten stopper opp og det kommer til å skje hele tiden, men hold ut, du er sterkere enn kiloene denne gangen.

Ønsker deg lykke til videre!

Hilsen Rita
128,0 kg

rett vei

Synes fortsatt at ting går rett vei, skjønt denne uka vel sakte. Men no hadde æ også ett kjempehopp i forrige uka da.
Prøve på ny konkurranse!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten5. februar 2002
Hei kosebamse :) Det raser jo nedover med deg, du er kjempeflinke :) Det skal gå saktere etterhvert, normalt det, så du får svelge en stor skje med tolmodighet :) Ønsker deg lykke til i kommende uke. Klem fra Bitten :)
128,5 kg

for seint men rett vei!

fillern! - grunnet reise fikk æ ikke oppdatert mæ i konkuranssen i går. Men ting går alikevel rett vei, oppskriften virker! men det tar tid og det e ett slit og komme inn i rutinan!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda3. februar 2002
Gratulerer med kjempefint resultat! :-) Du er virkelig flink. Ser du vil være med på ny konkurranse fra mandag - sier du fra til meg i løpet av mandagen hva startvekten din er?

Ha en fortsatt flott helg!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias iset29. januar 2002
heisann:)
flott, du er på rett vei. uansett hvor seint du evt synes det går, kan du trøste deg med at et kilo i uka er 15-20 kg ned til sommeren:) det er mye det:)
ha en flott onsdag:)
hilsen Iset.
130,8 kg

rutiner, rutiner,rutiner

1 viktig ting har æ virkelig erkjent i disse årene; når man først har bestemt seg skikkelig for å gjøre noe med vekta, bare det kan jo virkelig ta tid,så er det 2 ting som må til;
Rutine og tidsperspektiv. Ruitne på hva man spiser og rutiner på trim.Tross alt så handler det jo om å ende sine vaner og det tar tid. Så må man erkjenne at ting tar tid: tross alt så har man som oftest brukt mange år på å legge på seg så det og har ett tidsperspktiv fra no av og frem til eks. jula 2002 er jo egentlig ikke så veldig lenge: innen ett år!!! men det er klart man er utålmodig. Konkuansen vi har tenner meg, men æ klare alikevel og spise mye; frukt, grønnsaker, fisk, mmm- myye godt!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*28. januar 2002
Hey!
Nå....jeg er SPENT på vekta di i dag!!
Håper du oppdaterer snart!:0)

Are u the winner?*S*

Psst...dette kommer til å gå så det suser! Du er kjempeflink jo! Og helt riktig ..ting tar tid! Og hvis du ikke gir det tid,så er det mye vanskeligere å holde resultatet når du er ferdig. Jeg begynte 2 juni,og har gitt meg selv ett år på å ta av ca 50 kilo,litt mer.Det er jo ganske raskt,men jeg vet at det iallefall vil ta så lang tid.
Klarer du å trene noe? Gå turer osv?
Uansett! Dette er kjempebra,kosebamsen!
Klemz fra Jenta*S*
c.AuthorAlias beate2925. januar 2002
Heisann!
Jøss!!! 0,8 kilo til så er du vinner av -5 kilos konkurransen! Stå på videre!!! Hvis ikke så slår jeg deg på målstreken! Hehe!

Du er kjempeflink!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Viola24. januar 2002
Du e kjæmpeflink, Kosebamse! Æ trur du har skjønt ka som e de' viktigste, og resultatan e jo bynt å vis sæ allerede. Stå på!
Klem, Viola.
131,1 kg

Fortsatt rett vei!

Forsøker og komme inn i fast rytme, spise riktig til noenlunde riktige tider. Fremfor alt drikke mye vann, det er nesten det vanskeligeste! Denne uke skal jeg ha eget fokus på trim, minst en halv time spasertur hver dag i uka er målet!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mannpåslankern21. januar 2002
Hallo Kosebamsen, og gratulerer med at du på nytt har klart å stake ut rett kurs, dette er ikke lett men vi gir ikke opp!
Jeg har også mer eller mindre slanket meg i 15-20 år og vet hva det koster.
Nå har jeg fått et meget godt råd av legen min. Slutt å spis karbohydrater. Og slutt å måle kalorier og fett. Dette virker for meg ser det ut til, men jeg skal ikke være for bråkjekk jeg har bare holdt på med det i tre uker. Men det er kanskje et tips du kan bruke. Uansett så ønsker jeg deg lykke til med slankinga!
132,2 kg

resept??

