Måtte bare spise!
Jeg har vært SÅ flink de siste dagene, til å spise sunt og fornuftig og gå en liten kveldstur hver dag! Men i dag på søndagsskolen kalte noen meg feite merr, da ble det for mye!! Jeg måtte bare trøstespise litt, og litt førte til mer...Klem komoden
Klem fra Mumi
Vet hvordan slike kommentarer kan såre.Før jeg gikk ned mine 11 kilo i fjor, veide jeg 81 kilo, men var fast og fin i figuren da jeg trener en del.Likevel fikk jeg stadig spørsmål på om jeg var gravid.Greit, jeg hadde litt mage, og jeg har aldri vært tilhenger av "skjule-klær"- selv da jeg var gravid, likte jeg best klær som sitter etter kroppen.Men likevel- hva får folk til å spørre? Noen ganger føltes det at det var bare for å kunne gi en sur kommentar til at jeg ikke var perfekt.
Jeg er ei blid og trivelig jente, og kan for folk som ikke kjenner meg kanskje virke veldig suveren, men disse kommentarerne førte til at jeg startet å slanke meg.Var lei av alt gnålet, og for meg som alltid tidligere har vært slank, var det nok litt nederlag å bli sett på som "gravid".
Det hele startet altså fordi jeg ble irritert, men nå et år etter er jeg glad for at noe negativt førte til noe positivt.Ikke bare er jeg slankere idag, men mest er jeg glad for min endring i kostvaner.Jeg er atskillig sunnere i dag enn for et år siden, og det betyr faktisk mest.
Stå på du. Lag deg langsiktige mål, og prøv å ha tålmodighet med deg selv.Husk ,vi brukte tid på å gå opp i vekt, og må tåle at det tar tid å fa dem av igjen også.
Ikke la andres dårlige energi ødelegge for deg.Ta heller igjen med å være flink med slankinga.Og husk at uansett hvordan man ser ut er det alltid noen som skal kommentere i negativ retning.dem om det.
Lykke til videre!
Skjønner hvordan du følte det. Det er lett å trøstespise, jeg er likedan. Men nå har jeg tenkt å begynne annerledes. Når jeg får lyst til å trøstespise skal jeg i stedet se meg selv for meg som slank, og tenke at jeg skal vise at jeg kan klare det i stedet for å sette meg ned å synes synd på meg selv. Blir du med å prøve å gjøre det på den måten?
Forresten du nevnte gulrøtter i dip. Hva slags dip lager du. Jeg liker pgså det, men jeg har pleid å lage dip av lettrømme og det trodde jeg var FARLIG...
La oss stå på så er vi snart FLOTTE..
Klemmer fra Kikki