132.2 og minus 2.8 kg!!!! det syns æ sjøl e kjempeoveraskende.
Etter ei bedrøvelig førjulstid og ditto bedrøvelig juletid fant æ ut at æ måtte ta mæ sjøl i nakken; NO SKL DU TIL PERS sa æ til mæ sjøl. Men 1 krav satte æ ; ingen sulting. men endring av kosthold og mere mosjon. Det å endre på fast innarbeidede vaner tar tid. En forsker har regnet ut at du må gjøre en ting 30 ganger før du har opparbeid deg aktiviteten som en vane. Høres kanskje ikke så mye ut sier du???Hør her, skal du gå en tur tre ganger i uka så tar det ti uker før du har fått det som en vane; tenk to og en halv måned!!! Dette er ting som man må tenke alvorlig på, Det har tatt mange år for mæ og komme i den vektklassen som æ no e i og da tar det tid før æ kommer ned. Holde på og sette meg delmål og sysler med tanken på - 32,2 før 1. juni. Det kan holde hardt men før 1.juli burde det gå.
Endelig mål er ihvertfall - 45 før 1.desember.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abra16. januar 2002
Hei Kosebamse
Hyggelig å treffe en mannelig "kollega" her. Jeg er litt eldre en deg 47 og veide 130 kg da jeg startet på Grete R. for menn for litt over en uke siden. Jeg gikk ned 3.2 kilo første uken, og det er jo en god begynnelse. Jeg er helt enig med deg...jeg vil ikke sulte meg ned i vekt, men heller ta tiden til hjelp. Jeg har som målsettning å være kvitt 50-55 kg før jul...så vi får vel slå følge og støtte hverandre som best vi kan. Lykke til videre :o)
c.AuthorAlias viola15. januar 2002
Æ syns du e både klok å flink,æ, kosebamse! Fortsett sånn!
Klæm, Viola
132,8 kg

psykisk verden

Denne uka har æ brukt veldig mye energi til og tenke;- tenke på ka æ spis og ka æ gjør. Det virke veldig bra. Har lagt om kostholdet og føle at det e lenge sia at æ har spist så mye som æ har gjort denne uka, fiber, grønnsaker, frukt og fisk har i varierede grad vært hovedinnholdet. Samt trim. Må røre på mæ mere og mere. Hjalp fantastisk med støtte fra dere andre!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*12. januar 2002
Heeeeeyyy????

Hva skjer her da????*S*;0)....-2,2 kilo allerede i konkurransen JO?!..OPS! Ha'kke tid å snakke noe mer med deg! Må ut å trene litt tror jeg!...hi hi...

Vet du hva? Du er FLINK!

Klem fra Jenta*S*

135,0 kg

sukk!!!!!!!!!!

livet er ikke som det var, er det mange som sier, oxo æ. Må nok se i øynene at æ har vært for ambesiøs. Særlig i forhoold til høsten som æ hadde, ikke en frihelg i november og desember, job til og med i jula. Blir ikke mye overskudd til og ta seg av seg sjøl for og få mere overskudd. Nyttårsforsett nr 1; sette av tid til og få overskudd, dvs trimme, tenke kosthold , venner osv. meldt meg på i -5 konkurannsen, spent på oppfølgninga som vi selv må klare og skape på disse sidene.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Gubben6. januar 2002
Hei Kosebamsen.
Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av ønske om å gå ned i vekt. Det har muligens vært en og annen måned de siste årene som jeg ikke har begynt å slanke meg, noen ganger har det holdt mer enn en dag. Jeg fikk streng beskjed av min lege om å begynne å trene under veiledning, samt at ordinerte xenical tabletter. BMIen min var kommet oppi 50 og alt var tungt, ikke bare vekta. Disse tablettene fjerner 30% av fettet i den maten du spiser, dersom du spiser fet mat for du diarè. Jeg ønket ikke å måtte sitte på toalettet hele dagen og ble derfor veldig oppmerksom på hva jeg spiste. Etter første måneden med tablettene vurderte jeg å slutte å bruke dem, de var dyre og jeg spiste så lite fett at jeg så på fettintaket mitt som et ikke problem. Legen min var negativ til å kutte ut xenical så fort og jeg fortsatte i 2 uker til. Det var et par dager i Jula hvor jeg burde brukt disse tablettene, men ellers har det gått bra. Jeg spiser lite kjøttmat, en god del fisk, mye brød, mye grnnsaker og en del frukt. Jeg har startet på Frisk Helstestudio for et par måneder siden og vært der ofte, trener mest utholdenhet og det går bra. Vekta mi er betydelig høyere enn de, men for 6 år siden var ikke forskjellen så stor. Jeg har ikke visst min eksakte vekt før etter at jeg begynte på Frisk, der hadde de vekt som jeg gikk inn på. 2.januar var den 163,5. Mitt råd er å sjekke fettinnholdet i matvarene og å la være å spise mat med høyt fettinnhold og å trimme. Lykke til, hilsen Gubben.
c.AuthorAlias Iset6. januar 2002
heisann:)
jeg føler at ved å ha oppdaget denne slankesiden, har jeg blitt mer motivert til å klare dette. hver gang jeg føler trang til å "sprekke" leser jeg kommentarer og innlegg i dagbøkene. det hjelper voldsomt altså. eneste jeg har problemer med er å trene, jeg elsker det, men jobben tar (sukk) så altfor mye tid....
c.AuthorAlias tone6. januar 2002
Hei!
Bra du blir med nedover. Jeg har gått opp høst, jeg også, og kommer ikke i gang nå, heller, bare står og spinner på startstreken. Jeg har også meldt meg på 5 kilos-konkurransen, og nå er jag bare helt klar for det. Tvi, tvi til deg!

Hilsen Tone
c.AuthorAlias tone6. januar 2002
Hei!
Bra du blir med nedover. Jeg har gått opp høst, jeg også, og kommer ikke i gang nå, heller, bare står og spinner på startstreken. Jeg har også meldt meg på 5 kilos-konkurransen, og nå er jag bare helt klar for det. Tvi, tvi til deg!

Hilsen Tone
130,5 kg

4.5/47 langt igjen!!!

De ti første kiloan er som oftest de verste. Det tar tid og innarbeide vaner, eksempelvis det og gå en liten tur hver dag.
Men no e æ n igang, spiser moderat har til og med vært på julebord og hos min gamle mor til en super middag! og enda går jeg ned! det er supert!! Trur nok at æ skal klare det, vi får se nærmere påske!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias M.arthe28. november 2001
Stå på du så skal du nok se at du når målet ditt!!!
Det er viljen som legger hindringene vet du og den er det du som styrer.
Er det ikke moro å se at du faktisk kan spise en god middag og kose deg litt selv om du slanker deg...

Slankeklem fra marthe
132,0 kg

YEPIIIEEEEE!

Første "store" måle nådd. Nemelig og ikke gå opp mens æ va i England. Tross i at æ følte at æ spiste masse hver dag så holdt æ vekta. Må nok være fordi æ gikk mye hver dag. DET skal æ fortsette med.Har tenkt over dette med store og små mål og har bestemt mæ for att mitt store mål skal være normalvekt dvs. 83-85 kg. Kortsiktig skal æ til påske veie unde 100 kg. Det er 32 kg på omlag 20 uke og bude være realistisk selv om jula kommer i mellom,skal jobbe i selve jula så det burde jo hjelpe på. Forøvrig er det jo greit og følge med på målene mine og de er følgende:
Bryst: 135
Magen: 131
Midje: 114
Rompa: 121
Lår : 70
Arm : 38

Så no e æ i gang for alvor.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola23. november 2001
Høres bra ut det her, Kosebamsen! Full fart no!
Klem, Viola.
132,0 kg

gaar bedre,men engelsk mat kan vaere bra!!!!

Engelsk mat er kejmpegodt!! her gjelder det og ta det rolig, bor paa hotell denne uka saa no kan man bestemme mer hva som skal ned, forrige uka bodde jeg privat og da va det mye go mat. Roer kroppen ned no den her uke, maa ikke drikke pils hele dagen osv. neste uka blir det cambrigde-kur det er sikkert!!!! tor ikke veie meg nar jeg kommer hjem paa sondag, det far vente en uke
132,0 kg

Steinhaardt i England

Allegode drommer til tross. Det er steinhardt ohvaere paa kurs i England: -folge ett fast opplegg med frokost lunsj og middag samt paafolgende pub etterpaa. Eneste trosta er at vi gaar ganske mye saa jeg haper at jeg er paa samme vakta naar jeg kommer hjem 18 november!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola8. november 2001
Oida, Kosebamsen! Ja england er ikke det letteste landet å være i hvis man ikke vil gå opp... Roastbeef with Yorkshire pudding, Bitter, Fish&Chips, Indisk (livsfarlig, sikkert hundre tusen kalorier), Jam-rolypoly, Cheesecake, for ikke å glemme the real British Banger with english mustard, sikkert minst en million kalorier... også må jeg ihvertfall ikke glemme glemme hotellfrokosten, kanskje a few eggs and bacon and beans and fried bread(!!) and sausages? Kjenner jeg får rent vann i munnen her jeg sitter! Du får prøve å velge bort de verste, og hvis det går opp så går det alltids ned igjen etterpå. Du var jo kjempflink før du dro!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias snirkeline8. november 2001
Hei!

England er herlig!!! Men mye mat... Vær bare obs på hva du spiser - prøv å tenke "rett". Spis mer grønnsaker og ikke mye saus, så går det garantert bra!!!

Lykke til, og kos deg i England!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Jenta*S*7. november 2001
Hei på deg!
Så du er i England du?*S* Håper det går bra da og at du koser deg masse! Skulle det være sånn at vekta er litt høyere når du kommer hjem så er det jo bare å bite tenna sammen og starte på "ny frisk"*S*!
Fordi dette,det kommer du til å klare denne gangen!
Det tror jeg på!!
Ha det fint da!
Klem fra Jenta*S*
131,0 kg

Opplegg

Har nå vært og lest i en del slankebøker og må si at det er en del som imponerer meg.Spesielt jentaXs har gjort en fantastisk innsats. Bruker og si at jeg har slanka meg sammenhengende i 20 år. Vært innom de fleste kurer som finnes. Alt virker er min erfaring. Det som teller er at man VIL sjøl. Man må prioritere opp i hodet hva man vil. Jeg har nå bestemt meg.Jeg skal ned til 85 kilo før 1.juli 2002!! Et knallhårdt mål ned 45 kilo! Men når jeg ser hva andre kan så må også jeg kunne klare dette. Hovedsakelig skal jeg klare det ufra to enkle grunnprinsipper; trimme og spise riktig. Men for å få skikkelig startmotivasjon så skal jeg starte med ren cambridgde-cur i tre uker. I morgen reiser jeg til England for og gå to uker på språkkurs. en uke skal jeg bo privat og en uke på hotell. Det passer derfor bra og starte med en ny hverdag. Jeg skal prøve og spasere mellom en halv og en helt time hver dag samt kontrollere matinntaket. Satser på at vekta viser under 130 den 20 november når jeg kommer tilbake fra England. Regner med å få tilgang til internett der borte så jeg skal oppdatere dagboka. Er veldig glad for de som har kommet med kommentarer til meg. Det vil hjelpe meg enormt!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite4. november 2001
Hei kosebamsen, og velkommen med i slankeklubben! Er helt ny jeg også, men har fort forstått at disse sidene, alle de gode rådene, oppmuntringen, og inspirajonen jeg får av andre er viktig for at dette skal gå bra.

Synes du er tøff som skal ta tre uker med Cambridge kuren!! Jeg ønsker deg lykke til!! Heier på deg, sammen er vi sterke, og sammen skal vi ta rotta på disse kiloene!!

Slankeklem fra Afrodite
c.AuthorAlias grete3. november 2001
Hei Kosebamsen.

For noen år siden tok jeg av tjue kilo etter din metode. Trimme mer og spise bevisst. Det er jo egentlig et enkelt regnestykke, inntak i forhold til forbruk. Men det er det å bestemme seg helt inn og gå for det for fullt. Dette klarer du vet du!!!. En får motivasjon etterhvert som resultatet kommmer. Og en vet jo at det kommer hvis en er litt ekstra flink i starten. Synes det er imponerende at du starter nå nor du skal reise. Stå på og lykke til med språkreisen.

Hilsen Grete.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.